HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta täältäkin hyvin nukutun yön jäljiltä. Eikä lähtöä vieläkään. Ei mitään tuntemuksia, ihanku ei olis ees raskaana. Kyllä silloin keskiraskaudessa ja jälkeen kolotti joka paikkaan ja niin ankea olo mutta NYT EI MITÄÄN. Tietty välistä selkään särkee ja jotain sukkis kipuja, mut pääasiassa tosi hyvä ja pirteä olo ollut ainakin viikon. Pari kertaa tullut sellainen Ahaa -elämys :) ainiin, mie oon raskaana ku törmää mahan kans johonki :)
Täällä lapset ja iskä jo pihalla , pitäis itekki mennä, ei vaan jaksa tota aurinkoa kauan. Sit olis aloitettava tai siis jatkettava hommia. Olis kolme vaatekaappia vielä laitettava sun muuta tavaraa paikoilleen jota vielä levällään huone järjestelyjen jälkeen. Ärsyy tää ku kaikki tavarat levällään. Olis kiva siivota ja laittaa kämppä nopsaa kuntoon sil ajatuksel et jos en huomen olekkaan täällä ahertaas :) (niinkuin joka ilta aattelee, mutta täällä vaan..)
Nelekan vauva oli tosiaan ihanan pitkä tukkainen peikkotyttö :) suloinen.
Ihania vauva kuvia muutkin saanut liitettyä.
Nyt tää akka menee tekee jotain "fiksua"

ÄIPPÄ40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Smilex:Mie sain kans spinaalipuudutuksen ollessani 5 cm auki eikä kyllä auttanu yhtään...Meijän pikku-Jooseppi synty käsi poskella :heart: ,ihankuin ois ollu valmiina poseeraamaan.

Eilen män kaverisuhde katkolle :kieh: .Olin porukoilla Joosepin kanssa,kaveri soitti et tulee siinä pyörähtää.Istu 2 tuntia porukoitten kanssa keittiössä ja tutkivat luontokirjoista joitain vtun rehuja mitä hänen pihallaan kasvaa...Hän oli ottanu kännykkäkamerallaan kuvia ja kirjoista ehtivät sit niitä kasvien nimiä.Mie lasteni kanssa yksin olkkarissa imetin ja ihmettelin tilannetta.Oisin kotia jo lähteny vaan oottelin siskoa saapuvaksi Tampereelta hetkenä minä hyvänsä.No sisko tuli ja kaverikin raahautu olkkarin puolelle ja just ku mie imetin poikaa niin tuli istuu nenän eteen ja laukas et "hyi miten etovan näköstä",haloo maailman luonnollisin juttu!Oon aina tienny et se ei pidä lapsista enkä raskausaikanakaan jutellu liikoja odotuksesta hälle,kunnioitin hänen valintaansa olla lapseton mut joku raja sentään.Se on mustasukkanen miun vauvalle,en ois ikinä uskonu 33 vuotiaasta tällasta.Tulla nyt kaverin vanhempien luo,höyrytä omia juttuja kaverin vanhempien kanssa ku toinen on ekaa kertaa vaavia näyttämässä mummille ja ukille.Sanallakaan ei noteerannu poikaa,tai sanohan se et näyttää ihan alienilta ku on niin iso pää ja pienet kasvot!?Kotiin tultuani marmatin asiasta miehelle,se veti kans herneet nenään ja sano et ois kyllä antanu lähöt siinä paikassa moiselle kaverille :kieh: .Mie tonttu vielä ajattelin tästä ihmisestä tehä kummin pojalle.Arvatkaapa muuttuko suunnitelmat.Oma 10vuotinen poikakaan ei oo hitustakaan mustis pikkuveikalle vaan kovasti on auttamassa vauvan hoijossa.Ukko ois jo valmis tekemään lisää vauvoja vaikka Jooseppi on vasta 4 vrk ikänen.Viime yön hoiti pojua et mie sain nukkuu ku pikkunen itkeskeli masuvaivoja.Ukko tuli nukkuu vasta 5.15 ku pojukin asettu.

Voimia ja supparipuhureita vielä kasassa olijoille :hug: ,onnea uusille mammoille :flower: .
Ja toivon mukaan hyviä,tukevia ja ymmärtäväisiä ystäviä kaikille niin kasassa olijoille kuin jo nyytin saaneille mammoille :hug:
ystävyys on tärkeä voimavara elämässä silloin kuin se on tervettä...

Ievaliina ja pikku-Jooseppi

äiti muuten soitti illalla ja ihmetteli kans kaverin käytöstä,ei ymmärtäny sekään sitä touhua...
olipas törkeetä toimintaa kaveriltas |O |O |O |O mie olisin laukassu jo vaikka mitä päin näköö tommoselle ihmiselle :x :x
sulla on kyllä ihana mies kun valvoo vauvan kans =) =)

ystäviä minäkin kyllä kaipailin kun olin sairaalas sen viikon ton meidän neitosen kanssa kun aika meinas käydä pitkäksi....mutta mutta ...
 
Pitkää pinnaa ja voimia kaikille yhes koos vielä kärsiville! Tiedän kyllä ettei se pätkääkään lohduta, mutta eipä yksikään vauva ole tosiaan mahaan jäänyt! Ja niitä tehosuppareita roppakaupalla!!

Synnytyskertomusta piti tulla naputtelemaan, mutta neidin kutsu kävi, joten paremmalla ajalla!

Räpis kiireellä
 
Bee
Onnea uusille vauvautuneille! :flower: :flower:

Täällä kans edelleen kärvistellään.. :|
Ei aiheuta suppareita siivous, sauna eikä seksi! Päivittäin käyn edelleen reilun tunnin lenkillä ja harvakseltaan saan sillä aikaan harjoitussupistuksia. Tänäänkin kävin jo koiraa kävelyttämässä ja otin jopa muutaman hölkkäaskeleen, saldona 0 "kunnon" supistusta! :kieh:
Harjoitussupistuksia kyllä tulee jatkuvasti päivän mittaan, mutta ainoastaan kerran ovat yltyneet kivuliaiksi. Kyllä tää vauva taitaa viihtyä massussa elokuulle saakka..
:headwall:

Voimia kaikille meille vielä odottaville ja ihanaa vauva-arkea oman mussukan jo saaneille!! :heart:

Bee 38+1
 
Onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvansa jo syliin saaneille! Kateeksi jo käy teitä ;)

MEillä kaikki kaikki visusti vielä yhessä koossa, ja tuntuu tosiaan ettei tällä tytöllä oo mitään kiirettä, tekipä mitä tahansa. Suokävelystä lähtien on testailtu, mutta sekin vain väsyttää..:)
Toisaalta olen kiitollinen että vointi on edelleen mainioin ja kaikki sujuu niinkuin ennenkin.
TOivotaan että ihme tapahtuu ja vauva syntyy ensi yönä...On meinaa isukin syntymäpäivä ja olishan se hieno yllätys!

Tsempit kaikille odottajille!

Adrian ja Kuunis 39+2
 
Huomenia vaan täältäkin taas!

Jos yhtään lohduttaa, niin täällä myös kärvistellään! Kateellinen olen teille, jotka tunnette, että ette edes oo raskaana viime metreillä :headwall: Tosin mullakin kaks ekaa raskautta oli tollasia, vissiin ikä tehny tehtävänsä! Mulla on niin vaikee olla koko ajan, kun tuntuu, ettei happi kulje, vaikka vauva jo alhaalla. Ekaa kertaa oon myös huomannu, etten saa sandaalien remmejä laitettua, en seisten enkä istuen |O

Nasuliinikos sitä kyseli, että tuntuuko vauva olevan aamusin ylhäällä. Mulla on just se tunne herätessä, että vauva on käpertyny tohon pallean alle, vaikka iltaisin ei pääse käveleen kunnolla, kun pää roikkuu jalkovalissä ja vihloo niin pirusti. Mutta uudelleesynnyttäjillähän se pää voi olla kiinnittymättä ihan synnytykseen saakka, löytää silti reittinsä ulos.

Pupuilua tuli tuossa hetki sitten harrastettua taas, mutta täälläkään se ei aiheuta ainuttakaan supparia, kivaa se kyllä on :LOL:

Jaksuja!

Maggie ja Eppuliina 38+2
 
Miä en jotenki osaa tonne suljetun puolelle edelleenkää kirjottaa, joten kirjottelen tänne kuulumisia =) Ihan ekaks super paljon onnea kaikille vauvan saaneille eli ainakin suomalainen, räpis, sumppis ja nyt en kyllä muista muita mutta paljon onnea kaikille tasapuolisesti!!!! :flower: :flower: :flower:

Bambiino kyseli miten on arki lähteny sujumaan. Ei varmaan pitäis hehkuttaa mut täällä ainakin tosi hyvin!! Tyttö on niin syötävän ihana ja rauhallinen!! =) OIkea namupala. Ai että miten sitä voikaan tuntea tällasta rakkautta pientä kohtaan, ihan itkettää ja sydän rinnassa pakahtuu. Viime yönä käytiin nukkumaan klo 22 jälkee ja tyttö heräs klo 2.30 syömään ja sen jälkee syötii klo 6 aamul =) Miä oon antanu pelkkää rintaa. Bambiinoko se kyseli et miten sais maidon riittämään. Täällä ei ososatolla anneta lisämaitoa ku extra hätä tapauksissa. Vauva siis koko ajan rinnalla ja kyllä se tulosta tuottaa =) Ei multakaan tullu section jälkeen vielä maitoa ku muutama tippa ja syöttöpunnitus näytti 5g lisää painoa mut sanoivat sen näin alkuvaiheessa riittävän! Eli jos jaksat niin kokeile vaan ahkerasti ottaa vauva rinnalle aina ku haluaa ja jätä lisämaito pois. Kyllä ne rinnat alkaa tuottaa maitoa kun vauva siinä ahkerasti on rinnalla. Tietyst kaikki on henkilökohtasta mut tässä mun vinkkejä =)

Mitäs muuta.. Täällä siis menny hyvin, iso-veikat suhtautuu ihanasti ja pienin kolme vuotta kysyy ihan ekaks aamul vauvaa ja sanoo " On te niin tuloinen" =) Mies on kotona 7 viikkoa, ja touhuilee poikein kanssa, joten minä saan keskittyä pienokaiseen. Voihan olla et tää seesteisyys on tyyntä myrskyn edellä, mut nyt ainakin nautin. Aina se alku ei ole niin ihanaa, varsinkaan ensimmäisen kanssa, muistan hyvin, joten tsemppiä vaan kaikille!

ja kovasti supparipuhureita täältä etelä-rannikon suunnalta kaikille niitä kaipaileville! :hug: kaikille ja jaksamista :heart:

Neleka ja peikkotyttö 5vrk
 
Mun piti kysyä et olitko se sinä jolle sanottii 4d-ultrassa vauvan tukan olevan jo 7cm pitkä? Pitikö paikkansa?

Jos oon erehtyny henkilöstä niin muistatteko kuka se oli?

Ja SmileX: Saatiin poikien jälkee pienet tytöt perheeseen saman päivänä! Onnea sulle jos oon unohtanu nimeltä mainita onnitellessa :flower: :heart:
 
Eilen kokeiltu kaikki mahdolliset ÄSSÄT eikä mitään tuntemuksia masussa! |O Oisko jollain suositella jotain lisäkonsteja?
Oon yleensä ehkä maailman kärsimätön ihminen(eli mulle-kaikki-heti-tänne-tyyppi),mutta raskauden aikana ja vielä nyt viimeisinä päivinäkin oon jotenkin tosi rauhallinen.Odotan rinssiä levollisin mielin ja tiedän,että se tulee ulos,kun on siihen valmis... =)
Vähän tietenkin pelottaa,kun mies lähtee huomen aamulla reissuun ja tulee ehkä vasta keskiviikko iltana takaisin.Mun säkällä mä saan körötellä yksin taksilla sairaalaan(noin 45min.matka)!No,onneksi mies ehtii noin kolmessa tunnissa perässä sinne...

Reipasta sunnuntaita!

T:bella&rinssi 40+3 :heart:
 
Täällä edelleen ja yhdessä koossa!!! Supparit loppu aika pia viimesimmän viestin jälkeen (yhteensä siis suppaili n.7,5h!!!!!) ja nukahdin. Nyt on sit täällä vaan kipee vatsanahka ja armoton ketutus!!!!! Että eipä tälläkertaa muuta!

Nelly ja JJ 39+1
 
Hei kaikki!

Onnittelut taas uusille vauvautuneille :flower: Kyllä täällä jo melkoinen kuhina on käynytkin, toisaalta kuukausi jo melkein puolessa välissä niin ei tietty mikään ihme.

Tänne ei vieläkään mitään uutta, ässistä kokeiltu siivousta, mutta ei kyllä vaikuttanut millään tavalla. Kohta otetaan loputkin ässät käyttöön. Tulisi edes tiheämmin noita harjoitussupistuksia, mutta niitäkin tulee hyvällä tuurilla ehkä pari päivässä.

Joku kyseli lantion pohjan lihaksista. Olen niitä hieman treenannut, mutten mitenkään erityisen paljon. Mulla lähtökohtaisesti kunto ennen raskautta oli melko hyvä ja raskaudenkin aikana fysiikka pysynyt ihmeen hyvänä. Muuten olen ottanut sillä asenteella liikkumisessa ja muussa reenuussa, että ilman stressiä ja silloin kuin huvittaa.

Joillakin teillä aamuisin tunne, että vauva melko yläällä. Täällä ihan sama juttu ja siitä olen päätellyt, ettei vauva vielä ole kiinnittynyt. Lisäksi meillä heilutaan iltaisin vielä ihan urakalla. Ei kyllä ole mulla vielä merkin merkkiä ilmassa lähestyvästä synnytyksestä. Tosin kyllä sitä jo huomaa, että loppusuoralla ollaan, vauva kuitenkin jo sen verrtan iso, että painaa alakertaan.

nelly tsemppiä, toivottavasti nuo supistukset löytäisivät tiensä takaisin ja pääsisit tositoimiin! Voimia myös muille kärvistelijöille!!!

bryson ja papu 38+6
 
Lisäsin sen synnytystarinan tuonne suljetulle"osastolle" ! :D Hih.. Nyt ei kerkii tähän enää kyllä kirjotella kun referaatin..

Eli kahden maissa iltapäivällä, 9.7. siis rv39, alkoi uudestaan säännölliset supistukset. Kolmen maissa lähdettiin ajeleen synnärille, kun supparit oli säännöllisiä taas heti, neljältä perillä. Käyrää, höpöttelyjä ja valmistautumaan, 5cm auki ja eikun saliin kiiruusti että ehtis saada sen spinaalin.
Salissa 16.15., ja supparit tiheni vaan, alettiin valmistella sitä puudutetta.. Sit musta alko tuntua painetta, kätilö sitten tilannetta tarkistamaan. Ja täysin auki, eikun ponnistamaan, eikä mitään puudutuksia ehditty laitettaa enää!!
12min. ponnistamista, ja maailmaan pullahti pikkuinen neiti 3466g ja 49cm, pipo 34,5cm! :heart: Kalvot puhkaistiin, ja kätilö totesikin että olis syntyny jo aiemmin jos ois aiemmin puhkastu, on sen verran sitkeet kalvot.

Salissa jo pääsin käymään suihkussakin, ja omin jaloin kipitin osastolle. Hyvä vointi siis heti, kun sain siinä sitten syötyäkin salissa kahvit ja leivät, ja kyllä muuten söinkin!! Päivän paasto teki tehtävänsä!!

Pe tultiin kotiin, ja ihan ok on lähtenyt arki rullaamaan. Maitoa piisaa, siitä pitää huolen F-G kupin hinkit piukkana tavaraa!! Tuore isosisko, eli ex-kuopus on hiukan arvaamaton, äkkinäinen liikkeissään ja vähän saa vahtia, mutta ei VIELÄ sen suurempia oireita mustasukkaisuudesta näy. Mut vastahan tässä tultiin kotio.. Koira-parka on ihan sekasin, ei tiedä mikä kumma kitisijä toi oikeen on, ja saako sitä nuolla vai peräti pitäskö nuolla, vahtii mua ja vauvaa kuin haukka ja seuraa joka askeleella. jospa tasottuu tästä sekin ajan kanssa..

Ja nyt evästä mammalle ettei muodot pääse kärsimään ja maidontulo pian lakkaa! :LOL:

Räpis+pikkuneiti 4vrk
 
Odottelen täällä ainoeinarin vauvakuulumisia... että oltiinko met samaan aikaan synnärillä :) ties vaikka nähtiinkin :)
no mutta pipsan ja tehotyttö sinin kuvia suljetulle lisätty :)
nyt pyykkiä kuivumaan ku kullan nuput nukkuu.
meinasin muuten käydä kirjoittelemassa tonne suljetulle sitä synnytyskertomusta, mutta se on tapahtunut niin vasta että taidan muutaman päivän odotella ennen ku kirjottelen ettei tuu ihan hirveitä tunnelatauksia :D
 
Heippulista vaan!

Täällä edelleen yhdessä kasassa, eikä oikeastaan mitään merkkejäkään et pääsis lähteen minnekään.

Lasten kanssa on hermot hiven kireenä, mutta yritän selvitä tästä taas päiväkerrallaan....

Oikein kovasti onnea uusille vaavinsa saaneille :flower: :heart:

Ja jaksamisia meille kärvistelijöille :hug:

Palailen paremmalla ajalla.

Jisse ja Juulis rv39+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neleka:
Miä en jotenki osaa tonne suljetun puolelle edelleenkää kirjottaa, joten kirjottelen tänne kuulumisia =) Ihan ekaks super paljon onnea kaikille vauvan saaneille eli ainakin suomalainen, räpis, sumppis ja nyt en kyllä muista muita mutta paljon onnea kaikille tasapuolisesti!!!! :flower: :flower: :flower:

Bambiino kyseli miten on arki lähteny sujumaan. Ei varmaan pitäis hehkuttaa mut täällä ainakin tosi hyvin!! Tyttö on niin syötävän ihana ja rauhallinen!! =) OIkea namupala. Ai että miten sitä voikaan tuntea tällasta rakkautta pientä kohtaan, ihan itkettää ja sydän rinnassa pakahtuu. Viime yönä käytiin nukkumaan klo 22 jälkee ja tyttö heräs klo 2.30 syömään ja sen jälkee syötii klo 6 aamul =) Miä oon antanu pelkkää rintaa. Bambiinoko se kyseli et miten sais maidon riittämään. Täällä ei ososatolla anneta lisämaitoa ku extra hätä tapauksissa. Vauva siis koko ajan rinnalla ja kyllä se tulosta tuottaa =) Ei multakaan tullu section jälkeen vielä maitoa ku muutama tippa ja syöttöpunnitus näytti 5g lisää painoa mut sanoivat sen näin alkuvaiheessa riittävän! Eli jos jaksat niin kokeile vaan ahkerasti ottaa vauva rinnalle aina ku haluaa ja jätä lisämaito pois. Kyllä ne rinnat alkaa tuottaa maitoa kun vauva siinä ahkerasti on rinnalla. Tietyst kaikki on henkilökohtasta mut tässä mun vinkkejä =)

Mitäs muuta.. Täällä siis menny hyvin, iso-veikat suhtautuu ihanasti ja pienin kolme vuotta kysyy ihan ekaks aamul vauvaa ja sanoo " On te niin tuloinen" =) Mies on kotona 7 viikkoa, ja touhuilee poikein kanssa, joten minä saan keskittyä pienokaiseen. Voihan olla et tää seesteisyys on tyyntä myrskyn edellä, mut nyt ainakin nautin. Aina se alku ei ole niin ihanaa, varsinkaan ensimmäisen kanssa, muistan hyvin, joten tsemppiä vaan kaikille!

ja kovasti supparipuhureita täältä etelä-rannikon suunnalta kaikille niitä kaipaileville! :hug: kaikille ja jaksamista :heart:

Neleka ja peikkotyttö 5vrk
rintaa pikkuinen kyllä syö mutta ei jaksa kauheesti vielä imee...ja kyllä hän ihan selvästi osaa imeä ja tekniikka on halussa...olen joutunnu sitten lypsää maidon ettei valu hukkaan ja olen antannu sitten sitä pullosta ja nannia lisäksi viel erikseen...mutta työlästä toi pullo rumba kyllä on aina pitää olla puhtaan ootamas....joo pitääkin kokeilla että ottaa häntä useemin rinnalle kun sen 3h välein mutta joka kerta tarjoon ensin kyllä rintaa ennen kun annan pullosta mitään...

mutta nyt herätelee pikku "justiinaa"

bambiino ja "justiina"
 
Mie taas tiällä...
Ukkoja poju läks palloa potkii kentälle ja Jooseppi vaan koisaa.

bambiinolle iso kiitos sympatiasta :hug: .En välttämättä oo ennää liikoja tekemisissä moisen kaverin kanssa.Perhe mennee kaiken muun edelle!
Miulla kans maito tuntuu olevan "hakusessa" vaikka oonki ahkerasti tissiä pojulle tarjonnut.Sairaalassa sanovat et ihan rohkeesti antaa vaan vaikka tuttelia jos tuntuu et ei taho riittää.Jooseppi onkii saanu nyt molempia ja on ihan tyytyväinen.Syöpi,turrauttaa röpöt vaippaan ja taas vetästään unta palleroon.Mie oon nyt siirtyny lypsämään käsin ku tahto kippeytyy käsi liikaa rintapumpulla pumppaamisesta.Itseasiassa pittää perua aiemmat puheeni ja todeta ainaki miun vaihtoehtojen kohalla tää käsin lypsy helpommax ja siinä saa molemmat rinnat lypsettyä samaan aikaan.Meillä on ukko lomalla 1.7-21.7 mut ens viikolla ois kuulemma tiedossa jottain rakennushommia ja ku ei eurot puussa kasva ni pakkohan sen on mennä lomallaki töitä tekemään.Myö pärjätään kyllä kotosalla hyvin.Esikko on ollu tosi avulias vauvan hoidossa.On yks ylimääränen käsipari käytössä ku poika juoksoo millon mitäkin hakemassa ku pyyetään.Oonki muistanu joka välissä kehua poikaa ja nytkii lähti isin kanssa pallon potkintaan.
Lupasin et käydään tässä lähiaikoina ukin ja miun kanssa kalassa lammella.Isi jääköön kotia vauvan kanssa.Yllättävän helposti on menny vaikka esikko on ollu ainokainen meillä jo 10 vuotta ja tottunu saamaan kaiken huomion itellensä.

Nelekan
peikkotyttö on ihana,pakko oli käyvä kurkkimassa.

Nellylle iso tsemppihali,josko ois nyt siun vuoros päästä tositoimiin! :hug:

Lantionpohjalihaksista sen verran et oon nyt ruennu hissukseen reenailee,sairaalassa ol ohje jonka mukaan voi alottaa jo seuraavana päivänä synnytyksestä.Kippeetä ei muuten tee,ainut et nuo eppari tikit kiristää ja puristaa.Uskalsin eilen jopa kurkata peilillä alakertaan ja hirmu hyvää jälkeä on kätilö ommellessaan tehny.Tais paikata ne entisetkii röpäleet samalla.Kyllä siitä varmaan ihan asiallinen tulloo.

Nyt mie taas pakenen ja varmaan palailen palstalle vielä tään päivän aikana!

Ievuska ja Jooseppi 6vrk
 
Hei!
Minulla oli viimeyönä ensimmäisiä "oikeita" supistuksia muutama.. onkohan sitä kipuherkkä (yleensä korkea sietokyky) vai mitä, kun pukkas itkua :ashamed: Paljon oli harjoitussuppareita ja tosiaan pari kivuliasta ja sitten ne loppui. Nyt aamuisin kun heräilee, niin mies joutuu vetämään sängystä ylös, kun ei itse pysty, alavatsa on aina sen verran pahasti kipeänä. Tulisi ajallaan lähtö, sitä tässä jo toivoo. Jos la pitäisi paikkansa, niin ensisunnuntai ei olisi lepopäivä :D
 
Heippa ja täällä taas nettipimennossa oleva on kahlannut viestit läpi. Harmittaa muuten ihan vietävästi etten pääse kurkkimaan kuulumisia, kun näin harvoin. :kieh: Eikä tietoa ole milloin meille uusi kone hankitaan tai tuleeko vanha vielä kuntoon.

ONNEA SmileX, gataa, pipsa, suomalainen, änkkäpöö ja räpis :heart: :flower:

Toivottavasti korvapuusti on päässyt nyytin hakuun. Kamalaa, jos loppuaika menee noin tuskalliseksi. :hug:

( . ) Ei supistuksia/limaa tai yleensäkään mitään merkkejä. Hirveä jytä kävi tänään mahassa. Tuntui, että kyljet repee. Turvotusta on toispuoleisesti oikeassa nilkassa. Veikkaus syntymäpäivästä Mummo "povasi", että poika tulee elokuun alussa. Saas nähdä. ;)

Kysymys näin ensikertalaiselta Pitääkö vauvalle varata jotakin tavaraa sairaalaan vai saadaanko sieltä vaipat/rasvat yms?

Mua jotenkin jännittää se, että huone jaetaan niin monen kanssa ja jos olen ihan onneton siinä vauvan hoidossa... :ashamed: :ashamed:

Räpis Oliko K-SKS hirveä ruuhka? Olen kuullut, että heinä/elokuussa siellä olisi "tunkua". ;)

Jemima 38+0
 
Tervehdys!

Meillä tuo miesväki koisii vielä päikkäreitä, niin saa kerrankin rauhassa istua koneella. Ja kummasti sitä pitää täällä teidän luona pyöriä, vaikka ei odottaja enää olekaan =) Sairaalassakin iski ihan ikävä, kun ei heti päässy kertomaan vauvauutisia ja muita kuulumisia! Varsinkin kun torstaina sain vähän yrmeän huonekaverin, jota ei pahemmin innostanu rupatella. Onneks sen edellisen kans tultiin hyvin juttuun niin meni aika nopsasti.

Mutta kovasti jaksamisia kaikille kärvistelijöille :hug: ja tehokkaita supparipuhureita :whistle: Kyllä se h-hetki kaikille sieltä vielä koittaa!

Vauva-arki on meillä kans lähtenyt sujumaan hyvissä merkeissä. Vähän oli alkuun huolta kun poitsulle ei oikein maito maistunut ja nukku vaan koko ajan (hätäseen oli syönnin ajat hereilla ja sillonkin piti tosissaan herätellä), mutta nyt on tilanne jo toinen. Maitoa uppoaa ihan kunnolla ja aamusta oli parisen tuntia hereillä. Yöllä syödään pari kertaa ja pääsaääntösesti nukutaan äidin kainalossa. Sairaalassakaan ei tykännyt yhtään olla omassa sängyssä vaan viereen piti päästä =) Mutta mikäs siinä on nukkuessa pieni tuhisija kainalossa =) Ainut vaan että esikoinenkin kömpii keskeen yöllä ja ite on sitten nukuttava koko yö samalla kylellä kun vauvelia ei kuitenkaan voi pitää esikoisen vieressä. Kaikki kuitenkin saadaan nukuttua ja se on pääasia.
Esikoinenkaan ei ainakaan vielä ole osoittanut minkäänlaisia mustasukkaisuus oireita, mutta äkkiäkös se tilanne voi kuitekin muuttua. Nyt kuitenkin ihanasti käy halailemassa ja silittelemässä veljeä ja hätäilee navasta :heart:

Turhia hankintoja ei meillä tainnut oikein ollakaan esikoisella ja tälle toiselle onkin vaan periytyny kaikki vanha. No talkkia ei taidettua tarvita kertaakaan. Meillä kun oltiin jo sillon sillä linjalla että kaikkee ehtii kyllä hommata sitten vauvan tultuakin jos näyttää että tarttee, kunhan perus kamat ostettiin. Ja eipä sitä kyllä ollut liiemmin rahaakaan ostella mitään turhaa. Imetystyynyn ostin vasta nyt ja täytyy kyllä sanoa että on ihana! Mulla kipeyty hartiat aina kun imetin esikoista ja nyt ei oo ollu mitään ongelmaa niitten kans. Ja Toivis kun on vielä sitä mieltä, että tissiä ei syödä makuuasennossa, joten tyynylle on kyllä käyttöäkin.

Ievaliina kylläpä onkin melkonen tuo sinun kaveri! Luulis nyt aikuisella ihmisellä jonkin verran olevan käytöstapoja ja järkee päässä, mutta nähtävästi se ei päde kaikkien kohdalla. Olisin kyllä ite jo saattanu ärähtää ja pahasti tuollasten kommenttien ja käytöksen jälkeen!

Mutta nyt meillä vissiin aletaan heräillä, joten taidan päästä tissin tyhjennys puuhiin :D

Änkkäpöö ja Toivis 5vrk
 
aik
Täälläkin ollaan edelleen odotuskannalla. Mitenhän t-06?

Ihana aurinkoinen päivä ja minä löhöän kotona :D

Lantionpohjalihakseni saavat rapistua kaikessa rauhassa, kunnes vauva on ulkomaailmassa.

aik 40+1
 
Piti tulla vielä esittämään jatkokysymys siitä kiinnittymisestä, tai oikeastaan kiinnittymättömyydestä.. :/ Eli jos tuo vauva tuolla tosiaan sahailee vielä edestakaisin ja on aamusiin ylempänä, niin miten teille muille on neuvottu siinä tilanteessa, että lapsivedet menis kotona? Pitääkö soittaa ambulanssi vai voiko rauhassa odotella kotona niitä supistuksia ja lähteä omalla autolla? Mulle ei oo neuvolassa sanottu mitään, mutta silloin vaavi onkin ollu suhteellisen alhaalla aina(ei kiinnittyneenä), eikä tolleen "yläasennossa"..

Tulipa vaan mieleen..
 
pinuski 84 Minä en saannut mitään ohjeita. Mutta kun menin sairaalaan en saannut kuin kävellä vessaan koska se pää hakkas napanuoraa lyttyyn. :eek:
Pää meni alas ihan vasta synnytyksen loppu puolella. :( Olin ihan varma että tulee sektio mutta ei tullut.
 
Pinuski84: Mulle sanottiin neuvolassa, että pitää mennä makuuasennossa ja ambulanssilla. Kyselin, että eikö oma auto käy, jos pistää selkänojan alas. Siihen täti sanoi, että voihan sitä synnäriltä kysyä, kun sinne pitää joka tapauksessa soittaa ennen lähtöä.

Mä oon ihan varma, että mun synnytys käynnistyy just vesien menolla, kun ei oo supistellu vielä yhtään. Sama homma oli esikkoa odottaessa. Silloin vaavi oli kiinnittynyt, joten ei tarvinnut tästä ambulanssiasiasta stressata.

Meilläpä kyllä hajosi tänään auto, joten ei sillä sairaalaan pääsisikään. Kaikki tuntuu hajoavan käsiin nyt raskauden viime hetkillä. Ensin meni vessanpönttö ja nyt auto. Mitäköhän seuraavaksi... :(

Olen ollut tänään tosi huonoilla fiiliksillä. Väsyttää ja ketuttaa, ärh! Onneksi tänne voi purkaa tuntojaan.

Krissie rv 40+4
 
Heipä hei!

Onnea vauvat saaneille :flower: :flower:

Olen jo muutaman päivän ihmetellyt että Sara ei oikein liiku ja eilenkin join sokerimehua ja yrtin laskea liikkeitä tunnin, mielestäni ei tullut kymmentä. Kyllä muutaman kerran päivässä pää tai käsi heiluu tuossa pallealla ja jalka vippaa oikealla ala vatsalla. Mutta on tosi vähäistä.

Soitin sitten aamulla Nkl päivystykseen ja he pyysivät sinne käymään. Ottivat sitten tänään iltapäivällä reilun tunnin käyrää Saran sydämestä ja liikkeistä. Kyllähän se siellä liikkuu mutta ne liikkeet ovat sellaisin pehmeitä ja hiljaisia etten minä niitä tunne, onneksi piirturi ne tunnistaa. Eipä taida olla enää tilaa liikuskella. Kylläpäs helpotti kun ei ole mitään hätää. Menen kuitenkin vielä huomenna aamulla uudestaan niin äitiyspolilla ottavat sitä käyrää. Kuulemma haluavat perätilan takia nyt sitten tarkkailla.
Voisihan se tyttö jo syntyä ettei kasva mahdottomiin mittoihin ja sit joudun sektioon jota en halua. omien laskelmien mukaan jos lapsi kasvaa 30g/pv ja rv 37 oli arvio 3100g, Sara on nyt lähemmäs 3500g.

anjamarita ja Sara 38+5
 

Yhteistyössä