HEINÄMAMMAT 2008 ~loppusuoralla~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Suuret onnitteluhalaukset kaikille vauvautuneille taas! :heart: :flower:

Täällä ei mitään uutta, yöllä kyllä tuli kivuttomia suppareita aika kiitettävän tiheästi, mutta ei sitten muuttunu miksikään. Nyt aamullakin niitä on tullu muutama. Esikko lähti mummon kanssa isomummon juhliin ja kotiutuu huomenna, joten nyt olis hyvä lähteä sairaalaan..Joopa joo..

Hetikial, se "suljettu osasto" on semmonen yhteisö, johon täytyy tehdä ns. hakemus ja sitten ylläpitäjä hyväksyy jäseneksi. Sieltä ei niitä juttuja sitten kuka tahansa pääse lukemaan..Mutta mä en osaa liittää sitä sivustoa tähän, ehkä joku muu vois sen tehdä..

Nyt ei muuta, lähden kehittelemään supistuksia.. :LOL: Alkaa jo tympiä ankarasti.

Pinuski jo toista päivää yli eräpäivän..piiiitkiä päiviä.
 
Mahottoman paljon onnea suomalaiselle,nelekalle,änkkäpöölle ja Räpikselle vauvautumisen johdosta :hug: :flower: .
Kävin jo illalla kurkkimassa tiällä vaan pikkumies oli sen verran levoton ja itkuinen jotta en kerennyt vielä silloin onnittelemaan!
Kahteen asti valvottiin ja sitten tuli uni.Kuuden maissa tissiä suuhun ja puhas vaippa ja jatkettiin unosia vielä yhdeksään asti.
Eilen käytiin neuvolassa painoa mittaa ku lähtöpaino saikulla keskiviikkona pojalla oli 3150g.No eilen oli sitten komeat 3350g joten hyvin on pojalle maito maistunut :D .
Lypsää saa ihan urakalla,onnex tuli ostettua tuo rintapumppu.Ikävä ois käsin rueta lypsämään :/ .

Vielä masun kanssa kotona kärvisteleville vinkkiä joka miulle tepsi:ukon kanssa nuhjautumisen piätteex nostin jalat seinälle ja makasin varmaan 10 min.paikallaan jottapa valu tavarat kohdunsuulle,sit lähin kaverin(sen ilkeän :/ )kanssa reippailemaan pitkin kylänraittia.Poika synty sit seuraavana aamuna.Toki tätä luonnonhormoonallista käynnistystä ois hyvä harrastaa mahollisimman usein.Miulle ainakin joka kerran se "aiheutti" suppareita joten se pehmitti ja aukoi paikkoja omassa tahissaan.Kävin jo viime viikon torstaina neuvolassa näytillä suppareiden takia jotka alko juurikin näistä lemmenleikeistä :) .
Eihän ne tietty kaikille tehoa, eikä välttämättä hirveästi haluta enää ison mahan kanssa hekumoida,mut jos vähääkään tuntuu siltä niin kannattaa kokeilla.

Hirmusia supparituulia puhkun kaikille niitä oottaville :hug: ja tsemppiä tällähetkellä synnyttäville.
Käyn taas kurkkimassa tiällä tännäänkin vähän väliä.(Kumma homma miten tää palsta on miut koukuttanu,oon heinämammat 2008-addikti...)

Ievaliina ja pikku-Jooseppi 5 vrk
 
:flower: :hug: :heart: Onnea Ankkäpöö ja Räpis! Muita vauvautuneita oon tainnu jo onnitella, mutta jos en, niin hurrrjasti onnea!


Täällä taas hurjan väsynyt olo, kun eilen oltiin siellä jammailemassa. Saikin aikaiseksi melkoisen tukalia sukkapuikkoja, mutta taitavat taas hellittää :kieh:
Jännä, että nukun tosi sikeästi ilman särkylääkkeitä ja haudetta, jos oon illalla ollu liikkeellä oikein urakalla, mutta normi-iltoina alkaa vaakatasoon mentyä mieletön hermosärky. Voi olla, että lenkkeily ennen nukkumaanmenoa auttais, mutta ongelma on siinä, etten pysty kävelemään edes kilometriä, kun maha kramppaa.

Eilen muuten tuli tosi moni mies kyseleen, että moneskos tää teidän masukki on. Ja kaikki oli hirmu positiiviseen sävyyn ja vilpittömän onnellisia meidän puolesta. Oon huomannu, että useemmin naiset suhtautuu negatiivisesti, varsinkin sellaset, joiden lapsiluku on jo täynnä tai jotka ei lapsia halua. Yhtä ukkelia kyllä tökkäsin mahaan, kun tuli itte tökkimään mua, että millon on eräpäivä! On nimittäin melkoisen mahakas entinen jääkiekkoilija ja kysäisin, että kuinkas pitkä kantoaika sulla on, kun ei oo vieläkään syntyny :LOL: Meni huumorin piikkiin, onneks!

Onkos kellään muuten kokemusta tollasesta Doomoo-säkkituolista vauvalle? Isäntä on saanu jonkun ihme inspiraation, että tälle viimeselle vois semmosen hankkia! :eek:

Maggie ja Eppuliina 38+1
 
RouvaSumppisuu
:flower: Onnea juska, pipsa, suomalainen, änkkäpöö ja räpis !!! :flower:

Lisäsin yhteisön puolelle pari kuvaa, synnytystarinankin aion kyllä kirjoittaa, kunhan saan vaan aikaiseksi :whistle: . Meillä arki on alkanut ainakin toistaiseksi hyvin, pikku-B nukkuu ja syö, ei paljoa itkeskele. Eilen käytiin jo vaunuttelemassa. Varsin ihana pakkaus :heart: .

Tsempit kaikille mahakkaille, kyllä ne vauvat sieltä ulos punkee ennemmin tai myöhemmin :hug: . Ja jos vaan pystytte, niin nauttikaa raskaudesta ja siitä pallomahasta viimeiseen asti, se kun on pian muisto vain...

Sumppis ja pikku-B 6vrk
 
Onnea Änkkäpöö ja Räpis! :flower: Ja muutkin vauvautuneet, jos jotakuta olen unohtanut onnitella :flower:

Alan minäkin käydä jo kärsimättömäksi, vaikka aiemmin olen ollut odotuksen suhteen itse rouva kärsivällisyys. Kummasti aika alkoi matelemaan lasketun päivän jälkeen ;)

Tänään käytiin heti aamusta tunnin kävelylenkillä ja kohta suunnataan leikkipuistoon koko perhe. Joo-o, ei mulla näköjään mitään asiaa ollutkaan, joten lopettelenkin heti alkuunsa.

Mukavaa viikonloppua!

Krissie rv 40+3
 
Hei!

Onnea vauvautuneille!

Tänne ei mitään uutta. Eilen siivosin koko huushollia, tänään jynssään sienellä uunia yms. Prismassa sain yhen kipakan supistuksen aamulla. Sitten vielä ongelle ja moottoriveneajelulle illasta.

Puksuttelu ei aiheuta mulle mitään, enää ei edes verta tuu vähääkään. Sauna kans yhtä tyhjän kanssa. Lenkkeily auttaa vain jos uskaltaa ottaa ihan hölkkäaskelia.

Torkkupeittokin vauvalle on viittä vaille valmis, vaikka toissapäivänä sen vasta aloitin virkata.

Katkeraa :LOL:

Mutta mullapa on sitten joskus maailmassa nuorempi vauva ko teillä :p

Mikäköhän sitä oikeasti piättelee tuolla masussa? Puuttuuko siltä järkeä vai pelottaako seikkaileminen? Minen tahtos viiskilosta synnyttää. Vai eikö minun kroppa tiä miten vauvoja saahan?

Tällä viikolla vauva on potkinu ja nyrkkeilly saman verran ko koko raskaudessa, miksiköhän sekin.

T: pörrö rv 42
 
Huomenta |O
Tai päivähän se taitaa jo olla :D Mä heräilin tossa 1,5h sitten, kun mies lähti siivoustalkoisiin.
Nyt pitäis aloittaa omat siivoukset, mutta en ole päässyt tästä sohvalta minnekään :D

Onnittelut taas vauvautuneille!!!! :heart:
Ja jaksamisia kaikille yliaikaisille ja viime hetken kärvistelijöille. :hug:

Mörötys ja Pörriäinen 38+4 (eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä, jospa on sama "tauti" kuin Pörröllä ettei kroppa tiedä miten niitä vauvoja oikeen saadaan :LOL: )
 

huomenta...

onnea ankkapöö, suomalainen ja räpis :flower: :flower: :flower:

Viimeyö tui käytyä näytillä synnärillä, taas kotiin ja odottamaan kovempia supistuksia... :( nää sattuu kyllä jo nyt, mutta eivät vielä avita suntaan eikä toiseen...nyt alkaa olla jo suht kypsä olo..päiväkään ei enää jaksaisi..kuten joku maisitsi että päivät jotka toooosi pitkiä, niinpä..no nyt on kuitsekin just herätty, ku viimeyö meni valvoskellessa..ei oo enää kun viikko jäljellä viimeistään ens perjantaina on käynnistys..
Niinpä mikähän tuota tuolla mahassa pidättelee...:)liian hyvät oltavat..:) mun pikkuveli sano että ei se uskalla tulla ulos kun teillä on aina niin kova meteli talossa..., nyt on 3 vanhinta lähteny mummolaan mökille kolmeks viikkoa, että josko sitä nyt ois hiirenhiljaa niin tajuaiskohan se tulla jo?kieh:


magia rv 41+1
 
Hohhoi..Täällä taas hengailen..

Käytiin miehen kans Haaparannalla Ikeassa, mutta ei sekään mitään auttanu. Menomatkalla oli semmosia tiukkoja mutta kivuttomia suppareita taas, mutta takaisintulomatkalla ei mitään.. |O

Vauva oli jo pari päivää aika rauhallinen joten ajattelin, että sille tuli se kuuluisa rauhottuminen. Nyt se kuitenkin taas möyrii ihan aiempaan tapaan.. :/

Muuten, etenkin uudelleensynnyttäjät: Onko muilla semmosta että esim. aamuisin vauva tuntuis olevan hirveän ylhäällä? Musta tuntuu että meidän vaavi vielä sahaa edestakaisin, eikä tosiaan oo kiinnittyny..Mietin vaan, että onkohan tuosta haittaa esim. jos lapsivedet menee..Kun se ihan oikeasti tuntuu levon jälkeen kiivenneen tonne kylkiluihin asti..

Nyt poistun taas..

Pinuski joka NIIN haluais sen vaavin jo syliin..ja eroon tästä rantapallosta..
 
Ensiksi taas en ole kirjoitellut, kun termiitti rikoitti oman koti näppiksemme. hieman harmittanut asia.

Suuret onnittelut kaikille vaavin saaneille!

Olin viime maananataina tyksissä synnytystavan arvioinnissa. Selväksi tuli et sektioon menee. Synnytystä en pelännyt, jännittänyt. Nyt jännittää hirvittävästi, kun tietää minä päivänä on lähtö, ja vaavi syntyy. Oikeasti hieman pelottaakin. Pitää olla ajattelematta asiaa.
Paikat eivät ole auenneet, eivätkä pehmenneet vielä, joten en usko syntyvän ennen varattua aikaa. Kaikki oli ihan kondiksessa. Painoarvio oli nyt 2700g. Esikosta olin viikon edellä niin oli sama arvio.
tämän päivän olen levännyt, kun supistanut niin paljon.

Nyt seurustelemaan kun ollaan kylässä.

Mukavia loppu odotuksia

p.s. en haluaisi vielä luopua pienestä vatsastani, kun ei ole suurempia vaivoja.

Rv37
virheitä paljon, en jaksa korjat
 
pojalla keuhkot kunnossa, eli maanantaina pääsen tosi toimiin =)
jännittää kovasti synnytys ja pelottaa et tuleekohan taas tehtyä töitö 10cm asti ja sitten joutuu sektioon mut toivotaan parasta, pojan paino arvio torstaina oli 3055g heittoo lääkärin mukaan voi olla max.250g suuntaan tai toiseen!!!

onnea uusille vauvoille ja jaksamista "kypsille" äideille :hug:
 
Iltaa kaikille!!

Tänään oli sitten miehen inttikaverin häät. Vähän jännitti, että kuinka käy, kun koko päivän tullut kivuttomia suppareita, mutta eipä niistä bileistä kehkeytynyt kun sairaan turvonneet nilkat :/

Tosin kyllä kun kotiuduttiin, niin heti ekana kellistin ukon tuonne lakanoiden väliin ja se kyllä kieltämättä aiheutti ihan hyvät supparit. Saunassa kävin kärvistelemässä, kun selkä alko tosiaan olla tulessa ja nyt niitä sitten tuleekin 5min välein... Banadolin tuossa nappasin, josko auttais ja kuulostelen, että loppuuko nää kohta vai ei. Mulle kanssa tuo vaakamambo aiheuttaa kyllä tosi hyvät supparit, mutta tähän asti ne on aina lopahtanut parin tunnin jälkeen. Jännityksellä odotan, mitä nyt käy :whistle:

Jokohan se korvapuusti pääsi nyytin hakuun?? Tuli kyllä oikein paha mieli toisen puolesta, kun se viimesimmän kirjoituksen luin :(

Nelly ja JJ 39+0 kera napakoiden supistusten
 
Ehtoota!!

korvapuustille täälä myös ihan mega isot voima :hug: ei oo kyllä yhtään mukavaa,et pitää loppu raskaudes painia tollasten ajatusten ja olojen kans.Toivotaan,et oot päässy tosi toimiin :)

Toukomamma täälä myös valkkaria oikee lorahtelee huolella...oon ihan ihmeissäni.. :eek: kiva joka vessa käynnillä tarkkailla mitä on vuotanu :headwall:

Neiti kevätnuo jomotukset voivat tosiaankin enteillä synnytystä,mulla esikoisen synnytys käynnisty niillä.

Ievaliina ja nelly83mulla myös tuo "kellistäminen" aiheuttaa mojovia suppareita,mut mikä rasittavaa niin just vaan max.4-6 tunniksi,siis just niin et on jo kahden vaiheillä mennäkkö sairaalaan näytille vai ei.Ja niitä tulee aivan 5min. välein...aina sit vaan oon yrittäny miettiä,et kai ne ees valmistelee paikkoja jos ei aivan loppuun asti vie...mut kuitenki mua ottaa päähän ku on kumminki jo niin lupaavia supparia ja ottavat pirulaiset ja lopahtavat |O jatkuisivat vaan!!!

ihminen on tooooosi outo ku haluaa sitä kipua ihan vapaaehtoisesti mennä kokemaan!! :LOL:

loppuun vielä suuren suuret onnittelut jokaiselle vauvan saaneelle :flower: kateellinen kyllä oon teille ku saatte jo nuuskia vauvan tuoksua ja kuunnella sitä ihanaa tuhinaa,Nauttikaa :heart: :D

nasuliini ja pötkylä38+6 :heart:
 
Iltaa =)
Täällä on nyt koti siivottu, pyykit pesty ja lakanat vaihdettu. Naputtelin jopa tauluja seinille ja tein jo pedin äidille valmiiksi, kun se tulee sitten vauvan syntymän jälkeen meille avuksi.
Vauvan sairaalakassi on pakattuna ja oman sairaalakassin lista on tehty. Meinaan pakata sen sitten kun tulee lähtö sairaalaan.

En tiedä mistä tätä energiaa oikeen riittää :D
Eilen laitoin vauvan sängyn valmiiksi, kun sain vihdoin haettua siihen sen verhotelineen. On se vaan niin söpö kun on vaaleansiniset verhot ja kaikki :heart:

Vauvan tulo tuntuu päivä päivältä konkreettisemmalta. Käytiin ostamassa vaippoja, puhdistuspyyhkeitä, äidinmaidonkorviketta ynnä muuta mitä voi mahdollisesti tarvita kun tulee laitokselta kotiin :)

Uudelleen synnyttäjiltä kysyisinkin mikä on ollut turhinta mitä olette vauvaa varten etukäteen hankkineet? Kun tuntuu että meitä ensikertalaisia voi "huijata" ostamaan melkein mitä vain, kun myyjä kaupassa sanoo että ilman tätä ette pärjää.

Nyt sänkyyn ja jalat kattoa kohti, jos vaikka turvotus vähän laskisi.

Ai juu, Pörriäisen ukki ilmoitti tänään että hänellä on hyvin vahva tunne että prinssi syntyy 18.7. :LOL: Ilmeisesti siellä on jokin pitkävedon tyyppinen vetämässä. Itse veikkaan edelleen elokuuta.

Mörötys taas
 
Oikein paljon onnitteluita vauvansa saaneille :flower:

Täällä on arki vauvan ja esikoisen kanssa niin kiirettä ettei kyllä päivän aikana kerkee enää koneella istuun ja yleensä näin yöllä kun on Nyyperökin vihdoin nukahtanu niin vauhilla kipitettävä itekki sänkyyn et kerkee sen 2-3h nukkua ennen seuraavaa herätystä.
Vauva tuntuu kasvavan kovaa vauhtia ja nyt jo jaksaa seurustella aika paljon päivän aikana :)
Oikein paljon jaksuja kaikille viime metreille :hug:
Kojo ja Nyyperö 2vk 1pv
 
Hyvää hyvin aikaista huomenta!!
täällä suppailee edelleen n.5min välein, suht mojovasti. Tosin vieläkään ei niin kipeesti, että sairaalaan lähtisin, mutta kuitenkin sen verta tuntuu, että aina siihen herään jos olen sattunut nukahtamaan. Onneks esikko on mummolassa, joten jos nää tästä sattuu lopahtamaan, niin nukun sitten aamulla.

Mörötys meillä kanssa anoppi oli kuulema nähnyt unen, että tää vauva syntyy 18.7. Ollaankohan me sitten samana päivänä jorvissa punnertamassa :whistle:

äh. kai se on taas lähettävä pyöriin tonne ukon viereen, kun tuntuu että silmät on ihan ristissä :wave:

Nelly ja JJ 39+1
 
Huomenta..

Tämä palsta on kyllä hiljentyny niistä aktiivisimmista ajoista. Tietysti vauvan jo saaneilla on vähän tärkeämpiä puuhia ja meillä muilla ei mitään lisättävää enää, kun tätä kaikkea on jo jankattu monta viikkoa.. :headwall: No, minä täällä kuitenki kulutan aikaa..

Eilinen Ikean reissu ei tosiaan tehny yhtään mitään. Alkaa konstit loppua, meillä ei edes pupuilu aiheuta yhtään mitään tuntemuksia, ei supistuksen supistusta. Supistuksia on tähän mennessä tullu parhaiten silloin, ku makaa oikein hiljaa. Mutta tietty ne loppuu ku sängystä nousee. Olin niin varma, että tää toinen tulee samalla kaavalla ku ekakin, kertarysäyksellä ilman ennakkovaroitteluja. No, eihän mulla tietty oo niitä oikeita suppareita vielä kertaakaan ollukaan, mutta jomotteluja yms kyllä, mitä en esikolta ollenkaan rekisteröiny..

Äh, mitähän mäkin täällä höpötän. Oon vaan addiktoitunu..Sekin vielä.. |O

Aamupalalle..

Pinuski 40+3 (Mun ei kyllä pitäny mahakkaana enää tätä päivää nähdä.)
 
Ai niin, Mörötykselle vielä..Me ei hankittu esikolle mitään "turhuuksia", mitä nyt vauvantalkin olis vissiin voinu jättää ostamatta ja jotain tommosta pientä. Meillä ei esim. ollu sitteriä ollenkaan, eikä olisi todellakaan tarvittukaan, mutta nyt se on hankittu, että saa vauvan vähän lattiaa korkeammalla pois isosiskon jaloista jne. Täytyy muistaa, että aika kivasti sen vauvankin kanssa pystyy niitä hankitoja tekemään, kun on nähny mitä siinä omassa arjessa vois tarvita ja mikä vois helpottaa elämää. Kun sille vauvalle on nukkumapaikka, turvakaukalo (jos matkustaa autolla), ehkä vaunut, ja tietty vaatteet ja vaippoja, niin niillä vissiin pärjää jo aluksi ihan hyvin (saatoin epähuomiossa jotain unohtaakin..). Mutta tämän oot saattanu kuulla jo miljoona kertaa aiemminkin.. :whistle:
 
Täällä sitä vaan ollaan, yöllä ei suppaile ollenkaan, joten taidetaan mennä yliaikaiseksii ja käynnistykseen tämän pirpanan kanssa :D vaikka jo luulin hänen syntyvän. Mulla ei koskaan ole varsinaisesti kenestäkään lapsivedet menneet, mitä vähän on tihkuneet joten odotan ja toivon että tämä alkais nyt veden menolla. Ens torstaina on Tyksissä kontrolli jossa katotaan onko lapsivettä vielä paljon kun viimeksi "löysivät" sellaisen ominaisuuden. Silloin tietty tehdään sisätutkimuskin joten voi olla että mäkin synnytän just 18.7 :LOL:
Mä sain parvotartunnan tossa rv20 ja olen joutunut ramppaamaan ultrassa tiheään.....on meinannut hermot mennä siellä kun joka toinen kerta on vauva ollut "jättiläinen" ja joka toinen kerta normaalikokoinen.....nyt viimeksi sitten hän olikin viikkoihin nähden melkein pieni mutta nyt sitten keksittiin että lapsivettä on paljon.
20v sitten kun odotin esikoistani niin painoarviossa katottiin että vauva painaa noin 3600g ja sitten parin päivän päästä hän syntyi 4800g ja 55cm joten sen jälkeen en ole noita ultria uskonut. Nytkin pelkään että se parvo on sittenkin aiheuttanut anemiaa, mutta onneksi tässä nyt ei montaa päivää enään tarvitse tollasia pohtia.

Ihanaa sunnuntaita kaikille ja tehokkaita suppareita niitä tarvitseville :heart: :heart:

hetikial 39+5
 
Huomenia mammat!
Painoarviosta sen verran sanoisin et miun siskolle tehtiin rv 41 paino-arvio.Piti olla pojun n.3500g painava ja mieslääkäri tuumas et ei rueta vielä käynnistelee.No, siskolle tuli lähtö seuraavana yönä sairaalaan ja poika syntyi 4500g painavana.Juu vaan kilon heitto_Oli loksahtanu mieslekurin naamari auki ku oli osastolla törmänny siskooni ja vauvaan!Samanen mieslääkäri muuten veikkas meijän Joosepin syntymäpainoks n.3kg jos menee täysille viikoille.Tää veikkaus oli kolme viikkoa ennen laskettua aikaa.Ei ihan nappiin menny sekään, vajaa puol kiloa alakanttiin!

Meijän ukkelit tuhiseevat kaikki vielä,ollaan vaan koiruliinin kans herreillä.Aamu on ihanan aurinkoinen.Pittää käyvä vaunuilemassa ehottomasti Joosepin kanssa mummon luona!Yö meni hyvin,12 aikaan ukko syötti Joosepin pullosta nettipokeria samalla pelaten.Mie imetin kolmen jälkeen ja sit kuudelta.Tyytyväisenä tuhisee omassa sängyssä :heart: .

Eilen murunen vahingossa sanoi "guu" kun oli aivastamassa.Mie olin ihan et mitäihmettä?Tuli niin kirkkaasti jotta :D

Se lakanan heiluttelu sai miullekin aikaan justiin suppareita 5 minsan välein ja monex,monex tunnix.Mut joka supistus teki varmasti töitä alakerrassa ja pehmitti paikkoja.Sillähän mie olinki ihmeissäni ku synnyttämään menin ja suppareita ol tullu vaan rapiat 2 tuntia ku kätilö sano et oon jo 5 cm auki.Mie asennoijuin siihen suurinpiirtein niin et ne sannoo et mäne hyvä nainen vielä kotias mut siellä olikin jo kunnon äksönit mänössä.Mut nää synnytyssupparit oli oikeesti semmosia et teki mieli sen oven kahvan puremisen lisäx laittaa se ovikin säpäleix :/
Ei mittään juhamietoa.

DooMoo-säkkituolista en oo kuullukkaan,pittää ottaa selvää!Jooseppi tykkää kölliä isolla pehmeellä tyynyllä niinku J-senior(esikko) aikanaan.Eli vois olla tarvetta meijän perheessä kyseiselle säkkituolille!

Turhuuksia ei oo hankittu ku oon tällanen pessimisti ja sit lähisuvussa on ollu aika traagisia raskauksia ja synnytyksiä.Pinnasänky,turvakaukalo,yhdistelmävaunut,keinusitteri,vaippoja,tuttelia, tuttipulloja,kylpyamme(esikon entinen)peruskamaa löytyy.Ja vaatetta niin maan perusteellisesti.Näistä suurinosa on käytettynä ostettu tai saatu(ei tietty tuttelit,vaipat tai pullot).Nyt sit tekis mieli jos jonkii näköisiä turhuuksia ostella mut jospa vaan välttämättömimpiä hankkis :saint: .
Esikolle pittää kuitenki loppukuusta käydä ostaa jos jonkiilaista kouluvaatetta ja kenkää ja pyöränsäkin sai hajotettua joten rahhaa uppovaa siihenkin nimittäin jokunen euro poikineen!

Mutta nyt kahvia naamariin ja koiruliinia pissittämmään!

Ievaliina ja Jooseppi 6vrk
 
huomenia vaan kaikille!!! :wave:

täälä sitä taas ollaan...pöh,oli jo jossain vaihees yöllä ihan semmonen olo,et lähtö tulee,mut tuliki uni :LOL: kyllä ihania nää vipat viikot!mie en jaksa enää...siis tätä odottamista.Isännyksellekki eilen valitin oikee huolella,et on oikeesti henkisesti tosi raskasta joka ilta valmistautua,et josko se lähtö tilus TÄNÄ yönä...isännys sit tokasi jotain tosi lohduttavaa,niinku "voi se lähtö tulla päivälläki" |O niinpä...tulis vaan jossain vaihees.

Mulla rupiaa kyllä tulemaan paniikki tosta vauvelin koosta...en tiiä mistä oon saanu päähän,et sieltä tulee joku jättiläinen.Kai siitä ku esikko synty rv36+4 ja oli 3420g ja nyt on kumminki jo viikot 39(siis oikeesti apua,jo 39?! :eek: )...mut ultran mukaan on kyllä ihan normi käyrällä...Tosin niiinku hetikial laitto,niin mä en kyllä oikee luota noihin ultrien ennustuksiin,ku niin monta juttua on kuullu,et painoarvio heittelee syntymäpainosta oikee huolella :/

Tuli yöllä jossain vaihees mieleen(oonkohan mä nukkunu ollenkaa???)et en oo täs raskaudes tähny läheskään niin paljo lantionpohjanlihas harjoituksia ku esikolla...mites te muut?ootteko jumppaillu?

täälä taas niin tylsän näkönen ilma,et ei nappaa ei...vois vaikka lähtee synnärille :LOL: VAIN ne supistukset puuttuu ;)

Jaksut kaikille mahakkaille :hug:

nasuliini ja masukki39 tasan...saapi tulla!!!! :D
 
Korvapuustille täältäkin haleja. Toivottavasti olet jo päässyt vauvanhakuun.

Nyt on neljä päivää yli lasketun ajan. Esikko syntyi juuri rv 40+4. Taitaa tämä vaavi antaa odotuttaa itseään pidempään. Tänään olisikin hieman huono päivä lähteä synnyttämään, kun esikon hoitaja on koko päivän muissa menoissa. Huomenna olisi vielä neuvolakin. Toivon, että siellä selviää, että vauva olisi jo kiinnittynyt. Ettei tarvitsisi lähteä ambulanssilla synnyttämään, jos menee kotona ne lapsivedet.

Mörötys kyseli turhista hankinnoista. Meillä kaikki vauvatalkit ja -voiteet Bebanthenia lukuunottamatta jäi käyttämättä. Samaten imetystyyny oli turha ja käsikäyttöinen rintapumppu myös. Jollain toisella samat hankinnat saattavat toki ollakin tarpeellisia. Pinnasänkykin oli ekat puoli vuotta lähes käyttämättä, kun poika suostui nukkumaan vaan äidin vieressä.

Krissie rv 40+4
 
onnea kamalan paljon vauvansa saaneille perheille :flower: :flower: :flower:

mitenkäs muilla on alkannu sujumaan vauvan kans ?
meillä neitonen nukkuu hyvin ( ehkä liiankin hyvin ei meinaa saada hereille syömään ) kun pitäs häntä herätellä 3h välein syömään....muuten rauhalinen neiti hereillä viihtyy 1,5-2h yhtä putkeen ( ihme kyllä ) neito tankkaa rintaa ja pulloa iltapäivästä ja hetkeksi torkahtaa...
mietin et miten saan rintamaitoa herumaan enempi kun ei meinaa tulla vaikka neiti rinnalla onkin..onko muilla vinkejä ?? litra kaupalla menee vettä ja syön hyvin mutta tuntuu vaan et nää "rukkaset " ei toimi kunnolla :/ :/

mä sua smilex jo aatelin siel osastolla olesani et koskahan sää tulet et olis edes yksi tuttu naama siel =) =) mutta me menimme ristiin sittenkin...

meillä kävi neuvolatäti kotona jo tekee punnitukset ja muut jutut...neito on saannu lisää painoa 2280g ei puutu kauheesti syntymäpainosta ( kotiin lähto paino oli 2234g )

juuh en mäkään ole sinne yhteisöön liitynny kun tuntuu et tää on se helpompi juttu ..heh
ne aivot kun jäi sinne synnytyssaliin...

mutta nyt antamaan isommille tytöille aamupalaa heräsivät juuri :wave: :wave:

bambiino ja 13 pvä ikänen "justiina"
 

Yhteistyössä