HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Tuulista maanantaita!

Täällä on niin kova tuuli että kaikki terassikamat kukkasineen lentelee pitkin pihaa.. eikä paljon naurata kun just on saanut ne istutettua ja nätiksi :/ Sataa kyllä vois välillä ihan reippaasti ettei tarvitsis kasvimaata ja puskia kastella. Ei enää oikein meinaan jaksaa kastelukannua kantaa.

Eilen lohkes pala takahampaasta ja paikasta, en tiedä kumpi oli... nyt sitten vihloo sen verran että paikkauttamaan pitäis mennä... hammaslääkärikammoisena nyt ajatuskin kyllä puistattaa ja kun ei tässä enää pysty pyörtymättä selällään kauan makaamaan...
Onkos jollain kokemusta ja näillä viikoilla hammaslääkäristä...tää kaipais nyt rohkaisun sanaa ;)

Huonosti nukuttuja öitä täälläkin, lonkat niin pirun puuduksissa ja vessassa saa ravata vähän väliä likistämässä muutamaa tippaa. Viime yönä loikin ihan vauhkona sitten repimässä kaikkia piuhoja seinistä kun ukkonen paukkui oikein kunnolla... ja kun miestä paniikissa herättelin niin vastaus oli että koita nyt vaan laittaa silmät kii kyl se kohta loppuu... ja kuorsas päälle... ihana mies ;)
Mua vihloo ja painaa myös häpyluuhun niin penteteleesti kun nousen ylös varsinkin yöllä ja kyllä illallakin alkaa olemaan jo aika vaappumista meno. Ei kyllä ollut esikoisen kanssa näin kivuliasta liikkuminen... kai ne on paikat löystyneet vaikka edellisestä aikaa onkin.
Silti olen kyllä jotenkin varma että poikittain jäbä masussa köllöttelee. Jospas sekin selviää keskiviikon neuvolassa.

Synnytys on kovasti ollut mielessä ja synnärin luennon jälkeen olen sitä mieltä että haluan spinaalipuudutuksen ja ammeen jos vaan saa ja ehtii. Viime kerralla otin epiduraalin ja jotenkin mua hämäs ihan kauheesti se että siinä halvaantuu sitten sänkyyn ihan totaalisesti. Mutta saas nyt sitten nähdä... toivottavasti sitä imukuppia ei tarvita tällä kertaa :x

Ristiäiset on tarkoitus pitää lähimmäisten läsnäollessa kotona. Esikoisen ristiäiset pidettiin suuremman kaavan mukaan vanhempien luona, mutta nyt kun kun on omassakin kodissa tilaa haluan pitää ne kotona, enkä enää kutsu 40 henkeä ;)

Onkos muuten kaikilla jo nimi mietittynä? Meillä on muutama vaihtoehto mietittynä, mutta mies vaan sanoo että kyllä sitä vielä ehtii kun muistutan välillä että H-hetki lähestyy..
On muutenkin niin ärsyttävä loppua kohden... kaikki on vaan sitten huomenna tai ens viikolla ja kun tää mamma haluais että kaikki on valmiina nyt heti eikä viidestoista päivä...arggghhhh.

Hyviä vointeja kaikille ja ennenkaikkea parempia yöunia kaikille!!

Vilma-Annika 33+3
 
Supistellu on lähes joka päivä ja liikkuminen alkaa oleen tuskaa, tuntuu että paikat repee liitoksistaan...

viimeyönä tuli taas heräiltyä pitkin yötä, jos ei vessaan niin sitten oli hirveä ukonilma (arvakkaa vaa kuinka lähellä pörräs kun tässä kallionpäällä asutaan lampien keskellä)... Kyllä pauketta ja välkkymistä löytyi, ihme ettei kissa tai koira ollu moksiskaan koko härdellistä, ainoot jotka siihen tais reagoida oltiin minä ja Mukelo, mahassa kävi hirvee möyryäminen (minkä nyt enää mahtuu möyryymään) ja minä kaivauduin vaa syvemmälle peitonalle ispän kainaloon turvaan.

käytiin tänään neuvolassakin:

- Lähtöpainoon +5,2kg
- Pissa ok
- Verenpaine 112/78
- HB 120
- SF 31 cm
- Syke +
- Liikkeet ++
- Edelleen raivotarjonnassa

Ei osannu neuvolatäti sanoo et tarviiko välttämättä mennä enää ollenkaan nauvolalääkärille, jos kerran supistelee ja tekee kipeetä niin tehkööt; vauva on jo tarpeeks kehittyny et jos tulee niin tulkoot, suoraan vaa synnärille jos supistukset alkaa tulee säännöllisesti tai tekee nii kipeetä et tarvii helpotusta...

Käytiin lastenneuvolan puolellakin jo ensimmäisellä käynnillä, juteltiin jotai perusasioita meistä ja raskausajasta; Miten on menny, kauanko ollaan oltu yhessä, miten suhtauduttii positiiviseen testiin, keille ekana kerrottiin, saadaanko isovanhemmilta tukee, mitä mielikuvia vauvasta, pelottaako synnytys yms...

Tosta yhteisöstä, niin mä voisin sen jo valmiiks tonne msn-sivustolle tehä, niin pääsee sitten suorilla kertoilemaan synnytyskertomuksia yms. kun siltä tuntuu... Laitttelen ohjeita sitten kanssa :p Ja sit ehdotuksia mitä kaikkee sieltä pitäis löytyä! :heart:
 
TUULISTA ILTAA!!!

Tämä mamma selvisi hengissä pitkästä automatkasta(n.1000km kahdessa päivässä)! :)
Hotellissa oltiin yötä ja ai että,kun nukutti hyvin...En herännyt kertaakaan.Täytyyköhän muuttaa kuukaudeksi hotelliin,että saa nukuttua kunnon yöunet? :LOL:

Tänään kotiintulomatkalla käytiin varaamassa(VIHDOINKIN)yhdistelmävaunut.Prinssille noudetaan myöhemmin Gessleinin vision-vaunut,jotka olen halunnut alusta asti.
Kaupasta lähti heti mukaan ihana,iso amme,missä on kylvetystuki&Brio primo-turvakaukalo&vaatteita! :)

Sairaalakassia en ole vielä pakannut,koska suurin osa sinne tulevista kamoista on mulla päivittäisessä käytössä.Rinssille oon hankkinut pitkähihaisen bodyn,potkarit,pipon&fleecepeiton.

Nimistä:meillä on ainakin 3 nimivaihtoehtoa,joten vielä ei ole hajuakaan,mikä rinssin kutsumanimeksi tulee?!

Mukavaa viikkoa kaikille!

T:bella&rinssi 35+4 :heart: Hui,kun toi aika rientää...
 
Tervehdys!

Ette usko, kuinka ihana on olla taas kotona! KOlme viikkoa poissa ja eilen sitten kotiuduttiin. On se oma koti vaan paras paikka..Vielä kun tuo oma ukkokulta palautuis kotiin..Mutta vasta heinäkuun alussa tai joskus silloin.. :/

Neuvolassakin kävin tänään, edellisestä kerrasta jo 3,5 viikkoa! Kaikki ok ja vauva oli vihdoin asettunu pää alaspäin. Mikä helpotus! :whistle: Painoa oli tullu melkein 800g/vko, joten ei pelkoa painon tippumisesta.. :x Muuten kaikki olikin kaikin puolin hyvin ja mun oikea neuvolatätikin oli vihdoin palannu lomiltaan..

Krissien tavoin mäkään en ole juurikaan tuota synnytystä miettinyt, enemmän mietityttää se kotiintulo ja kaikki muu. Epiduraalin varmaan haluan ja sitä ilokaasua, samoilla mentiin esikoisenkin kanssa.

Te olitte puhuneet myös suljetusta yhteisöstä, sopii hyvin, kunhan tosiaan joku vähän neuvoo..Mä oon myös ihan käsittämättömän surkea näissä netti- yms. jutuissa..

Sairaalakassia ei oo pakattuna, mutta laitoin tänään vauvan sängyn kuntoon.. Vauvalle laitan kuitenkin kai bodyn, puolipotkarit tms ja sitten jonku ohuen fleece- tms. haalarin. Ja tietty pipo. Luulisin että niillä pärjää.

Mitenkäs teidän muiden muut lapset suhtautuu tulevaan vauvaan? Meillä on alkanut jotenkin oman aseman varmistelu. Koko loman neiti nukkui meidän välissä tai ainakin kömpi viereen keskellä yötä, mitä ei normaalisti IKINÄ tee. Muutenkin tuntuu, että esikoinen tajuaa, että joku muutos on nyt oikeasti tulossa, vaikka vauvasta on puhuttu tosi paljon jo pitkään. No, toivottavasti kaikki menee sitten hyvin, ja toivottavasti sitä huomiota osaa antaa tarpeeksi myös kiukuttelevalle isosiskolle..

Pitiköhän mun sanoa vielä jotain muuta? Ai niin, nimistä sen verran, että pojalle nimi jo on valmiina, tytölle vaihtoehtoja on monta. kylläpä se oliskin helppoa, jos tietäis, kumpi sieltä on tulossa.. :p

Mutta juu, nyt iltapuuhiin itekkin. Esikoinen on onneksi jo ollu sängyssä jonkin aikaa.. Jaksamisia kaikille isoine mahoinenne!:)

Pinuski 35+4
 
bubona tosi kiva juttu jos jaksaisit sen laittaa valmiiksi! msn:hen?

vilma-annika mulla hammaslääkäri oli tossa vähän aikaa sitten mutta hammashoitajalle vielä menossa 26.6 eli viimeisellä rv-viikolla. saa nähä miten siinä vaiheessa maataan selällään mutta kaipa se onnistuu, ei mulla sohvallakaan ongelmia sen kanssa ;)

nelly ei kai hyvinkää mene kiinni?? porvoo menee ja me mennään kättärille ja jos siellä täyttä niin jorviin. sanoivat kättärillä että uudellamaalla asuvat pitää valmistua menee synnyttää kättärille / jorviin tai naistenklinikalle koska täyttä tulee olemaan. me saadaan olla 12-24h sisällä ja lapsen tarkastaa oma terkkari kotikunnassa.

nimistä niin tytölle valmis mutta pojasta ei oikein tiedetä. kivoja poikiennimiä ei ole ;) ehdottaa saa!!

esikoinen suhtautuu vauvaan, nojaa, ei kovin kiinnostuneesti mutta ihan ystävällisesti. tietää että vaavi tulossa mutta mitä se sitten käytännössä tarkottaa... ;) onneksi isä kotona ekat viikot että esikoinen saa 100% huomiota ainakin isältä. kai se siitä...

nyt sohvalle makaa...

korvapuusti + pikkupulla rv 36+3

 
osoitteessa: http://groups.msn.com/heinamammat2008/

Tällä hetkellä sieltä löytyy:
Keskustelupalsta
- Kuukausiketju tälle kuukaudelle, jos joku haluaa sinne jo siirtyä.
- Yleistä -osio, jonne voi tehdä omia avauksia.
- Ongelmia -osio, jossa voi kysellä apua yhteisöongelmiin ja myös ratkoa muiden ongelmia.
Kuvat
- Jokainen haluava voi tehdä oman kansion kuvilleen omalla nimimerkillään ja lisätä sinne kuvia.

MSN sivustolle tarvitsee siis hotmail tai NET. Passport tunnuksen/profiilin (eli sama kuin mesessä, ketkä vaan mesettää).

Yhteisöön päästäksesi täytyy jättää jäsenhakemus, näin saan varmistettua ketä kaikkia yhteisöön liittyy.

Hakemuksesta tarvitsee löytyä valvojalle osoitetussa kohdassa ainakin nimimerkkisi täällä ja laskettuaikasi. Ainahan tuossa on se mahdollisuus että täällä olevaa nimimerkkiä ei saa msn palvelussa käyttöönsä (kuten minulle kävi, eli olen siellä __Bubona__).

Apua tokkiinsa voi ja pitää kysyä niin saataisiin mahdollisimman moni täällä olevista sinne.

Nyt vaan toivotaan että oon mahdollisimman pitkään yhtenä kipaleena (vähintäänkin 3 kertaa päivässä tarkistelen nuo hakemukset siihen asti)

EDIT: oho, ei linkki toiminu :eek:
 
RouvaSumppisuu
Kiitti Bubona! Laitoin jo hakemuksen sisään tunnarilla _Sumppis_ , vähän oli kyllä hakusessa tuo rekisteröityminen, mies sai olla atk-apuna :whistle: ...

Palailen paremmalla ajalla,

Sumppis ja pikku-B rv. 36+
 
täällä on sit käyty tänään tarkistaa tota kanavan tilannetta ja otettu käyrää saikulla.
ei vielä jääty synnyttää
;)
mut siellä ei oo ku joku lima jäljellä ja kahdelle sormelle auki :eek:
käyrään ei tullu kunnon supisteluja,muuten vaavin sydän äänet hyvät jaliikkeet :heart:

toivottavasti osaan tulla tonne suljettuun yhteisöön tulla ja myös ois aikaa kirjoitella.


senttu ja lotta rv36+3
 
Bubonalle kiitokset täältäkin! Hakemus jätetty tunnarilla _Krissie_

Ristiäisistä kyseltiin. Vielä ollaan kahden vaiheilla kastetaanko vaavi vai pidetäänkö nimenantojuhlat. Esikko kastettiin ja siinä mielessä ehkä toisen kanssa pitäisi toimia samoin. Toisaalta se tuntuu kovin tekopyhältä, kun itse en kuulu kirkkoon, eikä mieskään ole uskonnollinen. Esikonkin olisin mieluusti jättänyt kastamatta, mutta päädyttiin kuitenkin vähän niinkuin tavan vuoksi kasteeseen. Pienet juhlat vietettiin silloin, paikalla vain kummit ja kummankin vanhemmat ja sisarukset. Pienet juhlat on tulossa nytkin. Nimi on vielä hieman hakusessa, eikä kummejakaan olla päätetty saatikka kysytty.

Esikoinen 1v5kk ei taida vielä oikeen ymmärtää vauvan tuloa, vaikka siitä ollaan kovasti puhuttu. Uskoisin kyllä, että hän käsittää, että joku muutos on tulossa. Vauvoista on kovin kiinnostunut, mutta saa nähdä miten käy, kun sellainen tupsahtaa omaan kotiin asumaan ;)

Krissie rv 35+6
 
Niin tuossa otsikossa se jo oikeestaan tulikin, kyselen että vieläkö heinäkuun odottajiin mahtuu mukaan.

Olen 33 v. äippä täältä Tampereelta ja ennestään perheeseen kuuluu reilu 3 v. tytöntyllerö, sekä mies.
Laskettuaika on 25.7 eli vielä olis odotettavaa, ei vaan jaksais enään kun on kokoajan niin hemmetin kuumakin ja vatsa alkaa olemaan jätti suuri :(
Liittyisin mielelläni myös teidän suljettuun yhteisöön, olisi mukava jutella muiden heinäkuussa saavien kanssa.
 
Kiitos paljon Bubona!! Jätin kans hakemukseni. Nimimerkki olisi _Paveli_! :) Huomenna aamusta olis sit neuvola. Saas katsoa onko lähtö jo lähellä.. Tänään on ollut vähän sellaisia tuntemuksia, ettei enään pitkiä aikoja täällä yhtenä kappaleena olla. Supistellut on tosi paljon :/ No mutta toivoisin kuitenkin vielä et vauva jaksaisi muutaman viikon mahassa uiskennella. Nyt nukkumaan kun esikko hereilee tossa vajaan 8 tunnin päästä. Hyviä öitä kaikille heniksille!! Voikaahan paksusti!!
 
Toissa yönä supisteli ja maha kipeä. Eilen oli huono olo ja torkuin vähän väliä. En jaksanut mitään. Sitten kun yö koitti olen voinnut tosi huonosti. Oksettaa, kurkku kipua ja kamala pään särky. Herpeskin meinaa pamahtaa huuleen. Särkylääkkeet ei tehoa niin paljon että voisin rauhottua nukkumaan. Tuntuu että makuu asennossa kivut vaan kovenee. Huominen päivä menee sitten tietenkin nukkuen kun yö on tuskassa pyöritty. :headwall: :headwall:
Kylmä geeliä hieroin niskaan kun niitäkin särkee. En tiedä onko tämä jotain flunssaa vai mitä. Voi, kun pään särky helpottais sen vertaa että pystyis nukahtaa.
 
suomalaiselle lähettelen täältä unihiekkaa jos vaikka saisit nukuttua ja säryt helpottais. Ei oo kivaa kun yöt on yhtä pyörimistä. Ei täälläkään hyvin oo viime yötä oo nukuttu, mutta ilman särkyjä luojankiitos.

Täällä lähetetty myös hakemus tunnuksella Vilma-Annika1. Kiitos Bubonalle!

Tylsää kun sataa...taitaa tulla tänään siivouspäivä ;)

Vilma-Annika
 
Täällä myös jätetty hakemus nimimerkillä pipsa_1 !!!
suomalaiselle iso :hug: , tiedän kuinka ärsyttävää on olla koko yön tosi kipeä. Mulla sellanen yö oli toissa yö. Joka paikkaan vain yksinkertaisesti sattui, selkä oli kuin tulessa ja liitoskivut vaivasi, pissalla piti rampata sen miljoonakertaa. Eilisen sitten vain nukuskelin ja jos en nukkunut olin pahalla tuulella kuin ampiainen, kaikki otti päähän. Mutta viime yön sainkin sitten ihme ja kumma nukuttua ihan normaalisti, ja nyt tuntus tulevan muutenkin helpompi päivä ku vauvalla taitaa tänään olla se uni päivä..
pitää tuo vauva nyt jo sellasia jutajaisia aina välillä tuolla vatsassa että ihmettelen suuresti että miten voi tässä rytkeessä kalvot kestää. :LOL:
pipsa ja tehis rv 36+4
 
Täällä meinaa flunssa tehä tuloaan. En olekkaan aikoihin ollu kipeenä. No vietetään tytön kanssa rauhallista aamua kotona. Leivinuunissa on tulet että saahaan talo lämpimäksi. Mie kun pihinä ihmisenä ja kalliin sähkön vuoksi sammutin lämmöt talosta jo toista viikkoa sitten :) Saunan ajattelin kans lämmittää tossa kymmenen tienoille niin päästään koko perhe näin aamu saunaan kun mies on sit iltavuoroon menossa töihin.

Eilen kattelin vauvalle kotiintulo vaatteita. Villatakki,myssy ja housut on mut täytyy vielä käydä ostaan 50 cm bodi ja potkarit. Tytölle en silloin aikoinani ostanu yhtään 50 cm vaatetta ja löysin sitten itteni toisena kotona olo päivänä jo kaupasta hakemassa pienempiä vaatteita. Silloin ei meillä ollu ku muutama 56 vaate ja loput sit 62:sia. Tyttöhän hukku niihin vaatteisiin ekan kuukauden ajan joten ihan aiheesta tuli sopivia vaatteita ostettua.
Sairaalakassia kans ajattelin eilen pakata, mut en oikein keksiny sinne mitään laitettavaa kun kaikki tavarat ja vaatteet on päivittäisessä käytössä. Patterit kameraan ajattelin tänään kauppareissulla muistin aikana ostaa.

Synnytykseen on mun ajatukset jo aika monesti siirtynyt. Viime yönäkin moneen kertaan näin jotain unta siitä. Hieman huolta meinaa aiheuttaa kun tuo vauva on edelleen ilmeisesti perätilassa. Perjantaina on sitten kokoarvo ja synnytystapa arvio käynti äitipolilla ja ilmeisesti aijotaan samalla kokeilla ulkokäännöstä. Pitääkin tänään tosiaan soittaa sinne ja varmistaa et kokeileeko ne sitä kääntöä silloin et pitääkö sinne sit mennä syömättä ja juomatta vai miten se olikaan.
Sektiota en missään nimessä haluais koska toipumis aika siinä on niin paljon pidempi ja mulla kun tuo esikoinen on tosiaan vasta vuoden niin siinä on menoa ja meininkiä hänen kanssaan. Perätilassa oon valmis kokeileen alakautta synnyttää jos lääkärit sitä suosittelevat.
Kivunlievityksestä. Tälläkertaa toivon saavani kyllä jotain ja mielellään vielä ajoissa. Olin niin sekaisin siitä kivusta silloin viimeksi että koin jotenkin vaikeaksi keskittyä siihen ite ponnistamiseen. No ajatuksiahan nää vain on ja en edelleenkään aijo mitään käsikirjoitusta asiasta tehdä kun ei se kuitenkaan lopulta sen mukaan mene vaan ihan omalla painollaan. Kuhan sais alakautta synnyttää ja lapsen turvallisesti maailmaan.

Täälläkin on yöt menny vähän miten sattuu. Vessassa juoksemista, suonen vetoja, nyt flunssaa ja lisäksi esikoinen herää aamulla jo 5.30-6.00 joten täytyy aina itekki mennä aikasin petiin et kerkee edes hetken nukkumaan.

Oikein paljon jaksuja meille kaikille.... viimeisiä hetkiä kuiten viedään joten ei tässä enää pitkästi oo jäljellä :)

Kojo 35+6
 
Heippa taas! Ja kiitos Bubonalle suljetun yhteisön perustamisesta! Nyt kun vaan osais sinne kirjautua oikein....

En o koskaa käyttäny meseä ja äsken aloin kirjautua sivustolle, siis laittamaan hakemusta. Olisin kysyny et pitääkö siinä vaiheessa tilata hotmail- osoite kun sitä kysyy? vai sopiiko jos käyttää nykyistä mailia?

Sit jos tilaa hotmail osoitteen ni laitetaanko siihen ekaan kohtaan jo toi oma nimimerkki@hotmail? Onko se sit se hakemus+ Ku sit alapuolella kysyy jotain tunnuksia...

Sorry tyhmyyteni mut en ole koskaa tällaisia käyttäny... :ashamed:

Tällä kertaa ei taas pysty enempiä kirjottelee, sormet ihan puuduksissa, tää on ärsyttävää!!! Ihan pirskatin kipeäks tää oikea käsi myös menee ku yrittää jotain tehdä.. :'(

Neleka 34+5
 
aik
Huomenta =)

Hakemus jätetty myös täällä. Nimimerkki aik750. Kiitos Bubona! :flower: :D

Meillä esikoinen (5v) odottaa innoissaan tulokasta. Pussailee ja halailee vatsaani päivittäin. Alkaa jo ahdistaa, kun ollaan ulkona tai kaupassa ja toinen roikkuu mahassa... :p

Nimiä ollaan mietitty. Mies ei halua ns. lyödä mitään lukkoon. Ensi viikolla on äitipoli ja jos saan tietää kumpi on tulossa, niin eihän sitä toista nimeä sitten tarvitse. Minulla on kyllä kummallekin yksi ensimmäinen nimi olemassa. Poika ehdotti nimeksi Palikkaa...Fröbelin palikoiden mukaan. :LOL:

Vilma-Annika: Miksi päädyit ajatukseen spinaalipuudutuksesta? Onko se alapäähän laitettava pistos vai epiduraalia korvaava selkään laitettava puudute? Voikohan kummassakin e.m. kävellä puudutteen laiton jälkeen. Minähän en ole käynyt missään valmennuksessa ja edellisestä synnytyksestä on aikaa... Muutkin voivat kommentoida vapaasti.

Mitään en ole vielä pakannut sairaalaan. Minulla on vielä sellainen vaihe, että täytyy kohdata ensin tuo ajatus, että tulee synnyttämään! :LOL: Minulla on sen ajatuksen kanssa vielä käynnistysvaikeuksia. Ehkäpä muut ajatukset vievät sen tilan tuolta "raskauslobotomian" runtelemasta pääkopastani.

aik 35+
 
neleka: hotmail osoitteeseen ei välttämättä tarvi laittaa samaa nimimerkkiä kuin minkä haluat sinne sivustolle.. ja sopii jos käytät ihan nykyistä mailia.
sitä nimimerkkiä kysytään sitten kun olet luonut sen tilin ja menny sinne heiniksien omaan yhteisöön, siellä kysyttiin että haluatko liittyä yhteisöön painat siittä ja sitten sinne tulee että laita nimimerkkisi ja sitten hakemus yhteisön perustajalle.
mie ku olin tilannu sen hotmail osotteen ja päässy niinku sisään sinne msn.ään niin mie tulin takasin tänne sivulle ja menin tuosta heiniksien linkistä sinne yhteisöön, ku en mitään muuta kautta sinne löytäny :)
toivottavasti tuli selitettyä ymmärrettävästi..vaikea selittää ku ei itekkään oo mikään nettinero :D
tänään pakkasin sitten sairaalakassin niin vauvalle kuin itsellekkin.
Itselle laiton kassiin seuraavat asiat:

imetysliivit, pikkuhousut, liivinsuojia, terveyssiteitä, harjan, tukkapinnejä ja hiusdonitsin, shamppoota ja suihkusaippuaa, hammasharjan sekä tahnan, kynän, uusimman kakspluslehden ja uusimman vauvalehden, vaaville pipon ja pikkunallen....mitäs muuta mie sinne laitoin...apua..no ainakin nyt nuo. Lisäilen sinne sitten sitä mukaa kun huomaan jotain puuttuvan.

vauvan kassiin laitoin seuraavat jutut:
collegetakki jossa huppu ja vetskari edessä, takkiin kuuluva samettinen ruskea vekkihame, valkoiset sukkikset, valkoiset ohuet trikoohousut, sukat ja tossut, pitkähihainen kietaisubody, parit vaipat (varmuuden vuoksi), aluslakki ja pipo. tuttiketju..
sitten otan vielä mukaan sen peiton ulkona liikkumiseen, mutta sen pakkaan istuimen kanssa samaan.

Niin tuosta pikkunallesta ja synnäripiposta sen verran että esikolla oli sama pipo päässä synnärillä kun syntyi..oli niin hellyttävän näköinen punavalkoraidallisessa solmupipossa, että halusin sitten ottaa sen saman pipon myös tehikselle sairaalaan, ja pikku nalle saa asustella vaavin kanssa sitten sairaalasängyssä tuomassa turvaa niille hetkille kun vauvalle tehdään kaikenlaisia kokeita ynnämuita ja äiskä ei oo vieressä. Se nalle ei oo mikään iso, ehkä noin oman kämmenen kokoinen ruskea nalle jolla on ruskea rusetti kaulassaan.
mutta tällasta täältä taas.

niin joo nuista puudutteista. Mulle annettiin spinaalipuudute ja se oli kyllä todella tehokas...kivut loppu siihen paikkaan mutta se oli hiukan hämäävää sillä en tuntenut kyllä sitten edes supistuksia, jolloin olisi pitänyt ponnistaa. Se spinaali puuduttaa sinut pariksi tunniksi sänkyyn, mutta otan kyllä ihan sata varmasti tälläkin kertaa sen jos vain saan. mulle annettiin se spinaali just silloin kun piti alkaa ponnistamaan, sitä ennen annettiin vaan kipupiikki takamukseen, muita lääkkeitä en saanut. ilokaasua en ois ottanut vaikka oltais tarjottu.. varmasti ois tullu tosi huono olo. Sain ponnistusten aikana myös normaalin happinaamarin naamalleni, oli helpompi ponnistaa ku sai kunnolla ilmaa.
Synnytysasennoista sen verta että mie ponnistin siihen asti kyljelläni että vauvalla pää vilkkasi sitten tuosta reiästä :D se oli tosi hyvä asento ku sai nuo paikat suoriksi ja vauva pääsi helposti laskeutumaan, tykkäsin kyllä siittä kylki asennosta ja sitten käännyin selälleni ku vauvalla laski ne happiarvot ja piti tehdä se eppari, sen jälkeen ei ollu ku kaksi ponnistusta niin vaavi oli jo maailmassa :) mullahan se ponnistusvaihe ei kestänyt kuin puolituntia.
Spinaalipuudute kerettiin just ja just laittaa ja seki laitettiin sillä tavalla että minut käännettiin sängyssä ns. pääalaspäin :D että äkempää vaikuttaa :D :D olihan se huisin tuntonen ku pää oli alempana kuin muu kroppa :D se spinaali laitetaan ihan samalla tavalla kuin epiduraali mutta minusta siinä spinaalissa ei jää minkäänlaista letkua tuonne selkään.. eikös epiduraalissa jätetä jonkinlainen letku??

t. pipsa
 
Neleka:
https://accountservices.passport.net/reg.srf?fid=RegCredOnlyEASI&ru=https://accountservices.passport.net/ppnetworkhome.srf%3Fvv%3D550%26lc%3D1035&cru=https://accountservices.passport.net/ppnetworkhome.srf%3fvv%3d550%26lc%3d1035&sl=1&lc=1035
tuolta voi tehdä sen tunnuksen omalla/vanhalla sähköpostiosoitteella ja sitten sen jälkeen pääset kirjautumaan tuonne msn sivuille jossa sen hakemuksen teet :heart:
 

Yhteistyössä