HEINÄMAMMAT 2008 ~kesäkuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
RouvaSumppisuu
Heips mammat taas!

:hug: Supistuksista ja muista kolotuksista kärsiville, oli ne supparit sitten jo toivottuja tai ei-toivottuja. Ja Brigantialle super :hug: , toivottavasti olisi parempi päivä parisuhderintamalla.

Maitohappobakteereista: mä olen yrittänyt aina välillä syödä Relatippoja, kun niitä täältä kotoa löytyy, mutta tosi harvoin tulee muistettua.

Keinoja synnytyksen käynnistämiseen kuulisin minäkin mielellään, muitakin kuin siis ne perinteiset kolme ässää, niihin mulla ei suurempaa luottoa ole. Mutta jos oikein rupeaa ahdistamaan ja menemään yliajalle, niin eiköhän sitä kaikkia keinoja ole kokeiltava :kieh: . Viimeksi ennen synnytystä edellisenä iltana mies hieroi oikein kunnolla mun nilkkoja ja jalkapohjia, siellähän jossain? pitäis olla jotain? vyöhyketerapiapisteitä tms., mutta tais olla vaan sattumaa se synnytyksen käynnistyminen. Vadelmanlehtiteestä oon kanssa joskus kuullut, että voisi edistää synnytyksen alkua, mutta siitä en sen enempää kyllä tiedä...

Mites muuten pörrö, loppuiko vuoto?

Mitäs luulette, saadaanko vauvauutisia vielä ennen juhannusta ja kuinka monelta?


Sumppis ja pikku-B rv. 36+
 
Brigantialle paljon voima :hug: kiristyneestä ilmapiiristä. On tosi harmi, että näin loppuvaiheessa vielä tulee tuollasia kinoja, kun muutenkin mieli on niin rauhaton odotellessa tulevaa synnytystä ja kaikkea muuta mitä tää loppuvaihe tuo tullessaan... Koita pitää mieli virkeänä ja ajatella sitä vaavia joka masussa myllertää :heart:

Itse huomaan, että väsymys painaa kovasti ja pinnakin on kyllä lyhentynyt aikalailla, varsinkin kun nämä lapsoset täällä jaksaa päivästä toiseen kinata ja tapella mitä kummallisemmista asioista ja leluista. Sitten kun jonkun saa yökylään, ni joko sitä on sitten heti ikävä ja haluaisi sen kotiin takaisin tai muuten huono omatunto. Tavallaan sitä ei osaa suoda itselleen sellaista "väliaikaista helpotusta" ilman syyllisyyttä. Se vaan on meillä niin, että näistä kolmesta kun joku on vain poissa, niin heti on seesteisempi ilmapiiri ja sitä tappelua ei saadakkaan aikaiseksi niin helpolla. Miten teillä muilla, joilla on useampi lapsi...tapellaanko teillä kuinka paljon??

Tänään olisi taas neuvola kl. 13, tulen sitten kertomaan kuulumiset...joita toivottavasti olisi ja jotka viittaisi lähestyvään synnytyksen alkamiseen :LOL: :LOL: jaa.....minäkö malttamaton?? :saint: :whistle:
Itse olen kanssa lueskellut noita kotikonsteja tuohon synnytyksen alkamiseen ja olen myös törmännyt tuohon nilkkojen hieromiseen....tai oikeammin siinä oli vasemman nilkan kehräsluun alta piti painella -> siinä piti olla akupiste kohdulle. Ja taisi siinä olla tuosta korvastakin. Monet oli ottanu vyöhyketerapiaa 1-3 krt tunnin kerrallaan ja sillä saaneet synnytyksen käyntiin...mutta ilmeisesti se oli aika kallista lystiä. Itselläni ei kokemusta. Samoten tuo nännien hierominen oli myös listattuna siihen. Meillä mies nauroikin kippurassa kun ehdotin sille töistä kotiin jäämistä ja että voisi soittaa esimiehelleen ja kertoa, että pitää jäädä nyt kotiin hieromaan "vaimon" nännejä, että saatais vauva maailmaan. Niitä vissiin piti stimuloida vähintään tunnin kerralla, niin aikaahan siihen tuhertuu :D
Kerran aikaisemmassa työssäni, lääkäri sanoi, että jos ottaa risiiniöljyä, niin sillä pitäisi myös synnytys käynnistyä, mutta enemmän kun luin siitä, niin siinä on riskinä se, että se vauva sitten kakkaa sinne lapsiveteen....en välttämättä itse sitä vaihtoehtoa uskaltaisi kokeilla. Kolme S:ää ei ole meillä ikinä tuottanut tulosta....vain suppareita hetkex ja sitten loppuneet. Ei kai sellasta idioottivarmaa keinoa olekkaan mitä näihin kotijuttuihin tulee...joku toimii jollakin ja toiset kärvistelee yliaikaiseksi. :$
Pörrö kirjoittelit jotakin maitohappobakteerien syömisestä...eli siis ymmärsinkö oikein, että se vähentää vauvan masuongelmia jos äiti niitä syö?? Meillä nimittäin ei oikeen mitään koliikkia varsinaisesti ole ollut, mutta tosi herkkävatsaisia ovat olleet ja mun mielestä kaikesta mahdollisesta saaneet vatsanpuruja. Cuplaton tipat meillä olleet aina käytössä ja niistä pientä apua tullut, mutta toi olis tosi hyvä juttu jos noiden maitohappojen syöminen auttais kanssa.

Piparminttu 75 ja neiti 37+3 (5)
 
Juu päksiin en kyl välttis haluis tällä hetkellä...

Kävin n. 1,5kk sitten siellä raskausmyrkytysepäilyn takia ja jouduin sitten yöksi tarkkailuun neurologian osastolle! ja siellä sitten tarjottiin jos haluaisin ammattiauttajan kanssa keskustella... Koko raskausmyrkytysepäilyä ei edes tutkittu. Kaikkea muuta kyllä tutkittiin (päässä vikaa?) Ja lähetettiin kotiin, nyt sit soitettiin terveyskeskuksesta et siellä verikokees on ollu jotai häikkää...

Kaveriki kävi raskauden takia siellä kun supisteli, otti testit ja lähetti kotiin et ei siellä mitään ollu... ihmetteli sitä sit ja otti yhteyttä omaan terveyskeskukseen täällä josta ne katto uudestaan ne tulokset ni streptokokki siellä oli, eivät vaan päksis ollu huomannu :eek:
 
Joo se vuoto oli jotain ihan pientä. Ei tullu sen enempää.

Jep, vauva saa äidin suolistobakteerit niin siksi kantsii noita maitohappoja popsia. Ekan kuukauden jälkeen alkaa vauvan oma bakteerikanta olla niin vahva, ettei äiteeltä enää siirry. Luulisin, että auttaa mihin vaan.

Joku oli sanonu, vyöhyketerapian jälkeen synnyttäneenä, että synnytys oli ollut "lämmin plumpsahdus" :LOL: Toisen lapsen oli saanu.
 
Elikkäs kun meet sinne msn sivustolle niin siellä on oik. ylä kulmassa omat yhteisöt, ja kun sut on hyväksytty niin sitä klikkaamalla pitäis löytyä. Tosiaan koska toi on täysin suljettu yhteisö niin sitä ei listoista löydy.
Mä lisäsin sen selaimen suosikkeihin niin pääsee suoraan :p
 
Heippa vaan kaikille täältä muuttohässäkän keskeltä!!!

Hakemus jätetty heinämammojen yhteisöön nicillä Mörötys =)

Huoh, täällä takana uneton yö. Koko yön vaan sattui niin paljon jalkoihin ettei mikään asento ollut hyvä, ihan sama pitääkö jalkoja koholla vai ei...onneksi on pari viileää päivää takana, ettei vielä helteestä turpoa paikat lisää. Tämä muuttolaatikoiden purkaminen ja varovainen nostelu ei nimittäin tee hyvää yhtään.
Nyt pidän tänään vapaapävän, enkä aio koskea yhteenkään laatikkoon. Selkä on pirun kipeä ja toinen jalka osittain tunnoton. :attn:

Neuvolassa kävin eilen aamulla:
Pissa puhdas
Painoa +900g viikko.. :kieh:
Verenpaine hyvä
HB 116, lisää vaan rautaa
Vauvan sykkeet ++
Ja vihdoin RT :D

Lääkäriin parin viikon päästä. Synnärillekin pitäis mennä tutustuu.
Mankkaan neuvola menee muuten kiinni! Mikä ihme tätä etelä-suomea vaivaa kun joka paikka pistetään kiinni? Nyt pitää raahautua tapiolaan asti ja voin sanoa että se 2km suuntaansa lisää matkaa neuvolaan todellakin tuntuu kävellessä. Meillä kuitenkin mies niin kiinni duunissa kesäkuun, ettei se ehdi välttämättä viemään.

Kodissa on täysi kaaos, siis minun mielestä.. Haluisin kaikki muuttolaatikot heti pois mutta omien voimien mukaan täytyy laittaa. Eilen aloitin pesemään pörriäisen vaatteita ja nyt ne pitäis silittää ja pestä vielä loput. Taidan odottaa huomiseen kun mies lähti keikalle jyväskylään, niin ei viitti paljon rehkiä ilman valvontaa.

Täällä kans supistelee, mutta ei kipeästi.

Sairaalakasseja ei ole valmiina, mutta tuskin vielä tarviikaan, kun laskettuun aikaan on vielä yli kk. Tosin olen jo miettinyt mitä otan pojalle kassiin: Sinne menee vaaleansininen kietaisubody, puolipotkarit, velourtakki, pipo ja tumput käsiin. Ja tietysti turvakaukalon päälle peitto. Täytyy myös varautua siihen että jos onkin vaikka viileää, niin sitä varten sitten fleecehaalari tms. mukaan.
Fiksu kysymys: Pitääkö ottaa mukaan vauvalle omat vaipat, harsot yms? Tutti kuulemma pitää olla oma, mutta mites muut jutut?
Entäs esim. Maidonkerääjät ja rintakumit? Onko edes tarpeen? jossain osui silmiin.. Pitääkö ottaa omat siteet jälkivuotoa varten, ja liivinsuojat?
Hehhehhh..oon vissiin vähän uusavuton. :LOL:

Nyt sohvalle katsomaan leffaa ja syömään paljon jäätelöä :D

Brigantia :hug:, miehet osaa olla idiootteja. Kaikki sympatiat täältä sinne. Itse itkin puolet tiistai-illasta yksin muuttolaatikoiden keskellä väsymyksestä ja koti-ikävästä ja mies oli katsomassa kavereidensa kanssa bändiä, kävi vain kotona vaihtamassa vaatteet töistä tullessa.

Hyviä vointeja kaikille.

Mörötys ja Pörriäinen 34+2
 
Vieläkö ehtii liittyä joukkoon???

Olen 26-vuotias esikon odottaja pohjoisesta. Laskettu aika on 10.7. toivottavasti kuitenkin jo aiemmin vaikka ei ole kylläkään vielä siihen merkkejä. Synnytyspaikkana LKS.

Olen lukenut heiniksiä melkeinpä alusta saakka mutta enpä vaan ole saanut aikaiseksi kirjautua mutta nyt otin itseä niskasta kiinni. Kaikki on mennyt ihan hyvin mitä nyt aamupahoinvointia oli 20 viikolle asti tai oikeastaan se oli koko päiväistä ettei edes pystynyt olemaan töissä. No onneksi toinen kolmannes on mennyt hyvin ja nytkin vointi on hyvä. Mitä nyt pienokainen on parina viime päivänä alkanut painaa alhaalle, eikä innosta enää niin paljon liikuskella ja touhuilla kuin ennen.. Lääkäri on viikon päästä että silloin taas tietää enenmmän.

Laitan tässä myöhemmin hakemukseni yhteisöön :wave:

Maija82 ja pienokainen rv 36
 
No jah, täällä taas!!

Elikkäs neuvolakäynti nyt takana:
Pissa puhdas
RR 122/79
Hb 120 (vielä mennään ilman mitään rautalääkitystä )
Painoa +400g/vko eli nyt tullut yhteensä +3,5kg (lähtöpainoon kuitenkin +1kg)
Liikkeet ++
Sykkeet 130-150
Rt ja pää melkein kiinni
Kohdunpohjan korkeus 35cm
Ympärysmitta 104cm

Supistuksista kyselin, kun niitä jatkuvalla syötöllä satelee, niin sanoi vain, ettei usko ettäkö tämä odotus menisi ihan loppuun saakka. Kohtu kuitenkin jo alkanut avautua ja suppareita näin tiheesti. Meinas, että kun lääkärin käynnillä vko sitten oli jo se kaula alkanut lyhentyä, niin että nämä kivuliaat supparit ja sukkapuikkokivut olisivat vaan merkkiä siitä, että se kaula sieltä kokonaan häipyy. Halusi kuitenki, että vielä jossakin vaiheessa kävisin synnärillä kertaalleen tarkistuttamassa tän lapsiveden määrän, kun mulla sen kanssa historiaa löytyy. Kuitenkin käsikopelolla sanoi löytävänsä vettä vielä, ainakin tuolta alavatsalta. Nooh, nähtäväksi jää kuinka paljon ennen sitä päivänvaloa vauva näkee...siinä käy kuitenkin vielä niin, että kun toiveita kovasti mulle heitellään, ni menee vielä piru yliaikaiseksi
:kieh:

Ai niin, mun piti jo tossa aikasemmissa kirjotuksissa kysellä, että miten on mammat, onko teillä sivuja esim Irc-galleriassa?? Tänä päivänä taitaa monella olla, niin tuli vaan mieleen, että voitas siellä suljetulla "kanavallamme" ilmoitella niitä nimimerkkejä, niin pääsee sitäkin kautta "tutustumaan" muihin. Mulla itselläni on siellä sivut ja olen sinne lapsistakin kuvia laittanut, niin näkis sieltä suoraan. En nimittäin vanno, että osaan niitä kuvia tonne meidän MSN yhteisöön laittaa :D

No mutta, nyt korjaamaan tiskit ruokailun jäljiltä...heippa massut!! :wave:

Piparminttu75 ja neiti 37+3 (5)
 
aik
Heips

Bubona: minulla näkyy osa tekstistä englannin kielisenä esim. general (=yleinen) ja sitten nuo ylä- ja alapalkkien toiminnot. On sellainen sekasikiö-sotku-näkymä :p

Kaikki hyvin äitipolilla. Laitan illalla lisää tekstiä, kun ehdin.

aik 35+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörötys87:
Fiksu kysymys: Pitääkö ottaa mukaan vauvalle omat vaipat, harsot yms? Tutti kuulemma pitää olla oma, mutta mites muut jutut?
Entäs esim. Maidonkerääjät ja rintakumit? Onko edes tarpeen? jossain osui silmiin.. Pitääkö ottaa omat siteet jälkivuotoa varten, ja liivinsuojat?
Hehhehhh..oon vissiin vähän uusavuton. :LOL:
Jorvissa ainakin tuli pojan synnyttyä kaikki vauvalle talon puolesta. Tuttikin pojalle annettiin Jorvista, mutta kotimatkalle jos tutin haluaa, niin oma piti olla mukana (meillä tosin pärjättiin kotimatka ilman tuttia). Rintakumi mulle annettiin myös talonpuolesta, kun toisesta rinnasta ei meinannut poika saada millään otetta. Mä käytin sairaalassaolo ajan niitä sairaalan isoja rättejä niiden iki ihanien verkkokalsareiden kanssa :D Liivinsuojia (ja tietty ne itse liivit) kannattaa pakata laukkuun mukaan. Tosin mulla niille ei ollut tarvetta kun vasta kotona, kun maito lähti kunnolla nousemaan...
 

VIIMEINEN NEUVOLALÄÄKÄRI TAKANA:

RV 36 tasan
Painoa tullut taas 700g/vko
RR 104/68,mun pulssi 104
Rinssin pulssi 130, ++
SF 34 (sama kun 2 vkoa sitten)
Raivotarjonnassa viihtyy hyvin...
Paikat pikkasen pehmenneet,mikä on hyvä asia näillä viikoilla.

Lääkäri arvio rinssin tän hetkiseksi painoksi n.2500g ja syntymäpainoksi 3500g.Kuukauden päästähän sen sitten näkee,että kuinka hyvin arviot piti paikkansa? =)
Esittelin myös kipeitä käsiäni lääkärille ja hän totesi heti,että:rannekanavaoireyhtymä!Samaan päädyin itsekkin,kun googletin oireita.Hoidoksi särkylääkkeitä sekä yöksi pitäisi askarrella jotku lastat käteen ettei ranteet pääse vääntymään!!! :eek:
Suomalainen: Taisit mainita joskus,että käytät jotain lastoja?Minkälaisia?Käyttätkö niitä vain öisin?Mä pyysin terv.hoitajalta niitä puutikkuja joilla katellaan kurkkuun...Aattelin viritellä ne idealsiteellä kiinni! :kieh: Varmaan tulee mahtavan näköinen viritelmä!

Täällä tulee vettä,kuin Esterin sieltä ja on kamala ukonilma!Eilenkin salamoi oiken kunnolla.Ei haittaa yhtään vaikka olisi tämmöset kelit vielä kuukauden...Yleensä tykkään maata auringossa ja nautin muutenkin lämmöstä,mutta nyt taitaa turvotus pitää tämän mamman sisätiloissa.Mieltä kyllä piristää,jos aurinko näyttäytyy! B)

Nyt popsimaan suklaata.. :whistle:

T:bella&rinssi rv36 :heart:
 
Brigantialle haleja ja jaksamista. Vaikutat tosi urhealta ja kärsivälliseltä, kun jaksat mieheltäsi tuota jatkuvaa valitusta ja syyllistämistä. Itse olisin varmaan hermoromahduksen partaalla.

Maitohappobakteereja olen minäkin nyt muutaman päivän syönyt ja aion syödä joka ilta tästä eteenpäin ainakin synnytykseen saakka. Esikolla oli alkuun kovasti vatsavaivoja ja silloin en ollut maitohappoja syönyt. Josko näistä tällä kertaa olisi apua..

Tänään soitettiin äitipolilta, että maanantaina pääsen sinne tarkistukseen, jossa ultrataan ja katsotaan onko vaavi perätilassa. Ja jos on, niin sovitaan uusi aika kääntämiseen..

Mehän tilattiin ne Phil&Teds-rattaat briteistä ja odotettiin niitä lähes kolme kuukautta. Alkuviikosta soitettiin Luottokuntaan ja lähetettiin sinne tarvittavat paperit kaupan perumista ja maksun palauttamista varten, kun rattaita ei vieläkään ole näkynyt eikä kuulunut. Tänään olivat jo käsitelleet asian ja rahat on palautumassa meille, nopeaa toimintaa. Huvittavaa tässä on nyt se, että se kyseinen brittifirma lähetti juuri meilin, että rattaat on nyt lähetetty. Mahdetaankohan sittenkin saada ne! ;) Saadaan siis sekä rattaat että rahat! No, ei vaiskaan. Epäilen, että koko "order shipped Email" on hevonkukkua ja vain yksi keino lisää, millä firma yrittää saada meitä jatkamaan odottamista. Asiahan on kai niin, että jos tilauksen teosta on kulunut neljä kuukautta, ei Luottokunta pysty enää perimään myyjältä rahoja takaisin. Luottokunnasta olivat sitä mieltä, että annetaan kaupan ja maksun olla nyt peruttuna ja katsotaan tilannetta sitten uudestaan, jos rattaat tulevatkin. Aikamoista säätöä.. :p

Eilen valitsin vaavin kotiutumisvaatteet valmiiksi ja heitin jo ekat tarvikkeet omaan sairaalakassiin. Vaaville mukaan lähtee pitkähih.body, hihaton velourpotkupuku, ohuet sukat ja lapaset, silkkimyssy ja varmuudeksi fleecehaalari. Jos kova hellekeli sattuu, saa mies viilentää auton valmiiksi, joten tuskin tuota kevyempää asua tarvii mukaan ottaa.

Krissie rv 36+1
 
mörötys synnärille vauvalle ei tarvii mitään mukaan. vaatteet + vaipat saat sieltä. imetysliivejä en käyttäny ennen kun maito nousi eli samana päivänä kun menin kotiin. siteet saat sieltä ja ihanat verkkohousut ;) samoin vaatteet. omat sisä / suihkukengät ehkä haluat mukaan. imetysjuttuja ei juuri muuten tarvii kun maito harvemmin ehtii nousemaan kunnolla synnärioloaikana. tuttia ei suositella ekan kk:n aikana imetyksen takia, että pääsee kunnolla imetykseen / imuotteeseen kiinni. meilläpäin synnärillä ei käytetä. vauvan vaatteet + kaukalo tuodaan sitten lähtövaiheessa. eli periaatteessa neuvolakortilla + hygieniatarvikkeilla pärjää ;) tosin suosittelen LUUMUJA mukaan, aamuin illoin otettavaksi :D

korvapuusti + pikkupulla rv 36+6
 
aik
Äitipolikuulumisia:

rv 35+5
rr 119/64
lapsivettä normaalisti
RT (laskeutunutkin, muttei kiinnittynyt. Lääkäri "tunki" kädet vauvan pään ja alapään luiden väliin...uijuijui! Pää heilui kuulema vielä eli kiinnittyy ilmeisesti, kun pään ympärys kasvaa)
vauvan syke +
vauvan liikkeet ++
painoarvio nyt 2,7 kg (esikoinen painoi syntyessään 3,7 kg eli samoilla linjoilla mennään)
kohdunsuu kiinni ja pehmentynyt, pituus 2cm (lääkäri sanoi, että toissynnyttäjillä täysin normaalia, että pehmenee näillä viikoilla)

Siinäpä se. Kaikki oli siis todella hyvin. Pystyn synnyttämään alakautta ja välilevyn pullistumakaan ei ongelma, jos sellainen on minulla kyseessä. Asiaa katsotaan synnytyksen jälkeen, mitä jalalle tehdään, jos oireet ovat tallella.

Kuka kertoi jotain EKG-tutkimuksista? Kuinka monella on rytmihäiriöitä? Minulla niitä esiintyy taas, kuten edellisessäkin raskaudessa. Mitä teille on sanottu?

Toinen kysymys askarruttaa myös. Kuinka monella on kasvanut vatsan päälle ohutta karvoitusta? Odottaessani ekaa (poikaa) minulla oli navan alapuolella selvä "poikaviiva". Nyt ei ole viivaa vaan vatsa on ihmeellisen nukan/karvan peitossa?

aik
 
Tervehdys taas!

Ja haleja Brigantialle.. Voi luoja, kyllä mulla menis hermot..Toivotaan että teillä helpottaa.. :hug:

Huh, nyt alkaa maha pikkuhiljaa painaa ja olo käydä tuskaiseksi. Ollaan esikoisen kanssa opeteltu nyt pyörällä ajoa pari päivää ja sen verran hyvin alkaa jo sujua, ettei äiti meinaa pysyä perässä! :LOL: Mutta oikeasti, huh mitä menoa. Ja tänäänkin kotiin tultuani olen saanut ihan kivasti tunnustella tätä kovaa mahaa. Mutta kipuja ei vielä ole ollut, ei ollut esikoisenkaan aikana ennen kuin synnytystä edeltävänä päivänä, joten ei tässä mitään hätää vielä ole..Tuskin tuleekaan ainakaan siihen neljään viikkoon.

Ai niin, yöt on myös täällä tosi huonoja. Illalla en saa nukahdettua, yöllä herään monta kertaa (en pissalle tai muutenkaan, ihan muuten vaan kai..), ja esikoinen herättää kuudelta. Nyt olen vielä aamupäivät ruotsin kurssilla ja siihen liittyvät tehtävät pitää saada tehtyä esikoisen päikkäreiden aikaan, joten itse ei paljon tule nukuttua. Ja väsymys alkaakin paina jo päälle aikamoisella voimalla. No, jospa pääsisin nukkumaan, kunhan esikoinen lähtee vähäksi aikaa mummolaan..

Olipas taas omaa napaa..Käväisenpäs vielä kurkkaamassa tuon meidän oman yhteisön.. :D

Öitä mammat, voikaahan paksusti..

Pinuski tasan 36!
 
voi meillä iskeny esikolle joku ihme uhmakausi...ei millään nukkumaan, ei päivisin ja varsinkaan öisin |O ..
sitten kaikki mitä sanotaan on vastaus neidiltä ei ei ei!!! :/ joka asia mitä pitää tehdä tehdään itkun kanssa.
Ei se niinkään isällensä kauheesti kerkeä kitisemään ku isukki raataa aamua yötä peltohommissa mutta sinnittelee mulle sitäkin enemmän. Kaikki asiat mitä haluaa niin ne pitää ilmasta kitisemällä.. ja tavarat lentää kaaressa lattialle jos ei joku asia toimikkaan niinku pitäis, tai jos ei saa jotain periksi. |O |O
Oonki ollut sen kanssa sitten ulkona mahd. paljon, siellä on kenturaa missä sinnitellä :D , mie oon pessy tämän päivän nuita meidän koneita, ensiksi käsiletkulla ja harjalla ja sitten painepesurilla..yrittäny hiukan edistää tuota synnytystä :) en tiä sitten auttoko mitään vai teinkö vain itseni turhaa kipeäksi. Koko illan ollut kestosupistus päällä ja vauva on jyntännyt ihan mahottomasti vatsassa, enemmän kuin koskaan ennen... sillä on ollut vissin disco :D

Meillä kysytään synnärillä että saako vauvalle antaa tutin ja saa itse päättää että mitenkä. Esikolta annoin luvan ja niin annan tältäkin.. meillä saa sen tutin sitten kotiakkin, mitä ollaan käytetty sairaalassa ollessa.
mieki käytin niitä sairaalan verkkopikkareita ja sairaalan tuppoja ne sairaalassa olopäivät, ja ku kotiin lähin niin silloin vaihdoin omiin pikkareihin ja siteisiin. imetysliivit oli kokoajan omat.
mitäs muuta...niitä rintakumeja en tarvinnut muutakuin vasta sitten kotona..
eli pääasia että ottaa kotiinlähtövaatteet ja muut hygienia tuotteet mukaan.
loput on vain sitä ylimääräistä luxusta ;)
pipsa rv37
 
Kauheeta ku tuo aika onki rientäny. En oo kirjotellu varmaan yli kuukauteen :ashamed: Useampana päivänä viikossa oon käyny teidän kuulumisia lukemassa mut silkkaa laiskuuttani en oo saanu mitään tekstiä tänne aikaan..tuntuu et kommentoitavaa ois niin paljon et ei tiedä mistä päästä alottaa ja toiseksi mua on vähän vaivannu tutut jotka on mut täältä bongannu..

Suuret kiitokset Bubonalle tuosta yhteisön perustamisesta, sen verran sain aikaan et jätin tänään hakemuksen nimellä Qnsilta83. Josko tuolla "suljetulla osastolla" saisin itsestäni vähän enemmän irti B)

No nyt se ukko huutelee tuolla jo saunaan niin että en päässy nyt(kään) mitään romaania alotteleen mutta yritän palata asiaan ja päästä "takaisin" juttuihin tässä lähiaikoina!!
Hyviä vointeja kaikille heinämammoille =)

Qnsilta ja Wiljami rv 34+5
 
EAK
Moimoi!

Täällähän tuntuu että kohta ykkösten synnytykset alkaa jo joillain! Tsemppiä kaikille!

Mulla oli tänään vika työpäivä, jeejee!

Nyt mies juuri tekee kylppärin lattiaa. Yritin olla kovasti apuna, mutta ei tuosta kyykistelystä enää tuu mitään. Maha on vaan kertakaikkiaan tiellä. No, eiköhän se oo ihan hyvä selitys olla auttamatta.

Mulla on ajatuksena, että vauva ei tuttia saisi ekoina viikkoinaan ainakaan. Just siks, että oppis hyvin imemään maitoa eka. Ja välttämättä ei myöhemminkään tuttia saa, jollei sillä oo niin kovi imemisen tarve, ettei sitä muuten saa tyydytettyä. Tosin meille kun on eka lapsi tulossa, niin en voi tietää miten sitten todellisuudessa käy ja mikä parasta olisi. Näin vaan oon suunnitellu...

Minäkin taidan lähteä meidän yksityisille sivuille katselemaan mitä siellä on tapahtunut.

34+5
 
RouvaSumppisuu
Laitanpa tännekin juuri napatun masukuvan rv. 36+4:



( . ) Oikeestaan koko päivän on vatsaa kivistänyt menkkakipumaisesti...välillä vihlasee oikein kunnolla tuonne alakertaan. Toivottavasti vauveli siellä kiinnittää päätänsä lähtöasemiin :D tai sit mä oon taas vaan rehkinyt liikaa :headwall: .

 
Hei!

Bellalle nopsasti kirjotan noista rannetuista:
Mulla puutu viime raskaudessa (ja särki myös) sormet ja kädet puolesta välistä raskautta asti. Minä hain silloin terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta rannetuet, ensin toiseen käteen ja myöhemmin sitten toiseen käteen. Eli ne on sellaset tuet, joita käytetään yleensä esim. jännetupentulehduksissa. Niistä oli silloin hyvin apua, eikä tarvinnut itse väsätä aina omia viritelmiä!

Öisin en niitä käyttänyt, valelin ranteet ja kyynärvarret jääsalvalla ja nukuin tyyny kainalossa. Nytkin nukun tyynyn kanssa, mutta tuo puutuminen ollut kuvioissa vasta parisen viikkoa, onneksi!

Terv. Toukomamma
 
Heipä hei!

En ymmärrä miten aina pystyn kuppaamaan täällä vielä tähän aikaan! Koko päivän on taas ollu olevinaan niin paljon kaikenlaista että vasta illalla ehdin kunnolla koneelle.
No, tässä päivässä kivaa oli se että vihdoin ja viimein saatiin aikaiseksi hake auusi astianpesukone. Entinen on niskuroinut jo jonkun aikaa ja tänään sitten on ollu sitä proggista, käyttöohjeitten lukemista, liittimien hommaamista jne..

Brigantia:lle :hug: Toivottavasti miehesi ymmärtää pian mitä kaikkea sinä käyt läpi raskauden aikana, aina kolotuksista tunnemyrskyihin asti, ja tajuaisi antaa tukensa nyt vielä loppuraskaudessa eikä kiukutella sinulle! Meilläkin miehen kanssa ajottain vaikeeta, ja tuntuu että kaikki miten on minua tämän raskauden aikana loukannut, jää niin syvästi kaivelemaan!

Mua myös jännittää. että milloin kuullaan ensimmäisiä uutisia yksösvauvoista :heart:
Taidan itse olla aika viimeisten joukossa täällä, koska laskettuaika niin loppukuusta. Mietin vaan että kenenköhän kanssa sitä sitten jakaa niitä piinaavia viimeisiä päiviä jos ihan viimeinen satun olemaan! No, sitten tulen oloani urputtamaan sinne yhteisöön:)
Ja tietenkin lukemaan kaikkien kuulumisia! Hienoa että joku keksi että perustetaan sellainen!!

Kysymystä tähän väliin:
Onko kukaan huomannut ennen supistusta sellaista puristavaa tunnetta rinnassa? Sellaista niinkuin ei saisi kunnolla ilmaa ja että happi loppuisi? Mulla tulee tuo olo ennen jokaista supistusta. Kun puristava tunne alkaa, tiedän että kohta vatsa vetää kivikovaksi! Onkohan ihan normaalia tollanen?
Jos jollain kokemusta, niin mielelläni kuulisin.

Aik
kyseli karvan kasvusta masussa. Mulla on ollut kanssa jo aika alusta asti normaalia enemmän karvoja mahassa. Sellaisia vaaleita mutta näkyy kyllä aika selvästi. Ja ihan koko mahassa noita on.. Terveisiä korkeasaaresta.. :LOL:

Nimistä kyseltiin myös. Meillä on kolme etunimivaihtoehtoa tytölle. Tai oikeastaan kaksi niistä on sellaisia minkä välillä nyt mietitään. Toiset nimet uupuu kokonaan, mutta usko että ne on helpompi päättää sitten kunhan päästään etunimestä sopuun. Pojalle ei ole vielä keksitty yhtään vaihtoehtoa. Paitsi siihen sairaalapaperiin, mutta se nimi ei kuitenkaan jää mikäli meille poika tulee.

Nyt ei taas enempiä tällä kertaa! Nyt lähden koisaamaan mikäli saan raivattua tilaa itselleni ukon ja koirien sekaan... että näin meillä..

tannuli
 
Bella-74 marraskuussa tehtiin sellaiset muoviset lastat mun käteen. Silloin kun kädet on oikein kipeät ja tikkuilevat olen käyttänyt niitä nukkuessa, kun kädet on silloin tahtoneet mennä kourumaiseen nyrkkiin ja kädet ovat kipeytyneet ja tikkuileet enemmän. Välillä kun kädet olleet sika kipeet olen käyttänyt myös päivisin lastoja.
Tänään olen ollut paljon auton ratissa ja ajaessa olen jumpannut noita käsiä kun tuo autolla ajaminenkin pahentaa tuota tikkuilua. Kädet menee valkoiseksi läiskäseksi kun niitä oikein tikkuilee...
 

Yhteistyössä