Hei kaikille!
Onnea
HooWeelle kaksosista!!! Ihanaa, että jotkut pääsevät jo haistelemaan vauvatuoksuja!
Brigantille jaksuja miehen kanssa, varmasti voimia kuluttavaa tuollainen jatkuva valitus miehen puolelta. Mutta jospa se sitten loppuisi vimestään silloin, kun vauva on maailmassa. Näkee, että miten ootte saanu jotain niin ihanaa aikaan!!!
Eilisiä neuvolakuulumisia:
SF 34cm
HB 139 (!!! oon ottanu rautaa n. 2xvkossa!!!)
VP 116/80
Painoa tullu 3ssa vkossa 900g, nyt yhteensä 10kg
Pissassa vähän sokeria
Neuvolatäti otti vielä verensokerin samalla, kun oli tuota sokeria vähän pissassa. Sokeria ei kuitenkaan ollu, ja tänä aamuna kävin vielä paastoverensokerissa, joka oli tasan 5. Eli siinäkään mitään häikkää. Mistä lie johtuu sitten tuo, että pissassa ollu tällä ja edelliskerralla hieman sokeria. Ainakaan vauvelin ei pitäis olla mikään jättisuuri. No, sittenhän sen vasta tietää, kun on putkahtanu maailmaan...
Minä kanssa olen rekisteröitynyt yhteisösivuille simimerkillä Katjuskeliini. Mulla kun oli jo nuo tunnukset sinne, niin tuli automaattisesti tuo nimimerkki. Kivoilta sivuilta näyttivät, siellä hyvä jatkaa sitten praattailuja, kun synnytykset on ohi.
Täällä on pinnasänky nyt vihdoin petattu ja tuplavaunut kaupiteltu miehen sukulaiselta. Nyt ei taida puuttua kuin jotain ihan pientä, pieniä vaippoja yms. Niin, ja amme esikoiselle, niin saadaan tuo muotoiltu amme uudelle perheenjäsenelle. Tuo muotoiltu amme on ollu tosi hyvä, tässä linkki, jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/005790-_lim_full.jpg
Eli toisessa päässä vauva pystyy makaamaan, ilman, että tarvii pitää itse vauvasfta kiinni ja isompana sitten voi istua toisessa päässä. On kyllä tykätty kovasti tuosta, mutta nyt saa esikolle jo ostaa tavallisen ammeen, kun jo pysyy itse istumassa eikä tarvi tukea.
Ihanaa, kun pitkästä aikaa paistaa taas aurinko. Aamulla laitoin heti pyykkikoneen pyörimään, ja äsken toisen, jos olis vielä iltapäivänki satamatta..
Täälläkin kaivataan vippaskonsteja synnytyksen käynnistämiseksi. Jotkut ovat sanoneet, että pitkät kävelylenkit/shoppailupäivät voisivat käynnistää synnytystä, mutta kai sekin on yksilöllistä ja riippuu siitä, miten on pystynyt/pystyy raskausaikana muutenkin liikkumaan.
Maitohappobakteereista: Olen syönyt niitä koko raskauden ajan, ja niin söin esikonkin odotusaikana, eikä hänellä ainakaan ole ollut mitään mahavaivoja ja kaikki ruuat ovat sopineet. Olen syönyt myös E-EPA kalaöljytabletteja, niiden pitäisi vaikuttaa vauvan hermoston ja aivojen kehittymiseen sekä myös ehkäistä allergioita. Eikä esikolla ole ollut minkäänlaisia ihottumia tähän päivään mennessä. Lieö sitten vain sattumaa, tai sitten noista on ollut apua...
Mutta nyt pukeen esikkoa pihalle, niin saa vähän itekin raitista ilmaa.
Jaksuja kaikille tuleville ja jo äitiytyneille!!
Terv. Toukomamma ja Poju 36+6 (Katjuskeliini)