HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Sus soo
Ronjalle tuplaonnittelut! :flower: Upeeta!!

Pitää kyllä pian tilata itselle se alkuraskauden ultra, jotta pystyn nauttimaan tulevasta joulusta. Mä olen aina käynyt tuossa ultrassa yksityisellä, koska en jaksa odottaa sairaalan ultraa. Nyt ajattelin odotella, mutta kun se ultra menee vasta ensi vuoden puolelle. Nuo tuplailmoitukset saa aikaan sen, että minäkin haluan tietää missä mennään!
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Saatiin kuulla taas ihanat vauvan sydänäänet. On se vaan niin ihana ääni!!
Muuten täällä menee oikein mukavasti. Vähän on aamusella pahoinvointia ja väsymystä on myös ilmassa mutta muuta ei sitten olekkaan.
Äitiysvaatteista ollut puhetta, mä olen kattonut ihan samaa mitä joku sanoi siitä että vaatteet on niin isoja, mulla tulee ainakin ongelmia sen suhteen kun oon niin laiha ja pieni. Onneks on jotain vaatteita ekasta raskaudesta. sillon vielä aineskin h&m:llä oli vaatteet suhtkoht pieniä.

Mutta nyt pitää jatkaa kotitöitä kun pikku ukkeli nukkuu.


Tyttö83 rv 9+5
 
Heips!
En oo sitten moneen päivään, jopa viikkoon saanu aikaiseksi kirjoitettua mitään.. kuitenkin olen käynyt lukemassa täällä toisten kuulumisia..
Oireina on tää väsymys, niin ei vain jotenkin jaksa näpytellä mitään. vaikka niin mukava monesti oliskin..

töissä käyn, ja olen tuolla vuoropäiväkodissa. Työ-ajat on niin epäsäännölliset kun vaan olla ja voi. joskus alkaa aamulla 04,15. toisinaan taas loppuu 23.30. välillä, mutta harvoin, on öitäkin. joten tää epäsäännöllisyys väsyttää sitten vielä ehkä enemmän. tämän viikon olen lomalla, niin saan nukkua just niinku haluan. IHANAA!!
vielä kun tuo likka ja meillä asuva kummipoika on mun vanhempien kans lomailemassa keskiviikkoon saakka, joten rauha todellakin talossa. :)

äippävaatteita en ole ostanu minkäänlaisia, ja en tiedä ostankokaan.. olen muutenkin niin kookas, että on aika vaikea sitten löytää vielä jotain mammaa.. katsotaan.. olishan ne kivoja. :)

oireita mulla on tuo väsymys ja sit mun rinnat on niin älyttömän kipeät, etten yölläkään oikein tiedä kuinka olisin. on oikeesti niin tosi inhottava herätä siihen kun rintoja jomottaa niin lujaa.. tiedä tuota, loppuuko tuokaan koko raskaus aikana.. Sit mulla vielä noiden lisäksi on tosi runsas valkovuoto. välillä tuntuu, että sais ihan siteen laittaa.. :ashamed: yökötyksiä sun muita ei niin hirveesti oo.. pahin on nuo rinnat..

makkari touhut kiinostais vähän turhankin paljon.. tuntuu että kokoajan vois olla kopeloimas toisen housuilla. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :whistle: :whistle: sama oli sillon kun tuota esikkoa odotin, ja jatkuipa vielä koko raskauden ajan.. ei oo meillä siis miehellä helppoa. :LOL:

neuvolaan soittelin viime tiistaina. puhelimessa meinasi että laskettuaika olisikin 16,7,08, joten saa muuttaa.
nyt siis mentäisiin viikoilla 7+5. ekan ajan neuvolaan antoi 18,12. sanoi, että ottaa siks vasta sillon, että mennään sit 10 viikolla, niin äänet kuuluu.. :heart: toivottavasti sitte kans kuuluu.. välillä kun pelottaa ihan hirveesti, että mitäs jos..
pyysi myös miettiä, haluanko aikaa sit np ultraan..

mutta nyt taidan lopetella. vetää tuo sänky sen verran jo puoleensa, että kai sinne on pakko sukeltaa. silmät jo niin ristissä. :)

masun kasvatteluja kaikille!

huppa ja helmionni 7+5
 
Voi hitsinpimpulat!! Tuplaonnittelut sitten sinne Ronjalle myös! :heart: :heart: Tän täytyy oikeesti olla jo melkoinen tilastollinen poikkeama!! Wau! Nyt kyllä kiinnostaa tosiaan päästä siihen ultraan itsekin ja piakkoin, kiitos!! Tiiä mitä tuolta löytyy vielä..

Mulla tässä aamusta sitten se eka neuvola, viimeviikolla kun meni ne ajat multa sekasin ja jäi välistä. Eipä siellä kyllä mitään kerrottavaa lie tapahdu näin ekalla kerralla, sit toisella enempi kun taitaa mennä lääkärineuvola sitten. Ultra toivottavasti siinä jossain välissä sitten..

Mutta nyt lapsoset ketterät ylös sängyistään ja aamupalalle jotta päästään lähteen ajoissa, aika 8.30 ja ennen sitä pienet vietävä hoitoon..

Räpätäti+papu rv8+1
 
Voi sentään, onnea Ronjalle!

Mulla iski illalla kauhee flunssa, se siis tuli kuin taivaalta |O

Ei oikeen yöllä saanu nukuttua, suu ihan kuiva ja pää täys räkää.

Mutta nyt rupean valmistautumaan sinne kaupunkiin lähtöön, pitää käydä suihkussa sun muuta.

Huomasin äsken ikkunasta pihalle katsoessani että ukko aamulla töihin lähtiessään astellu sydämen tuohon terassille, aikas söpö :heart:

Tikkis7+0
 
Tiistaita kaikille!

Ronjalle tuplasti onnea!

Tikkipää tsemppiä ultraan!

bella-74 minä tumppasin myös viimeisen tupakan plussattuani. Taisi sitä tulla tupruteltua enemmän ja vähemmän viimeiset 15 v. Lopetin myös kun odotin eskoista, mutta olin niin tyhmä että aloitin uudestaan... nyt en aio olla niin tyhmä ;)
Vaikeinta on ollut ne hetket kun hermo on tiukalla.... kuten nyt kun sain viiime pe tietää että työt loppuu tämän kuun lopussa... mutta en ole sortunut!

Eilen käytiin utrassa ja siellä se pieni sydän sykki :) Oli helpottavaa nähdä että kaikki on tässä vaiheessa niin kuin pitääkin. Tästä on hyvä jatkaa ;)

Vilma-Annika 6+2 (ultran mukaan)
 
Ronjalle tupla onnittelut :heart: :heart: tässä pinossa on sitä jotakin koska meitä on jo nyt 4 tuplaodottajaa ja kuin paljon meitä vielä täällä on kun kaikki on käyneet ultrassa.

Tikkipää toivotaan että kaikki on ultrassa hyvin,tsemppiä :hug:

Vilma-Annika Onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:

Siis miulla oli tänä aamuna ekaa kertaa tänä odotuksen aikana nälkä...ja vetäsinkin kunnon annoksen mutta ei olis pitäny koska se paha olo alko kun ruoka kerkes mahaan...mutta ei onneksi pahana.

Joululahjoista mulla olis melkein kaikki hommattu,4 lahjaa puuttuu vielä ja ne on sellasille joille en ikinä meinaa keksiä mitään...lapsia jotka eivät ole tottuneet alle 20e lahjoihin ja mulla on ollu pikkasen pienempi budjetti lahjojen suhteen...mut jos kävis nettianttilassa viel kattomassa ja laittais loput tilaukseen..isäntä saa ostaa veljilleen (niitä on 4kpl) paketit kun lähetään ens viikolla tuuriin käymään...ollaan varmaan ihan kajahtaneita kun noin lähellä joulua sinne mennään mut päästään kerrankin lähtee ilman poikia...

Äitee ja Sisut 7+4
 
Onnea Ronja!! Heinäkuussa on pakko olla jotain taikaa...!

Minä olen tänään sairaslomalla, koska eilen oli illalla vähän lämpöä ja kaikki muut flunssan oireet. Olo on aika hatara, mutta yritän lepäillä tämän päivän ja katsoa vaikka jonkun leffan. Miestä käy vähän sääliksi, sillä minä olen ihan terveenäkin unessa jo klo 21.30...22 ja nyt sitten kipeänä vieläkin aiemmin. Eilenkin mies touhuili keittiössä illan ja kuulin kuinka välillä vietiin roskia, siivottiin kissan astiaa, tiskattiin. Ja minä vain nukuin :/

Mammavaatteista Eilen ostin Lindexiltä yhdet suorat mammahousut, joita en vielä tarvitse mutta ostin kuitenkin. Tuntui hyvältä jalassa, kun eivät kiristäneet vyötäröltä. Mutta ovat kuitenkin vielä liian reilut jokapäiväiseen käyttöön.

Eilen menin sitten lukemaan "viisaana" keskenmenojuttuja ja nyt olen ihan varma että en voi saada eläviä/terveitä lapsia :'( Jos maha nyt alkaisi hieman pyöristymään, niin voisi tämä paniikki vähän helpottaa...Esikoista odottaessa en osannut huolestua mistään, mutta nyt on ihan eri juttu. Ehkä tämä kuuluu ikään? No...NP-ultraa odotellessa (20.12.).

HooWee 10+1
 
HooWee
Toi km-palsta on yllä semmonen ettei sinne kannattas mennä mitään lukemaan, heti on kaikki itselläkin mitä muillakin.

Ihana mies sulla kun noin kovasti touhottaa, mutta niinhän sen pitääkin olla, varsinkin nyt kun olet sairaana!

Meillä kummallakin siis flunssa, mistä lie tullut, pikaisia paranemisia :hug:

Tikkis 7+0

Niin ja kiitos kaikille tsempityksistä :flower:
 
:wave: hei vaan kaikille!
Olen sillon tällön vieraillut sivuilla ja kurkkinut tännekin ketjuun missä siis aloitin sillon plussattuani. Tuplia tulossa enemmän tai vähemmän =) ihanaa! Onnea kovasti teille :flower: '

mä en edelleen ole "hullua hurskaampi", lääkärin tutkimus ja ultra keskussairaalassa siis asta 14.12 mitä odotetaan kuin kuuta nousevaa. Tympii todella kun en tiedä itse yhtään millä viikoilla mennään. Maha turpoaa hirmuisesti, työkaverit on jo onnitelleet, ei pysty piilottelemaan tätä kumpua enää :D
Äiti ei tiedä vieläkään :ashamed: Nyt alkaa tuntumaan kauhealta kuinka "salaan" tietoa lähimmiltäni. Mieskin eilen jo sanoi että nyt heti pitää kertoa, vaikka tekstarilla jos ei muuta :LOL:
Täytynee soittaa tänään... olis vaan niin paljon kivempi hehkuttaa kaikille, koko maailmalle, jos tietäisi koska on laskettu aika edes. "ens kesänä" ;)
 
Bee
Moikka!

Ultrakuulumisia täältäkin.. Vuoren kokoinen kivi tippui sydämeltä reilu tunti sitten! Vauveli oli oikeassa paikassa ja pienen pieni sydän pompotti kovasti! :heart: :heart:
Koko vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki näytti olevan tosi hyvin. Viikon päästä uusi ultra keskussairaalassa ja neuvola 18.12.
On tää vaan niin ihanaa!! =)

Bee ja pikkuinen 6+3
 
Onnea Bee!
Mulla tuo on vielä edessä ja jännittää niin pirusti...taas tuli ruskeeta tuhruakin, se näkyy olevan tämmönen aamun homma tuo tuhrutus, illalla ei taas sit mitään?

Mutta nyt lähden anopin luokse niin päästään lähtemään...

Tikkis 7+0
 
Ronjalle tuplaonnea :heart: :heart:

Mulla pistää mahaan ilkeästi ja soitin jo terkkarille. Kiinnikkeiksi epäili jotka alkaa antaa periksi ja voi kuulemma vihloa aika lujaakin. Minä vain pelkään, että on jotain pahasti vinossa, kohdun ulkoinen pelottaa ja tietenkin km. No mitään vuotoa ei ole ja pistäminen sekä vihlominen helpottaa makuulla. Kaippa sitten niitä kiinikkeitä vain on. Mulle tehtiin viimeks hätäsektio ja massu auki navasta häpyluuhun, niin saattaapi siihen jokunen kiinnike tulla.

Tänä aamuna huimas niin mielettömästi, etten meinanu jaloille päästä ollenkaan. Huimaa vieläkin ja verenpaine alhaalla kotona mitattuna. 92/45 näytti mittari kun joku aika sitten mittasin. Palelle koko ajan. Onneks ei sentään tarvi pönttöö halailla tähän lisäks. Jospa yrittäis syödä jotain ja laittaa samalla eskarilaiselle jotain välipalaa. Tulee kotiin näillä minuuteilla taksikyydillä. Onneks sai sen, ei tässä kunnossa huvittais lähtee tuonne liukkaalle siuvtielle kävellen lipsuttelemaan.

Tikkikselle ultraonnea :wave:

rv 6+0
 
Kaipa minäkin nyt viimein uskaltaudun liittymään joukkoonne somaan. Plussasin kaksi viikkoa sitten, mutta jotenkin on ollut niin epävarma olo, kun ensimmäinen raskaus on kyseessä. Ja lauantaina alkoi ruskea tuhruilu, jonka kanssa meinaa mennä hermot...joten Tikkis, samassa veneessä ollaan. Yritän olla kuitenkin rauhallisin mielin niin kauan kun se on vain ruskeaa ja tuhrua. Ensimmäinen neuvola varattu 17.12. ja kovasti mietityttää, pitäisikö mennä ultraan ennen joulua.

On ollut kiva lukea, kuinka monella on ollut onnea ja monilla jopa tuplaonnea! Onnittelut kaikille! Katoittehan eilen Prisma-dokkarin, jossa seurattiin kaksosten, kolmosten ja nelosten alkuvaiheita? Kiehtovaa katsottavaa ihan yhdenkin lapsen odottajalle. Tulee uusintana tänään 23.10 ja sunnuntaina 15.00 sekä toinen osa ensi viikolla.

Ihanaa, neljän päivän miniloma alkaa ylihuomenna. Saa nukkua. Vuoden pimein aika ja raskaus ei oo hyvä ydistelmä...

Eleanor 6+0
 
Moikka taasen :) ulkona ihana ilma,lunta sataa ja kaikki ihan valkosenaan,oih! =) ulos mentävä kyllä kunhan neiti päikkäreiltään herää. Happihypylle tän kodon syrämestä. Mun pitäis noi jouluverhot silittää ja laittaa keittiön ikkunaan,joulutunnelmaa tulis niistäkin vielä lisää. Mä tässä höperonä kuuntelen joululaulujakin jo.... :ashamed: ukko oli ladannu jostain netistä sellasia vanhanajan joululauluja ja ne on kyl mun suosikkeja joululauluista. Onkohan kukaan muu hairahtunu vielä joululauluihin?....

Mun pitäis varmaan käydä ostamassa jotkut löysemmät pöksyt kun ei sovi oikeen mitkään jalkaan enää. Ollaan menossa sukuloimaan itsenäisyyspäiväksi ja mun pitäis yrittää salata tää raskaus kuitenkin vielä hetken aikaa...onnistuukohan. :| Ja kun siellä varmasti on tarjolla viiniä ja saunaolutta ja siideriä ja sit homejuustoa sun muuta ni miten mä selviän tästä kunnialla?Vinkkejä? Ja kun mun pitää pukeutua lainapeitteeseen ettei toi mun kumpu näy.Ei hyvältä näytä kyl nää mun salausmahikset. Tää kaksosmassu kasvaa hirveetä vauhtia mulla ainakin,neuvolassakin sanoi että ei uskoisi että raskaus vielä näin alussa kuitenkin.Mutta eikös se ollut että esikosta ei niin näykään alkuun mitään oikeestaan ja tokasta sit jo näkyy helpommin ja nopeemmin,näin oon kuullu. Ja kyllä tää masu näkyi jo aikasessa vaiheessa,mutta että tän kokoinen jo niin huh huh...Sisko odottaa myös kaksosia ja laskettu on maaliskuussa ja meijän masut on suht samaa luokkaa. :eek: no on minulla hiukan pienempi kyl kun hällä mut ei kauas mee.

Mua on ruvennu hiukan pelottamaan tää et miten mä pärjään kotosalla kaksosten ja esikon kanssa,esikko kun on silloin n.1,5v, me ei vissiin hirveesti likkeelle päästä kun oon nytkin menoni autolla joutunu menemään kun asutaan niin "kaukana" muusta perheestä. Toivottavasti en joudu jäämään neljän seinän sisälle kuitenkaan... kyllä me ulkoillaan sit kovasti ainakin. :)

Onko muilla kaksosodottajilla närästystä? täällä on. :( korventaa niin pirusti ja röyhtäyttää hirmu herkästi.*burp* samariinia kun ei saa ottaa kuulemma niin vissyllä on pärjättävä,sit jos sekään ei auta niin rennietä sit.

Onko kukaan nähnyt nasuliini-84 ei oo vissiin täällä ketjussa ollu pitkään aikaan.Olis kiva kuulla susta. Toivottavasti kaikki on hyvin siellä.

Lähettävä nyt silittään ne verhot :) joululaulujen pauhatessa :xmas:

Tikkipää sulle piti sanoa että on sulla ihana mies... =) tollanen pelastais mun päivän jos ei viikonkin.:) Tosi söpöä :heart:


terkuin Aamu ja masukit 10+5
 
Hei Ronja onnittelut täältäkin muuten tuplista! on muuten varmaan enkat nyt vedetty tän palstan ketjuissa et kuin monet monikot on yhessä ketjussa =) lissääkin saapi tulla että ootellaan kun kaikki käyny ultrassa :D
 
Mä en muuten tiedä että pitäiskohän mun siirtyä tonne kesäkuisiin vai mitäköhan täs nyt tekis?Ajatteko mut poies? ;) Kun mulle sanottiin että la olis 26.6.2008 mutta kaksosraskaus kuulemma käynnistetään viimistään vkolla 38 että kesäkuun alkuun menee syntymä.
 
Aamu, mun puolestani ole mukana vain jos siltä tuntuu, en mä ainakaan sua pois potki! Ja mä ainakin haluan kuulla teistä monikko-odottajista ihan mielellään!

Mulla sit ultra on vasta 20. päivä.. Hö. Vielä joutuu niin pitkään ootteleen. Lääkärineuvolaki katottiin valmiiks, olikohan se ny 7.1.2008 sitten. Voi kun jänskättää mitä tuolta makkaroiden kätköistä löytyykään.. Lähinnä ny sitä sykettä ootan kovasti, ettei vaan ois mikään keskeytyny km tai tuulimuna.. Mut ei auta oottavan aika on pitkä!

Räpis+papu taas..
 
Taisin tuossa viimeksi kertoa, että huono olo on helpottanut..... Juupa juu, toissa päivänä yökin vessassa, mutta mitään ei tullut, ja loppujen lopuksi yökötys on tullut takaisin lähes entisen veroisena. Nyt vaan on uutta se, että mitään ei oikein tee mieli syödä, eli kun jotain sitten tekee mieli, niin sitä on sitten vaikka lähdettävä ostamaan, ellei kotoa löydy. Mielitekoja on milloin mihinkin, mutta se sama, mikä maistuu nyt, ei enää kohta välttämättä maistukaan. Aiemmissa raskauksissa ruokien kanssa ei ollut todellakaan tällaista.....

Tuossa äsken kävin ostamassa loput lasten joululahjoista. Enää pitäisi ostaa pari muuta lahjaa. Ja kortteja en tänä vuonna kyllä jaksa itse tehdä. Ostan taatusti valmiina. Joululauluista kysyneelle sen verran, että kohta ne meilläkin alkaa raikaa! Kyllä se joulu sieltä tulee!

Noita kaksosia on tosiaan tulossa heinäkuisille yllättävän paljon. Onnea tuplasti teille matkaan!

Äitee2: Minun vanhemmalla pojalla on ollut myös tuo sama vaiva näin talvisin. Sairaalaan on jouduttu lääkkeitä hengittelemään joka kerta kun hengenahdistus tulee, ja on TODELLA pelottavan kuuloista, vaikka itsekin olen sairaanhoitaja. On ottanut joka kerta niin tiukasti poikaa, että oksat pois. Viime talvi oli ensimmäinen talvi, kun vaiva jäi pois, ja poika on nyt 8v.

Senjuska: Ymmärsin, että sinäkin synnytät aikanasi Pohjois-Karjalan keskussairaalassa. Oletko menossa sairaalaan np-ultraan, vai terveyskeskukseen? Itselläni on sairaalassa äitipolilla np-ultra päivä sinun ultran jälkeen. Sain lääkäriultran, kun ensimmäisessä raskaudessa oli kohtuvaltimossa virtausvastusta. Olisin varmasti varannut ajan yksityiselle np-ultraan, ellen olisi tuota lääkäriultraa saanut. Tosin kaipa ne kätilöt on sen verran taitavia mittaajia, että se heiltäkin luonnistuu.

Räpätäti:Täällä on toinen odottaja, joka on käynyt läpi keskivaikean masennuksen lääkehoitoineen. Kaksi vuotta sitten taisi loppua lääkitys. Välillä sitä kuulostelee oloaaan, että onko tää taas niitä oireita, kun olo on alakuloinen, mutta toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. Itsekin olen sanonut monille, että kun on läpikäynyt pitkän masennuksen, ja vihdoin noussut sieltä rotkon pohjalta, niin nyt on hyvinkin tietoinen siitä, että toista kertaa ei päästä asioita menemään niin pitkälle. Voisi sanoa jopa, että itsekontrolli on kova, antennit on herkillä voinnin suhteen. Itseäni eniten murehdituttaa työttömyys (selän takia kaikki hoitotyö ei käy), mutta on vaan pakko luottaa, että joskus jonnekin kelpaan. Tiedän olevani hyvä työntekijä, kun vaan vakituinen paikka jostain löytyisi.

Taas tuli vissiin romaani kirjoitettua..... Jätänpä muillekin tilaa!

Terkuin: Kultatiuku (jota ei nyt kamarihommat kiinnosta yltiöpäisesti) ja Kirppu rv 8+5
 
no nyt mä tein siitä virallista :whistle: äiti ja veli sai tietää raskaudesta :D :heart:
Me kun ollaan tällänen uusperhe ja tulossa yhteinen eka lapsi niin lapsi luku kasvaa nyt sitten yhteensä seitsemään :eek: :heart: :saint:
äiti toivotti onnea ja jaksamista, oli selvästikin hyvin hämmentynyt. Tuli muuten ihan eri fiilis heti kun sai kerrottua B)
 
Eipä ole mun masussa elämää.
Kohdun sisällä paksu limakalvo, ei sikiöpussia.

Huomenna sairaalaan lähetteen kanssa, istukkahormoonit ja varmaan kattoovat munasarjat.

Mutta olen tyytyväinen että menin ultraan, saa asian ainakin heti taas eteenpäin.

Tikkipää ja tyhjä masu :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikkipää:
Eipä ole mun masussa elämää.
Kohdun sisällä paksu limakalvo, ei sikiöpussia.

Huomenna sairaalaan lähetteen kanssa, istukkahormoonit ja varmaan kattoovat munasarjat.

Mutta olen tyytyväinen että menin ultraan, saa asian ainakin heti taas eteenpäin.

Tikkipää ja tyhjä masu :'(
:hug:
 
Kiitos kaikille onnitteluista. On vieläkin ihan pöllästynyt olo. Oli aika mielenkiintoinen kyllä se ykkösen dokkari. Varsinkin, kun siinä sanottiin, että vasenkätiset on saattanu olla aluks kaksosia, ja mä oon vasenkätinen!

Ja mua kyllä ainakin närästää ihan kauheesti koko ajan. Mulla auttaa piimä, jota muutenkin oon nyt himoinnut, yleensä en juo sitä ikinä.

Tikkipää ISO :hug:
 

Yhteistyössä