HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Lauantaita kaikille!

Pahaa oloa on edelleen, mutta olen ajatellut, että josko se osin johtuisi tästä flunssasta :snotty: Nokka on aamuisin tosi tukossa ja kurkku täynnä limaa.... Myös olen huomannut, että jos lämmitämme leivinuunia iltaisin, ottaa se "käry" JJotenkin enemmän mun nokkaan nyt...

Ostin eilen ensimmäiset äippävaatteeni?!? Olinkohan liian aikaisin liikenteessä.... mahtuu kyllä vielä omatkin, mutta... Käytiin syömässä subway:ssä ja ajattelin nopeesti käydä siinä naapuriliikkeessä. lindexissä.. Siinä oli sellainen -70% tanko jossa oli äippävaatteita. Siinä oli just mun kokoa olevat farkut, sellaiset lappufarkut ja otin sitten ne... Maksoin niistä 12e! Musta se oli niin vähän et päätin ostaa... olis ollut paitojakin, mutta oli niin isoa kokoa, et jätin ostamatta.. Niin et nyt on sitten ostettu ne ekat vaatteet ;)

Kovasti yritän tässä leivoskella, huomisia tupperikutsujani varten. Jotain pientä olis kiva tarjota kavereille jotka pääsevät tulemaan.
Onko teistä muut hurahtanut näihin kutsuihin joita kotona järjestetään? Niitähän on nykyään ihan hirmuisan paljon kaikkea!!!

Jahas, nyt täytyy välipalan tekoon mennä!

Jisse ja Juulis 7+6
 
Heips.
Minäkin ekassa neuvolassa piipahdin :) hirmusesti tuli tietoa kaikesta :).. ja olin lihonut jo :(.. tuskasta, no kieltämättä hieman turvonnut olo on kyllä.

Ultra ajan sain jo 17.12 :) ennen joulua saa tietää, onko masussa mitään, kun ei paljon oireita ainakaan ole :p... ja 20.12 on sitten se neuvola lääkäri.
En tiedä miks ne noin ajoissa antoivat jo ultran, sotkisiko joulu sitten liikaa asiaa, en tiedä..
Tsemiä jatkoon :) Toivotaan, että kaikki menee hyvin kaikilla loppuun asti

- Anzzu rv 8+3
 
En vaan jotenkaan voi uskoa että tämä irtisanominen olisi nyt säästöjen syy ja mulla oli vakituinen työ..
vaikka aiheesta on puhuttu niin silti esim. pari viikkoa sitten tehtiin osastopäällikön kanssa suunnitelmia pitkälle ensi vuoteen ja moni muukin asia puhuu sen puolesta että tämä päätös tehtiin todella hätäisesti... ja oikeeta syytähän saa tässä nyt vain arvailla.
Olin niin shokissa eilen että painelin uutisen kuultuani suoraan kotiin, joten en tiedä saiko joku muukin samanmoisen lapun.. toivottavasti ei.

Ymmärtäisin moisen kohtelun jos nyt olisin hoitanut työni huonosti, mutta tiedän että näin ei ole.

No, ensi viikon tämä mukava pomo sitten makailee Thaimaan rannoilla.... toivottavasti sataa pieniä akkoja taivaalta B)
Aion ottaa silti asian perusteellisesti vielä esille kun lomalta palaa, sitä ennen soitan lakimiehelle ja selvitän mitkä ovat oikeuteni.

Ottaa vaan todella kaaliin nyt kaikki... eikä pysty keskittymään mihinkään... kai se on lähdettävä vaikka kaupoille pyörimään että saa ajatukset pois..
ja miettiä vaikka maanantaista ultraa ;)
 
moi kaikille
täällä jatkuu tosi öklö olo illalla meinasin sängystä monta kertaa nousta oksentaa mut olin niin väsynyt et en jaksanut.
loppu varmaan vasta n,klo2.
sit olin tietysti väsynyt aamulla.
en muita et oisin ollu koskaan näin huonovointinen.
välillä tuntuu et ei voi syödä mitään.
mulla np-ultra 27.12.
meinattiin kertoa joulun aikoihin,oltais melko turvallisilla viikoilla.
kyllä muutamat kaverit tietää.
jos en sit paljastu ens viikon muutossa kun en meinaa raahata laatikoita tai nostella niitä,
meillä kun on tuo km koettu vasta 2005 ennen tota 1v, neitiä.
töissä myös kerrotaan sit vuoden alussa ollaan miehen kanssa samassa firmassa töissä,eri alueilla.
mut ihanaa odotusta teille kaikille.
senttu ja lassilotta 9+0

 
tulin vaan toivottamaan mukavaa pikkujoulua kaikille tuleville heinämammoille!!

me ollaan mukavaa päivää vietetty tänään kotosalla, kerrankin koko perhe kasassa! aamulla leivottiin pipareita (muumi ;) ) ja laitettiin jouluverhot ikkunaan. iltapäivällä käytiin kaupungissa joulupukkia kattomassa ja illalla tuli vielä miehen vanhemmat pikkujouluglögille. nyt mies matsissa ja istun koneen edessä juomassa jouluteetä. tyttö jo nukkumassa. rentouttavaa :)

tupperware kutsuista oli puhetta niin kutsuilla tykkään käydä mutta en tupperware tai partylight. liian kalliita mun makuun :( mutta lastenvaatekutsuilla tykkään käydä, vaikka nekin kalliit on...

kertomisesta niin nettikavereille ja muutamalle tutulle olen kertonut. sukulaisille tai läheisille ystäville ei. eikä mies vielä kenellekään. viimeisetään np ultran jälkeen eli uutena vuotena kerrotaan :)

mammavaatteista niin ekassa raskaudessa pärjäsin 2 housuilla ja 1 paidalla. muuten menin tavallisilla. masu kun oli melkoisen pieni. katotaan miten nyt. housuja löytyy nyt 4 kpl ja paitoja 3, niin eiköhän niillä pärjätä. masutuubeja olen tehnyt pari itse mutten juuri käyttänyt ekaa odottaessa.

ootteko muut muuten töissä vai kotona? itse olen kotona. teen 75% vuorotyötä eli kotona tytön kanssa n. 3-4 päivää viikossa. tyttö hoidossa 3 päivää viikossa, tykkää kovasti. ja mäkin jaksan paremmin kun saa välillä töissä olla. ennen kesää jään varmaan sitten ä-lomalle ja tyttö kotiin (olisi muutenkin kotona kesän). syksyllä pidetään päiväkotipaikka, saa käydä 2-3 kertaa viikossa.

noh niin nyt joululahjoja pakkaamaan :)

mukavaa illanjatkoa kaikille!

korvapuusti ja pikkupulla rv 9 (8)
 
Eilen kävin ultrassa ja siellä näkyi kaksi pientä sydäntä sykkimässä :heart: :heart:.Kaikki hyvin ja nyt vaan eletään päivä kerrallaan ja toivotaan että kumpikin pieni pysyy matkassa mukana.NP ultrassa varmentuu sitten paremmin LA nyt näytti samaa mutta lääkäri sanoi jotta vielä hankala tarkasti mitata.

Tuplasti onnellinen Äitee ja Sisut 7+1
 
Voi wautsi vau!! Onnittelut vaan sitten äitee2:llekin tuplaonnesta! :heart: :heart: Olikos tää tosiaan jo tiedossa, vai oletkos sitten jo pinon kolmas tuplaodottaja? HooWeellähän ainakin oli tuplat, ja kukas toinen saikaan samat uutiset ultrasta?? Ei muista millään ei.. :ashamed: Se on tää raskaudenajan dalmatialainen, eiku mikäs se ny..

Mut kuulkaas, voi sitä näköjään olla näinkin hyviä päivä! Mä en ole oksentanu tänään vielä kertaakaan, vaikka aamun pytyltä aloitan yleensä! Ja hyvin maistui suoraan tee ja voileivät, ei tarvinnu varuiksi ensin litkiä litraa tuoremehua ja jugurttia ym. kylmää! Ihana! pikkuisen kyllä etoo, ettei ihan paniikkiin tartte mennä vielä. Sekin ehti mielessä kyllä käydä, et jos ei kaikki olekaan kunnossa.. Km en ole tietoisesti koskaan kokenu, enkä kyllä tahtoiskaan. Joten parempi on kaiken olla ok!!

Mammafarkkuja eilen sovittelin päälle, ja voi herranjestas.. Parit niistä on pikkuisen erimalliset kun toiset, ja niihin jäi ihan aavistus löysää vyötärölle. Kahdet taas istui ihan täydellisen hyvin! :eek: Se kertonee massun koosta jotakin.. Onhan se enimmäkseen turvotusta vielä, mut silti. Tosin tiedän mä senkin, että sit keskivaiheilla tää massu ei ole ollenkaan suuri, vaan "normalisoituu". Käyrät on menneet aina siinä ylä ja keskiviivan välillä, pikkuisen yläkäyrän ylikin.

Pitäis ensiviikolla, kun ne veronpalautukset tulee, niin lähteä joululahjojen lisäksi ostaan viimein sitä digikameraa. En ole tähän mennessä sellaista hennonu ostaa, kun oon ostanut aikoinaan sellaisen järjestelmäkameran; harrastan valokuvausta, ja oon käynyt kavereiden häitä ja ristiäisiäkin kuvaamassa.. Se maksoi kuitenkin markka-aikana vielä yli 3000mk, joten en sit ole hennonu ostaa digiä, kun en viitti niistäkään sit ihan halvinta pokkarimallia ostaa.. Joten se on odottanu sit päivää parempaa, mut jospa sen nyt hennois jo!

Jopas tuli taas pitkää romaanin poikasta jo, joten taka-alalle tästä hus..

Räpätäti+papu rv7+6 (kauhee kun viikot muuten vaihtuu nopeaan!)
 
Sateista sunnuntaita!
vettä,vettä,vettä!Lumi sulaa taas pois, eiih!

Eilen oltiin miehen veljen luona iltaa istumassa ja sit mä sanoa töräytin niille että ei saa kertoa vielä kelleen mut meille tulee vauva :heart:

Miehen veli oli ihan onnesta soikeena ja sen vaimokkeella meni pasmat niin sekasin että siltä unohtu pirtelön teossa jäätelö sieltä seasta. :LOL:

Sanoin kuitenkin ettei sitä sitten puhuta kelleen kun ei ikinä tiedä mitä vielä voi tapahtua ettei tarvi sitten usealle ihmiselle olla paikkailemassa jos jotain käy.

Eilen osasin yhdistää sen verenvuodon siihen edelliseen vuotoon, mulla oli farkut jalassa ja ne puristaa aika kivasti masun kohdalta.
Mietein että liekkö sit se että puristus pukkaa vanhaa verta pihalle puristuksen alla.
Kotiin tullessa kun vaihdoin lökärit jalkaan niin seuraavalla kerralla tuli lopputuhrut ja sit seuraavalla kerralla ei tullu sit enää mitään.
Kiva, mulla ei ole housuja millä liikkua, paitsi nää lökärit joita ei voi ihmisten ilmoille laittaa päälle.

Ja aivastuttaa, koko viimeyön aivastelin ja nyt aamu näkyy menevän samaan tahtiin.

Äitee2
Onnea kovasti kahdesta pienestä sydämestä, on onni saada kaksi lasta samaan aikaan.

Tikkis 6+5
 
Pahoinvointi jatkuu :|
Töissähän minä, erityislastenkodissa. Olivat siellä ihmetelleet, mikä mulla on ko olen niin väsy. Pyysin vapaaksi tämän päivän. Mulla olis ollu tänään 12 h vuoro. Eilen kävin uusimassa siellä työsopparin. Vakituista tarjottiin ehdolla, etten kahteen vuoteen mihinkään lähde. En ottanu vastaan.Määräaikanen on kesäkuuhun asti. Ja muutenkin ajattelin hakea paikan amk:sta tulevaisuuden varalle, että jos lähihoitajan hommat ei enää tulevaisuudessa kiinnostakaan.Hullulta kuulostaa kolmivuorotyö, jossa 12-> h vuoroja, pienen lapsen äitinä. Oli muuten tökeröä, kun pomo sanoi ettei oo aikaisemmin nyt syksynä voinu mua vakinaistaa ko olen niiiin nuori. :p Mie oon 24 ja tämä pomo 26.

Minä ostautin heti hyvällä omalla tunnolla H&M:ltä äippäpaidan ja collegehousut. Eipähän palellu napa. Pakko pärjätä koko talvi ohkasella syystakilla. Kerrospukeutuminen kunniaan. Villakangastakit viime talvelta ei oo menny koko syksynä päälle. :whistle:

Onnea multakin Äitee2:lle kahdesta pallerosta!

Tiedättekö mikä on palpoiden sanan perusmuoto? (Palpoden kohtu pyöristynyt) Minulla häirittee =)

T: pörrö ja pähkinä 8+5
 
Heipsistä!
Tänne ei kuulu mitään uutta.. pientä kuvotusta välillä.. milloin teillä alkanut tuo pahoinvointi :x ??
kertomisesta: ollaan sekä mun että miehen vanhemmille kerrottu ja mun siskolle. kaveri saa tietää ens vkolla. Muuten yritetään sitten olla hiljaa jonnekin tammikuun puoleenväliin.

Ines 6+1
 
Pahaa oloa täälläkin, mutta pönttöä ei ole vieläkään halittu, kuten kolmessa edellisessä raskaudessa. Ihme!

Minä kertolen aina kaikille tulevasta vauvasta, en jaksaisi sitä pantata. Pari kaverianikin on laittanut viestiä heti testin tehtyään, kiva on ollut yhdessä iloita =)

Huomenna eka neuvola, onko jollain terkka saanut sydänäänet jo kuuluviin? Olisi niin hienoa saada jo varmistus että mahass on joku :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
onnea Äitee2 tuplaonnesta. Teillähän nämä tuplat sitten tuplaantuu :D

Huomenna eka neuvola. Muut oireet ei ole niin pahoja, kuin tämä tappava väsymys. Ei meinaa millään silmät pysyä auki.

Meillä ei olla kerrottu vielä lapsille eikä muillekkaan raskaudesta. Pellottaa sen verran alun km. Vaikka edellisistä alun keskenmenoista onkin kauan, niin silti ne muistaa liiankin hyvin.

Minä olien kotona. Eipä tässä ole montaakaan vuotta tullut töitä tehtyä, kun olen lähes yhteen putkeen ollut joko äitiysvapaalla tai kotihoidontuella. Nyt aina välillä tuuraan miestä taksissa, mutta harvemmin. Mulla on taksilupa kans, vaikka olenkin ope :D Kotona olen ihan mielelläni. Tämä on minun valtakuntani enkä oikeastaan edes kaipaa mitään muuta. Olen kai sen verran kotihiiri, että viihdyn näinkin. Mukavahan sitä on kotona olla ja viettää aikaa lasten kanssa.

Nyt ruokaa laittaan. Rv 5+5
 
En olekkaan pitkään aikaan kirjoitellut :ashamed: , mutta lukemassa olen terveiset käynyt!

Ruoka ei meinaa maistua täälläkään, joka on outoa verrattaessa esikoisen odotukseen, jolloin kaikki maistui hyvälle....mutta ehkäpä niitä kilojakaan ei sitten tulisi ihan niin paljon :) !
Ekaan neuvolaan olisi vielä kaksi viikkoa aikaa ja toiveikkaana odotan, josko ne sydänäänet silloin jo kuuluisivat, kun viikkoja tulee tasan 10 täyteen.

Äitee2:lle onnittelut kaksosista!

Ines: Oletko jo saanut ekan neuvola-ajan?


-Anniel ja vekkuli 7+5
 
Kiitoksia onnitteluista.En todellakaan tiennyt että kaksoset on tulossa kun vasta siellä perjentaina ultrassa,lääkäri sanoi ensin että on täällä yksi sykkivä sydän ja sit meni hiljaseks ja sano et kyllä täällä on kaks...siinä vaiheessa olo oli aika sekava mutta lääkäri sanoi jotta aika rauhallisesti otan uutisen =)

Äitee ja Sisut 7+2
 
Sus soo
Onnea tuplasti äitee2:lle!

Joku kyseli työelämästä. Eli minä töissä lasten parissa viitenä päivänä viikossa yhteensä 24 tuntia viikossa. Omat lapset osapäiväisessä hoidossa vajaa kuusi tuntia päivässä. Työsuhde määräaikainen tammikuun loppuun, mutta sitä tullaan jatkamaan puolella vuodella heinäkuun loppuun tai niin ainakin pomo on sanonut.

Sussoo noin 8+3 =)
 
osaako kukaan vastata tällaiseen,kun mulla on vatsa ollut viimeiset 4-5 päivää löysällä. Joudun käymään väh kaksi kertaa päivässä vessassa,mikä on mulle erittäin tavatonta, vaikka joillekin ihan normaalia?Onko kukaan muu huomannut vilkastunutta suolen toimintaa? Sitä heti huolestuu, että on saanut jonkun salmonellan tms....
oinas 9+2
 
Oinas95

MOnesti puhuuvat että maha menee kovaksi raskauden aikana, mutta mulla oli joki vatsapöpö viikon verran ja olin ihan kuralla.
Mutta nyt kun maha on parantunut niin ei mulla ainakaan maha ole kovalla, ihan normitavaraa tulee, väliin vähän löysempääkin.

Itse olisin huolissani omalla kohdalla jos kävisin vaan pari kertaa päivässä isolla hädällä, minä kun ähkin parhaimmillani jopa 7 kertaa päivässä :eek:

Tikkis 6+5
 
RouvaSumppisuu
Kaksinkertaiset onnittelut äiteelle :flower: :flower: !!!
Mies lähti juuri hakemaan pizzaa, joten lyhyestä virsi kaunis tälläkertaa :wave:

Sumppis ja Lilliputti rv. 9+0
 
Ines: Yleisvointini on ihan hyvä, vaikkakin hajut ja toiset ruoat kuvottaa ja kahvi ei maistu ollenkaan. Ekassa raskaudessa join kahvia koko ajan, eikä tehnyt yhtään tiukkaa. :|
Aikaisemmin väsytti ihan älyttömästi, mutta nyt tuntuu et on jo menossa ohitse, onneksi!

Kovasti oottelen, että pääsis neuvolaan (18.12) ja sitten vihdoin ultraan, joka kylläkin tod.näk. ajoittuu vasta ens vuoden puolelle.

Mites sinulla, "tunnetko" olevasi raskaana? :D

-Anniel ja vekkuli 7+5
 
Palpoiden on tunnustellen,. kun joku kysyi, itse olen tuolla elovauvoissa, vaikka sektio saatetaankin tehdä jo heinäkuun viimisinä pvnä :heart:

La 11.8.-2008 siis, tänään varmistustestin kautta varmistuin raskaudestani. :heart: Onnea teille jokaiselle odotukseenne ja paljon tarrasukkia pienille mukaan! :heart:

Terv rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Täällä on nyt kyselty onko töissä vai kotosalla. Itse olen töissä ja ylitöitä tulee välillä tehtyä ihan liikaakin. Jotenkin tuntuu, että en onnistu tuota äitiyslomaa edes kunnolla pitämään.

Joku kyseli verenpaineesta ja minulla se on kans tosi matala hyvä jos joskus käy lähellä sataa yläpaine, normaalisti on jotai 90/60. Yritetty lääkkeilläkin nostaa, mutta ei auttanut mitään joten nyt pitää olla tarkkana asian suhteen. Minulla tuo alhainen paine lisää välillä väsymystä. Edellisessä raskaudessa paineet laski sektiossa tosi alas oli jo hoitajillakin ihan oikeesti hätä.No se siitä.

Onnea kaikille plussanneille ja tupla raskauden onnellisille odottajille


:heart:

Minä olen nyt oikein illan nauttinut, kun olen saanut olla oman pikku ukkelin kanssa kaksisitaan illan, mies on töissä ja tyttö oamlla äidillään. Toisinaan tuntuu tosi tärkeältä saada olla ihan kaksistaan pikku ukkelin kanssa.

Minulla ei mene mikään lämmin ruoka alas vaan hedelmät ovat olleet nyt suuressa suosiossa. Voi vain kuvitella, että maha toimii tosi hyvin, edellisessäkään raskaudessa en potenut ummetusta vaan pikemminkin vatsa toimii liiankin hyvin.

Hei onko kukaan tilannut netin kautta äippä farkkuja joita myydään vähän joka sivuostolla? Itsellä tekisi mieli tilata, mutta kun en oikein tiedä niitä koko jutskia niissä miten ne menee. Masua ei oikeistaan ole pahemmin, mutta mikään ei saa puristaa. Ukkelilta kulin loppuun asti ihan normi vaatteissa, mutta tuota ikääkin oli silloin vähemmän joten nyt ei taida ihan niin hyvin mennä kilojen kanssa.

Leppoisaa odotusta kaikille

Mamma 9+4
 

Yhteistyössä