HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Jospa taas vähän kävisi kirjoittelemassa. Pahaa olo jatkuu täällä edelleen. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran, mutta yökkiä kyllä. Ja tarkkaan saa miettiä mitä suuhunsa milloinkin yrittää laittaa. Menkkamaista kipua mulla on myös edelleen, mutta se taitaa kuulua asiaan.

Ja mun vatsa on oikeesti iso kuin mikä. Edellisessä raskaudessa varmaan viikolla 20 oli samankokoinen, eikä se mikään pieni ollut sillonkaan. Kaveri tuossa nauroikin, että kuinkahan monta niitä siellä masussa on! Ja viikkoja vasta huomenna minun laskujen mukaan tasan 8. Neuvolatädin mukaan päivän vähemmän. Siitä pitikin kysyä, että jos mulla on ed. kuukautiset alkanut tiistaina, niin eikö mulla sillon pitäisi aina täysi viikkokin alkaa tiistaina??

Sitten tuosta verenpaineesta. Mulla taas korkea. Ekassa neuvolassa mittasi kolme kertaa ja otti keskiarvon: 131/84. Saa katsoa mihin se tuosta vielä nousee. Tyttöä kun menin synnyttämään oli verenpaine sillon yli 150/110, mutta olikin raskausmyrkytys myöskin.

Tuplaonnittelut äitee2:lle! Ja Hyviä vointeja kaikille!

t-06 7+5 (neuvolatädin mukaan)
 
En oikein tiedä kuulunko tänne vai elokuisiin kun laskurit antavat vähän vaihtelevia tuloksia tuosta lasketusta ajasta :/

Mutta kuitenkin, viime viikolla plussasin ja nyt on menossa 5+4. Tuo siis laskurien mukaan kun mulla on pitkä kierto, menkoista laskettuna itse asiassa 6+3. Neuvolaan pitäisi soitella tällä viikolla :)
 
Mulla taas tuhruttaa jotain ruskeeta jossa on limaa seassa.
Voi kökkö sanoisinko |O

Huomenna ois se ultra, mietin jo että perun senkin jos tää vuotaminen jatkuu.
Kai sen voi perua huomen aamullakin jos odottaa vielä tän päivän?
Kun aika on 13.40.

Tikkis 6+6
 
Tikkipää, älä missään tapauksessa peru ultraa. Sullahan on "hyvä" tilanne, että pääset heti tarkistuttamaan kohdun tilanteen. Toivotaan, että huomenna näet pienen sydämen sykkeen. :heart:

Täällä siirryttiin uudelle viikolle ja samalla huolet vähenee aina asteittain. Tämä etova olo onneksi pitää uskoa yllä, että masussa on kaikki hyvin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille heinämasuille!

SatuKa ja 9+0 (neuvolan mukaan huomenna olisi jo 10+0 :D )
 
Tuntuis vaan jotenkin turhalta mennä sinne jos vuoto vaan jatkuu veriseksi.

Tietty tää saattaa olla niitä vuotoja mitä mulla on ollut muutaman kerran jo ja loppuneet sitten hetken päästä.

Tää on vaan niin arsesta kun saa pelätä koko ajan...
 
Tikkipää, tuo tuhruttelu ja siitä aiheutuva pelko on todellakin ihan peestä. :/ Mutta huomenna varmistuu tilanne, oli se sitten mikä tahansa. Ja jos kaikista ikävin on käynyt, niin saa samantien asian hoitoon. Mutta kaikkihan on hyvin, eikö totta! :hug:

SatuKa
 
Tikkipää mulla tuli edellisessä raskaudessa ihan pyttyyn asti punaista verta kun pissillä kävin. tottakai sitä säikähti ja pahasti. itkin aivan hysteerisesti, olin varma, että kesken meni. samointein lähdettiin äippäpolille ultraan ja kaikkihan siellä oli hyvin! viikoista en aivan varma ole mutta muistelisin, että 12-15 viikolla oli tuo. yritän vain sanoa, että ei se aina tarkoita keskenmenoa jos tulee verta!
 
Anoppi soitti äsken ja pyysi päästä mukaan huomiseen ultraan :D

Kyllä mä sen mukaan otan mutta en välttämättä sinne ultraa-tilanteeseen ;)

Kyllä tää tästä hyvin menee, mä olen päättänyt saada tämän lapsen, en halua enää kolmatta enkeliä sydämeeni.

Tikkis ja usko 6+6
 
RouvaSumppisuu
Tuosta listasta vielä sen verran, että jos tulee jotain muutoksia/lisättävää, niin laittakaahan jotain tummennusta tai alleviivausta, ettei mene multa ohi tässä tekstiviidakossa, kiitos jo etukäteen =) . HooWee ehdotteli viikkopinoja, kyllä sekin toimisi, hyvä idea varmasti. Mutta nyt nämä kaksplussan sivut mulla ainakin toimii ihan kivasti, eli ei kai se haittaa, jos pinot venyy vähän pidemmiksi. Ja kuukausi kuukaudelta ollaan lähempänä heinäkuuta, tavallaan lähtölaskenta (vaikka alussa vielä ollaankin).

Tikkipäälle voimia ja mielenrauhaa kurjassa tilanteessa :hug: . Mutta jos vaan tuhruttelee, niin todennäköisesti vuoto on peräisin limakalvoilta/kohdunsuulta tai on vanhaa verta. Toivottavasti huominen ultra tuo helpotuksen!

Nettimyymälöistä: ainoastaan H&M:ltä oon tilannut aikaisemmin. Mutta niissähän on aina palautusoikeus, joten voi vähän ottaa riskiäkin...viime viikolla tilasin parit normaalit collegehousut H&M:ltä, näyttivät ainakin siltä, että vyötärö on tosi alhaalla, joten menee sitten kasvavan masun alle. Sellaisia tykkäsin pitää viime raskaudessakin. Tarpeeksi pitkä aluspaita vaan päälle, mikä peittää masun. Juuri H&M:llä on ainakin ihan tavallisia (ei siis äitiysmallia) tarpeeksi pitkiä toppeja yms., mitkä sopii hyvin pyöristyvälle masulle, eivätkä ole hinnalla pilattuja.

Sumppis & Lillis rv. 9+1
 
Tuli mieleen tuosta h&m.sta.
Kävin lauantaina ja olin totaalisen ymmyrkäisenä kun äippävaatteet oli niin isoja!
Yleensä jos sieltä jotain yrittää ettei niin ei mulle mitään löydy mutta noi äippävaatteet oli täys yllätys.
Oli lappuhaalareita, sammareita, farkkuja, tavan housuja jne.
Pitääkin sieltä ostaa ettei tarvi montaa liikettä kiertää läpi kun heti löyty paljon isoja kokoja.

Tikkis ja usko 6+6
 
Tikkipää, älä tosiaan missään nimessä sitä ultraa peru! Sitten näet, että hätäilit turhaan ja kaikki on kunnossa, eikös juu! :hug: :D

Miekin olen pari päivää nyt hätäilly ihan pikkusen, kun en eilen oksentanu ollenkaan ja olo oli suorastaan hyvä! Tänään sit aamulla oksensin, ja lämmin ruoka sai taas yökötystä aikaan.. Ja mä kyllä lupasinkin olla hermoilematta, joten..

Äitiysvaatteista, mä tilasin H&M:ltä pari imetyspaitaa, toinen reilun kympin ja toinen alle. Pitäskin päästä liikkeessä käymään, vois löytyä niitä poistojakin halvalla. Ihan kun ne hinnat nyt kalliita olis muutenkaan! Mut nuuka pääsee halvemmalla! :D
Ne housut mitä täältä palstan kautta ostin, ja ne istuu siis päälle tosi hyvin jo! Sillä osastolla luulen että riittää, mut paitoja joutunen ostamaan, kun ovat noita vanhan muodin mukasia "napa"paitoja, eikä ne helmat tätä kupua sit peitä. Yritän kyllä ostaa sellasia mitä voi sit käyttää muutenkin jälkeenpäin. Jos mahdun vaan, mä kun tuppaan lihomaan imetysaikanakin vielä.. :ashamed:

Mutta nyt pötkölleen, koetettava saada kuopus ottamaan tirsat.

Räpis+papu rv8
 
Heippa vaan täältäkin päin mualimaa!

Tikkipää: Tsemppiä vaan sinne huomiseen ultraan; eiköhän siellä kaikki oo ihan ok =) Eikös tuollainen pikku vuoto oo aika normaalia kuitenkin raskausaikanakin?

Mä en ees aina muista olevani raskaana, onniin paljon kaikkee hommaa ettei ehi relaan olleskaan. Eilenkin söin camembert-juustoa ihan kaksinkäsin, tosin taitaa olla vain suomessa kiellettyjen listalla. Täällä eivät moisia uskaltaisi kieltää ollenkaan ;)

Täällä on myrskynny ihan kympillä ja laidun on yhtä mutavelliä. Siellä on tosi kiva työnnellä kottikärryä ja keräillä lantakasoja.. :headwall: mutta käy hyvästä liikunnasta :D Joo ja imuroidakin saa joka päivä ku koiralla on karvanlähtöaika..

Töistä siis niin varmaan puheista huomaa että kotona olen ;) Kotiäiti/työtön, jäin työttömäksi vakityöstä elokuussa kun poika oli 3kk; eli siis heti ä-loman jälkeen (NIIN JUST TÄÄLLÄ ON 3kk Ä-LOMA!! |O ) kun sulkivat firman. No nyt on vähän hölmöä lähtee töitä hakeen, joten ens syksynä sitte katselen uudestaan. Mutta ei silti, riittää täälä kotonakin hommaa, vauvan ja kahden hevosen kanssa (plus ne muut kanat, kanit, ankat, lampaat jne..)

Mun ei oo tarvis ollu viel ees ajatella mammavaatteita, painoa on 5kg vähemmän kun sillon ku poikaa aloin odottamaan :) Painoa tuli 20kg raskausaikana, mutta jälkitarkastuksessa olin jo takas normipainossa :) En siis jaksa stressata painosta, mutta normivaatteetkin pyörii päällä just nyt. Viimeks aloin joskus 6kk tienoolla käyttään mammiksia.

Kertomisesta sen verran, että me ei olla kerrottu viel kellekkään. Odotellaan ja katsellaan että miten menee. Oli sellanen ikävä tapahtuma lähipiirissä, että toisessa ultrassa (olisko viikkoja ollu just jotain 10 tms) selvisi ettei sikiöllä ole aivoja ollenkaan, ja jouduttiin tekemään abortti. Tosi rankka juttu... olivat saaneet nähdä pienen jälkeenpäin, ja ihan täydellinen pieni ihmisalku, mutta silmien yläpuolelta ihan lättänä, kun ne aivot puuttui. Aika harvinaista tuo, oli vaan huono tuuri ystävälläni. Olivat jo kertoneet kaikille tietenkin innoissaan, ja sit ovat jälkeenpäin saaneet selitellä kaikille että ku ei tuukaan vauvaa :'( Viimeraskaudesta kerrottiin vasta ku olin neljännellä kuulla, töissä kerroin kuudennella kuulla.

Sellasta tänne. Kauhee ruoanhimo, söin just lauantailta jäänyttä kasvissosekeittoa ja eilistä spagettia, ja siltikin viel tekis jotain mieli... AINII, suklaakalenteri ;)

t. balou & nunu 6+1
 
Tikkipää: Voimia paljon ja luotetaan siihen, että kaikki on hyvin :hug:

Täällä paha olo jatkuu ja jatkuu.. tänään aamulla herätessäni nousin sängylle istumaan ja jouduin samantien juoksemaan vessaan oksentamaan. Eikä sekään auta, että söisin jotain ennen kuin nousen ylös.. Syöminen on yhtä tuskaa, kun ei tee mitään mieli ja jos jotain syö niin meinaa lentää kaikki ulos :x

Joku kyseli töissä käynnistä: Mä olen ollut kotona helmikuun alusta lähtien. Äitiysloma loppuu tämän viikon perjantaina, mutta jään vielä kotiin pojan kanssa. Eli ehdin 6kk olla kotihoidontuella ennen seuraavaa äitiyslomaa. Jos pahoinvointi helpottaa niin ajattelin keväällä tehdä töitä osa-aikaisesti, jotta sais vähäksi aikaa vaihtelua ennen seuraavaa äitiyslomaa :)

Pitäisi alkaa pakkailemaan pikkuhiljaa, ettei joulun aikaan olisin niin kiire pakkaamisen suhteen. Sais sit välipäivätkin ottaa rauhallisesti, jos ois muuttokuorma valmis ennen joulua.

Missäs meinaatte viettä joulun? Meillä ois tarkoitus ajella Ouluun anoppilaan ja tapaninpäivänä ajateltiin käydä minun vanhempien luona.

Äitee2 Tuplaonnittelut iloisesta uutisesta :heart: :heart:

NiiVe ja pikkuinen 9+4
 
Hei vaan,täällä ollaan mutta iin on ollut saamaton olo ja järkky väsymys että ei oo jaksanu koneella istua. Ja sitä paitti tää koneella istuminen alkaa oksennuttamaan,mistähän lie johtuu... :x :(
Sen verran kerron että oltiin siellä ultrassa ja laskettuaika on nyt muuttunna,se onkin kesäkuussa jo.Ja miun syntymäpäivänä vielä 26.6 =) oltiinkin pidemmällä kun luultiin,ja mun masun kasvusta päätellen sen olis kyllä voinut jo arvatakin... :D mä oon siis ihan järjetön tankki jo nyt! mies on kyllä innoissaan mun rintojen uudesta "hehkeästä" pyöristymisestä ja muodoista,mut mua jo ahistaa ja samalla pelottaa että millanenkohan valas mä oon loppuaikana.... :ashamed:

Karmea on vain tämä olotila,kun helpottais pikasesti niin voisin alkaa elämäänkin.Ja kaikenkukkuraksi tuo meidän esikko oppi just konttaamaan joten perässä mennään sit jokapaikkaa.....varsinkin koirankupilla käynti ja kuivamurujen popsiminen taitaa olla mielipuuhaa just nyt. :( Kai se tästä helpottaa,viimistään sitten synnytyksessä... juuh viimistään siellä...toivossa on hyvä elää. :)

Onnea uusille odottajille joita näkyy olevan ilmaantunut tänne lissää :) :flower:
Ja kunnon :hug: sitä tarvitseville.

Mun tarvii nyt varmaan lopettaa,otta niin pahasti silmiin tuo kuvaruutu että yöks... palaillaan ja terkut kaikille!

Aamu ja puksuliinit 10+4
 
RouvaSumppisuu Päivitystä mun kohtaan. Neuvolassa laskettiin jollain eritavalla kai noita päiviä ja LA muuttui päivällä, eli oikea LA 28.7.2008. Päivä sinne tänne, kun ultrassa se saattaa kuitenkin muuttua.

Tikkipää toivottavasti kaikki hyvin :hug: Mulla oli viime raskaudessa vuotoa monta viikkoa ja pelotti aivan sairaasti. Hyvin kuitenkin meni ja neiti nyt 2v :)

balou tuo sun mega nälkä kuulostaa kovin tutulta :p Himoitsin illalla lasten joulukalentereita, mutta pidin näppini erossa. Söisin varmaan koko kattilan tyhjiin, jos en harrastais itsehillintää :LOL:

Väsymys jatkuu. Etovaa oloa aika ajoin. Viluttaa ja mieliala vaihtelee ilosta itkuun saman minuutin aikana. Pelko takaraivossa edelleen siitä, että kaikki ei ole masussa hyvin. Tänään oli siis eka neuvola ja otettiin verikoe ja täytettiin papereita vino pino. Uus aika 20.12 ja ultra joskus alkuvuodesta. Ääniä yritettiin kuunnella, vaikka aikas turhaa se tässä vaiheessa on. Nuori terkkari vaan halusi kuitenkin kokeilla. Pari kertaa doppleri vilkautti sydämen kuvaa ja jotain jumpsutus kohinaa sanoi istukan ääniksi, kun oli erilainen kuin mun oma syke. Jotain elämää kehui siellä olevan ja seuraavassa neuvolassa pitäis äänet jo kuulua hyvinkin. Viimeks kuulu neuvolassa vasta kolmannella käynnillä joskus viikon 12 paikkeilla.

Tekis niin mieli mennä varhaisultraan ja tarkistuttaa, jotta kaikki olis kohdallaan ja pikkuinen oikeassa paikassa. Se vaan maksaa niin paljon, et näin joulunalla ei oikein ole irrottaa sitä summaa, kun viidelle muksulle pitää lahjatkin hankkia. Soitin tänään ja kysyin hintaa, niin olis 145?. Pitää vaan tyytyä odottamaan ja toivoo, et kaikki olis ok. Pelottaa vain.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 6+0
 
Lumi-Marja: Huh ompas teillä kalliit ultrat! Meillä ultrataan joka kuukausi gynen tarkastuksen yhteydessä, lääkärikäynti maksaa 35e, josta saa vakuutuksesta takas 20e. Eli siis 15 e maksaa ultra. Täällä se kuuluu rutiinitarkastukseen, neuvolasysteemiä ei täällä ole ainakaan samanlaista ku SUomessa. Sit kun vauva syntyy, niin paikallinen neuvola käy pari kertaa kotona punnitsemassa vauvaa ja kyselemässä vointia jne.

Oon kyllä oikeastaan tosi onnellinen että saan synnyttää täällä Belgiassa; harmittaa vaan kun joudun kaikki lapset sektiolla synnyttämään. Syynä tähän minulle Suomessa nuorempana tehty leikkaus, joka tehtiin aivan liian aikaisin. Kuulin synnytyksen jälkeen että täällä ei moista leikkausta tehtäisi kenellekään alle 17v, ja minulle se tehtiin Suomessa 13v, jolloin lantio ei ollut täysin vielä kehittynyt. Miksi Suomalaiset lääkärit tällaista eivät olleet ajatelleet? Mielestäni se on hoitovirhe, vakavamman laatuinen! Siksi luotan nykyään paljon enemmän Belgian terveydenhuoltoon.. hammaslääkäristäkin joutuu maksamaan vain 2e :)

Anteeksi avautuminen, ketuttaa vaan hiukan..
 
Heippistä vaan kaikille!

Mulla oli eka neuvola perjantaina.Täti sai lasketuksi ajaksi 10.7,mutta tiedän että se muuttuu ultrassa myöhäisemmäksi pitkän kierron takia.Verikokeita ei voitu ottaa koska näytteet olisivat kuulemma joutuneet seisomaan viikonlopun yli neuvolassa.No,kokeet otetaan sitten ekalla lääkärikäynnillä joka on jo ens viikolla.
Lopettiko teistä kukaan tupakointia plussauksen jälkeen?Mä tumppasin viimeisen tupakkani seuraavana päivänä,kun olin kuullut uudesta" asukkaastani".Parit savut oon vaan sen jäälkeen polttanut.Poltin yli 10 vuotta askin päivässä,joten aika outoa tää terveellinen elämä!Musta tuntuu,että toi kessuttelun lopettaminenkin lihottaa.Syön ku hevonen ja melkein koko ajan jotain.Kaikki vaatteet kiristää ja puristaa lihomisen takia.Masu on vielä niin pieni ja raskaus alussa ettei voi vedota raskauskiloihinkaan!Täytyy vissiin vaa kattoa mitä suuhunsa laittaa...Helpommin sanottu kuin tehty!
Ei oo kiva lukea,että melkein kaikki teistä oksentaa. :( Mulla ei oo vieläkään mitään oireita.Neuvolassa kyllä peloteltiin,että oireet saattavat vielä alkaa mullakin.Toivottavasti ei alkais.
Onko täällä heinämammoissa ketään yli 30v esikoisen odottajia? :)

bella 8+4
 
Kiitos kaikille onnitteluista :flower: :flower:

Äippävaatteista on ollut puhetta ni mulla on poikien jäljiltä jonkun verran vaatetta mut ne on kaikki talven ajan odotusvaatteita... joten jotain kivoja paitoja ja mekkoja/hameita pittää ostaa ja netistä tilaan H&M kun meiltä on kauppaan matkaa 35km ja pitäis ottaa kuiteskin pojat mukaan ni se sovitus on aika karseeta siellä kuumassa pienessä kopissa jossa ne peilit ja valot lihottaa mua aina 5kg =)

balou miullakin on kumpikin poika syntynyt sektiolla tai siis hätäsektiolla ja nää kaksoset syntyy sit aikanaan suunnitellulla sektiolla,minuakin alkuun harmitti kun en alasynnytystä saanut kokea mutta leikkauksen ansiosta minulla on kaksi elävää poikaa tällä hetkellä.

bella-74 mun täytyy myöntää että kaipaan noiden poikien odotus aikoja,mulla ei silloin ollut pahoinvointia eikä oikestaan muitakaan oireita mut nyt on kyllä senkin edestä et kyllä siullakin ne kerkee vielä alkaa...kaverilla alko rv14 oksentelu ym. kun yleensä se rupee helpottaa silloin.

Lumi-Marja onpas teillä kallis ultra :eek: miulla jäi maksettavaa 77.70e kelan korvauksen jälkeen se lääkärin tutkimus ja ultra.miusta toi ei ollut kauheen paha hinta.

(.) tää olo on sen varran muuttunu et nyt paha olo iskee jos ruokailujen väli venähtää liian pitkäksi ja aamulla on paha olo tonne 11 asti...onneks perhekerho on viimeisen kerran keskiviikkona ni ei tarvii naama vihreenä olla siellä.

Äippähousut on jo käytössä kun normit kiristää niin kovin et on ihan vaikee olla,liivi kauppaan pitäis lähtee kun kaikki liivit on pieniä,tissit tursuaa yli reunojen :kieh: ja jos maito nousee syntymän jälkeen ni minkäköhän laiset maitohinkit sitten on.

Mies tokas kaksos uutisen kuultua et onneks ei jaksettu olla kolmea kertaa sinä iltana kun nää alun sai :LOL: miehistä pullistelua.

Mites muuten teillä muilla,houkuttaako toi kammarin puoli muutenkin kun nukkumisen suhteen?

Täällä kyllä...mies on jokseenkin ihmeissään :ashamed: mut ei ole vielä valittanu kertaakaan.

Muuten mieli on vähän matalalla kun pojan kanssa vietettiin viime yö sairaalassa kun henki ei meinannu kulkea ollenkaan,poika sai adrenaliiniä hapen mukana joka vähän auttokin nyt pelottaa laittaa se nukkumaan jos taas menee tukkeeseen,kurkunpään tulehdus siis kyseessä.

Äitee ja Sisut 7+3
 
bella-74 : minä olen 31 v ja ekaa odotan.

Tänään jouduin jäämään viikon sairaslomalle. Itkeskelen koko ajan täällä kotosalla. Yrjö olo ja pää kipeä. Ei todellakaan hehkeä meininki. Masennustakin jo ilmassa. Mutta onneksi mun mies on aivan ihana. Ymmärtää ja tukee.

Huomenna aika gynelle. Jos sais apuja tähän oloon sieltä.
 
Sus soo
Rva Sumppis :wave: Tuo mun la muuttui päivällä. Eli uusi olis 12.7. Voihan se vielä ultrassakin muuttua. Se ultra on varmaan ensi vuoden puolella, niin kuin seuraava neuvolakin tammikuun puolivälissä!

Papereihin neuvolassa merkittiin mun painoksi 67kg. Onneksi vilkaisin ja totesin, että pistitköhän vähän väärän kymmenluvun. Neuvolatäti olisi varmaan ensi kerralla ihmetellyt, miten olisin laihtunut yhtäkkiä kilotolkulla. On tuota painoa tullut viitisen kiloa lisää sitten heinäkuun... Mä laihdutin kesällä ja olinkin tosi timmissä kunnossa, mutta en todellakaan enää...

Tikkipäälle tsemppiä!

Mullakin on hirvee ruokahalu. Voisin syödä vaikka kuinka paljon melkein mitä vaan. Onneksi siis toistaiseksi ihan vaan ruoka-aineet kiinnostaa, ei mikään muu.

Sänkykammarin puolella ei kauheesti innostusta ole. Pelkään niin keskenmenoa, joka osui just näihin viikkoihin viime kerralla. Joten mieluusti olisin nyt vähän rauhallisin mielin muutenkin... Mulla herää himot siinä raskauden loppuvaiheessa. Ja se onkin sitten ihan kamalaa. Maha on kauheen iso, mutta koko ajan vois puputella :whistle: Mies on silloin aina ihan ihmeissään... voi reppanaa.

Mutta nyt lähden laittamaan lapsia yöunille.

Sussoo 8+2 (neuvolan mukaan)
 
Tänään neuvolassa katsottiin vatsaa pikkasen. Sain kotiin viemisiksi kuvan mustasta alueesta, jossa oli 2 valkoista täplää, joita myös kaksosiksi kutsutaan.Olisin niin halunnut laittaa kuvan tänne, mutta en osannut.
:attn:

Olen ällistynyt.

Ronja 8+5
 
ronja78 tuplasti onnea!!! :D :heart: :heart:
Tässä pinossa on näköjään jotakin, kuinka monta teitä tuplia odottavia onkaan, neljäkö? Ja meilläkin oli melkein tuplat, toinen vaan halusi jäädä tuulimunaksi.

Mulla on koko ajan nälkä! Ja jos on pitkän aikaa syömättä niin tulee etova olo. Mies ihmettelee minkälainen valas minusta mahtaakaan kuoriutua, jos jatkan tätä syöpöttelyä koko raskausajan. :LOL: No vielä ei ole paino noussut kuin vajaan kilon. Ja lähtöpaino on aika sopiva mulle, niin ei paniikkia.. ainakaan vielä.

SatuKa 9+0
 

Yhteistyössä