HEINÄMAMMAT 2008 ~huhtikuussa~

  • Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
qnsilta : se masennus taitaa tulla siitä kun olen ihan poikki kaikki kotityöt jää minulle ja sitten kun ilalla saa lapset nukkumaan ni ei sitä jaksais mitään muuta tehdä ja isäntä ei sitä tajua :headwall: :headwall: ...joitakin hommia olen jättänny tekemättäkin ihan suosiolla kuten siivoomista siirtänny että itellekin jäis vähän aikaa mutta ei sitäkään voi loputomiin siirtää....vauva vaistoo ilmeiseti tän mun olotilan koska liikeitä ei hirveesti tunnu paitsi siloin kun menen nukkumaan ni muutama hento potku tuntuu...ja stressiä on kans täälä :/ :/
yritetään nauttia masuista ja olla srtesaamatta mutta se on helpommin sanottu kun tehty
:whistle: :whistle:

bambiino ja pömppis rv 28+1
 
bambiino kurjaa et sun(kaan) mies ei tajua olla avuksi, eikä ne hommat ainakaan sulla vähene kun vauva syntyy! Väkisinki tuommonen vetää mielen maahan :'( Onko sulla ketään muuta läheistä esim. sisaruksia jotka vois käydä auttaan ainaski isompien siivousten kans? Hulluksihan sitä tulee jos ei yhtään oo omaa aikaa! Mä täällä paraski puhumaan, mut mulla tilanne kuitenki huomattavasti helpompi kun lapsia ei oo ennestään kuin miehen yksi ja sekin vain joka toinen kk meillä. Silloin kyllä lankeaa sekin mun kontolle.. No, mä oon kyllä reippaasti uhkaillu et tahti muuttuu ku vauva tulee taloon! :attn: Se on muututtava!!

Lisää masukommentteja!! Kyllä ihmiset osaa olla melko tökeröitä ja aina ei lohduta että ei se varmaan tarkottanu tai en välitä, ku mieli on mitä on näin raskaana ollessa.. No onneks suurin osa on yleensä kuitenki ihan ystävällismielisiä...

Qnsilta rv27
 
Huomenta! Mitään kamalaa masusta / raskaudesta oo sanottu, mutta eilen työpalaverissa työkaverit puhu, että kaks kuukautta niin se syntyy... johon korjasin, että hmmm, kolmepas :LOL: Ihan parissa päivässä tullu tosi iso masu. Sanoivat vielä, että luulivat aiemmin minun olevan pidemmällä, ko toinen yökaveri, jonka la on 20.5. Eilen oli jokatapauksessa semmonen "norsuolo" ekaa kertaa. Käveleminen saa huohottamaan ja ukon pitää laittaa kengät multa kii, ko ei oo eteisessä tuolia. Illalla olis haluttanu jotain puuhailla, mutta kaikki mitä keksin oli, nostamista tai kantamista varastoon. Olla möllötin sitten vaan, mutta onneks käytiin sentään illan päätteeksi leffassa.

Yöllä heräsin hassuun olotilaan, makasin selällään ja molemmat kankut oli kipiät, en saanu selvää oliko ihan polveen saakka. Tuntu ihan kasvukivulta tai maitohapoilta. Muistaakseni asennonvaihto ei auttanu heti. Kirosin ko taas on jääny pillerit naplimatta useammalta päivältä. Otsaan siis lappu nyt.

Potkuja satelee ja isyyspakkaus on tehty ja ihmetellen vastaanotettu. Nyt odotellaan lumien sulamista :LOL: Eilen oli tullut uudet 10 cm :LOL: Isäni pitäisi entisöidä ekoilla kevätsäillä vauvalle vanha klaffilipasto, jonka bongasin kirpparilta. Ennen sitä on turha alkaa vauvanvaatteita pyykkäämään.

Seksiä olis tarjolla iltaisin, mutta mie kerkeen useimmiten nukahtaa ennen. Kohdunsuusta sun muista saan selvyyden viikon päästä. Nimiä on pyöritelty, mutta edelleen ollaan sitämieltä, että katotaan ekka vauvan kasvot ja päätetään sitten kymmenistä vaihtoehdoista.

T: pörrö ja vauva 28+4
 
RouvaSumppisuu
Huomenta!

Flunssa jyllää vieläkin, eilen töissä tsekkasin huvikseni CRP:n ja kohollahan se oli :/ . Kiva jos angiina vielä pukkaa päälle, sitä on kait liikkeellä enemmänkin. En taas haluais antibiootteja syödä. Tuntuu, että koko pää on turvoksissa, huoh. Siis sympatia :hug: täältä kaikille muillekin sairastaville. Lauantaina piti lähteä vaunuostoksille, mutta saas nähdä...

Masukommenteista
: Mitään yksittäistä hassua ei nyt tuu mieleen, mutta välillä tuntuu töissä että potilailla/omaisilla putoaa pian silmät päästä kun niin tuijottavat...joo, raskaana ollaan, en ole nielaissut rantapalloa :kieh:. Ja toinen juttu mikä vähän pistää ärsyttämään, on kun jotkut on TAAS niin satavarmoja, että poika on tulossa kun masu on tuossa edessä. Ei siinä mitään, poikahan meille onkin tulossa, mutta esikoisesta (tyttö ) oli ihan samanlainen masu pallona tässä edessä. Ja appivanhemmat on niin varmoja pojasta, että puhuvat koko ajan vauvasta poikana, tulee ihan sellainen olo, että toinen tyttö olis heille jotenkin katastrofi :headwall: , ihan "sattumalta" on heille jäänyt kertomatta, että sukupuoli on jo tiedossa. Mitäs sitä turhaan kertomaan, jos he kerran sen jo TIETÄVÄT, arrrgh!!!

Sumppis ja pikku-B rv. 28+
 
Masukommenteista sen verran että esikkoa odottaessa hoettiin että onpa sulla valtava vatsa, kaksosetko meinasit heti tehdä..oikeastaan olen päässyt vähällä kommentoinnilla, tai sitten kaikki kommentit mitä oon saanut niin oon ottanut ne niin etten enää ees muista mitä mulle on sanottu. Mutta justiinsa paljon tyyliin onpa sulla ihan valtava vatsa ja ja sie oot ainakin muistanut pottuja syödä ja mahashan on ku oisit jalkapallon nielly yms..yms =)

Voi että kuulkaas minua väsyttää...ihan sairaasti. Yöllä kun ei tuu nukuttua kuin pätkiä, kolmen tunnin unien jälkeen herää aina siihen että joko on nälkä, pissattaa tai sitten ei vain yksinkertaisesti nukuta. No sitten sitä pyörii sängyssä/valveilla sinne klo 5 tai puoli 6 ja sitten esikko herää 7 tai sitten ukkokulta alkaa kömytä keittiössä parhaimpien unien aikana. Tänään sitten kampesin itseni klo8 aamulla takasin sänkyyn ja olinkin siinä hyvässä uni vaiheessa varmaan 15minuuttia kunnes havahduin siihen että kauhealla metelillä mies ja esikko teki lähtöä kauppaan.. ku neidille ei löytynyt hanskoja, niin niitä piti sitten kirosanojen säestämänä etsiä.
Eihän se uni sitten enää takasin tullu, vaikka koko niiden kauppareissun ajan yritinkin nukkua, sitten ku kaverit tuli kaupasta pitiki alkaa miettimään paikkojen järjestämistä ynnä muuta. .
Mie oon kyllä ollut maanantaista asti kuin nukkuneen miehen rukous eli ihan sairaalloisen väsynyt.
Siivota pitäisi minunkin, tuntuu että me eletään tällä hetkellä ihan kamalassa siivossa.. pyykkihuone on täynnä niin likaista kuin puhdastakin pyykkiä ja lakanat oottaa mankelointia, esikolla on joku tavaroiden pudottelu ynnä mehun levittely ikä menossa ja hyvä jos olohuoneessa löytyy ees yksi pöytä pinta mitä ei oo vielä sekamehulla sivelty. Tiskiä tulee koko ajan ihan hirveet määrät, ja tiskikonehan ei täyty ja tyhjene jos mie en oo tolpillani. Kyllä kai tuosta miehestä ois apuaki, jos vain viittis oottaa että se alkaa touhuamaan, mutta mulla on itellä niin pinkeellä pipo etten viitti montaa kertaa kerjätä ja pyytää, jos ei ekalla kerralla heti tapahdu. Ku kerta nopeempaa tulee ku itte teen. Suoraan sanottuna veetuttaa ku mulla on nyt tuo ikkunanpesu, verhojen vaihto ynnä muu kurottelu pannassa, ja pyysin anoppia että tulisi ikkunat pesemään ku tuolla esikolla on ne synttäritki, lupas tulla....kuhan kunnolla ilmat lämpenee. Ja paskan marjat, ikkunat on yhä edelleen paskaset ja verhot vaihtamata vaikka on ollu jo monta päivää sellasta että ois ne ikkunat saatu pestyä. Ku sitä voiski ne itte pessä, ei tarttis ketään odotella.
Ohhoh..tulipas tästä tulen katkunen viesti :snotty: no ainakin huomaatte että täällä ei eletä vielä ainakaan hormoonitasaista kautta vaan mielialat vaihtelee pirttihirmusta itkupilliksi, mutta harvoin pysähtyy siihen keskivaiheelle. :LOL: :LOL: voi voi ei se auta ku nostaa persuus tuolista ja alkaa siivoomaan, ei tämä kämppä ihan tosi siistiksi tuu jos mie en mitään asian eteen tee :headwall:
mukavaa päivänjatkoa kaikille :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Qnsilta:
bambiino kurjaa et sun(kaan) mies ei tajua olla avuksi, eikä ne hommat ainakaan sulla vähene kun vauva syntyy! Väkisinki tuommonen vetää mielen maahan :'( Onko sulla ketään muuta läheistä esim. sisaruksia jotka vois käydä auttaan ainaski isompien siivousten kans? Hulluksihan sitä tulee jos ei yhtään oo omaa aikaa! Mä täällä paraski puhumaan, mut mulla tilanne kuitenki huomattavasti helpompi kun lapsia ei oo ennestään kuin miehen yksi ja sekin vain joka toinen kk meillä. Silloin kyllä lankeaa sekin mun kontolle.. No, mä oon kyllä reippaasti uhkaillu et tahti muuttuu ku vauva tulee taloon! :attn: Se on muututtava!!

Lisää masukommentteja!! Kyllä ihmiset osaa olla melko tökeröitä ja aina ei lohduta että ei se varmaan tarkottanu tai en välitä, ku mieli on mitä on näin raskaana ollessa.. No onneks suurin osa on yleensä kuitenki ihan ystävällismielisiä...

Qnsilta rv27
on mulla sisaruksia mutta ne on mua nuorempia ja ei niitä paljoo kiinnosta mun autamiseni joutusin vaan sitten tekee kaiken ite uudestaan....anoppia ja appea ei kiinnosta..ja kaikki puhuu vaan et autetaan sitten ja sitten mutta se on huomattu et puhe asteelle jää :| :| nii ei ne hommat siitä mihinkään vähene kun tulee yksi lisää päinvastoin :/ :/
ja nyt jo on hermot kovilla kun likat vaan kiukuu mulle eikä isälleen (kun eivät uskalla sille )
joo sitä omaa aikaa kyllä täs tarvis et voisi tehdä ihan omia juttujakin välillä
:ashamed: :ashamed:

mutta nyt ruokaa kattoo ettei pala :wave: :wave:
 
Moi!
Meille voisi päivitellä tietoja: Nyt se sitten varmistui, että tyttö täällä masussa heiluskelee ja tarkoituksena olisi Oys:sissa synnyttää :)! (tätä kun on ultrattu sekä tytöksi että pojaksi ja oireet on olleet poika oireita ehkä enenmän, mutta nyt vaan mekko kauppaan :)). Käytiin yksityisellä ultraamassa juuri äsken ja mikä tärkeintä kaikki vaikutti olevan hienosti. Painoarvio oli 900g (kuulemma ei ole odotettavissa jätti vauvaa, vaikka sf-mitat ja rakenne ultra antoi olettaa, nyt vauvan kasvaa perintötekijöittensä mukaan, kun viikoille 20 kaikki kasvaa suurinpiirtein samaa tahtia, näin minua sivistettiin) Vauva on perätilassa(niinkuin se on ollut koko ajan, siis potkut tuntuu vain alhaalla) ja toivotaan että hän jossain vaiheessa pyörähtää toisinpäin.

Hauskoja noi kommentit masuista. Meille ei kukaan oo sanonu mitään kummaa, eli en pääse itse hauskuttamaan teitä :)

Laskeskelin että 4 täyttä viikkoa töissä ja sitten on mahdollisuus jäädä kesälomalle! Aika menee kyllä aivan hurjasti eteenpäin! Mites muut työssä käyvät mammat, aijotteko pitää kesälomat etu vai jälki käteen?

Adrian ja Kuunotar :) 26+6
 
Täälläkin kämppä on hyrskyn myrskyn. Onneksi on muutto edessä, niin ei tartte tästä vanhasta enää niin stressata. Avaimet uuteen kotiin saadaan 26.4. Luulin jo flunssan helpottaneen, mutta väärässä olin. Kolmas viikko sairastelua jo menossa ja koko perhe siis kipeänä. Pojalla 1v3,5kk todettiin tänään elämänsä ensimmäinen korvatulehdus :/ Itselläni kurkku niin kipeä, etten saanut yöllä juuri nukuttua.

Mulla oli aamulla neuvolalääkäri ja raskauden osalta kaikki ok. Painoa oli tullut 500g/viikko, nyt koko raskauden aikana tullut 10 kg. Ei paljoa hillinnyt mun suklaalakkoni tuota painonnousua. Kolme viikkoa olin suklaata syömättä, mutta nyt taidan sortua maistamaan. Ruokaa olen kyllä naamaani mättänyt ja vaikka suklaa on ollut pannassa, olen viikonloppuisin herkutellut jätskillä ja arkisin välillä pullalla. En osaa tuosta painosta ottaa paniikkia, kun esikon odotusajastakin kaikki lisäkilot lähti nopeasti ja vauva oli syntyessään 3310g.

Verenpaineet oli neuvolassa 117/68. Hemppaa ei nyt mitattu. Sf-mitta oli 27. Vauva on tällä hetkellä pää alaspäin. Viikonloppuna masuasukki pelästytti meidät kunnolla. Seksin jälkeen maha meni kovaksi, liikkeitä ei tuntunut ja vauva tuntui mahassa elottomalta möykyltä. Koitin tökkiä ja kuulostella liikkeitä, mutta ei mitään. Seuraavana päivänä aloin jo olla paniikissa, kunnes ihania potkuja alkoikin taas tuntua, huh. Kyllä pelästyin!

Nyt on pakko lopettaa, ettei ruoka pala pohjaan...

Krissie 28+0
 
Krissie tutulta kuulostaa. Olen huomannut usein, että seksin jälkeen sitä ollaan aika hiljaista poikaa/tyttöä. Olen naureskellut, että joko masuasukki parka on järkytyksestä lamaantunut tai sitten nukahtanut keinuvaan liikkeeseen...en tiedä kumpaa olisi mutta monta kertaa olen myös pelännyt pahinta....
oinas95 28+4
 
hellurei.

Huomenna 4D, JEE!
Äiti lähtee mun mukaan kurkistamaan kuka siellä on, mies on työreissulla eikä pysty tulemaan :/ toivottavasti saan hyviä kuvia ja sen DVD:n mukaan niin saa isukkikin katsoa sitten myöhemmin kotona :heart:

Seksistä puhetta niin, kyllä mulle maistuu :whistle: 24/7 :D mies "nimittelee" mahdottomaksi... vaikkei hänenkään halut ole mihinkään kadonneet (vielä...). Asennot on aika ykspuolisia joo mutta mielikuvitus korvaa suurimman osan siitäkin, ja koska hyvälle tuntuu ja hyvin sujuu näilläkin keinoilla niin ei muuta ku menox :p
Mulla on seksuaalisuus jotenkin ihan pinnassa ja nautinto ja tuntemukset on ehdottomasti parantuneet raskauden myötä :eek:

Mielialat vaihtelee asiaan kuuluvasti muttei ehkä ihan niin paljon ku aikasemmissa raskauksissa, tai sitten olen oppinut hillitsemään itseäni ja miettimään kahteenkertaan ennenkuin annan ainakaan uloskuulua fiiliksiä.

Kotitöistä/tekemisistä niin suurimmaksi osaksi ne minun harteilla on, TOSIN, mä itse niihin ryhdyn just kun mies ei oo kotona tai sillä on muuta etten voi kyllä siksi syyttää ketään.

Isyyslomasta ei ole ollut mitään sen tarkempaa puhetta. Miehellä on heinäkuu kesälomaa kuitenkin että voi olla että pitää erissä joskus myöhemmin isyyslomaa sitten.

Painonnoususta joku mainitsi ed. sivulla että edellisessä raskaudessa tuli 12 kg niin pakko kommentoida että 12 kg on normaali raskaudenaikainen painonnousu!
mulle tullut nyt se about 7kg lähtöpainoon, olen itseasiassa erittäin tyytyväinen tähän nousuun =)

Toivottavasti seuraavalla kirjoituskerralla pystyn kertomaan kumpi masussa asustaa. Tahdon tietää...

SmileX rv 27+6
 
Bambiino:Voimia siulle :hug: ,äijät osaa kyllä olla sitten niin ärsyttäviä.
Meillä oli ero tosi lähellä,mie sanoin et jos ei tää homma rupee muuttumaan niin mie lähen ja ihan varmasti.Tai siis en sanonu vaan KARJUIN/HUUSIN!Tais tulla ukolle tippa linssiin.Ens töikseen kävi ostamassa astianpesukoneen ja on nyt yrittänyt olla niin ihanaa jotta välillä sekin ärsyttää...
Siulla tietysti vielä eri tilanne ,kun on muita pieniä lapsia hoijettavana,miun "napero" täytti kuukausi sitten 10 vuotta.

Tökeröistä kommenteista:Ukko sano joskus reilu kuukausi sitten miun masusta ,että jos ei tietäs että oon raskaana niin passittas heti dietille...
Ja tietysti vetäsin herneet nenään vaikka hän ei sitä kuulemma pahalla sanonut.

Anoppi pistäytyi illalla.Toi ison pahvilaatikollisen vauvanvaatteita ja rattaat.Oli saanut ne ilmaiseksi työkaveriltaan ja miulle kyllä kelpaa.Vaatteet oli pessyt,silittänyt ja lajitellut koon mukaan.Varmaan muistellut siinä samalla omien poikien vauva-aikoja :) .

Huomenna ois taas neuvola,mie oon ravannut nyt jo kolme kertaa kahden viikon välein neuvolassa.Sitä se poskivaiva,huolet ja murheet teettää.No,hyvä ,kun pitävät miusta huolta ja on saanut neuvolassa purkaa pahaa mieltään rauhassa.Miulla on kyllä ihana nvolantäti :flower: .

Kävin muuten tilailemassa taas kesävaatteita h&m:ltä ja ellokselta...
Kaksi ihanaa samanlaista,mutta eriväristä ,nilkkapituista mekkoa johon mahtuu iso maha ,mutta voi pitää loppukesänkin.Siis ei mitään mammamekkoja.Piristi muuten kummasti :D .
Tajusimpa just ,että johan mie ihme äiti oon,vauvalle vaan käytettyä vaatetta ,mutta itelle tilailen muina miehinä uutta!Äiti kulukee ykkösissä ja lapsiraukka joutuu pitämään riepuja :LOL: .No niin ,taas meni överiksi...
Päiväkahvin aika.
Ievaliina ja pikkumies 28+6
 
Voi kun saisi jostain ostettua sellaiset viileät kesämekot....koko on vaan n.46-48 isolla mahalla joten ei varmaan löydy :ashamed:

supistaa..ja ensi viikolla neuvola, miten ihmeessä saisin loppuajan saikkua???tuntui niin nihkeältä tuo lääkäri...
 
Onko muita joilla sf-mitta menee alle alakäyrän? Mun oli viikoilla 26+1 20 kun ensimmäisestä oli samoihin aikoihin 27 ja toisesta 24. Ei neuvolalääkäri siihen kyllä mitään sanonu mut tuntu vaan jotenkin niin pieneltä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ievaliina:
Bambiino:Voimia siulle :hug: ,äijät osaa kyllä olla sitten niin ärsyttäviä.
Meillä oli ero tosi lähellä,mie sanoin et jos ei tää homma rupee muuttumaan niin mie lähen ja ihan varmasti.Tai siis en sanonu vaan KARJUIN/HUUSIN!Tais tulla ukolle tippa linssiin.Ens töikseen kävi ostamassa astianpesukoneen ja on nyt yrittänyt olla niin ihanaa jotta välillä sekin ärsyttää...
Siulla tietysti vielä eri tilanne ,kun on muita pieniä lapsia hoijettavana,miun "napero" täytti kuukausi sitten 10 vuotta.

Tökeröistä kommenteista:Ukko sano joskus reilu kuukausi sitten miun masusta ,että jos ei tietäs että oon raskaana niin passittas heti dietille...
Ja tietysti vetäsin herneet nenään vaikka hän ei sitä kuulemma pahalla sanonut.

Anoppi pistäytyi illalla.Toi ison pahvilaatikollisen vauvanvaatteita ja rattaat.Oli saanut ne ilmaiseksi työkaveriltaan ja miulle kyllä kelpaa.Vaatteet oli pessyt,silittänyt ja lajitellut koon mukaan.Varmaan muistellut siinä samalla omien poikien vauva-aikoja :) .

Huomenna ois taas neuvola,mie oon ravannut nyt jo kolme kertaa kahden viikon välein neuvolassa.Sitä se poskivaiva,huolet ja murheet teettää.No,hyvä ,kun pitävät miusta huolta ja on saanut neuvolassa purkaa pahaa mieltään rauhassa.Miulla on kyllä ihana nvolantäti :flower: .

Kävin muuten tilailemassa taas kesävaatteita h&m:ltä ja ellokselta...
Kaksi ihanaa samanlaista,mutta eriväristä ,nilkkapituista mekkoa johon mahtuu iso maha ,mutta voi pitää loppukesänkin.Siis ei mitään mammamekkoja.Piristi muuten kummasti :D .
Tajusimpa just ,että johan mie ihme äiti oon,vauvalle vaan käytettyä vaatetta ,mutta itelle tilailen muina miehinä uutta!Äiti kulukee ykkösissä ja lapsiraukka joutuu pitämään riepuja :LOL: .No niin ,taas meni överiksi...
Päiväkahvin aika.
Ievaliina ja pikkumies 28+6
kiitos ! kyllä ukot on välillä niin ärsyttäviä ettei ole tosikaan ja osaavat ihan sujuvasti aatella iteään vaan :/ :/ mutta toi kotitöiden tekemättömyys on periytynnyt ihan isännän perheessä (sielä anoppikin tekee kaiken) ja mä olen sitten yrittänny vaan patistaa tekee..ja tekeekin mutta ne harvat kerrat saan nauttia siitä ettei tarvi köökissä häärätä :/ :/ iltasin olen niin puhki että itku tulee ja meinas tulla täs päivälläkin jo..oon yrittänny sanoa asiasta mutta vastaus on vaan naiset on luulosairaita ja ruvetan haukuu muuten vaan lisää |O |O
olen yrittänny olla mietimättä turhia ja puuhata lasten kannsa kaikee kivaa =) =)


saakkutti kun ei toi munakas saa tehtyy tota lastenhuonetta valmiiksi kun ei sieltä paljon enään puutus laitamista...että saisin siirettyy likat sinne nukkumaan ja laitettuu sitten vauvan kamat järjestykseen kans mutta taitaa tulla kiire siinäkin
sitten...

meen kattelee pikkukakkosta tyttöjen kans :wave: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jontturi:
Onko muita joilla sf-mitta menee alle alakäyrän? Mun oli viikoilla 26+1 20 kun ensimmäisestä oli samoihin aikoihin 27 ja toisesta 24. Ei neuvolalääkäri siihen kyllä mitään sanonu mut tuntu vaan jotenkin niin pieneltä...
Mulla oli itseasiassa samoilla viikoilla sf mitta 21 eikä se puhunut mittään että oisi alakäyrillä. Tai että oisi jotenkin huolestuttava moisesta. Esikosta oli kanssa samoilla viikoilla 24.
Ja nyt viikolla melk.29 on sf mitta 24, ja se on tosiaan alakäyrillä ainakin neuvolakortin mukaan.. muttei maininnut siitäkään mitään, mulle on kyllä sanottu että se riippuu mittaajastakin. Toiset ottavat ihan tuosta karvoituksen :D kohdalta ja toiset mittaavat ylempää. Pääasia että kasvaa.
Voi voi, minun tuurillani sairastuin TAAS oksennustautiin, kerran tämän vuoden puolella oon sen jo sairastanut, vauva riepu meluaa vatsassa tilanahtaudessa ku äiti kyykkii vessanpöntön päällä. :x :x mutta kuulemma tää toinen tauti pitäs olla sellasta laatua että se kestää vain päivän. Toivon hartaasti ettei kuitenkaan meillä muiden tarvitsisi tätä sairastaa.

 
Hellou pitkästä aikaa

Nyt on loppuviikko vapaata, aurinko paistaa, huomenna lähdetään viettämään pitkä viikonloppu
tunturissa, äitiyspakkaus saapui tänään, kyllä nyt hymyilyttää =) Toivottavasti fiilis pysyy hyvänä tulevinakin päivinä..

Mielialoista muuten: hyvin vaihtelevalla menestyksellä päästy eteenpäin. Jos mies jaksaa noin kerran viikossa keskustella kanssani parin tunnin mittaisen session, niin mieliala yleensä pysyy hyvänä noin viikon päivät, eli siihen voi siis vaikuttaa :D

Seksi maistuu kohtuullisesti nautittuna (noin 2 kertaa viikossa). Mies ei kyllä nykyään enää vonkaa niin usein kuin aikaisemmin, taitaa masu häiritä.

Kesäloman 28 pv pidän ensi keväänä vanhempainloman jälkeen + tietysti ensi talven talviloman ja sitten meidän firmassa saa vielä yhden ylimääräisen lomaviikon niin pidän myös sen. Eli töihin palailen toukokuun puolessa välissä. Sittenhän on vielä uus kesäloma, mutta
pidän sen mieluummin sitten kesällä, kun muukin perhe lomailee. Nyt tuntuu siltä että
olis kiva olla hoitovapaallakin pari kuukautta, mutta taloudelliset resurssit tuskin antavat siihen mahdollisuuksia ja pitää myös muistaa että olen huono olemaan pitkiä aikoja kotona.
Nyt vain alkaa olemaan jo työmotivaatio aika nollassa ja laskeskelin eilen jo viikkoja aitiysloman alkuun. Huomenna on lääkärineuvola ja jos siellä tarjotaan saikkua niin voi olla
aika matala kynnys ottaa sitä. Toisaalta taas luonne ei varmaan anna periksi, kun ei mitään suurempaa vaivaakaan ole.

Kommenteista: käytiin viikonloppuna parin tuttavaperheen luona ja molemmissa talojen emännät kommentoivat samoilla sanoilla: Onpa sulla kaamea maha!! Yritä siinä sitten hymyillä, :kieh: Kiittelin rehellisestä mielipiteestä ja kuuntelin muka kiinnostuneena oikaisuja.
No tuskin ne sitä pahalla tarkoittivat, hämmästyivät vain kokoa kun ei olla nähty muutamaan kuukauteen, mutta vois kai sitä silti ajatella mitä sanoo..
Töissä olen saanut myös kommenttia asiakkailta, erityisesti tällä viikolla kun paikallisessa lehdessä haettiin viime sunnuntaina minulle tuuraajaa ja ilmoituksessa luki että aitiyslomasijaisuus, mutta ne eivät ole olleet mitenkään pahoja, lähinnä uteluita ja kyselijöitä.

Kotitöistä: meillä tehdään aika tasaisesti, se tekee ruuan kumpi on ekana kotona, arkisin yleensä ukkokulta ja viikonloppusin minä. Lapsille kuuluu astianpesukoneen tyhjennys ja pyykkien ripustaminen, mies imuroi yleensä ja huolehtii takkapuut, minulle jää loput työt, mutta apuakin saan aina pyytäessäni. Tilanne toimii meillä ja eiköhän se liene päätarkoituskin. Tsemppiä vaan kaikille, jotka joutuvat taistelemaan ko jutuista, älkää antako siskot periksi!!

Tällaisia tällä kertaa.

:wave: kaikille tasapuolisesti ja hyvää loppuviikkoa

Mamselli ja AinoEinari 28+1 ??
 
Sf-mitta Vaihtelee kai aika paljon mittaajan mukaan. Kokenut lääkäritäti mittasi kaksi vkoa sitten (24+2), että se oli 20 eli alakäyrällä. Nyt puolestaan nuori lääkäri sai mitaksi 25.5 eli yhtäkkiä mentäiskin ihan yläkäyrällä (26+2 viikko). Itse kyllä uskoisin tuota neuvolatätiä enemmän, vaikka tää lääkäri mittailikin sitä ehkä viiteen kertaan uudestaan ja uudestaan.

Vauvan asento Tänään myös lääkäri ihmetteli ääneen, kuinka alas vauvani on jo painunut. Vähän tuli pelko takamukseen varhaisesta synnytyksestä, vaikka kohdun suu olikin tiukasti kiinni. Vauvan alhaallaolosta huolimatta saan jatkaa liikuntaa ja elämää normaalisti. Voi vain ilmetä kipuja... Ja jos kivut ovat kovia, niin sit lääkäriin... Muutenkin lääkäri ihmetteli kovasti, kun kohdun suu oli suunnilleen selkärankaa vasten eli tosi taakse. Kun epävarmana ensisynnyttäjänä kysyin, että tekeekö se synnytyksen hankalaksi, niin siihen kuitenkin lääkäri sanoi, että se jotenkin kääntyisi. Tiedä sitten... Tietääkö joku?

Neuvolalääkäreistä Mul on kyl huono säkä näiden kans. Eka oli sellainen tohelo/sorkkija, että halusin nyt eri lääkärin. Ja nyt tänään oli sitten tyyppi, joka vaikutti tosi kokemattomalta, vaikkakin ihan asialliselta ja mukavalta. Tuli vain mieleeni, että pitäisköhän jatkossa suunnata yksityiselle...

Äitiyspakkaus Minä vielä viivyttelen, enkä ole laittanut edes hakemusta vetämään. Tähtään siihen uuteen pakkaukseen... Jokohan kohta uskaltaisi viedä paperit....

Paranemisia kaikille flunssaisille ja mahataudin kourissa taisteleville! Voin kuvitella, ettei ole mukavaa. Täytyykin olla itse kiitollinen, että olen saanut alkusairastelujen jälkeen olla nyt kaksi kuukautta terveenä.

T. Virtanen 26 + 2
 
Tökeröistä kommenteista on vielä pakko avautua. Ensinnäkin jo tammikuun alussa eräs itse ylipainoinen jumppaaja kysyi minulta, että onko minulle jouluherkut maistuneet vähän liian hyvin vai odotanko vauvaa? Muutenkin kaikki tökeryys liittyy painoon. Nyt mua normaalisti hoikkaa ja sporttista mimmiä on helppo kaikkien arvostella tyyliin: Rouvakin on pyöristynyt ja sinäkin alat leviämään, vaikka itseasiassa mahani on vieläkin suht pieni. Paljon pienempi kuin näillä vkoilla yleensä.

Tänään nuori lääkäri sanoi minulle, että painoa on raskauden aikana tullut paljon tai itse asiassa runsaasti... HALOO! Mulle on tullut painoa 7,5 kg raskauden alusta --- onko se nyt jotenkin runsaasti. Mielestäni ei, kun BMI oli jotain 22 ennen raskautta ja muutenkin mulla paljon lihasta. Aiemminhan jo neuvolatäti kyseli, että onko kermamunkit maistuneet... Nyt sit lääkäri pommitti kysymyksin: Syönkö enemmän kuin ennen? Syönkö useammin kuin ennen? Herkuttelenko jne? Vastasin kaikkeen en, koska olin jotenkin niin ärsyyntynyt uteluista. Tottahan se on, että syön karkkia ym. makeaa lähes joka päivä, mutta niin olen tehnyt aina ja edelleen liikun paljon. Jotenkin en yhtään jaksais tota painon syynäämistä. Normaalitilassa syynään itse sitä tosi paljon ja nyt olen ottanut vähän vapaammin hetken.

Huh, olinpas negatiivinen. No, laitetaan raskauden piikkiin tämä tilitys :LOL:

t. Sama Virtanen taas
 
Mulle vanha tuttu tokas et ai ootsä taas paksuna?? :eek: ihan kun koko ajan tekisin lapsia (vaikka tekisin asian vois esittää nätimmin). edellisestä kerrasta kuitenkin jo 4 vuotta. Noh, sääliks käy enemmän ku ei osaa ollenkaa miettiä mitä suustaan päästää. Ja toinen on et mitä vauvoille kuuluu? (hitto, mistä minä tiedän! kai ihan hyvää. mullekkin kuuluu ihan hyvää jos kiinnostaa!) :kieh:

Jees! tänään ultra! jännittää ihan pirusti! jos nyt selviäis ne sukupuolet?? ja sekin jänniittää et paljon vauvat on kasvanu! :D

mut joo, hyviä päivän jatkoja kaikille! :heart:

eliza ja tuplat 25+1
 
Aurinkoiset huomenet!

2. neuvolalääkäri takana ja kaikki oli kunnossa. Vauva on tällä hetkellä poikittain eli lähtenyt pyörimään, kun aikaisemmin oli jo raivotarjonnassa. No kyllähän tässä on hyvin aikaa vielä kääntyillä takaisin. Oma painokin vihdoin lähtenyt nousemaan, yhteensä 5 kg tullut.

Virtanen Olipa tökeröä käytöstä neuvolantädiltä ja lääkäriltä. Mulle nimenomaan sanottiin, että hoikkien/lihaksikkaiden tulisi saada "vararavintoa" pakaroihin ja rintoihin, jotta on sitten vararavintoa imetystä varten. Ja minusta tuo 7,5 kg kuullostaa ihan normaalilta painonlisäykseltä. :hug:

Tökeröistä kommenteista Kun kerroin raskaudesta yhdelle esimiehelleni, kysyi hän oliko raskaus suunniteltu. Just joo.

Sitten kysymys K-SKs:ssa synnyttäville. Kuulin eilen tuttavalta, että ko sairaalassa ei enää käytetä ilokaasua kivunlievitykseen. Sairaalassa on ilmeisesti vikaa ilmastointilaitteissa ja työntekijät altistuvat liikaa typelle. Ovatko muut kuulleet asiasta?
 
Heipsan taas, yritämpä saada jotain aikasiksi kirjoittaa.
Luin äsken sähköposteja. saameri et hilluttaa vieläkin. Kaveri oli laittanut linkin joihinkii keskusteluihin. Hyvät naurut sai aikaan... voiko oikeesti tollaista tapahtua. Yritän jos osaan laittaan sen tänne niin saatte lukea myös. :LOL: http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/240278.html
No niin, toivottavasti tuli osoite oikein.

Ihanaa , kun ei sada taivaalta mittään. Vieläkun arska paistais niin sais noi loputkin lumen rippeet kyytiä. Kyllä se kesä sieltä tulloo ja La. lähestyy...kääk :)
Yllätys yllätys.. en taaskaan muista mitä piti kirjoittaa. Pitää vissii vaklata kirjoituksii taaksepäin.
Noista tökeröistä kommenteista ihme et on tällä kertaa jäänyt aikas vähälle, ei oo ku pari kertaa jotain sanottu. Yks "kaveri" tais tokasta et taasko oot raskaana. No siihen mie, et joo ja viimeistä kertaa, niin sanoi vaan et tuota en usko. (hällä itellää ei lapsia) No masun koosta kyllä kuullut jonkin verran.
Onhan masulla kyl kokoa ihan tarpeeksi. Toissa viikolla neuvola oli ja silloin oli mitta 29, et aika ylä käyrillä taidetaan mennä. Ens viikolla olis lääkärineuvola et silloin saan vähän tarkempii tietoja vauvelista kun pääsee ultralla kurkkaa. Aikas jännää taas.
Nyt pitää mennä lataa taas pyykkikonetta käyntii että saa puhdasta (omat vaatteet aika kortilla)
Huomenna lähdetään reissuun, saas nähdä kuinka tää täti jaksaa istua autossa 4-5 tuntia..
No, mutta nyt mentävä hommiin..neiti tyhjentää sujuvasti kenkäkaappia..

Äippä (huomen 28 tasan)
 
Neuvola ja lääkärikuulumisia:

Paineet ja pissa ok.
Hemoglobiinilaskenut 120stä 108. Ei ihme et on väsyttänyt pari viimeista päivää. Kävin ostamassa rautaa niin jospas se auttais.
Painoa 555g/vk, yhteensä 7kg. Painoa nyt siis 63kg.
Sfmitta 26cm. Harjoittelija mittasi aluksi ja sai 21cm. Sit lääkäri tarkisti ja sai ton 26cm.

Kohdunsuu oli hieman pehmittynyt ja sormelle auki. Kaula edelleen 3cm. Normaali tilanne lääkärin mukaan näillä viikoilla. Kolmen viikon päästä uusi lääkäri aika liitoskipujen, issiaskipujen ja supistelujen takia, jos ei helpota ennen sitä!

JEE! sain ylimääräisen ultran, jossa tehdään paino arvio vauvalle. Esikoinen oli 4120g ja meni vaan 2pv yli. Kysyin sit neuvolassa et miten painoarvion kanssa, ku esikoinen oli niin iso ja jos tää meneekin 2vk yli ja on vielä isompi niin heti lupasi ultran. Ei tarvi sit pelätä, ettei mahtuisi syntymään.

Virtanen tuo 7kg kuulostaa ihan normaalilta painon nousulta. Minulle neuvolassa sanottiin et saa näille viikoille olla hyvinkin tullut tuo 7kg!!

Pitää lähteä poikaa käyttämään nyt lääkärissä, 4pv ollut kuumeessa ja yön itki luultavasti korvia.

NiiVe ja pikkuinen 28+3

 
Huomenta mammat!

:LOL: :LOL: äitylix3 kiitokset huippuhauskasta päivän alotuksesta kuuluu sulle!!! Siis ei tästä naurusta meinaa tulla loppua, melkein tipahdin tuolilta!!
Nyt on kiva alkaa päivän touhuihin.. Käykää ihmeessä lukemassa tuolla äitylin laittamassa osotteessa!

Aurinkoista aamua kaikille B)

Qnsilta ja viljami rv 26+5
 
Huomenia!

:LOL: Kyllä tyrät nyt rytkyy, kiitti vaan äitylix3 hyvistä nauruista!! mitähän se naapurin emäntä on tosiaan poliiseille sanonut, jäipä vaivaamaan!! Ja mitenkä siinä on konstaapelien pokka pitänyt?!?! Eih! :LOL: :LOL:

Jemima, mä en ole moisesta kuullutkaan, pitäsköhän vallan ottaa selvää?? En kyllä kuopuksen synnytyksessä suostunut ottamaan ilokaasua, kun esikolta siitä tuli niin hiivatin huono olo. (keskimmäinen siis leikattu nukutuksessa) Tosin en varmaan osannut hengittää sitä oikein.. Kyllä ne sitä reilut 3-vuotta sitten tyrkytti vielä, mut en tosiaan sit tiedä nyt.

Virtanen, johan sulla on sattunu pimee neukkatäti ja -lääkäri!! :eek: En voi kuin hämmästellä! Mulle ei neuvolantäti ite sanonu mitään, päinvastoin toppuutteli mua kun mä hätäilin painonnousuani. Lääkäri ei kommentoinu painoon mitään, katsoi vaan viikkonousun ja siinä se! Ja mulle on sitä tullut aikas paljon enemmän kuin sulle!! Eli lähtöpainoon on tullut sitten JO 13,4kg.. :ashamed: Että otas kuule ihan rennosti vaan, kyllä sun painosi on ihan normaaleissa lukemissa edelleen!

Hmm.. Pahimmat kommentit on varmaan menneet toisesta korvasta jo. Niin paljon saanu kuunnella sitä "Ootko varma että vaan yks?" ja lasketun ajan kuultuaan "Ai VASTA sitten?!?". Eikä toi masu enää ole suhteessa mun kroppaani mitenkään älyttömän iso. Ihme kyllä anoppikaan ei kyselly tälä kertaa kivoja, kuopuksesta kysyi aikoinaan et "Noh, olikos suunniteltu vai vahinko?", joopa..

Äitiyspakkaus noudettu eilen! :) Oli se -07 malli. En tiedä onko tää vaan minun päässäni, mutta kovin on poikamaiset värit. Jos tyttö tulee niin pystyy sanomaan mitkä vaatteet jää pitämättä, vaikka nättejä ne kaikki on ja ihana niitä on hypistellä!

Jahas, pihalla odottaa aivan ihana urakka, koirankasojen kevätsiivous.. :$ Eilen iltasella aloiteltu, nyt ois tarkoitus jatkaa..

Räpätäti+papu poikittain rv27+1
 

Yhteistyössä