HEINÄMAMMAT 2008 ~helmikuussa~

• Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti
huomenia!!

minttumaaria on siinä kirjekuori,mut sun pitää avata sen kirjekuori jolle haluut postia laittaa...auttoiko?!siis ei mullakaan näy omalla kohdalla sitä,mut en kyllä itelle laittaiskaan viestiä... ;)

noista syntymäpäivistä ollu puhetta,niin täälä myös yks heinäkuinen heinämamma :wave: oon syntyny 17.7 :D joku oli vissiin samana päivänä,vai muistanko ihan väärin?

mä tuumasin tossa isännykselle,et me pyrähdetään tänään vaasan H&M:lle osteleen mamma-vaatteita.Vitsi ku täälä seinäjoella ei oo...oon asiasta käyny sielä jutteleeski,mut ei niin ei.Muutenki seinäjoella tosi huonosti äitiysvaatteita myynnis... :headwall: vali vali :ashamed:

Pötkylä potkiskeli eilen illalla ekan kerran oikee kunnolla ja kyllä se niin ihanaa oli :D tätä lisää!!!meidän masu asukilla on miljoona nimeä,ei olla pidetty vaan sitä yhtä,että ette ihmettele..samasta asukista siis aina puhe :LOL:

anniel mulla seuraava eli 3. neuvola käynti 22.2 ja rak. uä on 10.3,et piiitkä aika taas ootella..

Julia orvokki,mulla myös ekas neuvolas epäilivät et juonko tarpeeksi ku hb oli 157,toisella käynnillä oli sitte 146.ja todellakin juon ainaki pari litraa per päivä!ihme touhua :eek: ja mä uskon kyllä ihan tohon,et sua ei pakoteta synnyttämään alakautta.ei kai ketään siihen voi pakottaa.Hieno juttu,et sua on neuvolas ymmärretty ja toivotaan,et pian pääset sinne pelkopolille,jaksut :hug: nii...ja onhan täs onneksi vielä aikaa siihen synnytykseen,kerkiät vielä hyvin jutella asiasta!

eipäs tähän lauantai aamuun kummempia :D

nasuliini ja pötkylä 15+6 :heart:

Hyvää huomenta heinämammoille :) .
Joku kyseli onko tullut tarvikkeita hankittua.Ei ole vielä yhtään mitään.
Johtuen myös siitä ,että meillä on muutto edessä maalis-huhtikuun tienoilla ja entisestä kertyneestä roinasta pitäis päästä eroon.Onneksi kierrätyskeskus on tuossa 150 metrin päässä.Sinne voipi viiä joutavat vaatteet ja huonekalut joita on joka nurkka pullollaan!
Kuulin eilen ,että serkkutytön laskettu aika on elokuussa =) .Niin se suku kasvaa!!!
Pitikin mennä ukon ja pojan kanssa sopimaan täksi päiväksi siivoustalkoot...Mattoja turha pihalle viiä,kun siellä on aivan mahdoton lumimyräkkä.Ei näkyy pitäs suunnitella siivouksia etukäteen.
Illalla ,kun itse rupesin pötköttämään vauva+kakspluslehtipinon ja karkkipussin kanssa sänkyyn niin pikkuinen aloitti aivan mahottoman rallin masussa :heart: .Eihän sitä millään malttanut lehtiin keskittyä,kun onnesta soikeena masua silittelin ja kuullostelin.Isäntäkin törötti korva masussa kiinni :heart: :heart: .Mahottoman hyvää viikonloppua kaikille heinamammoille!
Ievaliina ja pikkuinen 18+2

Sain eilen dopplerin hankittua! ihana laite. B) eilen en saanut kuulumaan masusta kun oman sykkeeni ku vauvat oli jotenkin ihame sykkyrässä tuolla kohdun uumenissa. nyt aamulla kokeilin uudestaan ja kaksi ihanaa sydänääntä sieltä löytyi! (toki jouduin etsimään jonkin aikaa). :D

Eliza 14+3

Heips!
Mie en ole syntyny heinäkuussa, eikä yksikään muu perheen jäsenistä. Tämän vauvan myötä meitä onpi joka vuodenajalle! Minä ja mies huhtikuussa ja kuopus maaliskuussa, esikoinen joulukuussa ja keskimmäinen syyskuussa. Vauva sitten kesällä! Toivottavasti.

Jotain hankintoja on tullut tehtyä jo, mm. iso kasa harsoja ja hahtuva-villahousuja olen kutonut kestoilua varten, jotain vaatettakin olen saanut/ostanu, mutta kovin vähän vielä. Pakkauksen otan todennäköisesti myös. Jotain tulee ostettua varmaan uuttakin. Rattaat välttää vanhat, niistä saa selkänojan alas, ja kaveriltani saan kantokopan. Kaukalo on jo, senkin sain. Siinäpä noita, mutta paljonhan vielä puuttuu.. Mutta aikaakin hankkia vielä taitaa olla! :D

Nyt täytynee rankan kolausurakan päälle lähteä lämmittämään kalasoppaa, nälkäisiä suita jo huutelee ympärillä ruokaa..

Räpätäti+papunen rv16+3

minttumaaria76 ei sitä pikkukuorta oman nikin alla olekkaan. Klikkaa sen nimimerkin alla olevaa kuorta jolle haluat yv:tä laittaa, niin yv sivu aukeaa. Toivottavasti selitin niin, et hoksasit mitä tarkoitan. Itsekkin tuota joskus ihmettelin, mut tajusin lopulta.

Omalla kohdalla massu kipuilee aaltomaisesti ja surkeaa paksua limaa lkanut tulla. Kai tämä raskaus on loppusuoralla jo muutenkin.

Onellista odotusta teille jokaiselle ja todellakin, oian tässä puolivälissä kaikki jo on. Ehkä vielä joskus itsekkin sen rajapyykin saan ohittaa, mutta nyt ei ollut sen aika.

Onne matkaa ihan jokaiselle :hug:

Lumi-Marja ja vielä 14+5

Täällä myös yksi kesänlapsi =) Tosin omani ja vauvan syntärit eivät voi osua samaan.

Hankintoja ei olla vielä tehty mitään, jos nyt ei muutamia kirppikseltä ostettuja vaatteita lasketa mukaan. Paljon on hommattavaa, joten eiköhän jossain vaiheessa keväällä ole jo hyvä aloittaa.

Luin taas niin monta viestiä, etten muista mistä muusta täällä oli ollut puhetta..
Masussa kaiketi kaikki hyvin. Pieniä muksautuksia tuntuu silloin tällöin. Oma vointi loistava, vaikkakin hieman väsynyt varsinkin iltapäivisin |O
Seuraavaa neuvolaa ja rakenneultraa odotellessa eteenpäin porskutellaan.

Lumi-Marjalle vielä pahoittelut menetyksen johdosta.

Popo 18+0 :heart:

RouvaSumppisuu
Täällä käyty tänään vähän shoppaamassa...tv tilttasi eilen (se olikin jo parhaat päivänsä nähnyt) ja käytiin katsastamassa valikoimia. Vielä jäi mietintään ja on "vähän" outoa olla ilman telkkaria. Mutta Lindexiltä löytyi pari kivaa mammapaitaa ja tytölle Bamse -juttuja. Mä rakastan niitä! Uudelle tulokkaalle en ole vieläkään uskaltanut ostaa mitään :| . Katsotaan jos uskaltaisin relata maanantaisen ultran jälkeen...

Synnytyspeloista julia orvokki kyseli: Mulla jäi ekasta synnytyksestä aikamoiset pelot. Pitkään koko ajatus uudestaan synnyttämisestä ahdisti enkä edes voinut ajatella asiaa. Synnytys kesti 32 tuntia, avautuminen oli pitkä ja kivulias, sain mm. 3xepiduraalin, kun olin vihdoin sen 10cm auki ei mitään ponnistamisen tarvetta tullut vaikka oksitosiinitippa melkein juoksi ja yritin tahdonvoimalla ponnistaa vauvaa ulos. Olin niin uuvuksissa ja väsynyt että vain vapisin ja tärisin. Lopulta tehtiin eppari lähes nivuseen asti ja 4,5kg vauva kiskottiin imukupilla ulos. Painoarvio heitti kilon. Eppari ommeltiin ilman puudutusta. Olin niin loppu, että en pystynyt nauttimaan vastasyntyneestä vaan kirjaimellisesti olin ihan horroksessa pari vrk:tta. Pelkopolille oon menossa juttelemaan tästä synnytyksestä, en vaan haluaisi kokea samanlaista. Kaikki kokee asiat eri tavalla, mutta mulle toi oli suoraan sanoen kidutusta. Synnytys on iso homma ja saakin olla rankka, mutta rajansa kaikella. Pahinta oli se, kun mietin pitkään synnytyksen jälkeen, onko lapsi varmasti terve. Tuohon synnytykseen mahtui niin paljon kaikenlaista ja kun vasta jälkeenpäin aloin sitä väsymykseltäni käymään läpi, niin heräsi pelko vauvan puolesta. Mutta ei siitä enempää ja toivottavasti en nyt säikytellyt ketään.

Sumppis ja poju 17+6

Iltoja vaan... Täällä podettu mahatautia. Yäk! Aikas helpolla kyllä pääsin, mutta silti inhottavaa. Nyt taitaa olla nuorimmaisessa kans...ainakin kakkavaippaa saanut vaihtaa nyt klo.16 jälkeen neljä kertaa. Toivottavasti ei kävis hänellä ykä lentää. Mahatauti tässä tilassa aika ärsyy, kun juimii mahassa niin tietty aina miettii et onko vauvalla kaikki hyvin. Mutta selkis kun alkoi oksettaa, että mitä onkaan. Täälläpäin tautia aika paljonkin liikenteessä.
Nyt pitäis vissiin saunan lämmitykseen käydä. Jos jaksais paremmin kuin eilen siellä olla. Nyt neiti taas mallailee vaatteita..siis hattuja ja hanskoja. Hänen (1.5v) lemppari puuhaa nykyisin. Täytyy mennä rajoittaa ettei tyhjää ihan koko kaappia.

Minä myös heinäkuussa syntynyt, 5.päivä ja vauvelin laskettu on 18.päivä :heart:

Lumi-Marjalle osaanotto suuren suruun :hug: Paljon voimia.

Meille ei oo vielä hankittu mitään. Ainoastaan lulla on valmiina, ihana puinen ja korkea jossa olen itsekkin joskus pötkötellyt...sukukalleus siis, mun papan tekemä :heart:
Kodin rakennus on edelleen kesken joten sitten keväällä kun päästään muuttamaan niin pääsen myös shoppailemaan vauvalle tarvikkeita. Ja mikäli tuo masukki haluaa paljastaa sukupuolensa niin voisi ostaa sitten "oikean" värisiä sen mukaan =)

Täällä kärsitty päänsärystä viimeiset neljä vuorokautta ja muutenkin on ollut puolikuntoinen olo. Oksennustauti oli viime viikonloppuna ja se verotti voimia kovasti. Ei tämä raskaus tunnu sujuvan ihan yhtä helposti kuin esikoisen odotusaika. Alkuraskaus tosin meni nytkin ilman suurempia vaivoja, mutta tää keskimmäinen osio on alkanut aika kehnosti. Toivottavasti tämä vielä iloksi muuttuu. Liikkeitä tuntuu aika harvakseltaan ja kovin hiljaisia vielä ovat.

Mukavaa viikonlopun jatkoa ja hyviä vointeja!

Krissie rv 17+3

EAK
Hei pitkästä aikaa! Lueskelin juuri kuukauden taaksepäin lukematta jääneitä juttuja. Kiva kuulla teidän kuulumisia. Ja harmi tietenkin kuulla niitä huonompia uutisia.

Jossain vaiheessa teillä on näköjään ollut juttua neuvoloiden tiheydestä/harvuudesta. Mä odotan siis esikoista ja mulla kolmas neuvolakäynti vasta 14.3. Jotkuthan ovat sitä ennen menossa jo neljännelle käynnille. No niin hyvin on kaikki mennyt, että ei haittaa vaikka harvakseltaan käynkin. Ja sanoihan neuvolatäti viimeksi, että jos jotain huolia tai murheita tulee niin voi mennä aiemminkin.

Vauvan liikkeitä en ole vielä kyllä tuntenut. Tai sitten en ole vain tunnistanut.

Maha on iso aina iltaisin turvotuksesta johtuen, mutta pienenee aamuksi melkein normaaleihin mittoihin.

Eipä nyt muuta...

Mukavaa helmikuuta kaikille. Toivotaan, että uusi kuukausi tuo paljon hyviä uutisia.

Täällä vihdoin flunssa helpottaa. Tulihan siitä kärsittyä jo pari viikkoa. Pahaolo vaivaa enää iltaisin. Sen olen huomannut, etten samalla tavalla jaksa olla menossa kuin aikaisemmin. Pari päivää on mennyt hoidellessa pitkät päivät asioita kaupungilla ja iltaisin olen aivan rättiväsynyt.
Hyviä vointeja kaikille!

Jemima ja lahja 15+0

Täällä on myös yksi kolmatta lastaan odottava heinämasu la 8.7 L-PKS. Minä haluaisin tietää sukupuolen etukäteen (rakenneultra on 23.2), mutta ainakaan aikaisemmissa raskauksissa ne eivät ole suostuneet sitä kertomaan etukäteen.
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on?
Edellisestä raskaudesta on jo yli kuusi vuotta aikaa, joten pääsen aloittamaan kaiken taas alusta, mitään en ole vielä hankkinut, mutta ei kai tässä kiirekään vielä ole.
Raskaus on mennyt toistaiseksi ainakin oikein hyvin, aika saisi kulua vain paljon nopeammin..

Sunnuntain jatkot vaan kaikille!!

Täällä kanssa yksi joka haluaa tietää sukupuolen. Täällä sitä ei olla miun tietääkseni koskaan kerrottu..ainakaan lähivuosina. Siis mein omassa pikku sairaalassa jossa meillä lääkärineuvola käynnit. Synnyttämään mennään sitten EKKS. Haluisin kyllä tietää .

meillä vielä tökkii tää neti yhteys :headwall:
nytkin olen miehen työpuhelimen kautta täällä :whistle:

kylläpä tuntuu surulliselta lukea lumi-marjan kuulumisia,mut ihana kuitenkin kun jaksat käydä kertomassa kuulumiset koska siitä voi olla apua muillekin :heart:

omaa napaa :wave:
mulla ei tunnu noi liikkeet ja istukka tossa edessä.
kolmas neuvola 22.2 ja lääkärinneuvolaa ei ole mainittu ollenkaan :eek:
rakenneultra on 15.2
joka pelottaa valmiiksi et onko kaikki kunnossa.
muuten tää raskaus on mennyt nopeasti,johtuen varmaan tuosta pikku vintiöstä 1,3v ;)

senttu ja lassilotta 18+1

Heipsan!

Oon käyny syyspuolella viimeksi täällä. On ollu reissua ja kiirettä ja tuota niin masentavaa oksentelua... Oon oksentanu jo kolme kuukautta joka päivä, no ehkä ihan pari välissä oksutonta päivää. Puuroa, sosekeittoja ja pilttiä pystyy syömään useimmiten ilman oksuja. Meilkein kaikki muu onkin aina riski. Erityisesti aamulla ei kannata kuvitellakkaan muuta kuin puuroa, sitten saattaa hyvällä onnella pysyä leipä sisällä päivällä... huonolla ei ja ruisleipä ei koskaan. Vihannekset on myös aika tappotuomio ja aika moni muukin asia. Aika lailla rasittaa jo tuo mahahappojen alituinen maku suussa ja pää pöntössä kyökkiminen... No, kyllähän tästä selviää kun on pakko, mutta välillä meinaa vetää mielen todella matalaksi ja rajoittaa elämää. Paino ei ole mitenkään ihan älyttömästi pudonnut, varmaan just siks että tiedän mitä ruokia voin syödä niin että ne imeytyy ja sitten pitää vaan yrittää pysyä lujana eikä syödä mitään muuta. Joku 3-4 kiloa oon edelleen miinuksella lähtöpainoon nähden. Se nyt ei sinänsä haittaa kun oli jonkun verran ylipainoa valmiiksi. Tämähän alkaa tuntua ihan hyvältä dietiltä oikeastaan... no vitsi vitsi. Ei näin pahaa diettiiä kyllä vois kellekkään suositella, on niitä inhimillisempiäkin keinoja. Yritän pitää mielen positiivisena ja ainakin heinäkuussa tämä loppuu... Toivon ja rukoilen, että syntyis sitten hyväuninen lapsi kun tämä raskausaika on ollut yhtä tuskaa.

Joku kyseli heinäkuussa syntyneitä. Olen syntynyt Heinäkuussa itsekkin, la on 2 päivän erolla omaan synttäriini. Että jännäksi menee tuleeko meistä jopa syntärikaimoja vauvan kaa.

Liikkeitä oon tuntenu jo kauan. Uuden vuoden tienoilla olin ainakin tuntevinani jo jotain pientä. Siitä taas viikon päästä muljahti ja 15.1. tuntui jo selvä muksaus. Tuo möyrintä on oikein mukavaa ja antaa kummasti motivaatiota tähän oksentamiseen. Sehän se vasta kauheet aoiskin, jos oisin oksentanu ihan turhaan.

Lumi-Marjalle syvimmät osanotot! :hug: Ei tuohon ole sanoja. Toivon kovasti enkeleitä sinua ja teitä eteenpäin kantamaan.

Viola ja Pingu 17+3

Huomenta vaan mammat...
Anniel saat varmaan tietääkkin kumpi tulossa, koska pääset EKKS.
Miula olis ollut mahdollisuus päästä sinne kans, mut ekaa ultra kun kysyttii niin "hölmönä" sanoin et voin käydä omal lekurilla, joten en sitten lappeseen pääse. Tai varmaan jos haluisin vaihtaa , mut en kehtaa enään. Jos jään kii sokru rasituksessa (niinkuin parina edel. rask.) niin sittenhän laittaa EKKS.ään aina kontrolliin. Viimeeksikin niin sain vihiä sukupuolesta, kun siellä silloin jouduin pari kertaa käymään. Rasituksessa paastoarvo ollut ihan tosi tosi vähän koholla, mutta muulloin ei sitten olekkaan mitään häikkää ollut. Onneksi.
Tuleepa sekavaa tekstiä taas. Toivottavasti saatte jotain selkoa.
Vio-la , tosi inhottavaa varmasti toi oksentelu ja ruokien kyttääminen mitä voi/uskaltaa syödä. No, kyllä se helpottaa.
Nyt alittaa muksuille päälle ja isompaa eskariin viemään.

Terv. Ä...17+3

P.s. Oon jäänyt koukkuun tähän sivustoon...aina kyttääs onko joku kirjoitellut =)

Minä koin pelästyksen lauantaina. Olin kaverin luona ja hänen rotikkansa hyppäsi aivan suoraan syliin istuessani sohvalla. Paniikissa reppana oli, kun sai suihkutusta sitruunapannasta ekan kerran.

Koira tuli aivan suoraan tassut edellä kohdun päälle. Auts. Ulpu-Iivari oli illan ja sunnuntain ihan hiljaa. Nyt taas alkoi muksinta. Että mua pelotti!!!

Huomenta kaikille!

Luulin jo noin viikon 12 jälkeen, että olen päässyt helpolla kun ei pahempia oireita ehtinyt tulemaan, mutta toisin kävi.. Mulla on vasta muutaman viikon sisällä alkanut kauhee väsymys ja päänsärky. Tuntuu ettei 9-10 tunnin yöunet riitä alkuunkaan. Eli väärin luulin, vaikka yleistähän se kai on että nuo oireet lievittää tuossa 12 viikon kieppeillä, mutta itse aloin vasta tuohon aikaan potemaan niitä. Ja nuo verenpaineet edelleen matalana :(
no, eiköhän tämä tästä.

Minttumaaria onneksi ei käynyt kuinkaan! Ihana kun tunnet liikkeitä jo ja tiedät että kaikki on hyvin vaikka "kaveri" innoissaan hyppäsikin syliin.
Mulla on myös kaksi pienempää koiraa, jotka aamulla innoissaan hyppäävät sänkyyn herättämään. Monta kertaa ovat hypänneet suoraan mahan päälle, ja oon säikähtänyt kauheesti. Onneksi ovat vain vajaat 10 kiloisia, mutta silti pelottaa välillä että vahingoittavat vauvaa! Olen kyllä muutaman kerran antanut lähöt sängystä säikähdyksissäni, ja vanhempi koira alkaa selvästi tajuta että mahan päälle ei saa tulla!

Täällä ei vielä liikkeitä tunnu, kovasti niitä kuitenkin haluisin jo tuntea!!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

tannuli 15+3

Yhteistyössä