***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Kivuttomat supistukset Onko näitä tiheesti, mulla tänään tullut välillä 15 min välein ja tunnin välein vähintään. Alkoivat lauantaina ja sen jälkeen tullut vaihtelevasti. Levossa olen yrittänyt olla....

Viimeksi muokattu:
Liisakaisa, mulla on ainun käsikäyttönen pumppu, esikoisen aikana sitä muutaman kerran käytin ja ihan tyytyväinen olin. Tissit ei vain sitä maitoa meinannut tuottaa että olisi ollut enempi käyttöä. Pumppu löytyy kuitenkin edelleen hyllystä joten katsotaan miten tällä kertaa käy.

Liikunta on täällä enempikin sitä "hyöty liikuntaa", paljon tulee rattaiden kanssa käveltyä tuolla ulkona, mutta enempi sitte on niitä shoppailu/kauppa reissuja. Että ihan lenkille ei tule lähdettyä. Kotona tulee siivottua (eli kerättyä leluja) vähän väliä :D

Pitäisi ottaa vähän kuvia noista valmisteluista, niin saisi sitten tännekkin niitä vaikk näytille.
Olis kiva nähdä muiltakin vähän kuvia miltä valmistelut näyttää :)

niin ja.. kysyin jo aikasemminkin mutta en nähnyt vastauksia missään.
Että osaako kukaan sanoa minkä verran niitä kestoliivinsuojia olisi hyvä olla että pärjää?

SaaBas + Tyyne 34+3 (tj 39päivää)

Saabas, olin näkevinäni jossain vastauksen, että 10 parilla pärjää :)

Rintapumpusta, edelleen vannon Aventin nimeen, Ainun käsikäyttöisellä jouduin itse heittämään viimeksi vesilintua. Aventin pumppu oli meidän Citymarketissa tarjouksessa 59 €.

Keiju, en valitettavasti osaa ottaa kantaa :| Kivuttomienhan ei pitäisi olla vaarallisia, mutta jos niitä noin säännöllisesti tulee, niin.. Sinuna kysyisin neuvolasta.

Aikaa tuntuu mulla olevan nyt yllin kyllin esim. täälläkin olla, kun kodin siivousprojekti alkaa olla valmis, tällä hetkellä mies iltavuorossa ja poika pihalla leikkimässä :) Aika leppoisaa. Lähden tästä syömään tonnikala-feta-tomaattimunakasta ja illalla salille jos jaksaa...

Jotain piti vielä kommentoida, mutten pääse edelliselle sivulle katsomaan.. Täytyy palata myöhemmin.

Kiitos rintapumppukommenteista! Niinhän se tietenkin on tässäkin asiassa, että joku kokee riittävän hyväksi sellaisen, jolla taas toinen ei tee yhtään mitään. Babystylessa näyttäisi olevan Avent Isis käsikäyttöinen pumppu tarjouksessa 49 euroa. Kaipa nuo netissä näkyvät tarjoukset ovat samat myös liikkeissä? Huomenna on palkkapäiväkin, niin taidan käydä haalimassa lisää tavaraa ;)

Meillä kyllä alkaa olla aika hyvin kasassa kaikkea, mutta asunto on ihan kaaoksessa, ahdistaa! Mun piti tuoda töistä laatikkokaupalla mappeja ja kirjoja, koska en jatkaa enää tuossa samassa paikassa. Lisäksi kaapit ja varasto kaipaavat muutenkin järjestelyä, koska vauvan tavarat eivät mahdu minnekään:( Lipasto ja hylly niitä varten ostettiin, mutta ovat vielä laatikoissa. Eipä se paljon auta, että mulla alkaa loma lauantaina, kun en hirveästi voi laatikoita kannella, hyllyjä asennella jne. Ehkä sen pinnasängyn saisin koottua, pitää yrittää... Mies vain vakuuttelee, että ehditään kyllä sitten, kun hänellä alkaa loma heinäkuun alussa. Mutta entäs jos vaavi syntyykin jo silloin... Kuvia voin ottaa sitten joskus kun tämä kaaos on järjestyksessä. Tosin mieluummin laitan kuvia tuonne FB:n puolelle kuin tänne.

Kestoliivinsuojista
, ostin 4 paria ja sitten siinä äitiyspakkauksessa tuli kai 2 paria. Ostan lisää sitten, jos niille ylipäätään on tarvetta. Prismasta Ainun suojia ostin (norm. hinta 5,85 e/2 paria, nyt sai siis -15 % alennusta).

Sukkasillaan, onko sulla siis sellaiset heittoaisalliset nuo vaunut, että niissä on tuo jarru kummallakin puolella? Minusta se jarru vaikuttaa ihan jämäkältä, mutta eipä kyllä ole vertailukohtaa:)

Viimeksi muokattu:
Mulla ainakaan ei juurikaan tuu kivuttomia suppareita, kyllä ne joka kerta joltaki tuntuu, ku semmonen tulee. Aika paljon on ollu noita menkkakipujaki jo..

Mulla on nyt tänään alkanu järjetön hikoilu! Tekis mieli olla ilkosillaan koko aika, harmin paikka, ku semmonen ei taho onnistua.. :D

Ei muuta, ku pyykkiä kuivumaan. Täällä satanu vettä koko päivän, nyt kirkastu, ja heti pitää ottaa auringosta ilo irti, ja viedä pyykkiä narulle. Vielä ku jaksais muutenki siivota, mut ei taho olla virtaa semmoseen. Yks makkari on ku kaatopaikka, oon ruvennu vaatteita järjestelemään, ja eihän ne vaatteet taho löytää takasi kaappiin millään.. : /

Mayinga kiitos :D Mä oon varmaan lukenu jotenkin huolimattomasti sit.. tosin yleensä toi esikoinen häirittee siihen malliin aina kun on lukemassa. :D
Nyt taitaa olla noita kestoliivinsuojia 6 vai 7 paria, eiköhän sillä alkuun pääse. Ostan sitte lisää jos siltä näyttää että tarvitaan. Mutta kirpparilla oli 1€/pari, uusia ja kivan näkösiä niin ei raaskinut sinne jättää :D

Toi pumppu asia on kylläkin just sellanen että se mikä on toiselle hyvä ja riittävä niin voi olla toiselle ihan ääri päästä. Ja varmasti sekin vaikuttaa että miten usein sitä sitten käyttää, että kuinka siihen panostaa..

Mayinga Soitin saliin, kun neuvolan soitta-aika meni ohi. Pyytivät näytille ja käyrässä oli tiheästi suppareita. Lääkäri katsoi kohdunsuun, se kiinni. Joten sain sitten piikkinä supistuksia estävää lääkettä. (Bricanyl). Seurannan jälkeen pääsin kotiin, sillä asutaan lähellä. Nyt tullut kotona vaan yksi suppari ja uudestaan näytille, jos yhtä tiheään tulee. Voisi vielä kestää muutaman viikon mahassa.

keiju ja hippiäinen rv 34+6

Mulla oli kans eileen illalla ja yöllä aika tiuhaan supistuksia, välillä ihan kipeitäkin, ja taas meinaa alkaa.. Pitää nyt kattoa tämä ilta jos ei kummia tapahdu niin soittaa vaikka huomenna ja kysyä että josko pääsis käymään ja kattoosivat että kaikki on hyvin!

Sukkasillaan, onko sulla siis sellaiset heittoaisalliset nuo vaunut, että niissä on tuo jarru kummallakin puolella? Minusta se jarru vaikuttaa ihan jämäkältä, mutta eipä kyllä ole vertailukohtaa:)
Juu, meidän kombit on heittoaisalliset ja jarrut on kummallakin puolella. Pitäisi varmaan vaihtaa koppa toisinpäin, että tulisi yhtä tasaisesti kulutusta toisillekin jarruille (meillä on ollut vauva aina työntäjään eikä menosuuntaan päin eikä itse koppaa ole sen kummemmin käännelty). Eipä ihme, että jarrukisko lonksuaa. Luulen siis, ettei tää ei ole mikään tyyppivika ja että teillä on ihan loistavat jarrut ja meillä vaan vahvakoipiset polkijat :)

Kylläpäs meillä nyt muutama odottaja supistelee. Tosin alkaa viikkoja olla sen verran kasassa, että... Tsemppiä!

Nyt katsomaan Selviytyjiä kovalevyltä.

Kävin tänään piiiiitkästä aikaa kirpparilla ja ekaa kertaa elämässäni löysin ihan kunnolla kaikkea. Ostin vauvalle 3 housut, neuletakin, puolipotkarit, velourisen puvun, neulepuseron ja äitiyspakkauksen makuupussin ja kaikki yhteensä 11e :) Nuo vaatteet oli varmasti ollu vaan yhellä, ihan ku uusia ja melkein kaikki 1e paitsi neuletakki makso 2e. Kerrankin hyvä tuuri! Sitten kävin ostelemasa vaippoja, kertis liivinsuojuksia, tutin ja tuttipidikkeen, PureLania ja kaikkea mahollista mitä vielä puuttu. Nyt on nekin sitten kaikki hommattu.

Sitten oon vielä saanu laitettua hoitopöydän kuntoon, pedattua pinnasängyn ja valittua vauvalle kotiintulovaatteet.

Rintapumppuna mullakin tuo Avent Isis käsikäyttönen, toivottavasti on hyvä!

Kestoliivinsuojia mulla on nyt ne äitiyspakkauksen 2 paria, ite tehtyjä 7 paria, tilasin 5 (vai 4) paria ja teen ite vielä jonku 7 paria. Eiköhän noita ole liikaa mutta kuluupa aika noissa ku ite väkertää :D

Hei vaan hei täältä muuttohässäkän keskeltä :wave:
Mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin poikki.
Mutta,nyt on vanha asunto tyhjä ja tämäkin asunto alkaa näyttää enemmän ja enemmän kodilta.
Vanha asunto toki pitää vielä mennä siivoomaan jossain välissä ja pihalta noukkia lasten pihalelut ja fillarit vielä mukaan.
Täällä keittiö on täynnä tyhjiä muuttolaatikoita jotka viedään huomenna pois.
Pari isompaa lispastoo pitää tänne hommata se on selvä :) aika vähän on tota säilytystilaa.

Sen jääkaapin kanssa ei juttu eten isännöitsijän kanssa,nää on vaan sellasia asuntoja joissa jääkaappi ei kuulu varustukseen.. :(
Sitten mä sain hätähätää lainaks sen minijääkaapin ja se toimi yhden yön yli ja tsippas,tietenkin.
Nyt koitan huomenna saada jostain jonkun kaapin,täs on nyt kaks päivää menty ilman,ja sanon että ruokapuoli on melko kuivaa tai sit ihan vaan heseruokaa ja sehän tulee pitemmän päälle kalliiks...

Vauva möyrii tosi kovaa edelleen,liikkeet on hurjan voimakkaita,muuttunu oikeestaan tän muuttorumban aikana..mitä lie sit tarkottaa.
Mitää supistuksia ei silti ole mutta pistämään alkaa helposti mahasta kun vähäkin jotain tekee.Niinku olis juossu pitkän matkan.

Päivällä otettiin pienten kanssa univelkaa kiinni ja nukuttii kaikki 3,5 tunnin päikkärit :D
Ja mä näin silloin unta että vauva syntyi enne la aika reilustikkin ja herättyäni aloin miettiin et kui paljo aikasemmin kun nyt on jo kohta 35 täynnä...Olikohan enneuni vai ajatustyötä..

Ja nyt sit väsyttää taas aika makoisesti...Vielä laitan pyykit kuivumaan ja sitten meen taas nukkuun...voi että mä ootan vielä aikaa et saan sen vanhan asunnon siivottua eikä mun tarvi enää sitä miettiä ollenkaan,vaan saan oikeesti alkaa keskittyyn loppuraskuteen ilman stressiä. Ja mielellään jääkaapin omistajana :D
Mutta siis toiveissa olis että sais ees pari viikkoa ennen synnytysä vaan olla...

Eihän täällä ny kukaan ole vielä vauvaa maailmaan pyöräyttänyt kukkiksen lisäksi???
En jaksa selata taaksepäin nyt kun silmät ihan ristis..

Mutta tämä nyt tällä erää.
Jaksuja mammat!!

Nenna ja

Huomenia!

Täällä herätty klo 4.30 eikä uni vaan tullut enää! Niin turhauttavaa!

Knoxx otahan sitten rauhallisesti sielä tukholmassa, ettei vaan tule vauva laivalla! Hui, mä jännään sun puolesta!

Nenna oot kyllä touhunnut ihan supervauhtia! Toivottavasti saat sit vielä sitä lepoakin ennen vaavin syntymää!

Mulla ei edelleenkään raskauden suhteen mitään ihmeellistä. Ei supisteluja, eikä liitoskipuja! Varmaan menen pitkälti yli lasketun ajan!

Ihanaa, päästään sittenkin mökkeilemään parin viikon päästä! Äiti oli vuokrannut mökin jonne sitten tietenkin kaipaa seuraa ja mikäs oliskaan mulle mukavampaa kun lorvia äitin helmoissa viikko ihan reporankana! =)

Toivottavasti nuo säät nyt alkavat suosimaan meitä onnellisia lomalaisia ja pääsis se kunnon kesä alkamaan!

Tiinu ja Jäppinen 32+0 (POKS)

nenna oot kyllä urakoinut ison homman ja vauhdilla! Voimia vielä loppusiivouksiin jotta pääsisit tosiaan stressittömälle vyöhykkeelle ja ottamaan rennommin! =)

Ihana aurinkoinen aamu auennut, tänään liivinsuojia shoppailemaan, tuo Kesto-Senjan kestosuojia myydään meidän kirpparilla ihan uusina =)

Kivaa päivää kaikille!

anu84 Mut ottivat mielellään näytille ja pitää mennä takaisin jos tulee sarjoina uudestaan. Mulla tuli eilenkin päivän aikana yli 20 kappaletta, ja viimeiset meinasi jäädä päälle. Ja säännöllisesti välillä 15 minuutin välein. Sitä se kätilö sano, kun ei kaikkilla oikeatkaan supistukset ole kivuliaita.

Keiju ja hippiäinen 35+0 (poks!)

Tiinu85, joo ihan rauhakseltaan ollaan menossa ja lääkärikin antoi luvan. Tuumasi vaan, että pääseehän sieltä hädän tullen helikopterilla ja tukholmassa hyvät sairaalat. Mulla, kun on jo kaksi täysiaikaisina syntynyttä lasta, niin on epätodennäköistä, että ennen 35 viikkoa syntyisi tämäkään. Ihana kyllä lähteä pitkästä aikaa vähän reissuun =).

Hyi kauhea, miten pahalta noi supistuksiin määrätyt lääkkeet maistuu. Niitä ei tosiaan ole tarkoitettu pureskeltaviksi, mutta lääkäri käski siitä huolimatta näin tehdä. Maku on aivan kauhea, onneksi eivät isoja ole :x.

Huomenna alkaa äitiysloma, hassua... Kyllä tässä on vielä pitkä matka raskauden loppuun, mutta kai se joskus päättyy tämäkin odotus. On madellut aika pahan kerran tässä raskaudessa...

Koirasta on tullut niin mainio. Meillä siis tuo urosterrieri, sillä on ihan selvästi herännyt jokin isävaisto :D. Huolehtii musta jatkuvasti ja lenkeillä, kun tosiaan kulkee vapaana lähes aina, niin joutuu oikein patistamaan, että edes pellolle saa sen hetkeksi kunnolla juoksemaan. Äitin jalassa, kun olisi koko ajan kiinni... Jos vähänkin ähisen tms kivusta niin heti on tarkastamassa tilannetta. Niin hellyttävä osaa olla, ihana.

Knox ja Oliver 31+5

Moikka!.Täällä taas kovasti juttuja tullut,jos muistaisi vastailla edes johonkin:D.

knox ottaa tosiaan iisisti reissussa!.Olisi kurja synnyttää vieraalla kielellä.Joo,mä en osaa sanaakaan ruotsia joten mulle täysin vieras kieli:D.

Kyllä on paljon supistuksia meidän porukassa!.Voitais lähettää osa vaikka tonne toukokuisiin:D.

kestoliivinsuojia ajattelin kanssa hommailla kun vaan saisi aikaiseksi,kokoajan ajattelee että onhan tässä vielä hyvin aikaa:)

Pumppu on mullakin käsikäyttöinen ja aventin taitaa olla.Ihan hyvin sillä pärjännyt vaikka sähkökäyttöinen olisi varmaan helpompi:).Toi mun ainakin mahtuu laukkuunkin jos tulee ulkoiltua niin saa pumpattua välillä ;)

Täällä on muutto saatu hoidettua ja tavarat paikoillaan.Tänään vielä ikea reissu tehtävä:D

En osannut olla tekemättä muutossa mitään joten särkylääkettä naamaan ja touhuamaan.Eipä olisi asunto näin kunnossa jos en olisi niin paljoa tehnyt:).Kyllä nyt on ihanaa kun on enemmän tilaa!:).Vielä tosiaan muutamia hankintoja niin valmista on:)

Kyllä tekeminen kostautuikin!.Häpyliitokset menee paikoiltaan kokoajan ja on ihan hiton kipeät.Ja vauva tunkee vielä päätänsä niitä vasten:kieh:

Supistuksia tulee ja paljon.ja kovia.Mua on alkanut vähän pelottamaan se kun näitä on ollut niiiin monta viikkoa ja olen tottunut elämään näiden kanssa että miten osaan miettiä että kauan nämä on vielä normaaleita.Kun kynnys lähteä sairaalaan on tosi korkea siellä ravattujen kertojen takia.
Ja mietityttää että mitäköhän tuolla on taas tapahtunut..
Seuraava lääkäri on 6.6.
Niin ja paine on kova,tänään taas ollut astetta hankalampi päivä.
Onneksi on hyvät särkylääkkeet:whistle:
Muakin voisi kiinnostaa noi supistuksen estolääkkeet:D.Rajoittaa elämää niin paljon kun kokoajan supistaa.ja kun ei voi olla tekemättä mitään.

Musta taas tuntuu että aika on kivuista huolimatta mennyt äkkiä:O
Nää viimeiset viikot tuntuu pitkiltä!

Tuolla toukokuisissa paljon käyn fiilistelemässä synnyttämään lähtö juttuja ja kyllä vähän jännittää ne ihan viimeiset viikot.kuinka kipeitä sitten ollaan kun moni on nyt jo tosi kipeä.
Vauva ottaa painoa vielä muutaman kilon kuitenkin..

Ja muutenkin ne on niin jänniä päiviä:).

Ja sekin jännittää että kuinka paljon tuo vauva tota painoa ottaa.Kun aina paino-arvio mennyt niin paljon alakanttiin.Mun mielestä joku 100-200gr on vielä ihan kohtuullinen heitto mutta kun viimeksikin meni sen melkein kilon pieleen.ja ekalla kerralla meni 400gr.Toka menikin aika nappiin:)

ultra arvioista vai miten se nyt sanotaan:D. Niin mulla menkkojen mukaan laskettuaika 15.7. ja se on se todennäköisin koska siinä kuussa ei ole kun yksi kerta kun raskaaksi olen voinut tulla:D:
Mutta ekassa ultrassa kone laittoi lasketuksi ajaksi 9.7!.Ja vauva vastaa viikkoja täysin vaikka tosiaan sillä viikko vähemmän "ikää" kun lasketussa ajassa.

ja mua kyllä tympii ihmisten "etkö vieläkään",Tai "ai vasta heinäkuussa laskettu???!!" kommentit.
ja yksi hyvä on kanssa "koska poksahdat?".no en ajatellut ainakaan poksahtaa!.

Maha on laskeutunut todella paljon.onhan vauvakin kiinnittynyt!.laitan vielä kuvaa.ja vaikka näyttää läskiltä,niin tosta mahan alta ei saa kun vähän kiinni.Vauva roikkuu siinä heti nahkan takana.Jos siis mitään selvää tosta nyt sai :D

Eipä siis kovin nätti raskaus maha:D.mutta sisältö sen ihanampi:heart:

Eipä muuta taas tällä kertaa:)

vointeja! MM itu 34+3

Menkoista laskettuna mulla olis la ens viikon keskiviikkona :D

Oon pessy tänään 2 koneellista pyykkiä ja tiskasin 1,5h :whistle: Vähän ehkä kertyny... Miehen ne pitäny jo kauan tiskata enkä oo antanu vasta ku nyt periks ku alko niin ärsyttää tuo keittiön sotku... Näin sitä kerkeää kun herää paria tuntia aikasemmin mitä normaalisti, tosin tuli tossa jo pienet päikkäritki otettua ja nyt tuntuu etten millää pääse käyntiin.

Tää turvotus on jotaki ihan kamalaa, jalat on ku norsulla. Varmasti tullut kolme kiloa nyt pelkästään tuosta :/ Sukat jos on jalassa niin illalla on pikkusormen syvyset rajat :|

Mm On kyllä laskeutunu maha, mulla maha on yhä edelleen ihan tisseissä kii :D

Ja tosiaan nää viimiset viikot kuluu niiiiin hitaasti!
Merlina ja muru 34+5

Raskausmyrkytyksen oireet on hiukan helpottaneet:
- verenpaine laskenut viime viikkosesta, ei ole kertaakaan mennyt yli lievän rm:n rajan yhtäaikaa molemmat arvot (140/90), pitää käydä työterveydessä mittailemassa muutaman kerran viikossa
- virtsassa proteiineja +1 jo viikon ajan ja tikuttelu päivittäin jatkuu
- turvotus jaloissa hiukan helpottanut (tukisukat päivisin, jalkojen alla taitelu päiväpeitto öisin, paljon juomista, hankittu mukavammat kengät jne.), kädet eivät enää ole tönköt ja nakkisormiset
- paino +0,2kg, olisin luullut että olisi tullut miinusta, koska turvotusta vähemmän... :(
--> seuraava neuvola vasta 2 viikon päästä, mutta jos oireet pahenevat, pitää ottaa päiväsaikaan yhteyttä neuvolaan, muulloin päivystykseen

Muuten neuvolassa ei kummempaa. Paitsi että oli sijainen :( No, oppipa sen, että oma "täti" on tosi kiva! Vauva pää alaspäin ja selkä oikeaan kylkeen päin. Ei siis ihmekään, että oikealla tuntuu painetta ja vasemmalla liikkeitä! Ja että nukkuminen oikealla kyljellä on paljon miellyttävämpää kuin vasemmalla

Rintapumpumpuksi olen ajatellut hankkia Avent Isiksen, luultavasti sähkökäyttöisen, jos raaskin. Tuo tuntuu kaikkein tissiystävällisimmältä!

Ens viikko on jännä: alkaa synnytysvalmennukset ja käydään miehen kanssa tutustumassa Salon synnärille. Vielä ei olla päätetty lopullisesti mihin sairaalaan mennään synnyttämään.

Anna+Urmas 32+4

Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!

Täällä on oltu vuosilomalla jo pari viikkoa, mutta niin on monta rautaa tulessa ettei juurikaan ole ehtinyt kuulumisia kirjoittelemaan. Lukemassa olen kuitenkin käynyt melkein joka päivä.

RD on täällä diettiruokailusta huolimatta siinä pisteessä, että iltaisin pistän pitkävaikutteista insuliinia ja yritän saada paastoarvot normaaliin. Lopulta ei siis ainakaan minun kohdalla ole ollut apua ruokavaliosta - kroppa vain ei tuota insuliinia tarpeeksi meille kahdelle.

Ruisleipäkuuri jatkuu siis edelleen ja tympii välillä kyllä ihan viimeiseen asti. Rakastan tuoreita mansikoita, mutta niitäkään ei juuri yhtä enempää kärsi syödä :'( muista herkuista puhumattakaan. Vauva kasvaa onneksi keskikäyrällä vaikka vettä onkin tosi reilusti. Mulla on siis aivan järkyttävän kokonen maha...

Viime viikon lopulla olin ystävän luona Helsingissä 5 päivää ja repatin kyllä kaupungilla ja Maailma Kylässä-tapahtumassa oikein tunteella. Lentokoneella matkustin eikä tarttenu vielä näillä viikoilla olla edes lääkärintodistusta matkassa. Paljon tuli osteltua pienelle kaikkea kivaa paikkallisista kaupoista <3

Hankinnat on meillä suunnilleen tehtynä. Vaunukoppa on uudelleen verhoiltavana eli sitä joudutaan vielä muutama viikko odottamaan ja sitten hankkimaan siihen sade- ja hyttyssuojat. Ostin kirpparilta 70-luvun Simo-merkkiset vaunut. Ne on musta tosi ihanat =) Autokin laitettiin tänään vaihtoon, että sopii sitten farkussa noita vaunuja kuskaamaan...

Kohdunsuun tilanne... ollaan siis sokereiden takia äippäpolilla seurannassa ja siellä tekevät myös sisätutkimuksen joka kerta. Toukokuun alussa muksu oli jo laskeutunut melkoisen alas ja raskaampi liikunta kiellettiin. Eilen kun käytiin, niin kohdun suu oli jo pehmeä ja 1,5cm auki. Kanavaa jäljellä alle 1cm. Lääkäri meinasi ettei tämä tule pysymään sisällä loppuun saakka. Nyt siis parin viikon seksikielto eikä uimahalliin kannata kuulemma tulehdusriskin vuoksi mennä. Myös pitkiä automatkoja kannattaa välttää. Voihan se olla, että kuitenkin pysyy mukana ihan loppuun saakka... Tuli vaan itelle hirveä paniikki, kun en ole vielä kovin montaa ajatusta suonut koko synnytykselle :x Ilmeisesti en sitten tunnista noita supistuksia ollenkaan, kun en ole kiinnittänyt niihin huomiota. Joskus kävellessä sattuu koko mahaan ja muutaman kerran on pistänyt tuonne alapäähän niin kuin joku vääntelis siellä saksilla...

Turvotus myös täällä aivan kamalaa. Eikä mitään hyötyä siitä, että nostais jalat ylös. Yllättäen apteekin turvotussalva auttaa ainakin mulla tähän vaivaan jopa lentomatkan jälkeen. Nimeä en nyt muista, mutta voin sen tarkistaa jos joku haluaa sen tietää.

Nolo vaiva on yllättänyt näin loppuraskaudessa. Miehen mukaan kuorsaan niin kovaa, että ikkunalasit helisee. Yks yö yllätin sen nukkumasta raksan kuulosuojaimet päässä :kieh: ja viime yön mies nukkui sitten sohvalla. Onneksi tämäkin vaiva ilmeisesti helpottaa, kuinhan muksun vuokrasopimus irtisanotaan...

Tsemppiä muuttohommissa pyöriville...meillä ei onneksi ole menossa kuin yläkerran remontti. Ei siis haittaa onneksi asumista alakerrassa eikä minun anneta osallistua muuhun kuin päätöksen tekoon :saint:

Sarah ja Nisu 33+3

Viimeksi muokattu:
Mun vauva (esikoinen) täyttää tänään 8v. :heart: Tyttöä onkin tässä koko viikonloppu juhlittu. :)

Tänään on myös hyvä päivä lopettaa työt ja jäädä äitiyslomalle. Haikeaa oli töistä lähteminen mutta myös helpotus. Ei musta oikein ollu työntekijäksi enää. Tästä alkaa siis todellinen odottaminen. Mukavaa kyllä kun voi keskittyä omaan itseensä ja tehdä niitä asioita mitä ei ole viime viikkoina enää töiden takia jaksanut. Tyttären kanssa aijon myös touhuta kaikkea mukavaa, kun meillä on nyt mahdollisuus olla kaksin sen koulun loputtua.

Hyvät on fiilikset vaikka vauva painaa joka kohtaa.
Tuittumuru ja lapset 8v ja rv31+4 :heart::heart:

Sarah: voisitko tarkistaa sen turvotusvoiteen nimen!

Oireita:
- Minä en ole alkanut kuorsaamaan aikaisempaa enempää, mutta nukahtaessa ja välillä muutenkin yöllä "murahdan" (herään siihen itse).
- Olen alkanut kuolaamaan nukkuessani... :ashamed:
- Rinnat valuu maitoa, varsinkin öisin ja iltaisin. Pakko käyttää yöllä yöpaitaa (vaikka mielelläni nukkuisin alasti) ja aluslakanan alla on suoja, ettei menis vahingossa petariin asti.
- Sängyssä minulla on 4 tyynyä (2 päänalla, 1 molemmilla puolilla) ja jalkojen alla taiteltuna päiväpeitto. JOten aikamoinen asettelu iltaisin / kylkeä kääntäessä / vessareissun jälkeen... Ei oo onneks mies vielä hermostunut!
- Vauvan liikkeissä on selkeä päivärytmi, mikä on aika hellyttävää
- Mustelmia tulee tosi herkästi
- Tuvotuksesta kirjoitinkin edellisessä viestissä
- Kivuttomia suppareita iltaisin, lisäksi silloin tällöin kiepä vihlaisu kyljessä tai alapäässä

Ä-loman alkuun vielä 15 päivää (= 9 työpäivää ja lisäksi varmaan 1-3 ylityöpäivää). Paniikki iskee, koska paljon on tekemättä ja sijaisen perehdytys todella vaiheessa... :( Yritän olla stressaamatta!

Anna+Urmas 32+4

Aurinkoista iltaa :)

Noista rintapumpuista piti vielä kirjoittaa, että mulla ei Ainun pumppu toiminut siksi, että sen "imutekniikka" oli mun mielestä todella epäystävällinen rinnalle, rinnanpäät kipeytyi kovasti pumpatessa eikä maitoa herunut kunnolla. Aventin pumpussa on pakkauksen mainoslauseen mukaan "vauvan imuotetta imitoiva mekanismi", ja se on todella rintaystävällinen & lempeä. Sen kanssa ei ollut mitään ongelmia pumpata tai saada maitoa tulemaan. Käsikäyttöisessä on sellainen mekanismi, että pieni kahvan painallus riittää, kun taas Ainussa piti sanan mukaisesti pumpata niin että ranteet soi ja väsyi. Mietin itsekin tuota Aventin sähkökäyttöistä, mutta päädyin kuitenkin käsikäyttöiseen kun sen viimeksi hyväksi totesin :)

Tilasin uuden verokortin äitiyspäiväraha varten, prosentti olikin sitten 15, kun olen alkuvuoden maksanut palkasta isompaa veroa. Olin positiivisesti yllättynyt.

Noloista oireista, mä en kuorsaa... Mutta ilmavaivoja on :whistle: Muita oireita lähinnä todella helposti hengästyminen ja nyt uutena ilmeisesti liitoskivut, kun vihloo tuonne häpyliitoksen paikkeille välillä, kävellessä enimmäkseen. Ei kuitenkaan pahasti. Turvotusta on vielä kohtuudella.. En muuten ole kuullutkaan tuollaisesta turvotussalvasta, kuulen myös mielelläni sen nimen. Luulen, että jos sää tästä lämpenee, alan minäkin turvota urakalla...

Annan peitto/tyynyshow kuulostaa tutulta :D Sama täällä! Ei mahdu kohta mies samaan sänkyyn...

Omaa höpinää, kävin tänään kirpputorilla.. Vaatteita ei enää hetkeen tarvita, löysin petivaatteita ja pinnasängyn suojuksen. Suojus, 4 aluslakanaa, pussilaka + tyynyliina maksoivat yhteensä hurjat 6 € =) Apteekista hain myös pari juttua, rasvaa, Cuplatonia valmiiksi sekä nenänniistäjän. Tuosta nenänniistäjästä piti muuten mainita oma kokemus, että viimeksi meillä ei toiminut ollenkaan kaupasta ostettu "nenäfriida" (vai millä nimellä se kulkee) missä oli sellainen pumppumainen mekanismi. Joku tuttu suositteli tuolloin hakemaan apteekista sellaisen mallin, jossa on säiliö josta lähtee kaksi letkua, tosi simppeli ja hinta oli alle 2 €. Oli ihan loistava vauvan flunssa-aikaan, sillä sai tosi hyvin nenän tyhjennettyä. Meidän apteekissa niitä ei ole esillä, vaan pitää kysyä.

Huomenna sit loppuraskauden lääkärineuvolaan, odotan mielenkiinnolla..

Tsemppiä keijulle, knoxille ja sarahille (oliko vielä muitakin?) vauvojen masussapitämiseen!

Mayinga 36+1

Hiphurraa! Mulla oli tänään viiminen lääkäri täällä sairaalassa, ja huomenna tulee täyteen se maaginen 34 viikkoa ja se tarkoittaa sitä,että koittaa...KOTIINPÄÄSY!!!:D
Ette arvaakaan, mikä ilonpäivä se on niin mulle, ku miehellekki! Ei enää p*skoja sairaalaruokia (okei,on ne välissä ihan ok ollu), eikä huonekavereita, jotka kuorsaa.. Vaan ihanan mieheni kainaloon pääsee vihdoinkin nukkumaan! En voi uskoa tätä :D Tuntuu,että olisin ollut puolelämää täällä.. No okei,melkeen kaksi kuukautta.. Mutta turhaa tää ei oo ollut,oon edellen yhdessä kasassa ja olo mitä mainioin.. Ainaki tällähetkellä.. ;) Saa nähdä, mitä se sitten huomisen jälkeen on, kun lopetetaan kaikki supparien estolääkitykset ja lähden vähän liikkumaan? Voin sanoa, että se hormonipiikki on ehdottomasti ollut mulle se tehokkain. Viikon välein uusittu, ja vienyt kyllä enimmät supistukset pois! HOPE so, kaikki menis putkeen, ja pysyisin yhtenä kappaleena vielä kotioloissakin...Ainakin vielä muutamanviikon.....

Vähän pelottaa toi oma fyysinen kunto. :eek: Lääkäri pelotteliki jo mua, että kunto on todella huono näin monen viikon täysmakoilun jälkeen. Kuulemma erittäin hyvä jos jaksan autolle kävellä osastolta. Mutta sen näkee sitten.. Silloin, kun tänne tulin, mahduin vielä normivaatteisiin ;) Nyt ihmettein tuossa aamulla, että mähän oon ihan kauhee norsu! Siis, ei tota mahan kasvua tässä makuuasennossa oo huomannut!! Inhottavasti vauvan pää painaa tonne alas.. Saa nähdä minkälainen suippopää sieltä tulee,kun on ollut jo montaviikkoa kiinnittyneenä..:whistle:

Nennalla ollut kova homma muuton kanssa! :) Muillakin vissiin supistellut enempi? Tsemppiä kaikille! Mä alan tässä oottelemaan malttamattomana huomista........|O

Seiniss ja beib 33+6 Huomenna POKS ja KOTIIN :heart: :D

Seinisipe: ihanaa kun pääset kotiin. Toivotaan ja peukutetaan kovasti että pysyt nyt kotonakin viellä hetken kasassa. Saat siellä nauttia olosta, kodista ja miehestä :)

Kaikille joita supistaa, niin kovasti jaksuja ja koittakaa nyt viellä hetki pitää niitä pikkuisia siellä masussa kasvamassa ;)

Mommysmonsters: Komeesti maha on alhaalla :)

Nenna: ihanaa kun muutto valmis ja nyt sitten huilaamaan sekä voimia keräämään.

Anna: kiva kun raskausmysrkytys oireet alkaneet helpottamaan :)

No, nyt oon sitten minäkin vihdoinkin saanut pestyä vauvan vaatteet. Sänky on laitettu valmiiksi odottamaan. Tosin pinnasuojus viellä puuttuu kun se on veljen perheellä viellä, mutta sen nyt kerkii asentamaan vaikka vaavi kotona olisikin. Kävin pari pientä koria ostamassa hoitopöydälle, saa sukkia ja tumppuja toiseen, kestoliivinsuojat sitten toiseen. Pysyy paremmassa järjestyksestä :) Nyt kun saa vaatteet viellä kuivaksi, niin silitys ja viikkaus urakka alkaa. mutta muuten tämä asia alkaa olla hyvällä mallilla.

Turvotus: ei ole. Miten sitten kuumalla kelillä tulee, sen näkee sitten kun/jos ne alkaa :)

Vois mennä hetkeksi silittämään jo kuivia pikkumiehen vaatteita ;)

Muumi ja pikkumies 35+5 :heart:

Nenänniistäjistä meillä oli esikoisen aikana kans sellanen joku "halppis" versio. Missä oli just sellanen pumppu (Nen) kuta kuinkin tuon tapanen. Ei sitten toimi yhtään!
Itse suosittelen ostamaan Nenä Fridan (NenäFriida® nenänpuhdistin - 9.95EUR : Terveysasema.fi- hyvinvointia verkosta) Tosi tehokas ja tulee huomattavasti paremmin räät pois ku tuolla "pumppu" niistäjällä. Vaikka tuo onkin vähän hintavampi, niin silti suosittelen! Löytyy myös ainakin prismasta täältä päin, varmasti apteekeistakin mutta voi olla vähän kalliimpi kuin marketeissa.

Seinisipe Hienosti olet kyllä jaksanut makoilla! Toivotaan nyt että ei pikkuinen ihan vielä tulisi sitten maailmaan, että pysyisi silti pari viikkoa ainakin masussa vielä :)

Kirpparilta tuli tänään ostettua Reiman vaaleanpunainen toppahaalari kokoa 68, maksoi huimat 6€.

SaaBas & Tyyne 34+4

Yhteistyössä