***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Toukokuussa***

Huomenta!

Plääh.. mä herään aivan liian aikaisin eilen klo 6 ja tänään klo 6.30, ja mä olen lomalla eikä mulla nyt näin aikaisin vielä oo mitään tekemistä!

Siilis no ne supistelut sen kourimisen jälkeen selitti kyllä paljon!

Minttu tosi ikävää että sait RD diagnoosin! Ja muutkin jotka sen kanssa tappelette niin täydet sympatiat teille! Kyllä sitä haluaisi vain nauttia raskaudesta eikä huolehtia jokaisesta suupalasta ja liikuntakerrasta! Onneksi siitä ei kuitenkaan useinkaan seuraa vauvalle eikä äidille mitään pysyvää, lähinnä se vain kertoo sen, että äidillä on alttius sairastua vanhempana tyypin 2 diabetekseen. Eihän sekään kiva sairaus ole, mutta on edessä vasta sitten joskus eläkeiässä eli ei nyt ihan heti ja siihenkin voi vaikuttaa omilla ruokailu- ja liikuntatottumuksilla! Ja tosiaan toisilla RD ei merkkaa mitään vaan sokeriaineenvaihdunta menee yksinkertaisesti sekaisin vain ja ainoastaan raskaudesta johtuvien hormoniheilahdusten vuoksi!

Kaikille palkka-asiaan vastanneille iso kiitos! Kyllä helpottaa tieto, että on sitä äitiysrahaa tulossa!

Muumi mä nukun edelleen kun tukki, koskaan ei tarvitse yöllä käydä vessassa ja jos muuten vaan herään esim. kääntymään, niin heti kyllä nukahdan uudestaan. Viime yönä olin nukkunut niin sikeästi, etten ollut edes kääntyillyt juurikaan ja sen sitten tunsi aamulla kyllä vasemmassa lonkassa! Liikkumisesta eilen kävin puolentoista tunnin aamulenkillä ja koko päivä sen jälkeen laitettiin pihaa! Mulla on oikeestaan vaan toi kävely mitä vielä teen, mutta se onnistuu tosi hyvin, vaikka onhan tahti jo tosin hidastunut! Niin ja vesijuoksussa olen vielä silloin tällöin käynyt! Ei meinaa toi pirun uikkari enää vaan mahtua päälle!

No nyt meinaan mennä "kaunistautumaan" (tällä naamalla) ja jos sitä jotain tekemistä vaikka keksis! Sinne torille ainkin piti raahautua!

Tiinu ja Jäppinen 31+3

Viimeksi muokattu:
merlina: Älä tressaa sen liikkumisen kanssa, ihan turha sitä tosiaan on itseään kiduttaa jos se tuskaista on. Itse saan tosiaan olla onnellinen kun pystyn näin hyvin viellä näillä viikoilla liikkumaan.

Minttu: Jaksamisia puhaltelen täältä. Itsellä olisi tunteet olleet varmaan aikalailla samankaltaiset kuin sulla jos rd-diagnoosi olisi tullut. Ja niin kuin tiinu kirjoitti, se tuskin vaikuttaa teihin kumpaankaan jälkikäteen. Vauvan syntymäpainoonhan se voi vaikuttaa, mutta jos liikut ja syöt jo nyt hyvin niin tuskin hätää. Toivotaan ettei piikitellä kuitenkaan tarvii alkaa.

Anu: Hyvä kun kotimittauksissa sokerit pysyneet kunnossa :)

Täällä oli yöllä ollut puol astetta pakkasta. Onneksi nostin kesäkukat sisälle ja niitä mitä saanut nostettu peitin harsoilla. Kyllä ois harmittanut kun kukat paleltuneet. Aurinko paistaa taivaalta, keli näyttää ihanalta :) Tänään vois vaikka yrittää hieman siivota.

Muumi ja pikkumies 35+1 :heart:

Mintulle ja muille RD.n kanssa tuskasteleville tsemppiä! Täälläkin se diagnoosi oli lätkäisty äitipolin papereihin. Mullahan rasitus oli kunnossa, mutta kotimittauksissa aluksi paastoarvot oli koholla. Tosin ei kertaakaan yli 6, mutta vähän kumminkin. Nyt ovat pysyneet hyvinä ja mittailen enää satunnaisesti. Vauvan koon takiahan mulla alunperin alettiin seurata. Mutta vauvakin oli ihan käyrillä tuossa kasvussa viimeksi äitipolilla, eli 2500g rv 33+5. Jatkossahan se ei tosiaan sen kummemmin vaikuta, äidillä on tosiaan kohonnut riski sairastua joskus tulevaisuudessa diabetekseen. Ja tietysti vauvan verensokereita seuraillaan syntymän jälkeen päivä tai pari.

Mä en ole pessyt uusia vaunujen tai kaukalon kankaita. Makuupussin ajattelin pesaista, en tosin muista pesinkö sitäkään esikoisen aikaan. Tosin oli syysvauva, joka ei siinä pusissa ikinä ollut ilaman kaiken maailman toppavaatteita, joten ei ollut ihokontaktissa siihen pussiin.

Täällä liikunnnan harrastaminen on olematonta, kun heti kun vähänkin tekee jotain supistaa kipeästi. Kaupassa käydään rattailla esikoisen kanssa ja se on siinä. Sinnekkin matkaa vajaa puoli kilsaa.

Supisteluja on siis päivittäin ja ovat tuntuvia ja ajoittain kipeitäkin. Yhtään ei kärsi kumarella tai kyykkiä ilman että supistaa. Ensi viikko vietetäänkin sitten mummulassa esikon kanssa, että äiti saa ottaa rennosti. Tuntuu, että tällä hetkellä voimat ja jaksaminen on ihan lopussa.

Alkaa lähestyä ne viikot (36+0) kun esikoinen syntyi ja jotenkin mä odotan että tämäkin tulee etuajassa. En tiedä miksi olen niin varma asiasta tai se tunne on niin vahva. Voihan olla, että tässä kärvistellään vielä monen monta viikoa.

Barbapörrö ja Urkki 34+6

eiliset neuvolakuulumiset:

rv 31+1
paino 69,6, +433/vko, yht. 6,6 kiloa tullut.
paineet ok
hemppa 122
tarjonta pt
syke 156
liikkeet ++

tänään sai heti aamusta lähteä kiikuttaan 1 veen lääkäriin kun kuumetta oli melkeen 40 ja muutenkin niin köhänen ja itkunen :/
perus virusperänen kuumeflunssa, ei löytynyt tulehduksia siis.
raukalta otettiin nielunäytekkin kahteen kertaan, harmitti pienen puolesta :/

kyllä tuli tälle mammalle hiki ja mahaa pisteli ja supisteli kun piti lasta kaksinkäsin pitää kii........:|

imetys minä imetin tuota esikoista noin 4kk, ihan hyvä aika minusta, välillä oli helppoa välillä hankalaa, lähinnä kotona helppoo ja sit kylässä stressailin aikalailla.
nyt jos sais vähän pitempään imettää niin olis kiva, onhan se helpompaa ei tartte koko aikaa pulloja pestä ja korvikkeita ostaa, varsinkin yöimetykset on niin helppoja :)

melkovarmasti vauva tulee olemaan myös pullolla, mä tykkäsin siitä et mun ei tarvi olla ihan koko aikaa vauva rinnalla vaan myös isä voi syöttää, varsinkin just jossain ravintolassa tms. mä en oo ollenkaan julki-imettäjä........ :ashamed:

kyllähän ne tissit siitä kärsii mut mitäs sitten, siihen hommaanhan ne on tehty.

imetysliivit carriwellin oli lempparit viimeks, vieläpä ne toppimalliset mitä ei löydy enää mistään nettikaupoista, vanhat nakkasin roskiin kun ne oli niin lörpähtäneet jo, ostin käytettynä.
toiset carriwellit on tallella viel, sit on muutamat kaarituelliset mut en usko et tälläkään kertaa niitä mielellään käytän. kyl niiden pinkeiden tissien kans on pakko pitää kaikista mukavimpia ja pehmeimpiä päällä.

joku imetystoppi multa löytyy ja muutamat muut liivit, ajattelin viel hm:ltä ostaa yhet, kattelin siellä semmosia kaarituettomia mustia pitsiliivejä, löyty kokoa 80E joka vois olla hyvä.
harmi kun siellä kokoja on aika rajoitetusti, mulle soppelimpi vois olla 75E tai jopa F, muistissa on ne kauheet meloonit....... :LOL:

Liikunnasta: rv 30+0 kävin viimeisen kerran salilla. Se tuntui vielä ihan hyvältä, mutta toki on rajallisesti asioita, mitä siellä pystyy tekemään. Pari kertaa olen tuon jälkeen pyöräillyt, mutta se tuntuu hankalalta kuitenkin, ja syke nousee helposti. Kävellessä alkaa pistää mahaan ja lisäksi nyt ihan parina viime päivänä on alkanut vihloa häpyluuta. Summa summarum: arkiliikunta on ainoa, mitä nyt jaksan. Uimassa voisin yrittää vielä käydä, kun ehtisi... Tärkeämmältä tuntuu käyttää töiltä liikenevä aika kodin raivaamiseen, järjesteltävää ja pyykättävää piisaa. Jos loppuraskaudessa tuntuu taas paremmalta, niin kävelylle lähden ilman muuta.

Me ostettiin tutuntutulta Brion kombi -yhdistelmävaunut vuosimallia 2006 (olleet käytössä 2007 kesästä viime kesään asti, tosi siistissä kunnossa). Heittoaisa on ja muutenkin sellaiset, mitä olin ajatellut. Onkos kellään tuollaisia?

Liisakaisa 32+5

MOMMYSMONSTERS: joo,aattelin näin alustavasti et isommat lapset (kouluikäset)jäis kotiin ja mun äiti tulis tähän sit reissun ajaksi,ja pakko tänne joku on tullakki ku elukoita pitää ruokkia jne....sit 2 pienintä eli tää masuasukki,joka tosin on sit "jo" vuoden ja ens vuonna 4-vee tyttö menis anoppilaan.tai sitte pienimmät menee omille kummeilleen.ja ennen koulun alkuja pitäs toi reissu tehdä,ettei mun äitin tarvi isompien kouluja stressata....ollaan kauan mietitty et mentäs,ja ohan täs ny vuosi aikaa miettiä lisää:)
meillä ollu aina ihanasti,että hoitaja/hoitajat löytyneet aina niin lyhyemmille kuin pitemmille ajoille.isommat tosin pärjää jo päinsäkkin.sitten miehen tytär edellisestä suhteesta on 16-v ja hänen äitillään on 6 muuta lasta,et osaa kyl tyttö lastenhoitohommat ja osaa toki palkanki niistä pyytää:)
harvemmin vain tulee vietyä lapsia mihkään hoitoon,vaikka ite kyl tykkäävät varsinki mummolaan mennä.ja anoppi ja mun äitihän hoitaneet aina pienintä ku oon töiski ollu.

hoh,meni viime yö taas valvoes:( tai semmosia max.30min pätkäunia vaan...en osaa selittää mistä johtuu!!!!!ei kipuja tai muuta vaan nii levoton olo!!!!!!!!!oli pakko heilutella jalkoja ja koko kroppaa...näytti varmaan mielisairaan hommalta.....ny kävin kuopuksen kans kaupas ja ostin kaikkee muuta mitä piti!!!siis kaikki tärkee jäi kauppaan..en tiedä mitä ny koululaisille keitän,ku pitää toi tyttöki laittaa ny päikkäreille.laitan viestin isommille et menkää pizzalle...;)äitillä ei kaikki inkkarit ny kanootissa!!;)

päivänjatkoja!

Taiska&Toukka 35+4

Heipparallaa!

Terveisiä neuvolasta. Navan takana kaikki ihan hyvin. SF-mitta oli 32cm ja painoa oli kuukaudessa tullut melkeen yhtä paljon kuin muun raskauden ainaka yhteensä. :O 6kg on tullut nyt yhteensä ettei se kauhean paha ole. Vauvan pää tuntui jo aika alhaalla. Naistenklinikalle sais nyt varata tutustumisajan. :)

Mä ajattelin ainakin pestä vaunujen kankaat kevyesti. Meillä on uudet vaunut ja ne vähän haisee uutuuttaan mun nenään.

Liikkuminen on vaivalloista. Teen puolittaista päivää fyysistä työtä ja se kyllä riittää mulle. Kumartuminen ja pitkään jaloilla oleminen tuntuu kauhealta. Kevyt kävely tuntuu parhaimmalta. Liikun sen verran mitä kroppa sallii ja suosittelen samaa muillekkin. Jos ei pysty niin sitten ei pysty. Onneksi äitiysloma alkaa keskiviikkona. Ei musta ois kyllä enää kauaa ollu työntekijäksi.

Tuittumuru ja Myrry 31+1

Anu: Mulla on kans kotimittauksissa nyt eilisen ja tämän päivän ollut sokerit tosi hyviä, ja ihan samalla lailla oon syönny kun ennenkin. Tosin nyt viikonloppuna voi tehdä tiukkaa, kun karkit jäi kauppaan...:LOL: Noh tää on nyt tätä kyttäämistä ja toivotaan ettei vauvasta tule jättiläinen...:LOL:

Pojat oli tänään viimeistä päivää tarhassa ja kyllä on molemmilla naama messingillä, kun loma alkoi!!!

Liikunnasta: Ihan saman määrän liikun vielä kun ennenkin raskautta. Tai siis lajit on hiukan vaihtunut rauhallisempiin, mutta määrä on kuitenkin sama...Tahti on varmaan hidastunut...

Nukkumisesta: Minä nukun nyt ihan hyvin, vessassa käyn 1-2 kertaa yössä. Mulla oli siinä keskiraskaudessa varmaan 2kk että valvoin joka yö monta tuntia...Ei kiva!

Imetys: Esikoista imetin 9kk ja kakkosta 1v. Toivotaan, että nytkin imetys onnistuu yhtä hyvin. Melkosia tissihirmuja on molemmat pojat olleet, mutta näin jälkikäteen ajateltuna se on niiiiin lyhyt aika. Ja nyt kun tietää että tämä kolmonen on luultavasti viimeinen, niin toivon totisesti että imetys onnistuu. Imetysliivejä on kaapissa molempia, kaarituellisia käytän päivisin, ja tuottomia öisin.

Minttu-82 ja Ilmari 31+1 :heart:

tiiinu85, tommonen toppimallinen multa taitaa jo löytyäkkin :) haussa olis carriwellin semmoset toppimalliset missä on myös imetyslunkat, vähän ehkä tukevammat kun nuo :)

aijai kun taas hankala olla kun kävi vähän kaupoissa pyörimässä, mahaa kirraa ja varmaan supisteleekin, semmonen paino ja paine lantiossa ja alakerrassa, vähän ku k*settas mut ei kai taas.. :LOL:

Tiinu85: No mullahan kävi silleen, että äippäloma kerkes jo alkuviikosta alkaa ja nyt tuli vasta rahoista päätös. :)
Aloin tuossa jokunen viikko sitten ihmetellä, kun ei mitään kuulu ja soitin Kelalle. No sieltä sanottiin, että mun hakemus on muuten ok (olin tehnyt sen ja lähettänyt jo pari kk sitten), mutta mun työpaikalta ei ole sinne toimitettu niitä palkkatietoja. Soitin sit palkanlaskentaan ja sieltä palkanlaskija sanoo, että ei hän ole tiennyt mitään, että oon jäämässä edes äitiyslomalle.. Vaikka tein sen hakemuksen töihin jo joskus päälle 2kk sitten. Ilmeisesti se hakemus oli jäänyt mun pomon koneelle "pyörimään", eikä ollut mennyt siitä eteenpäin palkanlaskentaan, eikä näin ollen palkkatiedot Kelalle. :D No onneks aloin itse selvittelemään asiaa, oiskohan vielä tänäkään päivänä ne tiedot siellä.. :whistle:
Ja näin asian viereen täytyy kommentoida, että Kelan puhelinpalvelussa on kyllä tosi ystävällistä ja asiansa osaavaa porukkaa :) Kun jouduin sinne useamman kerran soittelemaan. Mulla ei oo muutenkaan koskaan kyllä Kelan kanssa mitään vaikeuksia ollut.. vaikka onhan ne toki tarkkoja, että kaikki paperit yms. on aina täysin oikeen täytetty jne.

Yöt mulla menee ihan päin pyllyä. En oo enää saanut pitkään aikaan nukuttua.. Pyöriskelen sängyssä, maha puutuu jne, käyn välillä vessassa varmaan 10 kertaa! Näin oli esikoisenkin loppu raskausaikaan. Sitten siihen vielä päälle sairaalassa olo, missä en nukkunut yhtään ja kotona sekavat alkuviikot ja yövalvomiset.. Oli muuten mahtava olo! :D Noh, mut jospa sitä tällä kertaa menis sitten kaikki paremmin.. Jotenkin tuntuu nyt, että mikä siinä pikkuvauvan hoidossa olikaan niin rankkaa? Kun vertaa tuohon 2v uhmaikäiseen.. Vauva ainakin pysyy paikallaan!! :D Jostain luin joskus, että nää lopun raskauden valmomiset johtus muka siitä, että elimistö valmistautuu jotenkin sitten myöhempiin yöheräilyihin.. tiedä sitten. Mutta ite ainakin huomaan nyt pärjääväni vähemmilläkin yöunilla, kun on tullut niin huonosti nukuttua :)

Hb meidän neuvolassa mitataan joka kerta. Mutta en tiedä pidänkö sitä pikamittaria kovin luotettavana.. Terv. hoitaja sanoi, että siihen kuulemma vaikuttaa sekin, että paljon on esim. juonut ennen mittauksen ottoa tai mitä syönyt lähipäivinä. Viikko sitten mulla oli hb 117, sitä ennen 2 viikkoa 130 ja siitä taas 2 viikkoa taaksepäin 117. Tuskinpa se muutamassa viikossa noin paljon heittelee. Ja mulla ei tosiaan lääkäriä ole ollut kertaakaan, eikä ilmeisesti olekaan, ellei jotain ihmeellistä ilmaannu..

Pearl ja pieni 35+1

Viimeksi muokattu:
NiQ tosiaan, tuolla joku aikasemminkin jo kirjoitti, että laskettu aikana vauva olis n. 4kg, ja samaan mullekin sanottiin. Esikoinen oli syntyes 4200g, tyttö painoi 3590g, ja kyllä toi neiti oli helppo ponnistettava. :LOL:

Imetyksestä toivon tälläkin kertaa, että se onnistuu. Molempia lapsia oon imettäny n. 4kk, esikko oli myös korvikkeella samalla. Tytölle taas ei tuttipullo kelvannu oikein missään vaiheessa. :D En ota paineita asiasta, mutta itse ajattelen sillai, että imettäminen helpottaa paljon arjessa. Ei tartte korvikkeita lämmitellä ja ruoka on kokoajan saatavilla. :) En silti missään nimessä katso pahalla niitä, jotka eivät imetä.

Yöt menee täälläkin aika levottomasti, ainakin tällä hetkellä. Mulle tuli muutama päivä sitte aivan kaamee yskä, ja yöt meneeki yskiessä. Tänään sit ylävatsa on tullu araksi yskimisestä, ja sattuu pieniki kröhäisy. :( Ja toinen ikävä vaiva yskän takia; pissan karkailu!:ashamed: Öisin pitää siis ahkeraan käydä vessas, jos ei halua, että herää omasta virtsastaan.. :(

Liikuntaa en juurikaan jaksa harrastaa, kerran viikos käyn koiran kans kurssilla. Lenkit olen jättäny jo väliin, mutta ehkä täs, kun viikkoja kertyy lisää aloitan uudestaan lenkkeilyn, jos paikat kestää. On aika kivuliasta ja hidasta tämä mun meno jo. :D

Pihalla touhunnut tänään sit lähes koko päivän! Etupiha on nyt melkeen kunnossa ja takapihaan sain sellaisen vision et heti pitäis päästä toteuttamaan. Harmi vaan et mies lähti merelle viikonlopuks ja tarvitsen sen apua siinä takapihan laitossa! Tuli kyl jo ihan liikaa tuhlattua rahaa etupihan kukkasiin! Mut ne on vaan niin ihania :flower:!

Mua ei kyllä vieläkään supista tai kipuile oikeen mikään paikka! Tai sit mä en vaan huomaa niitä! Joskus vähän pelottaakin et jos alakerrassa tapahtuukin jotain, mut mä en vaan tajua sitä! Mulla on nimittäin tosi korkea kipukynnys ja pieniin vaivoihin ja kremppoihin oon jo niin tottunut urheilurasituksen myötä!
Ja sit mua vähän ärsyttää kun kaikki läheiset on koko ajan sanomas et ota nyt iisisti ja ei sit saa nostaa eikä saa tehdä sitä ja tätä jne. Mulle tulee ihan sellanen olo et enkai mä nyt tyhmä oo, jos alkaa sattumaan niin kai mä nyt itekkin tajuan heijata, enkä mä mikään sairas ole vaiks raskaana olenkin. Ja mitä mun sit pitäis tehdä, maata kaikki päivät, vaikka vointi on mitä mainioin! (pieni vuodatus :saint:)

Imetyksestä mä niin toivon, että onnistuisin siinä! Haluaisin täysimettää ainakin 5kk ja mahdollisesti jatkaa osittainimetystä ainakin 9-12kk saakka! Mulle se imetyksen onnistuminen olis tosi tärkeetä jo ihan vaan sitä varten, että voisin olla tyytyväinen edes johonkin itsessäni! Meillähän tää lapsettomuus johtuu täysin musta ja mun naiseuteni "hedelmällisenä suvun jatkajana" on kyllä saanut sen myötä melkoisen kolahduksen! Lapsettomuushoitojen aikana tunsin itseni enemmän munattomaks mieheks kun naiseks! Nyt ihailen vatsaani ja pyöristyneitä rintojani ihan onneissani ja jotenkin liitän myös imetyksen sellaseks yhdeks tavoitteeks takas kohti naiseuttani! Tiedän toki, ettei imetys aina syystä tai toisesta onnistu ja yritän asennoitua siten, että ei saa masentua jos ei onnistu, mutta toivoa aina saa ja parhaani aion yrittää! En kuitenkaan tuomitse ketään joka ei aio imettää!

Kyllä huomaa et on loma alkanu kun täällä palstailen aamuin illoin!

Tiinu ja Jäppinen 31+3

imetyksestä Itse tykkäsin imettämisestä todella paljon, se oli vaan jotenkin niin ihanaa ja meidän oma juttu. Esikkoa imetin vuotiaaksi ja samaan toivon että vauvan kanssa päästään. Imetys oli niin helppoa öisin, eikä mulla ollut ongelmaa imettää vaikka kahvilassa. Harso eteen vaan ja muksulle tissi suuhun. Jos joku jotain kiksejä sai mun julki-imettämisestä ni siitä sitten vaan. =D

Toivotaan ettei kenenkään vauva nyt ennen aikojaan ala syntyä vaikka paikat oliskin pehmeet, kyllä täysaikainen lapsi on helpompi hoitaa, niin ainakin neuvolassa väittävät kun kokoakin on enemmän.

painoarvioista ei kannata ottaa stressiä. Meillä esikon painoarvio oli yli 4kg ultrassa päivää ennen käynnistystä ja mahan päältä kokeiltuna synnytyksen aletettua kätilö sanoi että on yli 4kg. No tyttö oli 3400g.

Paljon olitte taas jutelleet, mutta nyt en muista enempää.

Bree 35+3

Joo nuo yöt kyllä niin turhia tällä hetkellä, mitää muuta tee ku pyörin ja ramppaan vessas, meen nukkuu joskus 11 aikoohon, niin 5 oon valmis nousee jo ylös, ei vaan nukuta! Ja siinäkin välissä ehdin vessas käydä monet kerrat, ja jotenki en uskalla ukkoon päin nukkua ollenkaa ku pelkään et unissaa huitoo mahaan tms!! No ei oo montaa viikkoa enään tätä olotilaa enään jäljellä, pitää vielä nauttia kuitenkin masustakin!! :))

:wave:
Tulin vain ilmoittamaan että yhdessä kasassa vielä ollaan.
Oon koko päivän pakannut.
Esikon luokkakaverin äiti olikin järkännyt mulle yllätyksen ja hommanut mulle muuttoapua :O
Huomenna sitten tulee hän ja lapset ja häne laste isä ja sen veli kantaan mun tavaroita asunnolle.
Tänään hain lähikaupasta isoja Lso:n laatikoita lainaan muuttoon (itse ehdotti,aivan upeeta!) ja niin oon päässy sit kunnolla pakkaushommiin.
Kieltämättä ajoittain tulee pieniä supistuksia mutta ei mitään huolestuttavaa vielä.

Hassua että kun siinä asunnossa ei ole jääkaappia nin se kuuluu vuokralaisen ostaa :O
No,saan muuttoapu kaverilta sitten minijääkaapin lainaan pariksi viikkoo et saan ostettuu oikeen jääkaapin :)
Eiköhän silläkin pärjää tovisen.
Ainakin sen saa näyttään helposti ylitäydeltä :D

Mutta nyt vielä hetkeksi jatkaan pakkailuja tälle iltaa ja aamusta taas kunnes alkaa tavaroiden roudaus.

Nenna ja Iiduska 34+2

Poksumisia!

Öisin tulee herättyä kerran esikoisen kanssa ja sen jälkeen saa välillä hetken pyöriä että pääsee takaisin uneen. Ja välillä tuntuu että ei väsyttäis enää, vaikka olis nukkunut vain 5-6h.
Iskias vaivaa, joten senkin takia kyllä tulee välillä herättyä sen verran että kääntää kylkeä. Ei tosin aina..

Kelan rahoista.. Mulla olis kans varmaan pienempi toi vero prosentti kuin 20%. Mutta en kyllä lähde soutaan noitten kanssa. Joutuisin kuitenkin makseleen sitte mätkyjä vuoden päästä. Niin mielummin maksan nyt sen 100e veroa/kk ja otan ens vuonna taas palautuksia :)

Merlina laittama lista onkin ihan hyvä :)
Täältä löytyypä melkein kaikki mitä listassa mainitaan, tosin onhan siinä sitten sellaisiakin mitä ostetaan sitte jos on tarvetta (esim. sinkkivoide, Cuplaton, rintakumit..)

Imetysliivejä en ole katsellut sen pahemmin, esikoisen aikana en tarvinnut, pärjäsin hyvin normaaleillakin. Mutta nyt jos näen sitten tarpeelliseksi ostaa niin ostetaan jälkeenpäin, eihän sitä tiedä jos tissit kovinkin paisuu.

Lomasuunnitelmia ei sen koomin ole, mutta juhannuksena->jälkeen en uskalla enää kovin kaukana sairaalasta olla :D Jos tämäkin kerta meinaa tulla yhtä nopeasti maailmaan kuin esikko niin tulee aika kiire jos matkaa sairaalaan on tunnin ajomatka. Mielummin sitten pysyttelen kotosalla :D

Kuva päivitys vielä:

Kuvassa siis vasemmalla esikoisen ajalta ja oikealla tilanne nyt :D
Esikoisen aikana ollut sf-mitta 4cm isompi näillä viikoilla! huh huh!

Ja tänään tuli laitettua vauvan sänkykin valmiiksi, tainno pussilakanasta puuttuu vielä peitto, mutta muuten valmis :)

SaaBas & Tyyne POKS 34+0

Saabas iiiihana pussilakana ja pinnasängyn suojus, mistä oot nuo hommannu?

Imetyksestä Mulla on nyt raskauden edetessä tullu semmonen halu onnistua siinä, alussa en niinkää välittäny siitä pystyisinkö imettämään vai en. Ainakin nyt sitten yritän ja imetän sitten niin kauan kun siltä tuntuu, tosin jos ihan hirveäksi vänkäämiseksi menee niin sitten lopetan. Imetys ei oo mulle mitenkään hyvän äitiyden mittari.

Viimeyönä nukuin tosi hyvin, en edes muista millon olisin noin hyvin nukkunu. En pyöriny paria tuntia hereillä niinku yleensä eikä tarvinnu vähän väliä juosta vessassa. Ihanaa!

Tossa päivällä yritin ommella niitä kestoliivinsuojia enkä tajua mikä meni vikaan ku niistä tuli niin "aaltoilevat" reunoista -.- joko joku kangas vetää tai jompikumpi langoista kirraa. Ja tietenkin äitin saumurissa oli joku vika -.- murrrrrrrrrrrrrrrr

Merlina ja muru 34+1

Nenna77
Jääkaappi kuuluu vuokra-asuntoon ja kuuluu siis vuokranantajan hankittaviiin! Sinun ei kuulu sitä ostaa! Jos rupeaa vänkyilemään niin soitteleppa jonnekin asuntoasioista tietäville. Jääkaappi on pakollinen varuste Suomessa vuokra-asunnossa. Kuten liesi. Tiskikone ei ole.

Näin mäkin olen ymmärtänyt että se jääkaappi olis joka vuokra-asunnossa iha itsestäänselvyys.
Täällä on kumminkin paljon asuntoja jossa jääkaappia ei ole ja vuokralaisen kuuluu se hommata.
Mun pieneen päähän ei kyllä mahdu tuo ajatus ollenkaan,ja vaikka mä koitin sarataa puhelimessa asiasta,ei se menny mihinkään suuntaan. Vuokrailmoituksessa netissä,sanottiin että keittiön varusteisiin kuului jääkaappi,mutta ilmoituksessa ei ollu ku osoite oikein,kuvatkin oli jostain toisesta asunnosta.

Nenna
Soitappa tuonne:
Vuokralaiset VKL ry (ent. Vuokralaisten Keskusliitto) toimii vuokralaisen edunvalvojana.
Palvelemme ihmisiä valtakunnallisesti ja on samalla kaikille toimijoille avoin kansalaisjärjestö.
Olemme avoinna arkisin 9.30 – 13.00
Neuvontapuhelin: 0600 9 1515, puhelun hinta on 1,69 €/min.

Mie kerran kyselin oikeuksieni perään paria asiaa tuolta.

....Huoneistoon tutustuessa on hyvä katsoa kaikki huoneet. Pääsääntöisesti vuokra-asunnossa olevat kodinkoneet (liesi & jääkaappi – pakastin) kuuluvat vuokrasuhteeseen ja niiden voi olettaa toimivan. ..... Poiminta heidän sivuilta!

Yhteistyössä