*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Hei,

en tullut hullua hurskaammaksi, verikokeet taas ja ultra, alkio(jota ei löytynyt) ruskuaispusseineen vastasi vkoja 5+4-6. Eli juurikin sen mitä olen raskaana menkkojen mukaan. ei sykettä. Vuoto on loppunut jo eilen iltapäivällä viiden huitteissa, nyt ei ole ollut mitään. hcg-arvo oli hiukan laskenut n.4800:sta n. 4400:aan.
Näistä lääkäri päätteli uhkaavan keskenmenon, lepoa vaan.. viikon päästä uudestaan kontrolliin. ellei vuoto ala ensin.
Olen siis täällä isolla kysymysmerkillä varustettuna masun kohdalla..
Kengu
 
moi

kengumamma: voi kun ikävää ettei löytynyt vielä selvyyttä asialle :hug:
En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta poikaa odottaessa mulla vuosi parin viikon aikana ihan ruskeaa ja tosi tosi vähän ja kipuja oli vain vasemmassa nivusessa. Olin ihan varma että kesken menee joten kävin yksityisellä ultrassa. Menkkojen mukaan sikiön piti olla 7+2 mutta olikin 5+2-6 ja ultralla ei saatu sykettä eikä siellä ollut kuin pussi ja sekin hädin tuskin näkyi.. ja poika on tällä hetkellä päiväkodissa :) eli mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ja tässä tilanteessa ei voi muutakuin odottaa:) Toivottavasti siellä kuitenkin kaikki olisi hyvin eikä vuotoa enää tulisi :) :hug:

 
kiitos! Sinderella ja niisku-rouva!

Olen ihan oikeesti täysin vailla tietoa mikä on raskauden tilanne.
Mulla tosiaan aikanaan keskeytynyt keskenmeno josta ei vuotoja tullut, jouduin ihan kaavintaan asti kun ei tullut lääkeillä ulos.
Tiedän kyllä ettei välttämättä näy edes alkiota jos raskauspussi on vain alle sentin kokoinen. kotona olen onneksi mutta meillä on niin paljon elukoita ja uhmisikänen muksu että saattaa olla vaikeeta vaan pötköttää..
Eniten häiritsee se tieto että hormoni laskenut mutta vuoto lakannut?!!
Kengu
 
Sandemar iso :hug: ja voimia!!!

Kengumammalle myös iso :hug:. inhottavaa tuollainen epätietoisuus.

Tervetuloa uusille :heart:

Nyt ei enempää kerkeä kun pitää lähtee hakemaan neitiä kerhosta!!!

Muumi ja pikkuinen 8+3
 
Kengu. Onko mahdollista että kiinnittynyt niin alas ja vuoto johtuisi siitä :) Mulla ainakin johtui siitä että vauva oli kiinnittynyt liian alas ;) Tai voihan olla mahdollista, että siellä olis ollu kaks? miettikö lääkäri sitä vaihtoehtoa... silloin selittyis tuo arvojen pikkuinen lasku :) :hug:

Omanapa... mul on kauhea himo juustoon ja leikkeleisiin :p vilu ja väsy menee käsikädessä, rintojen arkuus ja kihelmöinti on häipynyt tai siis kun liivit ottaa pois ni hiukan vihlasee muttei enää oikeestaan muuten :) kai se pahaolo sieltä tulee tai sit ei tule ei tässä voi muuta kuin mennä päivä kerrallaan...

Odottaa aina sunnuntaita ni silloin on poks poks viikko :) jos nyt 3 sunnuntaita malttais odottaa niin sit vois varata varhaisultra aikaa :) jos menis rv 8+4 haluisin mennä vielä aikaisemmin mut ei siin taida olla mitään järkeä...

24päivää ensimmäiseen neuvolaan :) jos sitä ennen menis : /

Millä viikoilla te menisitte jos ei ole mitään häikkää ollut tässä alussa, ei oireita, ei kipuja, ei vuotoja, ei oikeestaan mitään :) 2vko ni olis rv 7+1 hmm :)

 
Tääläkin nyt aika synkät mielialat kun näitä huonoja uutisia lukee.. ja eilen riideltiin miehen kanssa ja tänään ei oo ollut juuri ollenkaan huonoa oloa, vaikka viime viikko oli ihan kamala. Alaselkää jomottaa ja pelottaa tosi paljon, että tää on lopun alkua..! Vuotoa ei ole. Keskiviikkona onneksi vielä se kontrolliultra viikkoihin, mutta jotenkin en usko, että tää jatkuu. Maha tuntuu tyhjältä..

Milja
 
Sandemar :hug: Sanattomaksi vetää aina :'(


Kengu Toivotaan kaikin voimin parasta josko pikkuinen kuitenkin pysyisi kyydissä! :hug:
Päivä vain ja hetki kerrallaan, ei voi muuta :hug:

ON sen verran että väsyy väsyy mutta tuo 1,5 vee on sellainen duracell-pupu että jos ei ulkoilua ja virikettä ole riittävästi niin menee pitkin seiniä. Mies on onneksi tämän viikon talvilomalla niin on vähän apua. Mut nimenomaan vähän, meillä on remontti menossa vähän siellä sun täällä joten ukon aika menee niissä enimmäkseen... mutta pääasia että on kotosalla =)

Missä vaiheessa plussauksen jälkeen varailitte itellenne neuvola-aikaa? Jotenkin aattelin että jos odottelis ja kuulostelis vielä viikon ainakin ennen ku varaa.. Niin vähän näitä viikkoja.

Jasmin & 4+3
 
jasmin; itse varailin heti 4+3 tai jotain... Itse soitin kun ollaan muutettu uudelle paikkakunnalle ja en tiennyt käytännöistä ja mulla oli muutakin kysyttävää... on siis kolmas kyseessä enkä osaa vieläkään olla rauhassa ;) Onneks sattus olemaan mukava täti ja kuulosti reippaalta asiansa osaavalta. Toivottavasti ei ollut vaan joku vastaaja neidiksi otettu :) heh ja varasin sen ajan viime ke ja eka neuvola mulla on 16.12 eli ne antaa sen ekan neuvolaajan rv 8
 
Tsemppiä kovasti teille joilla asiat ei ole niin hyvin tai epätietoisuus vaivaa. :hug:

Mulla on sitten ollu huono päivä. Töissä on niin kiire ettei ees syömään ehtiny. Nyt sitten tuli sorruttua pitsaan. Noh, sallittakoon se tämän kerran. :whistle: Tunteet myllertää muutenkin. Tämä vauva oli aikamoinen yllätys sekä minulle että tulevalle isälle. Asumme vielä eri kaupungeissa ja välillä tuntuu niin yksinäiseltä tämä odotus. Tää on taas niitä päiviä kun tekis mieli irtisanoutua koko hommasta. :headwall: :D
Alavatsa ei enää kipuile niin kovasti. Lähinnä väsymys ja kipeät tissit vaivaa. :)
 
Sandemar: :hug:

Kengumamma: Jaksamista epätietosuuteen! :(

Mulla on tänään hävinnyt täysin epäilys siitä, ettei kaikki olis hyvin! Ihana olo :) Jotenkin vaan tuli sellanen varma (tai sanotaan vielä varmempi kun aiemmin) olo, että kyllä se pieni siellä kasvaa ja ihanaa nähdä se perjantaina! Varmaan johtuu siitä kun näin viime yönä semmosen unen, että oltiin ultrassa ja siellä pieni sydän sykkin :) Näin saa mun puolesta mennä koko viikko, meneepähän nopeammin kun ei murehdi koko ajan! Väsyttäis kyllä kauheasti vaikka nukuin päikkäritkin... Onneks mies tuli jo kotiin :D

kukkis ja tossavainen 6+6
 
A-H
Kengumammalle :hug:

Tänään oli siis ultra ja siellä näkyi 1,53cm pötkylä :heart: Syke 145. Eli kaikki hyvin! Laskettuaika on nyt ultran mukaan sitten 5.7.2011. Oikelta puolelta munasarjasta löytyi kysta, kuulemma synnytyksestä jäänyt? Hintaa jäi kela-korvauksen jälkeen n.130e, Mehiläisessä kävin Jyväskylässä.

Meillä on sekarotuinen koira. Isä Rottweiler ja emä saksanpaimenkoira/collie/labradorinnoutaja. Ikää neidillä on kohta 5kk. Nopeasti oppiva ja erittäin vauhdikas, vilkas yksilö ;)

Joulu on ollut mielessä jo varmaan heinäkuusta lähtien :xmas: Olkkarissa on punaiset verhot, ja kynnttilöitä on palanut jonkin aikaa :) Eipä meille mitään erikoisia koristeita tai valoja tule, jouluruoka sen tunnelman sitten tekee lopulta :heart:

Ihanaa kun vihdoin on tullut talvi! Talvinen luonto, huurteiset puut ja hanki, niiiin kaunista! Tulee ulkoiltuakin enemmän :)

A-H 7+6
 
Voi kurjuus mitä viestejä täällä :( Sandemar :hug:
Ja Kengumammankin epätietoisuus on varmasti todella inhottavaa!!! Paljon jaksamista!

Vähän tuntuu hölmöltä itse nyt kirjoittaa omia aatoksia, kun toisilla on huonoja uutisia...
Mä kävin perjantaina ensimmäisessä neuvolassa, jossa katsottiin jälleen ultralla ja kuulin jo pienen sydämen jumpsutuksen :heart: Neuvolassa laitettiin lasketuksi ajaksi 4.7, eli tänään olisi jo tasan 8 viikkoa :)
Np-ultra on 16.12, 3 viikkoa :D jee!

Maha on jo aika iso, en ymmärrä miten piilotan tätä vielä yli 3 viikkoa!! (oikeastaan ajattelin että paljastaisin töissä vasta ensi vuonna, kun jään pidemmälle lomalle jouluna, mutta eipä taida olla mahdollista :D )
Paha olo on hirveetä!! Ja tää väsymys |O Lisäksi tissit on kipeenä!!
Jotenki olin ihan varma että tämä on tyttö, mutta nyt aloin epäilee kuitenkin poikaa..
Tyttöä odottaessa oli tissit tosi kipeenä, pahaa oloa kesti 1½viikkoa. Poikaa odottaessa oksensin 6 vko, mutta tissit ei olleet yhtään kipeinä : /

Mä varasin neuvolan 4+6 viikolla, ja olin jo siis siellä viime perjantaina, eli viikkoja tuolloin 7+4, joten kyllä soittelisin jo heti :D

-Lilli, rv 8+0
 
Moikka taas :)

Hermot menee noitten mukulien kanssa, oikein pahaa tekee kun ärähdän heille. Mutta missä noi on ollut kun JÄRKEÄ on jaettu!!!

Voisko joku täällä kenellä on jo 2 tai useampaa lasta kertoa miten he tulevat keskenään toimeen. Mä jaksa kun noi kaks tappelee ihan jokaisesta asiasta ja ei kuuntele ja jos kuuntelee ei tottele :(:kieh: he oikeen nauttii siitä kun äitillä kiehuu sappi! eikä mikään tunnu auttavan. Jäähyllä ei pysy, ei kuuntele mitä sanotaan syyksi miksi on jäähyllä, molemmat jaksaa kyllä huutaa niin kauan että saa tahtomansa läpi.

Kerrompa tässä samalla yhden ei niin hauskan jutun, Neiti kun oli pienempi ja poitsu oli juur syntynyt ja meni hetki jos toinenkin tuli syksy ja neiti alkoi kiukuttelemaan, siis itkemään että sai tahtonsa läpi kun oli huomannut että veli itkee ja saa äitin heti, kerroin siitä neuvolassa ja neuvolantäti sanoin että neiti haluaa vaan huomiota sillä huutamisella, antakaa huutaa :) Näimpä seuraavan kerran kun neiti sai kiukku kohtauksen niin annoimme heittäytyä lattialle ja huutaa elämänsä kyllyydestä huomioimatta häntä niin kuin neuvolantäti oli neuvonut. NEITI HUUSI SUORAA KURKKUA 45MIN!!!!:O|O

Eli mä alan olemaan kohta ihan hermoraunio kun mä en saa mitään kuria noihin, ja sitten pelkään et tää vauva menee kesken kun en osaa edes noiden kahden kanssa olla :headwall::'(
 
Moiks.

:hug: Sandemar ja Kengumamma..

Voiskohan minutkin lisätä tuonne etusivulle, kun ei mua siel näy, vaik jälkeenkin on uusia ilmestyny... Meille tulossa siis 4. lapsi, Pirkanmaalla asustellaan, joten synnytyssairaala ois TAYS. Mulla ikää nyt 34. L.a. ois 23.7. nyt rv 4+5 :D

Nyt ei oo muuta oiretta ku tuo tissien pakotus :rolleyes: Tuntuu jotenkin "liian tavalliselta". No on mul kyl väsymystä ja pohajton ruokahalu, mut eivät ne oo mitään outoa mulle :D

Elli ja Terho 5+2
 
Heippa kaikille :)

Joku kyseli alkuraskaden ultran ajankohdasta.. Itse menin n. viikoilla 8+0 siksi, että halusin varman tiedon tilanteesta.. Ts. jos päivät heittääkin taaksepäin, ei tarvitse varata uutta aikaa jos näkymä on epäselvä. Ja mulla ei ole ollut siis mitään häikkää :)

Varasin vasta tänään neuvola-ajan, kun en uskaltanut sitä tehdä ennen ultraa.. Ja sehän meni nyt niinkin pitkälle kuin 21.12. eli kuukauden päähän! Viikkoja tuolloin n. 12, ehdin käydä niskapoimu-ultrassakin sitä ennen. No eipä sillä kai niin väliä.. Mulla siis oli syyskuussa alkuraskauden keskenmeno, silloin varasin neuvolan heti ja siksi nyt venytin sitä.

Täällä on hyvin tukevasti raskaana oleva olo. Huonoa oloa, joka alkaa aamulla ja helpottaa vasta alkuillasta.. Rinnat superkipeät ja turvonneet, lähes kaikki haisee pahalle.. Alavatsaa pakottaa ja jomottelee.. Väsymys on jotain aivan musertavaa. Olo ei ole lainkaan hehkeä.. No, joululomaa odotellessa, toivottavasti jouluruoat jo maistuu :)

Kurjaa, että täällä on niin moni epätietoisuudessa ja/tai ahdistuneena. Itse edellisen km:n jäljiltä elin nuo ekat viikot jotenkin tunteeni etäännyttäen, eli en edes uskaltanut toivoa mitään enkä ajatella asiaa tarkemmin, toivoin vain että viikot menisivät nopeasti ja yritin olla stressaamatta, kun en kuitenkaan voi asiaan itse vaikuttaa. Ja myös sen takia, kun pettymyksen mahdollisuus on alussa niin suuri :( Nyt ultran jälkeen uskaltaa vasta ajatella, että kyllä sitä oikeasti raskaana ollaan. Silti mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta en murehdi nyt.

Nyt yritän räpiköidä itseni kuntosalille, kun liikunta edelleen tuntuu auttavan tähän huonoon oloon :) Onneksi!

Mayinga 8+2 (vai 3?)
 
tervetuloa uusille :p


Sandemar :hug: ja Kengumamma :hug:
Ikäviä uutisia...
ihan hirveesti on meitä pudonnut tältä listalta,eiköhän nyt jo piisaisi :(
Kengulle nyt oikeen vahvat tarrasukat kyytiin <3

Joo,ruoka on hyvää :D ja kaikki muukin.
Aivan hillittömiö himoja,ei mitää erikoista vaan alkaa tekeen yks kaks mieli jotain ja sitä on sit saatava!! ja sit sen syö liki ahmien ja sit onki jo huono olo :(
Tänään tein lettuja ja en kyl syöny ku kaksi ettei tule huonoa oloa :D
Onhan siinä sitten iltapalaksi vielä ;)

Täälläpäin neuvolaan varataan aika jo viikoilla 5 ja 6 koska tarvittaessa alkuraskaudenultra on suoritettava ennen viikoa 8..

nyt on pakko mennä taas,jano tuntuu vaivaavan ihan kokoajan ja nytkin on mentävä juomaan mehua.
 
Niisku-Rouva, kertomasi on just niinku meillä. Nykyään ykkönen (10v) ei niin enää osallistu tappeluun. Kakkonen (7,5v) ja kolmonen (5v) on nyt jatkuvasti tukkanuottasilla. Oottelen tässä, että kakkonen kasvaa niin sitte todennäkösesti kolmonen ja nelonen (2,5v) alottaa. Sitte jossain vaiheessa varmasti nelonen ja viitonen. Ja eiköhän sitte joskus viitonen ja kuutonen. Onneksi näyttää siltä, että ku lapselle tulee ikää lisää niin helpottaa. Ja musta kans tuntuu, että tenavat oikein testaa, millon äiti suuttuu. Eivätkä tottele eivätkä kuuntele normaalipuhetta. Välillä meinaan minäki suuttua kunnolla. Jaksuja arkeen! Eiköhän tämä joskus helpota :)
 
Iltaa taas! Viikonlopun olin reissussa ja olisin voinut ehkä jopa välillä olla ajattelematta tätä raskautta, mutta se muistutteli itsestään: la, su ja tänäänkin on tullut pikkuhousunsuojaan muutamia ruskeita tippoja.:confused: Ei siis koko ajan vuoda, iltapäivällä vain muutama tippa, mutta tosiaan monena päivänä. Toivon, ettei ole mitään sen kummempaa kuitenkaan. Aika monessa paikassa on sanottu, että tällaista voi olla, eikä se tarkoita mitään. Ja siis mitään kipuja ei ole, mutta toisaalta ei mitään sen kummempia oireitakaan sitä lievää etovaa oloa lukuun ottamatta.

Olen tosiaan jo keskiviikkona menossa varhaisultraan yksityiselle, niin eiköhän tilanne siellä selkene. Otan nyt ihan rauhallisesti siihen asti, jätin jumpankin väliin, vaikka ei kai sillä mitään väliä ole...

Onneksi mies on ihana ja vakuutteli, että kaikki on varmasti hyvin. Se oli myös ostanut mulle lahjaksi Anna Wahlgrenin Lapsikirjan (siinä on melkein 1000 sivua opiskeltavaa raskaudesta, synnytyksestä ja lapsenkasvatuksesta!).

:attn:Mun iäksi voi tuonne etusivulle päivittää 28.

Palaan tänne vasta ke sen ultran jälkeen, etten liikaa kasaa huolta itselleni... Onneksi täällä oli hyviäkin uutisia ainakin A-H:lla ultrasta:)

Liisakaisa ja Myyrä 6+0
 
Jos minäkin varovaisesti ilmottautuisin mukaan. Ikää pian 30v. Kotona hyörii 2 tyttöä 8v ja 1v3kk. pitkän kierron vuoksi lasketun ajan määrittäminen vaikeaa. Tätä ei ainakaan helpota se että mullahan oli tässä alkuun semmoiset "valemenkat". Tyttöjen välissä kärsittiin 3 keskenmenoa. Näin alkuun voisi laittaa lasketuksi ajaksi 17.07.2011. Tarkentunee ultrassa suuntaan tai toiseen.

Täällä oloja on väsymystä( siis ihan järkyttävää) ja heikkoa oloa. tämmöistä heikkoa oloa ei ole ollut kummankaan tytön raskaudessa.
 
Heeeippa kaikki.

Lämmin osanottoni kaikille huonot uutiset saaneille :hug:

Ja kiitän onnitteluista :heart:

Mua jänskää ja stressaa ihan hulluna toi km riski.. Toivottavasti se joulukuu nyt tulis todella nopeaan, että pienenis nekin riskit..

Mun kroppa on kyllä toiminut nyt raskauden myötä niin paljon paremmin, kun normaalisti :D Ihan hassua.. Vaikka kylläkin niitä "ei niin mieluisia oireitakin" on ilmennyt, juurikin tuo pahoinvointi. Tai ei oikeastaan okseta ja tee sillain pahaa. Se olo on enemmänkin kun sellainen, että tulee kyökkäiltyä ja yökkäiltyä. :x ..mutta mitään ei tule pihalle.

Kyselin aikaisemmin tuosta Lilypie jutusta, että miten se liitetään näihin viesteihin? ..kun monilla niitä näkyy olevan. En vain osaa laittaa sitä näihin viesteihin, vaikka sain sen oikein tehtyä. ..Jos joku ihana viitsisi opastaa, kun mä oon niin huono tällaisissa jutuissa :D

-Emilien ja pikkuinen 8+6- ..Huomenna paukkuu taas :D :heart:
 
Sandemar:hug: ja Kengu: Edelleen kovasti täälläkin toivotaan, että
kaikki kääntyisi hyväksi!

Tervetuloa uusille!

Ja omasta sen verran, että eilisistä unohtui vielä nämäkin; eli
kättäri on synnytyssairaala ja ikää ompi 27 vuotta!

Hjannah & Nappula 5+6
 

Yhteistyössä