*** Heinäkuun Onnenhiput 2011 Marraskuussa***

Tämä pahoinvointi on uskomaton. Aiemmissa raskauksissa se alkoi vasta viikolla 6-7 ja sen kans pysty elämään oksentamatta (toisesta oksensin 2 kertaa ja pahoinvointi jatkui 6 kk asti), nyt olen oksentanut jo 3 päivänä. Rinnat on kuin rantapallot ja kosketusaratkin vielä. =) Mies on suurentuneesta rintavarustuksesta aivan innoissaan.

Edellisen raskauden aikana ja varsinkin synnytyksen jälkeen olin varma etten tee enää ikinä yhtään vauvaa ja nyt olenkin takin sitten kääntänyt oikein kunnolla. Ajatusmaailma on muuttunut kokonaan ja voisin hyvinkin kuvitella itseni "suurperheen" äidiksi. Miehenkin kans on jo puhuttu että jos vain meille annetaan niin useampikin yhteinen pikkuinen voitais lähivuosina ottaa vastaan. :heart: Saa nähdä muuttuuko mieli, sillä tämä on hänen ensimmäinen lapsensa ja naisen raskausoireet ja -oikut voi yllättää. :LOL: Tähän mennessä olen huomannut että miehestä on tullut aivan ylisuojeleva, saas nähdä ku kesällä kävin moottoripyöräkortin ja ostin moottoripyörän, saanko ens kesänä nauttia koko hommasta ollenkaan. : / Nimittäin jos ajotakki menee kiinni toukokuussa ja pääsen kampeamaan pyörän päälle niin että koen hallitsevani sen, meinaan todella käydä ajamassa. :kieh: ;)

Täällä siis kiukku ja uhma pukkaa päälle.

Hellun martta ja Pähkinä 4+1
 
Mulla ei ole oikeestaan mitään oiretta, rinnat vähän arat. Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 7.12. Jotenkin pelottaa, että olenhan oikeesti raskaana, koska olo niin normaali vielä.

Keiju + nyytti 4+4
 
kolmosta odotellaan mut yhtään epparihaavaa/repeämää ei ole tullut..
lapset ei kuitenka mitää kauheen pieniä olleet..

3770g/51cm
4770g/54,5cm

.. :D pitäskö siis nauraa vai itkeä ? :'D

huomena vaihtuu viikko!! odotan innollaa. :>

nyt oliki nopee ja lyhyt tämmöne sepostus...
ainii enkä oo rasvannu mitenkä mahaa aiemmist raskauksist ja arpia on tosi paljon!! :O ne kyl on aina nopeesti vaalentunu ihan valkosiks, niin ettei niit ees kunnolla nää..

pupeltaja + pyllerö 5+6 :>
 
Mää taisin plussata.
Mulla km 6.10. Ja nyt lauantaina digitestin tein (koska kuukautiset hukassa, kiertoni on vaivaiset 24 pvää ja aina palautunut keskenmenoista entiselleen heti, tämä oli 4 perättäinen epäonninen raskaus...) ja negaa tuli. testin tein kun olin ryypylle menossa ja varmistin etten ole raskaana.

No, menkat hukassa vieläkin, ja tänään digi olikin plussa :D:O Eli kaipa tässä nyt sitten pamahdettiin paksuksi ennen kuin edes menkat ehti tulla :D
Mutta, tosiaan, katsotaan kuinka pitkälle nyt päästään, joten maltilla taustalla täällä palloilen.....
Tipahtanut kuitenki 4 kertaa odottajista niin pelko persiissä mennään...
 
Lista päivitetty, huudelkaa virheistä ja lisäyksistä :)

Miehelle nyt paljastettu, enkä sit mitenkään juhlallisella tavalla, alkoi vaan jo aavistelemaan kun hieman etoo :)

A-H mä oon myös kestoillut lapsieni kanssa, ja innolla odotan saavani haalia uusia pieniä värikkäitä vaippoja ;)

Työt kutsuu :wave:
 
Hei
Minun nimen kohdalle voi laittaa synnytyssairaalaksi Ras eli raahen aluesairaala ;)

Hyvää päivän jatkoa kaikille odottajille ja juuri plussanneille. kiva tämä meidän kirjoituspalsta. Aina välillä pitää töiden lomassa käydä tutkailemassa teidän kirjoituksia ;)

niinikki ja 5+1
 
Oireet on aika lieviä vielä, mutta kyllä se plussaaminen kummasti selittää viimeaikojen outoja oloja|O Kädet ja jalat kuumottaa, vaikka yleensä ääreisverenkierto on heikko. Syömisen jälkeen tulee vilunvärinää. Maha ja rinnat turvoksissa, ummetusolo. Janottaa ja juoksen vessassa. Väsyttää!

Eilen kävin Pilateksessa ja tiedostin jotenkin lantionpohjan lihakset ihan eri tavalla. Pilatesta haluisin jatkaa mahdollisimman pitkälle, kohdistuu varmasti oikeisiin lihaksiin.

Ens viikolla meen neuvolaan ja uä-ajan sain 24.11. eli sit olisi menossa viikko 9. Jaksaakohan oottaa sinne asti?

Sinadrius ja beibi 5+3 (laskin viimeksi väärin)
 
Mä harrastan Zumbaa ja bodyjumppaa, eilen just olin ja tein vähän rauhallisemmin. Viime raskaudessa jätin kaikki liikunnat saman tein (joka oli erittäin typerää ja painoa tuli 23 kg, joista vielä 5 jäljellä). Oli vain niin huono olo ja harjoitussupparit tuntui heti kun vähän käveli.. seli seli :)
Mutta siis nyt aion Zumbaa jatkaa!

Rasvaamaan en oo vielä alkanut, ensimmäisestä tuli joka paikkaa arpia vaikka rasvasinkin koko ajan..

Hei mutta, onkos täällä section kokeneita?? Itseä vähän se mietityttää, miten haavat kestää.

Milja+ rv4+4
 
Minun kohdalle voi päivittää: Ensimmäinen ipana, Tays ja 38-vee.

Ikäloppuna piti sitten nämäkin hommat aloittaa.:LOL:

Rinnat on kasvaneet järjettömän kokoisiksi! Jouduin jo vaihtamaan takkia suurempaa, kun eivät enää tahtoneet entiseen mahtua. Järkyttävää!

Neuvolaan soitin ja ensimmäinen aika on kuun lopussa. Sitä jännityksellä odotan. Olen antanut itselleni luvan ostaa sen jälkeen ensimmäisen pienen vaatteen. Siihen asti tyydyn hypistelemään.
 
Löysi myös tiensä uudelle sivulle =)
Ja kops:
Huomenta!
Tänään tein kolmennen testin ja siihen tuli heti kaksi viivaa jo ennenkuin aika oli täynnä.
Eli mä uskallan nyt sit hurrata itselleni ja todeta että raskaana ollaan 100%.

Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan kun täällä tehdään varhaisultra tosi aikaseen ja mä tiedän pääseväni taas erityistarkkailuun...
Lisäksi pitää päivittää tuo miesystävä tiedolla että vauva on tullut jäädäkseen,mikä taas tietää sitä,että ukko häipyy kuvioista...näin hän on ainakin asian ilmaissut..
Harmi että täällä on jo pudonneita

Oloja:
Iltaturvotus havaittu eilen,tai ainakin tiedostettu.
Rintojen arkuus on jotain iha omaa luokkaansa.
Kahvi vähän etoo,mutta menee vielä.
Ruokahalu on VALTAVA!!
Pissalla saa juosta ahkerasti nyt jo

Muuten olot ok!

Jakselkaahan mammat

nenna ja möykky 5+1

ps. mun paikka on sit toi LS eli lohjalla ollaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä etoo! Muuta oiretta ei juurikaan ole, samoissa mennään siis Keiju123, voiko se näin helppoa olla? Aiemmista raskauksista muistan sen kaamean väsymyksen, nyt sitä ei vielä havaittavissa, melkeinpä toisinpäin kun öisin herää eikä uni tule. Alavatsalla on sellaista tuntemusta, et joku siellä on, mut siinäpä kaikki. Oksentanut en ole enkä sitä tehnyt aiemmissakaan raskauksissa kuin ehkä satunnaisesti. Aika iisisti siis edetään.

Tietoihin vois lisätä et 32 v ja synnytän P-KKS:ssa.
 
Täällä etoo ja ällöttää. Alko sit näköjään jo rv5. Vaikka aika varhain se tais alkaa esikoisestakin ja jatku sit varmaan seuraavat 10 viikkoa. Kiva kiva! Vessassa saa ravata yhtenään ja aamuyöt tahtoo mennä valvoskellessa.

Onnea uusille plussanneille! Tarantellalle erityisonnittelut! Se aina lämmittää erityisesti mieltä, kun joku pitkään toivonut ja odottanut onnistuu hoidoilla saamaan sen pienen ihmeen alkuun. =) Juuri eilen kävin tällaista ihmettä ystäväni luona katsomassa, on nyt 2 kk vanha söpöliini.

Barbapörrö ja sintti 5+2
 
Tervetuloa kaikille uusille :heart:

Kyllä pisti viime yönä pelottamaan! Poika herrätti yöllä kesken unien ja kun nousin sängystä tajusin housujeni olevan märät, heti tuli mieleen että verta ja keskenmeno. Vessaan kiireesti, mutta valkkariahan se vaan oli, onneksi :). Kyllä säikähdin :| näin se pistää hormoonit sekaisin ihmisen :D

Epparista: Esikoisesta leikkattiin eppari joka parantui ihan hyvin, pojan synnytyksestä ei sitten tullut mitään vaikka oli melkein kilon isompi kuin tyttö!!

En ole itseäni rasvaillut, viellä!! Kai se pitäis aloittaa. Ekasta raskaudesta sain tiikeriraidat, jotka haalistuneet.

Harrastuksiin kuuluu zumba, kahvakuula ja lenkkeily (kävely, juoksu). Aion näitä jatkaa niin pitkään kuin pystyn. Tytön kohdalla lopetin liikkumisen plussaan, tyhmä kun olin. Pojan kohdalla kävin viellä melkein viikolla 30 bodypumpissa ja tein kävelylenkkejä loppuun asti. Kiloja tuli vähemmän ja synnytyksestä palautui nopeammin. Joten liikunta pysyy, jos mitään erikoista ei tule ja vaan suinkin pystyy ja saa liikkua. Tahtia hidastamalla ja painoja pienemmäksi :)

Ai niin, mitään vauvan vaatteita en ole viellä hankkinut. Siskon ja veljen varastoista löytyy varmaan suurin osa pikku vauva aika vaatteista, mutta kyllähän sitten kun ultraan pääsee ja jos siellä kaikki kunnossa, niin voipi olla että ne vauvanvaate hyllyt kaupoissa alkaa kiehtomaan aina vain enemmän :p Vaunut, syöttötuoli löytyy tarvikkeista. Siskolta saan pinnasängyn lainaan, veljen perhe myy kaukalon kun kesällä niiden pikkuinen ei sitä enää tarvii ja ne on sille sen uutena ostanut. Jonkun näköinen hoitopöytä viritys jää sitten hommattavaksi, muuten päästään vähällä. Mites muut? nuo pikkuvauva ajan tavarat kun tuli myytyä pois, kun olin varma ettei meidän perheeseen enää vauvoja tule, mutta niin se mieli vaan muuttui ;)

Muumi ja pikkuinen 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos =)
Täytyy vaan vielä odotella ja malttaa mielensä..eka ultra on 24.11. Ja sit nähdän, onko masussa todella asukki. :)

Onkos teillä olu alkuraskaudessa flunssaa? Täällä ollaan kolmatta päivää räkätaudis ja yskässä. Entäs, vieläkö teil on lämmöt koholla (te jotka olette lämpöjä seuraillu oviksen jälkeen)?
 
Moikka kaikille :wave:

Mä myös varovaisesti täältä liityn joukkoon mukaan! Muutama positiivinen testi tehty ja nyt ollaan ihan pää pyörällä täällä, ekasta yrityskierrosta tärppäsi. Meillä on 2v esikoinen, joten pikkukakkosta tässä odotellaan.

Iältäni olen 28 v ja mahdollisena synnytyssairaalana toimii TYKS.
Ja netin laskurin mukaan la olis 12.7.2011.

Eikoisen odotuksesta mulla ei muistaakseni ollut oikeestaan mitään alkuraskauden oireita, ruoka maistui ja useasti olo tuntuikin ihan epätodelliselta, kun ei ollut oireen oiretta. Eipä nytkään vielä ole just mitään ehtinyt tulla, ihan alussahan vasta mennäänkin. Tissit on nyt hetkessä tulleet ihan kosketusaroiksi ja alavatsalla pieniä nippauksia. Olin jo ihan varma, että menkat alkaa, kun saman tyyppisiä tuntoja oli muutama päivä sitten. Mutta eipä alkaneetkaan =)

Onko täällä ollut puhetta varhaisultrasta? Ootteko ajatelleet mennä?

On tää ihanaa :heart:

Silva ja kirppu 4+0
 
Viimeksi muokattu:
Tarantella meillä on samana päivänä ultrat, joten saadaan yhtä kauan jännäillä tilaamme ;)

Lämpöjä en ole mittaillut, mutta varsinkin iltaisin paleltaa ja lähden kahden peiton kanssa nukkumaan, kun muuten tuntuu että jäädyn. Yön aikana sitten tulee kuuma :D Pientä tukkoisuutta on ollut jo pidempään!!
 
Minkäs verran muumi82lla on nyt viikkoja? Meetkö keskussairaalaan ultraan?
Täällä alkio vasta 2+6 ja ultrassa siis tasan 6vk ja rv 8 :) mä en vielä tiedä miten mulla noi viikot lasketaan, ku alkion siirto ja ikä on niin tarkasti tiedossa.

Mulla raskaus oireet oli ennen testiä; kipeet, turvonneet tisut, mekkamaisia kipuja, hieman ruskeaa limaista vuotoa (sen takia tein testin viikkoa etuajassa), sit loppu tisu kipuja nyt viikonlopulla alkoi uudestaan aristaa.. Nyt aika lieviä oloja..pissattaa, viluttaa, lämmöt koholla, ja turvonnut olo masussa.
 
Tarantella: Mulla on nyt kuukautisten mukaan viikkoja 5+4 eli alkio ois noin 3+4 ikäinen!! Sillon kun meen ultraan viikkoja on kasassa 8+5. En mene keskussairaalaan vaan meillä on täällä paikallisessa neuvolassa ultra jolla neuvolatäti sitten voi viikon 8 jälkeen katsoa onko kaikkia niin kuin pitää. Eli löytyykö sieltä sikiö ja lyökö sydän ja saa tarkemmat viikot. Siihen np-ultraan mennään sitten keskussairaalaan!!!
 
Hei,
Mäkin haluan tulla tänne fiilistelemään, koska muille ei voi vielä kertoa..
Plussasin tänään ja laskurien mukaan raskausviikko 4+3 menossa.
Toinen lapsi tulossa. Ei muita oireita kuin alavatsa nipistely ja rintojen arkuus.
Arkuus tosin hävinnyt tänään melkein kokonaan, toivottavasti kaikki on silti hyvin.

Muoks* olen 29-vuotias, synnytyssairaalasta ei tietoa, en haluaisi oman kaupungin sairaalaan..
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, myös minun puolestani, uudet odottajat.
Ihana että porukkamme kasvaa päivä päivältä, nyt määrällisesti ja myöhemmin kooltaan. :LOL:

Turvotus on hurja ja nyt olenkin "vältellyt" äitini seuraa ettei hän ihan vielä saisi tietää raskaudestani. Ajateltiin kyllä pian kertoa, mutta jotenkin persoonallisesti.

Mites muut jokos olette kertoneet raskaudesta?
 
Muumi ja Tarantella, Mulla on kanssa samana päivänä ultra ja jännittää ihan hirmuisesti... :) Mä varasin yksityisen kautta ajan kun täällä suunnalla ei "ihan vaan tarkastella ilman kunnon syytä" :/ No, on siitä valmis maksaan et saa kuulla et möykyllä on kaikki kunnossa <3
Me ei olla puhuttu juuri kenellekkään, isänpäivänä mietittiin kertoa ukon vanhemmille... Äiskälle en ees uskalla vielä kertoa :D
Tekis mieli huutaa asiaa kaikille ja hihkua ja hyppiä mut kai sitä vielä malttaa odotella :)
 
No niin sitten kilpaa tullaan tänne kertomaan (toivottavasti hyvät) uutiset =) Meillä kans yksityisellä ultra, ku on noissa hoidoissa tullu oltua..

Meillä tietää aika moni, koska ovat olleet tukemassa ja kannustamassa jo ennen hoitojen alkamista :D Pakko on ollu kertoo, ku on ollu sen verta raskasta aikaa, mutta jospa nyt olis epäonni selätetty :)

Joko ootte katellu ja suunnitellu vauvalle tavaroita? Mä en oo malttanu olla selailematta nettikauppoja :whistle:
 
Mä taidan jättää kisaamisen teille, mulla on aika vasta illalla 18 aikaan :)
Kävin tänää lääkärissä kun juippi töissä kovin ilkeesti, mut lääkäri sano et kaikki on ok ja KYLLÄPÄ ON KOHTU HYVIN KASVANUT! :)

Nyt tuntuu hassulle ku joku muu kertoi sen että olet raskaana :)
 
Me on kerrottu käytännössä melkein kaikille kenen kanssa tekemisissä enemmän ollaan. Mä soitin sellasen sopivan ringin läpi heti kun olin tehny testin. Tänään mies soitti omille siskoilleen. Muutama kaveri on vielä kuka ei tiedä kun haluan kertoa kasvotusten :) Ja oon sanonut kyllä kaikille, että ei se mikään salaisuus ole, mutta ei sitä nyt erikseen tarvi lähteä ilmottelemaankaan näillä viikoilla.
 

Yhteistyössä