***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

Anteex, mä tuun nyt vaan järkyttyneenä valittaan.

Tulin just äippäpolilta synnytystapa-arviosta..Vauvan paino oli jo 3.3kg ja mulla on viikkoja vasta 36+2 :O Siis apua! Kahden viikon päästä uusi aika ja sitten katsotaan käynnistetäänkö ennen laskettua..
Kovasti silti kehuivat et oon ollu hienosti ruokavaliolla ja et paino on pysyny kurissa ja lääkityskin sopii ja sokeriarvot hyviä..Mut no, vaavi on sitä sokerii näköjään silti jostain saanu..mua kyllä pelottaa. Kuiteski eka synnytyskin vielä.
Ja sit mulla on vielä steptokokki tulehdus..sain nyt jotain antibiootti rasvaa ja ilmeisesti oon synnytyksen antibiootti tipassa..voikohan se silti tarttua vauvaan?? Mä nyt täällä oon sit vääntäny itkua, vaikka mitään hätää ei ole ja vauva voi kuulemma erittäin mainiosti :) Ja tytöltä siellä edelleen näytettiin :heart:

Täällä on ollu paljon iloja ja suruja, vaaveja ja sitten raskaita juttuja..

Onnea vielä kerran kaikille vauvautuneille :flower:

Mintulle tsemppiä vaikeaan päivään..niin ja tän saman rd:n kanssa painiskeluun :hug:
Niisku-Rouvalle: Sulla oli varmaan sama lääkäri, joka suunnilleen kolmeviikkoo sitten itketti mua siellä TYKSissä.. Toi on oikeesti jo törkeetä. :hug:
Reppikselle myös kovasti voimia!

Positiiviseksi asiaksi voin todeta, että tää lääkärikäynti oli ihan "mukava" vaikka paikkojen tonkiminen sattuikin..Lääkäri oli asiallinen ja kätilö ihana ja rauhoitteli mua kovasti =)
Lantio oli kuulemma normaalin kokonen ja kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa 2-3cm.

Niin ja siitä vauvapuolesta, mä tuun sit kaa sinne kirjotteleen, jos joku sellasen tekee!

Onko muuten muilla jalkakramppeja? Ei siis suonenvetoo, vaan silleen et lihakset kramppaa ihan hulluna? Mä herään joka yö siihen, että jalka (tai molemmat) on ihan krampissa ja jalka saattaa olla jäykistny johonki ihme asentoon, kun joku lihas on niin jumissa. Sit sen jalan joutuu väkisin runnoon lattiaa vasten oikeeseen asentoon ja sillon kramppikin (ehkä) helpottaa.. Viimeyönä meinas taas itku tulla..

Tää jää nyt paahteeseen kärvisteleen.

Mei-mei ja Isla 36+2
 
Jännittää kans se huominen vauvakokoarvio!! Kyllä pitää ihmise olla tyhymä!!!!!!!!! Jos ei muute yöt oo ollu tuskallisia niin tehdään niistä sitte väkisin.. Olin monta tuntia kaverin kanssa ottamassa aurinkoa ja pohkeita myöte paloin!!!!
 
Ollaankohan mei-mei käyty samalla lääkärillä.. Mullakin sattui eilen paikkojen tutkiminen,yleensä ei tunnu missään. Tietenkin voi olla raskaus sellaisessa vaiheessa.. Tänään on pieni verinen vuoto jatkunut ja erityisesti tänään ollut alapäässä kipuja. Toiv loppuisivat pian!

Huomenna hemmottelen itseäni kampaajalla ja ensi viikolla mennään esikoisen kanssa teatteriin ja hömpötellään vikat hetket kaksin,jollei neiti päätä taas lähteä isovanhempien mukaan reissuun!!
 
Niiskulle kovasti voimia!!! On aika tökeröä käytöstä lääkäriltä :(

No, nyt on meillä olkkarin nurkassa uusi hieno ja aika iso takka. Kyllä sitä sitten talvipakkasilla kelpaa lämmitellä :)

Aamupäivästä leikkasin nurmikon ja sen päälle sitten siivosin remonttisotkut. Kyllä on nyt mukavaa kun sai remonttipölyt pois, puhtaat lattiat ja puhtaat matot. Illan aioin kyllä huilailla, koirien kanssa käydään lenkillä ja sitten illasta lämmitän saunan, että saadaan miehen tullessa kotiin rentoutua siellä :)

Minäkin muuten ostin niitä vuokkoset-siteitä, mitä täällä kehuitte. Nyt on sitten useempi paketti kaapissa valmiina odottamassa. Eipähän tarvii miehen ainakaan lähtee sidehyllylle ihmettelemään :D

Minäkin kävin eilen parturissa, kyllä nyt sitten kelpaa lähtee synnyttämään kun on tukka hyvin :LOL:

Mitähän kaikkee sitä nyt sitten unohtu kommentoida, kun ei oo pariin päivään päässyt kommentoimaan ajallaan :headwall:

Muumi ja pikkumies 40+0 :heart:
 
Onnea muumi uudesta takasta:D.

Niisku taitaa nyt kotona olla?.Kovasti voimia..

Mulla ei oikeastaan mitään tekemistä.Väsyttää eikä huvita uloskaan lähteä.Joten tänään voisi olla hyvä päivä synnyttää:D
Supistelee ja menkka jomotua alavatsalla mutta kun ei tarpeeksi kovia supistukset:kieh:
Mun sukulaiset ei oikeastaan kysele tai jännitä että vielä synnytän.kaikki mennyt ylilasketun niin ei ne odota että tämäkään tulisi aiemmin:)

Kauppareissulla ihan yllätin itseni kuinka kovaa kävelin.Esikoinen ja toi 3vee pyöräili tuhattajasataa ja "juoksin" perässä ton 2veen vaunuja työntäen,oli varmaan näky:LOL:

Jos huomenna uusiks kun pitäisi taas kauppaan mennä:D.Ei mulla mikään kiire synnyttämään ole,ei vaan ole muutakaan tekemistä;)

Jomottaa alavatsaa niin että mulla varmaan alkaa menkat:D.Alkaa kyllä vähän ärsyttää nämä supistukset ja kolotukset kun niistä ei mitään hyödy.

Nojoo,eipä nyt mitään järkevää juttua tule.Kai mä alan pesemään vaikka lattialistoja:LOL:

Mm ja itu 38+5
 
lueskelen teän juttuja päivittäin mutta en kovin usein jaksa kommentoida tai kirjotella omia kuulumisia.

me ostettiin tänään vauvalle tämmönen sitteri :

Lastentarvike.net - ISO ALE! – Tuote: Fisher-Price sitteri (comfy time)

meiltä perus chicco sitteri löytys mut halusin vauvalle jotain uutta ja omaa, en yleensä välitä noin kalliista 'hömpötyksistä' :D mut ohan toi sulonen! :)

muita uusimpia hankintoja: parit vaatekappaleet alesta, mm. lindexiltä ihana bamse tunika ja leggarit 56cm!! ihkut :)
apteekista hain punasta bepanthenia tisseille, ja pehmeä kantokoppa löytyi kirpparilta 15e, tosi hyvässä kunnossa :)

nyt ei sit oikeesti puutu enää juur mitään, no vauvan vaipat ja tutti on ostamatta mut muuten taitaa kyl olla ihan kaikki!

ihania synnytyskertomuksia on ollut, en malttas oottaa oman nyytin hakuun pääsemistä :)

niiskulle voimia täältäkin, on varmasti tosi tuskasta, kun näin yhtä odottavallakin välillä on..

kaupungilla tulee kateltua pieniä vauvoja ihan eriin tapaan kuin esikoista odottaessa, nyt sitä taitaa paremmin tajuta et meille tosiaan tulee oma pieni nyytti kohta! :D kauhee vauvakuume :D

mulla tulee kaikenmaailman viiltoja ja pistoksia jos vähänkään enemmän joutuu käveleen, kävin lähikaupassa tuossaa joku aika sitten ja irvistellen välillä eteenpäin! niinku vauva tuikkis kohdunsuulle, sukkapuikkovihlasuja ja yleistä alavatsan jomotusta ja nivus särkyä, huoh.
 
Perhanan kone ja tollo minä :kieh:
Akku loppui ilman ennakkovaroitusta, juurin kun piti lähettää
piiitkä viesti.

Possurullalle onnea!!

Reppasenkelille voimia! Yhdyn noihin mielipiteisiin, että oikein ja ennen kaikkea vastuuntuntoisesti teit!

Kivaa lukea Mayingan ja Briannan vauva-arkikuulumisia.
En malta odottaa omaa! Mietityttää esikoisen (3,5v.) suhtautuminen.

Tuittumurulla ollut "kiva" vastaanotto neuvolassa. Välillä tuntuu todella siltä, että jotkut ihmiset on hakeutunut väärälle alalle...
Mulle myös terkka sanoi, ettei uudelleen synnyttäjän tarvitse tulla kuin 2 viikon välein loppuun asti neuvolaan, mutta ilmoitin heti, että haluan tulla viikon välein. Omasta päästää keksi kyllä tuon kahden viikon välein jutun..

Tsemppiä sairaalassa oloon NiQ. Samoin Niiskurouva, huh huh sanon minä noita lääkäreitä.

Cappuccino mulla myös samanlaista pissausvaivaa. Tuntuu, että rakkoon jää aina jotain.
Vauva myös hankaa päätään tuonne alas, ja se tuntuu äkillisenä kovana pissahätänä, joka menee jo kohta ohi.

Lupus täälläkin pulssi ajoittain korkea, varsinkin aamuisin reilu 100. Terkka ei osannut sanoa mistä johtuu, mutta on kuulemma yleistä raskauden lopussa.
Mulla on kyllä matala hb ja verenpaine ja äsken luin jostain (?), että keho yrittää pulssia nostamalla kompensoida matalaa verenpainetta...

Helle on pehmentänyt mun pään! Viime viikolla suunnittelin ja lupasin itselleni ottaa nää loppuviikot rauhassa, olla kotona ja puuhastella jotain kevyttä itsekseni/ lapsen kanssa.
Enkä etenkään tee mitään sosiaalisuutta vaativaa, koska mulla on niin sisäänpäin kääntynyt olo!!
No, nyt pari päivää on juostu joka paikassa, kyläilty sun muuta aamusta asti ja tultu kotiin eilen vasta puol 8 ja tänään neljältä. Nyt riittää, en jaksa enää! Tänään sain meille lounaan (!) laitettua vasta neljän jälkeen.

Iltaisin menkkakipumaista juilintaa, joka säteilee reisiin ja joitain kivuttomia supistuksia, siinä kaikki. Mä jotenkin pelkään jatkuvasti, että multa tihkuu lapsivettä ja saan jonkun tulehduksen... Kävin muutama päivä sitten päivystyksessä, kun epäilin tätä, mutta se ei ollut lapsivettä.
En vaan tajua miksi alushousut on märät koko ajan.


Nyt on parempi lähettää tää viesti, ennen kuin mokaan taas jotain ja kaikki häviää...

R&H 38+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
Jo on tää päivä juostu vähän joka paikassa. Aamulla oli neuvola ja kaikki ok, painoa tullu vaihteeks yli kilo viikossa, kiitos helteiden ja sen tuoman turvotuksen -.- Seuraavaa aikaa ei antanu, vaan mun pitää soitella ite jos ne sillon ens viikolla jostain syystä käynnistäkkään.

Sit käytiin kaverilla kahvilla ja mies jutteli samalla yhdestä työpaikasta, mutta ollaan kumpiki vähän sitä mieltä että ei tosiaan ota sitä paikkaa. Kotona istuessa saa monta sataa enemmän. Ja kumminkin tässä alkusyksystä (ehkä siis jo elokuussa) tulee paikkoja hakuun tehtaalle missä on ennenki ollu ja minne on tosi hyvät mahdollisuudet päästä ja olis palkka kohdillaan sekä täysin ammattia vastaavaa työtä

Lisäks käytiin mun porukoilla pesemässä auto, nyt voi vauvanki hyvällä mielin ottaa puhtaaseen autoon :)

Täälläki on kunnon helle, monta tuntia onki tullu oltua tänää ulkona. Sai taas vähän väriä pintaan!

Niiskulle jaksamisia! Kuullostaa tosi inhottavalta.

Ihanihan kohta onki meidän kuu!!!!!! ;)

Merlina ja muru 39+0 POKSPOKSPOKS!!!!!!!!!
 
iltoja!

Jännää, huomenna alkaa tosiaan se "meijän kuu", tai teijän. :)

Kiitoksia vielä kaikille, täällä arki rullaa oikein jouhevasti. Esikoinen ei oo oikeen moksiskaan vauvasta, välillä käy kurkkaamassa ja tänään ihmeteltiin kun vauvalla on erilainen napa vielä kun tynkä on kiinni. Haluaisi kovasti ottaa vauvan syliin mut ei ihan vielä uskalla antaa, sitten kun vauva ite kannattelee niskojaan niin ehkä jo uskaltaa.

Mies on loistava, touhuaa esikoisen kanssa, nytkin ovat hakemassa kiviä terraarioon, metsäretkellä. Mä saan rauhassa keskittyä nyt imettämiseen ja lepäämiseen.

Imetys on lähtenyt käyntiin niin paljon paremmin mitä esikoisen kanssa. Oon todella tyytyväinen.

Vaunut tulee n. viikon päästä, sit lähetään ulkoilemaan, toistaseks ollaan oltu vauvan kans kotosalla.

Ja se vaavi sänky hommattiin tälläkin kertaa, edelleen suosittelen sitä kaikille, on tosi kätevä.

Ainoo ikävä homma täl hetkel on se, et virtsarakon hallintalaitteisto on väliaikasesti epäkunnossa. Täytyy olla lähellä vessaa koko aika. Pitäs varmaan reenailla niitä lanionpohjan lihaksia ihan urakalla.

Mä kanssa mielelläni kirjottelen sitten myös vauvapinossa, kun sellainen tehdään.

Isosti jaksamista mahojen kanssa, ei varmaankaan herkkua näillä helteillä.

Possu ja Lilja 4vrk
 
Täällä kypsänä jo odotukseen,tai ehkä lähinnä tähän helteeseen.
Sisällä +30,partsilla +50 ja pihalla varmaan reilu 30 mutta siellä ei pysty vaan olemaan,kun ei pysty juokseen tuon neitin perässä yhtään kun sattuu.
Mä voisin oikeesti mennä jo synnärille,miks tää ei tuu ulos jo ;(
Neuvolatätsky sanos et oma olo helpottuu varmasti aika nopeesti synnytyksen jälkeen,se lienee totta,mutta ei piirunkaan vertaa lohduttavaa.
Mä kun olin varma etten edes näin pitkälle menis...
NO tänään neiti on ollu tosi hiljaa,,,,,niin niin,,,se mitään enteile kumminkaan...
En vaan jaksa tätä lyllertämistä enää,ja sitä kun en kykene tekee lasten kans mitään.
Eilen oltii kaks kertaa rannalla,mutta sielläkin saa pienten peräs juosta rantavedessä etteivät liian syvälle mene...ei siis oikeesti hetkenkään rauhaa...
Asia olis eri jos saisvain olla ja loikoilla siellä,mutta eihä tästä voi revetä niin..

Ääh!!!

Sori omanapa mutta kun ei nyt vaan jaksa tät hellettä enää,en taida olla kesäihmisiä sittenkään enää....

Nenna ja Iiduska 39+1
 
NiQ
Kiitos Rumpnisselle tsempeistä. Ihmettelit tuota koko ajan pikkarit märkänä-juttua, oon kans huomannu saman mutta oon laittanu sen piikkiin että värkki hikoo :D

ON: nyt sit ei kuulemma ookaan raskausmyrkytys ja päästettiin kotilepoon. hyvä näin, kotona on ihana olla <3 pari kertaa viikossa nyt sitten seuranta nlassa/äpolilla, toivottavasti pysyy olo kurissa :)

NiQ & Pena 38+0
 
Äh, väsyttäis mut ei täällä nukkumaan pysty. Kyllä on "mukavia" nämä helteet. Mä en jaksa!
Olen ollu suihkussa jo tänään pariin otteeseen ja taas hiki valuu pitkin kroppaa..... Kyllä talvella sit kelpaa tätäki muistella.
 
Sannuli79:Ensimmäinen syntyi 40+2 ja toinen 39+0.
Mommysmonsters: En minäkään hiilareita ole juuri enää yhtään syönyt, mutta tuntuu että ees näkkileipää on pakko saada...

Hautajaiset on onneksi ohi, SUURI KIITOS KAIKILLE MYÖTÄELÄMISESTÄ! Puheen sain pidettyä ja kaikki meni hyvin...Nyt saiskin sitten huomenna pyhittää päivän leipomiselle aamusta iltaan lauantain juhlia varten...huhhuh...

Minttu-82 ja Ilmari 36+0 :heart:
 
Iltaa mammat!
Kuuma tosiaan on ja koville ottaa... Kun saiskin vaan olla kotosalla ja levätä, mutta käyvin tänäänkin hoitamassa mieheni veljen lapsia kun niiden äiti on sairaalassa raskauskomplikaatioiden takia. Kaksi villiä poikaa plus omat tyttöni ja vielä piti tehdä ruoka miesporukalle, asuvat maalla ja oli miehiä töissä. Sitten kun pääsin kahdeksan aikaan illalla kotiin (menin jo aikaisin aamulla) niin piti vielä oma koti siivota, pestä pyykkiä, hoitaa eläimet ym... Nyt on selkä kipeä ja kauheat liitoskivut...
Possurullalle onnea vauvasta!!! :heart:
Vetisestä vuodosta:mulla on kanssa koko ajan pikkarit märkänä, kerran jo kävin testauttamassa onko lapsivettä, ei onneksi ollut. En tiedä mitä vuotaa.
NIQ: Kiva kun pääsit kotiin!
Nennalle, niiskulle ja muille kipuileville kovasti jaksamista näihin viime hetkiin!
Reppasenkelille voimia selvitä vaikeasta tilanteesta, toivottavasti mies tulee järkiinsä, mutta alkoholismi on paha ja vaikea sairaus, varsinkin läheisille...
Mitäköhän muuta piti kommentoida...
Kävin neuvolassa, hemppa vain 102, vaikka syön rautaa... Niin ja taas on huoli vauvan koosta kun terkan mukaan sf vain 27 cm! :O Ja viikkoja 36. Kauhean pieni.... Mä kyllä itse saan 30 cm kun mittaan ja aina olen osannut mitata, siis saanut saman tuloksen kun terkka tai lääkäri. Voiskohan se olla vaan mittavirhe... Viimeksi oli 26 cm tossa 3 vk sitten... Eli olis vaan 1 cm kasvanut siinä ajassa....
Neamma ja masukki 36+1:heart:
 
Iltoja.

Eilisestä sen verran että.

Neuvolassa kävin.

rv 36+4
paino 108kg viimeksi 104 joten 4 kg/viikko
rr:eek:k
pissa: muuten ok paitsi leukkarit ja ketoaineet ++
sykkeet ++
liikkeet ++
turvotus +++++++++

Neuvolasta en saanut enää aikaa vaan se soitetaan sitten kun vauvat on syntynyt.
Käski mennä näytille jos jalka pahenee ja niinhän se paheni 2h ja en pystynyt enää kävelemään, no veritulppa epäily ja osastolle + ultra jalasta. Ei tukosta, hyvä niin koska se oli liikuntakielto ja näillä helteillä 3 hengen huoneessa ja metallisaaviin olis tarvinnut tarpeet tehdä. :O

Aamulla pääsin kotiin, ei käynnistystä.. eikä mitään selitystä että miksi ei... odotellaaan nyt sit sitä maanantaita. Toivottavasti pystyn kävelemään edes hiukan tällä jalalla. 4g panadolia olen syönyt nyt vuorokauden sisällä eikä auta. Liikkua täytyy että isot suonet eivät olisi piukilla KUN VAUVAT PAINAVAT JA OLISI HYVÄ JOS KOHTA SYNTYISI MUT EI VAUHDITETA.

se lääkäri sais syödä kilon paskaa ja hypätä päällensä. Että mä olin vihanen. Synnytyslääkäri oli sitä mieltä eilen illalla et paikat on tosi hyvin kypsyneet joten pienikin avitus olisi mahdollinen ja vauvoilla hyvin painoa. mut ei ni ei.

Eli kaksi lääkäriä, toinen vihjaili ja toinen kumosi kaiken vaikka tiesi että vauvoista tämä johtuu.

Noh se meni antaa olla. ihan sama.

Ei näillä helteillä nuku ketään!!!

Lapset aloitti tänään lomailun eli huomisesta tulee mielenkiintoinen miten jaksan jalkojeni kanssa pysyä heidän perässä. Ja jos ei yöllä tule unikaan.


Että tälläsiä...

Niisku+ pirpanat 36+5
 
Hei kaikille!

Tulin vaan ilmottamaan että meidän poika syntyi rv 38+4 ja nyt olemme olleet kotona jo pari päivää. Synnytys alkoi menkkajomotuksella maanantai aamuna, josta sitten alkoi säännölliset supistukset illalla ja sairaalassa puhkastiin kalvot, jne.. Synnytys sujui melko nopeasti ja kaikki meni hyvin.

Olen pakahtua onnesta :heart: en pysty uskomaan tätä todeksi!
Sydämellisesti ONNEA kaikille vauvautuneille, sekä teille onnea synnytykseen joilla se edessä päin.
 

Yhteistyössä