***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Kesäkuussa***

riksu lisäilen sut! Jos vielä sanoisit millon sulla on la?

Kannattaa tosiaan huudella jos oon unohtanu/en oo huomannu päivittää listaan jotain.

Mittasin ne paineet ja oli ihan normaalit 115/71, huomenna mennään miehen ja sen pikkuveljen valmistujaiskahveille sinne niin mittailen uudelleen. Ja ihan ku olis pääkipukin lähteny, tosin se koko kipu on voinu johtua ilmasta ku on ollu niin painostava ja aamulla ainaki jyrähteli ukkonen. Mutta tarkkaillaan oloa ja otan nyt tän illan ja huomisen ihan rennosti.
 
Viimeksi muokattu:
merlinalle suuret kiitokset uudesta pinosta.

Jännä nähdä kuka tokana tekee vauvan tähän pinoon.... :)

limatulpasta kysyi Sukkasillaan, musta voi hyvinkin olla sitä itseänsä. Ällövaroitus!
Esikoisesta sitä venyvää limaa tuli parina päivänä n.1-2vk ennen synnytyksen käynnistystä. Eli mulla se ei kylläkään luvannut sitä alkavaa synnytystä. Ja sitä limaa tuli aika reiluja määriä, sellasia etusormen kokoisia riekaleita.

Mulla on ollut kans viime viikon ajan päänsärkyä ja sellasta hömelöä oloa päässä. Turvotusta on, mutta paineet ja pissa oli tänään neuvolassa ok. Joten kaipa se olo johtuu vaan tuosta auringosta ja kuumuudesta.
Mutta Merlinan kannattaa tarkistuttaa ne paineet ainakin, ne kertoo jo paljon. Ja jos tulee niitä näköhäiriöitä tai toispuolista puutumista lähde heti lääkäriin.

Tosissaan neuvolassa oli kaikki ok, painoa oli tullut vain 200g, ihme ja kumma.

Viikonvälein saa nyt käydä näytillä. Vauva on tiukasti jo kiinni ja reippaasti alhaalla. Sykkeet pyörii 135-150 välillä, riippuu onko hereillä vai ei.

Eilen mulla oli aivan järkyttävää toispuoleista kipua koko mahassa, eniten tuolla toisessa nivusessa, ihan siis sellasta et piti olla nelikontin lattialla. Kuitenkaan ei supistanut. Neuvolassa epäili et olis joku hermo jumissa, mut käski lähteä seuraavan kerran synnärille näytille. Tuntuu vaan turhalta lähtee sinne kun ei supista, sattuu vaan saat*asti. Kipu tuli ja meni mut melkein koko päivän sitä oli. Outoa.

Bree 36+1
 
Meillä meinas vauva ottaa varaslähdön viime viikolla! Keskiviikkona alko järkyttävät supistukset ja sairaalaan siitä lähdettiin. Sairaalassa olivat jo lähes varmoja että synnytys oli käynnistynyt. Siinä sitten sairaalalla 4h oltiin ja supistukset jatku. Sen jälkeen loppuivat kuin seinään! EI enää supistuksen supistusta! Torstaihin asti pitivät mua osastolle ja sit päästivät kotiin. Kyllä se hieman säikäytti kun lääkäri sano että: "Synnytys on tainnu käynnistyä."

Nyt nukkumaan !
 
Tulin just anoppilasta jossa oltiin iltaa istumassa, mies jäi sinne vieläkin! Muuten en kyl normaalisti näin myöhään jaksa valvoa!

Hui, kuinka paljon kaikille on tullut oireita! On sukkapuikkokipua, limatulpan irtoomista, liitoskipuja ja ihan aitoja supistuksia!
Mulla ei tosiaan ole vielä ollut kuin se eilinen kipu vasemmalla nivusessa kävelylenkillä ja tänään kun kävelin niin hieman vihloi ihan tuosta häpyluusta! Eli kai ne kivut sieltä ovat pikkuhiljaa mullekkin tulossa. Kun nyt sais vielä hetken touhuta rauhassa ilman sen suurempia oireiluja! Olis ihana nauttia tästä lomasta ilman pelkoa pyllyssä!

Mutta mun puolesta hyvää yötä!

Tiinu ja Jäppinen 32+1
 
HEI TAAS PITKÄSTÄ AIKAA!
Mulla on ollut pitkä ja raskas työputki takana ja vielä pitäis jaksaa sunnuntaihin asti töitä joka päivä... Ollut jo kaksi viikkoa. No, ensi viikon saan lomailla! :cool:
MERLINA: KIITOS TAAS UUDESTA PINOSTA! :flower:
Uskomatonta, että ensi kuu on jo MEIDÄN KUU! :D kukakohan on seuraava nyytin saaja? Mä oon varmaan se viimeinen! :LOL:
Mulla on vointi tosi hyvä, ei kipuja eikä muitakaan vaivoja. Hyvä näin, koska vielä kesäkuun loppuun olis tarkoitus jaksaa töissä.
Tänään olin neuvolassa ja mä sitten vihaan sitä mun neukkatätiä! :kieh: Ärsyttävä nipo! Kauhea valitus kun kerroin, että olis kiire töihin, niin kauhisteli, että vieläkö sä töissä käyt, etkö osaa ajatella vauvaa ym. inhottavaa sanoi... :'( Siis mun vointi on tosi HYVÄ, joten miksi en saisi käydä töissä??? Työ ei tosiaan ole raskasta, vaan ihan istumatyötä, jossa pääsee kävelemään tarvittaessa. En tosiaan rasitu siellä. Päinvastoin! Kylläpä tuli taas paha mieli... No, muuten kaikki ok. Pissa puhdas, paineet hyvät ja hb noussut 122. Sykkeet 135-150 ja mitä parasta, sf mitta noussut alakäyrän alapuolelta alakäyrälle, eli oli nyt 26. :)
Sori, nyt tuli vaan omaa napaa... :ashamed: Palailen paremmalla ajalla, nyt maate!
Neamma ja masumuru POKS 32:heart:
 
Kivut ja vaivat tosiaan varmaan lisääntyvät tässä kun loppua kohti mennään... Mullekin on viimeisen viikon aikana tullut niitä liitoskipuja, aiemmin en edes tiennyt, mitä se tarkalleen tarkoittaa. Huomaa kyllä illalla, mitä on päivän aikana tehnyt - jos on vain ollut ja istuskellut, ei mitään vaivoja, mutta heti jos on vähän vilkkaampi päivä, kivut ilmaantuvat. Eilen touhusin kaikenlaista ja istuin sitten vielä autossa useamman tunnin. Yöllä ei sitten meinannutkaan saada edes kylkeä käännettyä, kun vihloo... Oikeasti tuntuu, että repeää tuosta häpyluun kohdalta. Lisäksi oli harkkasupistuksia ja ehkä yksi ihan oikeakin supistus, kun vihloi selkääkin.

Sarahilla on ollut jännät paikat! Jospa kuitenkin vauva viihtyisi masussa vielä muutaman viikon:)

Neamma, tosi kurja neuvolatäti! Meinaako hän sitten, että kaikkien pitäisi jäädä saikulle tai varhennetulle äitiyslomalle? Jos työhön ei kuulu nostelua ja muuta rehkimistä ja olo on itsellä hyvä, niin miksi ihmeessä sieltä pitäisi jäädä pois? Itselläni työt loppuvat viikkoa ennen kuin äitiysloma virallisesti alkaa, mutta aivan hyvin olisin vielä jonkin aikaa jaksanut.

Liisakaisa 33+4
 
Huomenta..

Joo helpotti täällä jo ärsytys. Miehelle tuossa just sanoin, että pitää vähentää ihmiskontaktit minimiin, kun olen jotenkin todella ärsytysherkkä tällä hetkellä :)

Kiitos myös täältä Merlinalle uudesta pinosta! Hyvä, että verenpaine oli normaali. Toivottavasti ei ole raskausmyrkytyksen oireita :)

Mua jännittää myös, että kenelle seuraava vauva tulee =) Ihania aikoja eletään! Mies kävi eilen hakemassa Ikeasta lipaston vauvan vaatteille, kunhan on koonnut sen, alan pestä niitä :heart: Eilen hain viimeiset ostokset, vaipat ym., nyt ei oikeasti taida puuttua enää mitään. Ihanaa!

Mukavaa lauantaita kaikille! Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan enemmän.
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Ei ole paljoa ehtinyt kirjoittelemaan, kun on niin hirveä kiirus, jotta saa työt tehdyksi tämän viikon aikana. Kesäloma alkaisi siis tulevana maanantaina ja jään sen jälkeen juhannukselta äippälomalle.

Onpas Neammalla kyllä ollut inhottava neuvolantäti. Lähtökohtaisestihan sitä kuitenkin ollaan töissä aina sinne viikoille 35 asti, jolloin äippäloma varsinaisesti alkaa, joten ihme kauhistelua häneltä! Toisaalta oon kyllä vähän välillä yllättynytkin siitä asenteesta, joka aika monilla on, että ei äitiysloman alkuun asti edes kannata olla töissä, kun näillä viikoilla kuulemma saa jo helposti sairaslomaakin.. Ööh, toki jos tarve siihen on, mutta ei kai sitä huvikseen jäädä sairaslomalle vaan siksi, kun sitä saatavilla on. Itse pääsen tosiaan jo ennen äippälomaa kesälomalle, mikä tuntuu ihan mukavalle, niin ennättää vielä tehdä hankintoja ja järjestelyjä, jotka ovat jääneet aika puoli tiehen. Jos ei lomia olisi pakko pitää työsuhteen loppuessa, yrittäisin varmasti olla loppuun asti töissä ja säästää lomat.

Me käytiin pari viikkoa sitten pienellä lomamatkalla Prahassa, kun ei varmaan muita reissuja tule juurikaan tänä kesänä tehtyä. Vähän jännitti kuinka siellä jaksaa kulkea ja miten matkustaminen menee, mutta kokonaisuudessaan meni ihan kohtuullisen hyvin, kun malttoi ottaa rauhassa. Pakko oli kuitenkin jo etukäteen kartasta katsoa, missä synnytyssairaala sijaitsee :D Reissussa sattui olemaan kunnolla hellettä, joten se otti vähän voimille ja kyllähän matkan jälkeen jaloissa ja selässä tuntui kipuja sekä tuli taas ylimääräisiä sydämentykytyksiä. Ei enää oikein mitään ylimääräistä rasitusta vissiin kestäisi.. Mites muilla, onko vielä loma- tai matkasuunnitelmia, vai joko sitä keskitytään täysillä odotukseen? :)

Tuntuu tosiaan vaikealta uskoa, että ensi kuussa on vauva kenties sylissä. Toisaalta, kun laskettu aika on vasta kuun lopussa, niin täytynee siihenkin valmistautua, että voi hyvinkin mennä elokuullekin. Mulla itsellä on kuitenkin sellainen tunne, että vauva tulisi mieluummin etuajassa kuin venyttäisi tuloaan. En tiedä, mistä se johtuu. Ehkä siitä, että itse olen syntynyt vk 37 ja jostain epärealistisesta syystä uskon ajoissa olemisen siirtyvän jälkeläiseenkin :) Parempi tietenkin, mitä pitempään malttaa kasvaa ja vahvistua. Ei auta vanhempien kuin jaksaa odottaa. Synnytystä mä en ole edelleenkään halunnut miettiä, en ole lukenut synnytyskokemuksia enkä katsonut -videoita ja voi olla ettei sellaista halua tulekaan, vaikka kuinka mennään jo loppuraskautta. Sitten mennään "valmistautumattomana". Jokainen synnytys ja kokemus on joka tapauksessa varmasti tosi yksilöllinen.

Voimia ja jaksamista kaikille! Huomaa, että teillä, joilla viikkoja on jo enemmän kasassa, alkaa myös olla jo niitä synnytystä enteileviä oireita enemmän (supistuksia ja limatulppaa ym). Kiva tietää, mitä on edessä päin :D Jännittäviä aikoja elellään!

Lupus 31+6 (kai, ei meinaa pysyä viikkojen perässä..)
 
Merlinalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Jännä nähdä kuinka moni saa vauvan jo tässä kuussa, minä todennäköisesti tulen olemaan yksi niistä, sillä:
Kävin perjantaina taas kontrollissa sairaalassa sen kohdunreunan repeämisen vuoksi. Reunan paksuus on tällä hetkellä 2-3mm kun sen pitäisi olla 2cm. Lääkäri ei ollut se kaikkein mukavin tapaus, mutta kuitenkin asiansa selvästi tietävä..
Vauva on kuulemma TODELLA pieni vielä ja joutuisi keuhkokoneisiin jos nyt syntyisi. Niin ja viikkojakin mulla oli kuulemma TODELLA vähän.
Noh, painoarvio kuitenkin vauvalla oli silloin jo 2,6kg ja raskausviikkoja mulla kasassa 33+6. _Omasta_ mielestäni vauva on jo todella hyvän kokoinen ja eikös rv34 jälkeen vauva saa jo syntyä jos on tullakseen..?
Ja osastolle joudun heti jos en saa(!) lopetettua supistusten tuloa :headwall:
Ja heti pitää kiiruhtaa svo:lle jos tulee kipuja, ei saa ottaa riskiä että jotain tapahtuisi..
Rv36+2 (17.6) mulle tehdään lapsivesipunktio jossa tutkitaan vauvan keuhkojen kypsyys ja jos keuhkot on valmiit niin samalla sovitaan sektiopäivä :O Eli kyllä meillä juhannuksena on jo vauva syntynyt ja taidetaan olla kotonakin jo! :heart:

Mitäs muuten 'meidän' kaksosvauvoille kuuluu? =) Vieläkö ovat masussa vai joko on syntynyt?

Tosi paljon täällä näyttää tosiaan supistuksia ym synnytystä vähän enteileviä oireita olevan, mutta kyllähän meillä kohta jo hyvät viikot onkin käsillä että ehkä hyväkin jos paikat alkaa pikku hiljaa valmistautumaan tulevaan :)

Hankinnoista Meillä on nyt pinnasänky kasattuna, mutta muuten kaikki vielä aika vaiheessa. Lipasto ja istuin on vintillä, pitäisi kohta varmaan hakea nekin esille ja pestä istuimen päälliset. Vaatetta on jonkin verran, mutta nekin vielä muovipusseissa vintillä. Ehkä kannattaisi hankkia muutama tositosi pieni vaate jos vauva on noin 3kg syntyessään niin jopa 44cm vaatteet saattaisi mahtua. Tyttö oli syntyessään 3,6kg ja 50cm vaatteet oli hyviä, ehkä vähän reilujakin ja ne meni kauan. Oikeastaan jokaisella mun lapsella on ollut todella hidas painonnousu alussa joten niitä pieniä vaatteita on saanut käyttää kauan ja onhan se mukavempi 'käsitellä' vauvaa oikean kokoisissa vaatteissa :)
Vaipat, tutit, liivisuojukset, pullot, korvikkeet, 'pyllypyyhkeet', tops-puikot, vanulaput sun muut puuttuu vielä täysin. Samoin sairaalalaukku on pakkaamatta itselle ja vauvalle valitsematta kotiintulovaatteet.

Tuntuu, että aika menee siivillä ja mitään ylimääräistä ei ehdi tekemään ts.vauvan tavaroita hankkimaan/pesemään ym. Aina joku lapsista on kipeänä tai on ekaluokkalaisen koulunpäättymiseen liittyviä juttuja tai itse on kipeänä tai jonkun muun asioita täytyy hoitaa tai tai tai.. Huoh!!

Tsemppiä kaikille näihin viimeisiin(!) viikkoihin, tukalaa saattaa tulla olemaan jos tulee samanmoinen helle kesä kun viime vuonna. Mutta kyllä se sitten palkitaan :heart:

Pikkarainen&Sisu 34+1
 
Voihan per*e! Kamalan liudan kirjoitin, ja onnistuin sitten poistamaan sen jostain nappulasta. :kieh:

No. Nopeat kuulumiset sitten.

Joka päivä on vieläkin supistellut, ja nyt on alkanut ainakin muutama kipeäkin supistus tulemaan päivittäin. Limatulppaa tuli muutama viikko sitten, ja nyt sitä tuli taas eilen isompi "noro". Valkovuotoakin on alkanut lorahtelemaan enemmän kun normaalisti. Vähän alkaa jänskättään, että alkaako synnytys olemaan lähellä :O Onneksi viikot on sen verran hyvät, ettei niiden puolesta ole paniikkia :)

Huomenna on sitten viimeinen lääkärineuvola. Odotan kyllä ihan malttamattomana tietoa siitä, että onko kohdunsuulla tapahtunut muutoksia sen sairaala reissun jälkeen. Saako tonne muuten ottaa miehen mukaan? Tietääkö ketään?

Ihan uskomatonta ajatella, että muutaman viikon päästä mulla on laskettuaika! :heart: H-hetki lähestyy! :D

Emilien ja prinsessa 36+2 :heart:
 
Merlinalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Päästiinpäs mekin kesäkuulle!!! Uskomatonta kun meinasivat huhtikuussa jo tulla :O

Oma olo on aika omituinen. Leukkarit koholla ollu viikon ja ei löydetä syytä. Samoin päänsärky joka alkoi jo 16.5. niin voimakkaana ettei särkylääke auta. Paineet oli yhden kerran koholla eli 113/80 kun normaalisti mun paineet on 100/50-60 mut eipä siihenkään sitten puututtu.

Annettiin kyllä varoitus että voi olla alkava raskausmyrkytys ja otettava heti yhteyttä jos mahakipuja, näköhäiriöitä tai verenpaineen nousua. Hain lainaksi isoäidiltäni mittarin.

Normia näyttää. =)

Ainoa mikä mua huolestuttaa on syke. Levossa min 84 ja pahimmillaan ollu nyt 95?!?!?!?
En ymmärrä ja sitä ne hoitajatkin ihmettelivät eilen päiivystyksessä.

Eilisestä yöstä asti on alavatsa kipuillut ja maha muutenkin tuntuu supistelevan taas enemmän. Maha on heittänyt ihan kuralle lääkkeistä... :kieh:

....

Kukakohan mahtaa seuraavaksi saada vauvan?!??
Omat vauvelit tulee varmasti 5 viikon sisällä... :D rv 38 on mulla se ns LA :)


Piti kommentoida nyt paljon muutakin, mut tää olotila on jotain järkkyä... ei pysty mihinkään keskittymään...

niisku-rouva+ pirpanat 32+5 :)
 
Kiitos Merlinalle uudesta pinosta!

Täälläkin löytyy noita hieman noloja raskausvaivoja. Kuorsaan kuulemma niin, että sänky tärisee. :D Ja ilmavaivoja on myös todella paljon. Vatsa myös toimii tosi usein ja vikkelään. Tuntuu, että vauvan pää painaa tuota peräsuolta ja väillä on tunne, että on keilapallo jalkojen välissä.

Supistaa päivittäin ja koko päivän. Välillä kipeästyi ja välillä vain tuntuvasti. Välillä alamahalla on sellainen tunne, että kudokset repeää. Aika tukala on siis olo,mutta jospa tässä ei menisi enää montaa viikkoa. Niin ainakin toivon.

Ollaan nyt oltu esikoisen kanssa mummulassa "hoidossa" tämä viikko. Ja olen tosi väsynyt, vaikka ei juuri mitään teekkään, joten huolettaa miten nämä viimeiset viikot sitten kotona jaksaa tuon ikiliikkujan kanssa.

Valmistelut alkaa olla onneksi aika hyvällä mallilla. Puuttuu enää sitteri ja jotain pientä sälää, mutta niitä kerkeää hommata sit tarpeen mukaan syntymän jälkeenkin. Esikoisen hoitokuviotkin ollaan saatu sovittua hyvin.

Kauhea turvotus vaivaa, varsinkin nyt kun tuli helle. Tuntuu, että kädet ja jalat onihan tönköt ja sormet ja varpaat ei liiku.

Malttamattomana jo odotan, että pääsee synnyttämään. Ja sitä miten tämä synnytys lähtee käyntiin. Eka kun lähti ihan ilman ennakkovaroituksia lapsivedenmenolla rv 36+0. Synnytys ei pelota ollenkaan vaan odotan ihan innolla, että pääsee taas siihen hommaan. :D

Barbapörrö ja Urkki 35+5
 
Heippatihei!
Täälläkin on alkanut uudet "oireet".... :confused:
Ensinnäkin juu,suoli täälläkin toimii nykyään tosi liukkaasti.
Lisäks tuolla alhaalla tuntuu välillä kohdun suulla "kuplamainen" tunne,siis niinku kalvot pullistelis :O
Tätä on vähintään kerran päivässä.
Pissanpidätys yskiessä on ihan onneton,vauva siis todella painaa rakkoa nyt koko ajan.
Hiki on jotain ihan älytöntä,vaikka juuri olis suihkus käyny,niin ei mee ku alle puoli tuntia niin taas on iho nihkeenä.
Alapää on kipee,niinku synnytyksen jälkeen.
Hengästyn muutaman metrin matkalla.
Nännit ei oo enää tummat vaan mustat ja tälle värille ne ei ole kyl mul enne muuttunu ku vasta kun imetys on alkanu...
Vauva ei liiku enää paljon,päivään mahtuu ehkä kaksi aktiivista aikaa kun juuri sitä oli pitkin päivää...

Joten mulle on noussu kutina että en minäkään kauaa tässä enää raskaana ole...

Viime yönä näin unta että taas jälleen kerran synnytin.
Nyt se oli kyllä ihan tyttö vauva :heart:
Olin yksin salissa hirveissä supistuksissa ja alkoi työntähalu.
Soitin hätäpäissäni sitä kelloa ja karjuin että mun pitää ponnistaa,ne vastas et tulossa ollaan.
Eikä ketään tullu,ja soitin uudestaan että nyt se syntyy ja taas ne sano että ovat tulossa jo.
Sitten ponnistn,ja laitoin käden eteen ja tunsin kuinka tytön pää tuli pihalle,ja samantien koko neiti oli ulkona.
Kun kätilöt siis pääsi huoneeseen,istuin sängyllä,neiti jalkovälissä makaamassa (kuivasin sitä lakanaan :D ) napanuora yhä kiinni ja muistan kuinka kiitin mielessäni sitä että oli ottanut spnaalin koska synnytyskipu oli lähes olematon :D

Hassuja unia...

Tänään mennään vanhalta asunnolta ottaan lamput irti ja siivoon ainakin yläkerta jo.
Katsoo jos vaikka koko asunnon jaksaa siivota kerralla...

Nyt täytyy mennä partsille kun sinne ei vielä paista aurinko,on taas niiiiiiiiiiiiiiiin hiki.

Nenna ja Iiduska 35+1
 
Meillä alkaa kyllä olemaan jo tosi hyvin viikkoja kasassa :)

Joku kyseli mitä vaatteita kannattaa pakata kotiintulovatteiks. Itte oon pakannu caprilegginsit, pitkän topin ja neuletakin. Jokin tunika vois olla kans paikallaan..

Unista piti sanoa, että oon kans nähny kaikennäköstä unta synnytyksestä ja itse vauvasta. Yhdes unes vauva oli suloinen down-tyttö, ja toisessa unessa kalju poikavauva... alitajunnassa on siis pelko ja huoli vauvan terveydestä, koska suvussa on yksi kehitysvammainen.
Mutta eipä siihen itse voi sen enempää vaikuttaa kuin elää suht terveellisesti, niinku olen mielestäni tehny. Ja jokatapaukses vauva saa rakkautta yllin kyllin oli tilanne mikä tahansa :heart:

No mutta hyviä vointeja vaan kaikille... ittellä on huomenna neuvola.

t. mydream ja pikkunen rv 35+ 6
 
Merlinalle kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Ja mukavia kesäkuun päiviä kaikille odottajille! :flower:
Nyt sitten kuulostellaan ja jänskäillään mitä tää kuu tuo tullessaan, ensi kuuta odotellessa ;)

Täällä on tosiaan useammallakin tullut pahaa mieltä ja närkästystä neuvolasta/lääkäristä :|
Saa olla kiitollinen että itsellä on alkua lukuunottamatta neuvolaterkka pysynyt samana mukavana tätinä jonka luota lähtee hyvillä mielin. Kyllä se niin paljon vaikuttaa jos saa asiatonta kohtelua tai jää kaivamaan mieltä jokin asia vauvan tai omassa voinnissa.

Voimia kaikille joilla tukalia vaivoja ja suppareita, tätä tää on monilla näin loppuraskaudesta, siihen lämpimät ilmat päälle niin.. :hug:

Huomen aamulla ois itsellä vielä neuvola-aika ja sitten suunnataan viikoksi lomailemaan sukulaisiin =) Parit yo-juhlat käydään lauantaina ja sitten ois tarkoitus viettää esikoisen kans laatuaikaa käyden Linnanmäet, Korkeasaaret ja kaikki perus leikkipuistot läpi =)
Mies palaa ensi viikoksi töihin ja on luvannut siis laittaa meidän makuuhuoneen kuntoon poissaollessamme, jes! Valitsin niiiiiin ihanat tapetit seiniin etten malttais ees odottaa että huone on valmis, onneksi saa kuluttaa remonttiajan muualla :D

Nyt pakkailemaan ja kotia vielä kuntoon ennen kuin poika herää päikyiltä.


Iloista lopun ajan odotusta mammat! :wave:

Jasmin ja aarre rv 31+4
 
Kiitos jälleen uudesta pinosta! :flower:

Kotiintulovaatteita vauvalle en ole vielä päättänyt..
Ajattelin että laitan pitkä hihaisen bodyn ja potkarit, sekä tietty joku myssy kun on kerta lämmintä luvattu. Mutta luulen että pelkkä t-paita body olisi liian paljastava/kevyt. Kuitenkin suht ohkaset vaatteet jos on joku +25 astetta hellettäkin. Kuitenkin pitkähihainen paitakin suojaa samalla auringolta, koska vauvan iho on herkkä auringolle. Sitten joku peitto mukaan kaukaloon, niin saa sen heittää päälle jos onkin viileämpää.

Itelle otan jotku kevyet housut + löysä paita, kunhan ovat mukavat päällä. :D

Unista piti kans mainita.
Kerran olen nyt nähnyt unta synnytyksestä.. synnytys kesti ainakin vuorokauden, mutta sitte itse ponnistamisvaihe oli helppo. Kipuja ei ollut juuri mitään.
Ja aina vauva ollut unissa tyttö.

Liikkeistä täällä on liikkeet myös vähentyneet, ei enää sitä samaa möyrintää kokopäivää. Vaan päivässä muutama huomattavasti aktiivisempi hetki. Ja on alkanut työntämään kättä/jalkaa ikävästi kylkiluihin ja sitte tuonne sivulle hassusti :D Kun esikoinen työnsi itteensä aina eteenpäin..

Hankinnoista/valmisteluista
Täällä alkaa olemaan kaikki aikalailla valmista! Jes, vihdoin!
Vielä täytyy ostaa peitto, vanulappusia, tuttipulloihin muutama tutti osa ja siinä ne alkais sitte oleen.

Muutama kuva pläjäys vielä:

Vasemman puoleisessa hyllykössä on sideharsot, pylly pyyhkeitä, pissa alustoja, bodeja ja housuja/potkareita kokoa 62.

Oikealla on ne vaatteet jotka ovat heti käytössä, eli kokoa 50-56.
(Bodit, t-paita bodyt, housut-puoli potkarit, potkarit (koot: 50-62) ja yökkärit.

Ihan tuolla alhaalla on sukat, myssyt, tumput ym. :)
Ja sen takia noi 62, on tuossa vieressä valmiina niin ei tarvi sitten heti olla kaivamassa laatikoista isompaa. Meillä kun on huonosti hylly tilaa, niin 68-> alkaen on kaikki äitiyspakkuksessa valmiina, jossa myös haalareita ja muuta tavaraa myöhempää varten.




Hoitopöytä koristaa vessassa, alhaalla isossa korissa vauvan vaipat, toisessa pienessä korissa rasvat/kosteuspyyhkeet/harja/muuta pientä sälää ja kolmannessa korissa sitte äitille kesto ja kertaliivinsuojia.
Takana esikoisen vaippakasat.




Vauvan sänky ja unikaveri odottaa nukkujaa.




Kirpparilta tehty löytöjä, jonkun tekemiä uusia kestoliivinsuojia 1€/pari. Paitsi nuo valkoiset taitaa olla esikoisen äitiyspakkauksesta säästyneet..

Onko muilla kuvia valmisteluista? :)

SaaBas + Tyyne 34+6 (ja huomenna TAAS poksuu!)
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!

Voi että kun teillä muilla on kaikkia kivoja valmisteluja tehty :) Meillä edelleen kaikki on kelanlaatikoissa, sänkykin myytiin... uusia ei olla ostettu ja vaatteet on pestyinä myttyinä ympäri kämppää. Masentaa oikeen ku ei mitään saa aikaseks.

Luulen et mun vauvat on tosi kateellisia teidän vauvoille :whistle:

Kai mä saisin jo ruveta jotain touhuilee?!??!?!

Päänsärky ja korkea syke aiheuttaa kyl huonoa oloa mut jos kuitenki kipaisis huomenna ostoksilla. En jaksa enää tätä 4-seinän sisällä laiskottelua ku ei tää muutako pahenna omaa oloa.

Jotenki masentava tää loppuaika nyt. Pihallakin olis kaikkea kivaa puuhaa ja sisällä vielä enemmän. Ideoita kaikkeen pursuaa niin et miehel lähtee järki ku ei se tiiä mitä ain olen haluamas :ashamed:

Rv 33 kuitenki tulee täyteen ylihuomenna.... hmmm... eikä mua ole juurikaan supistellu.

no mutta öitä :)

Niisku-rouva+ pirpanat 32+5 :)
 
Saabas: näyttääpäs ihanalta, kaikki on niin valmista vauvaa varten :)

Jasmin: hyvää reissua, nauti :)

Vauvan vaatteet oon nyt sitten kaikki saanut laittettua. Aamulla silitin loput ja laittelin hoitopöydän laatikoihin. Vauvan kotiintulovaatteet valkkasin jo alustavasti valmiiksi. Vaihdan jos löydän jotkut nätimmät/kivemmat. Valkkasin mukaan bodyn, lyhythihaisen bodyn, puolipotkarit, sukkikset, gollege puku (housut ja takki) sukat ja muutama erinlainen hattu. On nyt aika monenlaista, mutta kun ei yhtään tiiä mikä se keli on kun kotiin tullaan niin onpahan valinnan varaa. Ja jos sattuu sotkeutumaan lähdössä tai kotiin tullessa saa puhdasta pienelle päälle. Peitto tietenkin otetaan matkaan viellä varuiksi. Itselle en ole sairaalakassia laittanut, mutta kerkiihän sen. Kotiintulovaatteeksi minäkin varmaan valkkaa jotain väljää ja mukavaa :)

Tuo pikku hilpetööri on minullakin viellä hankkimatta. Pitäis nyt joku päivä käydä kaupoilla ne hakemassa. Apteekissakin täytyy varmaan ensi viikolla käydä. Omat raskausvitamiinit lopussa ja lasten d-tipat. Samalla sitten ostan vauvalle tarvittavat apteekkituotteen.

Tänään aamupäivä meni kyläillessä ja sitten iltapäivästä laitettiin mansikkamaalle uutta multaa. Jos nyt ois sitten mansikoilla voimaa kasvaa ja sais tänä kesä nauttia omasta maasta mansikat :) Kyllä tuolla ulkona on mukava tuohuta vaikka nyt sitten on riesaksi saapuneet itikat ja mäkäräiset :(

Noista unista, itsekkin viime viikolla näin jotain kauheeta painajaista ja heräsin siihen kun huusin ääneen. Ois kyllä mukavampaa nähdä ihania vauva unia :D

Muumi ja pikkumies 36+0 POKS :heart:
 
Saabas Kivannäköstä :)

Tänään taas mittailin verenpaineita ja samoissa oli pysyny mitä eilenkin. Turvotus ei oo mihinkää hävinny, mutta ei oo onneks tullu lisääkään. Saa nähä kuinka tuo näkyy painossa, veikkaan että 2-3kiloa tullu viimekerrasta.

Huomenna saadaan vaunut, saa nähä missä niitä säilytettään, pitää vähän järjestellä olohuonetta varmaanki :)
 
Saabas aivan ihanan näköistä sulla! Mä oon tainnut vähän lykätä noita valmisteluja jotenkin alitajuntaisesti kun en ole mitään tehnyt sitten keskiraskauden!

Kiva kuulla että niiskukin on vielä yhdessä koossa! Tosi hienoa, että pikkuiset ovat saaneet olla vielä kohdun suojassa!

Merlina toivotaan, että turvotus on vaan tuurvotusta eikä merkkaa muuta. Meille tuli vaunut noin kuukaus sitten ja vietiin ne heti melkeen mun äidin luo säilytykseen! Meillä kun loppuu ihan oikeesti tila!

Meillä alkaa ens viikolla synnytysvalmennus ja sitä jo kovasti miehen kanssa odotellaan. Muutenkin tää alku kesäkuu on kyllä niin täyteen buukattu tekemistä että varmasti aika tulee menemään nopeesti! Meillä on ne synnytysvalmennukset, mulla on työpaikan kesäjuhlat, sit meil on 1. hääpäivä ja sit lähdetään vielä mökkeilemään! Ja takapihaa laitetaan koko ajan pikkuhiljaa kuntoon! Niin että tekemistä kyllä riiittää!

Mulla oli viime yö kyllä niin tuskainen! Yöllä alkoi vatsa vääntämään siten, että ekaks tuli tuskan hiki ja sit tuli hirvee horkkakohtaus ja sit alko vatsakipu! No ripulihan se sit oli, onneks kertaluontoinen, mut heti tuli mieleen, että mitä mä oon syönyt (espanjalaiset kurkut, listeria, salmonella jne.) ;)! Selvästi jonkin näköistä herkkyyttä ja pelkoa edelleen yllä koko ajan :D!
Onko muilla enää mitään pelkoja siitä, että vieläkin vois käydä jotain huonosti, kun nyt jo näin hyvät viikot meneillään?

Tiinu ja Jäppinen 32+3
 
Pelkoja täältä löytyy... Mun tuttavapiirissä kaksi on synnyttänyt vauvan kuolleena täysillä viikoilla. Toisella todettiin 40+2, ettei vauva enää elä ja toisella kuoli yllättäen kesken synnytyksen viikolla 39+5. Joten siihen asti, että se vauva on sylissä asti täällä kauhulla pelätään tällaisia asioita. välillä on toki päiviä, kun vain rauhassa odottelee, mutta kyllä tuollaisten asioiden kohtaaminen lähipiirissä lisää paniikkia reippaasti.

Turvotus on tullut lämpimämpien kelien myötä tännekin. Ei kovin pahasti, mutta kyllä sen huomaa... Tuota kakkosta odottaessa oli kyllä turvotus jotain aivan kauheaa. Ei niistä kannata kauheasti huolestua, jos ei vointi mene muuten tosi huonoksi. Eräälle sukulaiselle iski tuo raskausmyrkytys ja ainakin hän totesi olon menneen niin kauheaksi, ettei enää epäilyttänyt lähteä näytille.

Synnytyksestä... Kauhulla odotan, kai tässäkin asiassa tieto lisää tuskaa. Onneksi se ei kestä 9 kk :D.

Mä olen alkanut odottaa pinon ensimmäistä heinäkuu-vauvaa. Siis heinäkuussa syntyvää. Meillä on tuo esikoinen syntynyt 1.7 ja jotenkin mielenkiinnolla odottelen sattuuko ensimmäinen samalle päivälle :). Todennäköistä se on, kun näin monta odottajaa meitä on, mutta koskaan ei tiedä...

Reissusuunnitelmia meillä on kauheasti vauvan syntymän jälkeiselle kuukaudelle. Edellisen kanssa todettiin, että aivan hyvin pystyi mitä vain tekemään oikeastaan heti syntymän jälkeen, joten ajateltiin sitten lomailla kunnolla, kun näistä kaikista kivuista pääsee eroon. Mä olen kyllä muutenkin sellainen, ettei vauvan syntymä ole millään tavalla menoa hidastanut, niin onnellinen olen ollut raskauden päättymisestä, että on heti ulkoiltu ja puuhattu jo samalla viikolla entiseen malliin. On sitä lähisuku kauhistellutkin, kun kuulemma pitäisi levätä ja rauhoittua kotona, mutta en koskaan ole ymmärtänyt miksi, ei tunnu mitään syytä kuitenkaan olevan.

Knox ja Oliver 32+1
 

Yhteistyössä