***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Hurjasti Onnea Nenna!!:flower:.Toivottavasti pian saatte selätettyä Vauvan infektion ja saat vauvan kotiin:heart:

Liisakaisalle kanssa paljon onnea vauvasta:flower:

Saatiin mun äiti meille yöksi,päästään miehen kanssa illalla kaksin johonkin:).Onpahan kiva välillä laittaa itteänsäkin:).Vähän enemmän kun pihalle siis.
Nyt olisi helppo synnyttämään lähteä kun vahti olisi jo täällä,mutta en mä viitti.Menisi liian helpoksi ;)

Mutta eiköhän piristä kun pääsee vähän ihmisten ilmoille!.:)
 
Onnea vauvan hakeneet tintti, muumi82, nenna, Liisakaisa sekä mei-mei!! :flower: :heart:


Aikas monella muuten mennyt lasketun ohi vaikka jossain vaiheessa oli fiilikset että kaikilla syntyy paljon etukäteen! Niin se on arvaamatonta tää raskausaika!

Toivottavasti martsu pääsit osallistumaan hautajaisiin ja kaikki on mennyt "hyvin" sen suhteen, voimia toivottelen :hug:

Nenna Voi kurjaa kun vauvalla tuollasia oireita, toivottavasti saat hänet pian syliin ja paranee pieni potilas!


Omaan napaan ei kummempia, eilisilta oli taas alamaha kipeä plus kävely viiltelykipujen ja vihlaisujen takia ihan mahdotonta. Tänään alamahaa on poltellut mutta levolla ja panadolilla helpotti ja pääsin äsken jo koiran kanssa lenkille.
Mun äiti on tulossa meille maanantaina poikaa hoitelemaan apuna kun alkaa itellä olla niin ylivoimasen kremppainen kunto ja mies saa sit rauhassa tehdä remonttia täällä sisällä kun ei tarvii joka hetki huolehtia meistä =)

Jasmin ja aarre rv 37+6, pidän uskollisesti pinon pohjaa pystyssä! :D
 
Heipä taas!

Täälläkin vauva-arjen pyöritys vie aikaa, joten kirjottelu jää vähemmälle.

Lukemassa käyn vauvauutisia melkein joka päivä, joten ONNEA vauvan saaneille ja oikein pitkää pinnaa niille jotka edelleen odottelevat.

Tohon cytotec käynnistykseen tulin kommentin kirjottamaan.

Mulla esikoinen käynnisty vedenmenolla, synnytys kesti yhteensä 4h30m. Tää toka käynnistettiin, kesto myös sen 4h30m.

Molemmat synnytykset oli aika rajuja, ekassa sain epiduraalin aikasemmin mut supistukset ennen puudutusta oli ihan yhtä kipeitä kuin käynnistetyssä synnytyksessä. Käynnistetyssä pärjäsin pidemmälle ilman epiduraalia enkä olisi sitä edes ottanut jos olisin tiennyt kohdunsuun tilanteen (melkein auki) just ennen kun epiduraali laitettiin.

Tietysti jokainen synnytys on erilainen ja ihmisillä eri kipukynnykset, mutta sitä tässä kai yritän änkyttää että jos siihen tilanteeseen joutuu että on käynnistys lääkkeillä edessä, niin ei se välttämättä ole sen rajumpaa tai kipeämpää, ei ainakaan mun tapauksessa. Kai tää yrittää nyt olla joku rohkasukommentti :)

Tsemppiä silti jokaiseen synnytykseen, lääkkeillä tai ilman.

Possu ja pikkulilli huomenna jo kolme viikkoa!!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, ja tsemppiä vielä vauvaa odottaville! :)

Meille syntyi POIKA 11.7 klo 12.49 (40+1) 4146g, ja 51cm!

Synnytyskertomusta tuun kirjottelemaan sitten, kun on enemmän aikaa, mutta kaikki on kaikilla hyvin, ja keskiviikkona päästiin kotiin. :) Isot sisarukset, äiti ja isä on aivan onnessaan pienestä täydellisestä pikkuveljestä! :heart:
 
Tänne ei vieläkään mitään... njääh.... :stick: Boooorrrinnnggg, ei jaksais enää odottaa ja odottaa!!! |O

Gallup sanokaas nyt muut viisaammat onko mulla mennyt jotain ihan ohi kun mun anoppi vänkää kiven kovaa että jos synnytys käynnistyy vesien menolla ni mut TÄYTYY tilata ambulanssi. Ja mä oon sitä mieltä että vain jos vauva on perätilassa tai sit tulee verta ni mennään lanssilla, muuten riittää ku menee omalla autolla ihan kaikessa rauhassa. Rupesin jo epäileen että oonko mä ihan pihalla tässä asiassa. No siis meillä on kyllä muutenkin eri näkemykset lähes joka asiasta anopin kanssa ei siis olis mitään uutta... :D

Oikein paljon onnea kaikille vauvelin jo saaneille ja varsinkin nennan vauvalle pikaista paranemista että pääsee perheen luo kotiin!

Sannuli ja Nykerö 40+5
 
Sannuli: Mun esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla ja ihan omalla autolla mentiin sairaalaan kun supistukset alkoivat pari tuntia vesien menosta... Näin ohjeistettiin siis sairaalasta, että ihan rauhassa omalla autolla kun supistukset alkavat, viimeistään kuitenkin 12 tunnin sisällä.
 
meidän poika syntyi 41+4 11.7.11 2990g ja 48 cm

meidän pieni onkin jo 6 vrk ollut sairaalassa itse 4 vrk ollut kotona. Pojalle todettiin silmätulhedus/ tukkeutunut kyynelkanava ja on ollut 4 vrk nyt antibiootti tipassa, ei mitään tietoa milloin pääsee kotiin.. ikävä on kova mut ei auta ku päivä kerrallaan elää..

Nenna voimiaa sinne tiedän tasan tarkkaan kuin voi olla rankkaaa.. etkö saa sairaalasta lypsykonetta? minulla ollut sairaalan lypsykone lainassa.
 
Pieni rinsessa syntyi 15.7 klo. 10.45. Painoa löytyi 3760g ja pituutta 50cm. Tänään kotiuduttiin.

Lisää tulen kirjoittelemaan ja lukemaan kunhan ehdin!

SaaBas & Rinsessa 1½vrk <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Mulle tuli viime viestin jälkeen lähtö synnärille, ja noudettiin sieltä suloinen pikkumies. Synnytys ei mennyt ihan nappiin, mutta näin puhelimella surffaten en jaksa tehdä pidempää selvitystä. :)

Poika siis syntyi 7. päivä, vähän vajaa 4kg j reilut 50cm pitkä. Nyt ollaan kotona, poika voi hyvin ja äitikin toipumassa.
 
Taiska, rumpnisse, Keiju123, sinadrius, lehdetön puu, sukkasillaan, liisakaisa, tintti, mei-mei, nenna, soto, iitushka, sispi,saabas ja sillis oikein paljon onnea kaikille vauvoista :heart: Toivottavasti nyt huomasin kaikki vauvautuneet. Ja Pearlille onnittelut tätäkin kautta :)

Ja sitten synnytyskertomusta:

Eli tiistaina 12.7 mentiin jyväskylään sinne yliaikaiskontrolliin rv 41+5. Olin ihan varma että sieltä kotiin tullaan, mutta onneksi varmuuden vuoksi otin sairaalakassin matkaan. Ensin otettiin vauvasta käyrää ja sen jälkeen oli lääkärin tarkastus. Teki sisätutkimuksen, löysästi sormella auki ja kaulaa hieman jäljellä. Sitten ultras missä arvioi painoksi jotain 3700 g. Ultras lisää ja totesi kohdun vedettömäksi, joten passitus osastolle ja käynnistyksen suunnitteluun.

Mentiin sitten synnytyssaliin jossa tehtiin oksitosiinirasitus, koska haluttiin tarkkailla miten vauva suhtautuu supistuksiin. Neljän tunnin ajan ottivat käyrää, supistuksia tuli ja vauvan sydänäänet olivat hyvät. Rasituksen jälkeen passittivat osastolle ja tarkoitus oli että aamusta aletaan käynnistelemään. Illasta ottivat vauvasta viellä sydänäänikäyrää missä todettiin sykkeen laskeumia muutama. Ennen nukkumaan menoa viellä uudestaan käyrille ja taas sykkeen laskeumia.

Lääkäri päätti sitten siirtää minut synnytyssaliin käyrille, kun siellä kätilöt pystyy tarkkailemaan käyriä. Soitin miehelle että siirtävät saliin tarkkailuun ja käynnistävät synnytyksen jos sykkeissä laskeumia. Puolen yön aikaan kätilö ja lääkäri päättivät aloittaa käynnityksen oksitotiinitipan avulla. Laitoin miehelle viestiä lähtee tulemaan kun jaksaa. Yhden aikaan tuli mies sitten paikalle. Puoli kahden aikaan puhkaisivat kalvot ja laittoivat vauvalle sen pinnen. Pikku hiljaa supistukset voimistuivat ja niitä alkoi tulla tiuhempaa. Aamun asti supisteltiin, mutta sitten aloin olla niin väsynyt kun en ollut nukkunut yhtään ja en saanut juoda enkä syödä sektioriskin takia mitään, että pyysin jotain lääkettä minkä avulla voisin hiukan huilata. Tuskin pysyin enää pystyssä kun väsytti ja nälätti :(

Sulkivat sitten tipan ja sain unilääkkeen ja kipulääkettä jonka voimalla sain sitten hiukan torkuttua. Kello oli tällöin puoli kahdeksan. Supistukset jatkui vaikka oksitosiinatippa oli suljettu. Omat supistukset alkoivat voimistua ja tulla tiuhempaan. Vauva työnsi päätään koko ajan alemmas ja teki tosi kipeetä. Ennen kymmentä pyysin lääkitystä, kätilö teki sisätutkimuksen ja olin neljä senttiä auki. Samalla katosi vauvan sydänäänet eikä ne enää korjaantuneet. Lääkäri soitettiin paikalle. Alkoivat varaamaan salia ja sektio päätös tuli. Viidessä minuutissa oltiin salissa ja kello 10.10 oli poika leikattu ulos. Eli meidän mies syntyi hätäsektiolla.

Puolen päivän aikaan heräilin heräämöstä ja puoli kahdelta pääsin sitten osastolle tutustumaan ihanaan vauvaamme :heart: Mies sitä oli siellä hoidellut ja syöttänyt. Olivat punninneet ja mitanneet vauvan, kylvettäneet ja mies saanut syntymäkahvit :) Kyllä oli ihanaa saada vauva vierelle ja rinnalle tällaisen kokemuksen jälkeen.

Eilen tosiaan päästiin sitten kotiin kahden päivän päästä synnytyksestä. Maitoa on tullut hyvin ja poika nukkuu aika paljon ja on tyytyväinen. Sisko hoitaa kovasti veljeään, voisi istua sohvalla tunti tolkulla vauva sylissään :). Velikin käy välillä hoitamassa ja jopa halunnut vauvan syliin :), mutta mustasukkaisuuttakin on ilmassa. Itse olen toipunut omasta mielestäni ihan hyvin leikkauksesta. Haavaa nyt tietenkin särkee, varsinkin iltaisin. Mutta kyllä sen kanssa pärjää. Väsymystä on, johtuu valvomisesta ja siitä kun hb oli laskenut 89. Leikkauksessa oli mennyt 1600 ml verta, josta tämä lasku johtuu.

Eli lyhykäisyydessä rv 41+6 poika syntyi käynnistyksen jälkeen hätäsektiolla 13.7 kello 10.10. Paino 3410 g, pituus 50 cm ja pipo 35 cm.

Vauvan tuoksuisen arjen keskeltä Muumi ja pikkumies 3 vrk :heart:
 
pieni tarina...

Oikeestaan koko 14pv oli pientä fiilinkiä että jotain vois tapahtua.Illalla eritoten kun cittarissa kävin alko jo ne kivat supistukset,mitkä kyllä tuli aina ku cittarissa kävi :D Ajattelin että sinne pitää mennä kuluttaan koko päivä että saa jotain tapahtuun.
No siitä sitte tosiaan kotiin ja supistukset loppu,ylläri pylläri :D
Yöthän mulla oli jo pitkään huonoja,nukkuminen jäi muutaman aamuyön tuntiin ja nytkin kuhkin hereillä vielä kahden aikaan,jolloin makasin kyllä sängyssä jo mutta uni ei tullu. Sitte tuli se eka supistus,juuri kun olin unen rajamailla.
Oikein havahduin et mitäs hittoo tapahtuu enneku tajusin et supistushan se.
En sitten millään jaksanu uskoo et oikeesti ne olis nyt justiinsaniitä kaivattuja supistuksia ja koitin vaan parantaa asentoo,kunnes varttin päästä tuli taas...ja taas....ja taas...sitte pitiki jo alkaa keloottaan niitä.
Lopuks niitä tuli 8-10 min välein ja ajattelin että koska ne oikeesti nyt tuntuu niin soitin sit synnärille että pitäskö jo lähtiä näytille.
Sairaalaan matkustin tyylikkäästi taksilla (jossa muuten oli nahkapenkit,eli ei oiks niin kauheesti haitannu jos vedet olis tullu) ja sisään kirjauduin 6.30
Siitä sitte heti tunniks käyrille,jonka jälkeen tarkistettiin kohdunsuu.
Se oli edelleen 3cm mutta kaula oli kadonnut.Yökkäri vielä kehtas sanoa että voihan se olla että kotiin pääset vielä...
Sitte pääsin "odotushuoneeseen" jossa vaihdoin sairaalatamineet päälle.
Samassa huoneessa oli pariskunta,ja siellä äiti oli todella tuskissaan ja itki supitsuksien voimakkuutta.
Itellä ei tullu supistuksen supistusta niin kauan ku istuin,mutta appajee ku nousin ylös tai kävelin,alko sellaset tuskat ettei mitään rajaa o_O
Kohta se naapurisänkyn mies jo soitti kelloa ja kertoi että alkaa emännällä oleen pitelemistä kivuissa ja kätilä tulikin huoneeseen ja teki tutkimuksen (oli 4cm auki) ja kiikutti neitosen suoraan saliin.
Siinä vaihees mä ajattelin et mä ole edelleen vaan se 3cm auki oska mulla ei vielä itku tullu,mutta kyllähän se sit seuraavan 15min aikana alko itkuksi muuttua ja soitin sitä kelloa minäkin.
Kätilö tulla taapersi sitten sinne ja sanoin että mä sit kans haluan sen spinaalin,ja hön teki siinä sitten sisätutkimuksen ja kappas vain,mä olinki jo 7cm auki!!!
Ja sitte tuli kätilölle kiire saada mut saliin et ehtisin saamaan sen spinaalin.
Saliin saavuttiin siis klo:9.15.
Siinä sain sitte ilokaasumaskin naamalle siksi aikaa kunnes tehtii paperit (vasta tässä vaiheessa???) ja odoteltiin anestesia lääkäriä...
9:31 laitettiin nesteytys tippaan.
9:45 sai spinaalin ja voi taivas mikä ihanuus se oli!!!!!!!!!
11:13 päätettiin puhkasta kalvot jotta synnytys saisi vauhtia ennenkuin spåinaalin vaikutus lakkaa.
11:17-12:00 odotellaan voimakkaampia supistuksia tuloksette. Supistuksia kyllä tuli mutta ei niin paljon että vauva lähtisi päätä työntämään ulos.
12:00 sitten tippaa laitettiin lisäkkeeksi syntocinonia ja tadaa,johan alkaa tapahtua!!
Tulee ponnistamisen tarve lähes saman tein,mutta vauva ei vaan laskeudu.
Päätetään kääntyä kyljelleen koska vauvan pää on hitusen vinossa ja näin tulisi helpommin ulos.
Jep,niin tuli,sitten alko iida tulla maailmaan ja kun pää oli ulkona alkoi jo huuto :D
Sitten,ilman supistusta työnsin neidin pihalla kokonaan.

(itse sain taas hyvät repeemät ja neljä tikkiä.papereissa tästä kerrotaan näin:repeämä peräaukon suuntaan melko pinnallisesti,siinä suihkutaa suoni verta (ja sitä todella SUIHKUS!!). vuoto saadaan rauhoittumaan ristiompeleella.viimeinen ommel lähellä peräaukon suuta (herääpä kysymys,uskaltaako mennä enää isolle hädälle?? :D )

Napanuora oli neidin vartalon ympärillä ja paperiin kirjoitettiin: syntyy reippaasti itkevä vauva :D :D

Iida pääsi heti tissille ja imikin kiivaasti ekan tunnin.(tässä vaiheessa maitoa ei vaan tullut vielä...)
Sitten pääsin pesulle niinkuin iiduskakin.
Punnituksessa neidillä oli siis painoa 3800g ja pituutta 49cm ja piippa oli 34,5cm <3

Maito ei siis millään noussut.
Imi ja imi ja imi mutta ei. Neiti alkoi oleen kärttyinen ja seuraavana yönä ei nukkunut.
Hoitsut otti neidin itselleen että sain itse nukkua mutta eihä se uni mulle sairaalassa tule... :(

Seuraavana päivänä sain lääkärin tekemään tutkimuksensa vaikka normisti ei lauantaina tee ja onneksi onnistuin.
Neidillä todettiin jonkinasteinen infektio synnytyksen aiheuttamana ja tulehdusarvot oli 25 :(
Ei muuta kuin antibiootti- ja kipulääke tippaan ja tarkkailuun.

Itse lähdin sitten kumminkin kotiin tänään jo,koska en voinut neitiä edes pidellä aihauttamatta kipua toiselle.
Eli pelkästään silitys sattui pieneen :(

Hetki sitten tuli kotiin yösyötöltä ja iidan tila on parempi.
Sain hänet syliini ja syöttää pullostakin.
Arvot on paremmat jo nyt ja enää tyttö ei kitissyt turhia.
Seuraavat päivät,niin kauan kuin tarvetta olen menen syöttämään neidin aina kolmen tunnin välein 12.00, 15.00, 18.00, ja 21.00.


Vaikka oli tosi vaikeeta jättää oma laspi sinne niin tiedän että sen on hyvä olla siellä ja saa tarvitsemaan hoitoa ja pääsee sitten varmasti kotiin.
Ilman mun sinnikkyyttä,tää infektio olis huomattu vasta myöhemmin jolloin tulehdusarvotkin olisi ollu omaa luokkaansa,eli oli hyvä että vaadin sen lekurkäynnin täksi päiväksi.

Tämmöinen ihanuus oli siis mun 15pv :)
 
Onnea taas vauvan saaneille!
Nenna: toivottavasti tuo infektio pian taittuu, hyvä kun huomasit itse ajoissa ettei kaikki ole hyvin.
Tultiin juuri latotansseista kotiin. Lantio ja alaselkää polttelee inhottavasti ja muutama oikein kipeä supistus tullut... Mutta ei näillä oireilla laitokselle vielä lähdetä, mutta tapahtuupa jotain! Eli taitaa tämäkin vaavi joskus tulla ulos. :D
Neamma ja masumuru 38+4:heart:
 
Onnea siis muillekkin jotka saaneet nyytin syliin! :flower:

Mutta omaa synnytyskertomusta:

Torstaina supisteli jo päivällä, mutta harvakseltaan.. ei juuri edes ollut kipeitä, tuntui kyllä.
Torstai-perjantai yönä heräsin yhden aikaan ensimmäiseen supistukseen, joka todellakin tuntui tuolla alaselällä.. Välillä sitten masunkin puolella. No Käänsin kylkeä ja jatkoin unia. Heräsin koko yön n. 15-20min välein supistukseen, välillä saattoi olla pidempikin väli ja välillä lyhyempi.
No viiden aikaan alkoi tuntua siltä että taitaa olla menoa tällä kertaa. Ajattelin kuitenkin sinnitellä vielä, sillä en halunnut herättää miestä ja esikoista keskellä yötä :D
Vähä ennen aamu kahdeksaa sitten nousin itse pukemaan ja heitin pannan päähän, kävin nopeesti koneella ja herätin miehen että lähdetään käymään sairaalassa näytillä.
No mies nousi aika äkkiä :p ja käskin mennä herättämään esikoisen. Pakkasin tuolloin esikoiselle pussiin vaatteita, vaippoja ja vähän ruokaa että jos on tosiaan tosi kyseessä niin on sitten joku kassi valmiin hoitoon. Aamulla myös lähetin kaverille viestin joka onneksi lupautui ottamaan pojan hoitoon päiväksi, kiitos hänelle :heart: Sillä muuten olisin ollut kyllä yksin salissa.

No olin svo:lla ensimmäisen kerran käyrillä yhdeksän aikaan, tuolloin supistuksia tuli ehkä 10-15min välein. Käyrille kuitenkin piirtyi hyvin muutama napakka supistus ja sitten tarkistettiin alakerran tilanne, olin 3cm auki. Sain sairaalan vaatteet ja peräruiskeen.
Kävin vessassa ja sain mennä suihkuun hetkeksi, olin ehkä n. 10min.
Suihkusta tultua supistuksia tuli aika tiheesti 3min välein. Tuntui alaselässä edelleen.
Lähdettiin sitten suoraan saliin siitä, salissa kätilö kysyi kivunlievitys toiveista... esikoisessa en saanut mitään, joten tokaisin vain että: "jotain toimivaa jos sais" :D
Puhetta oli spinaalista, mutta kätilöt panivat merkille että supistuksia tulee aika tiheästi ja antoivat ilokaasua 10.13.
Sitten tarkistettiin kohdunsuuntilanne ja todettiin että olen jo 8cm auki, että ei kyllä enää ehditä mitään spinaaleita laittaa.. Kuitenkin reunoja oli sen verran että äkkiä ehdittiin laittaa PCB-puudutus 10.26.
Nuo viimeiset sentit odotettiin että aukenen ja tulisi ponnistamisen tarve..
Kätilö kysyi että:" onko isä tulossa synnytykseen?"
vastasin: "kyllä pitäis olla, ellei ole luistanut hommasta" :D
Kätilöäkin vähän nauratti..
(Tuleva isä oli siis lähtenyt viemään esikoista hoitoon 7km päähän, kun mä aloin vaihtamaan sairaalan vaatteita...)
No sitten mies onneksi saapui paikalle, ehti olla varmaan 5min, kun tunsin vähän ponnistamisen tarvetta. Sain sitten ponnistaa ensin kylkiasennossa, sitten puoli-istuvassa.
Ponnistin 5-7krt ja pieni rinsessa tuli maailmaan :heart:

Vesin menosta myös kysyttiin salissa, sillä ne olivat menneet kun tuo kohdunsuun tilanne siellä tarkistettiin.. Mutta ei tietoakaan missä välissä menneet, sillä en itse ollut huomannut. Joten veikkailtiin että olisiko menneet sitten suihkussa aamulla. Sillä svo:lla kun tilanne tarkistettiin niin sanottiin että kalvot on vielä ehjät.

Synnytyksen kesto: 1h45min. :D
(Kun jos supistuksien väli on yli 10min, niin ei vielä lasketa että synnytys olisi käynnistynyt)
1. vaihe: 1h 26min
2. vaihe: 7 min
3. vaihe: 12 min

Pisteitä 9-9.

Napanuora oli kerran kiertynyt kaulan ympärille, imetys lähti heti salissa käyntiin kun tytöllä ikää 15min ja minäkin selvisin ilman tikkejä. Muutama nirhauma kuulemma tuli limakalvoihin, mutta paranevat itsestään, nyt 2vrk kuluttua synnytyksestä ei ole paikat kipeät tai arat.
Jälkivuotokin onneksi aika pientä :)

Tästä synnytyksestä jäi tosi hyvät fiilikset, kätilö oli tosi mukava kuten ne hoitajatkin siinä. Niilläkin riitti huumoria :)

1vrk:n ikäisenä pääsi tyttö kotiin, ilta-päivällä pikkusta kipristeli masusta, mutta muutaman tunnin ähellyksen jälkeen tuli pieni kakka ja tooosi monta pahan hajuista pierua.
Yö meni paljon paremmin kuin sairaalassa sekä rinsessalla että äidillä.
Rinsessan syötin vielä 11 aikaan, seuraavan kerran herätin hänet 4 syömään, söi vähän reilun puoli tuntia, seuraavan syötön hoidin puoli 9 aamulla, siihenkin piti toinen herättää. Samalla hoidettiin aamutoimet. Oli ihanaa kun sai itsekkin nukkua, sairaalassa kun ei oikein saa nukuttua.
Aamutoimien jälkeen tyttö vieläkin nukkumassa, ilmeisesti taisi olla rankkaa nuo masun väännöt. Yölläkin paukutteli kuin isompikin mies :D

Tulipas tekstiä, lukekoot ken jaksaa :)

SaaBas & Rinsessa 2vrk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kirppiina
Onnea kaikille vauvaantuneille:flower:.Ihanaa vauvan tuoksuista arkea teille:heart:

Ja kiitos synnytys kertomuksista!!:)

Mä olen aina laskenut synnytyksenkeston ihan ensimmäisestä supistuksesta:O.En ole siis ikinä kellottanut mutta sitten kun alkanut tulla kipeitä supistuksia niin siitä ekasta laskenut synnytyksen käyntiin:).

Täällä taas uusi päivä:headwall:.Eilen illalla jo tuli supistuksia ihan kivasti ja olivat kipeitä!.Mutta yöllä sitten loppuivat.
Mutta tässä sitä taas ollaan.Tänään ajattelin keksiä jotain puuhaa.Siivota vaikka jo siivottuja kaappeja tai jtn.Että menisi tämäkin päivä nopeammin:D.

Huomenna alkaa taas uusi viikko.mies töihin ja vahti lähtee tänään kotiin.joten sitten taas saa jännittää kuinka kerkeää saada vahdin ja miehen kotiin.Pelottaa olla yksin lasten kanssa kun kovat kivut alkaa.

No mutta nyt alan keksimään jotain ajankulua:).

Vointeja kaikille odottajille ja tsemppiä lähtijöille:)

Turhautunut MM ja itu 41+1
 
vittu mulla alkaa niin kärsivällisyys olla loppu jo tähän touhuu! Ke tosiaa meni vedet.. Ei edelleenkään mitää oikein lupaavaa, kanava nyt poissa, 2:lle sormelle auki. Yön aikana ei mitää edistystä vaikka 7min välein tuli supistukset ja jatkuu samanlaisina kokoajan. Lääkäri kierti ei sanonu mitää huomenna kiertää ylilääkäri, mutta ei sitä leikata jos ei mitään hätää ole... 5 päivää jo kipeänä hirveistä supistuksista... Todella hienoa. Selkä niin paskana tuon pullistuman takia että tasan 2min pystyn seistä tai kävellä!
 
Huomenta ja onnea kaikille pikkuisen syliin saaneille! :flower:
Ja suuri kiitos myös ihanista synnytyskertomuksista! :heart:

Joku kyseli vauvan tarvikkeista! Kaikki ja vähän liikaakin on jo hankittu! Hankittiin suurin osa jo keskiraskaudessa joten nyt onkin ollut hieman tylsää kun ei ole mitään kunnollista hankittavaa, turhuuksia on siis tullut osteltua nyt lopussa. Viimeisin ostos oli toissapäivänä Julpon aurinkolasti!

Mä kysyin vesienmenosta ja ambulanssikyydistä sekä kätilöltä että lääkäriltä. Molemmat vastasivat että riittää kun vauva on RT:ssä niin saa tulla omalla autolla. Ei siis tarvitse olla kiinnittynyt!


Sitten kysymys: Pyristeleekö muiden vauvat masussa tai tietääkö joku mitä se tarkoittaa? En siis tarkoita nyt mitään pientä täristelyä vaan oikeen sellaista kunnon kohtausta. Vatsassa tuntuu välillä siltä kuin siellä olisi märkä pikkukoira ravistelemassa vesiä pois! Tätä ei tapahdu usein, mutta eilen illalla se tapahtui kolme kertaa melko lyhyen ajan sisällä ja minulle tuli sellainen olo että pitäisikö minun huolestua asiasta, kun en ole aiemmin kuullut muiden puhuvan tuollaisista kohtauksista! Eli en tiedä onko se ihan tavallista vai onko minun lapsellani jokin hätä!

Voi MM mä kyllä niin ymmärrän sun turhautumisen kun itsekkin alan olemaan jo todella malttamaton tän odotuksen kanssa ja sä olet odottanut jo paljon kauemmin!¨

Tiinu ja Jäppinen 38+5
 
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille! SaaBas, mietinkin että olet varmasti synnyttämässä kun ei susta täällä kuulunut mitään. Oltiin sitten samaan aikaan laitoksella, sä synnyttämässä ja mä ya-kontrollissa :) Hienoa kuulla, että kaikki meni niin hyvin ja sinulle jäi synnytyksestä hyvä fiilis. Onnea vielä!

Mulla tosiaan huomenna käynnistys ellei sitten tänään ala tapahtuun...tänään kyllä irtosi limatulppa ja on ollut sellaista menkkamaista särkyä ja hetki sitten tuli muutama napakka suppari...eli saa nähdä lähteekö luomusti käyntiin vai pitääkö vähän avittaa....joka tapauksessa olen nyt avoimin mielin, jopa sille lääkkeelliselle käynnistykselle kun täälläkin on monet tsempanneet ja muutaman kaverin kans jutellut joilla käynnistetty juurikin cytotecilla ja heillä ihan hyvät kokemukset siitä. On se vaan luotettava lääkäreihin. Ja kenties tuota ei tarvita jos nyt olisi viikonlopun aikana tapahtunut lisää sitä kypsymistä.

Jaahas, kaipa se on lähdettävä liikkeelle jos sais lisää noita suppareita. Nyt muuten taas supistaa...jes :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Lady Mamma ja masuasukki 41+6
 
Onnea uusille vauvautuneille!:flower::flower::flower:

Ja Anulle voimia ja tsemppiä!:hug:

Omaa napaa: ei mitään uutta taaskaan tänne rintamalle. Synttäreille pitäis tänään lähteä, tosin vasta illalla.
Ja meinasin et jospa sitä kävis ostamassa 5kg mansikoita vielä pakkaseen, perkais ja laittais ne niin menis tää aikaki edes hitusen nopeampaa.

Odottavan aika tuntuu nyt taas pitkältä. No, päiväkerrallaan.

Smurfiina ja Möhkis 39 poks
 
Tänään meillä kävi TAYSsista tuo kätilö kotikäynnillä, kun päästiin kotiin vuorokaudessa synnytyksestä..
Painoa oli pikkuiselle tullut hienosti 40g vuorokaudessa! Joka on kuulemma tosi hyvin, että harvoin vielä toisena päivä alkaa tuo paino nousta noin hyvin. Että ilmeisesti hyvin saa tisseistä maitoa.

Vaikka tuntui että osastolla ollessa joidenkin hoitajien mielestä olisi voinut antaa lisämaitoa. En kuitenkaan halunnut antaa, vaikka tyttö tissillä paljon onkin. Mutta niin oli esikoinenkin ja hyvin kasvoi! Maito nousee paremmin kun vauva saa tissiä omaan tahtiinsa :) Kun sairaalassa olisi pitänyt syöttää aina 3-4h välein.. Minähän syötän silloin kun vauva niin haluaa. :)

Bilirubiini oli vähän korkea(183) , mutta ei vauva keltainen ole, on virkeä ja jaksaa syödä hyvin.
Joten luulen että voi olla sitä ns. rintamaitokeltaisuutta. Eilenkin ennen kotiin lähtöä bb oli korkea (172), mutta verikokeella otettuna alle 70.. Joten ei aina ole luottamista noihin koneisiin. Kuulotestiä ei saatu vieläkään otettua, ilmeisesti korvissa vielä nestettä/kosteutta, kun niiden täytyy olla kuivat mitattaessa. Mutta mittari antoi tolppia 1/10, kun pitäisi antaa 10/10. Tuosta kontrolli parin viikon päästä.


Lady Mamma mulle oli tullut perjantaina postissa aika ya-kontrolliin, joka olisi ollut nyt keskiviikkona. Onneksi ei tarvi lähteä :p

SaaBas & Rinsessa 2vrk :heart:
 
Minä sitten keksin tekemistä!.Aloin maalaamaan:D.Nyt tässä odottelen että paklaukset kuivuu niin pääsen pesemään loput seinästä ja iskemään värin seinään:D.

Ajattelin maalata lastenhuoneen toisen seinän(toinen on jo punainen,toisen maalaan v.punaisella) ja käytävän seinän(v.ruskealla).Molemmat on kohta kuivat niin saa viimeisteltyä.

Kyllä oli miehen ja mun äidin ilmeet :O kun ilmoitin että alan nyt maalaamaan:LOL:

Joten saa nähdä mitä meidän masu neiti tykkää menosta,jos vähän hermostuttaisi sen syntymään;)

Anulle kovasti jaksamisia!!
 

Yhteistyössä