***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Positiivisia tai negatiivisia, olkaa omia itsejänne; älkää tunteko huonoa omaatuntoa siitä.
Kaikki on vaan ohi menevää, mikään ei oo pysyvää.

Onnea tänään syntyville; on myös Dalai laman syntymäpäivä ;)

Ja onnea vauvoista Viivi ja Vagner, Daffodil, Pikkarainen ja Niisku!!

Sillis tyttäreni lähtee mökille famonsa -siis isän äidin ja tätinsä + serkkujensa kanssa.

Rumpnisse ja Hilma viikoilla 38+6
 
Viimeksi muokattu:
kaikille uusille vauvaantuneille onnea!! :heart: niiskun masukuvia katsoin et auts näytti kipeeltä :/ onneksi vauvat päätti tulla ulos äitiä kiusaamasta :)

ihana keli, mä tykkään vielkin lämmöstä, välillä pitää tulla sisälle viileneen, ja seisoa/kävellä ei oikein jaksa, mut kiva istuskella ja ottaa arskaa :p

tänään postissa myyjä kyseli laskettua ja tuumasi että ei taida mennä niin pitkälle, on suukin sen näköinen mulla!! en oo varma kuulinko oikein :D mut mitenhän sen suusta näkee? :)

huomenna odotettu lääkäri jee :)

maha on välillä (iltasin varsinkin) tosi hurjan näkönen ja tuntonen, hirmu alhaalla, edessä ja kova ku kivi! hätyyttelen miestäkin aina tunnusteleen ja sekin kauhistelee.. :)


poks tänään 37+0
 
Oikein paljon onnea Niisku-Rouvalle, vihdoinkin saitte vauvelit kainaloon!!!
Ja paljon onnea kaikille muillekin jakautuneille!

Mullakin on olo taas parempi, paitsi että jotenkin tuntuu että unen laatu on hirveen huono kun herään niin tuntuu olevan ihan hirveen väsynyt eikä tunnu levänneeltä lainkaan. Neuvolassa tänään oli verenpaineet laskenut, paino tippunut, hb noussut ja vauvelin sydänäänet ok ja sf mitta pysynyt samana. Eli kaikki oli oikein hyvin mutta määräs se mut vielä ultraan perjantaina niin katsotaan että istukka toimii ja vauvalla oikeasti kaikki hyvin ja että onko kohdunsuulla tapahtunut mitään. Jos perjantaina on kaikki ok niin sit seuraava neuvola viikonpäästä jolloin sit pistetään jo lähete Satks synnärille. Toivottavasti jo ennen sitä tulee lähtö sinne ihan itselläänkin!

Sannuli ja Nykerö 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille taas, mutta erityisesti Niisku-rouvalle! Toivottavasti molemmat vauvat voivat hyvin ja sinunkin olosi nyt helpottaa:)

Omaan napaan ei uutta, rauhallisin mielin odotan tulevaa. Käynnistystä en todellakaan toivo, eikä täällä kukaan sitä ole mielestäni mitenkään turhaan toivonut. Toki joku voi sanoa, että on tuskainen olo ja toivoisi vauvan syntyvän, mutta eihän se tarkoita, että olisi vaatimassa käynnistystä. Tsemppiä vielä tuskaisen olon kanssa kärvisteleville! Itselläni viimeviikkoiset lonkka/alaselkäkivutkin ovat loppuneet, eli varsin hyvin voin taas. Touhuilen mitä jaksan. Nyt on pakastin sulamassa, jospa saisin huomenna haettua mansikkalaatikon pakastettavaksi:)

Muutamia hankintojakin on edelleen tekemättä: turvakaukalon jalusta (saa sen siis turvavöilläkin kiinni, mutta kun meidän autoon saa sen jalustankin, niin samahan se on hommata), hoitolaukku (vaikka sainkin teiltä vinkkejä aiemmin, niin en ole jaksanut/muistanut ostaa vieläkään) sekä ehkä jotain pehmeää kangasta vauvan kapaloimista varten. Onko teillä muuten kokemuksia tuosta kapaloimisesta?

Liisakaisa 38+3
 
Pitää kanssa tulla taas kertomaan mahdollisista uusista muutoksista.
Eli täällä kanssa varmaan jottai suuntaa antavaa alkaa tapahtuun...


Kakkauutisia :D :D
Tossa lasten kanssa ruoka tehtiin ja tenavat söikin,itse en pystynyt kun oli jotenki tosi "täysinäinen" olo vaikken muuta kun aamupalan (muutaman leivän siivun,ihan normikokosen :D ) muutamaa tuntii aikasemmin.
No sit mentiin vähä leposille lasten kanssa ja siinä sitten tuli taas ihaniakamalia suppareita ihan vaan muutama ja se ällötys olo,mikä ainakin mulla tulee aina ponnistusvaiheessa,eli alkaa oksettaa.
Sain kumminkin nukuttua varmaan tollaset pari tuntia,mikä oli ihan tervetullutta taas (en tajuu miks aina vaan on kauhee väsy :O ) ja siitä ku heräsin,meinasin kaffet alkaa juomaa mutta pitikin mennä vessaan. Ihan kunnolla taas suoli tyhjensi itsensä (hyi olokohon) ja sen jälkeen vatsalihakset on taas ollu ku olis kunnon treenin tehny.
No,tässä nyt sit odotellaan josko niitä supistuksia vaikka alkais taas ilmaantuu,jos näin on,osaa ainaki varautua että jotain oikeesti tapahtuu :D Sitä odotellessa.....

Kauhee tuskanhiki on taas päällänsä vaikkei niin hiostava ilma olekkaan juuri tänään...

Niin ja vauva on ollu vaihteeksi toooooooooooooooosi hiljanen tänään....

No,jokuhan sen keksi että odottavan aika on pitkä :)
 
Voi niisku hurjan paljon onnea!!!!! Nyt se tuska alkaa olla takanapäin!!! :heart:
Ja onnea myös muille vauvan saaneille!!!

Mä en enää tiedä että pitääskö soittaa pian synnärille, makaaminen on ok, mutta jumaliste ku nousee ylös tai puhumattakaan ottaa askelia niin otta niiiiiiin kipiää tuonne alas että jalat lähtee alta. Mitä tämä on??? Sitte tulee päälle vielä sellaisia napakoita supistuksia, mutta ei nuo kivut kyllä supistuksia kai oo??? Tää on niin tätä kun ensimmäistä odotan ja mistää ei oo mitää tietoa mitä mikin tarkoittaa!! Jos on pakko kävellä niin tuolta mistä karvoitus alkaa niin väkiste nostaa ylöspäin niiin jotenki pääsee edes liikkumaan!!
 
Meidän synnytystarinaa :) Mulla oli perjantaiksi varattu äitipolille aika raskausmyrkytysepäilyn takia ja jouduinkin siitä sitten heti osastolle jäämään. Perjantaina puhuttiin vielä että voisin ehkä la lähteä kotiinkin, kun arvot suht hyvät.

Lauantaina lounaan jälkeen kätilö tuli ilmoittamaan, että voitaisiin sitten ruveta synnytystä käynnistämään :O Tuli ihan puun takaa koko päätös, mutta soitin sitten miehelle, että tänään rupeaa varmaan jotain tapahtumaan :) La iltapäivällä laitettiin eka tabletti, ei vaikutusta. Illalla toinen, kahdeksan pintaan voimakkaita supistuksia tunnin verran jonka jälkeen (n.21-2.00) kipeitä minuutin kestäviä supistuksia 1-3 min välein. Kahdelta siirrettiin synnytysosastolle, jossa sain epiduraalin ja sain hiukan levättyä (huonetoveri oli valvottanut edellisyön supistuksillaan). Kolmen jälkeen työnneltiin vauvaa hiukan alemmas, kun oli jäänyt reippaan avautumisvaiheen jälkeen tosi korkeelle vielä. Kivut rupesivat kovenemaan ja sain vielä jotain muuta kivunlievennystäkin.

Tunnin laskeutumisen odottelun jälkeen vauvan sydänäänet rupesivat laskemaan, kun oli liian kovassa ahdingossa ja tulossa jotenkin väärässä asennossa. Päädyttiin sitten tekemään kiireellinen sektio. Tämä päätös oli todella iso helpotus, kun rupesi olemaan jo kova huoli vauvan olosta.

Loppu hyvin, kaikki hyvin ja komea poika syntyi vähän ennen kuutta ja pääsi hiukan toivuttuaan isän paidan alle, kun äiti vielä heräili nukutuksesta :) Pojalla oli mittaa 52cm ja painoa 4090g. Syntyi siis viikoilla 39+6.

Nyt keskitytään tutustumaan toisiimme perheenä ja toipumaan leikkauksesta ja toivottavasti pääsisimme kotiin viikonloppuna :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:
Näyttäis olevan aika tasaisesti tyttöjä ja poikia syntyneen, ja niinhän se taitaa mennäkin.

Mä en viime yönä saanut unen päästä kiinni, vasta aamuviideltä aloin torkkumaan. No onneks sain sitten aamupäivän lepäillä. Ajattelin et pää hajoaa tähän kotona olemiseen, vaikka yleensä nautin kotona olemisesta, mutta kaipa se on tuo "odottavan aika on pitkä" joka saa pään hajoamaan. Päätin siispä lähteä vähän kaupoille ja se kyllä piristikin. Olen yleensä todella positiivinen ihminen ja monen mittapuulla sitä varmasti vieläkin vaikka laskettu aika onkin ylittynyt. Mutta kyllä sitä pikkuihmistä odottaa NIIN paljon, etten muista ikinä olleeni näin kärsimätön. Joku täällä kirjoitti kyllä niin hyvin, että vauva tulee sitten ulos kun on valmis. Tuo on niin totta, ne on yksilöitä ja päättää itse milloin ovat valmiita tähän maailmaan. Tuon ajatuksen turvin olen jaksanut.

Huomenna olis sitten taas neuvola (40+3). Mielestäni masu on aikalailla laskeutunut, mutta katsotaan mitä th sanoo.

Sellaisen asian olen huomannut itsestäni että kaipaan nyt enemmän omaa rauhaa kuin yleensä. Kaipa sekin on sitä valmistautumista ja sitä rauhoittuu ajattelemaan sitä tulevaa synnytystä, vauvaa jne. Nyt en vaan jaksa yksinkertaisesti mitään kissanristiäisiä tai kun joku soittaa ja hyvää hyvyyttään tietty ehdottaa ohjelmaa, etten vaan kyyhöttäis kotona ja odottaisi, niin olen kieltäytynyt kun tuntuu etten vaan jaksa. No kyllä sitä taas sitten syksyllä kerkeää olla sosiaalinen :)

Horoskoopissa luki mulla ja mun esikoisella, että onnenpäivä 7.7...olisko se? :)

Joku muuten jossain vaiheessa kyseli imetysvaatteista. Mun mielestä Boobin hihattomat imetystopit on aivan loistavia ja niitä saa vaikka missä väreissä. Netissä moni liike myy niitä. Ne on kyllä vähän hintavampia kuin esim. henkkamaukan imetysvaatteet, mutta laatu on loistava.

Tsemppiä kaikille!

Lady Mamma ja masuasukki 40+2
 
Viimeksi muokattu:
Voi onnea kovasti Niisku!!! :heart: :heart: :heart: Ihanaa, nyt sait vauvat mahan ulkopuolelle, toivottavasti kaikki kivut häviävät saman tien!

Imetysvaatteita pitäisi minunkin tilata, jos jollain on hyviä nettisivuja tiedossa, laittakaahan linkkiä :)

Mayinga & Hajuherne-tyttönen 11 päivää
 
Voih, ihanaa!=) Onnea Niisku!:flower::flower: Vihdoin sait vauvat syliisi.
Onnea myös Maisapaisa:flower:

Sillis on sit tainnu mennä tositoimiin, Tsemppiä!=)

Omaa napaa: Olen siivoillu koko päivän ihan hullunkiilto silmissä, pessy ja puunannu latiioita, ikkunoita, pyykkiä yms.
Nyt olis kämppä siisti et vauva saa tulla, mut eipä mitään suurempia supistuksia oo ollu. Eli odotellaa rauhassa....
 
Aamun neuvolakuulumiset:
Rv 36+6
Paino +1kg, yht 8,4kg nyt sitä sitten rupee tulemaan oikein rymisemällä...Noh onneks loppu häämöttää...
Paineet 117/70
Hemppa 116, nyt sais kuulemma aloittaa raudan
Pissa puhdas
Liikkeet ++ 150
Sf 33, laskennu viime viikosta. Vauva laskeutunnu, mutta ei kiinnittynny.
Ensi viikolla ylimääräinen neuvolalääkäri, jossa päätetään jatkosta (sokereiden ja vauvan koon takia)

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!!

Tänään olikin taas hellepäivä...Kummasti tuntui paljon raskaammalta kun pari viikkoa sitten...huhhuh...Muuten olo on oikein hyvä, ei valittamista!

Minttu-82 ja Ilmari 36+6 :heart:
 
Tännehän oli oikein urakalla tullut uusia vauva viestejä :) Oikein, oikein paljon onnea vauvoista Viivi ja Vagner, Daffodil, Pikkarainen ja Niisku! Niisku saanut hyvän kokoiset vauvat :)

Ihanaa kun keli lämpesi :) Mä taidan todella tykätä enempi kunnon lämmöstä kuin kylmästä. Muutama päivä menikin niin kylmissä merkeissä, sai jo tuulitakissa kulkea ulkona. Nyt saa taas hellemekoissa pörrätä :)

Kaikenlaista tekemistä on pyrittävä keksimään, ettei rupee liikaa miettimään milloin se synnytys käynnistyisi. Ja kyllä tämä odottavan aika vaan on pitkä |O

Lapsille käytiin tänään ostamassa trampoliini. Ovat jo viime kesästä asti siitä haaveilleet ja sitten keväällä isä lupas niille ostaa, mutta joutuivat siihen hieman itse "säästämään". Mutta voi tuota lasten suurta riemua kun se nyt tuossa pihassa on :)

Nurmikon tänään leikkasin, toivottavasti ensi viikolla saan sen leikata ilman mahaa :D Taitaa olla turha toivo...

Muumi ja pikkumies 40+6 :heart:
 
Ihanasti tullut vauvoja! Onnea Viivi ja wagner, Daffodil, Pikkarainen ja Niisku-Rouva! :flower: :heart:

Taiska-79 sulla ei oo enää pitkään! Reippaalta kuulostat viimeisinä päivinä vaikka kotona onkin jo lapsia:)

Imetysliiveistä Tilasin Tiinun suosituksesta kans Emma Jane imetysliivit :) Sen toppimallin ja olkaimellisen. Pitäis huomenna tulla ja pääsen kokeilemaan. Tykkään varmaan niistä jos ovat hiukkasen Carriwellin liivejä tukevammat. Esikoisen imetysajoilta mulla on aika monet kaarituelliset mutta alkuun haluan tuollaiset jossa ei oo kaaritukia! Ja yökäyttöön myös. Pitäis hakea varastosta kaikki imetystopit vielä mitä mulla on. Ei vaan jaksa mennä sinne etsimään mahan kanssa...

Tänään oli neuvola (37+6). Verenpaineet on nousseet vähän, nyt 124/90 ja sain kotiin lainaksi verenpainemittarin. Viikon kuluttua uus aika neuvolaan. Pitää kuulema soittaa jos alapaine nousee 100:aan. Muuten kaikki ok! Vauva vaan ei oo vieläkään(?) laskeutunut saatikka kiinnittynyt. Pää heiluu ja on tosi ylhäällä vaikka asento Rt. Kyljet ja keuhkot onkin kovilla ja ylämahaan koskee kun ei oo tilaa siellä :( Vois mennä pikkasen alemmas jo... Silti kun sitä rakkoa painaa myös!

Hellettä oon viettänyt tänäänkin rannalla. Maha kerää katseita joko säälistä tai ihastuksesta! =) Ei voi mitään. Pitää vaan keksiä tuolle 3-vuotiaallekkin jotain mielekästä tekemistä. Yleisvointi on ihan ok, harmittaa jopa vähän et ei oo vielä mitään oireita et vauva olis tulossa. Tuntuu jotenkin tosi kaukaiselta ajatukselta! :confused:
Siskoni sai 10 päivää sitten tyttövauvan. En ole nähnyt kun asutaan eri kaupungeissa mutta eipä tuu näille serkkutytöille paljoa ikäeroa. Ihanaa! =) Kovasti odotamme, et näemme toistemme vauvat!

Cappuccino ja papunen 38+0 (jos saa poksua jo huomisen puolesta) :)
 
Onnea jälleen kaikille vauvautuneille ja Niiskulle tupla-onnittelut!!

Tänää neuvola ja kaikki ok. Tänään onkin sit supistellut enempi, liekö viimeyön valvominen ja jälleen alkaneet kuumat kelit aiheuttaneet, mutta nyt ollut sellainen tunne, et pian tulee lähtö... Tosin, on mennyt aiemminkin niin, että yliväsyneenä supistelee taajaankin, mut sit käy yöunille, niin siihen loppuu... Saas nähdä, nyt siis käyn vielä täällä saaressa nukkumaan, mut jos ei tästä rauhoitu, niin varunvuoksi haluan siirtyä kotioloihin olojani ihmettelemään.

Tänään saatiin vihdoista viimein turvakaukalo jalustoineen ja on jopa asennettu :) oli kyl tosi hämmentävää katsella turvakaukaloa autossa... Kohta se todellakin on totta!!!

MimSe 39+2
 
Huh huh, on niin levoton ja ylipirteä olo, ettei tässä pysty menemään nukkumaan. Ihan hullua, että 12 tunnin päästä oon laitoksella ja ties mitä on kerenny jo tapahtua, tai sitten ei oo vielä mitään.. Huihui

Merlina ja muru 40+0 POKSPOKSPOKS!!!!!
 
Ja niin ne yöunet tekivät tehtävänsä :) no, mikäs tässä on ollessa... Poltetta tuntuu lantion seudulla ja selässä, ei supistuksia. Nyt taidan vähän surffailla aikani kuluksi netissä, kunnes noin klo 6 aikaan saan taas unesta kiinni :)

MimSe 39+3
 

Yhteistyössä