Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Ollaan me heinäkuiset vaan niiiiiiin reippaita kun tuonne tuuleen ja tuiskuun ihan useampi lähtee, minä mukaan lukien :D

Tridian :hug: sulle... Kyllä se mies pian palaa.. :hug:

Mä sai tänään aamupalan sänkyyn kukkasten kera, oli kuulema koirat halunnu mammalle poimia.. :heart: Kuitenkin omasta mielestä ensi vuonna sitten eka kunnon äitienpäivä.. :heart:
Just viikkasin ja lajuttelin vauvan vaatteet, 50-62 cm lipastoon ja loput pahvilaatikkoon.. en millään maltta odottaa että pääsen papua niihin pukemaan.. :heart:
Mulle on alkanu sattuu kauheita.. Kun oikein nauran, siis silleen vedet silmissä, ni alan itkee aina siihen päälle ihan hillittömästi, siis oikein parkuu!!!!! Taas kävi näin eilen illalla ja mies vaan sitten jälkeen päin sano että no eipä oo ennen tavannu tuollasta joka eka nauraa silmät päästää ja sit alkaa parkuu.. :LOL: :whistle: Syytetään hormoneja!!!

Nyt lenkille!

susanna ja papu 32+2

Hei vaan ja mukavaa äitienpäivää kaikille! :flower:

Tänne ei mitään kummempia, sama lepäily ja kipuilu jatkuu. Keskiviikkona olisi seuraava aika äippäpolille tarkisteleen tilannetta. Onneks ei ole enää kun reilu 1,5 viikkoa siihen maagiseen 34 viikkoon, jonka jälkeen kaikki kiellot ja rajotukset kuulemma kumotaan ja saa alkaa olemaan normaalisti. =) Uskoisin, että vielä siis keskiviikkona tulee noin viikon lepäilykehotus ja sen jälkeen ylösnousemus!! :LOL: no ken tietää, oishan sen vaavin vielä sen 34 viikon jälkeenkin hyvä jokunen viikko masussa pysyä, että jos tilane oikein huono, niin voivathan toki käskeä pitempäänkin makaamaan vielä.

Ostettiin tosiaan viime syksyllä uus omakotitalo jossa pihahommat tekemättä. Noh, niiden tekeminen nyt sitten alkanut, mutta mies vaan joutuu yksin tuolla raatamaan.. vähän huono omatunto tulee, mutta olen koittanut käydä välillä juttuseurana ja kantanut kahvitarjoiluja terassille! =) ihan tyytyväiseltä vaikuttaa..ja kuulemma mielellään omaa pihaa laittelee.

Eipä sen kummempia, kuin taas mukavaa viikon alkua kaikille mammoille ja keskiviikon äippäpolin jälkeen varmasti lisää kuulumisia!!

Zeenah ja pikkunen 32+3

Vantaalta myös hyvää äitienpäivää kaikille!:) :flower:

Ei anneta harmaan ja tihkuisenilman vaikuttaa mieleen...:p

Aamulla mies toivotteli hyvää äitienpäivää ja sanoi hemmotelevansa mut tänää pilalle... Odotan innolla... :D :saint:

Koiran kanssa lenkillä ollessa alko nipistelemään masua,joten vauhti tippui puoleen ja löntysteltiin takaisin kotiin sateelta piiloon..:D

Millanen ja Pippuri 28+3

Apuva, tänään tasan 2 kk laskettuunaikaan :headwall: Iskee paniikki päälle, eihän meillä viel oo tarpeeksi tavaraa vauvalle, puuttuu vaikka mitä :headwall:

Saunaan panikoimaan -->

Hyvää äitienpäivää kaikille!

Dana88 & Pikkune 31+2

Moi kaikille ja hyvää Äitienpäivän iltaa!

Mulla alkoi loma kaksi viikkoa sitten (pitämättömiä lomia ä-loman alkuun asti). Tervettä päivää ei olla kyllä nähty. Poika lopetti tarhassa, kun mulla päättyi työt ja sai sieltä jäähyväis-virustaudin vielä. Nyt olen itse ollut sairaana jo puolitoista-viikkoa. Eilen kävin toistamiseen lääkärissä ja poskiontelotulehdushan siellä. Lisäksi mulla on ollut toinen korva tukossa jo kolme päivää sekä edelleen nuhaa ja yskää. Yskä aiheuttaa samaa vaivaa mitä Mattilalla. Sain nyt Nasonexiä, jos poskiontelotulehdus menisi sillä pois. Onko täällä ketään kuka käyttää Nasonexiä? Inhottaa käyttää kortisonivalmistetta, mutta ilmeisesti sitä käytetään raskausaikana aika yleisesti. Ja lääkärin mielestä se on pienempi paha kuin mahdollinen antibioottikuuri.

Ehdittiin käymään Muumi-risteilyllä pojan kanssa, kun mulla tauti teki vasta tulojaan. Oli kyllä tosi kiva. Tänä vuonna, kun on Muumin 65-vuotisjuhlat, niin Siljalla on normaalia enemmän Muumi-toimintaa. Suosittelen, jos joku miettii lähtöä.

Neuvolassa oli viime viikolla ja kaikki oli ok. Seuraava neuvola vajaan kuukauden päästä ja erikoislääkäri naistenklinikalla kesäkuun puolen välin jälkeen (vauvan kokoarvio). Kävinkin tuossa viime kuun lopulla Naistenklinikalla ultrassa sokeriarvojen takia (joissa ei ole kyllä ollut sokerirasituksen jälkeen mitään vikaa)ja vauvan koko oli ihan keskikäyrällä. Oli ihan härdellipäivä klinikalla, kun lääkäri oli tunnin myöhässä. Monta kätilöä oli ilmeisesti poissa ja kukaan ei ollut toimittanut potilaslistoja lääkärille. Lisäksi monta lääkäriäkin oli pois ja mun hyvin nopean tutkimuksen aikana lääkäri joutui kymmeneksi minuutiksi toiseen huoneeseen auttamaan kätilöä ultratutkimuksesta. Mulla itsellä oli niin nopea ultra, että en ehtinyt nähdä yhtään live-kuvaa vauvasta. Lisäksi mun alatutkimuksen aikana yksi kätilö olisi väen väkisin halunnut lääkärin toiseen huoneeseen ultra-kuvaa katsomaan. Koko nopea toimitus päättyi siihen, kun lääkäri tultiin hakemaan uudelleen toiseen huoneeseen. Huomasin kyllä, että lääkäri oli itsekin vähän nolona, eikä hän tietenkään tilanteelle mitään mahtanutkaan. Täytyy toivoa, että naistenklinikalla ole synnytyssalissa samanlaista härdelliä. Mulla kun on vain Kättäristä kokemusta esikoisen synnytyksestä ja sen takia kävin pelkopolilla. Täytyy toivoa parasta.

Odotan sitä, että pääsen taas terveen kirjoihin ja päästään nauttimaan keväästä. Ensi viikolla ainakin tänne Vantaalle luvataan ihan hellekelejäkin. Ihanaa!

Toka0710 Pikaista paranemista sinne! Noi on ikäviä tollaiset nopeasti husaistut lääkärikäynnit. Itsellä tuli ihan edellisen jälkeen tippa linssiin, kun koin että minua ei kuunneltu/huomioitu tarpeeksi. Meille jokaiselle nuo käynnit on kuitenkin tärkeitä ja odotettuja.

Mulla on loma!!! Ihan rehellinen lomaloma eikä saikku koko ens vko ja vielä sitä seuraavaakin keskiviikkoon asti. Laskeskelin just et ois 8 työpäivää jäljellä, ehkä ne pusertaa vaik hampaat irvessä. Masu on ollu nyt rauhallisempi, supistellut edelleen päivittäin mutta ei niin paljon. Töissä huomasi perjantaina taas joutuvansa äärirajoille kun painavaa pikkuneitiä piti kantaa paljon ja nostella.

Mulla on tullut kamala Äiti-ikävä raskausaikana. meillä on n. 150km välimatkaa eikä oikein jaksa/ehdi kyläillä niin paljon ku haluaisi. Yleensä n. puolen vuoden välein kyläilty, olevinaan mukamas aina kaikkee. Nyt kävin kylässä vasta pari viikkoa sitten niin en tänään lähteny ajelemaan mut kovasti teki mieli! Mieheni vanhemmat asuvat vielä kauempana, joten meiltä jää yleensä nää perus "kyläilypäivät" väliin. Harmi...

Mäki sain eilen aikaseks listata kaikki vauvanvaatteet. Ihan hyvä juttu, sai vähän käsitystä siitä mitä puuttuu. Mä oon ihan varma etten osaa ostaa kaikkea tarpeellista, ja kunhan päästään kotiin huomaan jonkun olellisen asian puuttuvan. Vielä puuttuu kyl kaukalosta, sitteristä, vaipoista ja tuteista lähtien tavaraa, mut silti oon varma et unohdan jotain isoa :eek: .

Onko kellään kertoa pääkaupunkiseudulta paikkaa, mistä saisin kehdon laitoihin pehmusteet? Ollaan lähdössä tiistaina sinnepäin tekemään ostoksia, ja jostain pitäis moiset hommata, ei vaa mitää hajua mistä niitä saa.

Mä olen pikkuhiljaa alkanu kans miettimään synnytystä. Kuten monet muutkin, en osaa vielä niin pelätä kun ei tiedä mitä on luvassa. haluaisin mennä ilman kipulääkkeitä, mut mun kipukynnyksellä voisin veikata miten käy :LOL: . Olen vaan varma et ilokaasu tekee mulle huonon olon, ja epiduraali ei onnistu/tekee jotenkin pöpperöiseksi tjtn. En haluis olla ihan doupattu kun baby syntyy. Mut mun suurin pelko taitaa olla ehdinkö saada suolentyhjennyksen! :D Mä haluisin kuitenkin mennä synnyttämään vauvan enkä hoitamaan vessahommia siihen pöydälle... :LOL: . Idioottipelkoja mullakin on :headwall: .

Masu on kasvanut hurjasti. On jo aika möhkö olo. Tuntuu ettei jaksais edes seista, vaan aina etsii tuolia lähelleen. Kamalasti odotan jo heinäkuuta :heart: !

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :) !

Odotan & Emppu 28+6

Maanantai taas saapuu aivan liian aikaisin....

Äitienpäivä vietetty mamman kanssa =) oli mukava päivä (mitä nyt haukuin siskoni 20-v, joka ei ollut kotona, tyhmää)

Susanna85 Heh mä sain kans eilen ensin naurukohtauksen kun mies potkas vahingossa varpaansa mun varpaaseen, eikä siis sattunut...mutta sitten alkoi kamala itku-kohtaus ja mies oli ihan hämillään...mä sanoinkin et ei mua ees sattunut mä vaan nauran ja itken enkä voi sille mitään, onneks sekin tajuaa et mun hormonit heittää :x

Musta tuntuu et käyn jotenkin hitaalla aivotoimintani kanssa, ainakin oon hajamielisempi kuin yleensä ja jotenkin henkisesti väsynyt, varmaan orastava huoli vauvasta ja elämän muutoksesta...tuntuu et oon jotenkin ihan läheisyyden tarpeessa koko ajan...onneks mies muutenkin halaa ja suukottelee aina niin ei tartte kerjätä :heart:

Jee, se olis kolme päivää töitä ja sit 4 vapaata, jos vaikka sais hoitopöydän valmiiksi ja ikkunat pestyä...1.hääpäiväkin olis sunnuntaina :flower:

Fiinukka ja käpy 30+3

Huomenia |O |O

Huonosti nukuttu yö jälleen takana... Tihkasee nää aamut ja sitten ei huvita tehä mitään!

Zeenah jaksuja petipotilaana oloon.. :hug:

Kirppikselle pitäisi viedä tänään poikien pieniä vaatteita ja omiakin, kunhan saisin siivottua oman kaappini :whistle: Tänään on pakko!!!! Takapiha olis vielä haravoimatta, sekin pitäisi hoitaa, miehellä meni vaan selkä eilen, että saas nähä onko ees kokopäivää töissä.. Yhessä kun aateltiin tuo takapiha hoidella!

Eskarilainen sitten oksensi illalla, kun oltiin menty jo nukkumaan.. Mutta sen jälkeen ei oo enää mitään, en tiiä sitten oliko vaan syöny liikaa herkkuja, kun kolmessa mummulassa käytiin eilen! Itelläkin on kakkukiintiö täynnä :x

Hellepäiviä ootellessa.. Toivotaan, että säätiedotus pitäis ees vähä paikkaansa! B) B)

Mukavaa alkanutta viikkoa :D

Maamin ja Toivo-Justiina 31+3 :heart:

Huomenta!

Mä kyllä alan ihmettelemään sitä Kelaa myös ääneen, jos se auttais päätöksenteossa. Oon jättänyt yli 2 kk sitten hakemuksen ja mitään tietoa ei ole tullut. Kävin vielä netistäkin tarkistamassa, kun joskus sieltä sen näkee hieman aiemmin :( Ois vaan kiva tietää kuinka paljon rahaa saa ja koska sitä äitiyslomalle nyt virallisesti sitten jäädään :D

Eilen illalla nukkumaan mennessä kärsi öttiäinen muuten kauheesta hikasta :D Yritä siinä sitten nukkua, kun maha hötkyy tasaiseen tahtiin...

Ennu 31+3

Huomenta!

rv32 poksis!! =)

Lauantai aamusta lähtien on takahampaaseen koskenut, vaikea on ollu syödä ja kun ei hirveästi ole voinu lääkettäkään ottaa, tavan parasetamolia vain. Kahtena yönä kuitenkin olen panacodia ottanu että saisi nukttua, ekana en siltikkään mutta viime yö meni jo ihan hyvin.
Tänään sain sitten ajan hammaslääkäriin, juurihoitoa tiedossa :/

Eilen käytiin kahdella mummolla äitienpäivää viettämässä. Jo ekan mummon tarjoilujen jälkeen oli sokerit koholla insusta huolimatta, joten en voinu sitten toisella mummolla mitään syödä...
Minua ei kukaan lapsista sitten muistanu edes onnitella :'(
Ukko kuitenkin sentään onnitteli :)

juu... valmistautuen nyt hampilääkäriin... :D

Mun pitää ilmeisesti kysellä neuvolasta et saisinko ottaa aina sillon tällön allergialääkettä :kieh: Kesän ensimmäiset itikat iski ja kädet on täynnä patteja joista osan oon jo raapinu verille kun on kutittanu niin sikana.. Pakko saada jotain helpotusta tuohon tai oon tän kesän jäljiltä ihan ruvella kun raavin itteeni..

Onko muilla tullu nivelkipuja?
Mulla on yöllä ja aamusta tosi kipeenä sormet ja joskus polvetkin ja huomasin yks yö et sormet on ihan turvoksissa, et oiskohan siitä sitten?

Jaahs, jos painuis kattelee sohvan nurkkaan taas yhtä sarjaa ja koittaa olla raapimatta itteesä enempää...

Laura ja vauveli rv 29+4

ps. kirjojen ystäville voin taas suositella kirjaa! Stephanie Meyer - Vieras, sci-fi luokan kirja on et semmosista tykkääville, suosittelen lämpimästi :)

Mainiota alkanutta viikkoa, heinähattuset! Ja omalla kohdallani POKSISTA 32+0! (Meno alkaa käydä hirvittäväksi...)

En ole ehtinyt hetkeen kirjoittelemaan, kun torstai ja perjantai meni Helsingissä rampatessa ja viikonloppu kissavahtina äidin luona Kanta-Hämeessä. Siellä koitin pitää pientä nettipaastoa.

Mun ystävät järkkäs mulle ja hyvälle kaverilleni perjantaina Helsingissä pienimuotoiset baby showerit :flower: Ei siis todellakaan mitään spektaakkelia, vaan kuuden hengen illanistujaiset, sipsiä ja pitsaa ja karkkia ja pikkuruisia lahjoja. Kahdelle ystävälleni olin kirjoittanut kaunihit pionikortit, joissa pyysin heitä lapseni kummeiksi (olen ylpeä itsestäni, että pääsin neuroosistani yli, ja uskalsin pyytää vain heitä, ei miehiään -- vaikka kummankin miekkoset mukavia tapauksia ovatkin). Neidot pillahtivat itkuun kortit luettuaan ja samoin tietty minä :'( Nyyh!

Baby showereilta juoksin Tavastialle keikalle, mikä ei ollutkaan niin paras idis. Vauva tuntui säikkyvän hirvittävän volyymin basson mörinää ja loppuunmyyty Tavastia kännisine tönijöineen on ehkä perseestä olevin paikka viimeisillään raskaana olevalle :p En todellakaan voinut tunkea yleisön keskelle, joten roikuin salin laitamilla enkä nähnyt mitään. Yöbussi toi kotiin joskus puoli viideltä, joten valvomiseksi meni taas. Hmph!

Sain eilen äitienpäivälahjaksi Tobleronea sänkyyn (apua, toi kuulostaa joltain likaiselta eufemismilta, vai olenko vain perverssi?), korttia mies ei voinut kuulemma Sulon kanssa askarrella, koska se olis liian vaikeeta tehdä mun huomaamatta - huomioon ottaen Sulon olinpaikan :LOL: Liikkistä, että koko päivä edes noteerattiin -- tajusin, että en mä mitenkään isänpäivänä vielä kohdellut miestäni "isänä", tosin silloinhan tää raskaus oli kyllä melko alkutekijöissään, nyt on jo ihan eri meno. Äitienpäivän kunniaksi haettiin myös huuto.netistä huudettu Brio Primo -turvakaukalo autoon. Kovasti oltiin vakuuttuneita, että meidän autossa on joku isofix-valmius, mutta eihän siinä ollutkaan :D Sou not, turvavöillä toi on nyt kiinni. Omituista, puoli vuotta sitten en ois edes osannut tavuttaa sanaa turvakaukalo, saatika tiennyt mikä kyseinen kapistus on :LOL: Niin sitä elämänkuvio muuttuu hetkessä..

Jaaaaarittelulle ei näy loppua, voisinpa vaikka aloittaa työt! Tänään ei oo perhevalmennusta, vaan synnytysvalmennus :eek: Kauhu! Kääk! Oisko vuorossa jopa kuuluisaa synnytysvideon katselua. Oon ihan varma että happi loppuu ja kuukahdan lattialle.. Mutta so be it.

kardemummma & Sulo 32+0 -- Skippaan tickerin, en halua enää tietää, paljonko päiviä on jäljellä!

Zeenah Kuinkahan meidän tässä vielä käy? Mulla äpolikäynti vasta 18.5. Sinne asti ollaan arvailujen varassa alakerran kypsymisen kanssa. Olo on kyl ollut nyt parempi, liitoskipuja tosin mukavasti, mutta supistukset on hiipuneet. Taidan olla vielä kasassa juhannuksenakin vaikka muutama viikko sitten näytti pahalta. Joka päivä supistelee, muttei enää niin paljon ja sarjoissa kuin aikaisemmin.

Mielialat näyttävät heittelevän monilla. Minä taidan alkaa laskeutua loppuraskauden unimaiseen olotilaan. Mikään ei harmita eikä hetkauta. Ihmettelin itsekin viikonloppuna, kun mies ei lauantaina ehtinyt siivoamaan vaan siivosi sitten eilen vaikka olikin äitienpäivä. Vielä kuukausi sitten olisin varmaan kimpoillut ympäri huushollia, mut nyt olin vaan tyytyväinen kun siivosi. Muutenkin olo on seesteinen ja kun vielä loppuviikoksi on luvattu upeaa ilmaa niin mikäs sen ihanampaa. Tätä jos jatkuu vaikka seuraavat 7 viikkoa, niin hyvä!

omenaruusu 32+4 (vai onkohan tää olotila mökkihöperyyttä???)

Myöhästyneet äitienpäivä-toivotukset kaikille :hug: :flower:

Täällä on eilen reissusta kotiuduttu ja hirmu väsynyt olin, monet täällä puhuneet hieman tunnemyllerryksistä ni minä tyttönenhän se eilen vedin oikein kunnon paniikkikohtausitkukohtauksen, en tiedä mistä johtui, hormoonit ja monen kuukauden patoutumat varmaan..Oli kyllä parempi mieli sitten sen "kohtauksen" jälkeen..
Elikkä siis reissu onnistui suht hyvin, mitä nyt oli kauhee kiire koko aika. Anopilta sain taas kasan vaatteita ja tulevilta täteiltä hirmusia uteluja vauvan sukupuolesta(en paljastanut). Vanhempianikin ennätin pikaisesti näkemään, pidempäänkin olisin voinut olla. Sunnuntaina saatiin serkkutyttö sitten onnistuneesti ripille ja kaikilla oli hyvä mieli. Kaiken kaikkiaan mukava viikonloppu, mutta liian lyhyt ja touhun täyteinen joten olen ihan väsynyt :(

Masuasukki oli perjantaina hirmu aktiivinen ja sitten la,su ja tänään ei juuri mitään ole kuulunut.hirveesti ennätin jo huolestua, kunnes sitten tänään sain suklaan ja limpparin avulla muutamia liikkeitä aikaan ja dopplerilla kuunnellessa sydän jympsytti hyvin ja pieni jopa vähän intoutui potkimaan doppleria :heart: :heart: Eli siis kaikki varmaankin ihan hyvin, on vain pieni väsynyt ku mammakin on. Alamaha ollut myös vähän kipeä, mutta liekkö niitten kohdun kannattamien tms. venymisiä tai jotain..Niitä verenpaineita porukoilla mittalin ja oli lukemia 111/76, jopa alempiakin, ni en jaksanut enää asiasta huolestua, kahden viikon päästä on sitten normi neukku.
Aivan järkyttävästä UMMETUKSESTA olen kärsinyt, apteekista pitää huomenna jotain mömmöä käydä, muuten tulen hulluksi...

susanna85 joko on tuntunut enemmän liikkeitä..kuten jo tuossa aikaisemmin kirjotin, ni miula vähän sama tilanne..hirmu hiljanen masukkin, mutta eiköhän kaikki ole ihan hyvin :heart:

bambina Ihana tuo isyyspakkaus :)

Mattila Jaksamisia teille :hug:

dana Siitä päätellen, mitä oot täällä kirjotellut, ni siula on kumminkin melko hyvällä tolalla siun hankinnat, että elä liian suurta stressiä siitä saa. Meillä OIKEESTI hankinnat vielä pahasti kesken, mutta kaikki aikanaan :LOL:

odotan miula on kans äitiä ikävä ja matkaa on reilu 300km...nyt vkl oltiin porukoilla käymässä, mutta kiirettä piti joten äidin kanssa jutustelu jäi vähälle :(

ja joku puhui seksistä täällä se ei todellakaan "maistu"!!!!!!!!!!! ei kiinnosta yhtään, mutta onneksi mies ei vonkaakkaan.

Ja sit vielä meidän koira oli ollut melko suloinen meidän reissun aikana. Oli miehen sisko sitä täällä meillä vahtimassa ni oli peppi rakas mennyt meidän sängyn viereen nukkumaan ja odottamaan meitä kotiin. Iloinen sitten sunnuntaina oli kun kotiin tultiin miehen kanssa :heart:

koulustakin lähdin tänään jo puolen päivän aikaan pois ku olo oli tosi väsynyt ja huono, onneksi nyt jo vähän parempi olo

No niih, josko sitä nyt olis teille kirjotettu tarpeeksi pitkä ja tylsä romaani luettavaksi.... :)

Rae ja Nyytti 29+4

Täällä kans ummetus vaivaa ja ei meinaa oikeen mikään auttaa. Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan! :) tosi kurja vaiva tuo nimittäin on kun muutenkin alkaa masun kanssa olla jo vähän tukala olo!!

Ollut puhetta seksistä täällä... meillä ollut kielto päällä nyt sieltä tammi-helmikuulta asti..että vois olla ihan kiva jotakin sen suuntaista vaikka ajatellakin nyt jos lupa normaalisti elämiseen ylihuomenna tulee. Pakkohan se on ollu taistella tämä kevät ku lääkärit on niin selväsi kieltänyt!! Jospa sitä löytäis jonku uuden vaihteen tuossa sitten viimeisillä viikoilla ennen synnytystä :LOL:

Oottelen kovasti jo keskiviikkoa ja sitä äpolikäyntiä. Kuulee painoarvion ja ennen kaikkea kuulee onko sisäsuu auennut enemmän. Tänään kävin hampilääkärissä..ei mitään uutta eli sentään yläpäässä kaikki kunnossa!! Noh, en nyt tiedä tuosta tämän mamman henkisestä kantista..lieneekö hulluksi tulo vielä edessä täällä neljän seinän sisällä :LOL: noh, ei nyt varmaan sentään, kun alkaa kuitenkin jo loppu häämöttää..

Zeenah ja pikkunen 32+4 :heart:

Heippa neidot ja kiitos teille tsemppauksista! :hug:
Vaikka aika harmaalta nyt näyttää niin eiköhän tosiaa iloksi tää muutu vielä, kesää ootellessa.

Mäkin viime viikolla kävin kelan paperit sitten viemässä, päivää ennen viimeistä mahdollista jättöpäivää, katsotaan nyt koska päätökset tulee ja että kumman vuoden pakkaus saadaan. Kumpi vaan käy, molemmissa on pari semmosta vaatetta mistä kovasti tykkään :) Tosin tota -09 mallistoa oon jo bongannut kirppareiltakin, joten osa niistä vaatteista meillä kyllä on.. Äippä on ostanut kirpparikierroilla ja itekin ja täällä vasta tajusin, että kappas näähän on näitä pakkausvaatteita.. No eipä se nyt niin kirpase maksaa 50snt bodystä tai potkupuvusta, niitä tarttee kumminkin.

Seksi ei juu täälläkää uppoa, ei tosiaan. Meillä on kuivaa kautta kestänyt jo hyvän tovin, en itse asiassa ees muista milloin ois jotain nukkumista suurempaa makkarissa tapahtunut..

Nivelkivuista oli puhetta, mulla on sormissa inhaa jomotusta. Mutta en tiedä oisko turvotuksen aiheuttamaa vai mitä, mutta jomottelee kyllä.

Tänään neuvolassa sf-mitta huiteli aina vaan yläkäyrillä, pikkusen alkaa hirvittää se. Tosin oon ite alle 160cm, joten kyllähän munki pituus vaikuttaa tohon mittaan: vauvalla ei ole muuta reittiä kun ulospäin nii mitta voi sen takia olla reilusti isompi kun keskiverto. Mutta voi kunpa ei ois mikää viisikilonen jätti heti ekana..

Painoa mulla on kertynyt jo 12kiloa. Uudet kymmenet meni tossa rikki, tuntuu turpeelta ja kömpelöltä.

Hemppa on tippunu taas kerran ja oli enää 105, ei ihme että väsyttää ja kiukuttaa eikä jaksa keskittyä. Ja rautaa en voi syödä, että enpä enää keksi keinoja jolla sitä sais nostettua. Ikävää.

Kaiken kukkaraksi napsahti liikuntakielto ainakin muutamaksi viikoksi :( Mulla supparit palas kehiin ja lisäksi on ollu menkkakipuja. Mulla menkat on melko kivuliaat, sillee että särkylääkettä joutuu ottamaan aina. Niin nää kivut on nyt sit samaa tasoa ja neuvolassa meinattii että voi olla avaavia supistuksia, joten kielto tuli että rapsahti.
Oikein hienoa, kun meillä ei edes ole autoa ja aina liikun kävellen tai pyörällä.

Kun kysyin, että saanko käydä kävelemässä edes niin sanoi että hyvin hyvin hyvin hitaasti, missään nimessä ei saa hengästyä tai rasittua. Eli pikkupikkupikku kävely on ok, mutta kauppakassin kanto ei enää ookkaa.

Eli siis ei niin totaalikielto kun mitä täällä on osalla ollut, että ei saa edes ulos mennä.

Kurjalle silti tuntuu, kun on tottunu liikkumaan paljon, mutta eipä nyt auta. Jumpat ja muut treenit naulakkoon ainakin viikolla 35 asti ja sitten ehkä saa taas liikkua normisti. Katsotaan.

Mutta mukavaa viikkoa teille!

mä meen vielä paahtaa tenttikirjojen parii: 4viikkoa, 4isoa tenttiä ja motivaatio+keskittyminen pyöreä nolla. Tästä kun selvitää niin ollaan jo kesäkuussa.

Voi mammat, kun on ollut kiirus päivä! Pää lyö tyhjää eikä kyllä muista, mitä piti kommentoida, mutta nou hätä - ei varmaan ollut mitään älyllistä kuitenkaa. ;)

Kovasti tsemppiä kaikille supistelijoille - hurjan paljon on meissä nyt lepokäskyn saaneita. :eek: Toivottavasti alkaa helpottamaan joka suunnalla. Koitetaan pitää vauvat vielä masussa!

Laura-vm86 Mulle tuli kans 2009 pakkaus ja oon kyllä tykännyt kovasti. Ihania bodyja ja tykkään noista vihreistä vaatteista kans! Taitaa 2010 pakkaus kiinnostaa monia, kun uusi tuntuu aina vähän hienommalta. =)

kardemummma Ai kun sulla on ihania kavereita kun järkkäsivät baby showerit! Ja hyvä mies kun toimittaa äitienpäivälahjaksi Tobleronet sänkyyn. :D Mun mies teki lettuja eilen illalla, ihan hyvä suoritus sekin!

helise Mäkin oon miettinyt oman pituuden vaikutusta sf-mittaan. Itse olen aika pitkä ja sf-mitta menee koko ajan siinä keskikäyrän alapuolella. Aloin sitten miettimään kauhukuvia, että jospa se vauva onkin tosi iso ja sf-mitta pienempi vain koska oon näin pitkä... Lyhyemmillä odottajilla on kyllä selvästi pyöreämmät masut mun mielestä. :)

Mitäs muuta? Täällä on yllättävän kiitettävästi seksielämääkin. Paitsi viimeksi mies uhkas lopettaa hommat kokonaan loppuraskaudeksi kun aina seuraavana päivänä keksin jonkin katastrofin. Esim. valkovuoto muuttuu seksin jälkeen jotenkin tosi vetiseksi seuraavana päivänä ja olin taas viiimeksi ihan vakuuttunut, että lapsivettä vuotaa ja kaivelin jo Jorvin synnytysosaston numeroa ennen kuin rauhoituin.

Huomenna alkais täälläkin perhevalmennus - taitaa ekana olla vuorossa just se synnytys. HUI! :x

Nyt lyllerrän ankkakävelyä tuonne sohvan pohjalle katsoon jääkiekkoa - kauheet liitoskivut vaivannut koko illan!

Olivia & Vauveli 31+1

Iiiää synnytysvalmennuksessa vierähti tää ilta. Meni kyllä tosi päällekkäin infopaketti perhevalmennuksen synnytys-tietoiskun kaa, mutta kyllä noi jutut mieluusti kahdestikin kuulee. Ja klassinen videopläjäyskin kuului kaksituntiseen settiin, eikä siitä jäänyt ees kauheesti traumoja. Siinä oli kolme synnytystä, ja toki piti pidätellä hysteeristä liikutusitkua, kun äidit sai vavvat lopulta rinnalleen.. :'( Mies sanoi myös kotimatkalla, ettei voinut katsoa ollenkaan muhun päin kun olis myös purskahtanut itkuun siinä kohtaa videota. Mutta luulisin kyllä, että kaikki oli ihan samoissa nyyhkyfiilareissa siellä.

Kyllä se synnytys jänskättää, pelottaa, mutta myös kiinnostaa, kiehtoo ja tahtois jo kokea sen! Miten tän loppuraskauden jaksaa ootella!

Seksybisnes
Eilen oli seksiä, ja sitä ennen edellisen kerran muistaakseni Barcelonassa eli kuukausi sitten :p Että joo, hieman on hiljentynyt tahti. Ei sillä, etten näkisi yhä joka yö maailman villeimpiä seksiunia. Viime yönä olin salasuhteessa Arto Nybergin vaimon kanssa. Kyllä! Jotenkin tulin lesbosuhteestamme raskaaksikin. Nyyperskä alkoi vaatia, että teen abortin, ja huusin sille "OLET KOHTUUTON!" :LOL: Aijai, alitajunnalle kymppi plussa.

En ehkä tiedä, mitä toivon, mutta mä haluaisin jo tuntea jotain liitoskipuja tai supistuksia tai jotain! Musta tuntuu hiukan ulkopuoliselta teidän liikuntakieltojen ja mielikuvituksellisten vaivojen keskellä, koittakaa aatella että teidän kroppa nyt ainakin valmistautuu jotenkin synnytykseen ja jotain siellä kohdussa tapahtuu -- musta tuntuu, että oottelen omaa lapsostani tasan sinne viikolle 42, koska kroppa ei tunnu valmistautuvan tulevaan millään tavalla. Oon ihan varma, että tää keveys ja helppous kostautuu maailman hirveimmässä synnytyksessä, kun en osaa yhtään varautua kipuun eikä oo mitään ennakoivia kokemuksia :/ No, tää on taas tällasta ruohoonvihreempäädiibadaabaa, en toki haluaisi olla missään liikkumiskiellossakaan.

Mutta mikä ikinä kelläkin olo on, viikkoja ei oo kuin muutama hassu!

Huomenna neuvolaan, raporttia sitten luvassa!
kardemummma & Sulo 32+0

Iltaa arvon mammat!

Taas olen käynyt täällä lueskelemassa teidän juttuja, mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Aluksi haluaisin todeta SMSM:lle siitä tulojutusta, että kiireessä muotoilin viestini ehkä vähän huonosti. En tarkoittanut kyseenalaistaa sun Kelalta saamaa päätöstä, päinvastoin tosi hienoa, jos tuollaisenkin päätöksen voi saada. Ikävää siinä on tietysti se, että senkin saa vasta valittamisen jälkeen. Meille yrittäjille tuota mahdollisuutta ei käsittääkseni ole, jos on ollut yrittäjä jo muutaman vuoden, mutta meille on sitten tarjolla onneksi muita mahdollisuuksia. Kelassa ärsyttää se, että niiden kanssa pitää aina tietää, miten valittaa ja mistä - muuten on turha odottaa mitään. Ikävää siinä on se, että pitää aina tietää melkein niitä paremmin niiden käytännöt, että sieltä saisi sen mihin on oikeutettu. Toivottavasti jaksatte hakea muut muutosta vaikka niiden SMSM:n mainitsemien pykälien perusteella, jos on kerran mahdollisuus.

Kardemumma, aivan paras toi sun uni! Mulla on ollu taas jotenkin ihmeellisen latteita unia viime aikoina. Ehkä sieltä on tulossa jotain parempaa kamaa taas hetken kuluttua.

Kaaduin tosiaan viime viikolla koiraa ulkoiluttaessa, mutta lähdin kuitenkin reippaana tyttönä Turkuun työmatkalle vielä samana päivänä, koska vauva tuntui liikkuvan ihan hyvin. Vasta päivän mittaan hiipi huoli, että entäs jos jotain onkin sattunut. Kirjoitin sitten aamulla meidän ihanalle neuvolatädille s-postia (johon se yleensä vastaa nopeammin kuin puhelimeen) ja kysyin mitä pitäisi tehdä. Ohjeet kuuluivat, että aina jos kaatuu, pitäisi käydä jossain näytillä. Olin onnistunut kehittämään jo kaatumista seuraavana aamuna paniikin, että vauva liikkuu liikaa(!) Soitin Kättärille ja koska niitä numeroita oli useita, aloitin puhelun sanomalla "En nyt ole ihan varma, soitinko oikeaan numeroon..." Tähän kommentoitiin langan päässä kysymällä: "Oletko raskaana?" Oli sitten oikea numero :LOL:
Eivät kuitenkaan ottaneet mua sinne, kun ei ollut pahempia kipuja (vatsa oli vähän arka) eikä vuotoa ja vauva liikkui normaalisti. Neuvolantäti kutsui samana päivänä kuuntelemaan sydänäänet, jotka olivat ihan hyvät. Neuvolantäti sanoi myös, että onneksi kovin harvoin kaatuessa sattuu mitään vakavaa, ja jos sattuu, niin sen huomaa kivusta, vuodosta tai siitä, että vauva ei liiku normaalisti.

Muuten on mennyt ihan mukavasti, paitsi tunneskaala tuntuu jämähtäneen jonnekin ärsyyntymisen ja itkun tuhertamisen välimaastoon. Kierrokset nousee nollasta sataan ihan sekunnissa mitä pienimmistä asioista ja itkettää ihan koko ajan. Mies joutuu tulilinjalle todella usein, mutta on ainakin toistaiseksi ollut tosi ymmärtäväinen.

Äitiyspakkaus tuli perjantaina. Oli vuoden 2009 mallia. Mulla Kelan päätökset ja pakkaus tuli tosi nopeasti papereiden jättämisen jälkeen. Ei mennyt varmaan kuin muutama päivä siitä kirjeestä, jossa kerrottiin, että äitiyspakkaus postitetaan muutaman viikon kuluttua, niin se oli jo postissa odottamassa. Tsemppiä teille, jotka vieläkin odottelette päätöstä Kelalta.

Perjantaina saapui Matkahuollon rahtina Ruotsista myös mahtava norjalainen Voksi-makuupussi, johon ihastuin monta vuotta sitten nähtyäni norjalaisella ystävälläni samanlaisen. Pussi ei ole halvimpia, mutta monikäyttöisyydessään nerokas ja hyvin pidettynä ikuinen. Pussi "kasvaa" vauvan mukana ja sopii vielä jopa 3-vuotiaille. Sen saa kiinni rattaisiin, ja siitä saa myös kantokassin. Kiinnostuneet voivat käydä tutustumassa aiheeseen osoitteessa:
http://www.voksi.com/

Kesti vähän aikaa löytää ruotsista nettikauppa, kun Norjasta tilattaessa olisi joutunut maksamaan vielä verot ja tullit päälle. Kokeiltiin sen solmimista täällä miehen kanssa lauantaina. Vielä vaatii pientä totuttelua, mutta on varmasti kätevä ja lämmin veneillessä ja talvella vaunuissa. En ole Suomessa törmännyt vastaavaan, mutta Norjassa se kuuluu ilmeisesti vauvaperheen vakiovarusteisiin.

Meillä on täällä keskiviikkona perhevalmennus, jonka aiheena on synnytys. Olen lukenut viime päivinä pehmeästä ja luonnonmukaisesta synnytyksestä. Toivoisin itse, että pärjäisin ilman kivunlievitystä, mutta olen sen kyllä valmis ottamaan, jos tarvis vaatii. Lähinnä synnytyksen kivunlievityksessä jännittää kaksi asiaa: joko pelästyy kipuja heti niin paljon, että vaatii kaikki huumeet samantien, vaikkei niitä tarvitsisikaan tai sitten päätyy leikkimään sankaria niin kauan, että on myöhäistä saada enää mitään kivunlievitystä. Toivottavasti vauva voisi tulla maailmaan ihan rauhassa ja että olisin itse myös tajuissani sitä todistamassa. Miehelle olen jo antanut kauheat ukaasit siitä, mitä kaikkea sen pitää vahtia, jos joudun jostain syystä sektioon ja makaan heräämössä taju kankaalla. Toivottavasti rauhallinen mieli säilyy loppuun asti, eikä ylihuominen synnytysvideo aiheuta mitään paniikkia.

Tänään käytiin neuvolassa. Paino +350g (+463), verenpaine oli 121/79 ja sf-mitta 29,5, vauvan sykkeet +130. Toinen lääkäri on parin kolmen viikon kuluttua. Silloin päästäneen selvyyteen siitä, onko se vauva raivotarjonnassa vai ei. Todennäköisesti on, mutta asiasta ei voida olla ihan varmoja, koska istukka etuseinässä vaikeuttaa tunnustelua.

Työmotivaatio on aivan nollassa. Pitäisi jaksaa huomenna tarkastaa käännöksen vedos loppuun ja sitten olisi sekin homma pulkassa. Muita hommia on kuitenkin vielä jäljellä ja varmaan niitä joutuu osittain jatkamaan vielä äitiysloman puolellakin, vaikkei huvittaisi pätkääkään. Toivottavasti säätiedotukset pitävät paikkansa ja keskiviikkona on lämmintä. Silloin päästään hakemaan vene talvisäilytyksestä. Olen kaivannut merelle niin kauan, että ihana päästä vähän tuulettamaan päätään. Täytyy vaan olla tämän pötsinsä kanssa varovainen, ettei kolhi sitä veneessä koko ajan joka paikkaan. Ruorin ja penkin väliin ei taida olla enää mitään asiaa (koska ei mahdu), mutta tälläänpähän itseni sitten kannelle istumaan teemuki kädessä ja nautin elämästäni.

Paljon voimia kaikille pakkolevossa oleville ja supistuksista kärsiville!

Voikaahan hyvin kaikki muutkin! Kauniita unia!

Solnushka 32+3

Kaunista aurinkoista ja lämmintä huomenta kaikille :D :D :D

Täällä poksutaan taas... POKS 32 :heart: :heart: :heart:

hui kun aika menee nopeesti :eek:
seksistä täällä ollu puhetta... no meillä ollu todella kuivaa tähän asti mut nyt kun mulla lääkitys loppumassa niin halut palanneet :LOL: joten kivaa on ollu :whistle: :whistle: :whistle:

olen ollut todella hyvä vointinen ja jaksanu tehä vaikka mitä!! pihalla ollaa paljon touhuttu ja ai että on ihanaa kun jaksaa tehä ja on onnellinen :p
kohta taas pihalle touhuumaa :D

kaikille energistä päivää toivottaa
NeLa ja äijä 32+0

Huomenta vaan täältäkin.

Heitin tossa miehen töihin, et sain auton käyttöön ja nyt odottelen terveydenhoitajalle menoa. Vähä meinaa jänskättää. Alapaineet ovat kotimittauksissakin olleet 90 pintaan ja ylikin. Ja sisko eilen totes mulle et on vähä turvotusta naamassa :LOL: Hyvä että sano ku eihän sitä ite silleen välttämättä huomaa heti kasvoista ainakaan.

Viime yö oli taas täyttä tuskaa. Varmaan viis kertaa piti nousta jalottelemaan aina tunnin välein ku alko särkee selkää ja jalkaa niin pirusti. :( Kyljellään nukkuminen ei näköjään tässä tilassa oo yhtään hyvä homma mulle.

Eilen illalla taas puristeli välillä kipeenkin tuntusesti (tai mistä mä tiedän et on kipeitä supistuksia, missä ne tuntuu ja ennenkaikkea miltä ne tuntuu ???)

Vauva touhuili eilen illalla oikein urakalla. Olin jo sängyssä ku tuntu et ihan ku ois kääntänyt itteään johonkin suuntaan. Eilisen tuntu siltä et potkis tohon ylös, mutta tiiä sitten... Saa nähdä selviääkö tarjonnasta jotain uutta tänään. Viimeks terkkarilla ei saanu mitään tolkkua ku alko supistaa ku vähä paineli tota mahaa.

Mutta lisää kuulumisia neuvolan jälkeen.

Huomenta! :wave:

Kylläpä on kerta kaikkiaan perseestä tämä aamu. Heräsin ja saman tien niagaran putoukset alkoi valua silmäkulmista :'( Jos nyt saisin uudestaan kommentoida miehen lomamatkalle lähtöä, kommentoisin toisin. Käyn tosi herkillä koko ajan ja keskittyminen omiin asioihin on ihan hirmu vaikeaa. Ja kun en oikeen osaa kellekään soittaa ja sanoa, että tuu halaamaan :/ Puran sitten tänne: kiitos ja anteeksi :LOL: Vielä 9 päivää. Pakko ryhdistäytyä. Ei voi tehdä vauvallekaan hyvää tämmöinen märinä ja alakuloisuus :(

Muihin asioihin...
Seksistä... Meillä on ollut (meidän mittakaavassa!) suht aktiivista koko ajan ja ihan on maistunutkin :D Mies tosin mainitsi tuossa joskus, että ei osaa ihan 100 % heittäytyä, kun jännäilee välillä, ettei vauvaa vaan satu tai mitään :heart:

Odotan: Täällä myös äiti-ikävää!Mie soitan äidille päivittäin. Välillä tsemppaan, etten soittaisi, kun ei välttämättä ole mitään asiaakaan. Mutta kahta päivää putkeen soittamatta en ole ollut aikoihin. Äiti vaan on niin äiti :heart:

Mie vähän toivoin, et mies ois jotenkin äitienpäivän noteerannut, mutta se on niin törppö tuollaisten asioiden suhteen, että ei pitäisi toivoa ja odottaa. Tästä huomioimis- asiasta meillä käydäänkin aina silloin tällöin keskustelua. Ja nyt lisättäköön, että oon itse melkonen vaatija kaikkien huomionosoitusten suhteen :ashamed: Pikkuhuomionosoituksia saan nimittäin tosi usein: vauva-lehden kauppareissulta, jotain pientä ylläriherkkua, hyvää ruokaa, ehdotuksia ravintolaan tms menosta, hellyydenosoituksia ja kauniita sanoja. En vaan aina muista niitä tarpeeksi arvostaa,missä yritänkin kehittyä jatkuvasti...

helise: Mulla on myös sf-mitta yläkäyrän tuntumassa, vähän sen yläpuolellakin. En jaksa silti huolestua, kun en sille kuitenkaan itse mitään mahda. Pitää vaan toivoa, ettei se oo suoraan verrannollinen Myttysen kokoon :)

Tsemppiä kipuilijoille, liikuntakieltoisille ja huonosti nukkuville! Täällä on vähän samat fiilikset kardemummalla. Kroppa ei tosiaankaan tunnu valmistautuvan mihinkään! Mutta eiköhän se vielä ehdi, nyt nautin tästä olotilasta!

Jos sitä nyt alkas touhuta ja yrittäs keskittää energian muuhun kuin ikävöimiseen, kun hanat on vihdoinkin kiinni :D Mukavaa päivää mammat!

Yhteistyössä