Heinäkuun Hurmaajat Toukokuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

kardemummma ai että mulla oli hauskaa kun luin tota sun kiukku-viestiä!! :LOL: anteeks, ei oo kivaa iloita toisen kiukulla... :p
mutta...oon kans miettiny tota ihan samaa, että onko sitä nyt tullut hankittua kaikki oleellinen...? varmaan viime hetkillä tulee sit kaikenlaista pientä mieleen, mutta tosiaan nyt kun puhutaan niistä oleellisista hankinnoista. kaikenlaistahan sitä tuputetaan...
ja tuosta pinnasängystä: mun ystävä teki niin, että laittoi ä-pakkauksen laatikon pinnasänkyyn ensimmäisiksi kuukauksiksi, kun vauva on vielä niin pieni, niin ei ole niin kovin autio se "iso" sänky. ajattelin että tekisin samoin. mutta kyllä mulle kanssa tulee ihan opäivittäin noita epätoivon hetkiä, kun tuntuu että ei me olla valmiita!! mitä kaikkee sitä nyt vielä pitää tehdä, ostaa, hankkia...jne... :eek:

omenaruusu tosi hyviä uutisia oot saanut! ONNEA! :D

lasketun ajan kyselemisestä
mulla siis tosiaan koko ajan menny toi sf-mitta yläkäyrillä, ja multa kysyttiin jo reilu kuukausi sitten (12.4, eräs kollega) että koskas jään pois. kun vastasin että koska ä-loma alkaa, niin sen leuka loksahti auki, eikä se peitellyt ihmetystään millään lailla. oli aivan pihalla ja samana päivänä muutama muukin kyseli ja ihmettelivät suureen ääneen, että miten on vielä niin paljon kun oot jo NOIN iso! :kieh: helvetti sentään, kun tuntuu että raskaana olevia saa arvostella ihan miten sattuu, eikä välitetä siitä, että jotkut kommentit voi tuntua ikäviltä. kun muutenkin on huolta kaikesta, niin sitten joku vielä kommentoi, että kun oot niin iso/pieni. ei kukaan mee ei-raskaana olevillekaan sanomaan, että kun oot aika iso että menisitkö vaikka lenkille... :kieh: no niin...oon ehkä vähän herkillä kaikista kommenteista. :p
 
Huonot uutisiet vaan jatkuu ja jatkuu... :'(

Meiän koira hyppäs tänään parvekkeelta alas,ja nyt se on viikissä yliopistollisella eläinsairaalla hoidossa.. Reisiluu katki ja muutama irtonainen luun siru,verta vuotanut hieman vatsaonteloon ja lievä ilmarinta. Jos verenvuoto tyrehtyy ja ilmarinta ei kasva leikataan jalka huomen aamulla. Arvio laskusta pelkällä jalanleikkauksella on reilu 2000?. :'(
Jos verenvuoto ei lakkaa joudutaan koira leikkaamaan auki ja vuoto tyrehdyttämään sitä kautta.Se taas tuo lisä päiviä siihen että jalka voitaisiin leikata,ja tuo taas tuntuvasti lisää loppusummaan. Ja jos ilmarinta pahenee joudutaan tekemään reikä ja laittamaan imu 2-5vuorokaudeksi.Vaikka koira on nuori ja perusterve/hyvä kuntoinen ei tulis kestämään 2 isoa leikkausta lääkärin mukaan ihan peräkkäisinä päivinä. Nyt täällä on sitten kokopäivä vaan itketty koiran perään ja saatu onneks hoidettua lainaaja rahoille. Paska ei tunnu väistyvän täältä minnekkään... :(

Hoitokuluvakuutusta kun koiralla ei ole ni ei paljon lohduta noi raha-asiat..

vauvan hikasta kun joku kyseli,ei ole täälläkään tunnettu hikkaa,tai mitään sen tapaista jatkuvina sarjoina tulevia töytäisyjä. Muuten liikku kyllä paljon ja tuntee kun vaihtaa asentoa.
 
Voi millanen kun on kurja juttu tuo koiran onnettomuus! :/ Toivottavasti rakas karvakaveri toipuu pian!!

Täällä taisi juuri loppua ensimmäinen kivulias supistus... Sattui ihan vietävästi. Ärsyyntyiköhän tuo kohdunkaulan sorkkimisesta tänään lääkärissä?
 
Millasen koiralle paljon paranemisia!

hankinnoista Mä oon kanssa pihalla ku lumiukko. Tajusin tossa just et varmaan esim. sukkia ois hyvä ostaa! Mulla on olevinaan kaikki kunnossa kun on kehto, kaukalo ja vaunut. Niin, mitäpä lapsi vaipoilla tai tuttipulloilla tekisikään, lakanatkin on ihan yliarvostettuja... :ashamed: . Noh, onneks vielä pitäis olla aikaa.

Äh, mun loma loppuu huomenna. Töitä olis 8pvää jäljellä, kunnes loppuu työsopimus. vaan ne kahdeksan päivää, mut keittää jo nyt. Tuntuu et oon paisunu järjettömyyksiin 1,5 vkon aikana :D.

Me koottiin Empulle kehto tänään, ja aika ihuna se on :heart: . Tekis miel jo joku BabyBorn sinne peitellä et pääsis lulluttelemaan :LOL: .
 
Voi millasen koiraa! Eläinten puolesta ressailu on kauheaa. Oon joskus valvonut Viikin eläinsairaalan päivystyksessä yöllä, kun toisen kissani rakkoa tyhjennettiin virtsakivistä. Oli äidillinen olo silloin, kun huolestutti niin paljon ja oli voimaton olo.
Mun hyvällä ystävällä on samalla viikolla laskettu aika kuin mulla ja se joutui eilen ihan yllättäen lopettamaan rakkaan kissansa. Itkettiin yhdessä tänään varmaan tunti. Lemmikkien poismenot on sydäntäsärkevintä mitä on! Tiedän, että ei-eläinihmisten voi olla vaikea sitä ymmärtää.
Mutta siis millasen koirahan ei ole kuolemassa, varmasti haukku selviää. Tee kolehti vaikka vanhemmilta, jos kuluista tulee karseat. Kyllä ne ymmärtää ettei vauvahankintojen keskellä oikein tommoset yllätysmenot ilahduta..

Hankintakysymys vielä: sitteri. Tarvitaanko heti, tarvitaanko välttämättä ylipäätään? Kai sellanen hauska ois. Mutta kun ne on aivan vitun rumia kaikki! Tänäänkin siellä vaunukaupassa kattelin, oli varmaan kymmenen erilaista, toinen toistaan kammottavampia. Ei kykene..
 
Ennu: Ihana sänky:) Meillä kans sama sänky. Ja käytettynä kans ostettiin ku olis muuten ollu niin kallis. Meillä tossa on se minikit osakin mukana:)

Kardemumma: Vaunujen säilytystä mietit ja voin pettymykseksesi todeta että niitä ei saa lain mukaan säilyttä rappukäytävässä. Itse asiaa kans mietin (asutaan kolmannessa kerroksessa eikä hissiä. Mut on kyl kantokoppa) ja kysyin sit asiaa isältäni joka on palomestari ja tehnyt siis palotarkastus hommia niin sanoi että ei saa säilyttää mitään palavaa. Eli ratasosan ilman kankaista koppaa voi säilyttää. Tietenkin voit kokeilla tuleeko kukaan valittaan. Pakollisia tavaroita mietit niin sen verran voin sanoo vaikka ittekkin ekaa tässä odottelen että meillä ainakin ollaan hommattu paljon kaikkee. Ja ajattelin ne hommata nyt etukäteen mitkä haluan olla tietyn laisia. Esim hoitolaukku, imetystyyny mitä mies ei osaa sitten hakee kun oon vauvan kans kotona:LOL: Mut esim tutit ja tuttipullot voi hankkia sit ku vauva on syntynyt että jos niitä edes tarvii. Tässä vielä linkki keskusteluun mitä itekkin hyödynsin. http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837

helise: Mulla kans kauheesti pitkiä toppeja mitkä peittää mahan. Nyt etin vaan kovasti jotain vaatetta mikä ei purista ja kiristä mutta olis silti siistikin. Yhden vilan mekon löysinkin mut sitä pitäs mennä vie kokeileen. Tässä vaiheessa en viitti enään mamma vaatteita ostella ku koko aikana on tullu ostellua vaan yhdet mamma-farkut ja kahdet imetysliivit. Onneks en oo ainut kuka miettii että miten kestää synnytyskivut ku nytkin välillä olo aika kaamee. Mut kai se on sillon eri ku saa sitten sen palkinnon:) näin mä ainakin itteeni lohdutan:LOL:

lasketun ajan kysyjistä Joo ei toikaan kivaa varmaan ole että kauhistellaan isoo mahaa mutta ei sekään että kaikki sanoo että voi ku on PIENI maha. Väkiinkin tulee tunne että onkohan vauvalla sitten kaikki kunnossa:(

omenaruusu: Onnea hyvstä uutisista:) Ja ihanaa että teillä voi olla jo juhannuksena vauva. Vaikka äiti mulle kokoajan sanoo että meidän vauva syntyy juhannuksena jos yhtään samallalailla tulee ku oon ite tullu:) (synnyin siis kolme viikkoa etuajassa)

millanen Voi koira parka:( Voimia sinulle ja jaksamisia karvakorvalle:hug:

Odotan Meillä kans ollu sänky kasattuna pidemmän aikaa. Mut sie ei kukaan nuku vielä mut turvaistuimesa tosin istuu Hidla-lehmä:) turvallisesti vöissä ja sukat jalassa:LOL: hieman alkoi yks päivä lapsettaan:)

(.) Täällä tosiaan etitty jotain vaatteita ja kaupoilla käveleminen ei oo enään mun juttuni. Ei oo varmaan ollu enään pitkään aikaan mutta nyt se on varmaan pakko myöntää. Masu kovettuu ja käveleminen on sit hankalaa. Ja sit välillä liitos kivutkin nostaa päätään:( Tortaina olis taas neuvola ja lääkäri. Saa kuulla onko alaosastossa viekään tapahtunut muutoksia. Vauva on kyllä todella alhaalla ku tuntuu että tulee alapäästä kohta ulos ku tökkii sinne. Välillä neiti potkii tai ojentelee raajojaan ihan sairaasti. Pitää han kädellä painaa vastaan ku tuntuu että maha nahka repee ihan just.

Mut nyt keskityn kunnolla lätkään:)

-Chili ja tyttö 32+6 huomenna poksuu... taas:) :heart: :heart:
 
millanen :hug:

Ei tota Suomen peli viitti ees katsoa enää, venäläisillä menee melkein 10 sekunttia, kun tekevät maalin :ashamed:

Täälläkin hankinnoista sitteri, ööö jumppamatto ja leluja?! puuttuu. Ja totta kai myös pinnasänky ja hoitopöytä on vielä kaupassa, ne ois tarkoitus noutaa kesäkuun alussa.

Itekki voisin pistää juhannusvauvan tilaukseen, enää ois sitten viis viikkoa jäljellä ja loppuis pahoinvointi :) 25.6 tulis 38+0 täyteen, vauvakin ois silloin jo täysaikainen. Itellä kyll on vahva tunne, että meän poitsu syntyy ennen laskettuaikaa. Torstaina äippäpolille ultraan ja keskusteleen sektiosta, mahollisesti päivä sovitaan jo silloin :)


Dana88 & Pikkune 32+4
 
pauliina82: minä synnytin esikoisen perätilassa, äitipolilla kysyivät kuinka haluaisin synnyttää, itse olin vahvasti sitä mieltä että jos vain mahdollista ja minulle sekä vauvalle turvallista niin haluan alatie synnytksen. Keisarinleikkauksessa kun on omat riskinsä. Ottivat lantiosta röntgenkuvan ja tarkistivat että lantio on riittävän tilava vauvalle, ja tietenkin tehtiin ultralla vauvasta koko arvio. Totesivat että lantio on riittävän tilava. Tarkistavat myös missä vauvan jalat ovat, meillä oli neidillä jalat ylös pystyssä, paras mahdollinen perätila synnytykseen. Ulkokääntöä yritettiin tehdä joskus rv36, en muista tarkasti, ei suostunut neiti kääntymään. Minusta se kääntö yritys ei varsinaisesti tehnyt kipeää, tuntui ennemminkin inhottavalta. Synnytys sujui hyvin, mutta kesti tosin 1,5vrk, kotona meni ensimmäisenä lapsivesi, ja supistuksia alkoi tulemaan 8min välein, mutta ei tiivistynyt yhtään, seuraavana aamuna aloittivat oksitosiini tipan. Ponnistus vaihe ei ollut pitkä. Neiti sai huonot apgar pisteet aluksi kun oli sinertävä, johtui siitä että säikähti synnytystä, tämän vuoksi joutui hetkeksi virvoittelemaan happikaappiin, mutta pääsi siitä pian viereeni. Kotiin lähtötarkastuksessa lääkäri totesi että lonkat ovat löysät ja niitä hoidettiin lonkkalastalla 2kk ajan. Herkästi perätilassa oleilla vauvoilla on löysät lonkat kun ne eivät siinä asennossa pääse kunnolla kehittymään. Minkäänlaista kammoa minulle ei synnytyksestä jäänyt ja olen sitä mieltä että jos tämänkin on perätilassa niin haluan edelleen alatie synnytyksen.

millanen: voimia ja jaksamista, toivottavasti koirasi toipuu pian!
 
kardemumma Samaa pakko raportoida kuin bambinakin : kiukkupurkauksesi oli ihanan aito ja suorastaan hykerryttävä.. Ja voisin kyllä myös allekirjoittaa nuo hankintahankaluudet. Meillä ei todellakaan ole kaikki hankittuna. Oon kylmästi päättänyt , et vasta kesäkuun puolella teen listan,meen kauppaan ja sit kerralla ostetaan ne mitä puuttuu. Muuten tulee stressi... Niin ja kai sitä pitäs jotakin pyykkejäkin pestä ja muuta semmosta. Mut eiköhän tässä vielä ehdi ihan hyvin, i hope.

Täälläkään ei sitteri vielä oo. Ainut, minkä kelpuutan on BabyBjörnin 1-2-3 taikka Balance. Siskon tyttö on sellasessa kiikkunut varsin tyytyväisenä. Eikä oo miusta rumakaan. Kallis kylläkin....Ylläri sinänsä.
bambina Täällä kanssa sf-mitta omissa korkeuksissaan ja etenkin raskauden alkuvaiheessa mun masua hieman taivasteltiin ja kyllähän se vitutti :| Eihän sillä kukaan mitään pahaa varmasti tarkoittanut, mut ei se kivalta tunnu, kun muutenkin tuntee ittensä plussapalloksi, niin sitten joku siitä vielä päivittäin muistuttaa. Tosin nyt oon niin sinut tuon palloni kanssa, et sanokoot mitä lystää, miusta se on hieno! :D

millanen Voi kauhistus!!! :hug: Toivottavasti koira paranee pian! Voimia sinne! Ja voimia myös pennin venytykseen.... :/

Puuh. Otus ulos ja tää otus takas koneelle. Gradua taas, ylläripylläri. Voi kun se tänään vähän etenis, jookojookojooko?

A + Myttynen 32 + 4 (?)

Ja yksi yö, niin reissaaja palaa kotia! :heart:
 
kiitos haleista ja voimista kaikille. Soitin tänään aamulla sinne sairaalaan ja tunnin sisään pitäis lääkärin soittaa takaisin. Ainakin koira on paljn virkeämpi kuin eilen ja oli tänään ite 3:lla jalalla kipittäny ulos pissalle,positiivista :heart: Illan/yön aikana ei tullut siis puhelua että huonompaan suuntaan oltais menossa. Tänään viellä ultraa sen vatsaontelon uudelleen tässä piakoin ja sitten ollaan taas viisaampia että miten pian leikkauksen voi aloittaa. Olis kyllä ihanaa saada se ressukka pian kuntoon,ja kotiin toipumaan! Eilis ilta ja tää aamu on ollut ihan outoa olla kotona kun ei ole koiraa pyörimässä jaloissa..:/ Harmittaa vaan paljon koiran puolesta kun on niin eläväinen tapaus ja nyt on tän kesän juoksemiset siltä ohi..:( Mutta ennemmin yks kesä juoksematta kun että olis koko koiran juoksemiset ohi... :saint:
 
Huh huh,en valita että on kuuma,mutta sen sanon että hieman tukalan olon se tekee. :D Tuntuu niin paksulta,että ihan pelottaa mitä neuvolassa sanotaan.

Tuntuu myös että aivot on valahtaneet johonkin,on sellainen vähän tyhmä olo,ei oikein niinkuin tajua aina missä mennään.. :ashamed: Esimerkiksi tänään piti ihan kalenterista laskea millä rv:llä mennään kun en vaan saanut sitä päähäni..Mieskin nauraa mulle,kun suusta tulee välillä niin mielenkiintoisia juttuja. :D Onko kukaan muu havainnut samaa?

Sellainen täydentävä kauppareissu pitäisi itsekkin vielä jossain vaiheessa tehdä,hankkia sitä pikku tilpehööriä mitä kuvittelee tarvitsevansa,isommat asiat on sinäänsä ihan kunnossa jo.

Meidän epeli on ihan hirmuisen aktiivinen,pyörii ja potkii minkä kerkeää ja kertoo kyllä jos asentoni on hänen mielestään jotenkin epämiellyttävä. :D

32+2
 
Millanen halitukset :hug: Hienoa, että koiruliini voi jo paremmin!

Sitteristä niitä on kyllä joka lähtöön.. Mä sain niin halvalla kakkosen aikana, että pakkohan se oli ostaa, eikä tuo kyllä mikään kaunein mahollinen oo, mutta ajaa asiansa ja viimeksi oli peitettynä ihanalla viltillä, sama varmaan nyt ja oon vielä saanut retropeiton joka on niin ihQ ;) Imetystyyny on myös kätevä paikka vastasyntyneelle, meillä esikoinen makoili ekat viikot siinä ;) Sitteriä kun ei ollut!

Vaatetuksesta Ei oo tullu itekkään ostettua muuta kun yhet mammafarkut, isommat legginssit.. Mä tykkään näistä veromodan pitkistä topeista legginssien kanssa, tosi rento asu, ei kinnaa yhtään mistään.. ja näyttääkin hyvältä ;) Ainakin päät kääntyy, kun tuolla kävelee :LOL: :LOL:

La:sta Toi on kyllä inhottavaa jos kauhistellaan mahan pienuutta/isoutta... kyllähän vaatetuskin tekee paljon näyttääkö masu isolta/pieneltä.. Ainakin itellä, jos on mustaa päällä näyttää pienemmältä ja jos valkoista niin näyttää megaisolta :LOL: myös se isontaa jos housuissa on mammavyötärö eli korkea mahan päälle tuleva, kun taas legginssit jää mahan alle.. Mun sisko tuumas mulle, että näyttää siltä kun olis kiinnitetty pallo vaan tohon mahan kohtaan :LOL: :LOL:

Ihana hellepäivä B) B) Nyt kun jaksais mennä nauttimaan arskasta ja hikoilemaan! :whistle:

Aurinkoista keskiviikkoa mammulit :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 32+5 :heart:
 
Tridian Niitä Baby Björnin sittereitä on muuten sitten Pilkon Cittarilla, ainakin yks malli. Kävin ite kauhistelemassa miten jumalattoman kallis se on (oliko jopa hurjat 180???) :D

Mun pitäs lähtee vaatekauppaan. Kaverit pyys mun miestä niiden pojan sylikummiks eli ristiäisiin pitäs jotain vaatetta löytää.. Varmaa H&M ois hyvä paikka ettii

Eilen ostettiin vauvalle lipasto, sattu olemaan prismassa nätti edullisesti :) Sit pitäs vaan makkarin järjestys pistää uusiks ja hakee pinnasänky jossain vaiheessa niin ois aika hyvällä mallilla.. Paitsi kaikki pienemmän jutut multa kyllä puuttuu. Pitää jossain vaiheessa katella tuota listaa mitä pitäs ostella..

Millanen :hug:

Jahas, jos siirtys vaihteeks sohvan puolelle kattelemaan yhtä sarjaa, myöhemmin voi siirtyy ulos aurinkoon lukee Nora Robertsin mustaruusu kirjaa :)

Laura ja vauveli rv 30+6
 
millanen Hyvä että koiruliini voi jo paremmin :) Ihan kauheeta ku nuille karvavauvvoilekkin sattuu vaikka mitä. Itekkin olin viime syksynä ihan itku kurkussa eläinlääkärillä ku koiraa pisti ampiainen kuonoon ja raukan koko kuono ja pää turpos ihan hillittömästi :'( Mut tsemppiä sinne ja voimia haukulle :hug:

Mie en tiijä onko tämä penska jotenkin hassusti miun masussa vai onko se tämä kuumuus vaiko mikä, mutta miula on kyllä ihan kivan paha olo!!!!!!!!! umppariakin tässä jo itte epäilin, mut luovuin sit siitä kun ei painellessa ole kipeä tai mitään..vihloo vaan tuonne oikealle puolelle massua..tosin välillä koskee koko mahaan ja sit taas välillä vain kunnon menkkajuilinoita...mut siis olo mitä kauhein :x

Ensin ajattelin lähteä lipastoa ja muuta hilpetööriä metsästämään tälle pienelle tänään, mutta paha olo pyyhki ne suunnitelmat pois päiväjärjestyksestä...Tentteihin pitäs lukee ja koulujuttuja tehhä, mutta ei oikein jaksas ja ulos ei voi mennä ku tuohon talonvierus pelloille ajaavat PASKAA!!!! Sanoisinko, että kaikin puolin ihan paska päivä jo näin aamusta :|

Rae ja Nyytti 30+6
 
Kauheasti tullut taas tekstiä. Enkä nyt yhtään muista et mitä kaikkee piti kommnentoida.

millanen Toivottavasti koira tulee pian kuntoon. :hug: Vaikka itselläni ei olekkaan mitään lemmikkiä voin kuvitella miten hirmunen huoli on toisen kunnosta.

Hankinnoista ja niiden vaikeudesta täällä olikin taas juttua :LOL: Onneks en oo ainoa, jolla menee hermot niiden kanssa. Eilen saatiin puhelu et vaunut, kaukalo ja sänky on noudettavissa, mies lupas hakee tällä viikolla. Mutta vielä puuttuu vaikka mitä; sitteri, hoitopöytäviritys plus sitten kaikki se pikkusälä (vaipat, imetysliivit yms...) Mitenköhän mulle vielä käy näiden loppujen hankintojen kans ?

Vaatteistakin täällä tais olla puhetta. Mä kävin eilen Jumbossa pyörimässä. Ja löysin HM:ltä kahdet sellaset trikoota olevat caprihousut hintaa tais olla 15 eur / kpl. Sit olin menossa sovittamaan kokoa M olevaa äitiyspaitaa (samaa mallia mitä jo talvella ostin) äitini totes siinä kohtaa et ota vaan suosiolla L:kin. Sitten sovituskopissa järkytys oli melkonen ku se koko M tosiana kirras ja L näytti hyvältä. En oo tajunnu ollenkaan et miten iso tää vatsa oikein onkaan ! :headwall: Ja miten hirvittävän kokonen siitä vielä tuleekaan ! Muuten sitten matkaan tarttu Prisman aleosastolta Tutan vauvan vaatteita olivat -30% alessa, niin eihän niitä voinu jättää ostamatta, vaikkei oikeesti välttämättä tähän hätään tarvittais mitään vaatteita vauvalle ennen ku nähdään kumpi tää on.

Olivia Hyvä että hait saikkua ja haet vaan lisää jos siltä tuntuu. Kyllä ne työt saa sitten joku muu hoitaa jos ja kun sä et oo kykeneväinen. Eikä se oikeastaan ole sun ongelma, eikös pomon pitäis keksii joku ratkasu tilanteeseen.

Eilen illalla otettiin ekat masukuvat 32+0 kunniaks. Mä oon ihan järkyttynyt ! Maha on ihan järkyttävän kokonen ja itekkin turvonnu joka suuntaan. Täytyy laittaa ainakin FB:n näytille kunhan vaan saisin tosta kamerasta auki ton USB-luukun. :kieh:
 
Neuvola uutisia:

Ikäväkseni täytyy taas todeta että neuvolan terkka vaihtuu taas jo kolmas kerta, jakavat uuden terkan kanssa osoitteen mukaan, vituttaa suoraan sanottuna kun toi nykyinen on niin mukava :/

Vauva on poikittain niin kuin ajattelinkin, naama mun selkärankaa vasten, pää vasemmalla ja pylly oikealla :heart:

RV: 30+5 (26+4)
pisssa: ok (ok)
Hb: 127 (-)
verenpaine: 118/67(128/74)
paino: 70,1 (69) +266g
Sf-mitta: 26,5(24) asento vaikuttaa
syke: 135+(135+)
Liikkeet:++
Tarjonta: poikk

Seuraava neuvola sitten 2 viikon kuluttua...

2 päivän saikun jälkeen taas töissä :kieh: Vauva potkii välillä ihan hirmuisesti ja eilenkin kesken kävelyn en tiedä oliko suppari vai potku mut sattui niin helvetisti, meni onneks heti ohi!
Mulla on sellainen siniharmaa Disney-sitteri ja se on ihan nätti, vaateita löysin pienokaiselle taas kirpparilta. Niin neuvolan terkka sanoi et kannattaa ottaa omat sisäkengät sairaalaan sekä minun et miehen. Taysilla ja terkkareilla on kiista vauvan nukuttamis-asennosta, terkat on ehdottomasti kylkiasennon kannalla tukehtumisvaaran takia ja Taysissa suosittavat selälleen nukuttamista ettei vauva käänny kyljeltä mahalleen...joo nukutan varmaan kyljellään!

Sain tilaajalahjaksi Carenan kaupunkirattaat ja ne oli tosi makeet, kätevät sitten shoppailureissuille jne.

Jossain luki et raskaana ei suositella aurinkovoidetta, no en mä juurikaan käytä, nenään vain kun se jostain syystä punottaa aina, auringossa olon jälkeen :snotty:

Huomenna pitäis mennä suoraan töistä teatteriin, kiinnostaa ihan hirveesti kun on näin hyvät kelitkin, mut en kehtaa perua enää...tulee vaan piitkä päivä!

Meillä mies on kyllä vähentänyt menojaan ja kysyy aina et haittaako mua jos menee et ei sit mee jos mua haittaa, ei ole montaa kertaa käynyt viihteellä tänä vuonna, mut silloin kun menee niin ei haittaa kun mä oon kuitenkin viikonloppuisin niin väsynyt et meen aikaisin nukkumaan.

Fiinukka ja käpy30+5
 
TERVEISIÄ TAYS:sta :)

meillä on sitten aika 27.6 keisarileikkaukseen...APUA :eek: on niin outoo kun tietää koska meitä on 4 perheessä, alko pelottamaan todella paljon, jännittämään ja välillä ei oikein jaksaisi odottaa edes tätäkään aikaa =)
kaikki oli masussa hyvin..viikkoja on 33+4 ja painoa kaverilla mittauksen mukaan on n.1,9-2,0kg eli siro tapaus kyseessä..olen niin jännittyneen onnellinen.
kyseessä on toinen keisarileikkaus, esikoiseni leikattiin kans.
 
Täällä tais olla puhetta vaunujen säilytyksestä.
Vaunuja ei siis saa säilyttää rappukäytävässä johtuen paloturvallisuus-asioista.
Meillä ainakin hoituu vaunujen säilytys niin et taloyhtiö järjestää vaunuvaraston. Laitoin sähköpostia isännöitsijälle ja yhtiökokouksessa tuli ilmi että tarvetta on enemmänkin, joten taloyhtiö järjestää.
Meilläkin oli ongelma ku asutaan 3.kerroksessa eikä ole hissiä.
Joten suosittelen kaikkia muitakin säilytysongelmista kärsiviä ottamaan yhteyttä isännöitsijään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Mie en tiijä onko tämä penska jotenkin hassusti miun masussa vai onko se tämä kuumuus vaiko mikä, mutta miula on kyllä ihan kivan paha olo!!!!!!!!! umppariakin tässä jo itte epäilin, mut luovuin sit siitä kun ei painellessa ole kipeä tai mitään..vihloo vaan tuonne oikealle puolelle massua..tosin välillä koskee koko mahaan ja sit taas välillä vain kunnon menkkajuilinoita...mut siis olo mitä kauhein :x
Mulla tänään oli äsken ihan samanlaiset kivut ja vaan oikeella puollella alhaalla,mut ei ollu mitään ns menkkakipuja. Pelkkä puristava kipu oikealla alhaalla,missään asennossa ei ollut oikeen hyvä.. Ja ennen ku toi tuli söin aamupalaks puuro jossain 11 maissa,ja siitä tuli huono olo ja kiristi ylävatsaa,kai se mukula alkaa olemaan jo niiiiiiiin ylhäällä että ei toi vatsalaukku siel normaalisti mahdu olemaan tjt.. Nii no siis sen huonon olon sain pois ku makasin sohvalla kylmä jyväpussi ylävatsan päällä ja siihen olin sitten nukahtanu..

Aurinkorasvoista siis mitä??? eikö sais käyttää raskaana ollessa vai? :eek: En o ikinä kuullutkaan etteikö sais käyttää... Ja olen kyllä itseäni ihan huolella rasvaillu ulkoillessa koska en halua palaa tai ees ruskettua oikeestaan..:S
 
Siis mitämitä, kyllä mä aion loppuraskaudenkin käyttää aurinkorasvoja ihan normaalisti! En ole koskaan kuullutkaan, ettei sais käyttää. Taitaa ihosyöpä olla kuitenkin isompi riski...

Saikulla on ihan järjettömän tylsää. Katsoin just ihan kamalan hömppäleffan Rakastunut Bestman ja nyt täytyy varmaan lähtee päikkäreille... Pitäis kai vaan koittaa nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta vielä. :)

millanen Kiva kuulla, että koiruus voi jo paremmin!

tyhmäblondi Teillä onkin sitten jännät paikat - voitte tehdä aamukamman vauvan syntymään. :)

Olivia & Vauveli 32+3
 
Aurinkorasvoista en ooo koskaan kuullu mitään tuollaista. Pitääpä huvikseen googlettaa kun muistaa. En jaksa uskoa että kovin vaarallista, kun eivät neuvolassa sano mitään tällaisilla helteillä.

OBSIDANia en enää koskaan ikään syö ennen kuin ollaan eri nahoissa. Mikä kaamea närästys on ollu koko päivän. Rennien syöminen auttaa yhtä paljon kuin kalkkitabletin.. Teki hetki sitte jo oikein pahaa. Onko muilla ollu kovasti ongelmaa rautalääkkeiden kanssa.

Neuvolassa kävin aamulla ja hemppa oli tosiaan 111. Sf 31cm eli yläkäyrällä. Eipä oikestaan muuta mainittavaa. No uusi sokerirasitus otetaan varanvuoksi tässä lähipäivinä.

Punaposket ja Tuhina 31+3
 

Yhteistyössä