Tänään tasan 39. Hui ja hai!
SMSM,
Onneks teen vielä vähän töitä niin se helpottaa vähän tuohon odottamiseen.. Samoin on paljon vielä tekemistä ja hankittavaa täällä meitin huushollissa niin ei ainakaan tule aika pitkäksi.
Mutta kummasti tuo yleensä niin kiinnostava työ ei enää vois vähempää napata! Selvästi mieli ja ajatukset kääntyy sisäänpäin ja alkaa keskittyä kohti synnytystä.
Lapsista on silleen kokemusta että elelen uusioperheessä(poika 6 ja tyttö 10), mutta rehellisyyden nimissä nämä ihanat kakarat ei tunnu lainkaan omilta lapsilta. Jotenka kokemus oman lapsen saamisesta on kuitenki vallan hämmentävä ja uus!
Millanen,
Pakko kommentoida tuohon ukkojen ryypiskelyyn, että eihän se mukavalta tunnu varmaan, mutta mun mies lähti Lauantaina 19 aikaan ja palas 06 aamulla kauheessa kaasussa.
Että oli hyvät juhulat! Lupa kysyttiin kyllä etukäteen(noh, edellisenä iltana..) ja vaikka ite kaipaa juuri nyt paljon sitä miehen läsnäoloa ja läheisyyttä, ajattelin että jos se nyt viimesen kerran haluaa ystävien kera istua, niin olkoon. Ei ollu mitenkää itellä "synnytysolo" tai mitään merkkejä, niin en ollu huolissani. Mulla kuitenki laskettu aika jo viikon päästä...
Mutta oon jutellu joidenki ystävättärien kans, ja heillä on saattanu ukkojen kans käydä hyvin samoin, että kun nainen kokee sitä raskautta ihan eri tasolla kantaessaan lasta, mies tarttee noita "irtiottoja" ja pakoa kotoa joskus. En voi myöntää että täysin ymmärtäisin mistä on kyse, mutta sen tajuan että saman kokemuksen saaminen ilman näitä hormooneja ja vauvan tuntemista voi olla vaikeeta ja ahdistavaakin. Toki nyt ite toivon että oman kullan ei enää tartteis kadota noin pitkäks aikaa, eikä varsinkaan sitten vauvan tultua. Onhan tässä ite naisena joutunut luopumaan ihan samoista asioista ja sen lisäksi kestämään paljon rasitusta ja raskausoireita. Ja minä ainaki olin ennen raskautta vallan villi tapaus!
Sain muuten Suomesta äitiyspakkauksen ja siskot huokaili kateellisina kun sain viime vuoden paketin eli hymynaaman. =) Molemmat siskot kun on kans paksuna ja neet ei mokomaa klassikkoa saa. Täällä Tanskassa kaikki on ihan ihmeissänsä miten Suomesta saa tommosen mahtavan starttipaketin. Oon kovin ylypeä siitä siis!
Millasia hankintoja ootte muuten tehneet nyt ennen vauvan tuloa? Kun itestä tuntuu etten juuri mitään oo edes ite hankkinu(suurimman osan vaatteista äiti lähettäny tai kantanu tänne, äitiyspaketti ja tavaroita sukulaisilta jne) ja en oikein ymmärrä mitä vielä tartteis? Vaunut haettiin eilen, autoistuin on, bodyja ja vaatteita pursuaa joka paikasta, sitteri, vauvan amme, vaipanvaihtopiste, vaippoja, rasvoja, 3D-leikkikehikko.. Huomaan etten oo itelleni hommanu mitään. Mikä ois sellanen EHDOTON mitä ilman ette ois synnytyksestä selvinny+vauvelin kanssa?