Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

Moi!

Poika on edelleen Lastenklinikalla. Nyt ois suunnitelmissa sydänleikkaus huomisaamuksi (ellei taas joku tulehdus tule sotkemaan suunnitelmia!), ja toivotaan että leikkaus sujuu hyvin :)
Me tultiin maanantaina käymään kotona, ja varmaan huomenna tai perjantaina mä lähden taas Helsinkiin.. lapset jää tällä kertaa kotiin,kun isommilla on alkuviikosta lastenleirikin..

Onnea kaikille vauvan saaneille!

pauliina ja ville 18vrk
 
onnea termiitti ja ironlady vauveleista :flower:

pauliinalle kamalasti voimia tulevaan pojan leikkaukseen ja toivotaan kaiken menevän hyvin :hug:

perkule,täällä sitä ollaan edelleen kasassa,on tämä kyllä jo suorastaan,sanonko mitä.....täytyy ruveta vissiin kyttään sitä viikkoa 42,että silloin vasta lähetään,eikä kytätä tota laskettua aikaa.

SMSM pääsi jo varmaan vauvansa hakemaan,tai sitten on juhlinu eilistä hääpäivää,ettei ole tänne kerenny.uutisia odotellen :D

tänään jos taas pitäis pistos päivän,ärsyttää seki homma jo.

kauppaan pitäis suunnistaa jo heti aamu tuimaan,alkaa olla kaapit tyhjänä,sitä kun ei oo tullu lähettyä etes kauppaan,kun on vaan oottanu tulevaa lähtöä ja ottanu rennosti.mie en oo mitään poppa konsteja koklannu,kaippa se sen takia viihtyyki masussa niin hyvin,kun äiti vaan istuu tai makaa missä milloinki.

huomenna olis se neuvola,plaah,en haluais sinne....kunpa lähtö tulis ennen sitä :headwall:

mutta eipä tässä,jos sinne kauppaan ja sitte sais aamupalaakin.

virpi ja asukki 39+1
 
Kiitos onnitteluista ja kommenteista!

Täällä sohvalla näpytellään- 6 päivän ikäinen peikkopoika tuossa sylissä pötköttelee. Pieni rakkauven herelmä! Joka päivä sitä jaksetaan ihailla ja ihmetellä. Äitillä tässä vieläkin välillä uskon puute että tuo nyt on se joka oli tuolla mahassa, kasvoi siemenestä ja tuli ulos viikko sitten. :p

Ihan mukavasti mennyt synnytyksen jälkeen. Huomaa vaan miettivänsä että mihin nämä päivät katoaa? Oudosti aika tuntuu pitkältä ja samalla ne elää läpi huomaamatta. Ehkä sitä kutsutaan hetkessä elämiseksi. :)

Poika on rauhallinen. Itkee tasan silloin kun siihen on looginen syy eli nälkää, kuumuutta tai märkää vaippaa. Todella helppo pieni. Imettämisessä ollu pientä vaikeutta, sillä nännit on ihan verinaarmuilla. Jouduin ostamaan eilen imetyskumit. Yllättäen se oli aika masentavaa jotenkin, ettei meidän yhteistyö peikon kanssa sujukaan niin mutkattomasti. Näinä päivinä itku tulee herkästi. (heh, se ei ainakaan minulla siis muuttunu raskaudesta..) Eilen jotenkin itku oli jatkuvasti ihan nurkan takana-mietin jo mielessäni että tuleeko tässä baby blueasia kohta? Lienee kuitenkin aika normaalia että mielialat vaihtelee. Niin paljon hormooneja elimistössä ja nukkuminen synnytyksestä lähtien sellaista 2h sillon tällöin. Vähemmästäkin saattaa vähä itkettää..Kumeista neuvolan täti sanoi myös että kumeja pitäisi välttää viimeiseen asti. Alkoi imetys jo pelottaa, sen verran sattui, että päätin että käytän niitä nyt niin kauan kunnes nännit parantuu. Eilen jo illalla otin kumit välillä pois ja huomasin että peikon imemistekniikka oli jo parempi. Kumit pakottaa sen avaamaan suun kunnolla. Käyttääkö joku muu imetyskumeja?

Parin tikin epihaava on jo täysin kivuton. Verta siitä kuulema tosin tulee vielä viikkoja. Hm. Katsotaan. Liitoskivut häpyluulla tosin vielä vaivaa, joten pitkiä matkoja en pysty kävelemään. Kotona touhuilu on kuitenki jo aikas reipasta ja tein eilen jo suursiivouksen kun peikko nukkui. Vatsa menee kasaan päivä päivältä. Nyt se on enää tommoinen pieni pömppö. Painoa en ole mitannut, mutta näytän vaan puolet siitä mitä olin poksahdusvaiheessa. ;) Lopultahan taisin saada 18 kiloa lisää painoa. Lähtöpaino ennen synnytystä oli 55 kiloa. Pitää mennä lähiapteekkiin puntaroimaan joku päivä että montakoha kiloa on jo lähteny. Aika jännää.

Kepsukka,
kiitos, synnytys oli vielä niin tuoreesti
mielessä kun kirjoitin. Nyt jo muisto alkaa romantisoitua.Lienee luonnon tapamuokata synnytyksestä ajan mittaan pehmeämpi muisto jotta menaiset tehtäisiin se uudestaankin. :LOL: Mutta kaikenkaikkiaan kokemus oli lähinnä voimaannuttava. Kertakaikkisen alkukantainen
kokemus!

maamin, nimi meillä oli päätetty etukäteen jo kuukausia sitten. :)
Tytölle ja pojalle oli nimet, kun ei tosiaan tiedetty kumpi oli tulossa.

Millanen, käsittääkseni mikään supistus ei ole turha. Kivuttomat pehmittääja valmistaa kohtua synnytystä varten. Näin luin bebesin sivustoilta..

Raskausajan kielletyistä aineista, Minä ainakin join sillon tällöin
energiajuomia kun piti jaksaa pitkää työpäivää ja väsymys oli sitä luokkaa
ettei silmät pysyny auki. Mitään siitä ei meidän täysin terveelle ja
rauhalliselle peikkopojalle aiheutunut. Samoin kun oikein himotti niin söin palan graavilohta ja Suomessa ollessa söin kerran maksalaatikkoa. ;) Oon
ajatellu noita kiellettyjä aineita ja ruokalistoja lähinnä suosituksina. Terveellä järjellä kun suhtautu niin hyvin pärjäsi.

MansikkaMarja,minunkin pojalla oli kokoarvio 3800 ja 3880 hän oli syntyessään. :)

Poppins,
olin ajatellut ottaa synnytysmusiikkia, mutta kun synnytys alkoi
ja olin altaassa, en kaivannut musiikkia. Olin niin keskittynyt ettei mikään häirinnyt tai en mitään kaivannut.

Tsemppiä viimeisiään veteleville!

Raskausajan vaivat katoaa ja unohtuu vallan nopeasti kun se maailman rakkain otus on tullut pihalle. :heart:
 
kaveriksi minäkin täältä ilmottaudun =) Eilen iltasella pongasin ekan veriviirun..oisko sitä kuuluisaa tulppaa =) Yö oli taas ihan p..ka..supisti lievästi vähän väliä,ärsyttää niin kun herään supistukseen joka on kivulias mutta kuitenkin niin lievä ettei mitään tapahdu..päivät menee sitten lasten kanssa väsyneenä kiukutellessa :ashamed:
Mies varmaan kovasti ois valmis S:n,mutta minulle se ei oikein nyt oo maistunut,maha niin iso ettei pysty nauttimaan,ja jotenkin sellainen pakkopulla vauvan ulostautumiseksi ei huvita :ashamed: Josko kokeilis saunaa iltasella :D
Neuvolantäti sanoi eilen että 6.8 käynnistetään jos ei synny ennen sitä..enhän mä ole ees yliajalla vielä,vaan pirun kärsimätön=)
Pai:Kannattaa välillä makoilla ihan vaikka pyyhkeen päällä ilman sidettä ja ottaa ilmakylpyjä ilman sidettä,ja paljon sitä suihkua.Itsellani esikosta tehtiin eppari joka oli pirun kipeä,kakkosesta oli 10tikkiä sinne sun tänne ja muistan kyllä sen ikävän kivun ja tikkien kiristyksen :'(
hipsu 39+3
 
millanen sullahan kuulostaa hyvälle. Mulle neuvolan täti sanoi, et jos pää ei ole kiinnittynyt ja pääsee pompsahtamaan ylös vielä niin jos sillon menee lapsiveet, pitää mennä ambulanssilla. Neuvolan täti pään pompsahtavuutta kokeili maanantainakin, mutta ei nouse enää ylös pää, vaikka liikkuukin.
Meilläkin olisi miehen siskon pojan rippijuhliin meno 1.8 tuonne 170 km päähän, mutta taitaa jäädä minulta menemättä. Toivottavasti en enää tuolloin ole kokonaisena, mutta vauva ei ole kuin korkeintaan viikon vanha, enkä niin pientä lähde roikottamaan noin kauas väkijoukkoon. On aateltu, et jos mies käy isompien lasten kans juhlissa. Pitää nyt eka kattoa, miten tää nyytti tulee ulos - pahalta näyttää, että joudun käynnistettäväks... perjantaina yliaikaisuuskontrolli.

jonttu79 oikein paljon onnea pikkuprinsessasta :flower: :heart:

Olivia81 No hui, onneksi mies sai kiinni ja sait avun tuohon vaivaan. Toivotaan, että paranee nopeasti ja ei enää tule mitään takapakkeja.

ephs mullakin on kahdesta edellisestä mennyt just noin, et illalla ei mitään merkkejä ja aamuyöstä olen herännyt kipeisiin suppareihin ja sitä myötä on lähdetty sairaalaan, tosin vauva on syntynyt sit vasta seuraavana päivänä. Nyt vaan oli outoa, kun sunnuntaina poltteli ja maanantaina sekä yön suppareita ja sitten ei mitään???

Kepsukka Kiitos onnitteluista. Ei suostunut vauva tuleen häälahjaksikaan. Omapäinen kaveri :LOL: .
Voi ei, onpa ollut kivulias kokemus sullakin :hug: , toivotaan, että paikkaus onnistui, eikä enää kipu palaa. Pääset nauttimaan pienestä ihmeestä perheen kanssa.

Lumo Kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta.

hipsu79 Kyllä mun täytyy riistää sulta tämä kyseenalainen "kunnia" eli taidan vetää pohjat heinäkuisten lihomisessa... n. 26 kg :ashamed:. Et täällä ainakin liitytään siihen heinäkuisten painonpudotuskerhoon syksyllä tai imetyksen jälkeen... Tää on kyllä meikäläisellä pohjat verrattuna aikasempiin raskauksiin.

Poppins sinullakin alkaa kuulostaa lupaavalle. Jospa se kaveri sieltä kohta tulee päivänvaloon.

Ironladyn siippa Olipas ihana synnytyskertomus, kiva lukea myös miehen näkökulmasta synnytyskertomus Ja oikein paljon onnea teille molemmille pienestä pojasta :flower: :heart: .

Termiitti82 oikein paljon onnea tyttövauvasta :heart:. Hurjan kokoinen pikkuneiti.

Pai80 :hug:, varmasti näillä ilmoilla siteet hautoo. Toivotaan, että haava paranee pian ja pääsette kunnolla nauttimaan vauvantuoksuista arkea.

päpsy79 sielläkin kuulostaa lupaavalle, jospa sinäkin kohta pääset omaa pientä hakemaan :hug: .

pauliina82 :hug:, toivotaan, että kaikki menee hyvin. Raskasta aikaa teillä ja suuri huoli pikkuisesta. Toivottavasti saatte pienen pian kotiin :hug: .

virpi1980 oothan se sinäkin vielä täällä. Minä jo arvelin, et oot menny jo. Hääpäivää ei tullut pahemmin juhlittua tällä kertaa. Yleensä on käyty jossain ravintolassa syömässä jne. mut nyt tän mahan kans ei huvita enää mihinkään ravintolaan lähtä, eihän tässä enää mahdu kohta pöydän ja tuolin väliinkään, niin et yltäis vielä syömäänkin :LOL: . Mies oli kyllä ihana, lähetti multimediaviestin töistä. kuvassa oli meidän lapset ja tekstinä Hyvää hääpäivää rakas. Ja kun olin yön ollu kipeenä ja aamullakin vielä oli pojalle sanonu, et äiti on vähän kipeenä, auttakaa äitiä. Ihmettelinkin, et mistäs nyt puhaltaa, kun poika oli niin avulias äitille eilen - teki jopa siskonsa puolesta hommia... siivoili jne. :eek: :heart: :heart:.

Täällä ei sitten enää yhtään mitään ma-ti yön/aamun jälkeen. Kaikki supparit kadonneet :ashamed: . Ei auta poppakonstit ei, yritin eilen siivota, saunoin pitemmän kaavan mukaan ja päälle vielä mukavinta ässääkin. Ei auttanut häätöyritys vol. 20 (ainakin). Tämä omapäinen otus tulee ulos sitten kun haluaa :LOL: .
Viime yönä heräsin kahen jälkeen vessaan ja olin saada slaagin, et nyt vauva on kuollut masuun. Se oli jotenki niin oudossa asennossa liikkumattomana masussa, et kyllä siinä paniikki jo iski... :'( . Aikani koetin töniä masua ja rupesi sieltä vähän liikettä tuntuun, mut ei vielä rauhottanut mua. Unet kyllä karis aika tehokkaasti silmistä... mutta onneksi vauva rupes sit enemmän liikkuun ja äippäki rauhottu. Ei ollu kaukana et herätän miehen ja lähtään käymään OYS:ssa näytillä. Nyt vauva on kyllä taas liikkunut ihan kivasti. Ei yhtään näytä siltä, että ois lähtöä tulossa, joten perjantaina äippäpolille varmasti mennään yliaikaisuuskontrolliin ja sitä myötä käynnistettäväksi :kieh: . En ois tuota käynnistystä halunnut kokea... Taidan vetää tällä hetkellä pohjia rv:ssakin...

SMSM ja Hippu rv 41+2
 
Pieni ihana poikamme saapui maailmaan to 15.7 klo 14.32 suunnitellulla sektiolla, paino 3500g ja pituus 51 cm :heart: Kaikki on mennyt ihan hyvin, syöminen alussa hankalempaa mutta nyt sujuu, välillä rintakumilla ja sitten taas ilman, eilen oli kättärillä painokontrolli ja loppujen tikkien poisto leikkaushaavasta. Mitään muuta en oo ehtinyt tekemään kun vauva-juttuja, nyt ekaa kertaa netissä, päästiin siis maanantaina kotiin et 4 pv oltiin taysissa. Mies on ollut loistava ja hoidellut poikaa, sanoinkin et laitan kiitoskortin taysin 2b osastolle hoitaja Samille hah :LOL: Paras hoito sekä äidille ja vauvalle tuli omalta mieheltä joka melki kaikki aikansa olikin sairaalassa.

Luen teidän muiden juttuja heti kun ehdin!

Fiinukka ja käpy
 
Suuresti onnea molemmille ja molempien perheille pienokaisten syntymästä! :flower: :flower:

SMSM th kertoi tänään neuvolassa käydessä että pää on kyllä ihan kiinnittynyt eikä liiku mihinkään että mahtanut sitten Pippuri vaan olla jossain toooodella kummassa asennossa kun on hikka navan korkeudella tuntunut:D

Synnytyskertomuksista kiitoksia,niitä on edelleen ilo lukea:)

( . ) Eilen illalla alkoi taas supistelemaan ei tosian kipeästi vielläkään. Yöllä sitten jossain vaiheessa heräsin siihen että koko alavatsaan sattui aika reippaasti,mutta koska olin niin unenpöpperössä en tajunnut edes kiinnittää huomiota siihen että supistiko samaa aikaa vaan alkoiko vaan kiristää kun taisin nukkua selälteen sillon... :LOL: No muutenkin viime yön unet oli n. 2h unta ja pissalle ja taas 2h unta ja pissalle tätä samaa jatkui sitten koko sen ajan mitä unta riitti aamu 9 asti kunnes piti herätä neuvolaan.

Neuvolasta:

Rv: 38+6 ( 37+5 )
Paino: - 700g/vko ( -300g/vko )
Turvotus: - ( +/- )
RR: 106/71 ( 109/65 )
Pissa: puhdas ( puhdas)
Sf: 33,5 ( 33,5 )
Tarjonta: Rt ( Rt )
Syke: 130-135 ( 140 )
Liikkeet: ++ ( ++ )

Nyt pää on kiinnittynyt, ei kuulemma hievahdakkaan Jee siis.. B) :D Sanoi että kovin ylhäällä silti tuntuu pylly viellä olevan,mutta sanoi myös ettei kaikilla vauva laskeudu kunvasta synnytystä edeltävissä supistuksissa.
Kerroin supisteluista ja mahdollisista limatulppa löydöksistäni ja th kertoi että hyviä merkkejä ovat että saattaisipa vaikka lähtö lähestyäkin;) Joo no kyllähän se lähestyy viimestää 3vkon päästä ku käynnistetään jos ei muuten ole ulos tullut... :LOL:
Eilen illalla vaikka kovin väsynyt olinkin ajattelin viellä että joskos sitä olis oikeen villi ja ihan kahtena iltana peräkkäin kokeilis sitä kivointa S:ää,ja olen varmasti ollut ERITTÄIN koominen näky kiivetessäni mahan kanssa toisen päälle pomppimaan... :LOL: :saint:
Mutta ihan hyvin tuo toimi ja ei ollu mitään ongelmia,vaikka vähän epäilin itekkin että mitähän tästä tulee.. :LOL:

Tänään siis siivoan ja jos illalla viellä jaksais 3. päivänä peräkkäin yrittää niin joskus sitten vaikka viikonlopuksi Pippuri pihalle tulisi...:D Sain tuo avokki pitää ne varpajaiset heti pois alta ni ei jää ne roikkumaan enää..:D Tänään se on menossa töiden jälkeen Riksuun Valiantin laturia ehjäilemään,eilen sen jo irrotti ja koitti korjailla tuossa parvekkeella mutta tarvii pikkasen järeämmät työkalut kun mitä kotoa löytyis.. Kävi äsken hakemassa kellarista konepellin ja sanoi etten saa alkaa tänän synnyttämään ku se on siel Riksussa.. :D Katsotaan katsotaan... :D
Tuo koira on super rasittava nyt kun sen kanssa ei o käyny taas muutamaan päivään pitkällä lenkillä että se sais tuhottua energiaansa.. :headwall: Pakko kai sekin tänään tehdä ettei ihan totaalisesti mee pinna siihen.. :whistle:
Onneks on silläkin kohta ( 10.8 ) se jalan uudelleen kuvaus että saa luvan juosta vapaana...

Mutta nyt sohvalle nurin ja kanava surffaus voi alkaa... B)

millanen ja Pippuri 38+6
 
Onnea pienokaisista Jonttu, Termiitti, Ironlady+mies ja Fiinukka!

Sinähän Termiitti pyöräytit sitten vielä meidänkin murua suuremman vauvelin :) Mutta tais sullakin olla ihan turha tuo huoli koosta, koska kaikki ilmeisesti meni hyvin. Onneksi meille arvioitiin liian pienet arviot ni ei tarvinnut noin isoista panikoida :) Innokkaasti odottelen synnytyskertomusta!

Lumo ja Ironlady+mies, kiitos synnytyskertomuksista. Hienot kertomukset!

Fanni-Maria, mä olen Porista kotoisin ja nyt on ekat Jazzit, jotka jää kokonaan väliin. Olisin niin mielelläni lähtenyt vähän Jazzeille pyörähtämään ja vanhempia moikkaamaan, mutta en mä vielä viitsi ton pari viikkoisen kanssa lähteä. Menis liian sekopäiseks :) Helsinkiin olen siis muuttanut 12 vuotta sitten. Tosta täydestä sairaalasta, olen ihmetellyt kovasti, että mitä muualla Suomessa tehdään jos synnytystilat on täynnä. Täällähän pitää soittaa siltä varalta ennen kuin lähtee synnyttämään, että tarvittaessa ohjaavat toiseen sairaalaan. Meidän äiti oli tavannut illanistujaisissa kätilön Satks:sta ja kysynyt tätä, johon tämä kätilö oli vastanuut, että sellaista ei ikinä tapahdu, että tilat olis täynnä. Henkilökunnan määrästä en sitten tiedä, mutta luulis, että sitäkin nyt sen verran on kuin tilaakin.

Meillä oli eilen terkkarin kotikäynti ja poika painoi 4760g, kun syntymäpaino oli 4600g. Kotiutumispaino oli 4300g, joten viikossa oli tullut melkein puol kiloa. Toivottavasti tahti ei jatku ihan tuollaisena.. Pituutta ei täällä kotona mitattu, joten sitä saadaa jännittää ainakin vielä pari viikkoa.

Saga ja poika 12 vrk
 
Millanen, ja kaikilla ei vauva laskeudu oikeastaan kuin vasta avautumisvaiheen jälkeen.. nimimerkillä kokemusta on. Toivottavasti sulla kuitenkin laskeutuu aiemmin. Toisaalta silti, vaikka just toi homma teki mun synnytyksestä raskaan, olis varmaan tuhot alakerrassa olleet paljon pahemmat, jos olis vauva tullut nopeammin. Eli siinä mielessä olen kiitollinen tuosta tilanteesta.
 
Pauliinan perheelle kovasti voimia :hug: Toivotaan, että pikku-ville pääsisi nyt leikkaukseen :heart:

fiinukka Onnea poikavauvasta :heart:

millanen kuullostaa lupaavalta :heart: pian nyytin hakuun :heart:

SMSM mä piän peukut ja varpaat pystyssä, että teijän vauva lähtis luonnollisesti syntymään :heart: Mä oon ite niin kiitollinen, ettei tarvinnu käynnistää... Esikoisen käynnistys oli niin pitkän sitkeä! :whistle:

Rae kuulumisia ootellessa :heart: :)


Ps. Viikko sitten kiroiltiin kivusta :heart: :D :LOL: Kyllä nyt hymyilyttää :LOL:


Maamin ja Toivo 7päivää :heart:
 
millanen mullahan toi vauva on ollut jo yli kuukauden tosi alhaalla, mutta silti hikka saattaa välillä tuntua navan yläpuolella. Olen tullut siihen tulokseen, et koko vauva hytkyy hikan tahtiin niin kovasti, et tuntuu pyllyssä asti ja siksi niin ylhäällä :LOL: .
Mutta sulla kuulostaa todella hienolta toi tilanne, voi lähtö tulla hetkellä millä hyvänsä :hug: .
Meillä se ei toi kivoinkaa S tuota mitään tuloksia... ja meillä edelleen käytössä lähetyssaarnaaja asento, onneksi tuolla miehellä on sen verta hyvä kunto ja vatsalihakset, et pystyy oleen käsien varassa eikä röhnötä vauvamasun päällä :LOL: ja vaatiihan tuo iteltäkin vielä pikkasen agrobatiaa :LOL: - ihmeesti sitä vielä tän mahan kans taipuu mitä ihmeellisimpiin asentoihin :LOL: :LOL: .
Minä kans heräsin viime yönä ainakin 3 kertaa vessareissulle ja sit nukuinkin puol 9 asti, kuten myös isommat lapset. Poika heräs ennen 9 ja tyttö varmaan jotain puol 10.

Täällä kans on varmaan pakko taas siivota... mistä noita roskia jatkuvasti ilmestyy lattialle, vaikka eilen siivosin :headwall: :headwall: .

rouva saga OYS:ssa tuntu synnärillä olevan ruuhkaa heinäkuussa, mutta eipä täällä ole muuta sairaalaa mihin mennä synnyttään. OYS:aan tulee synnyttämään Oulusta, lähikunnista ja Kuusamosta asti sekä myös vähä kauempaa hätätapauksetkin. Toinen synnytyssairaala lähellä on Oulaskangas, mut sinne menee synnyttään sit siinä Oulaisin lähellä olevien kuntien odottavat mammat. Et kai ne laittaa sit useamman samaan huoneeseen tai käytävillekin, jos niin täyttä tulee OYS:ssa, mutta muuta sairaalaa ei ole, johon täältä vois mennä.

OYS:ssa synnyttäneet näyttikös siellä olevan miten ruuhkaa nyt heinäkuussa? Miten sinne synnytysosastoille mahtui?

maamin82 Kiitos, sitä minäkin toivon hamaan perjantaihin asti, et tää päättäs tulla ite maailmaan. Oon kuullut niin karmeita tarinoita käynnistyksen kivuista ja kun on muutenkin jo kipeät supparit ilman käynnistystä - et pitää ihan oksentaa... niin mites käy, jos ne on vielä kivuliaammat - lähteekö sit jo taju :ashamed: .
 
millanen Jahas, sinä nyt sitten vissiin aattelitkin tehdä mulle "oharit" ja lähdet piakkoin synnyttään.. :D Noh, mä tää yksin sitten huikin: "onko täällä ketään..haloo"?! :wave: Mutta jos nyt pääset nyytin hakuun,paljon tsemppiä!! :flower:

maamin82 Okei,kiitti.. Meillä isäntä vain naureskeli, että toivottavasti tulee kiva kätilö, että voi sitä kätilö riepua jos on ilkee mulle ku mä sanoa paukautan jos siltä tuntuu.. Ehkä joissain tilanteis tarttis enemmän sitä itsehillintää (ehkä)?! :saint:

Neuvola olis huomenna, sitä odotellessa..
Lauantaina olis 1v kihlapäivä..tule silloin vauva meille tule!! :heart:
Ärsytys on suunnaton kun on nyt näin laiska,tuntuu että kaikki hommat vain retajaa, mitää ei saa aikaaseksi.. :kieh: Mutta ehkä tässä joskus vielä ryhdistäytyy ja tarttuu esim. siihen imurin varteen.. :whistle:

Suuresti onnea kaikille vauvaantuneille!! :flower:

edi10 & vaavi 38+5
 
Poppins
Heippa kaikki mammat ja tulevat mammat =)

Tulin vain nopeasti kommentoimaan... Lueskelin läpi jutut ja en muista kaikkea kommentoida, joten tässä vain lyhyesti ja sitten omaa napaa :snotty:

Iron Ladyn siipan synnytyskertomus oli tosi hauskasti kirjoitettu, hihittelin täällä ääneen kun sitä luin, kovasti onnea teille molemmille!

Fiinukalle myös kovasti onnea!!!

Pauliinalle kovasti voimia ja onnea pienokaisen leikkaukseen!

Täällä kärsitty kovimmista supistuksista tähän asti, luulin jo että tänään mennään yön ja aamuisten supistusten perusteella, mutta pah, täällä sitä taas ollaan ja aika normiolo, tosin juuri äsken iski taas tosi kipeä suppari ja mies tuolta keittiöstä katsoi että mikä mulle tuli kun jähmetyin paikalleni ja irvistin... Onkohan se tätä nyt siihen asti et menee yli ja käynnistetään, että "saa tyhjästä kärsiä" vai johtaisiko nämä kipeät supistukset tositoimiin :)

SMSM sulla on kans mennyt jo laskettu aika kauan sitten, tsemppiä kovasti sulle myös odotteluihin.

Nyt mies kutsuu syömään, mentävä kun manguin niin kovaa nälkää. :p Se kiusaa mua kun olen vuorotellen tällä palstalla ja feissarissa. :LOL:

Mukavaa päivää kaikille! :flower:
 
maamin, SMSM ja edi10 Ei nyt viellä innostuta.:D Ei ole tuntemuksia että lähtö olis ovella vaikka se th kovastikkin puhu sellasia.. :LOL:


SMSM Meillä kans tuo ukko on onneks sen verran hyvä kuntonen että yleensä se on ollu joko niin että se on päällä ja saarnaillaan,mutta jossain vaiheessa alkaa yleensä aina mahaa painamaan vaikka kuinka on akrobaatti ja on pakko kääntyä ite ympäri..:D Niin päin homma toimii miljona kertaa helpommin... :LOL: Saa vaan jännäillä aina ku alkaa taiteilemaan että kauanhan tässä asennossa jaksaa olla.. :D Mutta onneks on iso ja leveä sänky ni mahtuu möyrii miten päin vaan... B)

Tässä aikani kuluks oon imetystukilista.net sivuja selaillut ja koittanut tankata kaiken mahdollisen tiedon imetyksestä itseeni ettei sitten menis ihn heti sormi omaan suuhun jos jotain tulee.. Oon jotenkin vaan asennoitunut siihen että mun pitää imettää ja nyt alkaakin jännittämään että mitä jos se ei toimikkaan niinkun olen ajatellut,että mahdanko ihan masentua siitä sitten..:eek: ?
 
Heips

Vedet meni 19.7 klo 20.50 ja lähettiin kysiin, siellä selvis että ollut korkea vesin meno, olin auki 2cm mut kanavaa vielä jälkellä.. Suppareita tuli säännöllisesti 4min välein, mut välillä loppuivat ja siksi synnytys alkoi vasta 20.7 klo 9.30 ku puhkastiin kalvot... Olin tosi kipee, sain lääkettä suun kautta, piikkinä lihakseen, kävin suihkussa, otin lämpöpussia, ilokaasua ja sain epiduraalin jatkuvana infuusiona JA vielä kohdunkaulan puuduke... Lopulta klo 18.47 olisko reilu 15min ponnistuksen jälkeen syntyi meidän rakas poikamme joka painoi 4270g, viikkoja miula oli 39+5

Äiti sai muutamia repeemiä ja tikkejä, mut ei mitään suurta, suht hyvä vointi... Ja poika voi hyvin, tosin tarkkaillaan onko tulehdusta,,eilen tosi ärtsy ja nyt sitten ei tee muuta ku nukkuu, ei oikein edes syö...

Mut siis kaik ok (ainain vielä) ja ollaan kysissä synnyttäneiden osastolla....

Tarkempaa kertomusta kirjottelen sitten joskus kohan kotiin päästään ja on aikaa

Rae ja Vaavi 1pv
 
Oikein suuret onnittelut Rae!

Pauliinalle suuret sympatiat ja kovasti jaksamista pienen sydänongelmien kanssa. Toivottavasti pääsette nyt leikkaukseen, ja se menee hyvin.

SMSM. Mäkin jotenkin pystyn kuvittelemaan, että synnyttäneitä äitejä vauvoineen makailis pitkin käytäviä tai ylimääräisinä huoneissa, mut mites synnyttävät. Entä jos kaikki synnytyssalit olis täynnä niin tehtäskö niistäkin kahden hengen huoneita? Siitä olis kyllä jo huumori kaukana :) Tota mä olen ihmetellyt eniten niissä ruuhkatilanteissa muualla Suomessa.

Mites te joilla on kokemusta vauvan D-vitamiinista? Onko monella päästy niin, ettei ole aiheuttanut mitään masuvaivoja? Meidän pitäs aloittaa ne perjantaina ja mietin tässä, et mitä valmistetta kannattais ostaa. Olen kuullut, että vesiliukoinen toimis joillakin paremmin kuin öljypohjainen, mutta terkkari yritti vähän kumota tätä väitettä eilen.

Saga ja poika 12 vrk
 
Rae Valtavasti onnea!! :hug:

Onnea myös muille vauvaantuneille!En millään malta lukea nyt noita väliin jääneitä sivuja, kun niitä on aikamoinen määrä. Hirmuisesti on jo hurmaajia maailmassa ja vielä tulee monta lisää :heart:

Pauliinalle kovasti jaksamisia ja vointeja. Toivottavasti leikkaus sujuu hyvin ja saatte pian sen jälkeen nyytin kotiin. Hyvä, että nykyään seuranta on niin tarkkaa ja asioihin voidaan siitä johtuen puuttua ajoissa. Voimia sinne!

Kiitos synnytyskertomuksista, niitä on ihana lueskella! Niin monta erilaista kokemusta kuin on synnytystäkin...

Vauvan laskeutumisestaMeidän pienellä oli pää suht alhaalla, mutta ei kait täysin kiinnittyneenä siinä vaiheessa, kun suunnattiin kohti sairaalaa! Eli ei se tosiaan aina laskeudu. Ilmeisesti pieni päätti sitten laskeutua aika vauhdilla ja kätilö epäili että tällöin myös napanuora olisi kiertynyt kaulan ympärille. Onneksi tällä ei ollut mitään ikäviä seurauksia. Niin ja mulla ei kyllä ollut mitään muitakaan merkkejä: ei limatulppaa, ei vatsa sekaisin, ei kummaa oloa tms :) Ainut oli, että harjoitussupistukset olivat parin viime vkon aikana tulleet vahvemmiksi ja niitä tuli useammin etenkin jos olin lenkillä tms. Tästä johtuen yritin liikkua paljon: ajattelin, että ehkä ne harjoitussupistuksetkin valmistelee minua ja paikkoja tulevaan ja uskon näin käyneenkin.

Lonkkaluksaatiostakenelläkään kokemuksia? Mytyllä on siis löysät lonkat ja lastenkirurgin pitäs soitella tällä vkolla, että mentäisiin käymään ultrassa ja katsottaisiin tilannetta tarkemmin. Erikoislastenlääkäri kuvasi pientämme "varsin löysälonkkaiseksi tapaukseksi", joten uskon, että "saamme" lonkkalastan käyttöömme. Toivottavasti selviäis tällä vkolla...

ImetyksestäOlen aivan hämilläni tän imetysasian suhteen :/ Sairaalassa oli tosi huono ohjeistuskin ja odotan kovasti perjantain neuvolaa, että pääsen kyselemään mieltä askarruttavia juttuja. Sairaalassa tyttö nostettiin rinnalle mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, mutta seuraavaan imetykseen ehti vierähtää melkein viisi tuntia, kun käyttivät Mytyn tarkastuksessa, missä vierähti joku tunti. Hoitaja tuli katsomaan mua ekan kerran kun olin ollut synnyttäneiden osastolla jo muutaman tunnin ja sitten itse kysyin, että milloinka pitäis taas imettää ja kuka tulee neuvomaan siinä.. En minä tiennyt, että itse ois pitänyt tajuta, et vauva pitää herättää syömään kolmen tunnin päästä.. :ashamed: Ja ohjeet oli muutenkin aika moninaisia: yhden mukaan ois pitänyt herättää vauva aina kun kolme tuntia ed.imetyksen ALOITUKSESTA on kulunut; toisen mukaan, kun kolme tuntia ed. imetyksen lopusta on kulunut; kolmannen mukaan neljän tunnin välein--> ota näistä nyt selvää :eek:

Kotona imetys sujuu muuten hyvin, mutta onko ihan normaalia, että tuo viihtyy rinnalla yleensä 15-25 min, maksimissaan 45 min kerrallaan?Imetysvälit vaihtelee 1,5 tunnista neljään tuntiin eli ei kuitenkaan hakeudu rinnalle vähän väliä. Sairaalassa paino oli noussut yli syntymäpainon, eikä se kyllä sielläkään syönyt pitkiä aikoja. Mietityttää vaan, kun monelta olen kuullut, että vastasyntynyt syö paaaaljon pidempiä aikoja kerrallaan. Toki meidän neiti painoi sen alle kolme kiloa, että ehkei sen masu hirveesti sitten vedäkään?...Niin ja lähes aina nukahtaa rinnalle imemisen jälkeen. Imuote on tosi napakka ja syö aika ahnaasti. Oon tehnyt sitä, et yritän pitää sitä hereillä ja näin saankin imetyssessiota vähän pidemmäksi. Äsken yritin 20 minsan jälkeen vähentää vaatetta ja kutitella ja sain silmät hetkeksi auki. Tarjosin toista rintaa, mut nappinenä katsoi mua tiukasti ja painoi huulet mutrulle yhteen :LOL: Eli ei huolinut toistakaan rintaa. Toki tää on sillein leppoisaa, et imetykseen ei mee kauheesti aikaa ja mä ehdin touhuta vaikka mitä muuta. Mietityttää vaan...

MasuvaivatMie se jännittelen jo etukäteen mahdollisia masuvaivoja. Vielä niitä ei oo juuri ollut, mut eikös ne yleensä alakin vasta muutaman vkon iässä? Jonkin verran tuo pulauttelee ja oon yrittänyt röyhtäyttää syönnin jälkeen, mut aika harvoin se röyhtäisee. Sairaalassa ei sanottu röyhtäyttämisestä mitään: tarvitseeko sitä tehdä vaan tilanteen vaatiessa vai röyhtäytättekö aina?

Siinäpä muutama tuoreen äidin ihmetyksen aihe :D

Ihania vauvahetkiä jo vauvaantuneille ja mahdollisimman lepposia ja kivuttomia odotuspäiviä ja tsemppiä synnytykseen niille, joilla se vielä edessä!

A + Mytty 1vko
 
SMSM: kuulemma oysissa on nyt ruuhkaa osastoilla,kun kaveri kävi siellä viime vkl synnyttämässä.tosin oli saanut olla perhehuoneessa,joka oli jaettu kahelle ihmiselle,niin yksinään.että ei minusta kovin ruuhkalle vaikuta.olisipa itelläki niin hyvä mäihä.
 
saga: meillä kaikilla kyllä ilmenny masuvaivoja kun tipat on aloitettu,suosittelen jekovit tippoja,niitä tarvitsee antaa vähemmän kuin esimerkiksi devitol merkkisiä.jekovit tippoja annan tällekki tulokkaalle.kunhan sais nyt ulos tän eka.
 
tepa0 Mulla imetyskumit käytössä, on nii matalat rinnanpäät. Mulle terkkari sanoi että ne on ok, kuuluu vaan "virallisiin" sääntöihin ettei voisi käyttää kuin väliaikaisesti mutta hyvin voi käyttää vaikka koko imetysajan. Munkin mielestä tärkeintä on että vauva saa ruokaa ja että äidin rinnanpäät ei ole jatkuvasti ihan vereslihalla :)

Kellään muulla kovaa baby bluesia? Mulla viikko sitten kun tultiin kotiin ja vkonloppuna viimeks pahimmillaan. Itku kurkussa melkein koko ajan. Mietin tyttöä ja ajattelin että jäiköhän sille nyt joku ikuinen trauma kun ei voinu päästä heti rinnalle synnytyksen jälkeen ja vietti ekan vuorokauden siellä lastenosastolla... Sitten ihan yleinen maailman pahuus välillä ahdistaa. Mä en halua että tuolle pienelle tapahtuu koskaan ikinä mitään pahaa :'(
 

Yhteistyössä