Heinäkuun hurmaajat - MEIDÄN KUU, (74. hurmaaja syntynyt)

minä myös täällä ja varmasti vielä pitkääääään...ei mitään lähdön merkkejä. Päinvastoi meijänkin pikkuveikari on varmaan kiivennyt ylöspäin kun on alkanut taas keuhkoja painamaa=( ja viime viikon neuvolassa oli sf mittakin taas kasvanut puoli senttiä=( inhottavaa!! anoppi koitti lohdutella että hänelle tuli ykskaks lähtö esikoisesta, illalla meni nukkumaan ilman mitään oireita ja yöllä tuli lähtö..jospa se itelläkin olis sit kertaheitolla ohi ettei kärvistele montaa päivää tulpan lähdön jälkeen ohimenevien suppareitten kanssa..tosin merkki tulevasta lähdöstä nekin olis kun nyt ei tosiaan mitään oikeen havaittavissa uutta...

Onnea Jontulle!!=)

meillä ei S:tkään tehnyt mitään..kaikkea kokeiltu...

hipsu: mulle kans tulee perjantai eka äippäraha mut kaik menee laskuihin kun ei oo tännekkään tullu lähes puoleentoista kk oikeen mitään=( tylsää, ois ollu kiva edes vähän jotain pientä piristystä hankkia...

tsemppiä/pitkää pinnaa vielä kaikille odottaville....ite taidan iskeä puhelimen kohta kiinni niin ei tule niitä joko joko viestejä ja puheluja....
 
Olipa tekstiä, toivottavasti muistan kaikki.. Jollei, niin yhteisonnitteluja kaikille vauvan saaneille sekä tsemppiä niille jotka matkaan nyt hiljattain pääsevät!

Millanen, onnea talokaupasta!

Paille suuren suuret onnittelut!! Ei sitten taidettu tietoisesti ainakaan, osastolla törmätä..

Punaposketkin oli oman nyyttinsä saanut, onnittelut!

Samaten onnitteluja Tridianille! ja Kääkkänälle!, Sherinelle! sekä Jontulle!

Mekkalalle onnitteluja hääpäivästä ja tsemppiä vauvanhakuun!

SMSM
sinnekin hääpäiväonnitteluja! Josko vauva sen kunniaksi?

:flower: :heart: :flower:

Suuri kiitos Tepa synnytyskertomuksesta! Sitä lukiessa tuli tunne, että oli itse vieressä seuraamassa kokemusta, niin elävästi kirjoitit. Samaten Tridianille kiitos lämpöisen tunnelman välittäneestä kertomuksesta. Niin erilaisia kokemuksia ja silti samanlaisia..

Fanni-Marille tervetulotoivotuksia täältäkin!

Rae men jo, mutta tsemppiä matkaan!

Olivia tsemppiä tulehduksen kanssa!

Omaa napaa: Virpi jo omaa kokemustaan kuvasikin, sama homma täällä. Se särky ei sitten yön aikana laantunu ja aamusta soittelin Jorviin niin päättivät haluta paikkailtavaksi. Ketään tuttua ei saatu kiinni, miehen oli pakko jäädä isompien kanssa kotiin ja minä lähdin taksilla vauva mukana gynen päivystykseen. Ei tullu sit mieleen ennen synnytystä, että vois vaikka varalta ostaa 1-2 korvikepurkkia kotiin :headwall:
Taksimatka oli suoraan helvetistä, sattu niin et kyyneleet vaan valu. Onneks oli ymmärtäväinen taksikuski (4 lapsen isä :) ) Koska olin melko pitkään pystyssä, meni pitkä tovi että olo laantui, kun pääsin gynen päivystyksen odotushuoneeseen laverille pötköttelemään. Vauva kainalossa..
Parin tunnin odottelun jälkeen hakivat heräämön puolelle ja laitettiin veripaikka, joka kyllä oli melkoinen kokemus taasen. Laskimoverta ottivat käsivarresta ja jäljellä suuri & komea mustelma. Paikka laitettiin ihan kuin epiduraalipuudutuskin ja oikean kohdan löytymiseen meni taas tovi. Koko homma oli pelottavaa jo siksi, että olin reissussa kaksin vauvan kanssa, ei ketään tuttua tukena..
Onnistuttiin paikan laitossa ja odottelun jälkeen pikatestattiin, ei tullu kipu takasin. Gynen päivystyksen lepohuoneeseen jatkamaan pötköttelyä, parin tunnin päästä päästiin kotiin. Alkoi haavakipukin taas tuntumaan ja voi että olin siitä iloinen.. Ilta meni rauhallisesti ottaen, jotta paikka ei lähde pois paikoiltaan ja hirvee pelko siitä olikin, vaan edelleen olo on aika loistava. Nyt palailtu elävien kirjoihin ja arjen opettelu voi kunnolla alkaa. Toivotaan vaan, ettei enempiä mutkia matkaan nyt tulis.

Sektiokertomuksen laitan paremmalla ajalla, sekin omanlaisensa seikkailu ;)
Nyt pitäs päästä neuvolan puhelinajalla läpi, mutta pariki numeroa koko aika varattuna... Että jatketaan yrittämistä

Kepsukka ja pikkuneiti (4vrk)
 
Puutun nyt pitkästä aikaa teidän keskusteluihin (noin 2 kuukauden tauon jälkeen). Toki aktiivisesti olen teidän keskusteluja ja kuulumisia seurannut..

Ensinnäkin syrämmelliset onnittelut jo vauvaantuneille ja suuret tsempit vielä odottaville!!

Maamin82 Sinäkös se olit joka kävi synnyttämäs SEKSis? Minkälaista siellä oli (ensikertalainen kun olen, niin jo sairaalaan meno jännittää niin pirusti)?! Ja se henkilökunnan kohtaaminen..haluan jonku oikein kivan tädin mun synnytykseen.. :)

virpi1980 Älä sure.. Minäkin olen vielä tukevasti täällä :wave: Enkä kovin helpolla varmaan vielä minnekkään mene.. Laskettu aika kun olisi se 30.7.. Mitään supistuksia, ei kipuja tms ole tuntunut ollenkaan joten tämä likka synnyttää elokuun puolessa välissä jos hyvin käy!? :kieh:

edi10 ja vaavi 38+4 (?)
 
Paljon paljon onnea myös sinne pikku ihmeen syntymästä! :flower: :)

edi10 sulla on LA päivä mun jälkeen..:) Meillä siis LA 29.7 joten voidaan sit jäädä yhes tänne linjoille roikkumaan ku kaikki muut on jo synnyttäny.. :D :headwall:

Tuli postissa tänään kutsu serkun rippijuhliin ja päivähän olis 1.8 .
Kiitin kutsusta ja sanoin että noin lähellä LA.ta sinne asti (He asuu Turussa ja me Vantaalla) en halua lähteä. Viime metreillä siinä ollaan kuitenkin,ja vaikka Pippuri ei olis siihen mennessä ulos tullut niin en tahdo istua autossa pitkiä matkoja ja siellä seisoskella ja leikkiä iloista ja hymyilevää isomahaista serkkua.. :headwall: :LOL: Ennemmin makaan kotona sohvalla ja hikoilen juuri niin vähissä vaatteissa kun sillä hetkellä tuntuu..:D Ja vaatteista puheen ollen,ei mulla ees olis ollu mitään vaatteita sinne, kun en omista mitään heinostelu äitiysvaatteita.. B)

Taas kun nousi sohvalta tuli supistus,mutta kun ei nuo ole kipeitä lainkaan ni onkohan noista ees mitään "hyötyä"?:eek:
 
Minäkin olen vielä yhtenä SUURENA plussa pallona täällä :LOL:

Paljon onnentoivotuksia vauvan hakeneille ja suuret kiitokset synnytyskertomuksista !!

Juu siis ainoa mikä tässä olotilassa vatuttaa on ylimääräiset kilot! Muuten tämä raskaus saisi minun puolestani jatkuakin mutta kun painoa meinaa väkisinkin vielä tulla.. Kipuja ei ole ja supistukset?? Mitä ne on?? Esikoisesta supisteli hyvän aikaa ennen h hetkeä ja tästä ei juuri nimeksikään :headwall: Ja niinkuin sanoivat että muka ei menisi loppuun asti tämäkään raskaus alakerran tilanteen takia, PAH!!

Mulla olis huomiseksi varattu aika vyöhyketerapiaan, kaikkee on näköjään kokeiltava että tulen sitten kertomaan josko tuosta olisi apua..

hiipi rv39+1
 
Rytinällä tosiaan mentiin sunnuntai-aamuna: Synnytyksen kesto 5h ponnistus 13 min ja tuloksena tyttö 3450g & 49cm 11.7.2010 klo 10.03.

Koko lauantai-päivän oli supistellut harvakseltaan mutta kipeästi. Iltaa kohden meno tiukkeni ja klo 21-23 laskettiin yhdessä supistusten väliä leffan katselun lomassa. Kahden tunnin keskiarvo n. 7 min. Soitin sairaalaan ja sanoivat että saa lähteä tulemaan kun ei enää kotona jaksa olla. Puhelun aikana supistukset lähti laantumaan ja tsemppailin niitä ravaamalla kämppää edestakaisin. Samalla pakattiin kamoja sillä ajateltiin nyt kuitenkin lähteä näytille vaikka molemmista tuntu että varmaan käännyttävät vielä.

Klo 24 lähdettiin ajamaan kohti Hyvinkäätä ja autossa supistuksia tuli n. 6 min välein.

Klo 00.30 päästiin perille ja suoraan supistus- ja sykekäyrään jossa pötkötettiin se 45 min. Supistuksia tuli 7-9 min välein. Tämän jälkeen olin sen 1 cm auki. Kätilö kysyi pystynkö vielä puhumaan supistuksen aikana johon vastasin että en, tosi tiukkaa tekee jo. Sain sairaalakuteet ja meidät otettiin sisään.

Klo 1.30 ohjattiin tarkkailuhuoneeseen missä oli tuplasänky joten päästiin molemmat pötköttelemään. Klo 1.40 kätilö antoi mulle nukahtamislääkkeen ja jonkun kipupiikin kankkuun jotta saisin edes vähän nukuttua. Lääkkeillä ei ollut MITÄÄN vaikutusta. Kärvistelin supistuksissani ja seurailin niitä sängyn vieressä olevasta pienestä digitaalikellosta klo 3.40 asti jolloin supisteli n. 5-6 min. välein. Klo 4.15 sitten soitin kelloa ja kerroin etteivät lääkkeet olleet auttaneet. Otettiin uusi käyrä n. 30 min. jolloin soitin taas kelloa etten jaksa enää olla paikallani. Klo 4.45 olin 2,5 cm ja kätilö ohjasi meidät ammehuoneeseen.

Ammeen kuuma vesi auttoi aluksi hyvin. Vessassa kävin muutamia kertoja mutta se alkoi olla hankalaa sillä jo tässä vaiheessa alkoi tuntua painetta persiissä. Olo oli kuin baari-illan jälkeen, hiki norosi ja päässä jyskytti ja klo 5.50 kuvaan astuikin oksentelu ja paha olo. pari kertaa ehdin oksentaa ja kätilö tarkisti vauvan sykkeet dopplerilla. Päätin kuitenki mennä ammeeseen vielä hetkeksi.

Klo 6.35 ei ammeessa enää kestänyt ja sitten päästiinkin jo saliin ja saman tein oksu lensi uudestaan. Klo 6.50 sain nestetipan ja ilokaasun joka olikin hyvä ystäväni klo 7.40 saakka jolloin sain epiduraalin ja oksitosiinitipan.

Epiduraalin auttoi hyvin, muttei liikaa. Vei terävät poltot mutta ei paineentuntua mikä oli mun mielestä tosi hyvä. Täysin puuduksissa en olisi halunnutkaan olla. Klo 8.45 oltiin auki 7cm. Rauhassa oltiin kunnes klo 9.15 olin 9 cm auki ja paineentunne voimistui jo epämiellyttäväksi ja sain jumppapallon avuksi lantion pyörittelyyn.

Klo 9.50 siirryin sängylle kunnes jumalaton ponnistustarve iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Huusin miehelle että soittaa kelloa heti ja yritin puuskuttamalla pidätellä ponnistusta minkä pystyin. Kätilö tuli heti ja totesi mun olevan auki joten seuraavalla supistuksella saisin antaa mennä. Ponnistaminen ei tuntunut kivuliaalta vaan oikeastaan helpotukselta. Ponnistamisen tarve oli tosi voimakas joten varmaan peitti vähän kipua alleen. Kuin jalkapalloa olisi punkenut.

Jossain vaiheessa tytön sykkeet laskivat reilusti ja kätilö sanoi että vauvan on synnyttävä seuraavalla ponnistuksella ja leikkasi epparin. Kuulin taustalla tytön laiskan sykkeen ja päätin pusertaa minkä ikinä kropasta irtoaisi. Tyttö tuli nopeasti ulos, oli kakannut lapsiveteen ja napanuora oli kaksinkerroin kaulalla. Kätilöt putsasivat tytön hengitysteitä ja saivatkin ne hyvin puhtaaksi. Tästä vaiheesta muistan selvästi tytön tummaakin tummemmat silmät jotka olivat kuin lautaset. Tyttö ei kuitenkaan parkaissut kunnolla joten hänet jouduttiin viemään suoraan virvoittelun kautta lastenosastolle lisähappea saamaan.

Olin aika pihalla tässä vaiheessa ja katsoin vain perään kun tyttö vietiin pois ja mua jäätiin kursimaan. Pian lastenlääkäri tuli ja kertoi kaiken olevan kunnossa, hengitys oli lähtenyt hyvin käyntiin lisähapen jälkeen mutta lääkäri halusi pitää vauvan sokeritipassa ja happitarkkailussa seuraavaan päivään.

Lastenosastolle päästiin vasta n. klo 17 kun mua tosiaan jouduttiin paikkailemaan aika ahkerasti ja vierihoitoon sain tytön seuraavana iltana kun sokerit olivat vähän tasoittuneet. Lastenosastolla tyttö sai lisämaitoa 3h välein jossa käytiin sitten syöttelemässä ja vuodeosastolla sekä imetettiin että annettiin lisämaitoa ja kotona jatkettiin samaa pari päivää verensokereiden laskemisen riskin takia. Keskiviikkona kotiuduttiin ja perjantaina neuvolassa saatiin lupa siirtyä lapsentahtiseen imetykseen joka onkin lähtenyt hyvin käyntiin. Tavaraa menee hyvin sisään kun sitä sen mukaisesti tulee kyllä uloskin :D

Pientä baby bluesia tällä hetkellä mulla havaittavissa mutta pääasiassa loppu hyvin kaikki hyvin siis <3

Lumo & tyttä 9vrk
 
Virpi Tsemppiä, ei kestä enää kauaa :heart: !

Sherinelle ja koko perheelle isot onnitukset :flower: !

Tridian :heart: Hienosti kirjoitettu :).

Kepsukka Onnea :flower: !

Termiitti Voi V miten erilaisia arvioita asiasta. Voiko ne paikat mennä "Umpeen" jos ne on jossain vaiheessa ollu auki? Mut kuten huomasit, ei aina asiantuntijoihinkaan voi luottaa. Toivotaan että ovat väärässä ja pääset pian synnyttämään :hug: .

Punaposket Rauhallisen ja luonnolisen tuntuinen synnytys :)

Light limpparit kiellettyjen listalla? oh, shit. On meinaa menny urakalla koko raskausajan...

Rae Sinulla on varmasti jo pieni sylissä :heart: , ihanaa!

Poppins Olisin itse ollut ihan varma siitä että nuo oli vedet!

Termiitti Tsemppiä, toivotaan että olet jo tositoimissa :D

Jonttu Onnea prinsessasta! :flower:

Olivia Onneksi mies oli "koppaamassa"! Pikaista paranemista!

Lumo Kiitos kertomuksesta.

Täälläkin ollaan kasassa, ja tiiviisti :D . Menkkajuilintaa yms. on joka päivä mut mitään suurempaa ei. Eilen ajattelin sit pistää tohinaks. Husasin ja leivoin koko päivän mut ei mitään. Ainoastaan jumalaton väsymys :/ .
Toissapäivänä oli kaikki ässät käytössä, ei mitään.
Eiköhän tämä herra tupsahda tänne sitten kun sen on hyvä tulla. Ei minulla ole niin kiire, oon varautunu olemaan viel kolme viikkoo kasassa :D . Turvotus on kamalaa, senku sais pois ni kaikki ois hyvin.

Jaksamisia kaikille :heart: !

Odotan & Emppu 39+1
 
Onnea vauvan saaneille ja kiitos kaikille, jotka jaksavat kirjoittaa synnytyskertomuksia :heart: =)

Edi10 Minäpä hyvinkin synnytin SEKS:ssä :D Henkilökunta on suurimmaksi osaksi mukavaa, mutta kyllä mukaan mahtuu muutama nyrppiskin... Mulla oli aluksi aika nyrpeä kätilö, mutta ennen h-hetkeä vaihtui juuri vuoro ja sain ihanan kätilön ;) Lastenhoitajat on aivan ihania :heart: Kaikin puolin hyvä reissu oli tuo sairaala-aika :D Vaikka sairaalaa inhoankin yli kaiken :whistle: :ashamed: Mukavaa nyytinhakua sulle, kun se hetki koittaa, älä turhaa tressaa sairaalan henkilökuntaa ;)

Millanen Onnea talokaupoista!!! ;)

Supparipuhallus kaikille sitä haluaville/tarvitseville :whistle: :whistle:

Jännää onkohan Rae saanu jo nyytin syliin :heart: ;)

Täällä tulee kaatamalla vettä :whistle: Ihan kiva ;)

Jokos muilla vauvan saaneilla on jo nimeä mietitty vauvalle??? ;) Täällä on aloitettu tänään ja ehkä nimi taitaa olla päätettynä ;)


Maamin ja Toivo 6päivää :heart: (kyllä se aika nyt menee nopeeta)
 
Jokohan on nyytit kainalossa Raella ja Mekkalalla :D ? Uutisia odotellessa... :p

Ja kyllä, vatsakasilmanvauvaa , pitsa oli eilen varsin hyvää :D Yöllä vaan janotti sitten senkin edestä, oli pikkaisen suolaista evästä, heh.

Millanen , kyllä taitais täälläkin jäädä kemut väliin, jos ois pidemmän matkan päässä. Me oltiin rippijuhlissa viime vkon sunnuntaina, oli onneksi tässä ihan lähellä ettei tarttenu kauheesti ajella. Ja mun mekko ei kyllä ollu mikään fiini juhlamekko, lähinnä sellainen kesämekko. Mutta oli mukava päällä (venyvä ja paukkuva :D ) ja pirteen värinen, niin annoin mennä... ja tyylikkäästi arkisandaalit jalassa :D

Maamin , täällä on parit vahvat nimet jo valmiina... jospa poika olis sitten nimensä näköinen =) Mutta helppoo ei oo ollu miettiä noit nimiä, tuntuu että tytölle ois niiiin paljon helpompaa keksiä nimi.

Huomenna siis laskettu aika... mutta ei mitään oireita missään :eek: Huhuuuu, missä supparit ?? :headwall: Onneksi sentään on helle pikkasen hellittäny, niin on vähän helpompaa...

retuli ja Önni-poika 39+6
 
Kiitos s.kertomuksesta Lumo :)

Täällä tuli otettua puolentoista tunnin päikkärit... :eek: :D
Ja sitten vessan reissullaennen unien ja jälkeen tuli bongattua vessassa sitä samaa " kellertävää räkää" jota tuli pikku nökäre ja vissiin viime viikolla vai sitä edellisellä viikolla..
Olisko tuo se nyt sitten sitä limatulppaa... Hope so.. :saint:

Masussa on ainakin ollut tänään melko hiljaista,jotain pientä liikettä silloin tällöin,lähinnä ehkä jalan asennon vaihtoa tai vähän pyllyn keikautusta.. Joskos tämä nyt sitten hitaasti mutta varmasti tästä alkaisi..:)

*istuu sormet ristissä ja toivoo parasta* :whistle: :wave:

millanen ja Pippuri 38+5
 
kävin ja täti rupesi epäilemään vauvan asentoa ja ultralla sitä varmistettiin..siellä se on pää alaspäin niin kuin pitääkin =) Paino ei ollut noussut,mutta vedän varmaan pohajat heinäkuisten lihomisessa eli 17kg on läskiä tullut..ei mitään turvotusta vaan silkkaa läskiä..joka päivä kuntoilen,ja ruokatottumuksetkin on samat kun ennen raskautta mutta läski mikä läski :headwall: Huvittavinta on kun katson itseäni peilistä niin en omasta mielestä ees näytä läskiltä,iso mahaselta vain..minäkuva on vääristynyt ja tehodieetti odottaa :ashamed:
Hemoglobiini oli 112 eli matala on..rautaa oon syönyt,mutta ei kyllä noussut oli yli 130 jossain vaiheessa.sf mitta oli sama kun viimeviikolla eli 35.
Meillä vauva on ollut koko raskauden hirveen vilkas eikä rauhoittumista ole nähtävissä,potkii 24/7 en oo liikelaskentaa tehnyt :)
hipsu
 

Onnittelut Jontulle!

Minulla odotus jatkuu. Aamulla äitiyspolilla, rv 40+1, painoarvio 3kg, virtaukset ym. ok. Että ei muuta kuin Jazzeille hengailemaan, vedetään henkeä ja koitetaan olla kärsivällisiä... :whistle:

Uuden ajan sain polille viikon päähän. Voi kun lähtis nyt itsestään käyntiin ennen sitä. Mutta joo, eihän tässä oikeesti enää kovin kauaa tarvi kärvistellä. Perätilan vuoksi ei tätä päästetä yli 42 viikkoiseksi, ja olettaisin että käynnistykset tehdään aina arkena, joten jos käynnistykseen joudun, niin se olis varmaan sitten ensiviikolla joku päivä.

Termiitille tsemppiä, toivotaan että homma lähtee etenemään :) Kyllä siinä kohdunsuussa vissiin muutoksia voi tapahtua, ainakin vuodelepo voi pidentää jo lyhentyneen kanavan, mulla piteni viime raskaudessa kohdunkaulakanava noin 1,5 sentistä 4 senttiin lepäilemällä. Tämä siis silloin kun koitettiin estää ennenaikaista synnytystä.

Mutta mä oon kyllä siinä käsityksessä, että ei se kiinnittyminen tai paikkojen kypsyminen oo mikään edellytys synnytyksen käynnistymiselle, vaan kaikki voi tosiaan alkaa ihan rytinällä. Tai itse asiassa oon luullut että kaikki nimenomaan alkaa rytinällä, eikä näin kuin itsellä nyt ja monella täällä, että supistuksia tulee ja menee päiväkausia. Soitin jo neuvolaankin joskus viikko sitten, että onko tällanen menkkakipu ihan normaalia, vai onko mulla joku infektio tms. Kuulemma on normaalia juu, ja voi toisilla kestää pidempäänkin.

Joku kysyi missä synnytän, SatKs:ssa Porissa. On kuulemma ruuhkaista tällä hetkellä, toivottavasti riittää tarpeeksi väkeä mun perätilasynnytystäni luotsaamaan.... Kuulemma siinä on synnytyslääkäri ja lastenlääkäri ja pari kätilöä paikalla.

Onkos teistä jollakulla muuten pt-synnytyksestä kokemusta?
Tai oikeestaan en halua kuulla kuin hyviä kokemuksia... :LOL:
 
Hipsu nauti siitä ikiliikkujavaavista, tää on inhottavaa kun joutuu liikkeitä tarkkailemaan vähän väliä. Ja mulla on painoa tullut 15kg tai 20kg, riippuen laskenko painosta ennen raskautta vai alkuraskauden painosta, jolloin laihduin 5kg. Hurjaa joka tapauksessa. Hiipi tuskailit myös painonnousua - ei kai tässä auta kuin luottaa, että kyllä ne kilot siitä sit vauvan myötä hupenee. Ja oikeesti - kyllä näillä helteillä nestettä kertyy varmasti jokaiselle ja siitä kiloja tulee nopeasti.

Limatulpasta luin just vauvalehdestä, että virallisesti ei ole olemassa mitään "the limatulppaa" vaan se lima mitä toisilla tulee, toisilla ei, on sieltä kohdunsuulta erittyvää limaa. Toisilla sieltä voi sit irrota joku klöntti kerralla ja toisilla pienempiä määriä useampana päivänä - tai ei ollenkaan. Koko ajan siellä tietysti erittyy lisää limaa, että vaikka olis jo selvä limatulppa tullut, niin ei se välttämättä siihen lopu.
 
Aamulla käyty äitiyspolilla. Vauveli on edelleen perätilassa, ulkokäännöstä yritettiin, mutta eipä suostunut tälläkään kertaa kääntymään kun poikittain ja siihen jämähti. Tämän jälkeen lääkäri kyseli toiveitani synnytyksen suhteen, kun olenhan jo esikoisen synnyttänyt alateitse perätilassa. Kerroin toivovani jälleen alatiesynnytystä jos vain mahdollista. Vauvan painoarvio oli nyt 3370g. Näillä näkymin sen pitäisi onnistua. Lasketunajan tienoilla on vielä painoarvio kontrolli äitiyspolilla, tuo siis pe 30.7 kun la on 31.7. Eli saanpa siis juosta joka viikko tuolla polilla. Jos ei synnytys käynnisty itsekseen ennen rv41 niin tuon jälkeen tehdään kuulemma elektiivinen sektio. Toivottavasti siis tämä vauveli älyäisi tulla ulos minusta ennen tuota. Sisätutkimus tehtiin viimeviikolla jossa oli kohdunsuu pehmeä ja ulkosuu 1 sormelle auki, sisäsuu ei tuntunut ja kohdunkaulaa 2,5-3cm ja tänään sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmeä ulko- ja sisäsuu 1 sormelle auki ja kohdunkaulaa 2-3cm. Eipä tuota voinut olettaakaan että paljon mitään olisi tapahtunut kun ei oikein supistuksiakaan ole ollut, vain harjoitussupistuksia tuntunut kun enempi ollut liikkeellä. Ensi viikon ma on neuvola.

Sivujen lukemisessa olen hurjasti jäljessä joten vaikea siis kommentoida. Yritän kiriä kovasti kiinni.

äippä-77+möhis 38+3
 
Heis, pitkästä aikaa :)

Tervetuloa kaikille uusille! Mistä päin maata uusimmat kirjoittelijat ootte?

Onnea vauvaantuneille!!
Jännäilen täällä teän kaikkien puolesta milloin kelläkin vauva syntyy :whistle: Meillä vauva-arki pyörii kohtuu hyvin, mitä välillä meinaa järki lähtä pojan epämääräisten itkujen takia, toisella vatsakipuja :( Pistin D-vitamiinitipat tauolle pojalta, aiheutti unettomat ja kivuliaat yöt meän pikku sankarille, pitänee kattoon parin kuukauden iässä uudelleen aloittamista. Tosi nopeasti on menneen kuluneet viikot, tuntuu ihan kuin viime viikolla olisin vasta jännäillyt perutaanko sektio ja sain nyytin kaikkuun, poikaki on kohta kuukauden ikäinen :heart:
Raskausdementtian tilalle on tullut äitiysdementtia, oltiin viikko sitten lähössä reissuun olin pakkailut pojalle kamppeita mukaan ( voi luoja kuinka paljon tavaraa tommonen palosammutin tarttee viikonreissulle :whistle: ) Sanoin miehelle, että nyt on valmista ja voitais lähtä. Oli hyvä, että mies tajus kysyä, että misä mun kamppeet on :whistle: unohin pakata itelle kassin kokonaan :ashamed: onneks oltiin viel kotona, kun se tajuttiin.

Loppuispa nää helteet jo!Pikku miestä käyä sääliksi, kun toinen on hiestä märkä vaikka päällä ainoastaan vaippa. Kokoajan saa pelätä, että eikai poika kuivu :S

Ollaan vaunulenkkeilty ahkerasti, välillä jopa liian, sektioarpea kivistää ja vatsaa välillä. Painoa ei kertynyt raskausaikana kuin 4 kg ja sekin on lähtenyt ajat sitten (sekä lisäks -5kg) . Mutta kroppa on aivan erimallinen kuin ennen :kieh: Ennen oli kapea lauta, ja nyt joku hiivatin löllövatsainen Dolly Parton Lantiolla on ylimääräisiä senttejä jotain 5-6 cm ja vatsan tilalla on tyhjä nahkapussi, ei taida pahemmin "omat" farkut mennä vielä jalkaa, ellei ole joustovyötärö. Onneks omaan hyvän kokoelman tunikoita, muuten ei ois mitään päällepantavaa. Vaateostoksille ei huvita mennä, en oikeen osaa hyväksyä muuttunutta kroppaa, tahon oman kropan takas! Ootan kuin kuuta nousevaa liikuntalupaa, eli pääsee vihdoin salille ja jumpille, jospa sitä ois omissa mitoissa ennen joulua.

Lopultakin löyty mukava imetysasento itelle ja pojalle :) Hankin Pikku Piia merkkisen imetystyynyn, meni joku päivä ennen kuin kunnon asento löyty.

Ruokakutsu kävi :) Koettakaahan jakaantua ahkerasti, niin päässään kirjoitteleen vauva-puolelle yhessä ;) Ehkäpä siinä vaiheessa itelläkin ajatukset ei ois enää niin vauvahuuruiset, vaan tulis vähän enemmän lukukelpoista tekstiä :LOL:

Dana88 & Poitsu "Apsi" 26 päivää ( piti luntata FBstä :D )
 
Poppins
Onnea jälleen vauvan saaneille! :heart:

Mua alkaa turhauttaa ja suututtaa kun vähän niinkuin supistelee varsinkin jos yritän lähteä jonnekin, jalat turpoavat järkyttäviksi ja mieheni ei halua minnekään pidemmälle kanssani lähteä kun valitan sitten noista ja että pitää päästä pissalle joka välissä. Silti haluaisin niin tehdä jotain, hän keksii itse täällä kotona ja pihalla kaikkia hommia itselleen ja mä vaan möllötän.

Tosiaan sitä limaa on ruvennut tulemaan ja niitä menkkamaisia kipuja oli yöllä ja tänäänkin pitkin päivää, kyllähän ne vähän epämiellyttäviltä tuntuvat ne supistukset mitä päivälläkin on tullut, mutta ei ne ole säännöllisiä eikä tihenny/voimistu. :( Voi että mä toivon, että edes huomenna alkaisi tapahtua!

Ihanaa kun lämpötila on laskenut mutta silti on kesäistä ja aurinkoista :)
 
Tarinaa kirjoittelee ironladyn avomies, äiti ja vauva ovat Jorvissa. Sain luvan käyttää tunnusta kertoakseni ilouutiset meidän perheemme puolesta ja kuten täällä tapana on, luvassa on pienimuotoinen matkakertomus kohdusta kapaloon vai miten se nyt meni . :p

Olen lueskellut siippani ohella tätä säiettä ja monilla on ilmennyt limatulppaa ja loppuneita suppareita joten meillä homma meni kuin elokuvissa.

Eilen illalla ironlady meni nukkumaan normaalisti, mitään aavistuksia saati etiäisiä ei mini-roisto tulostaan antanut(nimelle on looginen selitys tuloillaan, odottakaa...). Klo 2:30 alakerrasta kuului ihmeellistä sutinaa ja puuhastelua. Ihmettelin, että mikä touhuvimma siihen nyt iski.

No lapsivesihän sieltä pulpsahti ja innokas moppaaja siivoili jälkiä :D . Ei siinä mitn. Tiedustelin mahdollisten suppareiden alkamista ja siippa myönteli niiden alkaneen samoihin aikoihin. Soitto Jorviin ja sieltähän tietty vastattiin ettei ole tuli hännän alla vaan olon mukaan siihen suuntaan.

Rouva-kandidaatti yritti nukuskella vaan mitäpä siitä tuli kun vaahtosammutin oli päättänyt aloittaa punkemisensa. Odottelua jokunen tunti ja pieni neuvottelu aiheesta mennäkö vai eikö mennä.

Klo 5:55 päädyimme äänin 3-0 tulokseen, että Jorvi - here we come. Supparit kävivät kovemmiksi ja päälle tuppasi hissiefekti, joka tosin ei toiminut - lienee ulkomaalainen konetoimittaja. Kohtu avautui parissa tunnissa täysin auki ja sitten jo mentiin munaravia(no ei sentään) synnärille.

Tuossa vaiheessa kukko kiekaisi yhdeksän kertaa ja alettiin valmistelemaan epiduraalin laittoa. No, anestesialääkäri H. Moilanen(nimi muutettu) katseli vierestä kun häntä ei tarvittukaan.


Jäppinen päätti tulla sellaisella ryminällä, että koko kabaree oli ohi reilussa puolessa tunnissa eli vaahtosammutin imaisi ensimmäiset poskarit klo 9:37. Poitsu ei juuri puolentoista litran jaffapulloa suurempi ole, mutta silti onnistui heti ilmestyttyään varastamaan pari :heart: :tä. Siitä se nimi.

Limupullomme kriittiset mitat: 49 cm, 3050 g. Aika pötkylä. Jäntevä, sinisilmäinen ja onneksi äitinsä ulkonäon perinyt poika on ainakin näin alkuvaiheessa varsin hyväuninen. Tuosta ulkonäöstä sen verran, että kaveri lohkaisi: "onneksi ei muistuta isäänsä". Minä siihen, että: "olisihan se toisaalta voinut muistuttaa minuakin :LOL: "

Äiti on voipunut, mutta kunnossa, poika on perinyt unenlahjansa minulta.

ironlady, siippa ja mini-roisto on day one
 
Termiitti82
17:11 näki päivänvalon tyttömme 4710 !! Ja 55cm eli ihan kunnon kokonen typy!
Kaikki kävi nopsaan enkä voi helpompaa synnytystä kuvitella!
Painoarviot heitti sitten puoli kiloa liian vähän. Tarinaa paremmin kotiuduttuamme. Kiitos kaikille tsempeistä. -termiitti 41+2 eli tyttö reilu 5 tuntia.
 
suuret onnittelut vauvansa saaneille, ja kiitokset kertomuksista Lumo ja Ironladyn siippa ja kaikki muutkin,en muista enää kaikkien nimejä :flower: =)

Itse olen tänää rehkinyt,puuskuttanut ja touhunnut.. että kumma jos ei ala kohta laskeutumaan. Haluttais vauva jo ulos tuolta,vaikkakin samalla jännittää mitä on tulossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja JaKa:
suuret onnittelut vauvansa saaneille, ja kiitokset kertomuksista Lumo ja Ironladyn siippa ja kaikki muutkin,en muista enää kaikkien nimejä :flower: =)

Itse olen tänää rehkinyt,puuskuttanut ja touhunnut.. että kumma jos ei ala kohta laskeutumaan. Haluttais vauva jo ulos tuolta,vaikkakin samalla jännittää mitä on tulossa..
Edelleen avosiippa 'äänessä': se tulee kun on tullakseen, ei auttanut...öööh...avustavat toiminnot...

Tai tarkalleen ottaen jakoavain tyynyn alla auttoi vaan ei aloitukseen.
 
Pikaisesti tilannepäivitystä.
Kotiin päästiin tänään ja tässä kylppärissä otan haavalle ilmakylpyä samalla kun tulin nettiin pyörähtämään.
On muuten ihan sairaan kipee toi haava. Ja tuntuu et noi siteet hautoo sitä entisestään. Argh.
Mitä lääkkeitä ootte syöny tohon särkyyn ? Mä otin tossa 800 mg buranan ja panadolin.
Luskelen tapahtumia joku toinen päivä tarkemmin ja laitan kertomusta meidän punnerruksesta.
 
Onnea Ironlady ja siippa :D :flower: !

Onnea myös [/b]Termiitille tytöstä :flower: !

Kukakohan ensi yönä synnyttää? Varmasti joku kuitenkin ;). Mä en varmaan saa unta koko ens yönä, mennään huomenna katsomaan yhtä omakotitaloa joka on vuokralla. Jos saataisiin se olis kaikki enemmän ku hyvin :heart: !

Hyvää yötä, supistukset myötä!
 

Yhteistyössä