Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Neuvola takana ja kaikki ihan hyvin :) SF-mitta oli kasvanut 3 senttiä (viikolla 22+4 oli 21) eli oli 25+5 24 cm. Tuntuu aika hurjalta, mutta kai se tässä vaiheessa kuuluukin kasvaa. Painoakin oli tullut 300 g lisää sitten viime kerran, mikä oli kyllä okei sen 3 viikkoa sitten. Siihen se ilo sitten loppuikin, kun oli verensokerit ruoan jälkeen liian korkealla :( Nyt pitää alkaa kyttäilemään tarkemmin ruokia.

Me nyt otettiin vakuutus tai laitoin ainakin hakemuksen sisään. En sitten tiedä otanko, jos siihen tulee sokeritaudin takia rajoituksia. Jos ne rupeaa sitten vetoamaan siihen joka sairaudessa :/

Heips kaikille!

Käytiin tänään 4d Ultrassa. Nyt viikkoja 24+6. Kaikki oli hyvin ja vastasi täysin laskettua aikaa (15.7.10.) ja oli normikokoinen. Nyt on 100% varmaa, että saadaan tytöntyllerö esikoispojan seuraksi. Viimeksi esikoisen kanssa oltiin 4d:ssä viikoilla 27 + jotain. Hänellä kun oli painoakin niillä viikoilla jo 500 g enemmän, niin oli jo ihan vauvan näköinen. Nytkin kyllä kasvonpiirteet näkyi selkeästi, mutta ei niin hyvin kuin esikoisen kohdalla.

Vakuutuksista. Jouduin soittamaan neuvolaan, että laittaa mulle jonkinlaisen todistuksen siitä, että neuvolakortissa olevat korkeat verenpainearvot johtuvat jännityksestä. Vakuutushakemukseen, kun on merkittävä sokerirasitustutkimus ja kun on jokin tutkimus mainittu, niin silloin pitää laittaa liitteeksi kopio neuvola-kortista. Neuvola-kortin verenpainearvot on taas korkeat ja tiedän, että ottaisivat Tapiolassa siihen kiinni, jos ei mitään selitysliitettä ole mukana. Mulla on kotona verenpainemittari ja sillä olen mitannut säännöllisesti. Arvoissa ei ole kotona koskaan mitään vikaa.

Terkkarikin sanoi, että ovat vakuutusyhtiöissä nykyään tosi tarkkoja kaikkien asioiden kanssa. Lapsivakuutuksen ottajia on paljon ja ns. riskitapauksille ei hevillä myönnetä vakuutusta.

Jeps, mutta eipä tässä muuta. Oikein rentouttavaa Pääsiäistä kaikille!

Olipahan taas äpolikäynti. Vauva on lääkärin mielestä isokokoinen (nyt siis 1136g), supistuksille vähän naureskeli ja ehdotti josko töihin lähtisin. Siis HÄH?? Alaosastossa ei ole tapahtunut onneksi muutoksia. Sain juurta jaksaen selittää, etten kotona pysty tekemään yhtään mitään ilman että supistaa. En siis siivoa saatikka laita astioita koneeseen. Kaikki köykkiminen sattuu ja aiheuttaa supistuksia. Kaupassa käynnit on mahdottomia, samoin autolla ajaminen. Viimein sitten kirjoitti ens kuun loppuun sairaslomaa, siihen lisäsi, että jospa sitten töihin... :headwall:
Edellinen lääkäri oli sitä mieltä, ettei töihin ole enää asiaa, koska työ on fyysisesti varsin raskasta. Mä en tajua noiden lääkäreiden ajatuksen juoksua.

Vakuutusta ei vielä ole. Esikoiselle ja kakkoselle on otettu vasta 2kk iässä. Mietinnässä on vielä vakuutusasiat.

Vaunut on nyt siis tilattu Emmaljungan Classic sportit Pro Titan kuosilla.

Vauveli hikottelee aika useasti, hassun tuntuista :heart:

Mies jää lomille juhannukselta ja on elokuun puoleen väliin asti kotona.

Rs-virus näyttää olevan aika inhottava taudin aiheuttaja. Kakkonen on edelleen kipeänä :snotty:

:flower: Ihanista ultrakuulumisista.

omenaruusu ja "jättiläinen" 26+6

Mä olen kyllä supistuksista huolimatta tehnyt suht normaalisti asioita, koska käsittääkseni nehän voivat myös kuulua asiaan? En mä ottanut ainakaan mitään stressiä, kun ei ole kohdunsuulle tehnyt mitään ja kanavaa oli hyvin jäljellä.

Heips mammat!

Eilinen sokerirasitus ok. Tänään ä-poli. Meidän pikkuiset olivat 870g ja 970g ja viikkoja siis 26+0 eli hyvin kasvavat. Molemmilla kaikki ok. Nyt ei tule muuta mieleen, kun ajatukset pyörii ihan vaan omassa navassa.

Ennu: Mulla on siis jo supistuksia estävä lääkitys käytössä, kohdunsuu auki sormelle ja kanava lyhentynyt supistusten takia. Ilman lääkitystä supistukset tulee sarjoina ja erittäin kipeinä. Kipeitä suppareita tulee kyl myös nyt vaikka lääkkeitä syönkin. Kolmen viikon päästä menen taas kontrolliin. Viimeisen kahden viikon sisällä ei ole muutoksia tapahtunut, onneksi. Lepo ja lääkkeet auttaa siis. Keskenmenojen ja kohtukuoleman takia tää mun raskaus on luokiteltu riskiraskaudeksi, siksi siis ottavat varman päälle levon suhteen. Tän takia olin hieman hämilläni lääkärin kommenteista.

olivia olipas mahtava uni!!! :LOL: :LOL: ja muistit sen vielä noin hyvin! mulla yleensä katoaa kaikki saman tien kun herään... :whistle:

chili kiva "kuulla" sustakin!! =)

toka0710 onnea tyttölupauksesta, ihanaa kun saatte nyt molemmat!!! :D :heart:

hankinnoista eilen saatiin ostettua iskun möhkö-pinnasänky!!!! (käytettynä, TOSI halvalla!!!) :heart: :D oon stressannut näistä hankinnoista jo pidemmän aikaa, niin hyvä että saatiin tällanen isompi asia alta pois! vaunut, kantokoppa ja matkarattaat saadaan siskolta, joten sekin puoli osittain jo hoidossa. itse tarviivat niitä vielä kesällä. vielä puuttuu hoitopöytä, niin sitten on oleellisimmat, sen jälkeen enää pieniä juttuja: tuttipulloja, tutteja, harsoja ym. hoitopöytä kun kuitenkin meinataan hankkia.

supistuksista täällä ei ole (mun mielestä) jouduttu supistuksista vielä kärsimään. kovaa vatsakipua ollut pari päivää, mutta ei ole supistelua. tai no, mistähän mö sen voisin tietää, kun ekaa odottelen... ;) mutta en ainakaan usko. mutta jos ne alkaa, niin musta voi ihan täysin kyllä jäädä kotiin sairaslomalle. alkaahan noita viikkoja kuitenkin jo olla kertyneenä... toki toivoisin, että voisin olla töissä mahd. pitkään, mutta en siitä ala mitään huonoo omaatuntoo tuntemaan. ja kun jo poskiontelontulehduksesta lääkäri mulle sanoi, että raskaana olevan pitäisi levätä, että suomessa on liian vähän synnytykseen päätyviä raskauksia...eli voi olla täysin itsekäs ja ajatella vaan omaa napaa ja vauvan parasta!

vakuutus meinataan ehdottomasti ottaa!!!

ON: meinasin tänään kiskoo johtajalta tukan päästä, kun ilmoittikin, etten saa aloittaa lomaa vielä kesäkuun alusta (vai onkohan oikee päivä 31.5)!!!!!!!!! :kieh: :kieh: oli luvannut tämän jo tammikuussa! piti nimittäin pitää kaksi viikkoa vuosilomia ennen ä-lomaa...mutta ne suunnitelmat menikin sitten siinä... :headwall: ja syynä on vaan se, että mun kuuluu arvostaa työtäni sen verran, että olen loppuun asti (siis töissä päiväkodissa, jossa vastuullani on eskari, joka loppuu vasta 4.6, eli mun kuuluu olla siihen asti). ja kyse on oikeesti VAAN viidestä päivästä, joita en nyt saa lomaksi sitten...prkl!!!!! mun mielestä on ihan pilkunviilaamista... ei mun maailma varmaan siihen viikkoon kaasu, mutta olin jo ehtiny asennoitumaan toiseen...ja vikalle viikolle suunnitelmissa kaikenlaisia retkiä ym. eli kiva lähtee sinne lyllertämään, jos siis edes jaksaa. hitto saikkua sitten! no juu, aina otetaan yhteen johtajan kanssa, joten ei tää yllättäny, että muuttaa mielensä tällee, vaikka oli jo luvannut. sanoi vaan, ettei ollut silloin ymmärtänyt asiaa. no ei kai se mun syy ole, jos hän ei tajuu! :kieh: no niin, tulipa purettua se vi**tus! sorry... :ashamed:

mutta onneksi tulee muutama ylimääräinen vapaapäivä kohta!! :D :heart:

24+3 :heart: :heart: :heart:

Helise Kiitos vain tiedosta, mutta olen varsin tietoinen siitä, että omia papereita EI saa lukea muuten kuin sillon kun ne käy pyytämässä luettavaksi. Alalla olen jo töitä tehnyt ja tästä tietoinen. Kuten jo sanoin, paperi osui vahingossa käsiini kun ohjaajani käski lajitella nipun epikriisejä,labratuloksia yms. En minä tarkoituksella mennyt lukemaan tietojani!!!

Ja mitä muuten tähän asiaan tulee, minä olen se hoidettava osapuoli ja sen minkä se lääkäri/hoitaja tms. sinne paperiin kirjoittaa, EI pitäisi tulla minulle yllätyksenä!! Asioista pitäisi pystyä keskustelemaan ja kertomaan niinkuin ne on...Toki ymmärrän sen, että kukaan ei halua toista huolestuttaa, mutta kyllä minun kuuluu olla tietoinen MINUA koskevista asioista!!! Anteeksi nyt tämä tunteen purkaus, mutta niin se vain on..

Päivä meni suht kivoissa merkeissä..Tosin kummarrellessa alas ja eteenpäin alavatsalla todella ikävää tunnettä, noita liikkeitä välttää kuin ruttoa...Kaveri massussa on ollut todella aktiivinen tänään ja potkiskellut melkoisen paljon :heart: Hirmu väsynyt olen ollut ja todella odotan sitä ens viikon neukkua, saa tietää onko hemppa laskenut miten alas...

Rae ja Nyytti 23+6

Voi itku.. Piti mennä katsoon tämän päivän Sairaalan jakso. Siellä hoidettiin rv 29 syntynyttä keskosta teholla. Meni sitten ihan itkuksi. Ja sovittiin vauvelin kans, että se ihan malttavaisesti pysyy tuolla masussa heinäkuuhun asti.

Mites muuten muilla valkovuodon määrä? Mulla on viimeisten ehkä 4 viikon aikana lisääntynyt ihan hillittömästi. Välillä mietityttää, että mistä sen tietää jos vaikka lapsivesi vuotaiskin eikä oiskaan valkovuotoo kaikki? Tuskin siitä on nyt kyse, mutta neuroottisena aina miettää kaikki vaihtoehdot...

Olivia & Vauveli 25+3

Voi mahoton mitä tekstailijoita te ootta.. Mä en muista enää mitään, paitsi sen jalan :eek: Apua että olikin turvoksissa. Joko se on parantunut????

Itseä kans turvottaa. Uusia suonikohjuja löytyi (jeejee) ja vatsakin alkaa näyttää merkkejä uusista raskausarvista.. Tai no paremminkin jatkoa vanhoille. :$

Mutta nyt lepäämään. Tää turvotus on jo hirveää. Ihan nakkisormet. Ei enää liiku hyvin.

Olivia Kattelin kan sairaalan jakson.. Oli poika aika pien.. Vaadin kans tyttöö pysyyn masussa vaikka vähän yliaikaakin :LOL:
Joo ja täällä kans kaamee valkovuoto ollu jo pitkän aikaa. Pakko käyttää pikkuhousun suojia. Ja ihan samaa mietin ton lapsivesi jutun kans:) Mutta eikohän sen eron sit huomaa.

OMAA: Olo on edelleen kaamee. Vähän aikaa jaksaa teh jotain ja sit pitää taas huilata. Masukin ollu tänään vähän arka tuolta alhaalta. Vauva on kyllä viettänyt tänään paljon aikaa tuolla alhaalla luultavasti selkä mun masuun päin. Tekee välillä tosi kipeetä ku liikkuu siinä kohassa.
Maanantaina oli muuten neuvola ja painookin on lähtenyt tuleen. Kolmessa ja puolessa viikossa 2,5kg Mut neuvolatäti ei pitnyt todellakaan pahana ku mulla laski paino alussa aika hurjasti. Mut toivottavasti ei nyt tota tahtia nouse tai oon kaameen kokonen kesällä :LOL: sf mitta oli kasvanut 4,5cm:) viimeks oli 18,5cm ja nyt oli 23cm Mut käyrillä mennään. Tuo kohdun kasvu kyllä tuntuukin ku tulee todella nopeesti ähky ja masu alkaa painaan tonne tissien väliin.

bambina Kiitos:) Kovasti teijän juttuja käyn joka päivä lukemassa mut aina ei kerkee ja jaksa kirjotella.
Mies mulle naurokin ku sanoin että pitää mennä lukeen keskustelupalstalta että mitä tytöille kuuluu :LOL:

Mut nyt jatkan tytön sukan kutomista:)

Chili ja tyttö 26+0 *POKS POKS* :heart: :heart: :heart:

Tervehdys mamskut!

Jalka: tilanne aikalailla sama. Joinakin aamuina on parempi ja toisina sitten taas niin turvoksissa, että en oikein tiedä mitä jalkoihin laittaisi :/
Tähän auttaa kuulemma vaan synnytys. Vauva on jo niin iso, että painaa laskimoita reippaasti, varsinkin tuota oikean puolen jalan. Ja kipu tulee nivelistä, kun elimistö on alkanut erittää hormoneja, jotka löystyttävät niveliä tulevaa synnytystä varten. Sen verran hölmö elimistö, että ei tajua löystyttää niveliä vaan siellä, vaan löystyttää jaloissakin. En saa istua pitkään ja jalat täytyy nostaa aika ajoittain koholle. Pakko olisi kuitenkin päästä liikkumaan, joten hyvään saumaan hankin sen mammauikkarin. Uiminen voisi nyt olla paras liikuntamuoto. Koulussa en ole pystynyt olemaan, kun istuminen on todellakin hankalaa. Jaloissa alkaa sytkiä ja sykkiä :|
En päässyt omalääkärin vastaanotolle, joten en ole mitään saikkuakaan tähän vaivaan saanut. Iloisesti kuvittelen kesää ja koon 45 crocseja :ashamed:

Muuten täällä on mennyt ihan mukavasti. Varasin pääsiäiseksi hohtokeilaukseen radan, niin eikös vaan ½ tuntia sen varauksen jälkeen keilahallin katto romahtanut :whistle:

Nyt sitten pääsiäiseksi on mietittävä muita aktiviteetteja tästä lähettyviltä.

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 23+4

ekaa kertaa mun selailuhistorian aikana meidän pino oli eksynyt toiselle sivulle!! :eek: :D vaikka mekin ollaan aika ahkeria kirjottajia, niin muut olivat sitten tiiviimmin päivittäneet pääsiäisen kuulumisia... ;) heh.

chili mulla myös maha ollut tuolta alhaalta tosi kipee tässä pari päivää!!! :eek: eilen kun katsoin peilistäkin niin näytti ihan siltä kun maha olis valahtanu jotenkin alaspäin - hetkellisesti. nyt on taas normaalilla paikallaan... :LOL: ja istuminen on kaikista pahinta, se aiheuttaa mahakipuja samantien. onneksi ei ole istumatyötä! :whistle:

meillä alkoi pääsiäinen ihan paskasti...riideltiin taas ihan turhasta, mutta mulla meni sit sen verran hermot, etten aio kyllä alkaa lepyttelemään tai tekemään sovintoa! :kieh: saa kyllä mieskin miettiä tahollaan vähän näitä juttuja...prkl! mutta ei tosiaan ollu paras mahdollinen alku pääsiäislomalle... :ashamed:

24+4 :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
Tämä päivä ei alkanut kovin hyvin. Miun jalka oli niiin turvoksissa, että mies kauhistui palattuaan yövuorosta kotiin. Eli jalka oli tosi turvoksissa aamusta alkaen. Pieni varoitus: profiilissa on kuva räpylästä ja herkimpien ei kannata kurkata :/
Terveyskeskuksen kautta sairaalaan ja siellä onneksi todettiin, ettei ole tulppa jalassa. Pieni kohonnut riski oli kuitenkin verikokeiden mukaan saada se pirulainen, joten sain jatkoa ajatellen tarkat ohjeet. Kaikki on nyt kuitenkin hyvin ja itkut on itketty :)
Huhhuh, olipas sun jalka tosiaan turvoksissa - toivottavasti on jo paremmassa kunnossa. Löysivätkö tk:ssa mitään syytä moiseen turvotukseen?

Vakuutus Nyt on meilläkin vakuutus varattu Tapiolasta. Laitetaan vielä lapsilisät menemään Tapiolaan, niin sit saadaan maksimi alennukset, kun on vakuutuksia ja säästötili eli 4 tasoa.
Esikoisella meillä ei vakuutusta ole, mutta toisella lapsella se on ollut kyllä tosi hyvä. Tytöllä kun on atooppinen ihottuma, niin on saatu lääke- ja lääkärikulut takas Tapiolasta - viime kesänäkin vuoden ajalta 1550 ?, joka ois mennyt omasta eestään ilman vakuutusta.
Olipa tipalla, että sain vielä vakuutuksen... äidin ikäraja vakuutukselle kun on 40 v. ja loppuvuodesta se täyttyy...

Kantoliina Mulla löytyy babu ja haikarankehto - molempiin olen ollut tyytyväinen. Voi kanniskella niissä ihan vastasyntynyttäkin. Aikaisempia lapsia oon kantanut kantoliinassa ja samalla itse lenkkeillyt. Itkuinen vauva on myös tosi hyvin rauhoittunut kantoliinassa ja nykahtaa tosi hyvin kantoliinaan :LOL: .

vauvan hikka Ainakin kerran tuntui siltä, et vauvalla ois hikka - maha hytkyi säännöllisin väliajois - hauskan näköistä ja tuntuista :LOL: .

Kela Sain jo päätöksen äippärahasta ja äitiysavustuskin on maksettu jo tilille.

Olivia81 Tosi mainio uni :LOL: . Itse en juuri unia näe - tai en ainakaan niitä aamulla muista. Päpsy 79:llä oli kans huippu uni :LOL: .

Kesäloma Kyllä meillä mietittiin, et mies ottais loman varmaan heinäkuun puolesta välistä tai vähän myöhemmin. La on 12.7, mutta aiemmatkin lapset on menneet 10 pv ja 14 pv yli, joten ehkä heinä-elokuun vaihde ois paras alottaa loma :LOL: . Tosin meillä varmaan tulee kaveri tänne eka, kun lähtö tulee synnärille ja anoppilasta lähtevät ajamaan heti ilmoituksen saatuaan (matkaa 200 km). Anoppi on meillä niin kauan kuin minä olen laitoksella ja pääsee samalla tuoreeltaan näkeen vauvan. Joten sen takia ei miehen tarvi lomaa ottaa, mut toki mies haluaa olla kotona, kun me kotiudutaan vauvan kans.
Ja toisaalta, jos mies alottas loman heinä-elokuun vaihteessa, niin ois kotona, kun esikoinen lähtee kouluun. Saatais yhdessä sit saatella poika aloittamaan koulutie :heart:.

Rae89 Joku tuossa meinas, ettei omia potilastietoja saa lukea, mutta itse kyllä olen käsittänyt, et omat potilastiedot saa halutessaan luettavaksi. Eihän niiden pitäs mitään salaisia olla? Saahan sitä rikosrekisterit ym. reksiteritkin tarkastaa, miksei siis omia potilastietojaan?
Ja oishan lääkärin hyvä tosiaan kertoa, jos pitää raskautta riskiraskautena - tämähän voi evätä jo esim. vauvavakuutuksen saannin. Toisaalta voi olla, että lääkäri on halunnut säästää sinut ylimääräiseltä pelolta ja tuskalta...

sokerirasitus ois ohjelmassa perjantai aamuna. Mies jää lasten kans siksi aikaa kotiin, kun käyn siellä ja vien sit miehen töihin sekä pojan eskariin. Enpä tuota pahemmin pelkää - aina on ollu todella hyvä arvot. Eikä neukkutädin ottamassa pikatestissäkään ollut mitään viitteitä diabeetekseen.

kardemumma Uskon, että ihan hyvin voit vielä mökkeillä. Kyllä sen sitten itse tuntee, kun lähtö tulee ja ainakin itsellä kipeiden ja kohtalaisen säännöllisten supistusten alkamisesta esikoisen synnytykseen kesti 36 h. Tämä on tietenkin yksilöllistä, mut aika harvinaista varmaan, ettei 1,5 h vauva syntyis.

vatsakasilmanvauvaa Mikä vakuutusyhtiö ei korvaa juuri mitään lastentauteja? Meillä ainakin Tapiola on korvannut kaikki tähän mennessä.
Ei meilläkään neukkutäti ole mistään vaikeista asioista, rakennepoikkeiamista tms. puhunut. Tosin en ole niistä odottanutkaan että puhuisi. Itsellä ei niistä ole kokemusta muuta kuin atooppisen ihon osalta, mutta lähisuvussa on yhdeltä lapselta poistettu toinen munuainen ihan pienenä jne.. Itse en ehkä haluaisikaan tällaisista asioista kuulla etukäteen, otan sen asian sitten vastaan, jos sellaisia on tullakseen. Mutta toivotaan, ettei kenenkään sellaista tarvitsisi kokea.

hipsu79 ja dana88 Toivottavasti on jo parempi olo :hug: .

susanna85 onnittelut poika lupauksesta :flower: ja hyvästä ultrakäynnistä.
toka0710 onnittelut myös hyvästä ultrakäynnistä ja tyttölupauksesta :flower: .

valkovuoto määrä on täälläkin lisääntynyt ja se on ihan normaalia. Lapsiveden kyllä erottaa (kuulemma) valkovuodosta - se kun tulee ihan lorahduksina ja hajustakin - olikohan se joku hapan omena tms. en enää tarkkaan muista. Itsellä ei kyllä kokemuksia ole, kun ei ole koskaan lapsivedet tulleet oma-aloitteisesti, vaan aina on kalvot puhkastu synnärillä.

ON: Tympäsee nää loskakelit. Piti ostaa itelle kumisaappaat, kun aina on kengät märkänä. No kesän tuloahan se tietää, mut voisin hyvin hypätä tän ajan yli.
Uni mulle on maittanut, mutta jostain syystä herään siinä 4 aikaan yöllä, enkä saa unta. Sit nukahdan jossain vaiheessa ja aamulla herääminen on vaikeaa. Eilen nukuttiin pommiin lasten kans. Olin laittanut kellon soittan 6,45 (mies oli ollut lähdössä töihin kun oli soinut, mut ei ollu tullu kattoon, et heräsinkö), no heräsin sit 8.05 - pikkasen tuli kiire laittaa keittää puuro, herättää lapset ja tehdä kaikki aamutoimet, et keretään 9:ksi eskariin. Oltiin 10 yli 9 eskarissa =), näköjään sitä tarpeen tullen tekee kaikki toimet tosi nopeesti.
Viime viikolla olin töissä taas muutaman päivän ja torstaina tuntu etten jaksa linja-atolta puolen kilsan matkaa talsia paksussa loskassa kotia. Meinasin jo soittaa miehen hakeen.. tosin en tiiä oisko se päässy, ku oli jo lasten kans jääny autolla sohjoon melkein kiinni. Oli kyllä tosi loskanen tie, onneksi naapuri sen sit auras - nyt on hyvässä kunnossa muuten, mut rapanen, kun vielä lumien sulamisvedet valuu tielle.
Perjantaina ois tosiaan sokerirasitus edessä ja maanantaina sit neuvola.
Esikoiselle laitettiin tänään kännykkä ja liittymä siihen, et saa opetella puhelimen käyttöä ennekuin koulutie alkaa ens syksynä. On lapsen turvallisempi aloittaa koulutie, kun hätätilanteessa voi soittaa iskälle, äidille, mummulle, papalle tai varamummulle. Kaikkien numerot on tallennettu pikanäppäinten taa puhelimeen. Pojalla kun on koulukuljetus taksilla, niin jos vaikka taksista myöhästyy, niin voi sit soittaa hakemaan tms. Innoissaan on ollut puhelimesta ja soitellut jo äidille, isälle ja mummulle :LOL: .

SMSM ja Hippu rv 26+2

Yhteistyössä