Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

:heart: :heart: 4D ultrassa käyty, eikä menny senttikään kyllä hukkaan! Saatiin ihania kuvia ja videopätkää mukaan paljon ja tärkeintä, varmistus siitä, että kaikki on hyvin meidän pikkuneitillä!! :heart: =) niin...siis kolmannen kerran todettuna, meille on todellakin tulossa pikkurinsessa, niinkuin jo 6 viikkoa sitten alustavasti lupailtiin.

Kovasti pikkunen potkiskeli ja monotti ultraajan anturiakin niin, että oikein nauratti! Taitaa olla varsinainen linssilude! Noh, mutta nyt on olo NIIIIIN onnellinen ja sain saikullekin jatkoa samalla käynnillä. Eipä tartte ens viikolla varata muualle tuon asian takia sitten aikaa.. Oli oikein mukava lääkäri muutenkin!!

Sanoi vain, että Panacodia ei todellakaan kannata raskauden aikana syödä, jos ei oo IHAN pakko.. kun vaikuttaa sekä äidin että vauvan keskushermostoon!! Onneks en oo kovienkaan kipujen aikana sitä suostunu syömään vaikka osa erikoistuvista lääkäreistä sitä kehottikin syömään!! Helpottaa, kun ei oo menny popsiin nuita vaikka sanottiinkin että voi!!

Eipäs muuta kun mukavaa illan jatkoa kaikille.. huomenna taas poksuu 25+0!! :heart: Niin joo ja pikkusella oli painoa 750g! :heart:

Omaa napaa oikein kunnolla, mutta lupasin tulla kokemukset kertoon!!
 
Saatiin saksasta (mytoys.de) viime viikolla tilattu Cybex Aton - turvakaukalo ja ei voi kuin suositella. Heti mukavamman oloinen kuin pojilla käytössä ollut Graco Autobaby. Lisäksi saanut oikein hyvät arvostelut autoliiton sivujen puolueettomissa testeissä.

Muuten tänne ei mitään erikoista. Hemppa oli neuvolassa 117, mutta sovittiin etten aloittele vielä rautaa, kun olo on hyvä ja ei ne ole edellisissäkään raskauksissa mitään tehneet.. Tuntuu siis kuin lumelääkettä vetäisi, joten ihan hyvä näin. Aloitan sitte jos alkaa matala hemppa oireilemaan. Niin ja kelan paperit sain ja vein. Me kun otetaan pakkaus rahana niin ei ole syytä odotella :)

Tsemppiä kovasti kaikille, joilla ongelmia tai kipuja tai muita vaikeita juttuja elämässä :hug:

Punaposket ja tuhina 22+3
 
Zeenah Olipas kivaa luettavaa. Onnea hyvistä uutisista.

Joku kyseli minun iskiasvaivasta. Se on siis ihan perinteinen pakarasärky, joka heijastuu reiteen, pahimmillaan sääreen asti. Siihen ei auta mikään. Neuvolan täti sanoi, että se voi pikkasen helpottaa, jos makoilee tennispallon päällä. Pitää kokeilla joku päivä.

Unohdin laittaa aikasempiin neuvolakuulumisiin, että sf-mitta oli 32cm mikä vastaa raskausviikkoa 36 yhtä odottaessa eli ei ihme, että noita "loppuajan" vaivoja on alkanut tulla meikäläiselle. Olo on kerrassaan tönkkö ja kauhistuttaa edessä olevat 15 viikkoa :eek:
 
Rakenneultrassa siis käyty tänään. Pikkuisella oli kaikki hyvin, kaikki rakenteet löytyi mitä kuuluukin ja näytti normaalille. Painoa oli 350g. Vastasi viikkoja hyvin. Nätisti oli paikallaan, mutta liikkui myöskin välillä sopivassa kohtaa. Istukka on kohdunpohjassa, mutta ylettyy siitä myöskin etu- ja takaseinämään. Lapsivettä on normaalisti. Pikkuinen oli raivotarjonnassa. Ultraaja oli tosi mukava kätilö, selitti todella tarkasti kaiken. 3 kuvaa saatiin mukaan. Pikkuinen laittoi välillä jalat ristiin ja kädet kasvojen eteen. Ei kysytty sukupuolta eikä sitä ultraaja kertonutkaan. Olimme miehen kanssa sitä mieltä että ei välttämättä haluta tietää sukupuolta, ja eipä se juuri mihinkään vaikuta. Tosin valmiiksi olevat vaatteet on melko tyttömäisiä, pieniä vaatteita on hieman neutraalina. Vaikka sukupuoli olisi selvinnytkin ultrassa niin en tiedä olisinko uskaltanut siihen niin paljon luottaa että olisin sen mukaan alkanut ostamaan vaatteita pienelle.

äippä-77+möhis 20+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :heart: Ihana kuulla myös 4D:stä... ;)

Täällä on myös yksi karvamasu :D Mulla on ollu joka raskaudessa ja kyllä ne häviää raskauden jälkeen.. ;)

Selkäsärkyä on täälläkin ilmaantunut :kieh: Eilen meinasin lähteä kesken päivän töistä, kun oli jo niin huono olla, mutta sinnittelin sitten päivän loppuun! Kyllä rupeaa muutenkin olemaan vuorotyö rankkaa, aamuvuorossa väsyttää viiden herätykset ja iltavuorossa, kun pitää herätä joka aamu seiskalta ja illalla pääsen töistä vasta 23.00 eli nukkumassa oon vasta joskus puolilta öin.. Ja edellisyö meni vielä pyöriessä, kun jostain syystä ei vaan uni tullu ja vessassa saa käydä kerran yössä..

Vauva pitää masussa välillä koviakin bileitä. Pyörii, möyrii, potkii ja sätkii :LOL: :heart: Yleensä tuo ajankohta on nukkumaan mennessä!

Huomenna poksuu :D

Mukavaa torstaipäivää :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 23+6 :heart:
 
Hyvää torstaita kaikille =)

Täällä yksi onnellinen jonka maha alkoi viimein toimia viikon ummetuksen jälkeen, huh!
Nyt huomaa että maha on kasvanut kauheasti viikon sisällä, tuntuu et äitiysfarkutkin alkaa kiristään, tulis jo lämmin niin sais pitää leggareita ja tunikoita töissä!

Jotkut kirjoittelivat synnytyksestä ja jännittämisestä...olen yrittänyt ajatella asian niin että on turha jännittää kun ei se mitään auta, onneks mies on niin mukana kun voi vaan olla ja lukee aiheesta kirjoja joten ei oo kaikki sit ihan puskista tullutta kun h-hetki lähenee vaikka outoa ja jännittävää kuitenkin...

Maanantain neuvolaa odottelen, pissaan kyllä purkkiin kotona kun en millään oo pystynyt pidättelemään pissaa siihen neuvolaan niin epäillyttää tulosten oikeellisuus, eikä se neuvolantätikään ollut siitä millänsäkkään,höh.

Mitenkähän se menee kun jään 17.6 äippälomalle ja oon kuukausipalkkainen niin miten ne laskee sen 3 kk palkallisen jakson 17.6-17.9 vai kokonaiset kuukaudet eli heinä-elo-syys ja sit mietin sitäkin asiaa et kun olen määräaikainen eli todennäköisesti saatan olla liitonrahoilla jonkun aikaa kotona niin jaksottaakohan liitto vielä silloin 2011 vuonna mun 2010 saamat lomarahat, jos joku on viisas ja tietää, liitostahan saan sen sit kuitenkin selville.


Fiinukka ja käpy 21+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Paistaa se aurinko näköjään risukasaankin B) Äpolilla kävin kontrollissa ja sain parempia uutisia kuin osasin odottaa. Ihana naislääkäri tutki ja totesi, ettei supistukset ainakaan vielä ole tehneet tuhojaan. Viime kerralla kun ulkomaalaislääkäri tutki, niin katsoi, että kohdunkaulaa on jäljellä enää 2cm ja on lyhenemään päin. Tällä kertaa mitattaessa tulos oli 5cm!!! Kohdunsuu on auki, mutta eipä se ole kiinni ollutkaan, joten ei sen puoleen huolta. Nyt on olo ja mieliala niiiin hyvät, että naurattaa. Vauvelilla on nyt painoa 823g. Jospa tulis pääsiäiseksi kilo täyteen. Lepoa, lepoa ja lepoa määräsi lääkäri ja tällä kertaa otti jopa tulehdusnäytteet. Jos niissä jotain kasvaa, saan heti antibioottikuurin.

Ikionnellinen omenaruusu+pikkuveli 25+0 POKS
 
POKS 22+0 :heart: :heart:

Miun vauvski on erittäin kieroutunut...Ei kyllä potki ilta aikaan eikä muutenkaan kun olis aikaa kuunnella vaan silloin ku on kauhee kiire ja kun on liikenteessä...Tänäänkin potkinut silleen ihan kiitettävästi pitkin päivää..auta armias jos oikasen pitkäkseni tuonne sohvalle ni loppuu ku seinään..Ja tää yksilö tykkää ihan hirmusesti potkia äiskän rakkoa...Miusta ei ollenkaan kiva, mies nauraa kippurassa ku sille kerron :LOL:
 
Rakenneuä tänään ja kaikki hyvin :heart: Erittäin auliisti esitteli pikkuinen paikkojaan ja pulleat kivespussitkin siellä näkyivät :LOL: Kätilö ihasteli,miten hyvää kuvaa tuli ja sainpa muutaman tosi hyvän sivuprofiilikuvan ja toisessa pikkuinen jalkapohja ja kaikki 5pikkuvarvasta näkyy :heart: Painoa oli 412g ja vastaa viikkoja. Kohdunkaulan pituus 3cm, lääkäri tutki pari päivää aiemmin. Kiinni ja kiinteä suu.

Onnea kovasti muillekin ultrasta kotiutuneille!!

Kääkkis ja lapanen 21+2
 
vatsakkaalle paljon voimia!! :hug:

onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: ihanaa kun tässä pinossa tulee niin paljon hyviä uutisia, ei paljon tarvii negatiivisia ultrakuulumisia lueskella, mukavaa!! :D ja kiva kuulla tuosta 4D:stä myös...meillä siihen vielä reilu kk...

kyllä huomaa miten vauvalla on lepopäiviä ja vauhdikkaampia jumppahetkiä! :LOL: eilen oli tooooosi hiljasta ja tänään onkin sitten pelkkää liikuntaa... ;) :heart:

nyt sais jo se kevät koittaa, tää tämän päivän lumimyräkkä veti mieltä taas matalaksi... :ashamed: halutaan aurinkooooo!!! :whistle:

22+4 :heart: :heart: :heart:
 
Ihanaa kun tuo ns. maaginen 25 viikkoa tuli täyteen. Ainakin ennen sanottiin, että tuon jälkeen pienellä on jo melko hyvät mahdollisuudet. Toki kai nykyään voi olla jo kun tulee 23 tai 24 täyteen, mutta helpottaa omaa oloa, kun on edes vähän turvallisemmalla puolella. =)

Täällä on ihailtu nuita 4D videon pätkiä ja parit laitettiin mummoillekin menemään. Kuvia saatiin varmaan kans ainakin 20 niin dvdlle kuin paperisenakin. Ihanahan se on omaa pikkusta katella! :heart: tuntuu jotenkin konkreettisemmalta...

Onkos täällä muita joille ei olla näillä näkymin tekemässä sokerirasitusta? Mulle ei tehä jos ei ilmene ongelmia (hurjaa painonnousua, sokeria virtsassa tms.) Ihanaa kun miehellä on vkot 13 ja 14 töistä vapaata, niin saa vietellä pari viikkoa yhdessä, ja käydä vähän kyläilemässä lähitienoilla sukulaisten ja kavereiden luona. Ens vko pitäisi vielä malttaa ootella! =)

Onkohan kaikille muuten aina lääkärintarkastus vkoilla 26-30? Mulla on seukki neuvola kun on jo yli 26 vkoa, eikä ainakaan vielä oo lääkäristä puhunut neuvolantäti mitään.. hmm, saas nähdä!!

Eipäs kummempia, oikein mukavaa loppu viikkoa...ja niin taashan se on jo viikonloppukin edessä! =)
 
Hei!

Tää on tosi turhauttavaa vaan makoilla kotona...tai makoilla ja makoilla...eilen oli sokerirasitus, yhdellä lapsella taas puhkesi angiina, yhtä piti kiikuttaa erikoislääkärille...miten tällaisessa tilanteessa voi ottaa rennosti? Nyt onneksi lääkäri jo lupaili risojen poistoa ainakin osalta jälkikasvusta, joten meidän pöpökierre tulee jäämään historiaan joskus kevään mittaan. Supistelee edelleenkin pikkuhommista :/

Kiitos kaikille myötäelämisestä itselleni tosi hankalan asian kanssa. Onneksi äitini syöpäpöppis oli pieni ja se löydettiin ajoissa. Ilmeisesti rankoilta sytohoidoilta vältytään. Sairaalaan en ole uskaltanut mennä, kun pelkään meidän katraan tautien leviävän heikompikuntoisiin.

Meidän pihapiiriin on muuttanut "kutsumaton vieras"- viirupöllö!
Se on nyt useampana päivänä käynyt ruokailemassa pihamme pikkulinnuilla. Kissoja ei tietenkään voi päästää ulos. Joskus kk sitten pöllö lensi ikkunaan, kun kyttäsi ikkunalaudalla päivystävää kissaa :/ Samalla kerralla näin miten ketterästi se nappasi pihalta oravan. Nyt sitten tarvitsisin vinkkivitosia, miten suojata vaunut elukoilta? Olisi toisaalta tosi hyvä nukuttaa vauvaa sitten tulevaisuudessa pihalla. Onko jollakin kokemusta niistä vaunun päälle tulevista ritilöistä? Asutaan siis ihan umpimaalla :D

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 21+5
 
Tänään päätin et en jaksa enää kärvistellä töissä jatkuvan pahoinvoinnin kourissa.. Eli käyn terkkarilta saikkuu tälle päivälle..

Siis miks ihmeessä mulle tuli pahoinvointi takasin??? Eniten tietty just mietityttää se raskausdiabetes, mut kun toisaalta mulla ei oo edelleenkään paino noussu kun yhteensä alle kilon koko raskauden aikana niin voiko se sitten sitäkään olla kun käsittääkseni siihen liittyy yleensä painon nousua?

Voi huoh kun pelottaa jo valmiiks kun pitää vielä sinne lääkäriin ajaa.. On nimittäin ihan pikkusen ahistavaa ajaa autolla varsinki tuolla keskustassa kun on kauhee pahoivointi päällä et tuntuu et just lentää oksennus..

Onneks ens tiistaina neuvola niin vois sit sanoo jos sais ton sokerirasituksen vähän aikasemmin kun joskus kuukauden päästä niin seki selviis..

Vauva on ruennu potkimaan tällä viikolla tosi paljon ja mahaki on yhtäkkiä ruennu kasvamaan oikein urakalla!

Omaa napaa vaan taas niinkun aina :ashamed:

Laura ja vauveli rv 22+1 (vissiin, ei toimi laskuri :D)
 
Vatsakas: Muutamalla tutulla ollut suojaritilä, muttei sellaista ole kuitenkaan käyttäneet loppuen lopuksi. Ehkä se maalla voi tuoda vähän turvaa, jos siltä tuntuu. Niitä varmaan saa halvemmalla käytettynä :)

Laura: Ei raskausdiabetekseen tosiaankaan aina liity painon nousua. Mä lihosin viimeeksi KOKO raskausaikana alle 3 kiloa ja todellakin oli RAD.

Mä just masentuneena laskin, että vielä melkeen 3 kuukautta äitiyslomaan ja 4 kk la:han. Miksei tää aika voi mennä nopeempaa :headwall:
 
Vaunujen päälle laitettava ritilä/verkko suojaa varmasti jonkin verran eläimiltä, mutta onko sekään 100% suoja. Tarkoitan, että esim oravat ovat niin pieniä, että varmasti löytävät raon, josta mennä. Mekin asutaan maalla ja pihassa vilisee naapureiden kissoja, harakoita, oravia ja milloin mitäkin. Meillä kuopus nukkui ulkona itkuhälytin rattaissa ja minä istuin ikkunan takana "vahdissa" käsityön kanssa. Hankalaa sinänsä, etten voinut esim itse nukkua, mutta käsityö toimi minulle "omana aikana", joten se oli sinällään aika rentouttavaa.

Voi mammat, minulla on hammaslääkäri puolilta päivin, juurihoitoa luvassa. Olen ihan paniikissa ja oloa ei helpota se, etten voi olla ollenkaan selällään, kun maha alkaa painaa ja kohta jo silmissä vilisee. Miten siinä tuolissa voi olla kylelleen? En siis kerta kaikkiaan suostu meneen selälleen siihen penkkiin. Siitä ei tule mitään.

Täällä ollut fyysisten vaivojen puolesta pari helpompaa yötä, mutta mieli on kovin levoton ja ajatukset lentelee kauhukuvasta toiseen. Osalta tämä varmasti kuuluu raskauteen, mutta tässä raskaudessa tätä on paljon enemmän kuin aiemmissa. Mikähän senkin aiheuttaa.

Jatkan hammaslääkärikammoni kanssa kamppailua.
 
Huomenta pinoon pitkästä aikaa! Viime aikoina on ollut puhti aivan poissa enkä ole pahemmin jaksanut koneella pyöriä (saati tehdä oikein mitään muutakaan järkevää). Päivittelin tonne etusivulle ne pyynnöt, jotka oli tonne viestilaatikkoon tulleet. Pahoittelut, että sekin on kestänyt.

Tämän viikon olen ollut saikulla, kun mahatauti löysi tiensä meille. Tiistaina oksentelun muutaman kerran ja sitten nousi lämpö. Ti ja ke meni pääosin nukkuessa. Eilen oli jo parempi olo, mutta ei ihan työkykyinen kuitenkaan ja tänään onneksi vapaata. Ja pakko sanoa, että vaikka ei olo kovin ruusuinen ollutkaan, niin mielummin se kuin töissä. Eli kuten rivien välistä voi lukea, niin työmotivaatiota ei ole enää nimeksikään. Tosin onneksi ei ole töitäkään kuin yhdeksän viikkoa, mutta nyt tuntuu, että siinä on yhdeksän liikaa.

Viime viikolla oli sokerirasitus, josta tulokset saan ensi viikolla lääkärineuvolassa. Hyvä, että on sekin nyt, kun on alkanut noita menkkamaisia kipuja olla ihan jonkun verran. Sokerirasitus itsessään ei ollut yhtään paha rasti. Oli hyvä kirja mukana, niin siinähän se meni kaksi tuntia lukiessa. Ihan loppumetreillä alkoi olla vähän heikko olo, mutta sekin lähinnä janon takia. Ja tosiaan kun oli 12 tuntia ollut juomatta, niin sen litkun join ihan mielelläni.

Vaunut ostettiin viime viikolla. Vuoden käytössä olleet Briot, joissa erikseen vaunukoppa ja ratasosa eli sellaiset kuin haluttiinkin. Väri on tummansininen, josta en kyllä tykkää, mutta kun ne kuitenkin 300 euroa halvemmalla sai kuin uudet, niin en valita. Mä tosin en tykkää juuri muutenkaan mistään vaunujen väreistä paitsi mustasta tai sitten sellaisista oikein värikkäistä. Kaikki noi siniset, harmaat ja ruskeat on ihan kamalia mielestäni.

Uniongelmat on täällä olleet riesana jo pidemmän aikaa ja se kyllä näkyy omassa olossa. Heräilen yöllä jatkuvasti ja usein aamuyöllä tulee tunti pari valvottua. En millään jaksaisi enää odottaa äitiysloman alkua.

Kiva, että ultrakuulumiset on olleet hyviä. Muutenkin on tainnut olla melko hyvä onninen tämä heinäkuisten pino. Toivottavasti jatkuu loppuun asti!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :). Itse aion palautella taudin viemiä voimia ulkoilemalla pienen karvaisen hoitolapsen kanssa.
 
Keskipäivää, heinikset! (Kiva kun Martakin kirjoitteli, mietin just eilen, mitä neidolle mahtaa kuulua. Pidän sua jonain heinäryhmän puheenjohtajana, kun olet aloittanut nää ketjut :D )

Mulla on ollut eilisillasta lähtien omituinen olo, vähän niinku huono ja huippaava, vaikkei sillee konkreettisesti mitenkään sairaasti yrjötä tai huimaa. Sellainen outo. Ja tuskainen ja hikinen. Voi kun tää ei ois mikään alkava mahatauti.. :x Mulla on ollut yrjötauti viimeksi joskus ala- tai yläasteella eli tommoset 15-20 vuotta sitten, ja sen aikana on ehtinyt kehittyä kauhea pelkopaniikki kyseistä vaivaa kohtaan. Onneks tuli viime kesänä oksennettua yhden kerran (ekaa kertaa vuosiin) humalajohdannaisesti, niin tiedän, että on taito vielä tallella :LOL: Mutta hyi hitto tää olo on inha. Ja tää raskaus tuo uuden pelkoaspektin, alkaa miettiä että ei kai tää liity mitenkään tähän raskauteen, ei kai tää oo joku alkava raskausmyrkytys, -diabetes, synnytys, mikä lie! Itku sentäs.

Ja asian panikoiminen tietty pahentaa oloa entisestään. Koitan siis nyt tsempata ja olla reipas ja miettiä jotakin muuta.

Näin taas synnytysunta, tällä kertaa minä ja miekkoseni toimimme jonkun tuntemattoman keski-ikäisen naisen synnytyksen ex tempore -kätilöinä. Sujui hienosti :whistle:

 
Pikainen kuulumisien päivitys aamupäivään.. :D

Klo 14.oo rakennneultra ja jännittää pirusti koska en malttais odottaa millään että nään taas tuon ihanan pikkusen melskaamassa siellä ruudussa... :heart:

Paljon ei ole jalan/lonkan kunto paremmaksi mennyt,vaikka jo toista viikkoa saikkuilen sen takia. huoh.. :| Venytellyt sitä olen useasti päivässä mutta kylmähoitoja en ole viellä saanut aikaiseks tehdä,jos vaan ottais niskasta kiinni ja alkais niitäkin tekemään..

Tänään aamulla ensimmäiseks kun mun ukkeli heräs se kerto että oli nähny unta että meille synty jo vauva,se oli ollu tyttö ja paljon mun näkönen. Sillä oli ollu tummat hiukset ja ne oli ollu jo hartioihin asti,siis iso lapsi jo mutta kuitenkin vauva ku oli vaan nukkunu oikeestaan..:D Niin ja sitte se oli osannu puhua jo... :LOL: ihana mies mulla.. <3

Totaalisia hermo romahduksia koiralle päivittäin,ei pinna kestä nyt niinku ollenkaan tota koiraa.. :kieh: En voi viedä sitä pitkille lenkeille että pääsis siellä purkamaan energiaa koska pitäis välttää ite tota pitkään kävelemistä ja sit tänään ku oltiin kävelty hetken aikaa pikku teitä ja päästiin talon lähellä olevalle ns tyhjälle tontille minne on kasattu paljon aurattua lunta päästin koiran taas tuttuun tapaan vapaaksi sinne juoksemaan ja kiipeilemään (että saa sitten purkaa ne energiat siellä ettei tee tuhoja sisällä turhautuneisuuttaan) ni tuo idiootti sitten päätti että hänestäpä onkin paljon hauskempaa syödä toisten koirien paskoja sieltä ku jotkut vi**n idiootit ei osaa noukkia niitä kahden nyrkin kokoisia paskaläjiä! Kamala huuto koiralle että irti ja nyt loppu niin eikun tää juoksee vaan seuraavaan kasaan ja yrittää noukkia sieltä lisää... ARGHHHH!!!! sitte kiipee sinne kasan päälle karkuun ja ei suostu tulemaan alas sieltä vaan kattoo vaan ja mussuttaa ja mä raivoon naama punasena siel lumikeon alla että perkele alas sieltä nyt heti ni ei,en suostu tottelemaan... Vihdoin ja viimein ku suostu tulee alas sieltä ni samantien hihnaan kiinni ja kotiin,sisälle päästyä äkkiä tonne miehen jalkoihin ja siellä se sitten olikin vissii 15min kunnes äsken hiippaili tonne omaan nurkkaansa nukkumaan..
*verenpaine kohisee korvissa nytkin kun ees miettii taas tota tapahtumaa*

huh helpottipa... :D

Klo 14 jälkeen palaan kertomaan ultra kuulumisia toivottavasti siihen mennessä jo rauhoittuneena.. :D
 
Heippa kaikki! Onnittelut ultrakuulumisista :heart: :heart: Täällä on vähän alkanut supistelemaan ja otinkin asian puheeksi neuvolassa. Neuvolatäti käski soittaa jos alkaa tulemaan useinkin ja sanoin että pitää ottaa rauhallisemmin kotona. Ei ole niin helppoa kun on aika vilkas neiti 1v ja 9 kk täällä kotona. Muuten kaikki hyvin neuvolassa, painoa tullut noin 550 viikossa, vähemmän kun edellisessä raskaudessa =) Rautakuuri pitäis aloittaa. Kelan paperitkin saatiin! Mietin tässä jos pitäis hankkia tuplarattaat vai ei, kävelen kyllä jonkun verran ja luulen että meidän neiti joka silloin on kaksi ei välttämättä hirveen pitkiä matkoja jaksa laudan päällä seistä. Onko muilla kokemuksia asiasta?
 
Eli siis rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin,ei mitään erikseen mainittavaa,vastasi kooltaan ikää ja sitä rataa:) Hienosti pysy paikallaan sen verran kun pitikin ja saatiin kotiin vissiin 5 kuvaa..:) Todella mukava kätilö oli joka tutkimuksen teki,jäi hyvä mieli:) Sukupuolta ei haluttu tietää,joten se on nyt sitten arvoistuks synnytykseen asti.. :D säilyy jännitystä elämässä..:p
Istukka on takaseinässä ja lapsi painoi n 400g :) Meni iteltä vähän ohi ne mitä se kerto että mikä on minkäkin mittanen kun olin niin innoissani,mut reisiluu oli muistaakseni jotain 3cm ja kallosta se jotain puhu ja muistaakseni se oli jotain 5cm halkaisija tai jotain sinne päin..:D
Eli siis toisin sanoen melkeimpä kaikki mitä se puhu tais mennä kuuroille korville..:D sen jälkeen kun oli kertonut että kaikki on niinkuin kuuluukin että ei muuta kun viikonlopun viettoon :)

hyvää viikonloppua myös muille mammoille! :flower:
 
Tänne rantautui eilen illalla vatsatauti :( Ja molemmista päistä, koko yö meni sitten vessassa rampatessa! Nyt on onneksi tuo oksentelu loppunu, mutta pikkasen lämpöö nostattaa ja muutenkin hutera olo... täytyy yrittää kohta jotain kevyttä syödä, vaikka mikään ei tunnu maistuvan. Toivottavasti tämä tästä kohta helpottaa, ihan kauhee tauti!!

Eilen oli lääkäri ja kaikki OK, poika oli vauhdissaan kun sydänääniä kuunneltiin ja kovasti lääkäri kehui liikkumista :heart: Syke oli siinä 146. Ja kohtu oli pehmeä, limikset terveen näköiset ja kohdunsuu täysin kiinni. SF-mitta oli 22 cm. Kaikki oli siis hyvin :heart: Ja se tuo mun selkäkipu vois mahdollisesti olla issiastyyppistä... tarvittaessa paikallisia kipugeelejä ja oli puhetta, ettei selällään enää kannattas nukkua ollenkaan. Eli kylkiasennossa loppu raskaus...

Mutta siinäpä kuulumisia, tää painuu takas peiton alle...

Retuli ja Önni-poika rv 22+2
 

Yhteistyössä