Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Vauva-lehti täälläkin luettu ;)

Laskin just että mulla olis vielä 8vkoa töitä ja sitten alkais kesäloma ja sitten äippäloma,, JIHUU,, upeaa mahtavaa ;) :D

Mä oon ihan onnesta sekaisin... :D Kävin ensin yksin lastentarvikeliikkeessä katsastamassa vaunut, turvakaukalot tms... Ja löysin ihanan turvakaukalon, jota ei ollut enää kuin 2kappaletta, äkkiä miehelle soitto töihin ja heti kun se tuli töistä mentiin hakemaan meille turvakaukalo. Ostettiin Gracon logico-S (joku tollanen) ja söpöinen turkoosi :D Oli vielä alennuksessa :) Nyt mä ihailen tota kaukaloa koko viikonlopun :LOL: Pakkohan mun oli ostaa vielä lelukin siihen! Voi ihanuus kaikkia niitä vaunuja.... Me ostetaan duo edget sport rungolla ja aivan mustat!!! Nyt vaan säästelemään, että saa parin kuukauden sisällä käyä varaamassa!!

Sunnuntaina päästään katsomaan ma-ti yönä syntynyttä poikavauvaa :heart: :heart:

Onnittelut ultrakuulumisista jälleen :heart: :heart:


Maamin ja Toivo-Justiina 22+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamin82:
Mattila pääsetkö uusintaultraan? Tsemppiä, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :heart:

Mä täällä mietiskelen nimivaihtoehtoja ;) Tuossa olis nyt 6vaihtoehtoa, vielä pitäis isukille näyttää mistä tykkää :) Jotenkin ei vaan löydy sellasta nimeä, että olis aivan varma! Kuopuksen kohalla mulla oli koko raskauden ajan tuo nimi ja se oli jotenkin itsestään selvää, että siitä tulee tuon niminen.. Katotaan löytyykö vauvalle nimi sen jälkeen, kun nähään :)
Kyllä vain. Uusintaultra seksissä 19.4.

Ja
nimistä: Mäkin olen miettinyt. Tytölle OIS ollut paljon nimiä ja sitten Se Nimi.
Mutta pojille... Eiii.. Ei pojille ole hyviä nimiä
:LOL:
Noi kaksi ensimmäistäkin piti niin tapella. Lopulta annoin periksi edellisen pojan kohdalla ja annoin miehen valita..


Mulle iski tänään yhtäkkiä FLUNSSA. Nenä ja silmät vuotaa liiankin tehokkaasti. Tahtoo vain nukkumaan :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
millanen Kiitos vinkistä. Täytyykin seuraavalla neuvolakäynnillä keskustella tästä selkäkivusta.
Saanko kysyä että missä päin Vantaata asustelet ?


Tietty saa kysyä :) eli täällä Tikkurilassa me asustellaan.

ja kausa kiitos :) :flower:

Nyt on käyty reissussa ja odotellaan vaan kotosalla että tuo mun miäs pääsee töistä kotiin viellä vähä alle 2h.. huoh. ( MALTTAMATON B) )

Paljon on taas tänään tuo pikkunen muistuttanut olemassa olostaan, sillon tällön aina pikku muksaisuja tuntuu pitkin massua joka on jo raskausmasu. :D
tänään ollut ensimmäistä päivää mammahousut jalassa ja onpas leppoisa olo,verrattuna siihen että tähän asti joutunut kulkemaan lököpökö verkkareissa/collareissa :LOL: pitkästä aikaa siis "siistit" housut päällä ilman että näytän siltä että aamulla olen raapassut ensimmäiset housut jalkaan mitä lattialta löytynyt.. :D
 
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Tämä on tärkein sivu autokaukaloita ja turvaistuimia hankkivalle! Täältä löytyy puolueettomia testejä, joihin kannattaa tutustua ennen ostopäätöstä. Esimerkkinä ostettiin "testivoittaja" Graco Cosmic esikolle kaukalon jälkeen ja petyttiin pahan kerran, kun oli puolueettomissa testeissä saanutkin arvosanan heikko ja netistä löytyi oikein video missä koko penkki lensi törmäystestissä. Mietittiin jonkin aikaa ja pistettiin penkki varastoon, hankittiin HTS Besafe Izi Combi, joka miellytti kyllä kaikin puolin. Nytkin turvavyöistuimia ja kaukaloita katsellessa tuo sivusto on ollu kovassa käytössä... samoin kun mytoys.de ;)

Turvavyöistuimeksi esikolle on tulossa Cybex solution X ja vauvalle kaukaloksi Cybexin Aton.

Punaposket ja tuhina 20+6
 
FB:hen laitettu pyyntö =)


huomenta kaikille :wave:
täällä alkais rankka viikonloppu, mies lähtee leirille ja jään lasten kans tänne kotiin ilman autoa ja sama toistuu ensi viikonloppuna :headwall: :headwall: noh toivotaan että sää suosii ettei tarvi hyppii pitkin seinii :LOL: :LOL:


ON: mulla ollu nyt pari päivää menkkamaisia kipuja vatsalla, otin jopa 1g panadoliakin muttei siitä ollu mitää apua... noh, jospa neuvolan täti osais sanoo jotain kun sinne keskiviikkona meen... tää vauva ei yhtään tykkää mun päivärytmistä, kun joka kerta kun meen nukkumaan niin äijä herää ja alottaa hurjan jumpan ;)

NeLa ja äijä 22+4
 
Hankintakeskusteluihin pitää vähän ottaa osaa. Me varmaan ostetaan vaunuiksi Brion Happy Harmonyt ihan koko mustana. Mulle niissä tärkeintä on hyvä työnnettävyys, että voin käydä lenkkeilemässä ja sitten tarpeeksi tilava vaunukoppa, että vauva mahtuu sinne nukkumaan mahd. pitkään. Jos asuisin suuremmassa kaupungissa, niin sitten pitäisi sitä "kaupunkimukavuuttakin" miettiä, mutta täällä meidän tuppukylässä ei paljon tee mieli kaupungilla pyöriä.

Turvakaukaloksi tulee varmaan myös Brio. Se ehkä ostetaan tuttavapariskunnalta, mutta jos ei sieltä saada, niin sitten pitänee tutkia tilannetta tarkemmin. Alustavasti kävinkin katsomassa arviointeja niistä.

Hoitopöydäksi haluaisin myös Brion sellaisen valkoisen, mikä sitten muuntuu lipastoksi. Meidän on pakko hommata kunnon hoitopöytä, koska tarvitaan lisää säilytystilaa. Pinnis ostetaan varmaan mun serkulta ja sitten heiltä myös matkasänky, joka viedään mun porukoille. On sitten myyrällä mummolassakin ihan oma pesä :).
 
kardemummma oletko käynyt katsomassa tällaisen sivuston: http://bimbomarket.it/. Italialainen lastentavarasivusto ja mitä itse äkkiä vilkaisin, niin oli edullisia ja nättejä vaunuja. Noi ainakin vaikuttaisi kevyiltä ja ketteriltä ja uskoisin, että italialaismammat nimenomaan arvostavat sitä kaupunkimukavuutta.
 
Ihanan leppoisa lauantaiaamu :) esikoinen menee tänään luokkakaverinsa synttäreille.

Hankinnoista: meillä on brion primo turvakaukalo telakalla, ostettiin se jo kuukausia sitten käytettynä, samoin kun ostettiin käytettynä brion yhdistelmät kovalla kantokopalla. Kantokoppa ei varmaan mee kauaa, siis tuonne puoleen vuoteen asti,mutta eipä tarviikkaan kun on se ratasosa. pinnasänky löytyy, samoin sitteri ja hoitopöytäkin on, mutta sitä ei varmaan viedä uuteen taloon,kun meinaan hoitoalustan sijoittaa kodinhoitohuoneeseen..

viime yönä kuopusta vaivas mahakipee, sellasta katkonaista unta siis. onneks kuume ei oo enää noussut. :)

maanantaista ultraa ootellen

pauliina ja veikko rv22+6
 
Huomenta

Voihan *****le :headwall: Hirveesti olin kirjottanu ja sitten katos taas tekstit taivaan tuuliin ! :headwall:

No uusi yritys.

Mites täällä on viikonloppu lähtenyt käyntiin ?

Mua vähän tylsistyttää kun oon tiistaista asti ollut kotosalla ton selän takia. Nyt tuntuis olevan parempi, mutta saa nähdä mitä tykkää kun palaan töihin ja istun työpaikalla sen minimissään 8 tuntia ja työmatkoja noin 2 tuntia / päivä. En sitten tiiä että mitä teen jos kipeytyy uudestaan ? Täytyy varmaan soittaa työterveyshuoltoon suoraan lääkärille, kun ei sieltä hoitajalta mitään muuta saanut kun luennon raskausmyrkytyksestä ja siitä et kannattaa nauttia ku kelit lauhtuu.

Tänä aamuna heräsin siihen ku vauva piti aamujumppaa masussa. Eka kerta et moiseen herään. Hassu vauva :)

Mies lähti pilkille kavereidensa kanssa ja mä tietty jäin taas kotiin, ku eipä tässä oikein muutakaan. Vähä meinaa vetää mielen matalaks taas vaihteeks. Tuntuu ettei toinen oikein ymmärrä et miltä tuntuu ku käy läpi näitä muutoksia. Mieshän on kuitenkin aika tosi ulkopuolinen tässä odotusaikana.

Tosi tuskasta varmasti vaunujen löytäminen. Onko kaikki vaunut tosiaankin hintaluokkaa yli 500 eur ? Ei siis silleen ettenkö niistä sitten sitä maksais jos kunnolliset ja kivat löydän, mutta aika kalliilta tuntuu.

 
Punaposket82 Kiitos tuosta autoliiton linkistä! Tulee tarpeeseen kun lähdetään turvakaukalo-ostoksille. Haluaisin mennä jo tänään, mutta mies toppuuttelee, että odotellaan nyt loman yli. Mä en jaksa enää odotella! Kaikkitännemulleheti! =)

Olin äsken menossa koirien kanssa piiiiitkälle lenkille, mutta paloi päreet jo 15 minsan jälkeen kun molemmat kiskoo kuin heikkopäiset. Palasin sitten takas ja pidin nuoremmalle hurtalle kuonopantatreenit... Mulla ei nykyään hermot kestä yhtään koirien repimistä.

Täällä vaivaa jokin ihme alakulo. :/ Ulkona on mitä kaunein ilma, koti on siivottu ja ihanaan lomaan enää viikko ja siltikin mieli matalana. Vauvakin on ollut älyttömän rauhallinen pari päivää, eilenkin potkas vaan pari kertaa. Ihan tylsää.

Lähden mököttään sohvalle ja tuun takas vasta kun oon paremmalla fiiliksellä. :x
 
Yllätyin lukiessani tuota autoliiton sivua..ne merkit joita luulin hyviksi ni saaneet melko huonoja arvostelua...Voi voi...mistä sitä enää tietää mitä ostaa :|

Olivia81 Meilläkin tuo koiruliini vetää lenkillä josku melko mahdottomastikkin ja kuonopanta on kyllä ihan ykkös keksintö, nyt tosin hieman jo rauhoittunut ja suht asiallisesti kävelee jos ei ole mitään mielenkiintosia hajuja... Ja tuohon alakuloon, mie olen sitä mieltä, että joskus sitä alakuloa vain tulee ja sille ei mahda mitään, ei siihen aina tarvitse syytä olla..toivottavasti vauvski alkaa myllertää ihan kunnolla ja saa siun mieltä vähän pirteämmäksi :hug:

Mie olen jo tälle päivälle tehnyt vaikka mitä..piti jo jättää osa jutuista tekemättä että tekemistä riittäs huomisellekkin..mies töissä melkeimpä koko päivän eli koiran kanssa olen kahelteen joten tekemistä pittää olla tahi tullee tosi tylsää...Kohta tuota vois ruokaa lähtee laittamaan...
Nyytti tuossa muutama päivä potkiskeli ja liikkui ihan kiitettävästi...nyt on taas ollut hiljaisempaa..ihan potku silloin toinen tällöin, onneksi neukku ja ultra jo tiistaina..pääsee kurkkaamaan pientä ja voi sitten mukavemimin mielin läheä lomareissulle (Jos tietysti sitten kaikki on hyvin). Anoppi oli jo hötkyillyt vauvanvaatteiden kanssa..pitäs niitä mennä sinne kattelemaan ja valitsemaan mieluiset...Hohhoijaa..voi olla ettei loma pahemmin rentouta mutta näkeepähän perhettä ja tuttuja :heart:

Rae ja Nyytti 20+2
 
Siis oikeesti, olin äsken koirien kanssa ulkona ja toinen niistä kakkas. Pysähdyin siihen sitten, että kerään jätökset pois. Lopetin kesken olleen puhelun ja laitoin koirat istumaan, niin eiköhän joku muori käänny siinä edessä ja ala päpättään "etkö sinä aio ottaa pois niitä jätöksiä?". Sanoin sille, että "kyllä aion kerätä ja jospa sinä huolehtisit vaan omista asioistas tästä eteenpäin." Voitteko uskoo, että se kääkkä jäi vielä 10 metrin päähän vahtiin, että kerään kakan pois. Ihan tahallani en kerännyt mitään ennen kuin se antoi periksi ja jatkoi matkaa... Mä kerään aina koirien jätökset pois (ellei olla jossain keskellä metsää ), joten pikkusen pisti riipiin.

Ei tee hyvää hormonikiukuille tuollaiset kyylääjämuorit. :D Toivottavasti se vahtii yhtä aktiivisesti, että myös pullot, tupankantumpit ja muut roskat kerätään pois (ne ei sentään edes maadu).

Nyt verenpainetta laskeen jääkaapille. :)
 
Olivia81 No johan on ollut mummo!!! Mie varmaan olisin ollut niin ihana ja jatkanut vain matkaa tai antanut pussin mummulle ja sanonut, että jos noin kiire on ni kerää toki itte :LOL: Saapahan sekkii mummo jottain juoruumisen aihetta ku toisia mummuja näkkee :LOL:

Minkä verran muille on tullut painoa lisää tähän mennessä???
Äsken nimittäin itte kävin vaalla ja kuukauteen on varmaan sellasen 2,5-3kg tullu lisää painoa :eek: Oon ihan kauhuissani..siis ekan neuvolakäynnin jälkeen olis tullut lisää sitten jotain 4kg suurinpiirtein, mutta sen verta iso lyyli olen, ettei tartteis kyllä hirveesti tulla...Suurimpana syyllisenä lienet se, että herkut maistuu, en juuri ole kipujen takia liikkunut ja vatsan toiminta hirmu hidasta... Pelottaa ihan sikana, että tulee se raskausajan diabetes...sokerirasitukseenkin on vielä sellanen 6vko....Huh huh...Pittää kyllä rueta vahtimmaan mitä suuhunsa pistää!!!
 
Rae89 Juu, ois kyllä pitänyt sanoa mummolle, että ihan vapaasti saat tulla noukkimaan paskat hangesta, jos tunnet niin vahvasti asian omakses. :D Mä oon yleensä vaan niin kiltti - raskaushormonit on hyvin napakoittanut mua!

Mulla oli viime neuvolassa (rv 15+4) tullut painoa +2kg. Nyt ei oo mitään tietoa painosta kun en omista vaakaa. Vähän epäilen, että painoa ois viime neuvolasta tullut ainakin 3kg lisää. Tiistaina selviää kun punnitaan taas.

Tekis kauheesti mieli leipoa jotain suklaista, mutta pitäis priorisoida koiran trimmaus. Hmmph. Ehtisköhän molemmat tänään, jos ois tosi reipas?
 
hellou heinämammat!!


ja onnitteluja taas heti kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! =)

kotiuduttu euroopan reissulta, ja kivaa oli!!!! :D :heart: tosin toisen päivän aamuna vähän pelästytti kun alkoi selkeästi vuotamaan verta ja sitä jatkui sitten sen koko päivä. illalla ei enää tullut, joten uskalsin rauhoittua ja jäädä kuulostelemaan liikkeitä ja onneksi niitä sitten tulikin sieltä, mutta oli vähän hermoja raastavaa, että tietty heti kun poistuu täältä turvallisesta terveyspalvelujen piiristä, niin sattuu jotain tollasta! :eek: maanantaina on rakenneultra, joten onneksi ei kauaa tarvii pohdiskella onkohan kaikki ok. mutta muuten oli kyllä ihanaa!! :)

painosta ekasta tokaan neuvolaan (n. 2kk) painoa oli lähtenyt 1,5kg (mikä oli kyllä ihana juttu, vaikka pahoinvointia ei ollut YHTÄÄN!) mutta nyt sen jälkeen en ole käynyt vaa'alla, joten en osaa sanoo, mut luulisin et kaikki mitä on tullut, on tullut vaan vauvasta, lapsivedestä ym. raskauteen liittyvästä, en usko että olen lihonut muualta, mikä on varsin ihanaa!!!! :saint:

olivia phah, mikä mummo!!! :kieh: onneksi annoit sen kyylätä ennen kun aloit mitään keräämään, niin mäkin oisin tehnyt! turha puuttua muiden asioihin, varsinkin noin "mitättömään"... :headwall: :p

eipä muuta kun hyvää viikonlopun jatkoa!! :wave:

20+6 / 22+1?? :heart: :heart: :heart:
 
Olivia mä oon just samanlainen JUSTHETINYTMULLE! Piti vain käväistä lastentarvikeliikkeessä ja heti olis pitäny saaha kaikki sieltä!!! :D Olipas aikamoinen MUORI :kieh:

Bambina tervetuloo takasin koto-suomeen :wave:

Ihana viikonloppu ollut.. Aamulla lähettiin koko perhe uimaan. Sen jälkeen otin pikkupäikkärit ja sit ruvettiin siivoamaan. Miehen systeri soitti, että voitais mennäkkin jo tänään katsomaan vauvaa ja sit lähettiin sinne. Yli ihana 5vrk:n ikäinen poikavauva :heart: Mä oon ihan IN LOVE :heart: :heart: Nyt kun jaksais odottaa heinäkuuhun, että saa sen oman nyytin :heart: Äsken leivoin suklaamoussekääretortun, kun huomenna on 8.vuotiskihlapäivä (vaikka ollaankin naimisissa, niin haluan silti muistaa tänkin päivän :D ). Huomenna sitten herkutellaan :p

Poitsut kohta nukkuun ja isukin kaa leffailta kera poppisten :p

Mukavaa lauantaita mammat :D

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:


Maamin ja Toivo-Justiina 22+1 :heart:
 
Onnittelut kaikille ultrakuulumisista :heart:
painosta oli puhe, neuvola on vasta parin viikon päästä mutta luulen että on tullu yhteensä noin 3-4 kiloa =)
hankinnoista, musta kaukalo ostettiin, maxi cosi. Oon kuullu siitä tuttavilta hyvää ja sitten tosi kätevää kun menee meidän rattaisiin adapterilla kiinni. Vaihdettiin esikoiselle just isojen tyttöjen sänky, niin nyt ois pinnasänky vapaana =)
Hyvää viikonlopun jatkoa, mä jatkan nyt karkkien syömistä =)
 
OliviaNo just joo mikä muori :LOL: Onneks sanoit sille takas olisin itte tehnyt kyllä samallalailla :LOL:
Tännekkin kuulostaa tutulta toi mullenytjaheti :LOL:

bambina Tervetuloa takaisin! Ja harmi että reissussa pisti paikat vuoteleen mut uskon että kaikki on kuitenkin kunnossa:)

maamin Voin kuvitella kuinka ihana sellanen käärö on:) Mäkin oon ihastellu FB:ssä kavereiden vastasyntyneitä. Ovat vaan tuttuja niin ei pääse sinne ihasteleen vauvaa:( Kovasti odotan kans jo heinäkuuta. Toivottavasti vaavi vaan pysyis masussa sinne asti.

Oltiin kavereilla saunomassa ja istumassa iltaa. Oli kiva päästä saunaan ja nähä tätä pariskuntaa ja heidän 1v9kk tyttöä pitkästä aikaa. Toivon vaan kovasti että en oo samanlainen äiti ku tämä kaveri on. Joo hänellä ei ole koemusta kun omasta lapsesta ite ku oon päiväkodissa töissä. Mutta voi herran pieksut sentään mitä touhua. Lapselle ei kertaakaan sanota missään tilanteessa EI. Ja kysytään että mitähän neiti haluaisi iltapalaksi että puuroa, maitoo vaiko velli. No tyttö halus ensin maitoa no äiti menee tekeen mutta sitten muuttuukin mieli ja halutaan velliä.. No huhu huhu sanon minä!!
Ehkä tämä kaikki kostautuu mulle ittelle sit oman lapsen kanssa et hyvä nyt sanoo ku ei oo vie lapsia mutta mun mielestä perheessä päättää vanhemmat ei lapsi!! Enkä siis halua ketään tällä asialla loukata jokainen tehköön niin kuin parhaaks näkee mut tässä tapauksessa mä olisin tehnyt toisin.
Ja sit illan kruunas vie se että ku kerroin tälle äidille että monelta tänään heräsin ja ai että ku nukutti mukavasti. Niin hän sanoo naureskellen että joo nuku nyt että sit et enään voikkaan ku vauva tulee. Joo mä tiedän että vauva valvottaa ja ollaan vasyneitä mutta ku joka kerta tarvii sanoo samasta asiasta ku puhutaankin nukkumisesta!!!! En kestä!!!! :kieh: :kieh:

Anteeksi taas tämä kauhea romaani:) Toivottavasti joku edes jaksoi lukea ja kommentoida!!

Chili ja Nuppu 22+3 (toukkatyttö on nyt Nuppu) :heart:
 
Painosta: Mulla oli tehokas laihdutus kuuri kun sairastin vasta vatsataudin. Luulenpa että paino laski. Selvyyden asiaan saan maanantaina kun on seuraava neuvola. Pääsepähän tarkistamaan että pienellä on massussa kaikki hyvin, näin rankan vatsataudin jäljiltä.

Chili25: Tuosta kokemuksesta vieraillessasi kaverin perheen luona. Myös minä olen kanssasi samaa mieltä että perheessä ei todellakaan määrää lapsi vaan aikuiset. Toki lapsi voi jossain asioissa osallistua päätöksen tekoon, esim. vanhempi antaa lapselle 2 vaihtoehtoa joista lapsi saa sitten valita. Ja kun lapsi toisen valitsee niin sitä ei sitten enää voi vaihtaa toiseen. Ainostaan tohon ruokien edes takaisín venkslaamiseen lähin oman lapsen kohdalla mukaan kun lapsi oli kipeä eikä mikään oikein maistunut. Mutta vaan sen vuoksi että jotain ravintoa lapsi saisi. Mutta se loppui heti kun lapsi oli taas terve.

Rakenneultraan olis vielä 1,5 viikoa, millähän sen jaksaa odottaa.

äippä-77+möhis 19+0 siis poks poks.
 
Chili25: näitä vanhempia löytyy paljon. Kun lapsi sanoo, että hyppää, niin äiti kysyy kuinka korkealle :/ Erittäin ärsyttävää!

Omaa napaa, jota ei enää niin pahasti supistele. Estolääkitys taitaa auttaa, haittavaikutuksia toki on tullut. Pieniä ohimeneviä näkohäiriöitä ja vilunväristyksiä. Ja väsymystä. Keskiviikkona ois neuvola, toivottavasti nyt ois jo tullut painoakin vähän lisää. Jaloista ja pakaroista on lähtenyt ylimääräistä vaikken olekaan liikkunut viikkoihin. Närästää ja öisin pikkuveli pitää valveilla omilla jumppatuokioillaan :heart:

omenaruusu ja pikkuveli 23+2
 
Chili25 Jaksoin lukea koko jutun :D

Täällä nenä on niin tukossa, että ei mitään järkeä :kieh: Oon kokeilut kaiken maailman poppaskonstit mikkä keksin, jotta tuo kärsä aukeisi, mutta ehei mikään ei auta :snotty: Joskus aamuyöllä loppu taas kerran uni, liian tukkonen olo, jotta pystyis nukkuun. Kauhulla ootan ens yötä. Saa kyllä maanantaina ultralääkäri jonku flunssalääkkeen kirjoittaa, tahois jo nukkua! Omat normi lääkitys ei auta hengitysvaikeuksiin ja jos nyt ei ala jo hoitaa tehokkaimilla mömmöillä, pian sitä ollaan taas Oysissa hengittämässä lisähappea :headwall:

Rae89: Alkurakaudessa mulla nous paino pari kiloa (pahaolo pysy silloin pois syömällä ) sitten kun tuli 12.viikkoa täyteen, pahaolo paheni ja paino tippui jotain 6 kg. Nyt olisi melkein kilo tullut painoa lisää. Itestä ainakin tuntuu, että reisistä, pohkeista ja pepusta on lähtenyt tavaraa vähemmäksi sitä myöten mitä vatsa on kasvanut. Tiistaina neuvolassa sitten tietää "virallisen" tilanteen, kauhulla ootan punnitusta. Puntari vaan ei oo mun kaveri :/

Tänään ollut niin tylsä ja laiska päivä. Ois ollut aivan ihana keli lähtä pihalle tai johonki, mutta ehei oltiin neljän seinän sisällä koko päivä :kieh: Piti lähtä käymään kävelyllä, mutta miehelle iski laiskuus ja se vahtas telkkaria koko päivän :headwall: Itellä meni fiilikset lähtä yhtään mihinkää, yksin vaan ei innostanut. Piti viettä ns. "laatuaikaa" yhessä, viikolla keretään toisemme ohimennen nähä. Mies tekee pitkää päivää töissä ( Aktn lakko sotki niillä asiat töissä - > ylitöitä )ja siihen päälle harrastukset, joten eipä nyt ole pahemmin yhteistä aikaa.

Lähtis kokeileen nukkumista, jos vaikka nukkuin ihan aamuun asti. Öitä kaikki heinämammat!

Dana88 & Pikkune 22+1
 
äippä-77 Hyi, mahatauti on kamala :( Sitä on täällä kovasti liikkeellä ja pelottaa et sen saan. Ei tekis masun kans mieli oksentaa. Voimia sulle palautumiseen tuo kun vie mehut pitkäkskin aikaa. Ja vauvalla on varmasti kaikki hyvin:)

omenaruusu Joo tää äiti tuntuu olevan juuri sellanen.
Voi ei, noita sun haittavaikutuksia. Koita jaksaa ja :hug: Hyvä kuitenkin kun pikkuveikka jaksaa jumppailla vaikkakin yöllä:)
Toivotaan että sun olo muuttuu paremmaks ja supistelut nyt hellitää kunnolla:)

Chili ja Nuppu 22+3 :heart:
 
dana Jee, en siis kirjoittanut ihan romaania :LOL: :LOL:
Teidän pitää viettää huomenna laatuaikaa jos vaan suinkin mahdollista. Miehesikin oli varmaan rankan viikon jälkeen levon tarpeessa. Mutta ymmärtää varmasti jos kerrot halusi viettää yhteistä aikaa. Meillä ihmekyllä mies tajuaa :LOL: :LOL:
Inhottavia noi flunssat. Toivottavasti saat jotenkin nukuttua tai sit vaan kysyt lääkäriltä kunnon lääkkeet. Kyllä sitä nukkua pitää pysytä:)


Tääkin vois yrittää lähtee nukkuun niin pääsis aamulla ihmisten aikaan ylös:)
 
Chili voi, että muakin ottaa pattiin tuollainen "lastenkasvatus". Totta kai vanhemmat on ne, jotka päättää, ei lapsi. Johan se luo lapselle sen turvallisuudentunteenkin, kun vanhemmat ottavat oman vastuunsa. Tollanen tulee kyllä kilahtamaan myöhemmin vanhempien omaan nilkkaan, kun lapsi kasvaa. Mä oon näitä lapsia nähnyt, joita ei pienenä ole kielletty mistään asiasta ja ovat sitten ihan kamalia pentuja isompana.

Bambina tervetuloa takaisin ja toivottavasti oli vaan harmitonta vuotelua! Onnea ultraan!

Onnittelut vielä kaikille ultrakuulumisista, jos en kaikkia ole muistanut onnitella!

Omenaruusu hyvä, että supparit ovat hellittäneet! Harmi, tietysti nuo sivuvaikutukset, mutta parempi kuitenkin varmaan näin.

äippä-77 sullahan on ollut ikävä vatsatauti, onneksi on ohi! Mäkin sain pojan vatsataudin, mutta ihan lievänä vaan. Oli kyllä silti tosi heikko olo koko ajan, vaikkei tavaraa paljon ulos tullutkaan.

Rae en edes kehtaa sanoa paljon mulle on tullut painoa.... Mä en tajua, mulle tulee näköjään aina tytöistä tätä painoa ja pojista ei. Vaikkei syömisissä ole juurikaan eroa. |O

Olivia no olipahan muori... kaikilla ei vissiin ole omaa elämää :kieh:
Vaan on se kyllä ärsyttävää, kun kaikki ei niitä kakkoja viitsi oikeesti kerätä. Varsinkin keväällä! On sitten kiva, kun on kengänpohjat ja rattaiden renkaat koirankakassa :(

Kaukaloista mäkin olen kaukaloita pähkäillyt, se on oikeastaan ainoa, mikä meiltä puuttuu. Vaikeeta vaan, kun mies katselee nyt autoja ja varmaan jossain vaiheessa auto vaihtuu. Pitäis varmaan autoakin silmällä pitäen katsoa, minkä ostaa. No eipä tässä ole kiire. Kannattaa muuten muistaa yks juttu, kun on noita rattaita, mihin kaukalon saa adapterilla kiinni. Nimittäin ne kaukalot ei ole vauvojen selälle ym. kauhean hyväksi eli kaukalossa ei pitäisi vauvaa tuntitolkulla huvikseen pitää. Eli esim. shoppailla koko päivää niin, että vauva kököttää koko ajan kaukalossa. Tää on muistaakseni ihan lääkärien suositus.

Jokohan tää riittäis tähän aamuun. Ollaan lähössä esikon peliin Vantaalle muutaman tunnin päästä, kivaa!

Sherine + muru 21+2 (kai)
 

Yhteistyössä