Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Heii,
tulin vaan kertomaan että hengissä täälläkin ollaan, mutta flunssan kourissa on menty perjantaista asti. Nenä vuotaa, yskittää, mutta ei tuu kuumetta. Tuntuu et kurkku on päivä päivältä vaan pahempi, tänää sattu jo pelkkä ajatus yskimisestä, nielemisestä tai puhumisesta :(
Tähän päälle unettomat yöt nii paketti on valmis.

Meen tästä sohvalle viltin alle virkkaamaan ja torkkumaan.

Mukavaa sunnuntaita!
 
Lomalta kotiuduttu eilen,ja kiva reissu oli.Rakenneultra on to ja sitä odotellaan.
Flunssaa pukkaa päälle,mutta muuten on olo ihan ok.Viikon sisään vauva on ruvennut potkimaan ja möyrimään ihan hirveesti,mieskin tuntee vaavin hyvin.Ei ole epäilystäkään ettei joku masussa mylläisi =)
Mulla on raskausaikana ollut aina huonoja nuo yöt,ja sama homma on nyt..iltasella ei tule uni ja yöllä heräilee ja valvoo..ja koko ajan väsyttää :ashamed:
 
Auringoinen huomen kaikille =) Kohta ulos reippailemaan koiran kanssa kun on niiin ihana ilma tuolla ulkona!

Hipsu , täällä kans välistä ollu nuo yöunet melko katkonaisia, tai sitten herään aamuisin yliaikaisin! Vaikka saatan illalla sammua kuin saunalyhty, niin silti ei tuo uni ole samanlaista kuin ennen raskautta. Saas nähä millaiseksi unoset menee sitten lopummalla ajalla, kun muutenkin on tukala olo...

Pai , mullakin aika ajoittain tuo selkä oireilee. Lähinnä alaselkää vihloo, jos oon ollu väärässä asennossa. Joskus jopa niin kovaa, että vähän aikaa joutuu seisoon paikallaan, että kova kipu menis ohi.... ja luulenpa että pahenee, kunhan maha tuosta vielä enemmän kasvaa. Oli puhetta viime kerralla neukussa, että pääsen aikasemminkin lääkärille selän takia jos tarvii, parin vkon päästä ois kyl aika et enköhän mä sinne asti pärjää.

Rae , heh, en omista vaakaa mutta tiedän että painoa on tullu lisää sitten viime neuvolakäynnin jälkeen... on tuo ruoka nimittäin sen verran maistunut, ja myös ne herkut :D Viime punnituksessa oli tullu lisää reilu 3 kg.... mihinkähän mittoihin sitä paisutaan, kun on kuiteski jo tuota elopainoo muutenkin liikaa. Noh, sitten kun vaavi syntyy, niin sitten täytynee tehä jotain asialle :D

Pikaista tervehtymistä kaikille flunssan kourissa kärvisteleville :wave:

retuli ja Önni-poika rv 20+4
 
Kyllä sitä immeinen voi pienestä tulla iloiseksi, sain tännään yhen tentin tuloksen ja kirkkaasti meni läpi, siis sain numeroksi 3 (asteikolla 1-5), vähänkö olen onnellinen :heart:

Onnea vaan uusille puolivälin saavuttaneille =)

Täällä olotila vaihtelee laidasta laitaan..välillä iloinen ja onnellinen olo, sitten taas hirmu masentunut ja kipuinen...Onneksi ultra jo tiistaina..ja samalla sen lääkärin vaadin sinne paikalle tutkailemaan tilannetta..Nytti-pieni massussa on ollut tosi hiljaan..ei pahemmin liikehdi, onneksi sydänäänet kuuluu ja siitä olen super onnellinen :heart:

Nukkuminen Mie olen aijemmin ollut erittäin hyvä uninen ja nyt kun on loma ni kävikin niin että eilen ja tänään olen jo ennen 8 ollut silmät sepposen selällään sängyssä..siis normaalisti voin nukku vapaapäivänä tuonne 10 asti...nytkin olen jo ennättänyt tekemään vaikka mitä ja päivä ei vielä edes puolessa..voi voi..Eli suht huonosti nukutaan täälläkin....

Rae ja Nyytti 20+3
 
Moikkelis, ädet!

Aurinko paistaa ja minä makaan läppäri kainalossa peiton alla. Perjantai-iltana alkoi tosi äkisti vatsatauti(jonka kaikesta päätellen noroksi voisin julistaa). Koko yön tuli kamaa puoloentoista tunnin välein molemmista päistä yhtäaikaa. En kyl o pitkään aikaan ollu niin huonossa kunnossa :(. Yli 2kg lähti painoa yhdessä yössä! Lauantai-aamun jälkeen mitään ei ole sit mistään tullutkaan. Olo tosi heikko, eikä aamupalan lisäksi muuta mene alas. Pakko varmaan hakea saikkua ainakin huominen, en voi kuvitella et uskaltaisin edes auton rattiin hypätä, miten sitten työpäivän kestäisin?

Emppu ei ilmeisesti ole taudista millään, kova potkiminen masussa koko ajan :heart: . Huomenna olis puoliväli täynnä, nopeasti aika menee :) .

Ähkystä En oikein tiedä tuleeko ähky aiemmin, vai syönkö vaan aivan sairaasti :D mut lähes aina ruokailu loppuu ähkyyn.

Omanapa nyt vaan mielessä, tauti vie ajatukset....

Aurinkoista sunnuntain jatkoa :hug: !

Odotan & Emppu 19+6 :heart:
 
odotan tuo on NIIIIIIN kauhee tauti!!! :kieh: omasta vastaavanlaisesta taudista on nyt pikkasen vajaa kuukausi ja kauhulla vieläkin muistelen... :$ se oli tosiaan jotain ihan järkyttävää, kun molemmista päistä tulee ja mitään et voi kuvitella suuhun laittavas! ehdottomasti huominen saikkua, mä olin ite vasta keskiviikkona (tauti alkoi la-iltana) työkunnossa...kyllä se vie voimat ihan täysin! joten lepää oikeesti kunnolla... :hug:
 
Heips vaan!

Kaikille sairastajille suuret halit! :hug: Mun hoitolapsilla oli kans melkein kaikilla noro, mutta en onneksi sitä saanut!

Rae, ymmärrän ilosi, mäki kävin just kattomassa että sain kolmosen yhestä aika pikkutarkasta tentistä ja kyllä tekee hyvää! :) Tällä viikolla oli tenttiviikko, nyt pitäis enää olla kolme tenttiä ja kypsyysnäyte, sitten olis kandit paperit kädessä... toivotaan että onnistuu!

Dana, tiedän miltä susta tuntuu, mulla on mies ollu nyt viikot pois töissä ja viikonloputkin töissä tai kaverilla. :| No, parempi se nyt tehdä töitä niin kauan kun niitä on... Onneks parin viikon päästä hänellä pitäis olla loma, kun on viime kesäsetkin lomat pitämättä.

ON. Täällä kaikki hyvin, ihanaa kun tuntee ne potkut :heart: Äiti osti meille vaunut viikko sitten, haetaan ne vasta sitten kesällä. Ne oli emmaljungan viime vuoden mallistosta vikat vaunut, ni saatiin alennusta =) Vaatteita oon kans jo jonkin verran ostanut, ne on vaan niiin ihania!! Tulee tää vauvakin paljon todellisemmaksi, kun katselee noita pikkiriikkisiä vaatteita.
Huomenna neuvola, sit saa nähdä paljonko paino noussu.. Mutta veikkaisin jotain 5kg. Mutta en aio siitä mitään stressiä ottaa, liikun kuitenkin vielä aika saman verran kun ennenki raskautta. Kyllä niitä kiloja ehtii sitten joskus myöhemmin stressata.

Monkki ja Tenho 22+0 POKS
p.s huomenna saadaan ne paperit Kelaa varten, jee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:

Kepsukka
oot kaikki lapset saanut suunnitellulla sektiolla? onko ollut istukka kohdunsuun eessä tai jotain? Mulle ilmeisesti ois tulossa sektio lantion ahtauden takia, selviää vasta kesällä varmasti.
Joo molemmat on leikattu, esikoinen suunnitellulla sektiolla, ku oli perätilavauva eikä tarkkaa painoarviota saatu tehtyä (rv 37+? käänty, 38+? oli ultra ja arvio 3800g, rv 39+6 leikattiin ja paino oli 3815g, et aika tarkka se arvio kumminki oli). Jos olis yritetty alakautta, olis lantio kuvattu jne. Mut ei suositellu Kättärin lääkäri vaan pienellä painostuksella sai mut suostumaan leikkaukseen.
Kuopusta yritettiin alakautta, mut avautumisvaihe pysähty 4-5cm:iin. Oli klo 12 4-5cm auki ja päivän aikana puhkottiin kalvot & nostettiin tipalla suppareita, mut vielä klo 21 oli samassa. Leikattiin ja n klo 22 synty poika. Olisin varmaan jaksanu pidempäänkin, mutta epäluomut supparit oli lopulta tosi kipeitä ja epiduraalin vaikutus alko hiipumaan (eivät antaneet uutta kierrosta, kun ei oltu varmoja leikkaukseen päätymisestä). Lopulta ite pyysin, että leikkaavat ja siihen lääkäritkin pääty.. Eli kiireellisenä mentiin tuolloin, mies ei päässy mukaan saliin, kuten kuopuksen suunniteltuun sektioon pääsi.


Alkuperäinen kirjoittaja Olivia81:
Tekis kauheesti mieli leipoa jotain suklaista, mutta pitäis priorisoida koiran trimmaus. Hmmph. Ehtisköhän molemmat tänään, jos ois tosi reipas?
Se suklaa on prioriteetti nro 1! Sit vasta koiran trimmaus.. Jaa miten niin meillä asuu yks mörrimöykyn näkönen otus :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
Ehkä tämä kaikki kostautuu mulle ittelle sit oman lapsen kanssa et hyvä nyt sanoo ku ei oo vie lapsia mutta mun mielestä perheessä päättää vanhemmat ei lapsi!! Enkä siis halua ketään tällä asialla loukata jokainen tehköön niin kuin parhaaks näkee mut tässä tapauksessa mä olisin tehnyt toisin.
Ja sit illan kruunas vie se että ku kerroin tälle äidille että monelta tänään heräsin ja ai että ku nukutti mukavasti. Niin hän sanoo naureskellen että joo nuku nyt että sit et enään voikkaan ku vauva tulee. Joo mä tiedän että vauva valvottaa ja ollaan vasyneitä mutta ku joka kerta tarvii sanoo samasta asiasta ku puhutaankin nukkumisesta!!!! En kestä!!!! :kieh: :kieh:
Äippä-77 ehtikin jo, mutta ajattelin muistuttaa kans tälleen tosi ystävälliseen sävyyn :heart: että sanelupolitiikkakaan ei oo kovin hyvä vaihtoehto (nimim. joskus sitä kokeillut ja itsekin kokenut). Että jos on hyvät vaihtoehdot (vihreät VAI keltaiset sukkahousut?) ni anna ennemmin lapsen valita. Siten, että vastuu kumminkin on tietty aikuisella. Onko sillä niin väliä, syökö iltapalaks puuron vai vellin, kunhan se iltapala tulee syötyä? Mutta tota vaihtamis-politiikkaa en ymmärrä kyllä minäkään.. Meillä ruokaan suhtaudutaan muutenkin vähän silleen, että syö jos syöt ja jollei kelpaa, ole nälissäsi. Harvassa ne lapset on, jotka nälkään kuolee, jos ruokaa tarjotaan. Kyllä se syömättä jäänyt ruoka kelpaa seuraavalla aterialla, jollei vatsaa täytetä kekseillä tms. herkuilla.

Noista unista. Älkää nyt hyvät ihmiset kuvitelko, että ne yöunet on automaattisesti forever godbye! Ei ainakaan meillä. Joo, vauva VOI valvottaa tosi paljon, tai sitten ei. Joskus käy hyvä tuuri ja vauva nukkuu 4-6h putkeen, syö ja jatkaa saman verran unta "kiltisti". Joskus ei käy tuuri ja kaverilla onkin vaikka koliikki, ni ai että se on ihanat kolme-neljä kuukautta edessä, pahimmassa tapauksessa ilta/yöitkut jatkuu vaikka jonkun allergian takia pitkään. Mutta ei voi tietää etukäteen! Ite jännitän, voiko olla kolmannenkin kohdalla yhtä hyvä tuuri, ku noiden kahden kanssa. Mun sisko on kolmas lapsi ja muistan vieläkin, millaset yöitkut sillä oli; meillä ei nukkunu sinä syksynä kukaan kokonaisia unia..

ON: mä oon ihan koukussa tuohon FB:n FarmVilleen. Voi sanonko mitä.... Mies meni mainitsemaan, et on aika hauska. Eikö sitä sit pitäny kokeilla ja nyt menee koneella päivässä vaikka kuinka kauan jotain turhaa peliä pelatessa. Mut ei malta olla pelaamattakaan :headwall:

Jos olet herkkä tai raskauden suhteen säikky, älä lue seuraavaa, jottei kukaan nyt kehittele kauhukuvia kiusakseen

Sain torstaina tietää, että ystävän kaverin vauva on kuollu kätkytkuolemaan. Vauvalla oli ikää kait 1½kk ja tietty vanhemmat on ihan rikki. Pahaa teki jo pelkästään ajatus.. Perjantaina luin aamupalan ohessa sähköpostia & sain tietää, että puolituttu oli kokenut kohtukuoleman rv 37, synnytyksessä oli tullu kompilkaatio ja oli jouduttu leikkaamaan, ei tule ikinä enää saamaan lapsia (onneks ei ollu esikoinen tulossa, ni ei kaiken pahan lisäks jää kokonaan vaille omia lapsia, vaan eipä tuo lohduta). Ihmettelen, miten voi olla mahdollista kuullaa tuollaisia uutisia (kumpikaan ei niin kovin yleistä oo) ihan samaan aikaan? Kamalaa oli mennä töihin aamulla.. Sähköpostia lukiessa tuli itku ja mies ihmetteli, mikä on; en pystyny kertomaan vaan käskin lukea sen viestin...

Huh, ja iloisempiin kuulumisiin taasen. Nyt jos koskaan on mentävä nukkumaan..
Kepsukka ja masukki (21+3)
 
Mistäs täällä on höpötelty.. no norosta ainakin. Itse sairastin kun esikko oli muutaman kuukauden. Muistan hyvin kun yöllä yritin vessaan ja jouduin välillä makoileen tuossa lattialla, kun pyörrytti niin kaameesti. Juniori huusi samalla sängyssä ja minä vaan makasin ja odotin että pää pitäis niin, että pääsee liikkeelle. Kamala tauti.

Täälläkin masuasukki pitää onneksi jo hyvästi meteliä itsestään.
Painoa ei ole tullut alkuun nähden muutamaa kiloa enempää. Tietty siihen pahoinvointiin ajatellen muutama kilo enemmän, mutta lähtöihin. Ei onneksi tee edes mieli syödä hirveästi ja melko terveellistä haluttaa pääosin, joten hyvin menee. Mutta odotelkaa vaan siskot, minä oon aina lihonu imetysaikaan.. syön kuin hevonen ja kaikki rasvanen ja makea on NIIIN hyvää. Nyt mä oon aloittanu jo tsemppaamisen, että jos ei niin pahasti tällä kertaa.. :kieh:

Sellaistapa tällä kertaa. Siis ei oikeastaan mitään. :LOL:

Punaposket + Tuhina 21+1
 
Huomenta =) Taas uusi viikko alussa. Viikonloppua onkin mukava odotella, kun lauantaille on tiedossa jalka- ja käsihoito. En olekaan ennen käyny, ihana kun pääsee nyt nauttimaan olostaan ja päästä ammattilaisten hoidettavaksi =) Tietty ois ihana nähdä myös kavereita, jos jaksaa niin lähtis sit visiiteille. Kaverit vaan asuu tuolla toisella paikkakunnalla, työn takia asun täällä 90 kilsan päässä...

Kepsukka , aivan kamalia nuo sattumukset mitä on käyny puolitutullesi ja ystävän kaverillesi. Vaikka ei lähipiirissä ole sattunutkaan, ei edes tutulle, niin silti tällaiset jutut aiheuttaa paljon surullisia tunteita ja kyyneliä silmiin. Ei toivoisi kenelläkään tällaisia sattuvan, täytyy vain toivoa ihmisille paljon jaksamista ja voimia surun hetkellä.

Heh, täällä muuten harrastettiin yösyömistä viime yönä :D Heräilin joskus 2 pintaan vessahätään ja sittenpä iski kauhee nälkä, ei kun siis jääkaapille! Ihan mahdotonta miten maha kurni ja oli nälkä, vaikka olin kuitenkin hyvän iltapalan syöny ennen nukkumaan menoa.

Mutta mukavaa viikkoa toivotellen :wave: Nyt täytyy rientää töihin!

Retuli ja Önni-poika 20+5
 
Onnittelut hyvistä ultrakäynneistä ja tyttö/poika-lupauksista :flower: .

Pai80 ja Taatu toivottavasti on selkä jo parempi, ei ole kiva tuo selkäkipu. Itellä se ei vaivaa oikeestaan kuin maatessa, kun on liian pehmee sänky tähän raskauden tilaan :LOL: .

Olivia81 Täällä kans tulee ruuasta ähky, ei enää vatsalaukku vedä samanlaisia määriä kuin ennen.. Varmaan kohtu vienyt vatsalaukulta jo sen verta tilaa...

Laura-vm86 Mulla kans noi iltavalvomiset on historiaa :LOL: . Aina nukahdan sohvalle, lauantaina katottiin miehen kans elokuvaa... tai siis mies katto ja minä nukuin :LOL: - se siitä laatuajasta kahdestaan lasten nukkumaanmenon jälkeen, kun eukko vaan kuorsaa :LOL: :LOL: .

Istukkaverenluovutus sellaisesta en ole kuullutkaan, verta olen kyllä käynyt luovuttamassa spr:lle Oulussa. Oys:ssa ei istukkaverenluovutuksesta ole koskaan puhuttu mitään. Istukasta on kyllä otettu verinäyte ja siitä on äidin niin halutessa tutkittu lapsen riskiä sairastua lapsuusiän diabeetekseen. Meillä esikoisella on riski ja toisella lapsella ei ole riskiä. Esikoisen kans ollaan edelleen tässä diabeetes-tutkimuksessa mukana.
Mutta jos kysyttäis lupaa istukkaverenluovutukseen, toki siihen suostuisin - hyvä asiahan se on.

toka0710 olipa tosiaan erikoista, että velottivat euron laskuerittelystä, minä kans vaihtaisin apteekkia... meillä kun tuo laskuerittely pyydetään aika monta kertaa vuodessa vakuutusta varten. Onneksi ei meidän apteekki ole sellaista koskaan velottanut.

Sherine Tais mulla olla toista oottaessa kokematon neuvolalääkäri, kun laittoi rv 26 mut täyteen vuodelepoon, kun oli kohdun ulkosuu alle sormelle auki??? Minä sitä hiukkasen silloin ihmettelin, kun ei ollut tietoakaan supistuksista ja olo oli mitä mainioin, mutta eipä auttanut kuin maata..

Lasketusta ajasta mulla sama juttu kuin kepsukalla eli la:ta muutettiin np ultrassa viikkoa aikaisemmaksi - mitä kyllä ihmettelin, kun ei mielestämme voi olla hedelmöittynyt viikkoa aiemmin ja rakenneultrassa näyttikin, et alkuperäine la oliskin oikee.. mutta eivät enää rupee sitä muuttamaan. Kaksi aikaisempaa lasta on menneet alkuperäisen la:n mukaan ja silti 10 - 14 pv yli. Mua kans ei haittais mitään, jos lapsi saa syntyä silloin kuin haluaa.. mutta arvelenpa, et jos tääki menee samanlailla yli kuin sisaruksensa (eli silloin menis nyt sit 20 pv yli jos menis normaalisti 14 pv yli) niin rupeevat käynnistelemään jo viikkoa aimmin kuin normaalisti olis syntynyt... :kieh: Aikaisemmin ei ole tarvinnut käynnistää.

nimestä pojan nimi meillä jäi käyttämättä edellisestä odotuksesta, kun tuli tyttö, joten nyt sit "väännettiin kättä" miehen kans tytön nimestä. Hauskaa meillä oli (pienen kustannuksella), kun mietittiin nimeä :LOL: , mutta lopputulokseen ollaan molemmat tyytyväisiä. Nyt on siis pojalle ja tytölle nimet mietittynä. Itse olisin halunnut aikoinaan lapsille 3 nimeä kuten itelläni (ja sisaruksillani) on, mutta mies ei siihen suopunut (miehellä 2 nimeä ), joten meidän lapsilla ei sitten ole kuin 2 nimeä kullakin. Mutta mikään tusinanimi ei tule kummallekaan - oli sitten tyttö tahi poika.

dana88 minkämerkkisen farkun laitoitte? Meillä kans toi tila-auto, enkä suostu sillä parkkitaloihin ajaan... Oulussa on turha vanhempiin parkkitaloihin näillä isommilla autoilla mennä, ne kun on suunniteltu vanhempien ja kapeampien autojen mukaan. Aleksanterin kadulla ja sit toi ODL:n edessä oleva uus parkkitalo on ainoot, mitä voi miettiä... mut itse en tosiaan halua parkkitaloihin ajaa, etin suosiolla ison parkkipaikan muualta.

painoarvio meillä painoarvio oli ultrassa 353 g ja meinas et vastaa viikkoja 20+2, joka olis ollut kuukautisten mukaan ja np ultran mukaan muutettu oli 21+1.

Pai80 Mulla kans sama homma et tunnen huonoa omaa tuntoa siitä, kun raskaudet on lähteneet alulle lähes aina eka yrittämällä ja menneet kaikinpuolin hyvin. Meilläkin kun on ihana kaveripariskunta, jotka olisivat mielestäni aivan ihania vanhempia ja eivät saa lasta. Ovat yrittäneet jo toistakymmentä vuotta lasta, mutta ei ole onni suosinut, joten todellakin tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että jotkut saa niin helpolla ja toiset ei ollenkaan... Mutta toki olemme lapsistamme kiitollisia ja rakastamme heitä yli kaiken.

Olivia81 Olipa melkonen mummo :LOL: , minä oisin varmaan tehnyt samoin kuin sinä.

Rae89 Tämänhetkistä painonnousua en tiedä, kun en ole tohtinut puntariin mennä. Painoa on kertynyt jo aikaisemmilla neuvolakäynneillä ihan kiitettävästiä - en edes kehtaa kertoa... Ruoka maistuu ja varsinkin makea turhankin hyvin, joten raskauden ja imetyksen jälkeen on odotettavissa kunnon painonpudotuskuuri :LOL: . Mutta en ressaa sillä vielä itteäni, koska synnytyksessä lähtee painoa jo ja imetykselläkin ihan kivasti ja loput lähtee hiihtokuurilla (viime keväänä laihdutin hiihdolla ja ruokavaliolla 3 kk:ssa 10 kg).

bambina tervetuloa takaisin reissusta. Ainahan vuoto säikäyttää, mutta toivotaan, että se oli harmitonta. Oisko istukan reunasta vähän vuotanut, se on ilmeisesti yleisin syy..

maamin82 meillä lauantai siivottiin ja sunnuntaina käytiin koko perhe uimassa. Onnittelut kihlajaispäivästä. Minä kans aattelin, et tänä vuonna vois jotain erikoista kehitellä kihlajaispäiväksi (vaikka ollaan oltu naimisissa tänä vuonna 8 vuotta), kun ollaan oltu 10.10.2010 10 vuotta kihloissa :LOL: - mies valitsi kihlajaispäivän päivämäärän aikoinaan, mut eipä hokattu miettiä tuolloin tollasta hauskaa tulevaisuuden päivämäärää...

Chili25 Kyllähän se tosiaankin pitäis olla niin, et vanhemmat päättää lapsen puolesta tai korkeintaan antaa kaksi vaihtoehtoa, joista lapsi saa valita. Kaveripariskuntasi varmaan tulee aikoinaan huomaamaan missä tekivät virheen... ovat jossain vaiheessa helisemässä pahemman kerran lapsensa kanssa. On tullut täälläkin näitä tapauksia nähtyä ja ei ole hyvää seurannut siitä...
No tokihan vauva valvottaa... mutta ei aina. Meillä esikoinen nukkui heti 6 h putkeen, kun tultiin OYS:sta kotiin ja nuorempi 9 h =), ei ole meillä ollut uniongelmia lasten kans, paitsi esikoisen kans alkuun, kun oli ilmeisesti koliikkia ja meni n. klo 1 (ja ylikin) yöllä ennenkuin päästiin nukkuun, mut sit tosiaan nukuttiinkin toi 6 h putkeen. Sen lyhempiä yöunia meillä ei olla nukuttu.

äippä-77 ja Odotan mahatauti on kyllä niitä viheliäisimpiä - varsinkin noro ja sitä ei kyllä toivois pahimmalle vihamiehellekään. Vetää kyllä kunnon melko veteläx... Pikaisia toipumisia!!!

flunssaisille paranemisia, toivottavasti flunssa pian hellittää ja olo paranee.

Kepsukka Mua kovasti yritetään mukaan tohon farmvilleen, mut just tuosta syystä en ole siihen lähtenyt... nytkin menee jo liikaa aikaa koneella ja sit menis varmaan koko päivä :LOL: - en tohi edes kokeilla.
Noin ikäviä uutisia on aina kamala lukea :'( ja vielä kamalampi raskaana ollessa - itku tulee...

ON: Viime viikolla en paljon kerennyt kommentoimaan, vaikka lukemassa kävin jutut. Oli monenlaista menoa, esikoisen käyttöä tutkimuksissa ja eiköhän nuoremmalle tullut pitkään jatkuneen flunssan seurauksena korvatulehduskin - pitkästä aikaa... Viikonloppu meni siivotessa, uimassa perheen kans jne.
Välillä on ylävatsalla tuntunut rasituksessa kipuilua, mutta se on mennyt sitten ohi. Vatsa toimii taas nomaalisti ummetuksen jälkeen. Tässä koneella ollessa rupes jo tuntuun, et onkohan jotain tapahtunut kun ei tuntunut liikkeitä, kuten yleensä aamuisin, mut johan alko Hippu sit ilmotteleen itsestään :heart: - nukku varmaan myöhempään, kuten me muutkin lomalaiset :LOL: . Olen siis lasten kans kotona ja mies töissä. Miehellä kun meni talviloma Dubaissa ollessa. Pojalla taas ei tällä viikolla ole eskaria ja typykin on pois hoidosta.
Torstaina olis neuvola ja silloin saan myös kelan paperit ja ajan sokerirasitukseen.

Nytpä en muista muuta mitä pitäis kommentoida - pikapikaa luin juttuja läpi...

SMSM ja Hippu rv 22+0 POKS (tai rv 21+1)
 
Hellou! 4,5 päivää lomaan!

Odotan Suuret sympatihalit täältä! Noro-virusta tuntuu olevan nyt tosi paljon liikkeellä. Toivottavasti voit jo paremmin.

Kepsukka Suklaa priorisoitu ja sen seuraksena koirasta on trimmattu vain puolet. :D Etutassut, rinta ja korvat on niin siistit, mutta takatassut on kuin jollain mammutilla (tai muulla tosi karvaisella otuksella).

retuli82 Ai hitsit kun oon kateellinen noista sun käsi- ja jalkahoidoista! :) Se on niin ihanaa! Ja mä en ainakaan ole koskaan onnistunut itse saamaan jaloista niin nättejä, kuin ne on jalkahoidon jälkeen. Meinasin itsekin varata ajan ennen lomaa - ois kiva kulkee sandaaleissa nättien varpaiden kanssa, mutta en sitten raskinutkaan.

Mua kiukuttaa täällä töissä, kun huomasin juuri, että joudun olemaan sekä pääsiäismaanantain että helatorstain töissä. Mrrr. Merkkasin jo kalenteriin, että aloitan tästä hyvästä äippäloman jo 4 päivää aikaisemmin. Esimies ei suostu maksaan ylitöitä, niin pidän sitten molemmista tuplavapaat. Niin kerta.

Mitäs muuta? Väsyttää ja unta riittäis 20h vuorokaudessa. Alan nyt laskee minuutteja lounasaikaan. ;) Kivaa päivää mammoille!

Olivia & Vauveli 22+1
 
Hei! En ookkaan kirjotellut pitkään aikaan :ashamed: rv 21+4 männään :)

Istukkaverestä, haluaisin kans luovuttaa mutta oon käsittänyt että sitä ei kerätä kuin Hesassa Kättärillä ja Naistenklinikalla :/ Istukka/istukkaveri kuitenkin ilmeisesti tutkitaan Suomessa kaikilta synnyttäjiltä koska siitä voidaan selvitellä ainakin mm. vauvan hapetusta synnytyksen aikana :)

Noron sairastin kahdesti kahden viikon sisään ja olin jo ihan varma että kuolo tulee, oli se niin karmea tauti :x Tyttö mahassa ei kuitenkaan ollut millänsäkään vaan potkiskeli villinä neuvolan doppleria niin että rutina vaan kävi :eek: Tyttöä siis kulemma 4D-ultran mukaan odoteltaisiin :)

Äippäloma järjestynee kivasti kun toukokuun ajattelin pitää kesälomaa ja 1.6. aloitella mammailuloman :D

:heart: Lumo & Tyttä
 
Tulin poksahtamaan

POKS 23+0

FB:n ryhmästä: Milläs nimellä se siellä olikaan?? Mä en muista?

Odotan tämänviikkoista neuvolaa ja sitä että sen jälkeen saakin sitten lähetellä kelaan hakemuksia.
Selästä pitää voivotella siellä ainakin, kun lähtee jalat alta. Joku kumman häikkä tuolla aivan alaselän nikamissa on. :eek:

Tänään on huono päivä, joten menen odottelemaan josko ruoka valmistuisi ja olisi hyvää.. eikö se tuo parempaa mieltä? ;)

T; Mattila and the mama.
 
Rakenneultrassa käyty ja onnellinen kyllä saan olla, kun kaikki vauvalla hyvin :heart: Ultraaja teki perusteellista työtä, selitti vielä kaiken niin, että minä ja mieskin pysyimme kärryillä koko ajan. Kokoarvio 355g. Vauva vastasi viikkoja. Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se, kun ultraaja lopuksi sanoi, että tehän ette halua tietää sukupuolta, vai? Noniin, mikä tilanne, mä olin ihan kahden vaiheilla ja olisin niin halunnut kyllä tietää, mies ei. Ja tietty mulle tuli semmonen olo, että ultraaja oli nähny pippelin, ku sillain sanoi. Utelin asiasta niin sanoi vaan, että riippuu jalkojen asennosta ja voi nähdä sen toisenkin vaihtoehdon, ei ainoastaan pippeliä. Eli mitä tosta nyt sitten päättelisi :| Mutta tosiaan, hyvin on mulla asiat, jos tuo on ainoa asia mitä pohtia ultran jälkeen! Eli sukupuoli säilyy salaisuutena synnytykseen asti.

Ihana oli kyllä oma ihana vauveli nähdä :heart:

Nyt kotihommien pariin, koululainenkin juuri kotiutui. Hyvää maanantaita kaikille ja erityisesti IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ :flower:

Päpsy ja pikkunöösi 20+4
 
23+0 poks! Lapseni juhlisti poksumista heti aamulla yrittämällä työntää jalkaansa vatsastani läpi.. :p En keksi mistä muusta ois ollut kyse, tuli paineen tunnetta mahaan ja oikeasti toiselle puolen alavatsaa ikään kuin kasvoi SARVI! Kerrassaan mielipuolinen tunne ja näky! :LOL:

Painoa on tullut ekasta neuvolasta 6 kiloa ainakin kotivaa'an mukaan :ashamed: Nyt pitäis kyllä alkaa vähän skarppaan. Laadin jo tälle viikolle suhteellisen terveellisen ruokalistan kauppareissua varten, mutta perhana kun työhön kuuluu paljon tilaisuuksia, joissa on tarjolla herkkusämpylöitä miljoonine juustoineen ja ties mitä leivoksia, emmä voi olla syömättä kaikkea mitä nenän eteen tuodaan :p

Lukutoukille suosittelen eilen päätökseen saamaani Sofi Oksasen Puhdistusta, jollei ole vielä lukenut. Kaunis, ahdistava ja tosi upeasti koottu tarina. Mutta ei tosiaan mitään hyvän mielen lukemista varsinaisesti.. :$

Hurmaavaa naistenpäivää, pionipuskia ja vähärasvaisia kakkupaloja kaikille heinämamoille! :flower: :flower: :flower:
 
Hyvää naistenpäivää kaikille! Päivän kunniaksi sain pahoinvointini takaisin ja hirveet selkäsäryt alkoivat... :x

FB-ryhmästä, onko se jotenkin rajattu/suljettu? laitoin joitakin päiviä sitten hakemuksen,muttei mitään kuulunut, vai tuleeko siitä joku ilmoitus ylipäänsä? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Hyvää naistenpäivää kaikille! Päivän kunniaksi sain pahoinvointini takaisin ja hirveet selkäsäryt alkoivat... :x

FB-ryhmästä, onko se jotenkin rajattu/suljettu? laitoin joitakin päiviä sitten hakemuksen,muttei mitään kuulunut, vai tuleeko siitä joku ilmoitus ylipäänsä? :ashamed:
FB-ryhmään hyväksynnästä ei ilmeisesti tule mitään ilmoitusta tai ainakaan mulle ei tullut. Käy katsomassa ko. ryhmää, onko ilmestynyt ryhmiisi.

Lumo Ilmankos OYS:ssa ei ole koskaan puhuttukaan mahdollisuudesta luovuttaa istukkaverta.

Mattila FB ryhmä on nimellä Heinäkuiset 2010 ja niitä kun on kaksi, niin se missä ei ole kuvaa.
Minä kans odotan tämänviikkoista neuvolaa ja ajattelin ottaa siellä puheeksi kun epäilen et mulla on joku tulehdus, hiivatulehdus? Alapäätä kutisee ja välillä kipuileekin, mutta mitään kokkareista valkovuotoa ei ole kuten hiivatulehduksessa yleensä. Jos vaikka otattas jotain kokeita tms.?

päpsy79 Teillä on sitten jännättävää loppuun saakka :LOL: , ei senpuoleen. Jännään itekkin kumpi pitää paikkansa: oma mutu-tuntuma pojasta vai kätilön näkemä tyttö??? Pettääkö mun äidinvaistot mut :LOL: :LOL: .

kardemumma Täällä on kans Hippu niin kova potkimaan ja potkii niin napakoita potkuja/myllertää. Ei kaksi edellistä lasta ole tällaisia potkijoita olleet, paljon vaisumpaa meno on ollut ja näillä raskausviikoilla olen vasta jotain alkanut tuntemaan, nyt olen tuntenut jo rv 13 asti liikkeitä. Miehelle olen jo tuumannutkin, et ny saadaankin oikeen vilkas ja pippurin lapsi (voiko olla enää pippurisempaan/tempperamenttisempää/menevämpää tyttöä, kun mitä meillä jo on :LOL: :LOL: ). Poika on niin rauhallinen ja helppo lapsi, mutta toi typy on kyllä järkännyt meille "sydäreitä" eräänkin kerran karkailuillaan yms.



SMSM ja Hippu rv 22+0
 
kardemummma Tuo Oksasen Puhdistus tuli luettua toissa joulun aikaan. Hyvä kirja, vaikkei tosiaan mitään mieltäylentävää tavaraa.

Mä koitan kuumeisesti miettiä hyvää luettavaa lennolle (yli 10h!). Oon ihan kauheen huono nukkuun koneessa, joten tuossa ehtii ainakin yhden kirjan lukaista. Kävin sitten eilen ostaan Sophie Kinsellan Twenties Girl (ihan hömppää ) ja Patricia Cornwellin Scarpetta (näihin oon tosin jo vähän kyllästynyt). Toki tarjolla ois ollut vaikka kuinka monta lapsen kasvatustaopasta, mutta päätin jättää ne vielä hyllyyn. =)

Mulle suositeltiin ruotsalaisen kirjailijan dokkareita Tukholman alamaailmasta (en nyt kuollaksenikaan muista kirjailijan tai kirjan nimee). Ei vaan nappaa nyt kun oon just saanut Larssonit luettua. :)

Ihania muuten tuollaset kunnon vauvan potkut (katsotaan, mitä mieltä oon parin kk päästä ;) ). Täällä vauva puuhaili eilen kovasti, mutta tänään on taas ihan hiljaista. Mun mielestä sen pitäis ainakin kerran parissa tunnissa muistuttaa olemassa olostaan.
 
Mulla on tullu varmaan noin 5 kg alusta alkaen. Mutta kannattaa muistaa, että painonnousu on todella yksilöllistä ja tosi suurta roolia on myös alkupainolla/painoindeksillä. Itsellä painoindeksi oli ennen raskausta noin 20 ja painoa saa kuulemma tulla ihan huoletta 15 kg ja se on silti vielä ihan normi määrä minunkokoiselle. Mutta toki jos on alkupainoa enemmän, on selvää, että painoa ei kestäis tulla kovin paljon. Itselläkin kyllä ressaa vähän kun tuon 5 kg nousun vuoksi alkaa uusi kymmenluku häämöttää.. KÄÄK :ashamed:

Muuten kaikki ok, olen päässyt melko hyvin liikkeellekin nyt ja tuntuu tosi kivalta olla taas mukana maailman menossa. Tällä vkolla ei mitään neuvoloita tai lääkäreitä. Vasta 4 D ensi viikon keskiviikkona. Onneks pikkunen tosi usein potkii äitiä oikein kunnolla, niin ei tartte kantaa huolta niin paljon. Illallakin oli tosi vaikea nukahtaa kun tuntui olla kova hinku päästä vatsasta läpi tuolla pikkuneitillä!! :heart: :heart:

Aurinkoista viikon alkua kaikille!! =)
 
SMSM kuinka se kätilö näki tytön olevan tulossa? Näki tytön sukupuolielimet vai poissulki poikamahdollisuuden?( eli jos ei näy pippeliä on tyttö )

Pikkuisen jäänyt mietityttämään sukupuoliasia.... :whistle: Mulla on itsellä tyttöolo
 
päpsy79 Meille sanoi kätilö, että näyttäisi tyttö olevan tulossa kun ei näy mitään mikä viittais poikaan. :) Ja luutkin näytti häpyluilta. Itsekin nähtiin kuvasta, että tytöltä näytti. Mutta on meille poikakin hyvin tervetullut!
 

Yhteistyössä