Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

SMSM Ihmettelit mun uimassa käyntiä. Niin juu kyllä sit ittekkin pähkäilin mut tulin sit siihen tulokseen että ei kohdun suu oo voinut kolmess viikossa auveta. Mistä en tietty voi todellakaan olla varma. Mut kävin sie uimassa siis vaan kastamassa ku oli kuitenkin aika pirun kylmää:) Et toivon että siinä ei mitään kerenny mihkään meneen :LOL: Enemmän pelottaa että mitä sieltä kylpytynnyrin vedesstä on mihkäkin menny:)

Nyt tekee kipeetä:( Onko noi "säköiskumaiset" riipasut reisissä jotain supistuksia vai mitä ne on?? Ja nyt sit vauva painaa päällään tonne alas niin että tuntuu ja koko lantio on ihan tulessa. Josko tää nyt oikeesti lähtis täältä tuleen!?

Nyt jumppapallon päälle istuun jos auttais asiaa:)

Chili ja neiti 38+5 :heart:
 
Onnea, Onnea, Onnea vauvautuneille perheineen :flower: :flower: :flower: !!!
:heart: Ihana lukea vauvauutisia :heart:

Mulla on huomenna neuvola. Silloin arvioidaan käynkö nyt 2 kertaa viikossa nla:ssa. Lääkäri oli sitä mieltä, että vähintään kerran viikossa pitää seurata verenpaineen vuoksi.
Joka toinen viikko on äitipolille aika.

Mä oon onnistunut riekaloimaan kaikki äitiyshousut :ashamed: -arseessa ihan ammoreiät. Hame päällä ei toisaalta näiden jalkojen vuoksi huvittaisi paljon kulkea. Yksi setä oli saada (ajatuksen tasolla) nelikolmosen feikkicroksin otsaansa, kun mulkoili tosi pahasti mun jalkoja kauppareissulla. Toivottavasti tää turvotus lähtee nopeasti pois synnytyksen jälkeen, mä haluan nätit kengät jalkaan...

Tänään oon ollut naimisissa ruohonleikkurin kanssa. Mulle iskee oikein himo laajentaa jo nyt yli-isoa nurmialuetta, joten suhde punaisen silppurin kanssa on pitkä.

Kissa ei ole vieläkään synnyttänyt. Äsken se ramppasi niin levottoman oloisena edestakaisin, että voi olla, että meillä on huomenna kissanpentuja.

Mullakin on lukihäiriö-alkkareita lajittelemaan :LOL:
(Lukihäriö on vakavaasia :) )

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 36+1

Pakko oli vielä lisätä:

Mitä teille muille on sanottu uimisesta? Mulle ei mitään muuta, kun, että hyvä homma. Ja oon siis kertonut uivani järvessä melkein päivittäin. Kohdunsuun tilanne on katsottu rv 8, joten mulla ei ole aavistustakaan, mikä alakerran tilanne on.




 
Nuo teitin lukihäröt piristi kyllä kummasti!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
piti ihan tarkistaa omaa naputtelua, et mitähän sitä mahto kirjottaa..

Dana :hug: kannattaa soittaa liittoon ja tarkistaa. Useimmilla aloilla on työehtosopimuksessa, et perheessä olevan sairastapauksen vuoksi saa pakottavassa tilanteessa olla sairaslomalla, mutta tietty palkattomalla. Siis sopis teidän tilanteeseen hyvin.. Uskomaton esimies!

Nyt tää nuhanenä lähtee nukkumaan. Vauvakin ollu kovin hiljanen tänään (ja eilen) että pikkasen alkaa huolestuttaa, vaikka varmaan vaan omaan väsymykseen reagoi. jollei huomenna vilkastu, pitänee soitella Jorviin. Keskiviikkona olis toisaalta neuvola ja niin, Olivian ja Pain (ookko mukana?) kans synnytystreffit, et kaipa sitä vois aika huoleti jo kohta ollakin :D

Kepsukka ja masukki (viikot ihan hepreaa eikä jaksa tarkistaa)
 
ai niin, te mietitte tota uimista.. mulle sano lääkäri siellä synnytystapa-arviossa, ku kysyin, et voi uida niin kauan et vedet menee, ei haittaa vaik olis paikat alkaneet avautumaan. Sit ei sais enää mennä luonnonveteen eikä uimahalliin, ku kalvot puhkee ja lapsvesi lorisee.. Ihan ku siinä kohtaa suuntaisinkin tuohon Espoonjokeen mieluummin ku Jorviin?
Kai se on vähän näitä eri-käytäntö-eri-ihmisillä -juttuja?
 
Zeenahille rutkasti onnea! Kiva saada tyttöjäkin useemman pojan seuraksi.

Dana, onnea kotiutumisesta. Mutta jopas se miehen työnantaja on kyllä jääräpäinen. Ja oliks se niin, että sun mies oli pitämässä vähemmän kuin sen 3 viikkoa isyyslomaa nyt aluksi. Jos pitää vaan 2 viikkoo kerralla niin se ilmoitusvelvollisuus on vain 1 kk aiemmin. Ettei varmaan kovin pitkästä ajasta jää ees kiinni, ettei olis ilmoittaunut ajallaan. Mutta siis onneks sulla nyt kuitenkin on mies apuna siellä. Pikaista toipumista ja vauvantuoksuista arkea!

Kyljen kääntämisestä Ihan tuskaa se on välillä täälläkin. Lähinnä sattuu tohon häpyliitokseen. Irvistämättä ei tosiaan pysty kylkeä kääntämään ja välillä ei meinaa pystyä edes irvistämällä.

Saga 39+2
 
Onnea Marta, dana88, Lauravm-86, NeLa ja Zeenah! :flower:

Jopas täällä onkin alkanut tapahtumaan, ettei ole pinon otsikkokaan pysynyt ajantasalla. Taitaa tosin Martalla olla tällä hetkellä parempaakin tekemistä kuin päivittää ekan sivun listaa. :)

Täällä pikkuihminen ei osoita vieläkään mitään merkkejä yksiönsä vuokrasopimuksen lopettamisesta. Asiaa ollaan yritetty edistää mm. kaivamalla tontille kaapeliojaa ja pyörähtelemällä lavatansseissa, mutta eipä ole noistakaan ollut apua. Torstaina on vielä neuvola ja perjantaina lähtee neuvolasta lähete äippäpolille, jos/kun 40+0 tulee täyteen. Nähtäväksi jää, tuleeko lähtö äippäpolille heti samana päivänä ja vaatiiko tilanne käynnistystä jo silloin.

Meillä "ruohonleikkuu" on mun hommana sekä talossa että puutarhassa. :D Oli tosin jo ennen raskauttakin. Sain vapaat kädet ajella sellaiseksi mikä itseäni miellyttää ja pitäähän ajelun lopputulokselle tehdä aina tarvittavat laadunvarmistustoimenpiteet... ;)

 
Dana, voisiko sun mies hakea itselleen sairaslomaa? Varmaan tilanteeseen löytyisi joku ymmärtävä lääkäri. Kuulostaa tuo esimiehen touhu aika uskomattomalta. Sehän olisi silloin palkallista vapaata ja siihen ei esimiehellä pitäisi olla mitään sanottavaa, eikä sen perusteella voi irtisanoa. Mars, vaikka päivystykseen "itkemään" tilannetta.
Mie pidän peukkuja pystyssä, ettei tarvitsisi stressata tilannetta...

T:vatsakasilmanvauvaa ja se tyyppi

 
Hyvänen aika miten monta sivua kirittävää kun en eilen sitten illalla jaksanut enää koneelle tulla!

Karvat rehottaa täälläkin, jes. En oo jaksanut ite yrittää siistiä, eikä kyl onnistuiskaa, hyvä että varpaat saa pestyä suihkassa kikkaillen. Miestä en ole pyytänyt, enkä taidakaan. Ehkä mä selviin, eipä tonne kurki kukaan ja rannallakaan ei tartte nyt bikineissä olla joten sama se. Kaikkea ne lääkärit ja kätilöt on nähnyt, toivottavasti :)

NeLalle suuren suuret onnittelut pojasta! :heart: ja Zeenahille onnea tytöstä! :heart:
Mäki haluuuun!

Pai80: Mulle kans on hyvää vauhtia kehittymässä pelko käynnistykseen joutumisesta. Ekana jännää koska syntyy ja syntyykö etukätee ja nyt tuntuu taas että ei kiinnity kunnolla vauva ja että junnataa paikallaa vaan. Ois kiva jos käynnistyis luonnollisesti... Saapi nähdä kuinka tässä käy.

SMSM: Täällä kans kyljen kääntäminen ja sängystä ylös nousu sattuu niin ettei ole tosikaan! Ihan saa keskittyä siihen ettei vaikeroi ja herätä miestä kun yöllä lähtee vessaan tai vaihtaa asentoa. Mulla se kipu on kans jossain tuolla nivusissa, alamahassa ja häpyliitoksessa. Iltasin aina ahdistaa kun tietää että kohta taas sattuu kun sänkyyn menee :(

Chili:
Mulla kans vauvan liikkeet saa mahan kovaksi ja supistaan. Kaverilla aika paljon voimaaki jo ja liikkeet kyllä tuntuu napakoina! Sitä sitte koittaa silittää mahaa, että supistus helpottas ja oma oloki siinä paranis.

Dana: Arghh tota pomoa! Tuntuu olevan oikee tärkeilijä ja niin itteensä täynnä, vois pikkasen ajatella tilannekohtaisesti ja inhimillisesti. Vihaksi pistää! Mut ihana, että pääsitte kotiin :)

Omaa napaa:
Eilen oltiin tosiaan korkeasaaressa neljä tuntia ja käytii vielä syömässä helsingin keskustassa. Siinä se koko päivä menikin, matkoihin meni 2,5h per suunta. Olo oli suht ok siellä, välillä tuli supistuksia ja puukon iskuja mutta selvittiin. Kotona kyllä väsytti!

Tänään neuvolassa kaikki ok, vauva ei tosin vieläkää ole kunnolla kiinnittynyt. ÄH! Sf on nyt 35cm jo..

Päivä yhdestä asti tänään on tullut suht kivuttomia supistuksia, mahan kovettumista siis, mutta nyt iltaa kohden on tullut mukaan taas menkkajomotuksia. Aika epämukava olo kyllä. Viime yönä heräsin niin kipeisiin supistuksiin että hyvä ettei itku tullut, mutta sitten neki rauhottui ja nukahdin jossain vaiheessa.

Mä niin haluisin tietää alakerran tilanteen! Ois lohduttavaa tietää, että edistystä tapahtuu jos tapahtuu. Eipä auta kun odottaa että lähtee synnytys käyntiin, lähtis nyt jo! Vielä ehtii kesäkuussa syntyä, tää viikko ois aika hyvä aika syntyä. Miehellä alkaa eka kesäloma nyt sunnuntaina ja siihen perää sit isyysloma.
Kovasti me vauvalle jutellaa, että synnys jo :)

Mut taidan hipsiä petii kipuineni, tulispa lähtö vaikka ens yönä. Toiveajattelua...
 
Mäkin täällä elättelen toiveita et yöllä tulis lähtö, mutta toiveajattelua kun ei oo mitään merkkejä ilmassa.

Taidanpa mennä sänkyyn tunnustelemaan liikkeitä (vähänlaisesti ollu taas tänään...) ja lueskelemaan kirjaa.
 
Onnittelut teille kaikille, jotka ootte vauvan jo saaneet!!! :flower: :heart:
Toipumisia ja jaksamista vauva-arjessa!!! :)

Uimisesta piti kommentoimani, että täällä päin vissiin suositus, että viimeisen kuukauden aikana ei enää saisi mennä uimahalliin tms, mutta luonnonvesissä voisi ainakin kastautua. Jos mitään erikoisempaa ei tapahdu, niin vähän aateltiin, et jos uimarannalle mentäis joku päivä tässä, kun on niin lämmintäkin luvattu. En kyl tiiä, uskallanko itse mennä uimaan, mutta esikoinen pääsis sit ainakin. :)
 
Amatille onnitteluja :flower: !

Kaikesta tulee yks kaks totta. Mä en jaksa enää odottaa...
Nukuin tossä päikkärit 19-20.45. Fiksu veto, nyt ei tarvii nukkumista miettiä vielä piiiitkäään aikaan.

Karvoisa; mä olen urhoollisesti ajellut vaikka mitään en ole nähnyt. Onpahan ainakin suuremmat pois :LOL: . En ole moneen vuoteen karvojen kanssa elänyt niin en osaa nytkään...

Hei, tänäänhän on poksumispäivä; 36+0 :heart:
 
Onnea mielettömästi kaikille vauvan jo saaneille!

En uskalla ruveta teitä luettelemaan nimeltä, kun täällä silmät ristissä nuokkuessa kuitenkin unohtaisin jonkun. Kaikille siis onnea tasapuolisesti! Kunhan jaksatte, niin kirjoitelkaahan synnytyskertomuksia. Kaikki likaisetkin yksityiskohdat kiinnostavat, kun ei ole aiempaa kokemusta.

Täällä on myös kyljen kääntäminen yhtä tuskaa. Ja voin kertoa, että sattuu vielä paljon enemmän kun sitä yrittää kääntää sohvalla tai patjalla. Meni eilen hermo totaalisesti mieheen ja draamakuningattarena päätin nukkua sohvalla, josta vaihdoin keskellä yötä patjalle, joka ei ollut sen häävimpi vaihtoehto. Sitä ennen heittelin tavaroita - niitä harvoja, jotka oli jo purettu paikoilleen muuttolaatikoista. Itku ei kauheasti auttanut, vaan fiilis oli edelleen aamulla todella paska. Tämä ikuisesti jatkuva muutto raastaa hermoja ja miehen piti eilen auttaa mua tyhjentämään entistä asuntoa, mutta löysi sitten parempaa tekemistä poikansa ja sen kavereiden auttamisesta, joten homma ei edistynyt mihinkään. Tänään onneksi saatiin vähän edistymään, mutta ihan v**un vaiheessa tää on. Kukaan ei varmaan jaksa enää edes lukea kun jauhan vaan aina tästä typerästä muutosta. Äsken oli taas ihan järkyttävä riita. :(

Sairaalakassia ei olla muuten vieläkään pakattu :) jää varmaan koko kassi kotiin. Näin olen näköjään tehnyt niitä hienoja soittolistoja iPodiin, joista voi sitten valita tunnelmaan sopivat... Hyvä jos saadaan joku pahainen cd-levy mukaan, kun nekin on suurimmaksi osaksi vielä laatikoissa.

Mulla on jotenkin sellainen tunne, että tää menee kanssa yli ja roimasti. Kunhan ei menisi niin paljon yli, ettei enää päästä sinne Haikaranpesään (yli 42 vkoa). En haluaisi myöskään, että synnytystä käynnistettäisiin. Täytyy tarvittaessa ottaa sitten jotain muita keinoja käyttöön. Avoppi suositteli lattian pesemistä kontallaan.

Taidan yrittää mennä nukkumaan, että voin aamulla mennä jatkamaan sen vanhan asunnon tyhjentämistä. Vielä kun tietäisi mihin sitä päänsä kallistaisi.

Kauniita unia, vauvojen kuvia!

Solnushka 39+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili25:
SMSM Ihmettelit mun uimassa käyntiä. Niin juu kyllä sit ittekkin pähkäilin mut tulin sit siihen tulokseen että ei kohdun suu oo voinut kolmess viikossa auveta. Mistä en tietty voi todellakaan olla varma. Mut kävin sie uimassa siis vaan kastamassa ku oli kuitenkin aika pirun kylmää:) Et toivon että siinä ei mitään kerenny mihkään meneen :LOL: Enemmän pelottaa että mitä sieltä kylpytynnyrin vedesstä on mihkäkin menny:)
Juu, tosiaan ihmettelin, kun itellä oli neuvola 11.6, oli ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu kiinni, 17.6 ulkosuu edelleen sormelle auki ja sisäsuu sormenkärjelle auki ja tuolloin neuvolan täti ei enää suositellut uimista. Vartavasten halusin neuvolan tädin kattovan 17.6 vielä alaosaston tilanteen, että tiedän tohinko enää uida jussina... Joten jätin suosiolla väliin uinnin, kun täti ei enää uintia suositellut... ja taitaa jäädä tänä kesänä turkki päälle... En tiiä tohtiiko loppukesästäkään uimassa käydä, jos ei alaosasto kerkeä tarpeeksi parantua synnytyksen jäljiltä ja toiseksi etten saa rintatulehdusta... Mutta toivotaan, ettei uinnistasi/kylpytynnyristä aiheutunut mitään ongelmia :hug: .
Niin siis kyllähän se neuvolan täti sanoi, et onhan siinä kalvot vielä välissä, et ei vauvalle tuu mitään, mut silti ei suositellut uintia enää - en osaa sanoa miksi.

Mulla kans vauvan liikkeet saa mahan kovaksi ja välillä tuntuu polttelua selän puolellakin.. et suppareitahan ne on ilmeisesti.

Olipas helpottavaa kuulla, et muillaki on noita kipuja alaosastossa kylkeä kääntäessä - en kärvistele yksin - vaikka ei noita kipuja kenellekään toivois... :hug:

Onnittelut Danalle ja perheelle kotiutumisesta. Onpas tosiaan tympeä esimies miehelläsi, mutta toivotaan, et hänen päänsä kuitenki kääntyis ja miehesi saisi lomaa pitää vielä. Eikös ne ois OYS:sta voinu kirjoittaa miehellesi jonkun todistuksen, että tarviit välttämättä apua kotona tai esim. sairaslomaa? Ja kannatta tosiaan olla yhteydessä liittoonkin tässä asiassa... et eikö mitään porsaanreikää löydy??? työnantajan nujertamiseksi.

amati Onnittelut "pienestä" pojasta :heart: :heart: :flower: . Toivotaan, että vauvan tila normalisoituu ja saat pikkuisen kainaloon.
Näitähän alko tuleen sit heti kerralla ku liukuhihnalta. Onko joku vielä kärryillä kuin monta heinäkuista on jo syntynyt? Minä en enää pysy laskuissa :LOL: .

Ja sitten niitä neuvolakuulumisia:

rv 38+0 (36+3)
pissa puhdas (sama)
paino +1400 (+817) hui - turvotusta tullut lisää ja ummetuskin vaivaa- oisko niillä kenties osuus noihin lukemiin?
Turvotus + (+)
RR 102/77 p. 86 (120/73 p. 86)
Hb:a ei mitattu nyt eikä viimeskään, viimeisin lukema rv 35+4 136
Sf 34 (33)
Rt (Rt)
syke 145-155 (118-150)
liikkeet ++ (++)

Nyt oli sit Sf-mitta pompsahtanu keskikäyrän yläpuolelle, vaikka vauva oli laskeutunut alemmas ja melkein kiinnittynytkin - vähän vielä pää heilui. Mut eipä tuohon sf-mittaan ole luottamista. Tosin uskon silti, et iso vauva meille on tulossa - toivotaan kuiteskin, et ois alle 5 kg :ashamed: .
 
amatille suuren suuret onnittelut pojasta! :flower: Toivottavasti pienen sokerit on pian kohdillaan.

vanilja76 Meidän fb-ryhmä on kuvaton "Heinäkuiset 2010". Eli tämän nimisiä ryhmiä on kaksi ja toisessa on kuva, meillä ei. :)
 
Lämpöiset onnittelut NeLalle, Zeenahille ja amatille ja heidän perheilleen pienistä nyyteistä! =)

Tulee jo välillä vähän "epätoivoinen" olo, kun itsekin haluaisi pienen nyytin jo maailmaan.. mut kun voi olla, et menee tosiaan elokuun puolellekin.. no, ei kait se auta muuta kuin odottaa.. :)

Kyljenkääntäminen tekee myös aika kipeää.. ja jos pitkään nukkuu samalla kyljellä, on tooooosi kipeä, eli yöllä pakko vaihtaa monta kertaa asentoa.. Nyt ollut tosi kuuma yöllä, niin ei ole edes saanut kunnolla nukuttua.. mut onpahan ainakin lämmintä :)

Dana : Mukavaa, että olette päässeet jo kotiutumaan, mutta todella ikävää (lievästi sanottuna) tuo miehesi työnantajan käytös.. :( Toivottavasti löytyisi joku keino tuohon, et mies saisi nyt olla ne muutamat päivät tässä välissä kotona ennen lomaa.. Tsemppiä!:)

Kestoliivinsuojat: (vai mitä ne oli ä-pakkauksessa?) Täytyykö ne jotenkin pestä tms ennen käyttöönottoa? tyhmä kysymys vaihteeksi.. :ashamed:

Ei kait tässä muuta, palaillaan jälleen.. =)
 
ONNEA VAUVANSAANEILLE :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

***********************************************

Täällä: EI MITÄÄÄÄÄN. Ei niinku yhtään mitään... Sais tulla ennenkuin aletaan käynnistelemään. (tulee muuten liian iso kun on ne sokerit..) Se on koettu kerran. En ottais toista kertaa. Mun mielestä ne supistukset oli pahempia kuin ne tavalliset.

t; MattilanMamma 39+1
 
Huomenta,

Onnea vaaavin saaneille :)

Eilen neuvolassa:

rv 36+3

pissa ok(ok)
verenp 126/76(114/77)
paino 72,9(74,2) =)
sf 34(31)
tarjonta pt(pt)
syke +135
liikkeet ++(++)

Eilen shoppailin hullunlailla :LOL: Kääntyis nyt tää möykky, muutes ylihuomenna on sit se kääntö! Mä haluisin kans niin uimaan, mut en uskalla...kun on jo auki tuolta... :/

Kohta lähden ostamaan pimennysverhon makkariin ja Nokialle siskojen kanssa ottaan arskaa :wave:

Hyviä oloja kaikille ja vauvoja :D

Fiinukka ja käpy 36+4
 

Yhteistyössä