Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Huomenta ja hyvää sunnuntai päivää kaikille =)

ihanaa kun on taas nämä juhlapyhät takana kohta,mie sitte inhoon niitä.ärsyttää kun kaikki paikat on kiinni ja ihmisiä ei näy missään,ite vaan kärvistelee kotona.

ajattelinkin lähteä tänään äitini kanssa ale-myyntejä kierteleen ja hakemaan jääkaappiin hieman täydennystä.

mulla vauvan liikkeet vähentyny nyt roimasti,tuntuu ettei paljoakaan liiku enää päivässä,liikelaskentaa en ole kuitenkaan vielä tehny,pitäsköhän vai onkohan tää ihan normaalia että lopussa liikkuu vähemmän....minäki muka neljättä tekemässä enkä tälläsia muista.tuntuu kyllä siltä että muisti on huonontunut nyt raskaus aikana muutenki.

yö meni suht hyvin taas vuorostaan,kai johtui siitäki osaksi että oli hieman viileämpää.ja tuntu muutenki ettei kylen kääntäminen sattunu niin paljoa.

paasto arvo mulla oli aamulla ok,mutta sitte seuraava huiteliki ylitte reippaasti,ja söin vaan 2 rinkeliä.nekö ne nosti niin paljon tuota arvoa...ihmeellistä.

huomenna olis sitten se kauan odotettu lääkäri neuvola,ou jee!saapa nähdä millä mallilla se alapää on ja senki että onko se vauva rt vai ei.....

mutta kohta sinne shoppaileen,heips.

virpi ja kullannuppu 35+5
 
heliselle mukavaa korkeasaaripäivää!

odotan: täällä kans turvottaa, jalat on ku limput. Vaikka oikeesti ei kilokaupalla nestettä olekaan kertyny, ni ärsyttää (ja jalkapohjiin sattuu) tuo silti. Että otan osaa, jos sulla on yhtään pahempi, ni :hug: vaan!

Pai mulle sano neuvolalääkäri, et 2x500mg paracetamolia voi huoleti ottaa, jos tuntuu kovin kipeältä. Tuota suositteli siis ihan issias- ja liitoskipuihin, ku liitoksia keväällä valittelin. Poikkeuksellisesti uskaltaisin ottaa sen 1000mg kerrallaan, mutten säännöllisesti.. Auttaa kuulemma tehokkaammin, ku jos ottaa 500 puolen tunninkin välillä. Tiedä sitten? Varminta on soittaa Jorviin tai huomenna neuvolaan ja kysyä, terveysneuvonnastakin muuten luultavasti osaisivat auttaa (09-10023), tuota oon suosinu poikien flussa- ja muissa taudeissa, et tartteeko lähtee näytille. Ihan hyvää palvelua saa!

Mökille tekis mieli, saa nähdä saanko tuon toisen puoliskon intoutumaan. Pojat siellä viihtyis ja tuo koirakin nauttis. Että ehkä me suunnataan sinne?

Kepsukka ja masukki 37+2

p.s. joku puhu, et viikoista enää kyse.. no, musta tuntuu viikot tooosi pitkiltä, kolmesta viikosta puhumattakaan! Vaan kun ajattelee, mitä pitäisi vielä saada hoidettua ennen vauvan tuloa, ni alkaa kauhistuttaa ajan vähyys (pinnos yläkerrassa, kaukalo hankkimatta, kassi pakkaamatta, parit villavaippakuoret puikoilla jne)
 
Kepsukka, ajan vähyys alkaa kauhistuttaa täälläkin... Mullakin olis vielä muutama työ puikoilla ja pikkusälää hankkimatta vielä vaikka kuinka... Pinniksestäkin puuttuu tekstiilit vielä.

Voi Oliviaa, tosi tylsä juttu tuollainen päivystyksessä jumittaminen, ja ei saa edes vettä tai mitään. Mua ainakin v***ttaisi ihan täysillä.

Muakin turvottaa todella paljon. On vähän huono olo ja jalat ja kädet on kuin nakkimakkarat. Meneeköhän se vihkisormus ikinä takaisin sormeen? No pian syödään, ehkä helpottaa.
 
LAURALLE SUURET ONNITTELUT PIENESTÄ POJASTA!!!! :heart: :flower: on kyllä ollut todella nopeaa toimintaa... :D

itse uskaltauduin mökille 3 päiväksi eikä tollasella aikataululla oltais ehditty kun tien risteykseen, joten hyvä ettei mitään sattunut siellä...

DANALLE myös isot onnittelut vielä kerran! kiva kuulla miten teillä on mennyt... =)

liikkeistä ne on kyllä täälläkin vähentynyt huomattavasti muutamien viime päivien aikana!! :eek: oon koko ajan hehkuttanu siitä, että meidän vaavi on vilkas liikkumaan, mutta nyt on ollut kyllä jotain ihan muuta! kyllä niitä liikkeitä aina päivän mittaan tuntee, mutta on ne kyllä vähentyneet...

POKS 37+0 eli täysiaikaisia ollaan täälläkin!! :D :heart: hyvä sinänsä jos huomenna käynnistellään... ;) vähän ne kyllä varoittelivat että jos on osastolla ruuhkaa juhannuksen jälkeen niin voi olla että menee tiistaihin tai jopa keskiviikkoon, mutta joka tapauksessa enää ihan muutama päivä! huomenna kuitenkin taas näytille (kontrollikäynti) ä-polille, saa mielenrauhan noista liikkeiden vähenemisestä ja selviää sitten että minä päivänä alkaa tapahtumaan... :p

oon nyt koko ajan vähän miettiny että uskaltaudunko tehdä itsestäni "julkisen" ja liittyä tuohon fb:n ryhmään, mutta haluun kuitenkin nähdä kuvia pienokaisista niin ehkäpä sitten uskaltaudun... :p joten laitan pyyntöä tulemaan! =)

37+0
 
Heippuli täältäkin :wave:

Laitoin liittymispyynnön tonne naamakirjan puolelle, siellä kun tulee enempi käytyä ja on jotenki mukavampaa kun ei "kuka tahansa" pääse lukemaan :)

Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille :heart: :heart: pieni kateus kyllä vihlasee mut eipä sinne masuun kukaan oo vielä jääny-think positive, hahah :D

Jos siellä naamassa sit enempi turinois- nyt kukkaostoksille B)

Mamcelli&masukki 38+2
 
Onnittelut Lauravm-86:lle
Ei ihan satuttu samaan aikaan synnärille... :LOL:

Olivia Ihme toimintaa päivystyksessä kyllä! Luulisi niiden tajuavan tuon vertaiste tarkistaa...

bambiinalle täälläkin tsempit huomiselle!! :D

Itelläni tässä menossa vauvan vaatteiden viimehetken sijoittelut lipastoihin valmiiksi pikkuisen saapumista varten
Maha tuntuisi olevan vähän sekaisin huomisen takia... Pieniä suppareita tulee välillä mutta ei ne kivuliaita ole.
Koko viikolopun on kyllä synnytys ollut mielessä.... Ei meinannu eilen uni tulla silmään kun mielessä vaan pyöri synnytyssali kuvat ja heräsin normaalia aikaisemmin aamulla :headwall:
pitäis varmaan päikkärit ottaa jossain välissä ...

No huomenna on sitten herätys kukon pierasun aikaan eli jtn 5.30 jotta kerkiää jotain syödä ja laittautua, matkaan menee melkein tunti... |O
Pitää esikon kyydillä mennä sairaalaan kun isäntä meinaa mennä vielä aamusta metsän raivuuseen, eihän sitä tiedä millonka se synnytys sitten lähtee toden teolla käyntiin... Siinä vaan ketuttaa että joutuu sitten ilmottelemaan millon pitää tulla ja kerkiääkö ajoissa paikalle ja saa odotella yksi ja tuskissansa :(

viimeinen tickeri:

 
Virpi1980: Tee ihmeessä liikelaskentaa ja lähden käymään näytillä, jos ei kriteerit täyty. Minä menisin aika herkästi, kun onhan aina mahdollista, että vaavin hapensaanti heikkenee ja tulee tukalat paikat. Ei ne ihan syyttä suotta ohjaa tekemään liikelaskentaa, vaikka en minäkään sitä tee vakiona. Jos tuntuu, että on hiljaista ollu niin silloin. Ainakin meillä terkka sanoi, että liikkeet säilyy yhtä "vilkkaina", mutta tuntuvat enemmän möyrimiseltä ym. kun tilaa ei ole niin paljon.
 
Tridian: Kyllä hyvä on mennä näytille, jos lapsivettä tihkuu! Mikään kiire ei ole, mutta sairaalassa ne tsekkaa, ettei ole tulehduksen merkkejä ja varmistavat, että se yleensä on lapsivettä. Sit jos kaikki on hyvin, lähettävät kotiin odottelemaan supistuksia. :)

Lauralle onnittelut! Toivottavasti kaikki hyvin, vaikka noin nopeata toimintaa olikin?

Täällä kans liikkeet hiljentyneet taas. Välillä tuntuu, että tulee läpi navan korkeudelta, ja nyt juhannuksen aikoihin hyvä kun tuntuu yleensä mitään liikettä. Toisaalta, tää on ollut laiska lapsi liikkumaan koko raskauden ajan. :)

Menia + pikkukakkonen rv 38+0
 
Olivialla oli huono kokemus Jorvista. Ihme toimintaa etteivät passittaneet sua sinne synnärin puolelle tsekkaukseen. Jos sulla vielä tulee migreeniä, niin painut vaan sinne puolelle. Mä ainakin sain perjantaina ihan ok palvelua siel, vaikka turha käynti sit lopulta olikin.

Mähän luulin kans et lapsivettä ois yks päivä lorahtanut ja soitin sillon sairaalaan. Sieltä sanottiin et seurailla tilannetta ja jos tulee lämpöä ja kovia alavatsakipuja (infektio-oireita) niin sitten on syytä mennä näytille. Mut kannattaa soitaa omaan sairaalaan ja kysyä ohjeita. Sitä vartenhan ne siel sairaalassa on et voi kysellä neuvoja ja ottavat kantaa tilanteisiin mitä tulee vastaan.

Täällä on kans vauva ollut vähän vaisumpi eilisen ja tänkin päivän. Mutta sit kun jää kuulostelemaan niin kyllähän tuo nuhjeltaa menemään. Mut liikelaskentaa mäkin suosittelen kaikille, jotka vähänkin epäilee et vauva liikkuu liian vähän.

Musta ainakin on alkanu tuntumaan et vauva keräilee voimia ja nukkuu enemmän. Itekkin oon jotenkin ihan tokkurainen. Jospa se enteilis jotain...? Toiveajattelua sanon minä.

Viime yö oli ihan tuskaa kun sai juosta taas vessassa sen sata kertaa. Välillä oli jo niin kova hätä että oikein vatsaan sattu, eikä päässy oikein suoristumaan vaan piti kipittää silleen kumarassa.

Mä vaan haluaisin kans tän vauvan jo pian maailmaan. Alkaa tuskastuttaa tää odottaminen. Ja tietty pelottaa et jos lähtee menemään yliaikaseks...

Mutta koittakaa jaksella ja muistetaan juoda tarpeeks ku noita helteitä on luvattu.
 
Pai Soittelinkin ensin sinne synnytysosastolle ja ne kielsi ottamasta buranaa ja käskivät mennä ensin normipäivystykseen, josta sitten ohjaavat synnytyspuolelle jos tarvis. Ei tainnut tosiaan lääkäri olla päivystyksessä ihan ajantasalla.

Päätin kans, että jos kipu tulee takas vielä tai uusii, niin meen sen enempiä kyselemättä synnytysosastolle. Ymmärränhän mä, että päivystyksessä on järkyttävä kiire juhannuksena ja ambulansseille kuskataan porukkaa paikalle, mutta vähän paha maku kyllä jäi tuosta. Pelkäsin oikeesti, että kuolen siihen kipuun, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :)

Kiitos kaikille sympatioista. :)

Nyt tekeen tortilloita ruuaksi.... Nam!
 
Moro!

Yhä ollaan täällä osastolla pikkusen ja miehen kanssa, ite oisin ollut valmis lähteen tänään jo kotia, mutta mies halus olla vielä huomiseen. Treenailla vauvanhoitoa valvotuissa olosuhteissa :D Itellä ja pikkumiehellä kaikki ok, pikkumies on enemmän isin perään kuin äidin, äiti on vain ruoka-automaatti. Eilen sitten maidot nous rintoihin ihan kohinalla, turpos varmaan pari kuppikokoa isommiksi, valmiiksi ostetut Lindexin (koon isommat kuin aiemmin) imetysliivit jäi auttamatta pieniksi. Loppuviikosta jälleen liiviostoksille, huomenna päässä kotia, niin aattelin tuubitopeilla pärjäillä kotiolosuhteissa. Poitsu hyvin pärjää pelkästään rintamaidolla ja ite saan käydä parin tunnin välein lypsämässä koneella maidot pulloon, yhdeltä lypsykerralta tulee 40-50 ml maitoa, poitsu on pelkästään tissillä niin pullot taitaa jäähä käyttämättä. Pakko lypsää, muuten pikkunen saa paineella maitoa ja rinnat on kipeät. Raskausaikana olo oli kuin norsuankalla niin raskauden jälkeen olo kuin lypsylehmällä, kummallista tämä naisten elämä, kun aina jossain vaiheessa on joku eläin mihin samaistua.

Jaahas kutsu kävi, ruoka-automaattia kaivataan, vol. 1005 ja jotain :D Kolmen tunnin välein poitsu on tissillä, by the way tissimaito haisee karseelle, kun se kuivuu vaatteille, pari yöpaitaa tänään mennyt jo vaihtoon :whistle:

Dana88 & Poitsu 3pv
 
Juu Olivia meet vaan seuraavan kerran sinne "meidän puolelle" ton pääkivun ja noiden paineiden kans. Ei ne voi sieltä passittaa päivystykseen. Aika ihmeellistä et nytkään laittoivat. Mulle jäi perjantaina jotenkin kuva et siel synnytyspuolel ois ollu kiirettä, mut silti.
Toivottavasti oli vika kerta ennen synnytystä sulla toi migreeni.
 
Ensinnäkin suuren suuret ONNITTELUT Danalle ja Lauralle pienistä vauvveleista :hug: :heart: :heart: Melkein oon niinku kade :D

Ollaan täällä reissun päällä ja tänään olis tarkotus lähtee takas kotiin, kohan mies tulee omien vanhempiensa luonta rehun teosta... Olo on ollut mitä mukavin, ei supistele tai mitään.. Yöt menneet sellasilla 5h unilla ja sekin monessa eri pätkässä... Hirveen hiki, huono olo ja vaikka mitä yöaikaan joten eipä sitä paljoa nukuta.. Omaa sänkyyn pääsyä odotellessa.
Shoppailemassa käytiin tänään ja muutama ihan harmitos suppari tullut.. vauva ollut todella hiljainen, pitää tuonne sohvalle ätkästä pitkäkseen vähäksi aikaa ni josko se siitä...
Herkkuja on tullut syötyä ihan urakalla ja painoa tullut varmaan pari kiloa, turvotukset on aikas järkyttävät :ashamed:
Ja kaikkein parasta tässä koko viikonlopussa oli se, että löysin ne imetysliivit :D :D Triumph (vai mikä se oli) merkkiset liivit löytyivät, olivat kyllä kalliit, mutta ensimmäiset mitkä mahtui päälle ni pakko oli ostaa... Muutamia vauvanvaatteitakin tuli poimittua mukaan :D

Nyt jos lähtis tuonne sohvalle makoileen ja jos huomenissa lukis vähän tarkemmin näitä teijän kuulumisia ja jos vaikka sitten jaksais jotain kommentoidakkin :D

Rae ja Nyytti 36+3
 
Omaa napaa...

Teen tässä liikelaskentaa ja kovin on vaisua. 40 minuuttia ja neljä vaisua liikettä :/ Ja muutenkin on viime päivinä ollut kyllä aika hiljaista. Epämääräisiä pikkuhousunkastumisiakin on ollut tänä vkonloppuna kerran jo aiemminkin. Alkoi huolestuttaa kyllä nyt. Taidan mennä pötköttää sohvalle hetkeks ja sit soitan äitipolille. Katsellaan, mitä ne siellä tuumii. Miehelle en kyllä soita, ennen kuin oon käynyt sairaalassa näytillä, jos sinne pyytävät. Huolestuu muuten vaan ihan suotta... Hitto, milläköhän mie sinne sairaalle ees menisin. Pitää vissiin lainata miehen Ainoa :D

A + Myttynen 38+1
 
meni aamusella jotenki ihan ohi tuo Olivian sairaalareissu.. :ashamed:
Kurjaa varmasti ollu :hug: kummastelen täällä kans, et miten et oo päässy aiemmin tarkastettavaks, vaan joutunu aulassa odottelemaan. Se on sitä juoppejan päähäntaputtelua ollu vissiin sit sielläkin?

Kiva kuulla, et Dana teillä menee hyvin! Koitahan pärjäillä suihkutissien kanssa.. Kun pääsette kotiin ja ennätät koneella olla, löytyy arkea helpottamaan keskustelu josta voi olla apua

Mä oon ollu ihan töttöröö koko päivän. Ajattelin, et mentäs mökille, onneks mies ei lämmenny asialle ja jääriin kotiin. Päikkärit kävin ottamassa, pakko oli ku meinasin pystyyn nukahtaa. Pai pohti tuon väsymyksensä enteilevän synnytystä, toivotaan niin! Jos se sit tarkottais samaa tääläkin. Otetaan tuo Olivia mukaan ja suunnataan Jorviin ;)

Palaillaan taasen, tuntuu ettei malta koneelta poissa ollakaan, kun täällä sattuu ja tapahtuu.. Ja nyt jos joku on useamman tunnin hiljaa, on heti ajatuksena, et on sairaalaan lähteny. Ite ajattelin, et tuskin niin lähtö tulee, ettei palstalle ehtisi päivittää. :LOL: tärkeimmät ensin!
 
ONNEA tuoreille äideille! Teidän juhannuksesta tuli unohtumaton :heart: Danakin tuntuu olevan jo kuin vanha tekijä :) ja yrjöilyt on vihdoin loppu. Mahtista!

Täällä juhannusretkeltä saaristosta palattu. Onneksi uskallettiin vieläkin lähteä, mitään merkkejä ei synnytyksestä oo vieläkään. Välillä kivuttomasti puristaa ylämahasta, ei hajuakaan onko kyse supistuksista vai vaan vauvan möyryämisestä/punkemisesta. Heinäkuulle menee, siltä näyttää, ja varmaan reippahasti lasketun ajan ylikin.

Kyljen kääntäminen sängyssä sattuu nivusiin ja alamahaan, herään joka kerta. Ihan persiistä. Ai niin, ja persiistä puheen ollen myös mulla tuntuu välillä huikea paine peräsuolessa! Kuin joku työntäis tiiliskiveä suolta vasten. Charming!

Muuten ei juurikaan valittamista, paitsi hermostus ja tylsyys. Synnytys pyörii päässä koko ajan. Haluisin jo päästä kokemaan sen! Saatika kaiken sitä seuraavan..

Huomenna neuvolaan, rapsailen vaikka sitten kuulumisia. Silloin paukkuu 39 rikki.

kardemummma & Sulo 38+6
 
Hei taas.Mie lähden käymään pyöräretkellä synnärillä :D Itse kyllä uskon, ettei se mitään lapsivettä ole, mutte eipä tartte yksikseen illan pimeinä tunteina miettiä. Ja kun liikkeitäkin on niin kovin vähän. Oli kyllä ihana kätilö puhelimessa! Tuun sit kertoilee, että mikä on meininki.

A + Myttynen 38+1
 
Laitoinpa minäkin pyyntöä tuonne fb:n puolelle. Viikot ne vaan vierii, nyt jo 37+2. Huomenna olis reissu Kokkolaan äitipolille; sektiopäivä päätetään. Ilmoittelen sitten mitä päättävät.Onnittelut vauvautuneille!!

pennonen80+vaavi 37+2
 
Olivialla onkin ollut melkoinen lääkärissä käynti. Karmeaa kohtelua..

Amatilla on huomenna jännät paikat, onnea matkaan! Voi kun pääsis itsekin, eilisen supistelupäivän jälkeen on ollut todella rauhallinen olo, eipä ole juuri supistanutkaan.

Hyvä, että Tridian lähdit näytille, ja vielä polkupyörällä, hui! Kuulumisia odotellessa.

Iskipä sitten tooosi inhottava vaiva, Ällötysvaroitus..... Nimittäin karvatupentulehdus ja tietysti tuonne "pelipaikoille" Samaa vaivaa on ollut joskus vuosia sitten. Nyt vaan hölväilen desinfisiointiaineella ja antibioottivoiteella. Toivottavasti menee nopeasti ohi. Nää helteet ja jatkuva hikoilu ei kyl auta asiaa ollenkaan.

Eilen illalla soittelin jo synnärillekin noista jatkuvista supistuksista, mut ei sitten menty näytille, kun kaikki lupaava toiminta loppui. Hyvä kuitenkin tietää, ettei sinne tarvi soittaa etukäteen enää näillä viikoilla. Voi siis hyvillä mielin mennä vaikka vaan varmistuskäynnille.

Vauvan liikkeistä tämä epeli on kyllä sellainen möyryämään, ettei mitään rajaa. Eipä tarvi paljon liikelaskentaa harrastaa.

Tämän päivän on särkenyt päätä, huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, jospa sinne pääsis antamaan pissanäytteen, kun on ne aikaisemmat myrkytykset taustalla. Verenpaineet on kuitenkin kotimittauksessa ollut ihan ok.

omenaruusu 39+3 ( päivät loppuu kesken kohta )
 
Kepsukka ja Pai Juu, porukalla lähdetään Jorviin synnyttään! Kepsukka voi sitten opastaa mua kestovaipoista siellä, jos ei ennen ehditä treffaileen. :D Pakkasin toiverikkaana tuon kantoliinankin sairaalakassiin, joskos joku siellä sattuis osaamaan hyvin sidonnat. Me haluttais miehen kans perhehuone, mutta se riippuu täysin siitä, saadaanko koirille hoitopaikka kun tulee lähtö. Eli oon ihan valmistautunut, ettei mies voi jäädä sinne ja saan itsekseni harjoitella pienen hoitoa.

Tridian Hyvä, että lähdit näytille! Mielummin pikkasen liian helposti kuin liian myöhään.

amatille ihanaa vauvan hakumatkaa huomenna! Tulethan sitten kertomaan, miten kaikki meni. =)

Koko päivän odottelin tuota Saksa-Englanti jalkapallopeliä ja nukahdin sitten ekan 10 minuutis sisällä ja vasta äsken heräsin. |O Eiliset lupaavat supistuksetkin on loppuneet, ainoastaan kova paine ja kauheita puukkoja satelee alapäähän... Kaipa sekin jotain ennakoi?
 
Tridian oot siä aika sissi, fillarilla liikenteeseen :D . Hyvä se on käydä varmistuttamassa, eipähän ainakaan itse tarvitse asiaa pohtia.

Mä otin tämän päivän tehtäväks juoda ihan sikana. Olen oikeesti juonu niin monta litraa etten pysy perässä, mut eipä oo niin pahoja turvotuksiakaan ;). Hirveesti himottais juustosnacksit kaapissa, tosi "vähäsuolaista"... :ashamed:

Mul on takareidet/nivuset ollu nyt tosi kipeät, onko muilla samoja vaivoja? Mietin sitäkin et kuuluuko se oikeasti vaan asiaan et koko ajan koskee? Noita menkkakipuja on tunnin, parin välein jokapäivä. Noh, keskiviikkona onneks lääkäri. Kiinnostaa tietää onks ne mitään tehny...

Jonninjoutavan kirjoituksen teille takasi,
Odotan 35+6 :D
 
Danalle ja Lauralle paljon onnea vauvoista.. :hug: :flower:

Olivia tsemppiä migreenin kanssa! Tuo sairaalaan meno sen takia on niin vittumaista suoraan sanottuna.. Mullekin kerran tarjottiin yhtä panadolia kun sinne menin.. viskasin sen pillerin sitten sen ämmän naamalle.. :D Kävi kyrsii todella että edes kehtaavat antaa panadolia, varsinkin kun olin ilmottanut että yleensä otan imigranin nenäsumutteen ja nyt ei ollu mitään vaikutusta silläkään. Ja vä vielä olet raskaana niin ihmeen välinpitämätöntä toimintaa!!! :hug:

Tridian Muista syödä jotain makeeta ja makaa mielumin kovalla ku pehmeellä alustalla ku lasket liikkeitä, mulla kun oli yks päivä vaisua ni tunsin liikkeet vasta ku lattialla makasin.
Muuten sit heti näytille jos ei seuraavana tuntina täyty ne 10 liikettä.. :hug:

ON. Nyt on juhannuksen vietosta palattu ja koirat jäi äidille hoitoon..
Torstaina juuri ennen lähtöä irtos limatulppa, vissiinki kokonaan ku oli sen kokonen ja odotinki josko lähtö tulis, mutta ei.
Pe-la yöllä supisteli 5 pitkää tuntia niin etten saanut laskettua välejä tai kestoja, Kokoajan särki reidet ja sitten selkä ja vatsa . Ja supistukset alko hirveellä ripulilla..Tuli järjetön kiire vessaan. Soitin jo synnärille että lähetään tulee ja toivottivat tervetulleeksi synnyttämään kunnes sitten just ku oltiin lähössä kaikki kivut hävis... Voi vittu että vitutti! Koko seuraavan päivänki olin ihan maissa.
Tänään taas särkenyt reidet ja kivuliaita suppareita tulee, mutta ei säännöllisesti.
Onneks enää huominen ja tiistaina viimestää päästään tosi toimiin kun käynnistetään.. :heart:


Susanna ja papu 39+2
 
Nyt on masu täynnä herkkuja :D :D Onhan sitä neljänä päivänä tullu syötyä niin että maha ritisee :LOL:
Ässiäkin on tullu testattua... saunassa on tullu käytyä varmaan joka päivä, mun porukoilla on kylpytynnyri niin sielläkin on tullu lilluttua ja vesi ku on sellasta n. +40'C Sit oon käynyt uimassa ja sie vesi sellasta +23'C Niin EI YHTÄÄN kipeetä supistusta!!! En oikeesti ala, tää syntyy varmaan sit vasta käynnistyksellä. Ihan särytön ei juhannus oo silti ollu et tänäkin aamuna olis aivan puupökkelö ku nousin. Nivusiin tekee tosi kipeetä ja häpyluu vai onko nyt häpyliitos on tosi kipee. Ala mahassa on tuolla oikeella puolella tosi kipee kohta mihkä sattuu jos esim aivastaa tai nauraa "väärässä" asennossa. Puukoniskuja satelee ihan kivasti tonne ala osastoon ja välillä myös tuntuu ihan pepussakin. Kavereiden mökillä oltiin ja sie huilailin keinussa ulkona hetken niin ku olis nousemassa istuun niin en voinutkaan istua ku joku paino ja kiristi tuolla alapäässä tosi ilkeesti:( mut meni sit melkein heti ohi ja pystyin istuun.

Mut tulihan siinä nyt omaa napaa kerrakseen.. Jotain piti kommentoidakkin..

Olivialla oli ollut tosi inhottava sairaala käynti. On kyllä ihme touhua ku ei edes pissanäytettä ottanut taikka juommista antanut. Luulis tosiaan että raskaana oleva menis kertaheitolla niiden kännisten koheltajien ohi. Toivotaan että sun ei tarvi päänsärkyä enään kokea tai sitten menet suosista suoraan synnärin puolella. :hug: Paineen tunnetta tuolla alhaalla ei kyllä ihan kauheen montaa viikkoo kestä, sattuu välillä ihan pirustu.

Virpi Mulla kans vauvan liikkeet vähentynyt ja muuttunut ihan hirveesti nyt muutaman viikon aikana. Vauva ei esim aamulla ku herään niin liiku läheskään niin paljon ku ennen mutta saattaa illalla möyriä ihan hirveesti. Mut suosittelen tosiaan liikelaskentaa helpottaa kummasti omaa mieltä.

bambina Onnea huomiseen sektioon:) Toivottavasti eivät ala sitä enään siirteleen että ei tänään tarvisi turhaan jännitellä huomistä:) Tuu kertoon sitten miten kävi:)

amati Niin oliko sulla käynnistys huomenna? Minkä takia nyt jos käynnistellään? jos saa udella.. tai sitten oot sen täällä kertonut mutta mä en muista :ashamed: Mutta onnea huomiseen koitokseen ja toivottavasti miehes kerkiää sitten hyvin paikalle että ei tarvi yksin tuskailla:)

Dana Kiva kuulla teistäkin:) Täällä kateellisena jopa kipestä rinnoista ja suihkutisseistä :LOL: Tahtoo kans niin kokea jo kaiken tuon! Teillä on toooosi sulonen poika :heart:

Rea Hyvä juttu että meni reissu ilman suurempia kipuja:) Yöt olisi ollut varmaan tuskaisia kotonakin niin sillä ei ehkä niin väliä:D Täällä kans tullu nyt hirvee turvotus syy ehkä just nuo grilli herkut :ashamed:

Kardemummma Täällä kans kyljen kääntäminen ihan tuskaa:( Sattuu mahaan, nivusiin ja häpyluuhun ihan kiitettävästi:( Joo ja tylsyyttä täälläkin.. Synnytys ja sen käynnistyminen pyörii ihan koko ajan mielessä:( Välillä oikeen raivostuttaa ku ei muuta mietikkään... joka ilta miettii että joko nyt lähettäs ja aamulla kiroo että ei sit lähetty :kieh: Todella ärsyttävää!!!

Tridian Toivotaan että saat selvyyden mitä tipottelee. Ei oo kivaa olla epätietoisuudessa koko iltaa :hug:
Itse kans miettinyt noita kipuja että pitäskö synnärille soitella mutta en sit oo vie viittinyt kun eivät vielä tajua vie:)

Odotan Nivuset ollut täälläkin tosi kipeet:( Kyljen kääntäminen koskee ja ei voi laittaa jalkoja enään sillai toista toisen päälle ku tuntuu että jotain olis välissä :LOL: Tosi selkee sepustus, toivottavasti ymmärsit:)

Susanna Tahtoo kans limatulppia :LOL: Toivottavasti käynnistys nyt ihan itsestään ja saat vaavin syliin. Utelen sultakin että miks sulle on jo nyt käynnistys aika ku ei vie 2 vko yli LA:n?
Tahtoo kans meinaan käynnistykseen jos ei kohta lähe tuleen.. ens viikolla poksuu jo 39 Supistustuulia sulle :whistle:

Nyt hetkeks makuulle ku tuntuu taas masu kovettuvan.. siinä ne mun supistuket! :kieh:

Chili ja neiti 38+4 :heart:
 

Yhteistyössä