Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Helise Me ollaan mietitty kans korkeasaareen menoa. Kovasti haluaisin mennä, mut mies ilmoitti suoraan ettei lähde enää mun kaa sinne :D . Ehkä ihan fiksuakin, meiltäkin sellainen parin tunnin matka ja tosiaan kävelyä tosi paljon...

Äippä-77 Onnea äitiyslomalaiselle :) !

Punaposket Hyvä että kääntö onnistui :). Toivotaan ettei pieni muljauta itseään takaisin ;).

Sherine Ois kiva idis jatkaa juttelua myös vauvojen tulon jälkeen. Jotenkin kun jo "tuntee" toiset, ois kiva kuulla mitä niiden elämään kuuluu myös vauvan tulon jälkeen :) .

Lauravm-86 Onnea, onnea! Nopeaa toimintaa ;) :flower:

Tänään ajeltiin kotiin mutsin luota. Tuli syötyä aivan sairaasti, ja sama syöpöttely näyttää jatkuvan vieläkin. Grilliruoka, autossa istuminen ja helle on saanu mut ihan turvoksiin. Jalat on tosi kipeät, silmäluometkin ovat aamuisin turvoksissa :eek: .
Automatka teki kipeää, ja veikkaan ettei enää tule pidempään reissuun lähdettyä.
Nyt nostamaan jalat kohti korkeuksia =) !

Odotan & Emppu 35+5

Onnea Lauravm-86!

Voitais kyll jatkaa jutustelua vauvapuolella, sitten kun ollaan kaikki jakauduttu kahdeksi/kolmeksi :)
Pistin nyt vähän paremman ja isomman kuvan poitsusta FB:hen. Pitää pistää joku päivä parempi kuva, kun oon saanut kameran puretuksi koneelle. Näillä näkymin päässä kotia jopa jo huomenna tai maanantaina.

Dana88 & Poitsu 2pv

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :heart: :heart: :heart: Omaa myös odotellaan kovasti saapuvaksi.. Tsemppiä vielä muillekin kärvistelijöille ;)

Mahtaakohan kukaan edes muistaa mua enää, kun en oo piiiiitkään aikaan tänne kirjottanut :LOL:

jende & tyttö 38+3 :heart:

Onnea vauvautuneille!
Miten sitä vielä jaksaa muutaman viikon??? :headwall:
Lohduttavaa lukea teidän muidenkin v-tutuksesta ja karseista olotiloista, täällä kans kaikkee mahdollista. Ärsyttää kun ostettiin viikko sitten uus auto ja miehen pitää nyt koko ajan mopata sitä. Vietti eilisen ja tän päivän (eli JUHANNUKSEN) autotallissa kiillottamassa ja pesemässä sitä :kieh:

Hemmottelis ennemmin mua... :p

jaksuja kaikille!

Kääkkis ja lapanen joka myös jo laskeutunut rv 35+4

Paljon onnea vauvaantuneille perheineen :flower: :flower: :flower:

Täällä ei mitään erikoista. Juhannuskokkoa ei sitten poltettu-oli rutikuiva maa. Yöllä sitten tulikin vettä ja ukkonenkin jyrähti.

Tänään on käyty uimassa useamman kerran. Ihanan lämmintä vettä! Aurinko on taas paistanut koko päivän. Vauva heiluu masussa hurjaa vauhtia :D

Sainhan mie tänään "varattua" papin ristiäisiin-oma tätini on kastanut kaikki isommatkin ja vihkinyt meidät, joten oli luonnollista pyytää häntä :heart:

Mutta nyt takaisin ompeluhommien pariin: teen potkareita ja ihan hullunkurisia ufohattuja vauvalle :LOL:

T: vatsakasilmanvauvaa ja rakkauslapsi 35+6

Mie luulen olevani täällä viimeisten joukossa...ainakin menee lähelle laskettua aikaa jos aiempiin käynnistämättömiin sisaruksiin tulee tämä heppuli...

Onnittelut Lauralle! Nopeaa toimintaa teillä :hug:

Jatketaan vaan jutustelua vauvapuolella, kunhan kaikki ollaan jakautuneita.

Mahtoikohan Olivia sitten lähteä kans vauvanhakuun? Kuulosti oireet siltä eikä tuo oo iltapäivän jälkeen käyny tilannetta päivittämässä.. Ja kuten joku jo sanoikin, kyllä nyt tulee uutisia ihan urakalla! Vaan on se ihanaa.

Kepsukka ja masukki 37+1 (eikä mitään merkkejä enää jakautumisesta)

Onnea Laura :flower:

Nyt niitä nyyttejä sitten alkaa tulla ihan urakalla, moni taitaa olla vauvan haussa.

Oltiin muksujen kanssa kaverin mökillä päivä. Oli kiva, kun lapset pääs uimaan ja jäivät sinne yöksikin. Mä en jaksanut jäädä, kun nukkuminen on muutenkin niin huonoa.

Helise me tehtiin retki esikon ja kuopuksen kanssa Porvooseen toukokuun puolella. On se vaan hieno se vanha kaupunki ja Brunbergillä piti tietysti myös käydä!

Onnea vielä Danalle sekä Lauralle.
Lauralla olikin tullut vauhdilla. Aika hurjaa. Tais olla vielä esikoinen ?

Joku täällä arvuutteli et meikäläinenkin ois vauvan haussa. Näin nyt ei kuitenkaan oo. Oltiin tää päivä mökkeilemässä niin en ehtiny aamulla oikein koneelle kirjottelemaan.
Uskaltauduin jopa saunaan, mut eipä tuosta ainakaan vielä mitään iloa ollut, muuta ku tuli pieni päänsärky.

Tänään on ollu kyllä väsypäivä ja vauvallakin on tainnu olla unipäivä ku tuntuu et liikkunu vähemmän taas... Täytyy taas käydä vähä tunnustelemaan et mikä siel masussa on meno.

Olivialla ainakin kuulosti lupaavilta noi oireet. Toivottavasti ei tartte turhaa reissua sairaalaan tehdä vaan pääsis suoraan tositoimiin.

Tsemppiä muillekkin paikkojen kypsyttelyyn ja supisteluun. Kyllä kait ne vauvat sieltä joskus ulos tulee.

Odotan: Jep meki vähän uusiksi tässä mietittiin, että arvaako enää lähteä. Meillä laskettuun aikaan on noin viikko aikaa, että saattaishan se vähän arpapeliä olla... Mutta tekis niin kovasti mieli! Jospa vauva ens yönä päättäis lähteä syntymään niin ei tarvis miettiä ainakaa mitä tekee :) Käytii viime vuonnaki korkeasaaressa, mutta silloin oli aikaa vaan tunti ja yhtä juoksua se oli - eikä hauskaa ollenkaa. Nyt vois käyttää vaikka koko päivän.. Aamuisen olon mukaan mennään :)

Sherine: Mä oon ollut Porvoossa kunnolla joskus kuutisen vuotta sitten, mutta etenki se vanha kaupunki on mustaki tosi kivaa aluetta :) Sitte ollaa toki käyty välillä porvoon mäkissä jos ollaan siellä suunnalla oltu :D Pitää huomen miettiä aamusta että oisko se korkeasaari vai porvoo vai jotain muuta..

Mulla on ollut tänään ihan ihmeellisen vaivaton olo. Oon ihan hämmästynyt! Ei ole oikeastaan supistanut, eikä ollut tukalaa tms. Ainoostaa vähän vihlonut kohdunsuulle, mutta muuten tosi hyvä olo ollut. Outoa kun viime aikoina joka päivä on ollut ihan vaivanen olo!
Käytii tosiaa tykkimäellä pari tuntia kävelees ja sitten mentiin vielä uimarannalle kahlaamaan. Mukava päivä :)

Eiku ainii! Aamulla mulla oli sängystä noustessa päkiät tosi arat! Siinä mun tän päivän vaiva, heh!

Ehkäpä vois pikku hiljaa petiin suunnata.

Jorvissa ollaan, muttei valitettavasti synnyttämässä vaan normipäivystyksen puolella migreenikohtauksen kanssa... Tulin tänne 7 tuntia sitten ja 4 tunnin jonottamisen jälkeen sain 2 panacodia ja kun ne ei auttaneet, niin annettiin immigran nenäsumute, joka ei sekään tehonnut. Nyt oon oottanut lääkäriå taas pari tuntia, mutta meinaan kyllä lähtee kotiin heti kun sais sanottua jollekin hoitajalle. Kivusta on pahin terä onneksi mennyt, vaikka vielä särkeekin. Ja verenpaineet tietty taivaissa kivun takia. Henk.kunnalla kiire yö, enkä ole esim saanut vettä kuin lääkkeen kans. Tahtoo kotiin! Enkä taatusti tuu enää tänne takas vasta kuin synnyttään...

Myöhemmin lisää.

VAUVOJAAAAAAAAAAAAAAAA mullekkin kiitos.

Vähän ihanaa lukea pienien syntymistä... Just fb:n puolella mun vanha luokkakaveri ilmoitti lähtevänsä synnyttämään. Sen laskettu aika oli 19pvä, ja nyt se sitten tulee viimein. Mä käskin sitä sitten siirtää ne tuskat mulle kun on omansa saanut..

Täällä ei tunnu millekkään.. Siis supistelee vaan niitä harjoitussellaisia. Mutta mitään kipuilua ei ole siltä osin. Kaikki muut paikat on sitten ihan tarpeeks kipeitä :D

Eipä tässä muuta.. vielä viikko ja päivä ja...

Mukavata sunnuntaita.

T: MattilanMamma 38+6

Täällähän on ihan kauhea hulina! :D

Olivia :hug: Migreeni osaa sitte olla paska juttu! Mulla on ollu nyt niitä tosi herkässä raskauden lopun myötä, mutta lähes aina tosi vähillä kivuilla onneksi! Sekään ei ole normaali tilassa normaalia. Mutta siis ensin tulee sokeet läiskät, sitten sahalaidat ja jos oot siihen mennessä sängyssä pimeessä ja vielä hetken nukut niin se voi mennä sillä tai yleensä lievällä jomottelulla.

Oma napa: Mulla ei ole harmainta hajua miten päin tämä vauveli tuolla massussa on. Mua pelottaa, että on kääntynyt takaisin. Perusteet: Hikka tuntui eilen aivan tuossa ylhäällä ja tää seuraava on se parempi: Kantapää työntyi tuohon kylkeen kunnolla ja samalla punki tuo juttu tuossa toisella puolella yläviistossa toiselta puolelta. Mittasin sitten oikein työmiehen mitalla, että etäisyyttä olisi ollu selvästi yli 30cm, mikä ei sopine pepun ja jalan väliksi, kun pääkin on yli 10cm?? :LOL: Ehkä mä kuitenkin luotan enemmän siihen ultraan minkä kinuan ens viikolla neuvolasta :)

Oma napa vol 2: Mä oon aika hyvä vointinen ollu. Yöt on tietysti 2 tunnin välein vessassa ramppaamista ja sitte mut saa varmaan katetroida jos jossain vaiheessa tämä päättää laskeutua :p Mikään hätä ei olis vielä synnärille. Sais vaan ankkuroitua beibin tuonne pääalaspäin kun mä niin oisin halunnu kokea vesisynnytyksen. Voihan se kaatua tietty moneen muuhunkin, mutta tuohon nyt ainakin.

Voimia ja tsemppiä kaikille. Viikko on nyt tosi pitkä aika, mutta nyt puhutaan enää viikoista meidän kohdalla :)

Punaposket sekä Tuhina 37+0

Kuuma on..nukuttua ei saa :headwall:
Ihanaa että joku synnyttää =)
Itikat on purru koko perheen ihan rikki..pirun mötökät :attn:
Eilen jaksoin hyvin istua autossa ja kävellä päivän,väsytää vaan kun yöt niin risasia,mikään asento ei käy,vessassa ravattava koko ajan,kuuma..yms yms
hipsu

Heippa!

Mulla on ollut eilisillasta pääkipeä :/ kello 19 alko,eikä oo sen jälkeen loppunu kokonaan. illalla otin yhden panadolin ja nyt aamulla toisen, yön nukuin tosi huonosti. tuossa 22.30-02 nukuin ja sitten 4.30-8.10..kauhee kuuma ja hiki vaan oli.

Eilen oli suppareita kello 13-18, ja sit kun noi supparit loppu tuli tää pääkipu ja tuntu että ois aamulla ollu vähä lämpöäkin ennen kuin otin särkylääkkeen..tuntuu noi hartiat olevan ihan jumissa :/

pauliina ja veikko rv39+0

Jaksuja pääkivusta kärsiville :hug:

Punaposket onnea täysaikaisuudesta :heart:

Hipsu ja Vatsakas onnea poksumisesta :heart:

omaa napaa: Eilen käytiin uimassa tai mä istuin rannalla ja nyt on sata ja yksi hyttysen puremaa ja varsinkin jaloissa :kieh:

Menkkajomotuksia oli eilen kokopäivän.. Yritin kovasti touhuta, mutta ne loppui saunassa käydessä, vaikka illalla harjoiteltiin "kivointa" ässää.. :whistle: :whistle:

Viime yön nukuin suht hyvin, menin vasta lähempänä yhtä nukkumaan. Kerran tarvi käydä vessassa. Jätin keittiöön tuuletusluukun auki, sieltä puhalsi raikasta ilmaa koko yön, ei oo ollu siis yhtään kuumakaan.. Ihan kiva, jos nyt jaksais! :D

Me aateltiin lähteä vielä ens viikolla ti tai ke ikeaan tampereelle.. Matkaa on sellanen 180km per suunta.. Eilen kyllä mietin, että uskalletaanko, kun niitä jomotuksia oli koko päivän, mutta jos ei lähetä niin tietenkin mennään reilusti yli.. Käynnistyy sitten jos käynnistyy! Eipä nuo aikaisemmat synnytykset mitään syöksysynnytyksiä oo ollut :whistle:

Maalailut vielä vähän kesken, mutta eiköhän tämän päivän aikana saaha huusholli kuntoon! :)

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :wave: :wave:

Maamin ja Toivo-Justiina 38+2 :heart:

Huomenta!

Nää lähtee nyt korkeasaareen, katsotaan mitä käy, otetaan sairaalakassi mukaa varuiksi. Mutta siis kassin mukana olohan takaa sen ettei mitään tapahdu :)

Illalla sitten lisää,

oikein kivaa sunnuntaita ja tsemmpiä kipusille! :)

Huomenta!

Mä en oo ollu ikinä näin turvoksissa mitä nyt! Sattuu jalkapohjiin kävellessä ihan sikana. Muutenkin inhottava olo :(. Sattuu mahaan lähes koko ajan. Tänään pitäis lähtee pyörähtää tos tunnin matkan päässä mut mä jätän väliin. Eilinen automatkakin ku teki menkkakipuja koko ajan.
Taidan keittää pannullisen vihreää teetä ja toivoa että nesteet lähtis liikkeelle.

Aurinkoista päivää kaikille :) !

Hengissä vielä toistaiseksi... Jorvin reissu venyi sitten yli 8 tuntiin. Itkin ihan helvetillisessä tuskassa siellä odotushuoneessa 4 tuntia, mutta kaikki nilkkansa nyrjäyttäneet juopot pääsi lääkärille ennen mua.

Musta on uskomatonta, että 38 viikkoa raskaana oleva nainen tulee sinne ja sanoo, että kärsii harvinaisen kovasta päänsärystä ja verenpaine on kohollaan (kotona 159/113) ja että sitä on seurattu koko raskaus jne. eikä multa otettu edes pissanäytettä koko käynnillä. Puhumattakaan, että ois saanut nestettä tms. Lähdin sieltä kotiin lopuksi neljän jälkeen kun lääkäriä ei kuulunut eikä näkynyt. En mene sinne enää koskaan! Maksan mielummin vaikka 300? yksityisestä...

Pai Mä otin eilen 2 panadolia ensin kotona ja kun ne ei auttanut niin muhun tökittiin Jorvissa 2 panacodia ja immigrania jne. Eli uskallat varmasti ottaa kaksi 500mg panadolia. :) Toivottavasti sullakin helpottaa pian! Ja pauliinalla kans.

Oon nukkunut 2 tuntia nyt aamulla eli meenpäs lepäileen.

Olivia & Vauveli Poks 38+0.

P.S. Jorvin synnytysosastolta sanottiin, että paineen tunne peräsuolessa on ihan normaalia ja tarkoittaa, että vauva on kunnolla laskeutunut. Tosi kivaa jos tätä jatkuu vielä 4 viikkoa..

Heippa! :)

Juhannuksen mökkeilyt ja saunomiset takana päin. Olipas aika lystiä mökillä ihan selvinkin päin toisten kustannuksella :D Mökkiyö tosin oli kaamea: ehkä 40 astetta lämmintä aitassa ja tsiljoona itikkaa. Ei siinä paljoa nukuttu. Eilen tultiin miehen kanssa jo kotia. Kävin tunnin lenkin ja myöhemmin käytiin pelaamassa tennistä reilu puoli tuntia- ei taas tuntunut ollenkaan, et raskaana olisinkaan! Puuh. Tää Myttynen viihtyy yksiössään ihan toooosi hyvin ja pakko sanoo, et on kyllä myös oikein mukava vuokralainen :)

Mizuh: Tervetuloa! =)

Sherine, maamin82 ja kaikki muut yökukkujat:

Toivottavasti ootte viime yönä saaneet paremmin nukuttua! Itsellä välillä myös noita unettomia öitä. Inhottavinta on se, et väsyttää aivan törkeesti, mut ei nukuta ollenkaan. Päivät saa kulkee sit ihan sumuisessa olotilassa... :/

Korkeasaareen Tääkin tahtois, mut matka on vähän turhan pitkä! :LOL: Muutenkin tekis mieli käydä siellä sun täällä ennen vauvan syntymää, mut kiirehän tässä kohta tulee... Kesäteatteri on ainakin ihan must juttu tässä tulevan vkon aikana, jos ilmat vaan sallii. Ja mökilläkin ois kiva käydä vielä kerran..

Olivia81Jaksamisia migreenin kanssa! Kuulostaa kyllä kovin tuskaiselle :/

Sitten omaa napaa: Onko kellään kokemuksia lapsiveden tihkumisesta? Eilen aivastaessa kostui pikkarit ja tänään aamulla kun nousin sänkystä sama juttu. Semmosta kirkasta, imelälle tuoksuvaa väritöntä nestettä. Ei yhtään vaikuta valkovuodolta...Laitoin nyt paperia housuihin, et näkee meneekö se märäksi :D Lueskelin asiaan liittyen netistä keskusteluja ja aika yleinen kanta taitaa olla, et pitäis käydä melko pian tarkastuttaa, jos epäilee, et se on lapsivettä... Mie aattelin nyt vielä tarkkailla tilannetta kotona, mut jos vielä hulahtelee, soitan sit synnärille. Tuskin tuo mitään on kuitenkaan, mut parempi kai tarkkailla kuin jättää huomiotta...

Miehen vapaista Kuten aiemmin kirjoittelin, mies on tosiaan aloittanut uudessa työpaikassa ja se aatteli, ettei heinäkuulle vielä viitsi hakee isyysvapaita. No silläpä on maailman ihanin pomo: se oli laittanut miehen työvuorot niin, että sillä on kuuden päivän vapaa 9.-15.7, kun laskettu aika on 10.7!Aivan mieletöntä. Naispomo siis kyseessä :) Nyt jos sais vielä Nyytin tilattua sillein,et se tulis vaikka 8.7 niin ois aika bueno!

Josko sitä nyt siivoilis ja tiskailis. Huomenna (ehkä) palautan gradukirjat, kun ne vaan aiheuttaa ahdistusta tossa pöydällä. Tsempityksiä kaikille ja vauvatuulia!

A + Myttynen 38+1

Olivia81 Ootpa saanut kurjaa ja välinpitämätöntä kohtelua Jorvissa! Todellakin uskomatonta! :eek: Ja ei edes pissanäytettä otettu. Puhhuijakkaa. Toivottavasti saat nukuttua nyt kotosalla ja olo vähän helpottuisi! :hug:

A + Myttynen 38 +1

Yhteistyössä