Heinäkuun Hurmaajat Kesäkuussa (1. Hurmaaja syntynyt)

Okei noi kalusteet ei kaupassa näyttäneet noin isoilta :headwall: pinnasänky ja hoitopöytä ei oikeen mahu meän makkariin :headwall: :headwall: kiva :kieh: Noh saapihan jatkossa kompuroidan huonekaluihin, voi pee.
 
Susanna, Kardemummma, Hepuli, Pai, ym. jotka olitte painoarvioista puhelleet. Musta tuntuu, että mä vedän pohjat, kun kerron, että terkkari antoi tänään 37+6 painoarvioksi 3,7 kg. Että jos yliajalle mennään ni voi jessus. Ja toistaseks ei siis mitään synnytkseen viittaavaa ole tapahtunut.

Mulle on sanottu samaa kuin Termiitille, että tässä lopussa vauva kasvaa 200 g/vko, että ihmettelen, miten Tyhmäblondille oli kätilö arvioinut niin paljon pienempää painon nousua.

Saga 37+6
 
Voi Vatsakas tota sun närästystä! Kuulostaa pahalta. Muakin närästelee, eikä uni tule, mutta ei tää varmaan oo lähellekään yhtä paha kuin tuo sun närästys.

Mä en ole saanut vielä ainuttakaan painoarviota tässä raskaudessa :eek: . Joskohan lekuri uskaltais jotain arvailla ens tiistain käynnillä.

dana harmi, kun kalusteet ei mahdu kunnolla. Munkin pitäis jotenkin muuttaa makkarin järjestystä, että sais ton pinniksen jotenkin fiksumpaan paikkaan. Keksis vaan, miten...

Joku kirjoitti, että tuntuu, ettei rakko tyhjene kunnolla. Mulla ihan sama juttu! Mistäköhän lie johtuu, mäkään en muista tälläistä ennen olleen.

Josko sitä yrittäis nyt närästyksestä huolimatta nukkumaan. Öitä!
 
Rakon tyhjenemisongelmasta kantsii sanoo neuvolassa, mulla ainoo oire ollu virtsatietulehuksessa et ei meinaa pissi tulla kunnolla..

Eilen tuli käytyy synnytysvalmennuksessa ja tutustumassa synnytysosastoon ja vuodeosastoon, ihan kiva reissu sinällään oli..

Ens viikolla pitää neuvolassa kysyy saanko käydä järvessä uimassa kun ois juhannuksena mahdollisuus käydä uimassa kun mennään käymään kavereiden vuokraamalla mökillä? Tuskin kyllä luulis olevan mitään syytä et ei sais käydä..

Minuu ahistaa jos meidän pitää tästä muuttaa pois ja ei löydetä ku joku pikkunen kämppä ja sit ei meinaa pinnasänky ym. mahtuu sinne, hyvä et nyt mahtuuvat tonne makkariin..

Jahas.. sit jos oottelis et kaverit käy meillä saunassa et pääsen viemään niitä kotiopäin ja pääsis nukkumaan...


Laura ja vauveli rv 35+2
 
PAINOARVIOISTA

Mun eka on käynnistetty koska painoarvio silloin oli 4,5 käsin kokeiltuna, ultralla 4,6kg. No kaksi päivää myöhemmin syntyi poika. Painoi 3920g. Mutta pituutta oli 55cm.
Että mä olen hivenen skeptinen noihin painoarvioihin..


RASKAUSRÄYHY :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Mulla on nyt tosi vihainen olo. Joten en hirveästi nyt kirjoittele kun kypsyttää.. ja taas jälleen kerran YLÄPÄÄTÄ. Kypsyis tuo alapääkin, mutta eeei...


 
Täällä on yöllä supistellut taas vaihteeks. Aamulla joskus puol seiskan aikaan yritin nousta vessaan niin en meinannut päästä sängystä ylös ku supisti ja sattu alavatsaan niin hirmusen kovin. Ja nyt ku nousin lopullisesti ylös ja tossa aivastelin niin vihloo taas alavatsaan oikein huolella ja selän puolella pieni jomotus kokoaika. Loistava aamu siis täälläkin.
 
Meillä kans esikoinen käynnistettiin suuren painoarvion takia, joka oli ultralla 4,5kg ja käsin kätilö arvioi tasan 4kg, poitsu painoi syntyessään 4010g :D Kuopuksesta arvioitiin ultralla reilu 4kilosta ja käsin arvioituna (kätilöjäx3 ja lääkäri) että on alle 3,5kg.. ultra näytti vielä että pitkä ja laiha, syntyessään kuopus oli 3780g ja 50cm ja kätilö tuumas vauvasta että on ennemmin lyhyt ja pullea!

Kävin eilen ajelulla ROKKI-alueella... Voi tsiisus mikä meno :LOL: Ja meille kuului musiikinjytke kokoillan, toivottavasti sunnuntainakin kun BULLET FOR MY VALENTINE nousee lauteille :D ja RAMMSTEIN ;)

Katteltiin eilen illalla läpi kaikki itse filmaamat tuotokset.. Molempia poikia on kuvattu heti syntymän jälkeen :heart: Kuopuksesta oli filmattu viimeiset ponnistuksetkin :whistle: Siinä sitä sitten aatteli, kun synnytyssalia kuvattiin, että kohta sitä ollaan tuolla tositoimissa :LOL: Olipa kamalan näkönen paikka, sitä ihanaa vihreää joka puolella! Onneksi täällä on muuten uudet salit, viimeks oon ollut vielä vanhassa! Kuopusta kun ollaan oltu synnyttämässä soi taustalla VUOSI SADAN RAKKAUSTARINA :heart:

Nyt aamulla tuli sellanen olo, että olis ihanaa päästä synnyttämään ;) ja ihan intoa puhkuen odotan että vauva saadaan sylkkyyn! :heart:

Ja vettä tulee kaatamalla, että mitähän sitä tälle päivää keksis?!! :whistle:


Maamin ja Toivo-Justiina 37+1 :heart:
 
Vatsakas: meillä (onneks) on suht samanlainen musamaku, paitsi että meikäläinen ei ala pahoinvoivaks muutamassa sekunnissa, jos radion joku kääntää esim Novalle tms. Miehestä ei aina oo varmuutta. ;)

Mä haluuuun kotisiivoajan. Täällä on ihan kamala kaaos ja ajattelin lähtee mun vanhemmille poikien kans grillaamaan lounasta, jottei tarttis siivota. Eli tehokas välttely on huomattavasti mukavampaa kuin homman hoitaminen? Ja kyllä, Mattilan mainitsemaa raskausräyhyä liikkeellä. Eilen meni totaalisesti hermo, kun kissa oli päättäny käydä pissalla nuoremman poitsun sängyssä. Onneks pissas tyynylle, ni ei ollu menny koko patjasta läpi, riittii pelkän patjasuojan pesu. Tosin koneessa nuo on edelleen, ajattelin pyörittää useampaan kertaan, et haju lähtee..

Odotan onnea äippälomapäivästä!

Painoarvioista: esikon kohdalla teki tosi luotettavan tuntunen lääkäri arviota ultralla, sano et olis n 3800g laskettuna päivänä, mutta muistutti samalla et se on vaan arvio! Osui kyllä tosi oikeaan, tuo oli 3815g ku synty 39+6. Mutta koska tuo oli arvio ja HUSin ohjeissa on (tai ainaki 2004 oli), et perätilasynnytystä ei suositella esikoistaan odottavalle, jos vauva on yli 4kg, ni tuo lääkäri painotti leikkauksen etuja (ja sai meidät siis siihen onneks suostumaan).
Kuopuksesta kattelin jälkikäteen synn.kertomusta ja sinne kätilö oli laittanu arvioks 4kg käsikopelolla, heitti alle 90g. Että mun kohdalla nuo on osuneet nappiin, mutta totta tuo et niissä voi olla aika isokin heitto. Sitäpaitsi, on varmasti eroa synnyttää 52cm/4kg ku 47cm/4kg tai jos vauvan pää on kovin iso/pieni. Että älkää nyt turhaan alkako panikoimaan niitä painoarvioita!
 
Hitto, että ottaa aivoon! Ensinnäkin se, että mies ylipäätään joutu tänään lähteen töihin ja vielä enemmän se, että alunperin meinas, että on kotosalla joskus 12 aikaan takasin, mutta nyt sitten meneekin ainakin 16-17 asti! Voi ketutuksen ketutus. Kun viikot istuu melko paljon yksikseen neljän seinän sisälle ja oottaa viikonloppuja kuin kuuta nousevaa, tuntuu tosi rasittavalta kun sama jatkuu viikonloppunakin. Tokihan miestäkin otti päähän vähintään yhtä rankasti, mutta silti.....

Eilen käytiin tuossa 130km päässä reissu edestakaisin, eikä paljon mitään ongelmia autossaolon kanssa. Eli tämä lapsi ei todellakaan ole täältä kovin äkkiä pihalle tulossa.! :kieh: muistan joskus vähän päälle 20 viikoilla, kun autossaolo sai semmoset supparit aikaan, että oksat pois. mutta pitihän se tosiaan arvata, että kun ensin joutuu lasta oikein pidättelemällä pidättemään masussa, niin sitten se lopulta jumittaa sinne, eikä tule vasta kuin avittamalla ulos. Ja niiinkuin terkkarikin eilen sanoi, nyt olisi niin ihanteellinen aika vauvalle syntyä!! :kieh: joopa joo..mutta kun ei tuu niin ei tuu!!!

Sori tämä raivoaminen, mutta jotenkin alkoi tämä lauantai niin suurella v*tutuksella, että hohhoijaa...ja kun tietää, että ens viikkokin on taas samaa.... Kaikki tutut jossakin reissuilla lämpimässä ja ite nyhjää kotona.

Noh, mutta SILTI mukavaa viikonloppua kaikille!! =)

Zeenah ja pikkunen 38+2
 
Argh ihan karsee aamu. Väsyttää, väsyttää, väsyttää - ärsyttää, ärsyttää, ärsyttää. Eikä voi nukkua, kun ei tuu uni, ja sit ärsyttää maata vaan sängyssä. Eikä jaksa kattoa mitää sarjoja kun ei jaksa keskittyä. Eikä voi lukea, kun silmät harittaa jostain ihmeen syystä.
Ärsyttää-ää-äää.

Noniin ihana omanapainen valivali-viesti.

Oispa illalla parempi mieli!
 
Helise kuulostaapas tutulta. Meillä tuntuu aika monella olla ongelmia saada aikaa kulumaan ja monet asiat tuntuu ärsyttävän ja raivostuttavan. Mutta mukavaa tässä on se, että tietää, että ei ole ihan yksin näitten ajatusten ja ketutusten kanssa...lienee normaalia, kun näitä muidenkin viestejä lukee.

Ja ite oikeastaan valitan turhaan, kun yleensä mies on kotona kaikki illat ja viikonloput mutta silti kun ottaa aivoon niin ottaa aivoon!! :LOL:
 
zeenah samat on fiilingit täällä..Mies oli ekaksi koko viikon töissä ja nyt vielä on tän vkl ja miula ei oikeesti oo mittään tekemistä!!! Mies yleensä vkl ja illat kotona, mutta iltaisin sitä ei pahemmin näy ku tulee myöhään töistä ja sitten touhuilee omia juttujaa joten oikeestaan viikonloput "yhteistä" aikaa ja tänä viikonloppuna ole sitäkään... Meinasin että olisin miehen siskon luo mennyt kylään, mutta kuinkas ollakkaan, ne ovat lähdössä reissuun enkä kehtaa mennä sinne väliin säätämään JOTEN YKSIN KOTONA kuten monta monta monta MONTA viikkoa tätä ennen :kieh:
 
Oikein "mukavasti" on painanut koko päivän tonne alas. Ihan erilainen olo ku pari päivää sitten. Ja supistellutkin on enemmän ku mikään muu päivä. Tuntuu et vatsa kokoaika vähä kovana. Ei uskalla tehdä mitään äkkinäisiä liikkeitä, ettei tuu taas niitä "repäsyitä".
 
heipparallaa :D

oikein iso :hug: kaikille joita ärsyttää.

tepa0 tervetuloa mukaan :wave: :wave:

painoarvioista ollut puhetta, mulle esikoisesta arveltiin että tulee todella pitkä ja hoikka vauva, ainakin yli 55cm ja n 3kg... no olihan tuo syntyessään huimat 47cm ja 2870g...
miehen siskolle lääkäri arvioi ultralla että n.3,5kg noh, hieman heitti kun oli syntyessään 4780g :LOL: että ei kannata niistä panikoida eikä voi oikein luottaakaan...

meillä oli ensimmäinen koiraton aamu moneen vuoteen ja olo on osittain haikea mutta niiiiiiiiiiiiin helpottunu =)
mä täällä malttamattomana odotan jotta muut herää päiväunilta ja sitte me lähetää ajamaan kohti tykkimäkeä (huvipuisto,kouvolassa jos joku ihmettelee) mä menen kaikki hurjimmat laitteet läpi ja meinaan huomenna synnyttää :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
sounds like a plann..... (kirjoitinkohan oikein???)
 
Meidän työleskien pitäis olla kaikkien samalta suunnalta, niin vois treffailla oikeen porukalla, mutta nuo välimatkat vähän esteenä valitettavasti. Itseä periaatteessa nolottaa, kun kitisen ihan turhaa, kun yleensä mulla on kyllä miehestä hyvin seuraa työpäivien jälkeen ja viikonloppuisin, mutta se on nyt tää tilanne, joka ottaa niin rankasti päähän, että valitan vaikka pitäis jaksaa katsoa suurempaa kokonaisuutta!!

Ja oishan mulla tekemistä....siivota ja ma ois tentti. Valmistuin kyllä maaliskuussa, mutta suoritan avoimessa opintoja, että saan yhden uuden opetettavan aineen plakkariin. Ja motivaatio tuohon opiskeluun on niin nollassa, että.... Hitto mitä kitinää!! :LOL:

Ja uus turhautuminen on tosiaan kun tää lapsi ei voi ulkoistaa itseänsä. Tuntuu niin pirulliselta, että on maannu tammikuulta asti...ja sitten kaveri jumittaa tuonne mahaan. Vaikka toki ne makoilut tarpeellisia oli sillon, että ylipäätään nyt voi vielä pientä masussa kantaa. ELi kai vain pitäis olla kiitollinen ja lopettaa kitinät :heart: mutta minkäs sitä itselleen voi.... :kieh:
 
NeLa: Mä olin yhden kesän tykkimäelle töissä, olin sammakko, siis vuoropäivinä Kusti ja Kerttu! :D Tais olla vuosi 2007 muistaakseni... Oli kiva työ, laitteissa mentiin joka päivä lasten kanssa monen monta kertaa :) Kusti ja Kerttu taitaa olla ainoat maskotit suomen huvipuistoissa, jotka saa puhua, ainakin silloin oli. Kiva oli vääntää sammakkoääntä päivästä toiseen, heh!
 
Tykkimäellä käytiin täälläkin keskiviikkona :wave: koko päivä siellä vierähti ja lapsilla oli hauskaa =) Pari yötä oltiin leirintämökissäkin joten taisi olla nyt viimeinen reissu ennen vauvaa...Tänään ollut supisteluja vähemmän joten jospa sitä pääsisi tiistaihin asti jolloin voisi pyytää jotain lääkäriä vilkaisemaan alapään tilanteen kun viimeinen neuvolalääkäri jää pois... meinasivat neuvolassa jos tekevät sen samalla sairaalassa kun viimeiseen ultrakontrolliin menen....

äiti -79- vauva 36+0 POKS!
 
Zeenah: Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miten jaksat lukea vielä tenttiin! Huh! Mulla loppui puhti niin totaalisesti ja päätin, että ihan yks hailee, käyn kurssit vaikka uudestaa myöhemmin jos tarve vaatii. Eli nostan kyllä hattua sulle ihan täysin :)

Ja tosiaan onneksi myös muut valittaa ärtymystä ja tylsyyttä joten tietää, että ei tässä yksin olla ja että ihan normaaleja ja hyväksyttäviä fiiliksiä nää on :)
Mies kyselee, että mitä tehtäis ja mä kitisen vastaa että "en tiedä, ei kiinnosta plaaplaaplaa" eli on se täälläki omaa mokaa, että märehtii, mutta aika hankala innostua mistää jos ei vaan kiinnosta. Päh. No mut illal vissii vuokrataa leffa ja tehdää salaattia.Katotaa jaksanko kattoa vai turhaudunko ihan täysin vielä illallaki.

Pai80: Mulla kans jotenki tosi outo olo, peppuu painaa tosi kummasti. Ja koko aika vessahätä, siis koko aika. Kun veskistä selviää nii menee maksimissaa vartti ja taas oon menossa. Johan on! Jospa kohta pääsisit tositoimiin, sitä mäki niin odotan jo! :)

Muuten löysin kivan nimisivun, http://www.vauva.fi/nimet/tarina/kirjain/a
Siellä voi selailla eri nimeä aakkosjärjestyksessä. Monelle tää tuskin on uus juttu, mutta mulle oli joten ehkä jolleki muulle kans :)
 
EN oikeen käsitä kyllä itekään, miksi tuonne tenttiin aion vielä mennä!! :LOL: lukeminen jääny melko vähälle kyllä. Mutta kun haluaisin ennen ensi kevättä sen pätevyyden tähän kolmanteen opetettavaan aineeseen, niin mietin, että olis edes yksi tentti vähempänä sitten myöhemmin. Voi kyllä olla että käyn vain kattomassa kysymykset, että vähän tietää, mitä ne kysyy ja lukee sitten keväämpänä uudelleen. Saas nähä, mutta tuntuu että tuosta matskusta en ainakaan mitään käsitä.

Muuten, kutiaako muilla maha? Mulla kutisee varsinkin tuolta, mihin nuo hiton arvet pari viikkoa sitten rämähti ihan kamalasti koko ajan. Vaikka olen yrittäny rasvata...kai tuo rasva ei sitten oo hyvää tuohon tarkoitukseen.. Ärsyttää tuokin vaiva.

Paille ja Heliselle mulla on kans koko ajan kaamee paineen tuntu takamuksessa...ja nimenoman enemmän takamuksen puolella kuin tuolla alapäässä muuten. Ja vessassa täälläkin rampataa ihan uskomatonta tahtia. KAipa se vaan on merkki siitä että pikkunen on jo tosi alhaalla. Mulle terkka kyllä ainaki eilen sano, että on pää TOSI alhaalla ja kiinnittynyt. Aiemminkin yks lekuri mainitsi, että mulla on sen mallinen lantio, että vauva pääsee siellä meneen tosi alas jo ennen varsinaista synnytystä. Kuulemma synnyttäjän lantio! :LOL:

Vissiin ei oo oikeen elämää..ku tämä on jo 4. viesti tänne tänään... :LOL:
 
Zeenah: Juu ei mullakaa ole elämää, mäki kukun täällä palstalla vaan :LOL: Mua kutittaa mahaa myös, rasvaan ihan perus nivealla, mutta kai se on vaan sitä kun maha venyy ja ne arvet ritisee ja ratisee.. Jännä muuten, että toisina päivinä arvet näyttää tosi vaaleille ja toisina ne oikein kirkuu.

Mietin muuten aikani kuluksi, että kun terkkarihan kokeilee vauvan asentoa ja että miten pää tuntuu nii tosta mahan päältä. Niin miten se pää oikeen sitten meneekin niin syvälle jotenki, kun terkkari voi sanoa, että nyt ei enää tunnu päätä että on niin matalalla.. Tuntuu hullulle miten se pää voi kadota jonneki tonne? Mulla ainaki viikko sitten kyllä pää tuntui vielä. Mietin vaan että minne se katoaa sieltä sitten :)
 
Mulle terkka ainaki sano (ja viimeks lekuri kans) että pään juuri ja juuri tuntee, mutta sitä ei saa enää liikuteltua käsin. Ja se lääkäri, kun teki sisätutkimuksen, sanoi, että pään tuntee paremmin alakautta, kun enää vatsan päältä. Kai se painuu tuonne alaosastoon jotenkin luiden alle, kun ei ole enää niin tunnettavissa. (tosi fiksua päättelyä ja saattaa mennä ihan männikköön) :LOL: Mutta anyways...se lääkäri tunsi pään alhaalta tosi selvästi mutta masun päältä ei juuri ollenkaan enää....
 
Tylsää on täälläkin! Toisaalta pitäs varmaan olla tyytyväinen, koska tylsyys johtuu osaksi siitä, että gradu on vihdoin painossa (Tridian, kyllä se sullaki vielä valmiiks tulee jos mullaki toosi pitkän tauon jälkeen!) ja yliopistoura maanantaista kypsyysnäytettä vaille paketissa :D Silti, aika meinaa tulla pitkäks varsinki ku mies on kesän ajan yötyössä ja ollaan käytännössä vaan pari tuntia samaan aikaan hereillä.

Huvittelin tuossa purkamalla vaunut atomeiksi, kun irrottelin niistä tekstiilejä pesua varten. Ovat muutaman vuoden vanhat Ora-merkkiset yhdistelmät, vaikuttaa ihan meille sopivilta ja hyviltä kärryiltä, mutta halusin vaan pestä kankaat että lähtee vieraat hajut pois ennenku vauva pääsee sinne kelliin :D Jännittää vähän, että miltä ne näyttää siinä vaiheessa, ku alan niitä ulkomuistista kasaileen takas kokoon...

Ihanaa kun osalla alkaa jo olla jännät paikat ja vauvat jo melkein sylissä! Itellä LA 22.7. eli vielä on odotusta jäljellä vähintäänki riittävästi. Tämä masuasukki on melkonen sinnikko, se on suurimman osan ajasta ollu perätilassa mutta käännähti sitten pysyvämmin raivotarjontaan ja jopas helpotti äitilläki olo. No, eilen se sitten taas otti ja keikautti ittensä ilmeisesti viikkojen poksumisen kunniaksi takas perätilaan! Aargh, miksei se voi pysyä oikeassa tarjonnassa ku jotenki kävelyki on heti paljon hankalampaa ku yks yrittää parkkeerata pyllynsä tuohon lähtökuoppiin??

Sympatiat kaikille uniongelmaisille, samaa vikaa on ollu tälläki suunnalla. Ja myös raskausraivo on tullu tutuksi, sitä vaan välillä turhautuu tähän paikoillaan nököttämiseen ja omaan avuttomuuteensa :| Niin ja muuttajille kanssa! Sama rumba koettiin täällä kuun vaihteessa, mutta on se vaan ihanaa sitten ku pääsee kunnolla asettuun uuteen kotiin varsinki, jos uus koti on paljon vanhaa parempi, niinku tässä tapauksessa :) Jaahas, jospa tästä alkais laitteleen loput vauvanvaatteet lipastoon niin ois kohta taas yks turha päivä takana. Hauskaa viikonloppua kaikille kanssaodottajille/kärsijöille!
 
Onnea JS gradun valmistumisesta!

Mä tuun kanssa heittämään päivän valitukset peliin... Mä EN KESTÄ tätä oloa enää! Närästys on nyt näköjään kiusana 24/7, yöllä piti oikein oksentamassa käydä, kun meni niin pahaks. Lisäks tää flunssa vaan pahenee. Päätä särkee, nokka vuotaa, kurkku on kipeä ja kaupan päälle tuli vielä hirveä yskä. Ei jassa..... Ja mä oon kanssa nyt jotenkin tosi tympiintynyt tähän kotona oloon. Olin niin odottanut viikonloppua, että voitais tehdä jotain perheen kera. Tänäänkin olis ollut Espoossa yks kiva tapahtuma lapsille, mutta ei, ei tässä kunnossa jaksa tehdä mitään |O |O |O . Ja raskausräyhy pahimmillaan myös täällä :ashamed:

Sori pelkkää valitusta, mut muuta ei nyt irtoo...
 
Närästysvaivaisille LOHTUHALI. Itse syön joka aamu närästyslääkettä Omeprazol (?) muistakseni. Minulla on refluksivaiva/palleatyrä. Ja närästys on ihan jokapäiväistä. Tuo lääkekkään ei enää tahdo näin loppuvaiheessa auttaa. Ruokavaliokin pitää olla tiukka, jotta tuo toimis edes jotenkuten. Tosin joskus on ihan vaan pakko herkutella, mutta sen huomaa.

PERSE TULESSA??
Onko kellään muulla samaa. Tänään päivällä supisteli+ oli tuota persetulessafiilistä ja jalkojen takaosiinkin asti säteili polte ja kirvely. No se loppui. Paitsi välillä tuntuu aina perä olevan tulessa ja painetta takapäässä.

 

Yhteistyössä