Heinäkuun Hurmaajat Joulukuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Onnittelut Sussu80 kaksosista :):)

Itekki epäilen kyll tota tukehtumisjuttua, joskus terveystiedontunnilla opettaja sen tais kertoa...

Täällä nännipihat ovat kasvaneet ja tummentuneet, nännit ovat kaksikertaistaneet kokonsa. Kumpikin rinta ovat koko ajan olleet aikalailla kosketusarat. Ei voi nukkua mahallaan enää :LOL:

Aloitin viime kesänä syömään multitabsin lisäksi foolihappokapselin 400µm päivittäin. Raskautumisen jälkeen vaihoin Lady vita plussaan, odottaville ja imettäville naisille tarkoitettuihin vitamiineihin.

Nyt on onneksi pikkujoulut tälle vuodelle lusittu, viimeisissäkin kekkereissä tuli varmaan tehtyä haukottelun maailman ennätys :D Lähtis vaikka saunaan ja sitten nukkuun :)
Saa nähä tuleeko uni vai jännittääkö huominen neuvola liikaa :whistle:

Kauniita unia ja vauvankuvia kaikille:)

Dana88 & Pikkune 8+4

Voi kun kiva.. Stressaan huomista töihin menoo jo valmiiks ihan mielettömästi, koska huono olohan tulee jo tietysti linja-autossa ja aamupäivästä on pari tuntii huono olo. Ruokaa en pysty syömään koska ihmiset ahistaa taukotilassa ja se ahistaa kun ei pysty syömään ja sitten on taas huono olo.. Kauhee kierre.. Tosi terveellistä varmaan tämmönen jatkuva stressaaminen..

Laura, mulle noi olot on ihan tuttuja. Tänään ratikassa piti hokea itelleen, että "saat nousta jo seuraavalla pysäkillä pois" (vaikka määränpäähän oli siis vielä tuhat ja sata pysäkkiä). Oksetus osaa olla niin psyykkistä - siis joillekin. Mulla ei siis mitään oikeaa raskauspahoinvointia oo, mutta jos joku tilanne jännittää, niin johan alkaa etoa. Suosittelen terapiaa yms, jos noi olot tosiaan haittaa arkea. Siitä on apua, usko pois.

Huomenta!
Onnea sussu80 tuplista :heart: :heart: !!

Täällä taas yksi huonosti nukuttu yö takana..Pitäs varmaan soittaa lääkäriin ku jo parina iltana ja aamuna kirvele tuolta alhaalta niin vietävästi ja säteilee kipu jalkoihin, luulen vähän että ois pissatulehdus vaik maanantaina ei ollutkaan mitään neuvolan testissä.. Mutta tämä tosiaan alko vasta ti iltana. :ashamed:

Muutenkin olo ollut hirvee, aamupäivät ja pitkälle iltapäivään on huono olo ja sitten illalla alkaa hirvee ahistuneisuus, varmaan siitä että taas nukutaan huonosti ja aamulla taas sama pahoinvointi edessä.. :headwall:
Mitenhä sitä oikeen jaksas pysyy positiivisena??

Sussulle isot onnittelut tuplaäänistä. Toivottavasti molemmat pysyvät kyydissä ! :flower:

Laura Tuo pahoinvoinnista stressaaminen on kyllä mullekkin niin tuttua. Eilen illalla kun matkasin bussilla töistä kotiin jouduin ihan tosissani tsemppaamaan etten oksentanut. Jokaisen pysäkin jälkeen ajattelin että seuraavalla jään pois ja oksennan, mutta pysäkki pysäkiltä se koti tuli lähemmäks ja pääsin oksentamatta perille. Pitäis vaan osata nyt nauttia tästä alkuraskaudesta ja olla stressaamatta, mutta minkäs sitä itelleen voi ? Kaipa se sitten on niinkin että kun tarpeeks on asioita miettiny niin ei enää vaan jaksa miettiä kun asia on kulunut puhki.

Tämä aamu on ollut ihmeellisen hyvä mulla. Työmatkakin meni silleen ettei tarvinu oksua nieleskellä. :LOL:

En tiedä olenko koskaan ollut oikeasti näin väsynyt kun nyt. Olen nukahtanut eilen illalla klo 20 sohvalle ja siitä sitten kömpinyt sänkyyn joskus 22.30 aikaan ja nukahtanut heti uudestaan. Ja tänään sitten puol kuus ylös. Et ihan kiitettävät unet tuli, mutta siltikin väsyttää.

Me ajateltiin pyytää vanhemmat Itsenäisyyspäivän kahveille sunnuntaina. On sitten vähän muutakin juhlittavaa kun pelkästään Itsenäisyyspäivä... :LOL:

Jospa tässä alkais pikkuhiljaa alottelemaan töitä, vaikka viiteen pitää taas tänäänkin olla.
:(

Eilen se sit alko...Tunsin kun jotain lorahti housuun ja menin katsomaan, vertahan se. Sen jälkeen kirkasta verta on tullu enempi ja vähempi. Soitin myös sairaalaan ja pyysivät odottamaan seuraavaan eli tämän päivän aamuun jos ei vuoto kovene tai tule kovia kipuja. Saan kyydin sairaalalle puol 10 et sit saadaan selville lisää tästä tilanteesta. Toivottavasti pikkune ois kyydissä ja vuoto johtuisikin jostain ihan muusta ku keskenmenosta :'(

Sussu onnittelut kaksosista täältäkin suunnalta :flower:

Tänään on äippäpolikäynti ja nyt aamulla alko jännittään (ja täysin turhaan tietysti). Toivottavasti sieltä saan apua verensokereihin. Koko eilinen päiväkin oli ihan kamalaa ja melkein lähdin töistä saikulle :eek:

Huomasin yöllä, etten enää pysty kunnolla mahallani makamaan ja mulla ois hieroja kohta. Noh pitää koittaa, kun viime raskaudessa alaselkä oli todella jumissa ja pahassa kunnossa. Hieronnan ja liikunnan luulis siihen auttavan :)

Täällä päin on ainakin ihanan talvinen ilma, vaikkei lunta olekaan. Puut oli huurussa ja heti näytti paljon valoisammalta :heart: Piristää kummasti, kun vähän aurinko paistaa.

Voih Stemia :hug: Voimia. Mulla on keskemenoissa ainakin ollut kipuja, jos se vähän lohduttaa...toivotaan, et on jotain muuta :(

Sussulle iso onnittelu kaksosista :flower:

Stemia onnea matkaan ja toivotaan, että pieni pysyy mukana :hug:

bambina ihana kuulla, että muillakin menee vielä vanhat vaatteet ilman mitään patentointeja :) Mulla kyllä mahan muoto on sellainen, että turvotus on heti tuossa navan alapuolella jos on ja housut on kaikki hyvin lantiomallisia. Ja iltaisin olen aina lökäreissä, niin ei illallakaan kiristä, vaikka vähän turvottaisikin.

Juttelin mahan kasvusta terkkariystäväni kanssa ja mietin, että on se vaan jännä kuinka hitaasti kohtu kasvaa. Vasta 16 vkolla kohdun pohja on puolessa välissä häpyluun ja navan välissä. Eli käytännössä se on vielä piilossa tuolla häpyluun alla näillä viikoilla. Ja sitten se maha vaan yhtäkkiä kasvaa semmoiseksi rantapalloksi.

Sairaslomasta sen verran, että vaikkei raskaus ole sairaus, niin ei musta ole mikään häpeä hakea saikkua jos olo on ihan kamala. Sairasloman peruste on kuitenkin se, että on työkyvytön ja jos koko ajan oksettaa, niin ei se kovin kivaa ole. Eihän vatsataudissakaan tarvi töissä olla ja ainakaan mulla ei pahimmat päivät paljoa eroa vatsataudista. Mä en ainakaan pyytele anteeks omaa sairaslomaani (vaikka lähiesimies totesikin, että eihän se raskaus ole sairaus), koska minä ja masukki ollaan nyt nro 1, ei työ. Kuunnellaan omaa oloamme ja tehdään ratkaisut sen mukaan, hitot siitä, mitä muut sanoo, koska nyt ei kuitenkaan vauvan hyvinvoinnin eteen voi tehdä muuta kuin pitää huolta itsestään.

Täällä olo ollut eilisen hyvä ja tämä aamukin vaikuttaa lupaavalle. Huomaa kyllä eron, kun saa nukkua kunnolla (olen vetänyt sellaisia 11-12h unia) ja aamut on rauhallisia. Mukavaa päivää kaikille :flower:

Ja tänään rv 10+0 POKS... jei =)

En usko, että siitä vauvalle mitään haittaa on, jos töissä sinnittelee. Se on sitten eri asia kuin hyödyllistä on olla töissä lähinnä puuskuttamassa ja tuijottamassa seinää :) Vielä aika hiljaista aikaa, joten tylsähän sitä on vaan istua (ja surfata huonolla omallatunnolla vauvasivustoilla)

9+0 POKS! :heart:

Onnea Sussulle tuplaäänistä!!! :heart:

Stemialle tsempitykset ja voimahalit :hug: Toivotaan, et kaikki olis vuodosta huolimatta hyvin!

Ennu mä kävin myös hierojalla viimeraskaudessa ja hiero mua niin, et makasin kyljelläni. Autto kyllä kans mun selkäjumituksiin hyvin! :)

Omaan napaan ei kummempia.

Ryhtynen nyt laskujen maksuun *huoh* :wave:

Juu raskaus ei ole sairaus, mutta jos voi huonosti niin sillon on syytä jäädä sairaslomalle. Itelläni on välillä ollu sellasia huonovointisuuden hetkiä et oon meinannu lähtee kesken päivän kotiin. Tänään on ollu ihmeellisen hyvä aamu *kopkop*.

Hei!

Täällä poksuu rv8 :D

Onnea sussulle kaksosista! =)
stemia :hug: toivottavasti harmitonta vuotoa :|

Onneksi pahoinvointia ei enää ole ollu pariin viikkoon. Kahvia ei erityisemmin tee mieli mutta pitää se ainakin yksi kuppi silti iltapäivällä juoda.
Normi väsy jatkuu ja sitä myötä äiti on vähän äksynä....

:wave:

Hei kaikille, ihanaa viikonloppu tulossa, vaikka olisi tuo itsenäisyyspäivä saanut osua arkipäiväksi... No, mulla ei tänä aamuna näkynyt (ainakaan vielä) samankaltaista pahoinvointia kuin viikonlopusta tähän asti. Ja se mikä taisi auttaa, oli eilen illalla kokeilemani vyöhyketerapia! Aivan mahtavaa!

Huomenna varhaisultraan,

mekkala ja pulla 7+1

Jeij ne ultras ja siellä meidän katkarapu näkyi. Hirveän äkkiä se sitä vilautti, mutta täsmäs viikkoihin 8+5 ja sydän tykytti. Aluks se sanos, et hän jo kattos et onko siellä kaks, mut taitaa olla vaan yks :/ Kaikki sanonut, et kaksoset ne on ja ittelläki ihan sellanen olo...hui

Kiitos kaikille kannustamisesta! :) Tulin äsken sairaalasta ja niinhän siinä sit kävi et ultras ei näkyny mitään :( Lääkäri totesi et koska varhaiset viikot vielä 6+3 niin välttämättä mitään ei vielä näykkään, mut epäili varhaista keskenmenoa. Ihmettelin miten voi viel maanantaina näyttää verestä otettua koetta positiivisena.. Ottivat kuitenki verikokeita ja lauantaina viel kontrollikokeisiin, tarkistavat onko raskaushormoni lähteny laskuun ja jos ei ole niin sit uus ultraus ja ulkopuolisen raskauden poissulku. :'( Onko kellään ollut samanlaista tilannetta tai onko jonkun tutulla ollut?

Voi stemia toivotaan täällä kovasti että se sun pikkunen on vaan piilossa nyt.. Toivotaan että hormonit on nousussa ja pikkukaveri vielä näyttäytyy uudessa ultrassa.. :hug:

Muista että niin kauan ku ei oo varmaa tietoa ni on toivoa!
Paljon voimia sinulle nyt.. :hug:

tämän aamun ultrassa kaikki ok.syke näkyi ja pieni on kasvanut. vähän pienempi on mitä viikkoja on nyt.mut tarkemmin kattoovat sit np-ultrassa. sairaslomaa ens viikko.ja neuvola ajan varasin ens viikolle.
stemia toivottavasti siellä ois kaikki ok. tästä meidän ei näkynyt vielä viikolla 6+1 kun lapsivesirakkula ja viikko siitä eteenpäin näkyi jo syke. onko sinulle hävinneet raskausoireet?
minulla kun meni edellinen kesken viikolla 5+4 niin raskaushormonit oli silloin 87 ja niiden ois pitäny olla satoja jo silloin. eikö ne heti kertoneet sitä hormoonin määrää.kyssissä tulokset sai tunnissa. en voi muuta sanoa sinulle kun että tiedän tunteesi liiankin hyvin :hug: mutta jospa siellä oiskin vielä pieni.
sussulle paljon onnea tuplaäänistä =)

tiuhti ja toukka 8+0

Stemialle :hug:
Raskaana ollessa voi vuotaa paljonkin, ja silti tuloksena on elävä vauveli. Ja toisaalta voi olla, että tulee km ilman mitään oireita.

Tuota jälkimmäistä pelkään nyt omalla kohdalla kauheesti, koska raskausoireita on niin vähän. Väsy on - no joo, tähän aikaan vuodesta aina väsyttää, ja lisäks meillä on ollut miehen kanssa koko viikon joku ihmeellinen kello neljän kirous, eli ollaan valvottu aamuyöstä ilman mitään syytä. Pahoinvointi on vienyt ajoittain ruokahalut, siinä kaikki. Kun täällä toiset voi todella pahoin, niin tuntuu typerältä sanoa, mutta voisi mua enemmänkin kuvottaa :ashamed:

JP-78:n vaimolle kuitenkin suuret sympatiat, toihan on ihan kaameeta. Pysyykö kylmät tuotteet sisällä? Jääkylmä jugurtti, kiisseli tms? Söin joskus itse keitettyä mansikkamehua suoraan pakastimesta, oli muuten mielettömän hyvää - niin hyvää, että epäilen sen voivan auttaa kaikkiin vaivoihin :D Meilläkin on muuten np-ultra 15.12., mihin tuntuu olevan vielä toivottoman pitkä aika.

Esikoisen kohdalla olin vähän pettynyt ultrakäynteihin, koska ultraaja oli aika epäartikulatiivinen, ja itse siitä kuvasta ei saa välttämättä paljonkaan tolkkua. Laitteetkin taitavat alkaa olla aika vanhat tuolla meidän keskusneuvolassa. Olisin siis kaivannut sitä sanallista selostusta. Taannoinen varhaisraskauden ultra noudatti samaa kaavaa: näin kyllä sellaisen barbapapan näköisen hahmon, mutta en erottanut mitään "selvää sykettä", vaikka siinä kuulemma sellainen näkyikin. No, luotan lääkärin sanaan ja jään odottamaan kiihkeästi seuraavaa skannausta.

Hyvää/ parempaa vointia kaikille!

Vieläköhän mahtuisi mukaan? :) Olen siis aivan loppukuun odottaja, lasktusta ajasta ei itseasiassa ole edes tarkkaa tietoa - epäsäännöllinen kierto, herkät raskaustestit jne... Plussan sain siis jo yli 2 viikkoa sitten testiin, mutta oman veikkaukseni mukaan mennään vasta viikolla 5+6 nyt suunnilleen. Alkuraskauden ultra on varattuna ma 14.12. , toivottavasti olen silloin viisaampi.

Taustaa: olen 31 v. eli nestorisarjassa siis jo ;) , kotoa löytyy aviomies ja ihana esikoispoika joka täytti juuri 3 v. Kakkosta on yritetty pitkään eli 1 v. 3 kk, kävimme jo Väestöliitossa tutkimuksissa ja nyt oli tarkoituksena tehdä ensimmäinen IUI. Mutta toisin kävi ja pieni ilmoittikin yllättäen tulostaan :heart: Olemme onnellisia, vaikkakin its eluonnollisesti hyvinkin pelokas tämän alkuraskauden suhteen. Toivottavasti täällä saa jakaa ajatuksiaan ja tuntojaan kaikissa raskauteen liittyvissä asioissa!

Stemialle heti alkuun jaksamisia :hug:

Ja oma rivi toistaiseksi:

Aika vielä hukassa
Anastacia78.........toinen..............KHKS................??

Vähän omasta tilanteesta..
Edelleen jatkuu oireettomana elämä. Kävin tiistaina alkuraskauden ultrassa ja ensiotoksella gyne sanoi nähneensä vilauksen sykkeestä ja toisella otoksella ei löytyny?? Ruskuaispussi näkyi.. Noh, totesi ettei nyt ainakaan viikkoja ole kuin korkeintaan 6+0 ja kehoitti ensiviikolla uusintaa.

En jaksa murehtia, esikoisesta sama juttu. Kalentereitten mukaan raskaus pidemmällä mutta ovis ollut myöhemmin joten odotellaan. Voi se tietysti vielä liika optimistisuus kääntyä päälaelleen :/

Niin ja Sussulle onnea monikko äänistä, hurjaa =)

Hei niin ja joo! Olen käynyt välillä tihrustaan tuota kerhon puolta mut miten siel on niin hiljainen meininki vai enkö mä osaa vaan käyttää sitä?? :whistle:
Mun mielestä nopeempi tänne päivittää kuulumiset, mitä muut mieltä??

Yhteistyössä