Heinäkuun Hurmaajat 2010

Dana Asutaan Oulusta pohjoiseen n. 200 kilsaa. Nyt on vähän lauhempaa, vaan 14 astetta pakkasta.

Tänään on äidin hemmottelupäivä. Pääsen tohon isommalle kylälle (kaupungille) kampaajalle ja shoppailemaan talolle mattoja, verhoja yms sisustusjuttuja. Jippii! Isi jää poitsun kanssa kotiin. Meillä on mies ollut jo niin monesti pojan kanssa kahden ettei huoleta onneksi jättää, jo pienestä pitäen on ollut kahden kun mulla on pitänyt juosta millon missäkin talo-asialla.

Syöttötuolia toivottiin pukinkonttiin mun äidiltä, sellasta "vanhanaikaista", mikä mullakin on joskus skidinä ollut, nostalgista.
Ajatelkaa, poitsu käyttää meikäläisen vanhaa punkkaa, eikä oo menny miksikään. Kyllä se tuo muovi on ikuista. Ja on ihan kiva että on jotain vanhaa ja just sitä nostalgista :)

Vaatteista meillä käytetään nyt kokoja 68-70, on käytetty jo kohta kuukauden päivät. Tykkään että on ennemmin pikkusen väljiä kuin sellasia nakinkuoria :) Yhdestä Haisuli-bodysta tosin luovuin pitkin hampain kun oli kokoa 62 ja jätkällä oli just sellanen ibizalaisen gay-klubin asiakkas-look. Oli muuten eka vaate jonka ostin raskausaikana, siksi luovuin haikein mielin.
Minäkin tykkään tosta vaatehommasta, en siis vaihda ukolle montaa kertaa päivässä vaatteita huvin vuoksi vaan tykkään että vaatteet sointuu yhteen. Ei siis tarvi olla samaa sävyä tai mitään kunhan värit passaa yhteen. Ja onhan niitä nyt ihana ostaa, aina on kaikkea ihanaa :heart:

Oliko muuten teidän mielestä äitiyspakkauksessa olleet puolipotkarit jotenkin oudon kokoisia? Tarkoitan siis niitä Tutan housuja jossa on suljetut terät. Meille ne ei passannu ollenkaan, vyötäröltä ok mutta sitten lahkeet oli aivan liian pitkät. Käyttämättä jäi. Kuten myös se oudon persikan värinen asukokonaisuus ja pari muuta vaatetta. Mutta olihan siinä paljon hyvääkin.

Meillä oli pojalla puklu-kausi joskus reilu kk sitten. Melkein kaikki lensi ulos mitä söi, vaatteet piti vaihtaa parhaimmillaan 5 kertaa päivässä. Ja siis lensi ihan kaarella ja kunnon suihkuna. Neuvolasta kysyin ja siellä kertoi että vauvoille voi tulla ns. puklu-kausia, eikä niihin mitään erikoista syytä ole, tai siis ei ainakaan mitään hoitoa tarvi. Meni ohi sitten ajan kanssa ja nykyään tulee enää todella harvoin edes mitään pikkupukluja.

kardemummma ottaa nyt vaan rennosti niiden juhlien suhteen. Minä yritän aina ajatella kun hoitoon vien äidille että "onhan se minutkin kasvattanu ja hoitanu, ja kato nyt kuinka hyvä minustaki tuli" :) Ja se kuitenkin on VAAN yksi yö, eri asia jos ois vaikka viikko. Tiedän että se huolettaa mutta hyvissä käsissä Sulo siellä on. Ja voihan se olla että Sulo jostain syystä nukkuu siellä paremmin. Esim meillä Aatu nukkuu mun siskon luona jotain 3 tunnin päikkäreitä kun kotona on tunti tiukassa. Ja sekös mua välillä kismittää :D
 
Kardemummma, onko ne Aarrekidin vaatteet reilua mitoitusta? Lähinnä pituus, mutta kyllähän Milo leveyttäkin kaipaa :) Olen niitä niin kuolannut, mutten ole malttanut ostaa. En tiedä kehtaisko pyytää joululahjaks, mut sit mietin just tota bodya et miten kauan meilla 80 riittää. Toisaalta jos ne hihat suorana on tosi pitkät niin kai se jatkopalalla saattais pitkäänkin mennä.

Tunnustaudun siis myös vauvanvaatefriikiksi. Milon vaatteet sopii kans aina yhteen vaikka oltais vaan koko päivä kotona. Itse kun kulkee milloin missäkin retkuissa niin on kiva katsella poikaa ku se on sentään osannut pukeutua :)

Milolla vaikuttaa olevan puklupäiviä. Eilinen oli sellainen, mutta tänään vaikuttais taas paremmalta.

Mukavaa talvipäivää kaikille!

Saga ja Milo 4,5 kk
 
Tokkurassa..poistun paikalta..ja kirjoitan 10-vuoden päästä kun univelat on ehkä historiaa..
Oikeesti odotan eläkepäiviä,että sais rauhassa sairastaa..oon ollu pari päivää kuumeessa ja flunssassa ja yöheräilyt päälle niin äiti on ihan sekaisin.Pelottaa hypätä auton rattiin viemään poika kerhoon.
 
Hug
rouva Saga Mä alan kanssa epäillä, että aloitan nukuttamisen liian myöhään. Tämän puolesta kielii jo se, että välillä, vaikka harvoin, nukahtaminen menee juuri niin helposti, että vierellä köllitään se 10 minsaa. Mä en tajua miten mun on niin vaikea nähdä sitä oikeeta hetkeä, jollon viedä nukkumaan. Jos poju alkaa jo vähän känisemään, niin ilmeisesti se on jo liian myöhään. Sillä on silloin koko kehokin semmosessa "tutinassa", että sen kehon rennoksi saaminen vie jo aikaa. Mitä väsymisen merkkejä teillä muilla on, tai siis mistä tiedätte että nyt on aika viedä päikkäreille?

Mua jo ärsyttää itteäni kun mä aina jauhan tästä nukuttamisesta tai nukkumisesta, mutta tää on nyt aikamoinen issue meillä tällä hetkellä.:headwall:
 
Heippa pitkästä aikaa. Lueskellut oon kirjoituksia, mutta kirjoittamaan ei taho ite keretä.

Täällä kans väsyttää aivan hirveesti... ja syy ei ole vauvan vaan oikeestaan omaa tyhmyyttä. Miksi ei voi mennä nukkuun ennen klo 23 :headwall:? Sit aamulla pitää herätä silmät ristissä |O 5:15-6:30 laittaan esikoista kouluun. Vauva kyllä nukkuis hyvin, mut toisinaan pitää tyttöki herättää (tai se herää), kun lähtään viemään rattailla esikoista taksille. Tyttö nukkuu taas 8-9 h putkeen, viime viikon tilaili tieten lisää maitoa tai en tiedä missä oli vika, mut heräili kerran pari yössä.. Onneksi on taas palattu entiseen päiväjärjestykseen yöunien suhteen :).

Tunnustaakos kukaan 9.7.2010 syntyneen poikalapsen äiti olleensa Rovaniemellä Rantasipi hotellissa viime la-su? Meidän perhe oli siellä pe-su ja jututin siellä ko äitiä, mut enpä kehannu kysyä, et ollaankos jutusteltu kaksplussalla :LOL:.

Meillä tyttö on oppinut uuden taidon - kiljumisen ja taitoahan pitää nyt sit urakalla harjoitella :LOL:. Eli meillä asustaa pieni kiljukaula/"oopperalaulaja" :LOL:.
Eilen kävin 5 v. tytön ja vauvan kans kampaajalla tuolla ammattioppilaitoksessa (oppilastyönä). Aikaa meni klo 10 - 13.30 + matkat päälle (n. 20 min per sivu) ja hyvin meni reissu. Neiti siellä kilju turvakaukalossa hyväntuulisena. Pari kertaa otin tisulle kaavun alle ja tosi hyvin meni reissu kyllä. Päähän laitettiin siis monisävyvärjäys ja leikattiin hiuksia.

Kiinteistä ei ole kokemusta vielä tän neidin kans, kun meillä mennään edelleen täysimetyksellä. Puolitoista viikkoa sitten eli reilun 3,5 kk ikäisenä mitattiin typy tuolla DIPP-tutkimuksessa ja painoa oli n. 7200 g sekä 66 cm pitkä. Tänään ikää tasan 4 kk, mut täällä ei ole 4 kk neuvolaa. Pitäs pikkuhiljaa tilata 5 kk neuvola-aika.
Onkos kukaan muu mukana DIPP-tutkimuksessa (diabetes tutkimus)? Meillä on esikoinen ja nuorimmainen eli heillä on pieni riski sairastua lapsuusiän diabeetekseen?

Enpä enää muista mitä piti kommentoida, joten jätetään
seuraavaan kertaan.

Ai niin joo vaatteista ainakin oli keskustelua. Meillä mennään jo 68-74 cm koossa. Pienemmät on jo aikaa sitten tulleet pieniksi. Ja tuo 68-70 cm koossakin hiat alkaa oleen lyhyet - oisko kyseessä pitkäkätinen neiti :)???

SMSM -zombie ja typy 4 kk tasan
 
Viimeksi muokattu:
Hiphei! Kannanpas minäkin (väsyneen) panokseni 2+ keskusteluvilkkauteen. Kun ei kerta millanen ja rouva saga suostu taipumaan fb:hen, niin tulen teille tänne höpöttelemään. ;)

Kertokaas toki kaikki vinkkejä hyviin syöttötuoleihin. Meidän pitäisi lähteä ostamaan moinen kapistus. Samoin haluan hankkia höyrykeittimen, että voin höyrystää muksun vihannekset. Stokken Tripp Trappia on ainakin paljon kehuttu.

kardemummma lähtee vaan muitta mutkitta juhlistamaan kolmekymppisiään! Sulo pärjää mainiosti mummon kanssa (ja vaikka huutaisi koko teidän poissaolon ajan, niin tuskin jää pysyviä traumoja mummolle tai pojallekaan. :) ).

SMSM Meilläkin mennään täysimetyksellä vielä. Ajattelin vaikka tuossa ennen joulua alkaa miettimään kiinteiden antoa. Neiti olis silloin lähemmäs 6kk. Ja aloitellaan tosiaan suoraan sormiruokailulla. Katsotaan sitten tarvitaanko soseita ollenkaan. Saman kokoisia meidän muksut muuten - meillä 4kk neuvolassa 7200g ja 65cm. Miten teidän rakennusprojektin muuten kävi? Joko tuli selvyys lupajuttuihin? :)

Nyt hermostuu muksu, joten mentävä on. Kivaa pakkaspäivää kaikille! :)
 
Moro!
Eilisen syömisennätyksen ansiosta poika veteli hirsiä klo:21-8.30, yöllä oli hereillä tunnin ajan, tsiikaili iloisesti mobile ja itkeskeli märän vaipan vuoksi. Lämmitin tuttipullonkin yöllä, ihan turhaan, ei ruoka maistunut meän miehelle. Aamulla herätessäkään ei ruoka maistunut, vasta 11 maissa ukko alko syömään. Sen jälkeen poika sammu päikkäreille pinnasänkyyn :confused: veteli 3,5h tirsat mikä on ennen kuulumatonta.

Poitsu on nyt 63cm pitkä, mutta koon 56 bodyt menee viel hyvin. Poika taitaa kasvattaa säärtä niin kuin äitinsä penskana :D pojalla on raajat pitemmät torsoon nähden :)

Nyt tahtois johonkin kyläileen tai alan penkoon kaapit läpi etsien jotain herkkuja :p

Dana88 & Apsi 5kk 1pv
 
pikagalluppi: meinaatteko laittaa joulukuusen jouluna? oikea vai muovinen?

Ite haluisin laittaa kuusen, mutta mies on ehottamasti vastaan. Ei kuulemma tarvi turhaa joulukrääsää. Pitäis olla muovinen, kun oon allerginen oikealle :(
 
meillä ei laiteta tänä vuonna ollenkaan, ensi vuonna laitan kun Jennakin siitä ymmärtää jotain, ja muovinen laitetaan sit.. ei pääse neiti syömään havuja :D
Tänä vuonna laitan sellaisia oksia isoon maljakkoon ja laitan iihin valot ja vähän helminauhaa ;)
 
pikasesti kommentoin..

Meillä on niinkin selvä merkki väsymykseen kuin että Kulmatkarvojen kohdat alkaa punottaa.. :D
Meillä on ihan sama! Tulee sellanen punanen rengas välilä koko silmän ympärille, mutta lähinnä just kulmakarvojen kohdalle :D Voe näitä.

Päikkäreitä nukuttiin sitten tänäänkin 3.5 tuntia ja taas väsyttäis iltatirsoja varten. Tekis mieli sanoa, että no enpä anna sun nukkua nyt kun sä et anna mun nukkua öisin.. Mutta en sentään sano :)
 
Pakkasiltaa!
Lueskellut minäkin, mutta ei vaan ehdi kirjoittamaan. Kummasti kuluu aika noitten kans, ja kun illalla lopulta nukahtaa, niin on kiva vaan lötvätä telkkarin edessä.
Nukuttamaan - tai siis sänkyyn vien pojan yleensä heti, kun alkaa kitistää. Eli usein maidon juonnin jälkeen. Meillä poika aamuisin tosiaan vaan 1-1,5h hereillä ennen ekoja päikkäreitä, mut nyt on alkaneet päivän muut päikkärit lyhentyä ja hereilläolot lisääntyä.
Rae; tuli vaan mieleen, että meilläkin kirjataan ylös pojan syömisiä :) Ja tosiaan niissä on heittoa, meillä menee 700-1100ml maitoa/vrk. Ja siis saattaa mennä 2-3 päivää noilla vähemmillä maidoilla, ja nyt vastaavasti jo 4 tai 5 päivää juonut päälle litran!
Soseista; nyt olen antanut perunaa parina päivänä, ja itkuisuus lisääntynyt. Tosin tällä viikolla ja viime viikolla puhkesivat 1. ja 2. hammaskin. :heart:
Meillä ei ihan 4kk tarkastuksessa rikottu 10kg rajaa; 9,2kg! Eli liki mennään jo, vaikkei pituuttakaan kuin 66,5cm. Lähinnä tän leveyden takia käytetään myös 70 ja 74 kokoisia vaatteita, ihan muutama body taitaa olla 68.
Kääntymiseen alkaa olla jo yritystä, mutta kumpaakaan suuntaan ei ole vielä onnistunut.
Joulukuusi tulee -todennäköisesti, jos jaksetaan. Mutta tarkoitus on laittaa oikea kuusi.
Joululahjoja ollaan kyllä suunniteltu, vaan ei vielä ostettu. Pakko odotella veronpalautuksia. Meillä tapana antaa myös vanhemmille ja omille sisaruksille lahjat ja lasten kummeille jotain pientä.
Mukavia marraskuun loppuja kaikille! :) Ja isot tsempit rakentajille ja remontoijille!! (mä en jaksais kyllä vauvan kanssa kumpaakaan!)
 
Heippa:)

Saana täytti neljä kuukautta tiistaina ja keskiviikkona oltiin neuvolassa. Paino 7930 ja pituus 62,5. ollut siis ruoka-aikaan kotona:D

Nukuttamisesta meillä alusta asti Saana laitettu omaan sänkyyn ja annettu nukahtaa itsekseen, jos itkee niin käyty katsomassa ja esim. tuttia suuhun. jos ei rauhoitu nukkumaan niin sitten ylös ja kohta kokeilu uudestaan. Yleensä nukahtaa hetken höpöteltyään. Nukkumisen pituus on sitten eri asia...ulos nukahtaa päikkäreille hyvin vaunuihin, ei tarvitse enää erikseen vaunuja heilutella, aikasemmin piti kävellä ja heilutella. nykyään siis nukkuu suht hyvin, ekat 2,5 kuukautta oli melkein hereillä, kun oli koliikkivauva...

Joulusta mä en ole oikein edes ajatellut vielä että joulu on kohta..kaikki lahjat hankkimatta, saanalle en kyllä aio edes ostaa nyt vielä mitään, saa kuitenkin sukulaisilta jotain. Joulukuusi olis kiva, mutta ei meillä ole täällä kuusia!! mulla on kyllä semmonen pieni muovikuusi, sen laitan ainaki:)

Pakkasista mä taidan olla pohjoisin äippä täällä, asutaan siis ihan norjan rajan läheisyydessä nuorgamissa, suomen ja eu:n pohjosin piste on tossa parin sadan metrin päässä:D Meillä nyt pakkasta -28 ja kylmältä tuntuu. ollut paljon parinkympin pakkasia jo ja saana on nukkunut ulkona hyvin vuoratuissa vaunuissa hyvin topattuna:) nyt en kyllä raaski laittaa ulos...on sen verran kylmä. mutta koko talvi pitää pärjätä joten parein vaan totuttaa se pakkasiin, kyllä vaunut saa melko lämpimiksi kovallakin pakkasella kunhan tuuli ei pääse kovin puhaltamaan. lämpömittari sisään vaunuihin niin voi tarkkailla lämpötilaa välillä. onneksi on tuollainen tuhti ja lämminverinen tyttö:)

pohjoisen taika ja saana
 
Jenna tänään 4kk, punnittiin hänet sen kunniaksi omalla puntarilla niin 6kg näytti <3

Pohjosen taika, joo kyllä te voiton viette meistäkin :D Meilä pakkasta nyt 20 ja lunta satelee, eilen oli 28,5 illalla, sen kunniaksi ostin kirkkoniemestä itselle ja Jennalla villahousut. Voin kertoa että 100% merinovillasta tehdyt villahousut on lämpimät!!! Jenna pärjää niillä hyvin pakkasilla kun on vain sukkahousut alla, tietysti tuulella täytyy laittaa muutalin. Norjasta saa hurjan ihania villavatteita lapsille!
 
Pikapäivitystä.. Kohta mies tulee hierojalta ja alkaa leipoon muksujen kans piparitaikinaa, jonka eilen tein. Minä taidan ruveta siivoon...

Olivia Nykyisellä kaavalla ei tälle tontille onnistu ilmeisesti rakentaa.. vaikka tonttia onki 5000 m2. Mutta tammi-helmikuussa kaavoitusarkkitehti meinas saavansa uuden kaavan lautakunnan käsittelyyn. Jos uusi kaava menee läpi, niin tälle tontille saa rakentaa yhden kaksiasuntoisen talon eli joku katos, autotalli tms. jolla liittää rakennukset yhteen, niin saa rakentaa talon =). Nyt kattellaan 1½ - 2 kerroksisia talopaketteja :p ja odotellaan lautakunnan päätöstä. Mikäli päätös on myönteinen ei tarvi hakea ees poikkeuslupaa. Nyt vaan ollaan peukut ja varpaat pystyssä, et kaava menis läpi. Mikäli kaava ei mene läpi, niin todennäköisesti se ei mene koskaan... koska nykyinen kaavoitusarkkitehti vaihtaa työpaikkaa ja meinas, et uudella kaavoitusarkkitehdillä menee ison kaavan läpikäymiseen taas niin kauan aikaan, että kerkee tää Oulun seudun kuntaliitos toteutua ja sen jälkeen ei Oululla ole luultavasti intressejä näitä perukoita kaavoittaa :kieh:. Joten ei kun peukut varpaat yms. pystyyn :D.
Minäkin muuten kävin muutama viikko sitten hierojalla, kun oli niskat ja selkä ihan jumissa vauvan kantelusta. Sen jälkeen oli kyllä uudesti syntynyt olo :LOL:. Kohta varmaan sais käydä taas uudelleen hierotteilla, kun tota yli 7 kg punttia kantelee...

Pikagalluppina tais olla joulukuusen hankinta. Me ollaan kaikki muut joulut vietetty mummulassa paitsi yksi, jolloin päästiin keskimmäisen lapsen kans jouluaattona sairaalasta pois. Hän oli siellä yhden vrk:n tiputuksessa silloin... ja päästiin pois, koska asutaan näinkin lähellä OYS:ia ja päästään nopeesti takas, jos tilanne huononee. Eli kotiuttivat jouluksi kaikki mahdolliset potilaat.
Mutta siis galluppiin eli mummolaan mennään nytkin ja haetaan omasta metsästä kuusi mummon luo - perinteisesti. Eli mun ja miehen lapsuuden jouluihin on kuulunut kuusen haku melkein koko perheen voimin (äiti on jäänyt kotia touhuamaan, isä ja lapset hakeneet kuusen). Minä kun olen lapsesta asti ollut kuusta hakemassa, en osaa olla sieltä pois vieläkään.. siitä se joulu alkaa. Jopa niinä vuosina kun olin tyttöihminen ja isä kuollut - hain kuusen omasta metsästä joko poikakaverin, siskon miehen tms. kanssa :D. Oman miehen kans on käyty hakeen kuusi joka vuosi omasta metsästä ja lasten synnyttyä on kuusi haettu koko perheen voimin. Ihan pientä ei tietenkään metsään viedä vaan hän jää anoppilaan siksi aikaa. Ja joulua tosiaan vietetään mun yli 80 v. mummon luona ja joulupäivänä/tapanina käydään anoppilassa jouluaterialla. Sinne siis tulee kaikki miehen sisarukset perheineen ja mun mummoki.
Eli meillä on aina oikea joulukuusi.. en vain osaa olla ilman. Jotenkin se joulu alkaa siitä kuusen hausta :D.
 
Viimeksi muokattu:
Jaka, meillä on korvamittari eikä 37 ole vielä vauvalla kuumetta. Mutta toi korvamittari on kyllä tosi vaikea käyttää luotettavasti, tai oli ainakin se meidän eka. Saatiin vaihdossa uus kun kävin valittamassa, mutta se on vielä paketissa.

Olivia, olis kyllä kiva nähdä teidän ja vauvojen naamoja fb:ssä. Mut mä kuulun jo siihen toiseen fb:n heinäkuiset-ryhmään, ni sen takia olen ajatellut, että olisko hölmöä kuulua molempiin. No, katsotaan..

Joulukuusi. Me ei vielä ainakaan tänä jouluna hommata minkäänlaista kuusta. Ei olla kuitenkaan jouluna kotona eikä Milo siitä vielä mitään ymmärrä. Ehkä ens jouluna!

Jahas. Kai pitäis mennä nukkumaan. En tiedä voiko Milolla olla taas joku maidon lisätilauskausi. Edellinen oli siis mun ymmärtääkseni reilu kk sitten. Joka tapauksessa Milo on nyt 3 yötä herännyt syömään, ja viime yönä jo kahdesti. On siinä sitten samalla sujuvasti valvonut klo 05-06 :) Eli jos samaa on tiedossa, ni nukkumaan heti mars.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Saga ja Milo 4,5 kk
 
huoh|O justii sain tytön (toivottavasti) nukkumaan. Meillä on tänää tai oikeestaa jo useemman päivän ollut kitinää. Missään ei ole hyvä, muutako äitin sylissä. En ole joutanut nettiin enkä mihinkään muuallekaan... No onneksi yöt nukkuu ku vaan saa nukahtamaan. Mulla on sama vika ku jollain muulla (en nyt muista kuka) eli en oikee osaa lukea milloin tyttö pitäisi viedä nukkuun vaa kerkeää aina mennä yliväsyneeksi ja nukahtaminen vaikeaa. Joskus menee useampi tunti ennen kuin saa tytön nukahtamaan kuten tänäkin iltana. Näkee että toinen on väsynyt ja hieroo silmiä/haukottelee mutta uni ei vaa tule:(
Tänään ilmeni myös uusi ongelma. Tyttö ei taho syödä, tai siis syöny hirveen vähä. Tarjottu on tissiä ja korviketta ja tissi ei kelpaa samalla lailla kuin ennen ja korvikettakin syönyt vaa 300ml perinteisen 600ml sijaan eli vaa noin puolet... No pitänee seurata... Painoa on ainaki tullut tosi hyvin aianki ku eilen kotipuntarilla mitattii nii oli 7,8kg ja puoltoista kk sitte oli 6,7kg:D No joulukuun eka päivä on 4kk lääkäri nii näkee tarkemmin ja tietää paljoko tullu pituutta!

Vaatekoosta oli puhetta. Meillä käytetään kokoa 68 pääsääntöisesti mutta paljo on vielä varsinki tutan 62 käytössä. 68 isompia en ole edes kokeillut ja varmaan käy niin että osa kerkeää mennä pieneksi ennen kuin kerkeää niitä käyttääkkää:LOL:

:xmas:Joulusta: Minä olen aivan tohkeissani!!! RAKASTAN JOULUA! Kuusia aion laittaa kaksi, Alakertaan laitan keittiöön (meillä iso tupakeittiö) vihreän muovikuusen (eläinten takia ei oikea kuusi oikee toimi) ja yläkertaan oon nyt kahtena vuotena laittanut valkoisen muovikuusen. Minusta kuusi kuuluu jouluun enkä osaa olla ilman. Ymmärrän jos jotku ei laita mutta itsellä pakko olla:) Lahjat oon melkein jo ostanut ja paketoinut mutta vielä pitäis miehuudelle jotain keksiä. Tytölle ostin pari vaatetta ja sellaisen lelu korin jotka paketoin ihan paketoimisen ilosta (tykkään paketoida ja laitta lahjoja) vaikkei tyttö ymmärräkkään niin onhan se mukava leikki katsella värikkäitä rapisevia paketteja ja repiä ne auki:LOL: uskosin ainaki.

Pakkasista sen verran etten ole uskaltanut tyttöä enää viedä pihalle nukkumaan kun ollut yli -10 asteen pakkasia kun sanoivat neuvolassa että pakkasraja on se -10 ja kun tytöllä meni poskipäät aivan punaiseksi ja kuivaksi ku nukku tunnin -7 asteen pakkases ja oli vielä suojainen paikka eikä päässyt kyllä viima vaunuihin:(
 
:xmas: Superhyperjouluihminen ilmoittautuu. Kuusi tulee, vaikka pikkuveikka syökin kaiken eteen tulevan, repii kukista lehtiä ja tyhjehtää takkapuita korista. Ei uskoisi että puhun nyt muutamaa päivää vaille 5kk ikäisestä.. huh. Me ollaan ostettu jo monena vuotena tanskalainen viljelty kuusi, sopii myös mulle mun allergioiden takia. Kotimaisesta kuusesta saan oireita, mut noista en. Joulua olen jo muutenkin alkanut laitella, onhan tänään jo ensimmäinen adventtisunnuntai! Ihanaa!

Vaatekoosta on ollut puhetta. Meillä on käytössä 68-80cm riippuen valmistajasta. Esim Minymon vaatteet kutistuu hurjasti pesussa ja niistä pitää olla 80cm.

Pikkuveikka on ollut nyt taas kerran kunnon räkätaudissa, viikon kestänyt jo. Yöt on aika rikkonaisia ja päivisinkään ei oikein saa nukutuksi. Jospa tämä taas tästä helpottaisi. Ulkona ei ole oltu reiluun viikkoon.. No onneksi nyt kun termiitti pääsee jo itse liikkeelle (tuhoamaan paikkoja) niin viihtyykin pidempiä aikoja omineen. Väsähtäessä ilmoittaa sylintarpeen kyllä sitten tomerasti.

Mikähän siinä on, että omat lelut ei enää kiinnosta? Sähköjohdot, kukat, kaukosäätimet, kännykät yms on PALJON kivempia.

omenaruusu ja pikkuveikka (3pvää vaille 5kk)
 
Meillä asuu myös termiitti..tuo poika oppi kääntymään siis 3,5kk iässä ja kierii joka paikkaan..ei pysy yhtään missään.Kiva kun jäi sitten leikkimattokin pois käytöstä jo nyt.Onneksi oli veljensä vanha tuo matto:LOL:Meillä täytetään 4kk vasta joulukuun 9 ja en kyllä voinut kuvitella että kuusi on jo tänä jouluna vaarassa..kai tämä pikkumies haluaa sine minne muutkin kun isommat juoksee niin pikkunen haluaa mukaan:LOL:
Meillä on kahtena yönä nukuttu ennätys unipätkä 6h..tämä ei voi pysyvää olla..kaiken lisäksi tuo poika on ihan tukossa,mutta ei näy unta haittaavan:O
hipsu
 

Yhteistyössä