Jotenkin jäi mullakin enemmät kirjottelut taas viikonloppuna. Mutta jospa nyt yrittäis kommentoida enemmän.
Rae Onnea uudesta autosta. Ois kyl kiva et ois itelläkin auto päivisin käytössä, mut ei meidän oo mitään järkee hommata toista autoo ku kuitenkin julkinen liikenne pelaa paremmin kun hyvin täällä pk-seudulla.
Nessa (olikohan muitakin ?) Tsemppiä rakennusurakkaan ! Kyllä se talo varmasti valmistuu aikanaan, mutta odottavan aika on kyllä pitkä. Itellä oli hermot riekaleina jo 55m2 kämpän remontoinnista, mitä tapahtuis jos rakentais...? En uskalla aatellakkaan.
Pulloista Meillä keitellään edelleenkin pullot ja tutit, vaikka kiinteitä jo maistellaankin. Ja päivittäin myös käytän poitsun lusikat kiehuvassa vedessä, josko sillä säästyis joltain pöpöiltä.
Kiinteistä Meillä on maisteltu luumua, perunaa ja porkkanaa. Huomenna aattelin antaa kukkakaalia ekat maistiaiset ja lisäks varmaan sitten porkkanaa.
Kiinteiden annoskoon nostamisesta on saamassani opuksessa seuraavanlainen kohta: "Ensimmäisenä päivänä annoskoko voi olla 1 tl ja seuraavana 2 tl. Tavoitteena on noin viikossa päästä vauvan syöntiannokseen, joka voi olla alkuksi noin 1/2 dl kasvaen siitä reilumpiin annoksiin."
Mä oon antanu ehkä turhankin pieniä annoksia kiinteitä, kun jotenkin aattelen että ois vielä liian pieni moiseen touhuun. Vaikka siis suu auki odottaakin ruokaa ja välillä huutaa lusikallisten välissä kun ei tuu ilmeisesti tarpeeks nopeesti tavaraa.
millanen Eihän siinä siskolle hoitoon menossa olekkaan mitään outoa. Sisko on melkein 28 v ja odottaa itekkin vauvaa syntyväksi keväällä. Ja se on hyvä hoitamaan vauvoja, muakin on monessa kohtaa neuvonu ja vinkkaillu et miten kannattais tehdä. Mut veikkaan et jos aina on sisko lapsenvahtina, niin alkaa sitten isovanhemmat ottamaan nokkiinsa. Mieskin kyllä sano et mun sisko on ainoo jolle se pojan vois jättää hoitoon pidemmäks aikaa
Mut aika näyttää. Täytyis meidänkin kokeilla treenailla tota et jätetään poika isovanhempien luo hetkeks, ku mennään ite vaikka kauppaan.
Ja siis mun ex-anoppi se vasta hirvee akka olikin. Onneks pääsin koko porukasta eroon jo 10 vuotta sitten. Ei muuta tehnyt kun arvosteli kaikkia, puuttu kaikkeen jos oli vaikka kundikaverin kans riitaa jne. Hän oli aina oikeassa ja hän oli niin täydellinen ja hän tiesi kaikesta kaiken. Huh... Oikein kylmiäväreitä tulee kun edes aattelee ko. ihmistä. Sääliks käy nykyinen miniä.
Onko muilla jotenkin kauhean korkea kynnys pyytää apua esim. just isovanhemmilta ? Mulla on just sellanen olo etten kehtaa pyytää et voisko hoitaa poikaa et päästäis ite vaik vähän rilluttelemaan tms. Jotenkin kait aattelen niin et ite oon lapsen tehnyt ja ite se pitää hoitaa. Väärä asenne, mut kynnys hoitajan pyytämiseen on kauhean korkea.
Mites muuten muilla ? Tykkääkö vauvat "hyppiä" sylissä ?
Meil poitsu yrittää hyppiä ja hytkyä kun laittaa sylissä seisoma-asentoon, siis silleen et pitää kainaloista kiinni
Ja on ihan onnessaan kun häntä hyppyytetään. Ei kait tuosta mitään haittaa ole jos ei jatkuvasti hyppyytä jne.
Meillä ei vieläkään käännytä vatsalleen. Välillä kääntyy kiukkusesti kyljelteen ja yrittää siitä vatsalleen, mut käsi on tiellä. Ja aika harvoin käännytään vatsalta selälleenkään. Mieluummin hermostutaan et äiti tai isi tulee kääntämään. Uusi juttu on nyt sellainen että kun laitetaan poika lattialle vatsalleen, hän kääntää omaa "kulkusuuntaansa". Saa nähdä millon lähtee sit ryömimään.
Mä täällä olen pohdiskellut kauheasti että miten ton hoitovapaan oikein rahottaisi. Säästöjä on jonkunverran et niillä tietenkin voi paikata tulevaa vajetta, mutta ei kaikkia säästöjäkään huvittais tuhlata. Pankista jo kyselin et miten voidaan järjestellä asuntolainaa. Vastaus oli että ottamalla lyhennysvapaata, mut se aiheuttaa sitten sen että tulevat erät nousee... Et tiiä sitten miten tässä tekis. Ehkä se ois vaan parempi yrittää elää säästäväisesti ja maksella kiltisti lainaa ja käyttää tosiaan säästöjä. Alkaa tuntumaan vaan jotenkin ahdistavalta. Töihin en tosiaankaan halua vielä keväällä enkä ens syksynäkään mennä, en, en, en.