Heinäkuun Hurmaajat 2010

Fiinukka Mustakin kuulostaa tosi omituiselta tuollainen hääkutsu ja etenkin selitykset siihen! Älytöntä jorista jotain koristeista...

Miehen serkku meni jonkin aikaa sitten naimisiin ja miehelle ei tullut ollenkaan avec kutsua. Ymmärtäisin, jos oltais oltu yhdessä joku pari kuukautta, mutta oltiin jo sillon oltu melkein 5 vuotta kimpassa. Samoin kutsuivat useasta avioparista vain toisen puolikkaan. Onko vika mussa vai onko tämä muistakin omituista? En jaksanut loukkaantua moisesta, mutta nyt meillä on ongelma, kun suunnitellaan meidän omia hääpippaloita - ei yhtään tekis mieli kutsua tätä kyseistä pariskuntaa. Mähän en ollut tervetullut niiden häihin. Tricky business!

Neiti ei meinaa ollenkaan malttaa nukahtaa nyt yöunille - lähden maitotainnuttamaan sitä. Öitä mammat!
 
Olivia ei tosiaankaan ole vika sussa. Toi vasta onkin omituista käytöstä, miks kutsua pariskunnasta vaan toinen puolikas ? Ite oon saanu sinkkuna ollessani serkulta hääkutsun joka oli avec, vaik tiesivätkin et sinkku olen. Se oli mielestäni kivasti ajateltu.
 
Fiinukka No jo on törkeetä!!!! Luulis enemmän olevan "haittaa" niistä lapsesta jotka jo vipeltää menemään ku niistä ketkä nököttää sylissä! Mutta jos itsestäni olis kyse ni saattasin olla menemättä, onhan tuo jo törkeetä!!

Olivia Saanen muistuttaa, että hääpäivä on siun päivä ja kutsut ketä haluat. Jos en halua tätä tuttavaa kutsua ni elä pyydä. Meillä toimi tämä vallan mainiosti, itse esimerkiksi laitoin mummolleni kutsun äitini pakottamana, mutta tein hänelle selväksi että häntä en sinne halua (tuosta voitte päätellä että en tule mummoni kanssa toimeen!) eikä hän tullut. Ja muutenkin kutsuttiin vain ne keiden kanssa ollaan tekemisissä, ei ketään ylimääräisiä. Jos olis jollain ollut valittamista ni miule olis saanut kyllä tulla avautumaan, olisin avautunut takas:LOL:

Ja meillä SAI olla lapset mukana juhlissa. Rennompi osuus alotettiin sitten kun lapset olivat poistuneet

Meillä ei tuon pojun nukkuminen nyt onnistu, En tiijä onko tuo nyt perua niiltä rokotteilta mitä saatini tiistaina vai mitä.. Nukkuu levottomasti ja nytkin vaan todella kimeesti käy yks kaks itkemään ihan ku mahaan koskis, mutta ei se kummiskaan tunnu olevan sitä.. Nytkin tuolla sängyssä vaan jotain huutelee ja kitisee... Toivottavasti ei yö ole samanlainen, ei kyllä jaksa tällasia öitä/päiviä.. Yöllä heräillään kitisemään ja päivällä en saa mennä olleskaan selän taakse tai jonnekkin missä poju ei minuu nää tai alkaa jumalaton itku.. On aika rankkoja nää päivät.. Ku kummiskaan se itku ei ole sellasta että koskis ja tartteis lääkäriin mennä mutta kummiskin sellasta mikä saa miut huolestumaan ku ei ole oikein aikasemmin ollut... No pitää tässä katella.. ei ole kiva kun mieksään ei saa nukkua ja on vielä vkl töissä ni olen koko viikon yksin pojun kanssa

Mutta tulipas sepostus
 
Rae89: itellä on yhtä hyvät välit mun toiseen mummiin :D ihan "vahingossa" unohin kutsua sen pojan ristiäisiin. Se ei ole missään vaiheessa meän elämästä ollut kiinnostunut mun tai mun muun perheen elämästä, joten miksipä sitä yhtäkkiä alkais kiinnostaan. Jos josakin vaiheessa eksytään naimiisiin, taitaa tämän mummin ja monen muun sukulaisen hääkutsu "eksyä" postissa. En halua häihin kuin sellaset ihmiset jotka on meille tärkeitä, en mitään kummin-kaiman kavereita eli randomeita.
Tsemppiä Rae poitsun kans!

Olivia: kutsu tasan ne jotka haluatte! Menikö sun miehes niihin serkun häihin lopulta?

En osaa mennä nukkuun :D oon ihan humaltanut tästä omasta ajasta :D poika nukkuu ja mies on töissä. Telkkari ja tietokone on yksin mun hallussa :p herkuttelen vissyvedellä ja mässyllä :p

Onko muita yökukkujia?
 
Dana: Kyllä! Nää illat vaan on niin ihania, kun on hiljaista ja omaa aikaa. :D

Fiinukka: Vähintäänkin outo tapa kutsua häihin! Meillä ainakin oli lapset tervetulleita, vaikkei niitä montaa ollutkaan. Samoin kutsuttiin yksinäiset avecilla ihan vain siksi, että saa halutessaan tuoda oman turvahenkilönsä juhliin. :D Ja Olivia; samaa mieltä kuin muutkin, että se on teidän juhla, ja kutsutte just ne, ketkä haluatte.
 
Täällä yks yökukkuja:p Tosin tää saattaa kostautua ja pahasti aamusella ku pieni mies kummiskin päättää herätä jo kukonlauluna aikaan (jos ei jo ennen), mutta muulloin ei saa aivan täysin kokonaan ilman häiriötekijöitä olevaa omaa aikaa.

Ihan innoissani nytten tuosta kantoliinasta ja sidonnoista lueskelen täällä netin ihmeellisessä maailmassa. Hassua miten sitä yks kaks innostuu jostain:D Harmittaa hieman ku en aikasemmin hankkinut liinaa, olis pojulla voinut olla melko hyvä sillon heti alussa...

Miehen kaksi siskoa tulee huomenna kattomaan pojua, viimeeksi ovat nähneet ristiäisissä eli PITKÄ aika sitten, poju tais ristiäisten aikaan nimittäin olla joitan 6vko, nyt mennään lähempänä 3,5kk

Voi vitsi, kait se olis lähdettävä tuonne unten maille, muuten ei tämä mamma aamulla pääse ylös sieltä peiton alta
 
Ja taas täällä...

Poju päätti herätä ekan kerran taas jo 4 jälkeen ja ylös noustiin klo 6.05!!!!! Onneksi vaatteiden ja vaipanvaihdon sekä syömisen jälkeeen nukahti sitteriin ja nukuttiin vielä 1,5h, mutta silti väsyttää ja poika vain kitisee|O
 
RaeMä oon kanssa allerginen aamuherätyksille, vaikka niitä onkin luvassa.

Just eilen kehuin, kuinka kahtena yönä oon saanu nukuttua- ei ois kannattanu, se kostautui viime yönä ;)
Mr T. "kävi nukkumaan" klo 22, josta heräsi ekan kerran klo 00:00 kukkumaan ja syömään. Kovasti jalat sätkytteli ja jokelteli- äiti vaan ei ollut oikein samalla aallonpituudella. Siitä taas ½ tuntia eteen päin ja sama homma- 1 ½ tuntia...lopussa en enää jaksanu kattoa koko kelloa. Mies oli yövuorossa joten nää kukkumiset oli hoidettava yksin. Ja kun mies tuli aamukuuden pintaan oltiinkin jo hereillä.
Meillä nyt varmaan joku kukkumisvaihe muutenkin menossa. Lisäksi ostettiin uusi parisänky, joka herätti Mr T:ssä suunnatonta uteliaisuutta. Samoin pinnasängyn ympärille kiedottu pinnasuoja haittasi näkyvyyttä. Niilläkin saattoi olla osuutta asiaan.
 
Sannuliini85 Meillä siis tuli tila-auton tarve jo 2:lla lapsella, kun en ite mahtunut kunnolla (vaikken mikään lihava olekaan) istumaan farkkuun kahden turvaistuimen väliin takapenkille. Lapset olivat 1,5 v. ikäerolla - toinen siis ihan vauva eli oli siis äidin istuttava takapenkillä. Nykyäänhän suurperhe on jo 3 lapsinen perhe (vaikkei se mun mielestä vielä suurperhe ole), koska valtaosissa perheistä on vain 1 tai max 2 lasta. Eli meillä on tuo 3 lasta ja enempää ei enää tule - siitä pitää sterilisaatio huolen :D. Silti 7 paikkanen auto on ihan mukava.

Normaali rytmi
– hehee täällä se on se, et äiti herää 5.30 – 6.30 aikaan ja vauva joskus 7-8 aikaan.. Ja nukkuun mennään n. klo 23. Eli siitä voi kukin laskeskella kuin pitkiä unia meillä nukutaan tai siis äiti ja isä nukkuu – mut ne nukutaan sitten niinku uppotukki :LOL:. Vauva ei siis yökuku (luojan kiitos - toivottavasti tää tilanne ei muutu), mut äitin pitää herätä aikanaan aamuisin laittaan isompaa lasta kouluun. Tykkään herätä aikanaan, et saa tehdä omat jutut eka ja sit aloittaa aamuhäsäkkä lasten kans. Toisaalta tykkään myös herätä aikaisin, niin kerkeää tekemään vaikka mitä päivän aikaan, mut jos nukkuu kovin myöhäseen, niin tuntuu et päivä on pilalla… Aikanen lintu madon nappaa, vai miten se oli? :D
Mut sunnuntaina nukutaan sitten pitkään... ainaki siihen asti ku esikoinen pomppaa ylös 7-8 aikoihin =).

eejk tervetuloa mukaan

luputupuna sama juttu täälläkin – paha mieli ja jopa itku tulee, kun näkee pienten lasten hautoja. Tuntuu niin väärältä, että pieni lapsi kuolee, mutta vanhus, joka jo haluaisi pois – kituu täällä. Siis tarkoitan tällä sitä, että vanhus joka on vaikka kovasti sairas, eikä jaksa enää kipujen kans, niin ei pääse pois – hankala sanoa tätä niin ettei joku käsitä väärin…

Zumba rupes kiinnostaan muaki – tai on kiinnostanu jo ennemminkin. Eilen jo katoin, et oisko täällä meidän paikkakunnalla sitä ja oishan sitä ihan tossa n. kilsan päässä (jos menee pururataa pitkin, talvella pitempi matka, kun ei pääse tota oikotietä). Mulla on kyllä ainaki kaksi vasenta jalkaa, mut jospa siellä jotenki heiluis mukana :LOL:. Pitääpä kattoa kerkeiskö tänään lähtä sinne. Pitäs pakatakki, ku lähtään mummolaan huomenna vauvauinnin jälkeen. Keskimmäinen lapsi jää viikoksi mummolaan viettään laatuaikaa mummon ja papan kans :heart: ja äippä saa vähän levätä tuolta durasell pupulta :LOL:. Isänpäivänä haetaan typy takas kotia.

Fiinukka onpa tosiaan outo rajanveto lapsukaisten suhteen. Luulis, et jos lapsia tulee häihin, niin sit sais tulla kaikki, eikä rajata tolleen. Meidän häihin sai tulla kaikki perheenjäsenet. Illalla oli sitten illanvietto rajatummalle porukalle.

Olivia81 ne juhlat on tosiaan teidän juhlat ja te kutsutte sinne ketä haluatte. Ite varmaan jättäsin joko kutsumatta heidät kokonaan tai sitten tekisin saman tempun ja kutsuisin vain toisen – vaikka muut onkin kutsuttu avecien kans tai sitten kutsuisin molemmat ja sillä näyttäisin, et meillä ei erotella pariskuntia… :kieh:. Tosin meidän häihin ei serkkuja edes kutsuttu, koska tuli jo sisaruksista, sedistä, tädeistä, ystävistä jne. perheineen n. 270 henkeä, joten jätettiin serkut kuttumatta..

Mutta se mikä minua huolettaa on pissavaippojen määrä. Niitä tulee maksimissaan 5 päivässä, eikä ne mielestäni ole kovin märkiä… Eilen aamulla vaihdoin vähän märän vaipan, seuraavan vaihdoinkin vasta 4 aikaan iltapäivällä, mut se oliki sit tosi märkä. Illalla vaihdettiin vielä 2 vaippaa, joista toisessa oli ruhtinaalliset kakat – pissaa en tiedä oliko siinä, kun mies sen vaihto eikä osannu erottaa, et onko pissaa sen kakkamäärän mukana. Mut siis todellakin huolettaa tuo pissan määrä. Neuvolassa puolitoista viikkoa sitten oli kaikki ok ja kasvu normaali. Mut silti tuntuu, et saako tarpeeksi rintamaitoa, kun tulee noin vähän pissaa – meillä siis edelleen täysimetys. Tosin neuvolalääkärin mielestä kaikki ok – eivät osanneet sanoa, et miten paljo märkiä vaippoja pitäs tulla.
Tänä aamuna oli tosi märkä vaippa ja kakatki vielä lisänä. Mutta ei tuo pissahomma tyttöä vaivaa mitenkään. Hän on iloinen ja tyytyväinen lapsi. Eikä milläänmuotoa näytä, ettei sais ruokaa tarpeeksi. Mutta äitiä hermostuttaa...:ashamed:

Tänä aamuna on jo poika viety taksille klo 8:25 (heräsin 6:30), keskimmäinen nukkuu vielä ja pikkutypy (heräs klo 7) nukkuu ulkona vaunuissa. Pyykkejä pitäs lähtä laittaan koneeseen ja tiskejä toiseen koneeseen, pakkaamaan... jne jne.

Meillä kun on meinattu, et laajennettas taloa, mut taidetaanki kallistua siihen vaihtoehtoon, et rakennetaan kokonaan uus talo tähän tontille (5000 m2) ja vuokrataan tää nykyinen talo jollekki. Vuokrarahoilla kovasti jo lainaan lyhentelis (tää talo kun alkaa olla jo maksettu). Mää oon aina halunnu 1½-2 kerroksisen talon ja sellasia talopaketteja kateltiin. Kannustalolla näyttäis olevan sellaisia mieluisia taloja..
 
Viimeksi muokattu:
Paska yö takana ja oma pinna on alle 1cm mittainen tällä hetkellä...
Menin illalla oikeen ajoissa jo heti 21.30 yö unille ja heräsin 1.35 kun ukko tuli töistä kotiin.
Sit meni pyörimiseks johku 2.30 asti kun imetin sitten samalla viellä. No Pihla sitten päätti että loppu yön ajan herätään syömään tunnin välein. Klo 5 alko sitten sellanen huuto että mikään muu ei auttanu ku se että valot jäi päälle niin neiti pysy hiljasena. Klo 6 sitten huuto alko taas ja ei auttanu ku tissi,sitten onneks nukahdettiin molemmat mutta kappas,kun taas 7.30 alko raivoaminen ja neiti oli ihan hiestä märkä, otin yökkärin pois ja jätin siihen sängylle viereen viellä. 8 aikaa raivoaminen oli jo taas sitä luokkaa että omia korvia sattu ku puki päälle ja Pihla huusi sängyllä niin kovaa kun kurkusta lähti,ja taas oli saatava ruokaa. Onks täällä niinku joku lisämaidon tilailu meneillään vai maito loppumassa? Kuitenkin kun imetän ni maitoa tulee niin paljon että Pihla hengästyy juodessa kun ottaa niin isoja kulauksia,kuuluu oikeen klunk klunk klunk...

Taas kuuluu huutoa siihen malliin että "kaikki muu on paskaa paitsi kusi"... Rentouttava päivä tiedossa siis...

Todella vähän viime yönä nukkunun Millanen ja Itkuinen Pihla
 
Rae89 täällä kans ollaan allergisia aamuherätyksille ! ennen olin aamun ja illan virkku, eli ei mitään ongelmaa, jos nukkuin vaan tunnin, mutta nykyään tarvin paljon unta, molemmista päistä...

SMSM ite en just missään nimessä ottais 1½-2 kerroksista taloa, vaan ainoastaan yks kerroksinen käy. Oon 14 vuotta asunut rintamiestalossa, jossa siis on yläkerta, keskikerros ja kellari, portaiden laukkominen tuli erittäin tutuks.

luputupuna me noustiin ylös tosa ysin maissa, kun mies viimein tuli yövuorosta, mun piti siinä vaiheessa jo luovuttaa, että meän pieni mies ei nää halua nukkua. Apsi leikki 00.20 lähtien torkkuherätystä.

Taidampa jatkaa sohvalla koomailu ja digiboksin tyhjentämistä. Apsi makoileen makuupussin päällä ja löytänyt omat varpaansa, keinuu sillain jännästi kun ottaa nilkoista kiinni itseään. Hauskan näköistä kuinka toinen voi ollakkaan lumoutunut omista jaloistaan :heart:

Dana88 & Apsi
 
Äidin oma mussukka tänään 4kk! :heart: Aloin jo kauhuissani miettimään, että mun pitäis mennä huhtikuun alusta jo töihin, jos en pitäis vuosilomia ja jäis sitten hoitovapaalle.

dana Mies meni kyllä serkkunsa häihin kun ovat olleet hyviä ystäviä pitkään. Ehkä mekin kutsutaan siitä pariskunnasta vain mies meidän juhliin... Kunhan nyt saatais ensin järjestelyt alkuun.

millanen Ei kyllä kuulosta siltä, että maito olisi loppumassa. Voiskohan Pihlalle tulla jo hampaita? Tai jos se on kipeä? Tai sitten teillä vaan oli tosi huono yö. :( Meilläkin nukutaan suunnilleen joka toinen yö ok, joka toinen huonosti. Jaksamisia sinne!

SMSM Aika uhkarohkeaa alkaa rakentaa taloa. :) Tosin sehän helpottaa jo paljon, että se tulis samalle tontille, missä jo nyt asutte. Meinaisitteko itse rakentaa vai ostaa valmiin paketin? Me laitettiin nyt hetkeksi asunnon myynti jäihin, kun selvitellään pari työkuviota. Meillä olis haaveena muuttaa Ouluun lähitulevaisuudessa eikä viitsitä myydä asuntoa ennen kuin tiedetään, mistä ostetaan uusi.

Rae Tuo kantoliina on kyllä loistava keksintö! Kannattaa kokeilla eri sidontoja ja sitä kautta löytyy suosikki. Se on tosi hyödyllinen varsinkin jos vauvalla on kitinäpäivä eikä suostu olemaan missään muualla kuin sylissä.

Parvekkeelle näyttäis paistavan arska, joten lähdenpäs katsomaan, ettei muksi paistu vaunuihin...

 
Dana Minä taas oon melkein koko ikäni asunut lättänässä yksi kerroksisessa talossa. Ensimmäiset 5-vuotta asuttiin vanhassa 2 kerroksisessa talossa eli niin kauan ku isä rakensi samaan pihaan uuden talon ja vanha talo purettiin pois. Siitä lähtien oon haaveillu, et joskus ois vielä 1 ½-2 -kerroksinen talo. Toinen pointti siihen on, et ku meidän muksut haluaa levittää noi lelunsa ympäri taloa niin nykyinen talo on jatkuvasti ku pommin jäliltä... :(. Kun ois toinen kerros niin voisivat siellä levittää rauhassa lelunsa ja sais alemman kerroksen pidettyä ihmisemmässä kunnossa - kehtais joskus ottaa yllätysvieraitaki vastaan, eikä tarttis hävetä maan rakoon asti...
Kyllähän se huusholli aikoinaan pysy kuosissa ku oli 2 aikuista ja vauva.. mut nyt ku täällä on yksi koululainen, yksi uhmaikäinen, yksi vauva ja 2 aikuista, jotka ei vaan aina jaksa siivota näidän tasmanian tuholaisten jälkiä joka risauksen jälkeen... niin arvata vaan voi missä kunnossa talo on. Ja sit kun ei oo ku yks eteinen niin siellähän on sit koko perheen ulkovaatteet, kuravaatteet jne. ja ku vieraita tulee on jo eteisessä kiva kaaos...:ashamed:. Oon niin kurkkuani myöten täynnä tätä kaaosta, et haluan isomman talon (n. 170 m2) tämän n. 113 m2 tilalle!!!!
 
Mie taas rakastan 2-kerrostaloja.. ja siihen lisäksi vielä kellarikerros. Aina asunut ja aina haluan asua. Tälläkin hetkellä rintamamiestalo vuokralla jossa on 2kerrosta plus kellari. Tosin miun makuun tämä on AIVAN liian pieni... Yksi kerroksinen talo jos olis ni joutus olemaan aika helkkarin iso, että saisin kaikena haluaman tilan siihen:LOL:
 
Tokihan noissa farmareissakin on kokoeroa..meillä onneks tosi tilavat takapenkkitilat...tuntuu, et jos istuu vaavin kans takana, on toinen tosi kaukana musta. Ja eipä oo kyllä ykskää tuttavaperhe joutunu kahden lapsen takia tila-autoa hankkimaan..toivottavasti mekin siis pärjätään. Ja tokihan tuokin auto taas varmaan viim. parin vuoden päästä muutenkin vaihdetaan taas vähän uudempaan, että sittenhän sitä voi katsoa, jos tuntuu et tilat käy pieneksi..mutta en kyllä usko!!

EN käsitä miten jaksatte kun joudutte valvomaan nIIN paljon öisin.. täällä nukuttiin taas yöllä 20-09...syötiin 07 maissa reilu vartti. Ite nukuin siis kans 22-09...:) Tokihan sitä jaksaa jo on pakko ja varmasti jossakin välisssä emmankin rytmi muuttuu... mutta tajusin just et ei varmaan enää yösyöttöjä tartte tehä kun ikää jo 4,5kk ja sanotaan että periaatteessa lapsen voi viim 6kk iässä yrittää vierottaa yösyötöstä...ja tosiaan niin aion tehdä jos niitä vielä alkais oleen, mutta tuskinpa. tästä oli neuvolassa ja laitoksellakin puhetta et 6kk on tosi yhyvä ikä vierottaa pois ns. turhasta yösyöpöttelystä..koska monelle vaaville se alkaa olla enemmänkin tapa kuin tarve!! Mutta toivottavasti ite ei tuosta tartte murehtia.. vähän reilusta 1kk ainakin alle 2kk on menty ilman yösyöntejä...kiva juttu kun tajus tuon itse!!:) tokihan voi ola poikkeuksia jos ei esim kasva normaalisti ja saattaa tarvia vielä 6kk jälkeenkin mutta normaisti kasvavat lapset voi onneks yrittää saada jo tossa iässä luopuu yösyönnistä..

Tänään reissuun...ja miehellä alkaa isyysloma!!:) jee

SMSM...oi että ihanaa, uus talo!!:) sanoinkin just miehelle, että siitä tietää, että on aika vaihtaa taloa, kun ei enää tuoksu uudelle sisällä!!:D ite ostettiin kans uus talo vuosi sitten...ja heh, onneks vielä tuoksuu uudelle!!:D :D ei tartte alkaa uutta hommamaan!!
 
Viimeksi muokattu:
SMSM:Meillä on 2-kerrosta,ja yläkerrassa makkarit.Onihanaa kun hiekkapaska ei sinne alhaalta kulkeudu ja kaikilla lapsilla omat huoneet joissa romut levällään.Kerran viikossa huoneet raivataan ja otetaan pahimmat pölyt pois=)Toimii meillä,koska ei jaksa stressata siivouksesta koko ajan.Alakerta on kaatopaikka..keittiö+ tuo jatkuva hiekka on ihan hirveetä:ashamed:
Meillä on alhaalla myös sauna,ja on ihana siellä rauhassa saunoa kun lapset nukkuu ylhäällä.
Nukkuminen:meillähän nukuttiin pari päivää ja yötä kuin unelma,mutta nyt ei..yöllä herätään koko ajan,oli eilen eka unipätkä jopa 2h:|Aamulla heräsin 7aikaan kun poika nukku meidän sängyssä,ei mitään muistikuvaa milloin se siihen otettu tai milloin lie syönyt:ashamed:Nukku se 8.30asti siinä.Yleensä teen niin että syötän pojan ja palautan samantien omaan sänkyyn,nyt oon niin tokkurassa etten ees tiiä syötänkö vai en ja mikä tissi on menossa:LOL:
Huomenna ollaan van kotona ja nukutaan vuorotellen univelkoja pois..pakko,kunka alkaa jo taju hämärtymään.
Nyt oon 30min istunut kengät jalassa ja vaatteet päällä tässä koneella koska jos otan ne pois vauva alkaa huutamaan ulkona:LOL:
hipsu ja poika kohta 3kk
 
SMSM meillä rakennusprojekti on juurikin alkanut nyt syksyllä, paketti tosin tulee vasta maaliskuussa. =) onhan siinä urakkaa, mutta varmasti palkitsee sitten myöhemmin! ;) meille tulossa ihan 1-kerroksinen, näin haluttiin molemmat. neliöitä siihen tulee 140. :D eiköhän me siihen mahduta! :p

soseista vielä... eli kun alotatte jonkun uuden maun, niin jatkatteko vanhaa siinä rinnalla vai jääkö se vanha sitten pois, kun se on tullut tutuksi? nimimerkillä hönö ei vieläkään tajuu.

unista yhdet päikkärit meillä menee hienosti ulkona, toiset tuskalla eli vaan kun vaunut liikkuu. yöunet on n. 22-6.30, yhdellä 45min syötöllä. huoh. |O en tajuu...koska noi yöunet pitenee, vai piteneekö ne ollenkaan?? :O
 
Häistä:minä ajattelen niin että häät ovat sen pariskunnan juhlat ja heidän toiveita kunnioitan=)
Eli vaikka pukukoodi ois jätesäkki niin sitten mennään jätesäkki päällä:LOL:
Tai jos joku haluaa kutsua vain toisen puolisoita niin sitten kutsuu.Mutta eihän niihin pakko ole mennä,jos on joku este tai tuntuu ettei halua..en ainakaan omiin häihini haluaisi ketään joka ei oikeesti haluaisi siellä olla..
Meillä oli täysin lapsettomat häät itsellä:DMutta ne olikin lähinnä ryyppäjäiset ystäville.Joskus kun rikastutaan on tarkoitus uusia vihkivalat ja kutsua paikalle kaikki mahdolliset sukulaiset:)
Mä oon oikeesti aina unohdan että oon naimisissa..yksi päivä katselin hääohjelmaa ja sanoin miehelle että ua ahdistaa nuo häät,en halua itsellä tollasia niin mies sano että älä turhaa murehdi mehän ollaan jo naimisissa:LOL:
Kai tässä väsymyksesä unohtaa kaiken
 
Häistä Mä luulen ehkä tavallaan ymmärtäväni Fiinukan saaman kutsun. Meidän häihin kyllä kutsuttiin koko perheet, myös lapset (ja sinkuille avec-kutsut). Mutta kutsuun muotoiltiin silleen tosi kohteliaasti, et halutaan juhlia myöhään ja kiva jos saa lastenvahdin. Lähimmille sukulaisille, joilla lapsia, sanottiin suusanallisesti että toki lapset voi tulla. Tuloksena oli just se mitä toivoinkin, eli "läheisimmät" lapset paikalla, ja kaverit biletuulella :D Suurin osa "lapsellisista" kavereista tuli kahdestaan/ imetysiässä olevan kanssa. Saatiin muistaakseni jopa positiivista palautetta tästä:) Tosin mehän kyllä silti kutsuttiin lapset...

Yöunista Mä täällä haaveilen noista pitkistä yöunista, varmaan joskus keväällä viimeks nukkunut kunnolla täysiä öitä... Huoh. Yöunien huonoudesta huolimatta haluan tän täysimetyksen kanssa sinnitella (jos poika vaan riittävästi kasvaa) sinne 6kk asti... Oliko täällä muita joilla sama tavoite? Tuntuu et melkein kaikki jo kiinteitä kokeilee, ja itte ihan pihalla niistä kuvioista.

Ihanaista pyhäinpäiväviikonloppua mammoille ja muksuille! :wave:

Tessu ja Poju noin 3kk 1vko
 
Olikos se SMSM joka mietti pissavaippojen määrää,niin meille sanottiin että kun säännöllisesti tulee märkiä pissavaippoja 4-6 päivässä. Jos soseet on alotettu niin pissan määrähän saattaa vaihdella..
Täällä kans yks joka asuu kaksikerroksisessa rintamamiestalossa ja tykkään, yläkerrassa on minun työhuone ja mieheni 9 vuotiaan tytön huone ja kaksi kylmää komeroa ja yksi iso vaatehuone ja veski,siellä lapset saa vieraineen sotkea ihan vapaasti, itse en kestä nähdä sotkua yhtään niin tosi hyvä vaihtoehto meille. Eikös se niin mene että poissa silmistä,poissa mielestä. Meillä oli kellari mutta taloon muuton yhteydessä se täytettiin hiekalla ja villalla ja poistettiin käytöstä. Alakerrassa meillä on olkkari,keittiö ja meidän makkari, ja kylmän eteisen kautta on ollut kulku veskiin ja saunaan,mutta tällä hetkellä eteinen remointoidaan lämpimäksi niin tulen pitämään talosta vielä enemmän. Parempi niin tuon pikkuisenkin kannalta kun alkaa konttailemaa niin ei auo ovea kylmään eteiseen yms. Mutta fakta on se että sitten kun Jenna tarvitsee omaa huonetta niin meillä on muutto edessä,koska enempää huoneita ei ole.. Siksi nyt rempataankin että saadaa joskus hyvä hinta talosta ja tontista joka on jo yksistään arvokas. Juttelin vasta Lapli-talojen edustajan kanssa niin hän kertoi rintamamiestalo mallin olevan tällä hetkellä muodissa ja myydyin talomalli varsinkin nuorten keskuudessa :)

Meillä sattui eilen illasta aivan ihme juttu,Jenna oli ollut yöunilla jo pari tuntia ja rupesi yhtäkkiä itkemään niin että syliin piti nostaa. Tälläsitä ei siis meillä ole koskaan tapahtunut että yöllä rupeais itkemään. Katsottiin miehen kanssa toisia ja todettiin että no onpa sitten koettu tämäkin. Säikähdin tietysti että kipeäksi on tullut yms mutta nopeasti rauhoittui ja piereskeli hieman että olisko maissivellistä tullut massu kipeäksi,who knows!

Tervetuloa vaan taas uusille :)

Bambina Kun totutellaa soseisiin niin aina yhtä makua kerralaan,eli meillä näin että viikko perunasosetta, sit jätän sen pois ja sit porkkanaa viikko, ja jätän sen pois ja sit viikko vaikka bataattia. Sit kun on totutettu ja lapsikin kasvanut tässä totuttelun aikana ja suolisto kehittynyt niin sit voi jo vähän sekotella ja antaa eriä vaikka parin päivän välein. Oletko saanut neuvolasta sellaista Lapsesi ruoka-opasta? Muistaakseni Bonan sponsoroima, eli bonan mainoksilla varustettu. Meillä jaettiin se heti syntymän jälkeen ja siinä tosi hyvät ja selkeät ohjeet!
 
Viimeksi muokattu:
Tessu77 Täällä ainakin täysimetetään edelleen ja tarkoitus olis jatkaan 5-6 kk asti. Esikoista täysimetin 4 kk ja sitten lääkäri kehotti antaan vellejä (v. 2004). Keskimmäistä täysimetin 5 kk ja sitten neuvolan täti kehotti alottaan kiinteet (v. 2005). Lääkärineuvolassa tuumasin nyt tän kolmannen kans, et jos tyttö kasvaa ok ja muuten kaikki ok, niin haluaisin täysimettää 6 kk. Tuntu olevan ihan ok eli tyttö kasvaa hyvin =).
 
Jos Sulon paino ois noussut paremmin niin ehdottomasti oisin täysimettänyt sen 6kk, joten jos mitat on jees niin eiköhän se oo helpoin, halvin ja kaikin puolin paras vaihtoehto! Ja lisätään vielä sotkuttomin, Nimim. Koko keittiöni on bataatin peitossa, luojan kiitos meillä käy siivooja -80 :LOL:

bambina Mäkin vasta tänään tajusin että ööö äää mitäs siis nyt, bataattia maisteltiin ja kokeiltiin, nyt siirryttiin peruna-porkkanaan (suoraan tollaseen kahden aineen sekoitukseen, vaikka se on varmaan Suomen lailla kiellettyä..), sit johonkin muuhun -- koska sitä bataattia sit taas syödään? Koska jos haluaa monia makuja kokeilla, niitähän on testailtavana seuraavat 60 vuotta :D Ehkä sit Sulo 60-vuotispäivillään keittelee bataattisopat seuraavan kerran. En mä tajua! No, kai niitä sit jossain vaiheessa tuodaan takas ruokalistalle.

Turun
seudulla asuville vinkkinä, että jos löytyy yhtään hippisoluja kropasta, niin suunta Ruohonjuureen, jossa on kaikki luomu-vauvanruokapurkit 2 yhden hinnalla! (Pahoin pelkään tämän tarkoittavan sitä, ettei niillä oo menekkiä ja ovat katoamassa kuvioista.. Näin on kuulemma jo käynyt Helsingin Ruohonjuuressa näille valmispurkeille..) Ostin varastoon ties mitä pinaatti-riisi, kurpitsa-hirssi, yms sörsseleitä. Hintaa nyt tosiaan on viis kertaa enemmän kuin peruspurnukoilla (siis oikeasti neljä tai viis kertaa: jos joku omenasosepurkki maksaa marketissa 30 senttiä, toi luomuhifistelyversio maksaa 1.20e tms) mutta ite satsaan "aikuisten ruuissakin" laatuun, hinnasta viis, joten teen tässä saman. En nyt tosiaankaan aio pelkästään noita käyttää, ei mulla nyt NIIN paljon rahaa ole, mutta ainakin osittain. Ja kaks yhden hinnalla on aika hyvä tarjous! Kaupan päälle sai vielä 5 vauvanlusikkaa, mikä oli ärsyttävää, koska oltiin just käyty Stockalta ostamassa yksi kappale hintaan 6.50e. Voi helvete :D

Oltiin yksi yö Ahvenanmaalla saaristofiilistelemässä. Ruotsinlaiva ei todellakaan oo vauvaperheen unelmamesta, joten paluumatkalla ostettiin ex tempore kuudeksi tunniksi hytti, josta ihasteltiin maisemia ja Sulo kölli munasillaan :) Se käytävillä maleksinta meni vielä aamulaivalla, mutta paluumatkan iltalaivalla oli aivan liikaa white träsh -keski-ikäisjuoppoja heilumassa, hyj. Reissu meni hyvin ja Sulo nukkui hotlassa hyvin (siis "meidän hyvin": 4 tuntia + 3 tuntia + 2 tuntia, tää on meille luk-sus-ta!). Ainoa vikatikki oli ravintolaillallinen hieman liian hämärässä ja hälyisässä raflassa. Syötiin vuorotellen ja toinen kanniskeli kitisevää kakaraa toisen syödessä.. Oli itellä kettuuntunut olo, koska ei osannut etukäteen arvioida, ettei Sulo viihtyisi siellä.

Yökukkumisesta
sellaista, että olen ehdottomasti perusluonteeltani yökukkuja. Aloin freelanceriksi kolme vuotta sitten lähinnä siksi, ettei koskaan tarttisi enää herätä herätyskellon kilinään. En vaan pys-ty aamuheräämisiin. Herääminen ennen 9.30. on musta epäinhimillistä. Kuten myös nukkumaanmeno ennen klo 23.30. Mutta! Mulla on niin kova unentarve (10 tuntia unta on mulle ihan ehdoton), että Sulon myötä mä vaan pakotan itteni klo 21-22 nukkumaan. Koska herätys on joskus 7.30. On vaan pakko, muuten hajoan ja mielenterveys menee palasiksi. Toisaalta myös oma aika vois olla pop mielenterveyden kannalta, mutta tällä hetkellä menee unentarve edelle. Kai tää jossain vaiheessa muuttuu. Jos joku ois kertonut mulle etukäteen, että meen aina vauvan kanssa samaan aikaan nukkuun enkä valvo miehen kanssa kaksin minuuttiakaan iltaisin, en ois uskonut. Kaikkea outoa sitä ihminen keksii.. Tää on tällasta luovimista.

Nyt jatkan töiden tekoa (voi perse!) ja "et saa syödä laivalta ostettua Tobleronea" -mantran hokemista, varmastikin huonolla menestyksellä.
 
Tervetuloa uudelle (ei voi muistaa nimimerkkiä tähän aikaan illasta :ashamed: ) :wave:

Tessu77 täällä kanssa aikomuksena täysimettää sinne 6kk asti. Ihmetellään niitä soseita sitten siinä vaiheessa yhdessä :p .

Sosekokeiluista mä oon kyllä aina tehnyt niin, että oon sekoittanut edellistä makua uuden maun kanssa. Esim. kolmosen kanssa aloitin bataatilla ja kun bataattia oli maisteltu viikon verran (vai vähän vajaa), niin tein bataattiporkkanasosetta, sitten porkkanaperunasosetta jne. Hengissä toi on vieläkin ;) . Peruna ei vissiin tosiaan ole paras aloitussose, kun se tosiaan joillekin aiheuttaa mahavaivaa. Bataattia minäkin aloitussoseeksi suosittelisin. Tosin meillä ei kyllä ikinä syödä bataattia muuten, joten ei toi kolmonen soseiän jälkeen sitä ole saanut. Mut aloitukseen hyvä!

kardemummma Mä en olis kovin huolissani Sulon painonnoususta, jos paino kuitenkin tasaisesti nousee. Meillä toi kolmonen on aina ollut "hoikka poika Hollolasta" ja nyt siis on kohta 11-v. Aina meni paino reippaasti miinuskäyrillä, mutta ei siitä huomauteltu, koska aina paino kuitenkin nousi suht tasaisesti. Ihmeellisiä kommentteja teidän neuvolantädiltä tulee, ei se paino todennäköisesti sen enempää olis noussu, vaikka korviketta oisit lisänä antanutkin. Toi meidän kakkonen on ainakin aina ollut sellainen, ettei paino ole noussut normaalia enempää, vaikka kuinka olis syönyt.

Täytyy varmaan painua pehkuihin, palaillaan taas!

Sherine + murunen n. 3,5kk
 

Yhteistyössä