Heinäkuun Hurmaajat 2010

Olivialle unohdin kertoa millasta unta yks yö tossa näin...
Unessa oltiin kattomassa teidän myynnissä olevaa 80m2 kaksiota. Siinä kämpässä oli keittiöremontti kesken ja kylpyhuone oli ihan törkeen hieno (ainakin mun mielestä). Sit siel joku arvosteli et tollasilla K-rauta kamoilla se kämppä remontoitu ja musta se oli vaan järjettömän hieno :)

Olivia jo kauan aikaa sitten päätin että jos joskus saan lapsen ja se on tyttö sen nimeksi tulee Pihla. Ja tälle meiän rääpäleelle se sopii todella hyvin kun on punapigmenttiä tytöllä,hiukset siis ihan hennon punertavat :) Pihla nimi kun tulee pihlajasta siis..:)

Meillä koira oksentanu ja ripuloinut koko viime yön,itse autuaan tietämättömänä tästä heräsin aamu 7 tähän tietoon. Omaksi onnekseni miehen sisko nukku alakerrassa lapsensa ja miehensa kanssa ja on sitten siivonnut nämä koiran tuotokset sitä mukaa kun niitä on lisää päässyt. Koiraa käytetty yön aikana ulkona 6 kertaa välillä 3-7... Koira ressu, mistä lie maha sekasin mennyt.

Neiti on ollu tänään todella väsynyt,aamulla halus herätä jo sillon 7 ja oli jo ennen 10 päikkäreillä,nukku reilu 2h ja sit tunti hereillä ja kitisi vaan mun sylissä ja nukahti uudemmin,tänään on nukkunu yhteensä 4 päikkärit ja yö unille laitoin jo puol7. Ei paljon vastaan laittanu. Kovin kuuma on neiti ollut koko päivän ja posketkin punottanu,epäilin jo ettäkö kipeeksi olis tullu,mutta ei ollu lämpöä... Hope so ei nousekkaan!

Ja näin muuten itse kanssa viime yönä unta että olin lääkärissä ja mun alavatsaa ultrattiin ja lääkäri sanoi että joko sulla on kohdunulkopuolinen raskaus tai sitten sulla on kasvain kohdussa..:|
Toivottavasti ei ollut enne uni...:S

Mutta nyt laitan läppärin lattialle ja alan nukkumaan,silmät ei enää oikeesti pysy auki..:D

Hyvää yötä Heinikset:)

Milla ja Pihla

Mitenköhän Pohjoisen Taika ja Saana Joutuivatkohan lähtemään Rovaniemelle lääkäriin vai onko Saanan "Puklailu" loppunut...

Terevtuloa vaan kaikille uusille,ihanaa kun tässä vaiheessa tulee uusia!

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille, kiva saada tänne lisää jutustelijoita. Tää on tosiaan vertaistukea parhaimmillaan. :)

En oo nyt saanu kirjotettua tänne, oon aktivoitunut kommentoimaan enemmän tuol FB:n puolella. Josko nyt yrittäis saada jotain tännekkin.

Vakuutuksesta
Meil on vakuutus Tapiolasta ja hinta on nyt ekalta vuodelta (sisältäen sen varausmaksun) 236 euroa. Meil on tosiaan siinä se kotivakuutusalennus ja täydet omaetualennukset. Eipä vielä olla tarvittu vakuutusta, mut hyvä se on olla olemassa.

Imetyksestä
Täällä edelleen imetetään silleen et yöks annaetaan korvikelisää ja nyt oon päivisinkin antanut korviketta siihen yleiseen tyytymättömyyteen. Poika on hereillä ollessa tissillä tyytyväinen 45 min-1 h. Eilen illalla uppos tissittelyiden päälle korviketta 130 ml ihan tosta vaan. Toi 2 dl pumppaustulos tuli siitä kun poika oli nukkunu 5 h päiväunet ja mulla maitoa siis pakkautunut.
Nyt oon alkanu harkitsemaan josko tarjois pikkuhiljaa maissivelliä päivällä. Pysyisköhän tyytyväisempänä pidempään ? Vai oisko se sitten vaan sitä pottua pikkuhiljaa ?

Nukkumisesta Yöt nukutaan meillä hyvin. Nukahtaa 21-22 ja herää ekan kerran 04-08 välillä. Yleisimmin kuitenkin kuuden jälkeen vasta. Eli öistä ei voi tosiaankaan valittaa. Päivisin nukkuu parvekkeella jopa 5 h unia, sisällä päiväunet on maksimissaan 2 h pätkiä ja niitä tarvitaan sitten useamp. Enpä sit tiiä kumpi lie parempi ? Yhdet megapitkät päivunet, joista seuraa myös se että loppuilta ennen nukkumaan menoa on kitinää vai useammat lyhyet...?
Ite oon vaan niin tyhmä etten osaa mennä ajoissa nukkumaan, vaan kukun tonne puoleen yöhön ja ylikin. Ja oon siis ihan väsyksissä. En tiiä.... Tuntuu et muutenkin jotenkin ihan puhki. Meinaa seinät kaatua päälle edelleen. Puolisen vuotta tässä ollu noin about kokoaika kotona niin kait se vähemmästäkin. Pojan kummitäti on nyt monesti käynyt meillä kyläilemässä kun on ollut vapaapäivillä.

Meillä on pojalle ilmestynyt molempiin käsiin sellaset ihottumaläiskät. Ehkä jotain mun sormenpään kokoset, punottaa ja karheat. Ovat tossa kyynärpäiden kohdalla ja sitten pienempi laikku on myös tossa käsivarressa alempana. Mitä sitten lie ois ? Jalassa on kans sellanen karhea kohta, joka ei punota.

Tänään on tarkotus mennä crossing-tunnille. Saa nähdä selviääkö siitä hengissä. Perjantaina tosiaan kävin siel coressa, mut en kauheasti siitä saanut irti kun ei oikein osannut / pystynyt tekemään liikkeitä niinku ois pitäny. Painoa on edelleen lähes se 10 kg enemmän ku sillon ku aloin odottamaan. Tympii tääkin asia. Miks pitää olla niin tyhmä et aina ostaa ja syö niitä herkkuja (irtokarkit ja suklaa pahimmat mulle) ?

Pai Voi ei, mikä uni! :D Iskikö sullekin asunnonvaihtokuume, kun näet tuollaisia unia?

Itse kyllä luulen, että asunnon vaihtaminen tälläisen univelan kanssa ei ole idea ihan fiksuimmasta päästä... Tuntuu, että vähän liikaa seuraa äksöniä siitä. Mutta eipä auta itku markknoilla (... ihan tajuttoman tyhmä sanonta muuten tuo! Ja toinen on "kauhistuksen kanahäkki" en ollenkaan ymmärrä, mistä se tulee).

Odottelen, että tyttö heräis päikkäreiltä ja sitten lähdetään tekemään täsmäisku Isoon Omenaan shoppaileen. Tarvitaan molemmat uusia vaatteita ja apteekissakin pitäis käydä jne. Vaikka oikeesti tekis mieli vaan nukkua. |O

Pai80 Kuin teillä voi olla noin halpa toi vakuutus 236 €??? Meillä on kans Tapiolasta kotivakuutusalennus ja täydet omaetualennukset ja meillä 263,20 €.
Meillä on kyllä tälle vuodelle tullut yks poliklinikkamaksu (3 vkon ikäisenä piti käydä OYS:ssa lopputarkastuksessa lääkärin havaitsemien jäykkien lonkkien takia) ja yks reseptilasku, muttei laiteta niitä kuin ens vuonna vasta vakuutuksen, koska menisivät omavakuutukseen 100 e kuitenkin.

Pai80 Kuin teillä voi olla noin halpa toi vakuutus 236 €??? Meillä on kans Tapiolasta kotivakuutusalennus ja täydet omaetualennukset ja meillä 263,20 €.
Meillä on kyllä tälle vuodelle tullut yks poliklinikkamaksu (3 vkon ikäisenä piti käydä OYS:ssa lopputarkastuksessa lääkärin havaitsemien jäykkien lonkkien takia) ja yks reseptilasku, muttei laiteta niitä kuin ens vuonna vasta vakuutuksen, koska menisivät omavakuutukseen 100 e kuitenkin.
Piti ihan alkaa tarkistamaan... Juu-u kyl se on 236 eur.
Vakuutusmaksu ilman alea 336 eur.
Kotivakuutusale 51 eur
Omaetu 48 eur

Kiitti muuten SMSM vinkistä et laittaa vasta ens vuodelle noi kulut jos jää alle sen 100 eur.

Osaiskohan joku teistä neuvoa ?
Ostin eilen Microlifen digitaalisen kuumemittarin.
Paketissa lukee seuraavalla tavalla normaalilämmöt:
Suusta: 35,7-37,3
Peräsuolesta: 36,2-37,7
Kainalosta: 35,2-36,7

Eli antaako mittari 0,3 alempia lukemia kun tollanen perinteinen mittari ? Kun eikös kainalosta oo normaalin yläraja se tasan 37 ?
Lisäks eilen illalla testasin mittaria ja digimittarilla sain 35,6 ja perinteisellä tuli 35,9.

Tervetuloa taas uusille

Reissusta kotiuduttiin eilen ja härdelliä oli sitten koko ilta kun myöhään illalla oli pojun kylvettämiset ja piti vielä imuroida yms.. Kyllä sapetti kun itse lähdin tiistaina reissuun ja mies tuli vasta to iltana ni ei ollut sinä aikana edes imuroinut..eilen sitten klo 22 imuroin kun häiritsi niin kovasti!!!!:kieh:

Tänään käytiin sitten siellä kerhossa taas ja oli kyllä mukava nähdä muita ihmisiä, todella ihanaaa.. Reissussa näin vain yhtä kaveria ja muuten olin vain porukoitten kanssa ni ei siinä hirveesti ennättänyt "lepäämään"

Pieni mies on suht tyytyväinen ollut koko ajan, juttua lentää sen ku ennättää. Nauruakin yritetään kovasti saada aikaan, mutta vielä on vähän hakusessa. Ja nyt meille on tullut kuvioon sellanen kivuus, että ollaan päivä pari kakkimatta ja sitten rusautetaan sellaset paskat, että tulee kyllä reilusti yli vaipasta ja sitten on kaikki vaatteet ihan kakassa..: /

päristeleekö muiden muksut? Meillä mini herra on alottanut nyt päästelemään sellasta pruu- tyylistä ääntä, aika sulonen:heart:

Jotain muutakin piti kirjottaa, mutta nyt on karannyt ajatukset ihan tyystin jonnekkin kuas pois..

Rae ja V olisko jotain 12 viikon paikkeilla ?

Viimeksi muokattu:
Heips Mammat!

Teen saman eli kirjoitan eka wordiin kun on kyll tosi kivaa kun teksti katoaa… ?

Meillä kans nuo päikkärit on kadonneet, aamulla heräämisestä 1,5h niin poitsu nukkuu n. 45 min ja seuraavat unet nukkui ennen jo puolen päivän aikaan 1,5-3h mut nyt ei…sellaisilla 40min-1h torkuilla mennään ja mitä epämääräisempiin aikoihin!

Huomenna 3kk neuvola, hauska nähdä kuin on kasvanut, pitkä poika ainakin on ? Jänskättää ne rokotusten sivuvaikutukset…

Meillä on poka jutellut jo kauan ja pärrää kamalasti, kuola valuu ja lussuttaa kieltä hassusti, tissillä seurustelee myös, nyrkit on huomannut joku aika sitten ja niitä tuijottaa vähän väliä! Meillä kans tuo seurustelu kiinnostaa enemmän kuin kääntyily!

Meillä käytössä Disney-tipat luontasituotekaupasta sis. ainoastaan D3 vitamiinia ja kookosöljyä ei mitään turhia lisäaineita, lukekaapas d-vitamiinienne tuoteselosteet!
Ne joilla pylly kuivaa niin älkää kauheesti peskö vedellä, itse pesen aina max. 2 kertaa päivässä yleensä 1 kertaa ja muuten kosteuspyyhkeillä, sillä vesi se on mikä kuivattaa kauheesti!

Luontaistuotekaupasta on saatavana myös baby probiootti jauhetta, mikä on kuulemma parempaa kuin gefilus-tipat vaikka gefilus-tipat on helppo kun jauhe pitää sekoittaa maitoon tai veteen, mutta tuossa ne odottaa ja aion niitä kyllä antaa!

Hain apteekista Ovestin-puikkoja siis estrogeenia kuiviin limakalvoihin, imetys vähentää estrogeenin tuotantoa ja näistä on kyllä apua 2 viikon kuurina, aluksi kirvelee ja polttaa hulluna mut parin päivän jälkeen helpottaa, suosittelen mikäli tätä vaivaa on, minipillerit on myös huonot jos kuivat limakalvot vaivaa, minulle määräsi diane novat taas sitten kun en enää imetä, nyt mennään kondomilla, tosin seksiä en ole vielä jaksanut harrastaa ja mies tuntuu olevan onneksi ihan ymmärtäväinen, sektion jälkeen kuulemma kestää paikat palautua kauemmin, aika jännä juttu…olisin luullut toisinpäin!

Hyvää alkanutta viikkoa uusille ja vanhoille!
Fiinukka ja Oliver melki 3kk

Hermot menee! Sulo tosiaan on nukkunut jo viikkokaupalla JOKA IKINEN PÄIVÄ klo 12-15 vaunuissa kuin tukki 2,5 - 3,5 tuntia. Tänään vain kiemurteli ja huuteli ja itki, torkkui ehkä 10 min. Piti jättää puolet lounaasta syömättä ja kipittää kotiin. Yökin oli ihan paska. Pää hajoaa! Jos joku vois varmuudella kertoa, että tää on joku kerran oikku, niiin ei mitään, mutta oon ihan varma että koko ihanan päikkäri-aikakauden loppu oli tässä. En tajua. Itku paska perkele.

Hermot menee! Sulo tosiaan on nukkunut jo viikkokaupalla JOKA IKINEN PÄIVÄ klo 12-15 vaunuissa kuin tukki 2,5 - 3,5 tuntia. Tänään vain kiemurteli ja huuteli ja itki, torkkui ehkä 10 min. Piti jättää puolet lounaasta syömättä ja kipittää kotiin. Yökin oli ihan paska. Pää hajoaa! Jos joku vois varmuudella kertoa, että tää on joku kerran oikku, niiin ei mitään, mutta oon ihan varma että koko ihanan päikkäri-aikakauden loppu oli tässä. En tajua. Itku paska perkele.

I know the feeling!

Meillä on kuukauden sisään taidettu nukkuu 2 kertaa yli tunnin päikkäreitä.. Nyt menee max tunti ja se liikkuvissa vanuissa tai sylissä ja sit poika on suurimman osan päivää väsynyt ja kärttynen mut ei silti nuku pitempiä pätkiä.. Sylissä öllötetään siis lähes koko päivä ja aika paljon siitäkin ajasta huutaen.. Että voi kun tää vauva-aika on niin ihanaa :heart:

Päikkäreitä nukutaan meilläkin ihan miten sattuu, joskus 1,5h, joskus 10min... Näitä 10min pätkiä saattaa sitten tulla useempi päivään, mutta yhtäjaksoista unta ei ole päivällä juuri olleskaan... Tänään nukkui autossa 20min ja sit sellasen 10min ku oltiin kerhossa..poistulomatkalla n. 15min ja sen jälestä ei olla nukuttu olleskaan..ja tällepäivää on jo ruhtinaallisesti nuita unia.. Tosin meillä kun ei juuri olleskaan ole nukuttu ni olen tähän jo tottunut ja nyt on ruennut helpottamaan päivät kun poju kummiskin viihtyy jo yksin lelujen kanssa joitain kymmenia minuutteja ni saan tehdä sillä välin jotain muuta. Jaksamisia kardemummma suloskin kanssa, toivottavasti nyt rauhottuis ja haluis edes vähän nukkua ni saisit leppuuttaa ittees:heart:

millä kiinteellä olis hyvä alottaa??? Poju tulee reilun viikon päästä 3kk ja ajattelin kyllä rueta antamaan jotain kiinteetä hänelle, koska tuttelia menee reilusti yli litra päivään... Sanokoot neuvolassa mitä sanoot!!!! Ajattelin porkkanaa vai olisko joku kaupan hedelmäsose parempi?

rae89: ite ainakin aloitin ei-makealla soseella, jotta poitsu oppis eka syömään niitä, jos ois aloittanut suoraan jollakin makealla, tuskin ois perunasose maistunut. Me aloitetettiin soseet 1pv vaille 3kk, kun maito ei pitänyt enää nälkää poissa... Täällä ei sitten imetetä :/ lakkoilu tais viedä voiton, nyt ei olla koskettu rintaa kolmeen päivään ilman tappelua ja huutoa :( syödään vaan pullosta ja lusikasta sosetta. Noh. tulipa melkein täys/osaimettyttä 4 kk.

Me ei nukuta päivisin :/ huudetaan vaan yliväsymystä. Ärsyttävää kun mies on yövuorossa, joutuu nukkuun yksin :(

Me käytettiin poika tänään lääkärissä ton rohinan takia.
Oli ihan tosi mukava lääkäri ja poikakin tykkäs, naureskeli ja jutteli lääkäritädille. Jännä et poika on tykänny sekä neuvolalääkäristä et tästä tän päiväsestä. Varsinainen naisten naurattaja.
Lääkäri sano et pitää nyt seurailla tota pojan rohinaa ja jos vointi heikkenee niin sit tosi herkästi uudestaan näytille. Saatiin lisäks resepti Ventolinea varten.

Hei täällä on kans tänään raivottu. Siis lattialla normaalisti viihtyy hyvin, mut nyt ollu kauhee huuto monta kertaa päivässä ja siis ei pelkästään lattialla vaan sylissä ja ihan missä vaan. Sit menee joku 2 sekunttia ja tilanne on ohi.
Tapahtuukohan näille lapsille jotain mullistavaa 3 kk iässä ? Tuntuu et useammalla heinäkuisella on tässä ollut raivoamista yms...

Vihdoinkin neiti kakkasi. 11 päivää sitä jo odoteltiinkin. Kuinka iloiseksi äiti voikaan tulla kakan tulemisesta? Arjen pieniä iloja. :D

Meillä päikkäreistä tulee pitemmät jos nukutetaan ulos. Tutin tippuessa huuto on kyllä melkoinen. Nukahtaa kyllä uudestaan saatuaan tutin suuhunsa. Joskus mietin oliko vikatikki opettaa neiti tutille koska alussa ei meinannut sitä millään huolia. Tutti on kuitenkin helpottanut monia uusia tilanteita tuoden pienelle turvaa.

Meillä tuo edellinen lapsi oli allerfinen lähes kaikelle,ja sitä nytkin pelkään,vaikka vauva ei ole rintamaitoon reagoinut niin kuin tuo aiempi lapsi.Silloin alotettiin perunalla ja tuli hirvee ihottuma..nyt ajattelin jos alottelis bataatilla sitten joskus..minulla tavoite että 4kk imetän ja sitten katotaan jotain vahvempaa..maissivelli vois kanssa olla mitä kokeillaan=)
Meillä nuo yöt vaihtelee ihan hirveesti,pari yötä sitten poika nukkui kun unelma 2 kertaa 6h pätkän,toissa yö oli ihan katasrofi,tunti unta tunti huutoa rytmillä mentiin aamuun..ja viime yön oli ihan normaali,ensin 4h pätkä ja sitten loppu yö 2h välein heräili,mutta ei karjunut välissä..mä herään vaikka 10 kertaa,kunhan poika ei jää huutamaan,en jaksais millään toista öisin kannella:ashamed:
Itsekkin kokeilin yx ilta antaa tissin pälle 80ml omaa lypsymaitoa,niin nukkui 2h eli ei vaikutusta:LOL:
Meillä tuo poika on kyllä niin kiltti ja lepponen tapaus kun vaan maha täynnä ja nukkunut hyvin=)
Nyt oon saanu sen 3 iltaa nukkumaankin kun oon syöttänyt ja pistänyt sänkyyn,jospa tämä ois pysyvä olotila=)Mutta meillä nukutaan vaihtelevasti päivälläkin,välillä nukutaan 4h unet ja välillä 5min.
hipsu

Heipps taas pitkästä aikaa..

Isyysloma meni taas niin, että vilahti...siitä oltiin tosi monta yötä reissussa...kylässä ja pari hotellissa. Hyvin meni yöt muuallakin...tai no Emma nukku vaan semmosen 9 tunnin eka pätkän..ku yleensä on se 10 tai 11 tuntia. Nykyään meillänukuttaan yleensä 20-06ja sitten siitä 09 asti. Äiti tykkää.. :)

Tääll on kans mietitty tuota kiinteiden alotusta...mutta vielä mennään pelkällä rintamaidolla ja korvikkeella. Imetän yleensä 3 kertaa päivässä ja korviketta menee sitten se 2-3 kertaa. Kuinka usein teidän vaavit syö? ja te jotka annatte korviketta, kuinka paljon menee kerralla?

Meillä tyttö paukuttelee enemmän...lieneekö syynä sit korvike vaimikä mutta ei oo kipee kun vaan pierut paukkuu :D
Vauvauintiryhmään mahduttais...ois la 8.50, mutta en tiedä jaksaako, kun niin aikasten...meillä nukutan vielä tuohon aikaan :D

Viikon jatkoja...tänään kyläileen toiseen lapsiperheeseen!

Sannuliini ja Emma jo yli 3,5kk...pe tulee kai 3kk 3viikkoa...hui!!

dana mut hyvä kummiskin että nuinkin pitkään sait imetettyä:hug: ja kyllä mie sitä porkkanaa olen nyt kaavaillut millä alottaisin..kellarissa nimittäin omia porkkanoita ja alotan varmaan tällä viikolla (?) miten nyt jaksa ne porkkanat tehhä..poju tänään 12vko

Mie koin aamulla jo pieni järkytyksen hetkiä kun heräsin ja kello oli 9 ja poju ei ollut vielä herännyt kertaakaan, nukkui siis 21.30-9.00 YHTEEN PUTKEEN!!!!! voin kyllä sanoa, että hyvin on levännyt olo...ja aamustakin ollut vain iloinen ja hymyileväinen.. Ihmetyttää kyllä mistä moinen.. Tosin pari viime yötä onkin sitten mennyt niin että nukkunut 4h ensin ja sen jälkeen alottanut kitisemään ja kitisee siihen asti ennenku ihan varsinaisesti heräs... Katotaanko tuleeko toista tuollaiseta yötä..

Poju taas vähän nuhainen kun eilen oltiin siellä kerhossa ni siellä oli sitten muutamia vähän nuhaisia kaveruksia ni tas siitä taas pientä nuhanpoikasta itelleen saada..toivottavasti ei pahene

meillä satoi yöllä ENSILUMI!!!! Muuten ihan jees, mutta mies kielsi lähtemästä autolla liikenteeseen ja tiijä millon se tulee edes kotiin... Kun siis autossa kesärenkaat vielä... Toivottavasti vaihtais ne nopeesti ni pääsis jonnekkin vaikka käymään

Kääntyminen/seurustelu Meilläkin on poju huomattavasti enempi erikoistunut tuohon seurusteluun kuin kääntymiseen. Kääntyy kyllä lattialla kyljelleen, mutta siihen jää..ja mahalleen kun laittaa ni nyt vasta enempi nostelee päätään, mutta käsivarsille ei edes yritä varata.. Kaikki aikanaan

Rae ja V 12vko

Älä vielä luovu toivosta! Meillähän oli kans muutama viikko, kun tyttö ei suostunut kunnon päikkäreille millään ja oli sen seurauksena kiukkuinen kuin ampiainen aina iltaisin. Se kausi onneksi loppui ja taas maistuu unet. Mietin sellaista, että olisikon se voinut kipeyttää tytön vatsaa kun join aika paljon Pepsi Maxia tuohon aikaan. Ehkä se oli vaan sattumaa? PALJON tsemppiä - kyllä se siitä taas normalisoituu!

Sannuliini, meillä tuo syömistiheys on 5-8 kertaa päivässä. Useimmiten 6 kertaa, mutta nykyään myös tuo 5 on aika yleistä, 8 alkaa olla jo todella harvinaista. Määristä en tiedä kun imetyksellä mennään, mutta uskoisin kyllä, että määrät on huomattavasti kasvaneet, koska noin harvassa on syöntikerrat päivässä ja Milo viihtyykin rinnalla pidempään kuin ennen.

Rae, vai, että ensilumi. Niinhän sitä jotkut on povanneet jo tänne ihan eteläänkin tälle viikolle. Saa nähdä, mutta kyllähän tuli äkkiä nää kylmät. Ihan just vasta oli ne helteet! Ja taas uus ongelma siitä, että mitä pojalle nyt pukis :)

Allergiat. Musta alkaa tuntua, että Milolla saattais olla vähintään yliherkkyys soijalle. Eilen taas join soijamaitoa ja mitä muutakin söin ja tänään on nyt sitten taas kakattu limaa. Eilen oli tosi normaali päivä kakan suhteen, ja pariin päivään sitä ennen olin syönyt kyllä tofua, mutta en muistaakseni muita soijatuotteita. Maidottomallakin olen edelleen, mutta en tiedä onko siitä mitään hyötyä. Pitäis vaan olla kärsivällinen.

Saga ja Milo 3 kk

Yhteistyössä