|O Zombie-mama heräsi taas uuteen aamuun...
Tridian Meillä nuo kahden tunnin syöttövälit yöllä on ihan tavallisia.
Tai siis eka väli on yleensä 3h tai hurjissa tapauksissa 4h ja loput 2h. Oon
kardemummman kanssa samoilla linjoilla, että tämä on ihan normaalia vauva-arkea. Mutta tottahan se ottaa päähän, jos aiemmin on ollut paremmat yöt ja nyt alkaa lyhenemään unet. : / Meillä on sama ongelma noiden iltasyöntien kanssa - tyttö nukahtelee rinnalle eikä saa tankattua kunnolla. Eilen pumppasin maitoa 1,5 dl ja annoin sen rinnalla olon jälkeen. Neiti nukkui sitten 3,5h ekan pätkän eli ihan hyvin toimi. Toivotaan, että teillä pian rytmi palautuu samaksi kuin ennen! Isot tsempit sinne ja koita nukkua vaikka päikkäreitä itsekin, jos onnistuu.
Mulle on vaikeeta jaksaa tämän jatkuvan väsyn kanssa, vaikka kokeneemmat mamma lohduttelee, että siihenkin tottuu. Oon vanhentunut tämän 3kk aikana varmaan 5 vuotta! Ihme ryppyjä tullut, kuiva iho ja silmien alla järjettömän kokoiset mustat renkaan. Mutta meidän rakas neiti on joka valvotun sekunnin arvoinen. :heart: Ja Yves Saint Laurentin valokynä ei ole vielä kertaakaan pettänyt.
Ainakin ihmiset väittää, etten näytä väsyneeltä. Ehkä ne ei raski kertoa totuutta?
Maitolaiturilla joku kirjoitti viisaasti, että vauvojen kanssa ei ole olemassakaan "saavutettuja etuja" vaan vauvan rytmi voi muuttua milloin tahansa. Eli kun kuvitellaan, että vauva on vihdoin oppinut nukkumaan pitkät yöunet tai kunnon päikkärit tms., niin kohta tilanne onkin jo päälaellaan. Toisaalta tämä vauva-aika on niin lyhyt, että koitetaan nauttia siitä univelasta huolimattakin.
Kohta meidän muksut on taaperoita ja sitten on taas ihan eri huolet.
Kantoliinailussa tuo vauvan vaatetus on kyllä hankalaa kun ilmat alkaa kylmenee. Olen itse nyt koirien pissatuslenkeillä laittanut vauvalle villahousut, hanskat ja myssyn. Ja jos kauemmin ollaan ulkona, niin olen usein kietaissut villahuivin liinan päälle niin, että se peittää vauvan jalatkin. Pro-liinailijathan käyttää sellaisia tarkoitukseen tehtyjä takkeja tai lisäosia. Itse en niin pitkälle ajatellut mennä vielä. Mutta sisälläkin tykkään kyllä kantaa tyttö liinassa. Varsinkin kitinäpäivinä vauva rauhoittuu liinaan. Ja kaikista makeimmat naurutkin meillä hekotellaan liinassa kun mamma tanssii ja laulaa vauvalle.
Se hekottelee pitkät pätkä ääneen.
nennulaiselle kiitos kantoliinalinkistä! Tosi selkeet ohjeet löytyy tuolta.
Fiinukka Siitä se kestoilu lähtee.
Mäkin jäin alkuvaikeuksien jälkeen ihan koukkuun. Öisin meillä on vielä yleensä kertikset käytössä, mutta muuten kestoillaan. Hetken mulla vei, että löysin meille parhaiten sopivat vaipat ja nyt kun ne on käytössä, niin ohivuotoja ei tule sen enempää kuin kertiksilläkaan.
danalle piti jo aiemmin kommentoida, että hienoa, että sait maidon tulon taas lisääntymään.
Ja kyllä kuulostaa todella rasittavalta tuo sun kaverin anoppi! Näkisin kyllä niin punaista, jos oma anoppini tulis päsmäröimään meille. Onneksi se ei ole ollenkaan tuollainen.
Itse tykkäisin nukuttaa vauvaa enemmänkin
perhepedissä, mutta pelkään jatkuvasti kääntyväni unissani sen päälle. Tai että mies kääntyy. Eli meillä pieni nukkuu suurimman osan yötä omassa sängyssään. Yleensä viimeisellä yösyötöllä 06-07 maissa jätän tytön viereen nukkumaan. Musta on ihana heräillä pienen pieni tuhisija kainalossa.
Tänään on muuten HIENO päivä kun ei paista aurinko ja saatiin tyttö partsille nukkumaan.
Musta on tullut ihan auringonvihaaja viime viikkoina.
No ei sentään, eilenkin oli ihana syysilma kun aurinko paistoi ja oli noin 13 astetta lämmintä. Ajateltiin huomenna ottaa vauva kantoliinaan ja painella koirien kanssa metsään pitkälle lenkille. Ihana kun voi päästää hurtat vapaaksi juoksemaan. Ne ei nauti mistään yhtä paljon kuin metsälenkkeilystä!
Tulipas romaani kirjoitettua. Alan vähitellen siirtämään itseäni punttisalille ja iltapäivällä mennään käymään mutka Tampereella.
Mukavaa päivää kaikille!
Olivia & Rinsessa 12 vkoa + 5 pvää