Oon lueskellut taustalla teidän juttuja, mutta itse ei ole kerennyt kirjoittelemaan. Paljon ois tekemistä ennen ristiäisiä ja onneksi on mies ens viikon isyyslomalla auttamassa siivouksessa yms.
Ristiäiset on siis viikon päästä sunnuntaina. Anoppi lupas leipoa ristiäisiin piparit, pullat jne. Ite teen kakun ja voileipäkakun tilasin kotileipomosta. Ristiäiskimput on tilattu. Vieraita tulee n. 40 henkeä. Kummeja tytölle tulee 8 eli 3 pariskuntaa ja 2 tyttökummia.
Neiti on nyt n. 5,5 viikkoa vanha.
Menkkoja ei vielä ole näkynyt, saa nähdä milloin näkyy... Ehkäisyä meillä ei siis enää tarvita, kun tehtiin tuo sterilisaatio synnytyksen jälkeen. Mutta aikaisemmin raskauksien jälkeen on käytössä ollut Cerazette pillerit ja menkkoja ei ole mulla silloin näkynyt, kun vasta pillereiden lopetuksen jälkeen.
Petipuuhat meillä aloitettiin 6 pv synnytyksestä ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Ehkä pikkasen tuli aiemmin vuotoa enemmän petipuuhien jälkeen, mutta enää ei tule vuotoa ollenkaan.
Röllykkämaha on täälläkin ja painoakin vielä ihan kivasti, et kaivattas täälläkin sitä painonpudotusryhmää :attn:. Painoa oli ennen raskautta 65 kg ja siihen kun pääsis takas... pudotettavaa olis n. 16 kg - hui. Raskauden aikana painoa kertyi melkein 30 kg :ashamed:, taidan vetää pohjat heinäkuisten raskauskiloissa... Makea kun maistui, varsinkin jäätelö... Nyt en enää hirveästi makeaa syö, jugurtteja menee kuitenkin useampi päivässä
, mutta karkkia tms. ei tule juurikaan syötyä..
Tyttö on kyllä helppo lapsi, kaikista helpoin kolmesta lapsestamme. Ei turhia itkeskele, nukkuu ja syö hyvin. Kakkaa on melkein joka vaipassa
. Oma rintamaito on hyvin riittänyt ja jos olen käynyt viihteellä tai ollut pitempään pois (juhlittiin kaverin 60 v. synttäreitä perjantaina klo 16:30-00:00) olen pumpannut maitoa. Ite tosin otin vain yhden siiderin alkuillasta, koska olin autolla. Mutta tuon ajan oli vauva pärjännyt pumppaamallani rintamaidolla. Olen todella hyvilläni, että rintamaito riittää ja koetan sitä kokoajan lisätä pumppaamalla ja juomalla alkoholitonta kaljaa (jossa tosin on 2,5 % alkoholia!!!) tai kotikaljaa. Pääseepähän käväsemään lenkillä, shoppailemassa jne. ilman vauvaa ja mies saa laatuaikaa vauvan kans :heart:. Olen käynyt n. 10 km reippailla kävelylenkeillä aina silloin tällöin.
Vauva tuossa jokeltelee tyytyväisenä, isosisko lauleskelee vauvalle =).
Papa täällä meidän paikkakunnalla otetaan heti alkuraskaudessa, jos sitä ei ole 2 vuoden sisällä otettu. Eli mulla se otettiin alkuraskaudessa, joten seuraavan kerran se otetaan 2011-2012.
Fiinukka Täällä kans ihan musta napa ja linea negra näkyy. Esikoiselta oli kans, mutten enää muista kuinka kauan sen häviämiseen meni.
Me ollaan kahden lapsen kans oltu Rota-rokote tutkimuksessa, eikä meille koskaan sanottu, et pitäs varoa tarttumista muihin vaipan tms. kautta??? Esikoinen tosin sai lume-rokotetta, mutta toinen lapsi sai oikeaa rokotetta. Mutta sitähän ei paljasteta vasta kuin n. 2 vuoden kuluttua rokotteen anamisesta, et onko saanut oikeaa vai lume rokotetta.
Rokotteet Meillä otetaan kaikki mitä tarjotaan. Toisella oli sen verta paha rotavirus 8 kk:n ikäisenä, et sitä rumbaa en enää haluta käydä läpi uudestaan. Punnitusseurannassa piti käydä melkein joka päivä neuvolassa, ettei lapsi pääse kuivamaan - ripulikakkaa kun tuli n. 14 krt/vrk ja nesteitä ei tahtonut saada menemään... Huoli pienestä oli suuri, eikä sitä yhtään vähentänyt se, että yksi samanikäinen vauva kuoli tossa lähiseudulla ko. taudin aiheuttamaan kuivumiseen :'(.
Mies tuntu saavan tänään työkavereilta vauvalahjan ja vei sen takia tarjottavaa tänään töihin. Ihmettelin miehelle, et mites ne nyt on keränneet vauvalahjan, kun ei kahden aikasemman muksun kohdalla ole keränneet. Mies arveli sen johtuvan siitä, kun on eri esimies. Mutta ihan kiva yllätys, saapas nähdä mitä sieltä tulee
. Vauvalahjoja ja onnittelukortteja/-viestejä on kyllä tullut ihan kivasti.
Huomenna ollaan lähdössä koko perhe Kalajoelle mun liiton reissulle linja-autolla. Päästään tuosta meidän tien päästä linja-autopysäkiltä kyytiin. Aikanen herätys tiedossa, kun kyyti lähtee jo 6:30 ja iltasella ollaan kotosalla, joten pitkä päivä. Perillä on monenlaista ohjelmaa cartingajosta kylpylässä lillutteluun jne. Rattaat ja kantoliinan otan vauvalle mukaan. Saa nähdä miten reissu vauvan kans menee
. Mutta ruoka ainakin on jatkuvasti tarjoilulämmintä ja kulkee matkassa
.