Heinäkuun Hurmaajat 2010

Kakkajuttu.Meillä ei tähän mennessä oo pojalla ollu yhtään vaippaa ilman kakkaa:LOL:
Eli ainakin maha toimii täällä jos ei muuta,sama oli edellisen lapsen kanssa,joten kai tämäkin normaalia on:LOL:Pylly vaan punottaa kun koko ajan kakat housuissa,mutta paljon oltu ilman vaippaa ja rasvattu niin auttaa kyllä.Lupaan laittaa sitten viestin jos kakaton vaippa joskus meiltä löytyy:LOL:
 
menkoista mie kans luulin, että kun imetän ni menkkoja saa odotella tovin jos toisenkin vaan paskat....5 viikkoa synnytyksestä ni johan ne riemukseni saapui.. Onneksi näyttää nyt taas olevan loppumaan päin..johan tätä melkein 2 viikkoa kestikin!!!

Miun pitäs tuo ehkäsy puoli päättää melkeensä tänään ku huomenna se tarkastus...tosin näillä mietteillä olis tarjotus nyt mennä vaan kumeilla...En ollenkaan diggaile nuista pillereistä..aikoinani niitä varmaan 5 erilaisia kokeilin ja yhdetkään ei ollees sopivat, tuli vaikka mitä sivuvaikutuksia...ja mitä petipuuhiin tulee ni odottelen että nää menkat loppuis ja samalla häviis nää juilinat... sitten voiskin vaikka...;)

Että ärsyttää..mies kun tulee kotiin ni poika alottaa mielettömän huudon ja mies tarjoo sille joka ikiseen inahdukseen tuttelia, jo äsken puksi ihan ison läjän lattialle kun oli niin täynnä ja mies vaan jatkaa samaa rataa...vaikka kuinka olen sille sanonut..miehen pinna ei kestä kuunnella lapsen itkua eikä se edes koeta rauhoitella millään muulla tavoin pojua... Miusta tuntuu, että poika on oppinut nyt sen, että isi kun tulee kotiin ja käy huutamaan ni tulee tuttipullosta tuttelia, näin nimittäin käynyt joka ilta varmaan 2 viikon ajan..päivän on yleensä ihan tyytyväinen tissillä..tänäänkin ollut ihan useita tunteja tyytyväinen tissillä ja sitä ei ole ihan äsken käynyt!!!
 
hipsu, meilläkin on joka vaipassa tuhdimpaa tavaraa :LOL:

Mulla on yleensä menkat alkaneet, kun synnytyksestä on kulunut 8kk - imetimpä tai en.

Kiva haju tuon pojan käsissä, kun pitää suurimmaksi osaksi käsiään nyrkissä-not :D

Dana, musta sun tauti kuulostaa enterorokolta- sitä on nyt tosi paljon liikenteessä. Mekin on se sairastettu joskus "männävuotena". Ei kauheen kiva tauti, mutta ei onneksi mikään vakava.

Täällä taas pelikoneet raikaa ja erotuomaria tarvitaan...vattu
 
Heip,

ihan pikapika käynti täällä.
Mies on treeneis ja me poitsun kans kotosalla, tänää on ollut varsinainen syli-kiukku päivä Nooalla, nyt makaa leikkialustalla ja juttelee itelleen peilin kautta heh :) Kitinä kyllä nousee siihen malliin, että kohta on hätä..

Mutta siis.

Oli jälkitarkastus ja kaikki muuten ok, paitsi et antibiootit kohtutulehdukseen tuli. Sitä vähän olin arvellut iteki, että taitaa olla tulehdusta ja niinpä oli. Plää. Toivottavasti ei tuu vatsavaivoi pojalle lisää. Papa-ajan sain tammikuulle, sillon on synnytyksestä puolisen vuotta. Nyt ei otettu eikä olla multa koskaa aikasemminkaa otettu.

Seksi
on välillä mielessä, mutta en kyllä vielä uskalla. Katotaa nyt. Mutta oon aatellut, että seksi tulis olla ekana hoidettu alta veks ja sitten saan mennä jumppaa, mikä logiikka :D Enemmän mä pelkään jotain bodypumpin kyykkyjä, huuh! Mutta sinne haluisin viimeistää sitten kun Nooa on 3kk, eli ens kuussa. Oon aatellut alottaa 45min pumpilla, tai 30min lihaskunnolla. Ja spinnii haluan heti kun uskallan istua satulaan :)

Vauvajumppaa ois täällä tarjolla yhdessä kuntokeskuksessa. Sinne haluisin kans, mutta ikäraja tais olla just toi 3kk, eli lokakuussa mahdollisesti. Samoin mammaseura ois oikein tervetullutta. Samoin mikä vaan seura oikeestaan! Vietän päivät aika tarkkaa Nooan kans kaksin, käydää vaunulenkeillä, kirppareille, kahvilla... Seura ois kiva :)

luputupuna:
Meillä kans Nooalla kädet nyrkissä. Oikea sentää aukee itestää, joten vähä tuulettuu, mutta vasen ei aukea. Sinne tulee sormien väliiki semmosta kivaa möhnää ja haju on oikein ihana, niiku napanöyhtä mut vahvempi.

Eipä tässä muuta, monta juttua oli mielessä kun aloitin vaan sinne ne katos mielen syövereihin.

Heipsis taas!
 
Heips kukkuu....

Nyt oon taas kaiken lukenut...niin kiirettä vaan pitää! Tänään sain vihdoin lähetettyä s-postia työkavereille ja muutaman kuvan poitsusta :) Sunnuntaina oli ristiäiset ja etunimeksi tuli Oliver!

Rintatulehduksesta niin mullehan ei tullut kuumetta ollenkaan ja kävin lääkärissä imeyttämässä pattia, söin antibiootit ja nyt tuntuu paremmalta mutta ei vieläkään normaalilta, seuraillaan.
Nukkumisesta meillä nukutaan pääsääntöisesti 3-4h ja sit loppuyö menee miten menee joskus herää tunnin välein ja joskus nukkuu pari. Tänään hain disfatyl-tippoja koska ihan selvästi mahaa kipristää aamuyöllä!

Kauankohan Linea negra kestää, mulla on napakin ihan musta! Maha on palautunut hyvin sektiosta vähän vielä on, kiloja n. 5 ylimääräistä tällä hetkellä mut imettäessä täytyykin olla, itse kans syön herkkuja paljon enemmän kuin ennen! Kaverille sanottiin neuvolassa et viikko rota-virus rokotteesta käyttää kertis vaippoja ja hyvin pestä käsiä koska voi tarttua muihin vaipanvaihdosta, mä itse oon saanut tuon kans joten ei hätää mut muille tiedoks!

Rokotukset kai kaiketi otan paitsi en sitä mitä kirjeellä tarjottiin sii RS:ää.

Ensi viikolla mies palaa töihin 7 viikon loman jälkeen ja se on ihan ok, toivotaan et Oliver nukkuu paremmin yönsä sitten, no niin pikku-ukko huutaa kurkku suorana joten syöttö puuhiin!!!

Fiinukka ja Oliver 7 viikkoa
 
Heippa=)

Laitoin sinne fb:n ryhmään pyynnön, oikea nimeni on Anu, jos joku niitä käsittelee.

Ihan pikaisesti pitää kirjoittaa, kun Saana sylissä ja kohta tahtoo ruokaa..
Saana alkoi eilen hymyilyn ohessa juttelemaan:heart: Ihania ääniä päästelee ja hymyilee leveästi:)

Onnea kaikille nimen saaneille :flower:Meillä ei ristiäisiä pidetä kun ei kuuluta kirkkoon, enkä ajatellut sen kummemmin pitää edes nimiäisiä, kun kaikki sukulaiset asuu kuitenkin toisella puolen suomea.
Nimipaperit laitoin toissapäivänä maistraattiin. Neidistä tulee Taika Saana Linnea, kutsumanimi on kuiten Saana=)

pohjoisen taika ja saana 6 viikkoa=)
 
Hips hei..

Nyt on käyty jälkitarkastuksessa. Ei vaan mitenkään mukava ollut kun jouduin vuoroani odottelemaan yli 40min mut lopulta kun pääsin ni nopee käynti oli. Ei ensin meinannut millään usko, että pillereitä EN ota, lopulta uskoi ja puhua paasasi kondomin tärkeydestä ja miten voin jo tulla uudelleen raskaaksi..Olis voinut kertoa jotain mitä en tiijä:LOL: ja ei uskonut, että miula olis jo menkat, mutta siihen suuntaan piti kallistua kummiskin kun kaikki oli ok, ei mitään tulehdukseen viittaavaa... muutenkin kaikki melkein ok, ei mitään mitä lantionpohjalihasharjoitukset ei korjais.. Ja niin riemuitsin että vuoto loppu, mutta nyt kun paineli ni alko uudelleen:kieh::kieh: mut siis nyt on se ohitse ja kaikki ok kohan saan paperit vietyä kelaan joskus

Miehillä oli täällä keskenään mennyt kaikki hyvin, odotteli mies jo minuu kärsimättömänä kotiin kun sen piti olla klo 12 töissä ja mie vielä olin matkan päällä puol 12... Nyt pieni mies vihanen ilme kasvoillaan mutustaa tuttia, mut ilme heltyy kun menee juttelemaan:heart:

Mutta siis nyt kyllä mietityttää se että onko sittenkin jotain tulehdusta kun se lääkäri vähän sitä ounasteli, mutta päätyi sit siihen ettei ole... pitää katella ja kuulostella ja mennä uudelleen lääkäriin jos tää ei nyt lopu.... Hankala elämä:stick:

Vaan pitäsköhän sitä mennä pyykkiä pesemään ni olis puhasta vaatetta laittaa päälle kun huomenissa varmaan miehuuksien kanssa shoppailemaan (eli käydään jossain fuking rautakaupassa:LOL:

Rae ja V 6vko 3pvä
 
Hei!

Vierastaako muilla vauvat? Meillä poika viihtyy vain ja ainoastaan mun sylissä, jopa isänsä sylissä alkaa hutaan hysteerisenä ja vahtaa mua. Sama juttu jos lasken pojan ees vähäks aikaa sylistä.
 
Oon lueskellut taustalla teidän juttuja, mutta itse ei ole kerennyt kirjoittelemaan. Paljon ois tekemistä ennen ristiäisiä ja onneksi on mies ens viikon isyyslomalla auttamassa siivouksessa yms. Ristiäiset on siis viikon päästä sunnuntaina. Anoppi lupas leipoa ristiäisiin piparit, pullat jne. Ite teen kakun ja voileipäkakun tilasin kotileipomosta. Ristiäiskimput on tilattu. Vieraita tulee n. 40 henkeä. Kummeja tytölle tulee 8 eli 3 pariskuntaa ja 2 tyttökummia.

Neiti on nyt n. 5,5 viikkoa vanha. Menkkoja ei vielä ole näkynyt, saa nähdä milloin näkyy... Ehkäisyä meillä ei siis enää tarvita, kun tehtiin tuo sterilisaatio synnytyksen jälkeen. Mutta aikaisemmin raskauksien jälkeen on käytössä ollut Cerazette pillerit ja menkkoja ei ole mulla silloin näkynyt, kun vasta pillereiden lopetuksen jälkeen.

Petipuuhat meillä aloitettiin 6 pv synnytyksestä ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Ehkä pikkasen tuli aiemmin vuotoa enemmän petipuuhien jälkeen, mutta enää ei tule vuotoa ollenkaan.

Röllykkämaha on täälläkin ja painoakin vielä ihan kivasti, et kaivattas täälläkin sitä painonpudotusryhmää :attn:. Painoa oli ennen raskautta 65 kg ja siihen kun pääsis takas... pudotettavaa olis n. 16 kg - hui. Raskauden aikana painoa kertyi melkein 30 kg :ashamed:, taidan vetää pohjat heinäkuisten raskauskiloissa... Makea kun maistui, varsinkin jäätelö... Nyt en enää hirveästi makeaa syö, jugurtteja menee kuitenkin useampi päivässä :whistle:, mutta karkkia tms. ei tule juurikaan syötyä..

Tyttö on kyllä helppo lapsi, kaikista helpoin kolmesta lapsestamme. Ei turhia itkeskele, nukkuu ja syö hyvin. Kakkaa on melkein joka vaipassa :D. Oma rintamaito on hyvin riittänyt ja jos olen käynyt viihteellä tai ollut pitempään pois (juhlittiin kaverin 60 v. synttäreitä perjantaina klo 16:30-00:00) olen pumpannut maitoa. Ite tosin otin vain yhden siiderin alkuillasta, koska olin autolla. Mutta tuon ajan oli vauva pärjännyt pumppaamallani rintamaidolla. Olen todella hyvilläni, että rintamaito riittää ja koetan sitä kokoajan lisätä pumppaamalla ja juomalla alkoholitonta kaljaa (jossa tosin on 2,5 % alkoholia!!!) tai kotikaljaa. Pääseepähän käväsemään lenkillä, shoppailemassa jne. ilman vauvaa ja mies saa laatuaikaa vauvan kans :heart:. Olen käynyt n. 10 km reippailla kävelylenkeillä aina silloin tällöin.

Vauva tuossa jokeltelee tyytyväisenä, isosisko lauleskelee vauvalle =).

Papa täällä meidän paikkakunnalla otetaan heti alkuraskaudessa, jos sitä ei ole 2 vuoden sisällä otettu. Eli mulla se otettiin alkuraskaudessa, joten seuraavan kerran se otetaan 2011-2012.

Fiinukka Täällä kans ihan musta napa ja linea negra näkyy. Esikoiselta oli kans, mutten enää muista kuinka kauan sen häviämiseen meni.
Me ollaan kahden lapsen kans oltu Rota-rokote tutkimuksessa, eikä meille koskaan sanottu, et pitäs varoa tarttumista muihin vaipan tms. kautta??? Esikoinen tosin sai lume-rokotetta, mutta toinen lapsi sai oikeaa rokotetta. Mutta sitähän ei paljasteta vasta kuin n. 2 vuoden kuluttua rokotteen anamisesta, et onko saanut oikeaa vai lume rokotetta.

Rokotteet Meillä otetaan kaikki mitä tarjotaan. Toisella oli sen verta paha rotavirus 8 kk:n ikäisenä, et sitä rumbaa en enää haluta käydä läpi uudestaan. Punnitusseurannassa piti käydä melkein joka päivä neuvolassa, ettei lapsi pääse kuivamaan - ripulikakkaa kun tuli n. 14 krt/vrk ja nesteitä ei tahtonut saada menemään... Huoli pienestä oli suuri, eikä sitä yhtään vähentänyt se, että yksi samanikäinen vauva kuoli tossa lähiseudulla ko. taudin aiheuttamaan kuivumiseen :'(.

Mies tuntu saavan tänään työkavereilta vauvalahjan ja vei sen takia tarjottavaa tänään töihin. Ihmettelin miehelle, et mites ne nyt on keränneet vauvalahjan, kun ei kahden aikasemman muksun kohdalla ole keränneet. Mies arveli sen johtuvan siitä, kun on eri esimies. Mutta ihan kiva yllätys, saapas nähdä mitä sieltä tulee :p. Vauvalahjoja ja onnittelukortteja/-viestejä on kyllä tullut ihan kivasti.

Huomenna ollaan lähdössä koko perhe Kalajoelle mun liiton reissulle linja-autolla. Päästään tuosta meidän tien päästä linja-autopysäkiltä kyytiin. Aikanen herätys tiedossa, kun kyyti lähtee jo 6:30 ja iltasella ollaan kotosalla, joten pitkä päivä. Perillä on monenlaista ohjelmaa cartingajosta kylpylässä lillutteluun jne. Rattaat ja kantoliinan otan vauvalle mukaan. Saa nähdä miten reissu vauvan kans menee :whistle:. Mutta ruoka ainakin on jatkuvasti tarjoilulämmintä ja kulkee matkassa :LOL:.
 
Täällä taas poika nukku korvikkeen voimalla kunnon unet. Joskus klo 22 simahti ja heräili 6 aikaan. Nyt heräämisenkin jälkeen vähän väliä torkahdellut ja nytkin on taas nukkumassa. Kaipa se kuuluu vaan tohon pienen vauvan elämään et nukutaan paljon. Eilen ei nimittäin poika nukkunu kun yhdet unet ja olikin sitten illalla ihan pirun väsyny ja kiukkunen. Jospa tänään paremmin.

Meille sanottiin tosta rota-rokotteesta sellanen homma että sellasten henkilöiden joilla on jotenkin alentunu vastustuskyky kannattaa varoa nyt pojan kakkavaippoja. Mutta siis kyl itekkin varotaan nyt vähän tarkemmin, vaik siis tietty normaalistikkin pestään käsiä paljon, varsinkin vaippojen jälkeen.

Täällä on mieli jotenkin maassa, tuntuu et poikakin vaistoaa sen ettei äidillä ole kaikki ihan hyvin. Eilen tuli itku ihan tosta vaan. Tuntu jotenkin epätoivoselta ku ei koko päivään saanu tehtyä mitään, ku poika vaan vaati kokoaika ruokaa tms. Ja siis yksinäiseltä tuntuu. Harvassa on ihmiset, jotka pitää yhteyksiä. Ja kovin harvat on käyneet poikaa edes kattomassa ja voin kertoa et se tuntuu tosi pahalta. :'( Ja siis nyt ei oo kyse siitä ettei ois tervetulleita tai etten ois pyytänyt. Eniten kaivertaa tää yks mun parhaista ja läheisimmistä kavereista. Se ei ole vieläkään onnitellut, ei onnitellut odotuksesta, eikä syntymästä.
Ehkä mä oon tosi itsekäs kun otan kaikesta näin pahan mielen, mut en voi sille mitään.
Ja tosta korvikkeen antamisestakin otan jotenkin itelleni morkkiksen. Tuntuu et oonko tosiaan niin itsekäs ja omahyvänen et tahdon itelleni kunnon unet ja tainnutan pojan korvikkeella nukkumaan pitkiä unia... Nyt oon päivälläkin antanut korviketta ku poika on muuten kitisemässä ruokaa tunnin välein, välillä jopa allekkin sen.

Onpas loistavat fiilikset...
Ehkäpä palailen asiaan paremmalla mielellä.
 
Kiva "kuulla" SMSMstä pitkästä aikaa :)

Paille :hug: Tää on nyt tällasta aikaa, että aika herkästi varmaan kaikki saa pahan mielen ja alakulon. Se ystävä joka ei oo onnitellut voi oikeesti olla vaan ajattelematon. Jos ei itsellä ole lapsia, niin voi tuntuu vaikeelta olla yhteydessä eikä tosiaan välttämättä muista edes onnitella. Itse huomaan joskus olleeni synttäreillä ja unohtaneeni onnittelut...
Ja mustakin tuntuu, että koskaan ei mun puhelin ole ollut näin hiljainen. Kukaan ei soittele tai viestittele ja ainakin yks ystävä sanoi kun soitin, ettei oo viitsinyt häiritä kun "kaikki varmaan soittelee ja kyselee kuulumisia koko ajan"... No nyt on sit käynyt niin kukaan ei uskalla soitella.
Kokeileppa Pai vaan rohkeesti kävästä jossain avoimessa kerhossa. Jos jäät ihan ulkopuoliseks niin aina sieltä voi lähteä pois. Ja todennäköstä on, että näin syksystä siellä on monia uusia, kun kerhot juuri alkaa kesätauon jälkeen. Kannattaa katsoa myös onko teillä päin vauvakerhoja. Meillä on nimenomaan esikoisvauvoille seurakunnassa oma kerho. Ite kävin esikoisen kanssa sellaisessa ja tykkäsin. Niissä ei ainakaan oo sisäpiirejä, kun ei niihin pääse kuin sen ekan vauvan kanssa:)

Onko muilla ollut vihreää kakkaa tai veriviiruja kakassa? Siis vauvalla... Meidän tytöllä ollut pieniä määriä verta parin viikon ajan. Kuulemma tod.näk. normaalia, seuraillaan jos ei runsaammaksi muutu. Nyt ei oo pariin päivään ollut verta mutta nyt on sitten kirkkaan vihreää kakkaa... Että aina jotain. Tyllerö on tyytyväinen kuitenkin joten eipä kai syytä huoleen.

voi voi, tässä tää isompien kerhoaika nyt kuluu mukavasti koneella.... Piti kyllä mennä marjapuskiin, ennen kuin rastaat ehtii ensin.
 
Hei tuli tässä mieleeni noihin vauvojen kakkoihin liittyvä juttu.
Te, joiden vauvoilla on kakka ollut vihertävää, oletteko saaneet jo rota-rokotteen ?
Meille sanottiin et voi vaikuttaa kakan väriin...
 
Heippa,

Kakasta meillä on joskus vihertävää jos on ehtinyt olla kauemmin vaipassa eli vaikka nukkumisen jälkeen.

Tänään oltiin ekaa kertaa seurakunnan toukkatuvassa, suosittelen! Meidän Oliver oli nuorin, kivat tädit ja mukava nähdä muita äitejä ja vauvoja!!

Viime yö meni paremmin, saa nähdä oliko disfatylin ansioo vai vaan säkää! Hyvää viikonloppua kaikille, meillä täällä tampereella kauhea tuuli ja sataa...

Fiinukka ja Oliver 7 viikkoa
 
Heissan,

Meilläkin on ajoittain vihreää kakkaa vaipassa. Joskus tosiaan ihan ruohon vihreää. Saattaa kestää pari päivää ja muuttuu sitten taas normaalimmaksi.

pohjoisen taika Ihana nimi teidän pienokaisella. :) Fb -ryhmän pyynnöt hyväksyy Kepsukka, ei varmaan mene monta päivää kun käy hyväksymässä!

Fiinukka Mekin meinataan ensi viikolla mennä eka kertaa seurakunnan vauvakerhoon. Ihan kiva päästä jutusteleen muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa ihan livenäkin.

Pai Nyt lähde ihmeessä ihmisten ilmoille sieltä kotoa! Kannattaa kokeilla just näitä vauvakerhoja tms. Luulenpa, ettei siellä mitään kuppikuntia ole vaan kaikki on tervetulleita. :) Ja jos nyt saadaan pk-seudun heinäkuisten treffit pystyyn, niin sinne kans. Mä ainakin saan kuitata itseni pöpilään jos hirveen monta viikkoa istun neljän seinän sisällä.

Kestoivaippailijoille pitää munkin vielä hehkuttaa tuota bumgenious vaippaa. Aivan loistava! Sanoisinko jopa, että hiukkasen vielä parempi kuin Fuzzi. Muuten hyvin saman tyyppinen kuin Fuzzit, mutta pinta pysyy vieläkin kuivempana (vaikka imu ois läpimärkä). Mulla on siis taskuvaippa, ei sitä AIO mallia vielä. Ajattelin ensi yönä laittaa joka bumgeniouksen tai Fuzzin tuplaimuilla ja katsoa, lähtiskös siitä yökestoilu. :)

Meidän tyttönen on ollut tänään ihan mahdottoman hyväntuulinen. :heart: Selkeesti vatsavaivat vähän helpottaneet. Se ei ole huutanut oikeesti yhtään. Juttelee ja naureskelee vaan. Ja on nukkunut kahdet oikein hyvät päikkärit parvekkeella (vieläkin unten mailla) sekä syönyt täysin ilman raivareita. Oli tosi huvittavaa kun vauva istui sitterissä keittiössä katselemassa kun siivoilin ja aina välillä ihan spontaanisti nauroi mulle ääneen. :D Pitäis ilmeisesti siivota useemmin, kun se on vauvankin mielestä niin hauskaa...

Lukutoukille (kauhee sana!) muuten vinkkinä, että kannattaa lukea Elizabeth Gilbertin "Eat Pray Love". Aivan ihana kirja, oon muutaman päivän lukenut sitä ja siitä tulee kyllä tosi hyvälle mielelle.

Seuraavaksi sohvan pohjalle odottelemaan miestä kotiin. Lupasi tulla kaupan kautta ja tuoda mukanaan kuivaa omppu siideriä, irtokarkkia ja tortillatarvikkeet. :)

Rentouttavaa viikonloppua mammoille ja muksuille!

Olivia & Rinsessa 8 vkoa + 4 päivää
 
Oi ihana, irtokarkkeja:p mie tänään kävin kaupassa mutta vältelin herkkuhyllyjä..pitää varmaan miehelle laittaa viestiä, että tuo sipsiä ja dippiä...jos se nyt tulee töistä sellaseen aikaan, että kauppa on vielä auki
 
Tänään on pojan tohut ollu sitä mitä oon olettanutkin ton ikäsen touhuilevan.
Eli syö, nukkuu usein jne... Ei mitään sellasia mega monen tunnin valvomisia vaan unia välissä.
Johan on paremman tuulinen poika.
 
Aina kun oon tulossa valittaan/tilittään/kyseleen tänne jotain, aiheesta on juuri kirjoitettu.

Sulon kakkavaipassa oli tänään pari veritäplää, menin aivan paniikkiin. Mutta pikagoogletuksen perusteella ei kovin tavatonta tai vakavaa. Maltan siis oottaa neuvolaan, ellei enempiä valu.

Ja joo! Täällä on alkanut kuolaus ja kunnolla. Kuola vaan valuuuuu leukaa pitkin ja kuplii kunnolla. Hih.

Päivän vitutuksen aihe on rintaraivarit, joita Sulo on saanut tänään ainoastaan toiselle tissille - aina samanpuoleiselle. Mit vit! Oon ihan pihalla näistä ton pojan mielenliikkeistä.. Ei voi tajuta.

kardemummma & Sulo 2kk 1pvä
 
Hih, sain sipsejä ja dippiä, kohta niitä syömään:p

Mie olen tänään ollut vähän laiska ja tuttelia on mennyt..aamulla pumppasin tissit (hurjat 120ml yhteensä ku pumppas kummatkin) ja sen mies sitten antoi pojalle plus tuttelia ja nyt on sitten tuttelia mennyt useempi purkki tänään..vaikka olen toki myös rintaruokkinut, mut siinä menee sellanen 30min-1h ja poika silti huutaa ni tuttelitarjoilu on taas tuolla menossa...
 
Aivan ihana nimi pohjoisen taika teidän tytöllä :)

meillä täällä päin flunssa aalto jyllää rajuna, kummipoika sairastui 15 min sisällä vaikka hetki sitten oli aivan terve,kuume nousi ja päätä särki. Nyt minä olen tämän päivän ollut flunssainen ja toivon niin ettei vauva ole saanut tartuntaa!! join yhden finrexin ja olo parani, mutta vauva sai imetyksen jälkeen hirveät vatsanväänteet :'( Googlaamalla sit selvitin että finrexiä ei suositella imettäjille,vaikka sitä ei pakkauksessa mainitukaan. Siinä oleva aspiriini ei sovellu vauvan vatsalle. Ei siis sitä enää flunssanoireisiin.
 
Kiitos kaikille=) Yllättävän vaikeaa miettiä nimeä vauvalle, onneksi mies ehdotti Taika Saanaa ja oli myös päättäväinen asian suhteen;) Aluksi itse vierastin tuota Taika nimeä, mutta siihen on tottunut ja itsestä alkaa kuulostamaan tosi hyvälle.

Vihertävää kakkaa on meilläkin aina välillä parin päivän ajan, mutta muuttuu sitten taas normaaliksi. Aluksi pelästyin, että jotain on pielessä, mutta asiaa tutkittuani rauhoituin. On kuulemma normaalia, että vauvan kakka on joskus vihertävää. Mietin, että voisiko johtua jostain omasta syömisestä?

Kerhoista jokseenkin harmittaa, kun täällä korvessa ei ole mitään kerhoja. MLL paikallisosasto järkkää utsjoella jotain, mutta on sinnekin se 60 kilsaa matkaa. Onneksi Saana ei ole enää ainoa vauva täällä kylällä, tällä viikolla syntyi toinen pikkuprinsessa, joten on edes joku jonka kanssa jakaa kasvotusten näitä vauva asioita=)

Me ollaan mietitty tuonne kylälle muuttoa..nyt asutaan noin 20 kilsaa kylästä ja talvisin on todella huonoa liikkua täältä mihinkään. Viime talvenakin pahimmillaan jätin auton puolen kilsan päähän talosta, kun ei lähemmäs päässy..Ja ylipäätään lenkille lähtö talvella on vaikeaa, kun on noita korkeuseroja tässä aika lailla. Heti jumalattoman iso mäki kun lähtee tielle kävelemään, voi olla talvella paha..Eikä täällä mitään valoja ole missään, kaamos aikana on pirun piemää. Ja vanha talo, joka lämpiää puilla, samoin vesi lämpiää puilla, joten aina ei ole lämmintä vettäkään. Ja tosiaan 20 kilsan alueella on 4 asuintaloa. Toisaalta ei ole riesaa naapureista ja täällä on aivan mahtava luonto, vesi vierellä, yms. Pihalla tilaa levitellä romuja ja kalavehkeitä ja grillata yms. Talvella pääsee kelkalla suoraan järvelle ja maastoon kotipihasta. Nyt joutuu tosissaan punnitsemaan hyviä ja huonoja puolia.
Mulla nyt kait ei ole koskaan hyvä missään...etsin vissiin täydellistä olotilaa ja asuinpaikkaa..mahdotonta löytää.
 
Hei vaan.

On tää aika ihanaa tää vauvaelämä:) Meillä on nyt löytynyt jo jonkinlainen rytmi ja kaikki taidetaan olla tyytyväisempiä kuin aiemmin. EASY- menetelmää ei olla mitenkään tiukasti noudatettu, mut sen avulla opin kyllä paremmin reagoimaan vauvan väsymykseen, ennen kuin se ehtii edetä itkun asteelle.

Unet Unipätkät on pidentyneet ja toissayönä Milja nukkui noin. 20- 02, jolloin herättiin syömään. Toinen syöttö joskus viideltä, minkä jälkeen piti kukkua hereillä vajaa tunti, ennen kuin uinahti uudestaan. Normisti uuvahtaa vielä ton toisen syötön jälkeen ja nukkuu jonnekin 8/9 asti. Oma olo on huikee, kun on saanut paremmin nukuttua. Viime vkolla olin helisemässä parin huonon yön jälkeen: olin vaan aivan totaalisen poikki.

Petipuuhat Vasta toissapäivänä testailtiin ekan kerran, vaikka jälkivuotoja ei oo ollut kuukauteen ja muutenkin ois voinut jo paljon aiemmin, kun ei ollut niitä tikkejäkään. Mut ei oo vaan ollut sellanen fiilis kai kummallakaan. Ja kun nuo kumit meinaa viedä intoa vähän molemmilta: / Mut nyt on testattu kahdesti ja kivaahan to oli, vaikkakin tuntui vähän erilaiselta kuin aiemmin. Olin jo ehtinyt unohtaa, miten ihana on olla toista ihan liki:heart:

Onkos kellä muuten kokemuksia kierukasta tai kuparikierukasta? Niitä oon vähän pohtinyt. Pillerit kun ei oo mun juttu ollenkaan...

Nimiäiset En osannut odottaa, että päivä olis niin ihana. Tehtiin miehen kanssa ruoka ja molemmat mummit vähän avitti. Istutettiin luumupuuta, pelattiin nimiristikkoa, otettiin yhteen kummiin yhteyksiä skypellä toiselle puolelle palloa ja kuunneltiin, kun täti ja setä lauloi meidän toivomuksesta Miljalle Anna Puun Mestaripiirroksen. Aivan ihana ja ikimuistoinen juhla!

Hymyistä Meidän neiti on ihan hymytyttö. Etenkin unien ja syönnin jälkeen hymyilee kovasti. Eilen tissillä olessaan piti pitkän hymytauon ja katteli äitiä silmiin, Ihana!

KerhoistaPitäskin tutkia, mitä täällä on tarjolla... Vauva-vanhempi jumppaan me ilmoittauduttiin, vaikkei neiti ookaan ihan puolta vuotta silloin kun se alkaa.Eiköhän me kuitenkin siellä pärjätä. Uintiin yritetään päästä tammikuussa, kun tähän syksyn uintiin oltiin vielä liian pieniä.

Viihteelleon tehnyt mieli jo jonkin aikaa, mut väsymys on vienyt voiton. Kahden vkon päästä suuntaan katsomaan Anna Puuta ja meen ystävälle yöksi. Ihan huippua, vaikka ikävä varmaan vähän iskeekin:)

Fiinukka Täällä kans linea negra vielä näkyvissä ja napa on kuin pieni ruttuinen rusina- nice... Nauroinkin yks päivä, et mun kaikki raskausarvet on menny napaan, kun se näyttää niin omituiselta. Mut hyvä näin:)

Liikunta Oon saanu ihan hyvin liikkumisrytmistä taas kiinni. Välillä tosin en tajua antaa periksi ja jäädä kotiin ja sit meen univelkasena silmät ristissä urheilee, mikä silloin tällöin kostautuu totaalisena uupumisena. Meillä mies on ollut tosi kannustava sen suhteen, et lähtisin liikkumaan ja muutenkin vaikka vaan kahville ilman Miljaa. Ja niin on tehnytkin, sillä huomaan olevani paljon energisempi mamma hetken hengähdystauon jälkeen.

Nyt kuuluu kutsuhuuto...

A + Milja 7 1/2 vkoa
 
Olispas kiva päivä, käytiin miehen kanssa shoppailemassa ja sain ihan yksinkin käydä yhdellä kirpparilla ettimässä ukkelille vaatteita (löyty muutamat yökkärit) ja sitten käytiin muissakin kaupoissa ja tervehtimässä kummeja ja serkkuja, oli mukavaa..ja sitten käytiin vielä äsken lenkillä, oli ihana ilma ja kiva oli kävellä, pitäs ottaa tuo kävely jokapäiväiseen rutiiniin nytten:heart:

Nyt sitten mies suunnistaa mehälle, mutta on se varmaan sen "ansainnut" kun koko päivän ollut meidän kanssa...nyt jos menis poikaa syöttelemään kun viimeeksi aamulla tissiä antanut niin on vähän muhkuraa pääässyt muodostumaan, mutta ei pahasti

Rae ja V 6vko 4pvä

P.s on muuten meidän poikaa helppo pitää kaupoilla mukana (kohan muistaa vaan lähtiessä antaa tuttelia) kun nukkuu vain koko reissun läpi:LOL:
 
Onpas ollut hiljanen päivä palstalla, itekkään en oo ehtinyt enkä jaksanut kirjotella.
Täällä nukuttiin taas viime yönä hyvin (edelleenkin lisämaitoa annan illalla). Poitsu nukku 22-7, söi ja nukku sitten vielä melkein 3 tuntia lisää. Aamusta oli oikein hyväntuulinen, mutta sitten kun väsy iski alko kiukuttelu. Tuntuu et eilen ja tänään on poika nukkunut tosi ison osan vuorokaudesta, sellasta normaalia pienen vauvan elämää. Tässä välillä oli päiviä et poika valvo 6-7 tuntiakin putkeen. Et kaipa toi uni tulee tarpeeseen. Miten paljon muiden vauvat nukkuu päiväsaikaan ?

Mä eroan mummokerhosta :whistle: Täällä päättyi kesäkuusta asti kestänyt selibaatti eilen. Eli 7 viikkoa synnytyksestä menikin. Ihan jees. Tosin tulin siihen tulokseen et pillerit alotan, en vaan oikein tiiä et minkä merkkiset. Aikasemmin oli Melianet ja niistä tuli sellasii kivoja mielialavaihteluita aina välillä. Onneks tiistaina on se jälkitarkastus, saa nähdä mitä lääkäri meinaa tosta vuodosta. Liekköpä kuitenkaan menkat. Voikohan vielä tässä vaiheessa tulla kohtutulehdus ?
 

Yhteistyössä