Heinäkuun Hurmaajat 2010 Tammikuussa (päivityspyynnöt yksärinä)

Mä oon höpsö. En jaksa oottaa rakenneultraa (24.2.) enkä myöskään usko, että kaupunkimme maailman tylyin ja kiireisin mieslääkäriultraaja suostuu kommentoimaan vavvan sukupuolta mitenkään, joten varasin ajan yksityiselle parin viikon päästä.. Aion mennä sinne yksin ja udella sukupuolta (joka ei tietty välttämättä ees näy, ja tää ei oo ees 4D-ultra vaan ihan perus-), ja jättää miehelleni vaihtoehdon olla kuulematta sukupuolta, jos se tahtoo.. Kai sitä satasen vois huonomminkin käyttää

:p
 
heips taas pitkästä aikaa!

mä myös käyn päivittäin lukemassa, mutta aina ei jaksa kommentoida... :ashamed:

kardemummma oon myös miettinyt tuota ylimääräistä ultraa rakenteen lisäksi, mutta ajttelin kyllä tuota 4D-ultraa.... saas nähdä nyt, meillä rakenne vasta 8.3! :headwall: ei jaksa odottaa!!

mites muut, meinaatteko käydä 4D-ultrassa, jos se ei kuulu teille muuten...? Ja mitkähän olis ne viikot, kun siinä pitäis sitten käydä, vai voiko käydä koska vaan? onko niissä jotain suosituksia? Ite ajattelin ehkä mennä rakenteen jälkeen, jos siellä ei näykään sukupuoli... mutta en oo vielä lukkoon lyönyt, kunhan oon ajatellu vaan... ;)

dana hienoo että voit jo paremmin!!! :hug:

ihan kun oisin äsken tuntenu sellasen "perhosen hipaisun"!! :D en ole yhtään odotellut noita tuntemuksia, kun sisko sanoi että tunsi ekasta vasta rv 20. ajattelin että odottelen ihan rauhassa...mutta tämä oli sellainen "kutitus", ettei voinut ohittaa! :D voi toki olla muutakin, eli en ala kyttäämään niitä vielä sen tarkemmin.

b & ipanapapana 15+5 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Ehkä mä oon vähän herkkänahkainen taas tällähetkellä. Kaikki ärsyttää ihan älyttömästi.
AAMEN! Sama täällä! Mä oon jatkuvasti kiukkuinen kuin ampiainen, varsinkin töissä. Mietin jo tänään, että saiskohan saikkuja, jos menis työterveyteen sanomaan, että ottaa pattiin niin raskaasti, että pää räjähtää. Diagnoosi ois "raskas v*****s". :D Ja mulla ei ees ole mitään validia syytä, kuten mahakipu.

viktooria Tervetuloa mukaan heinäkuisiin! :wave:

Rentouttavaa viikonloppua heinämammoille! :) Tää karkais nyt töistä kotiin!

Olivia & Vauveli 16+5 (en kuollaksenikaan jaksa kaivaa tickeriä tähän hätään)
 
Moi!

Laitan pikaisesti tuosta 4D:stä. Mennään, koska mentiin ekassa raskaudessakin. Muuten tämä toinen lapsukainen miettii, että miksi hänestä ei ole vastaavaa DVD:tä.

Ilmeisesti johonkin viikkoon 23-24 asti saa Kela-korvauksen, jos joku lisälappunen on täytetty. Tämän jälkeen saa vain, jos on joku terveydellinen syy. Itse olin viimeksi muistaakseni viikolla 26 ja silloin kyllä erottui tosi hyvin kaikki kasvonpiirteet jne. Itse sain Kela-korvauksen, koska lääkäri sanoi, että hän kirjoittaa, että SF-mitta ei vastannut viikkoja (mulla kun vatsaa on omasta takaakin).

Nykyään hinnat on suolaisia kyllä. Olen kuullut, että pk-seudulla hinnat on luokkaa 265 ?...

16 poks ja raskaus on julkistettu kaikille. Kyllä helpotti, että asia on nyt julkinen =)
 
kirjoittelin sitten pitkät pätkät ,kunnes tytär päätti, että nyt kone kiinni :LOL:

ennu tiedän, että jokainen raskaus on erilainen ja ei niitä potkuja varmaan noiden kilojen alta ihan helposti tunnekaan, mutta jotenkin sitä kaipaisi sitä varmennusta. Huoh..

vatsalihaksista mä teen syviä ja perusvatsalihasliikkeitä, niitä tosin sillai kevennetysti. Sain mamma-infosta hyviä neuvoja fysioterapautilta.

välipala vinkkejä voisi taas täällä yksi mamma kaivata, en jaksa alkaa kahlaamaan koko ketjua läpi :ashamed: Raikkaita selllasia ja helppoja

omaan napaan ei juurikaan erikoisempaa kuulu. Väsymys vaivaa, joten mietrinkin jo että piäiskö rautatbl: t käydä apteekista hakemassa. Tai sitten tää vaan johtuu noista 5h yöunista...

ulos pitäis raahautua, mutta kun se tosiaan tuntuu raahautumiselta.. niin ei vaan innostaisi, vaikka se piristäisikin...

Emmy 15+3
 
Voi hitto. Mulle tarjottiin viikon juttumatkaa Meksikoon kuukauden päästä. Mitä teen? Oon ihan paskana jos kieltäydyn ilmaisesta luksuslomasta, mutta toisaalta yli 17 tunnin lennot (per suunta!) hermostuttaa tässä tilassa.. Ja mitä jos siellä tapahtuu jotain yllättävää.. Voi peppu. Sydän hakkaa kun en osaa päättää ja pitäis päättää tän päivän aikana :x :$ Mitä te tekisitte?
 
kardemummma milläs viikoilla olet sillon kuukauden päästä? en nyt äkkiseltään osaa laskee... :p alle 28 kuitenkin. kyllä mä lähtisin! :D helppohan se on sanoo, kun ei itse tarvii todellisuudessa miettiä... kyllä siinä varmaan moni asia pohdituttaa, mutta jos sulla ei ole ollut mitään suuria vaivoja, niin kyllä mun mielestä uskallat ihan hyvin lähtee! kunhan vaan juo tarpeeksi ja kävelee siellä käytävällä ym. mutta, tää on vaan mun mielipide! ;)
 
Hei!

Wuhuuu, kohta 2 päivää oksentamatta!! Pahaoloa on kylläkin ollut, sellasta peruspahaaoloa, mutta sen kyllä kestää :):) Närästys ja röyhtäily kans vähän :x Mutt voi SYÖDÄ, ihanaa kun aamupala ja muukin ruoka on tänään ja eilen pysynyt sisällä :) Toivottavasti ruokahalu säilyy heinäkuuhun asti:)

Tänään on 17+0 *poks* Itekii tahtoisin jo kunnon vauvamasun, nyt musta ei huomaa, että oisin raskaana. Vähäinenkin masu katos painon tippumisen takia.

Onko kukaan menossa 4D-ultraan Oulun alueella? Netistä ei oo hintoja näkynyt täältä päin, en viel oo viittinyt soitella. Mies tahtois käyä siel ultrassa.

Dana88 & Pikkune 17+0

 
kardemummma Toi sun ratkasu on vähän samanlainen ku mun maanantainen lääkäriin meno. Vaikka siis ihan syystä menen, mutta just siks että HALUAN varmuuden asioihin.
Hitsit mä en kyllä tiiä mitä tekisin sun tilanteessa ton reissun suhteen ? Tiettty jos kuukauden aikana tulee jotain ongelmia niin senhän voi tietty peruu... Mut tietty mietityttäis et mitäs jos siel tapahtuu jotain.

dana88 Aivan mahtavaa. Muistat juoda tarpeeks nesteitä ja syöt tarpeeks usein. Ja sun tilanteessa varmasti on sallittua syödä ihan mitä vaan tekee mieli. Tsemppiä ! :hug:

Onneks on viikonloppu. Me saadaan tänään yövieras. Siskon 5 v poika tulee meille kylään. Poitsu jo eilen kyseli puhelimessa vauvan kuulumisia ja että onko se mies vai nainen... :LOL:

 
Moi!

Tänne ei oikein mitään uutta :) iltasin vauveli potkii ihan selvästi ja joskus aamullakin. Se sokerirasitus mulla oli normaali. Seuraava neuvola on 15.2. ja sit seuraavan viikon tiistaina on se rakenneultra, ja ois kiva tietää kumpi siellä on,jos kehtaa kysyä :)

Danalle edelleen jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

Viikonloppu aluillaan :) esikoinen oli tän päivän kotona, ollut jo monta viikkoa yskässä ja eilen oli alilämpöä..jospa ei muihin tulis,kumma tauti... :/

pauliina rv17+5
 
dana88 Meilläkin mies hinkuu 4d ultraan ja Oulussa, toki itselläkin kiinnostaa, mutta taitaa tulevaa isukkia hieman enemmän. Hinnat on jotakin 400? pintaan kuulemma. En ole itsekkään soitellut vielä sinne, kuinkahan aikaisin tulisi varata aika? En ole vielä rakenneultrassakaan käynyt, 3 viikon päästä olisi neuvola ja siellä saa sitten luvan varata sen rakenneultra-ajan. Jos nyt onkin niin kuin huhut kertovat että kun ei asuta ihan Oulussa vaan naapurikunnassa ja ultrat ovatkin siirtyneet sinne, voi olla että mahdollisuus 4d ultraan onkin jo rakenneultrassa, kunnan laskuun :) olis aika hienoa.
Kerro jos saat aikaiseksi ennen minua otettua selvää Oulun 4D ultrasta, hinnasta yms.
:flower:
 
Oikein hyvää huomenta kaikille :D Täällä ollaan ihmeen virkeenä ja hyvänoloisena töissä, vaikka aamulla noustessa huono olo vaivasikin ja tuli oksennettuakin koiraa käyttäessä raittiissa ulkoilmassa... Jee. Tuntuu vaihtelevan nämä olotilat lähes päivittäin, eilen ei vaivannu mikään, kun taas toissa päivänä koski koko helkatin päivän päähän ja huono olo muutenkin... Mutta tänään pumppiin, kun tuntuu nyt energiaa olevan, jee :D

kardemummma , minkäslaisen päätöksen teit matkan suhteen? Oishan se aikasmoinen päätös tehtäväksi, ainakin omalla kohdalla... varsinkin noin lyhyellä ajalla. Mutta Meksiko.... ah, oispas siellä mukava joskus käydä =)

Dana , hienoa kuulla että olotila alkaa olla parempi ja ruoka pysyy sisällä. Ja toivotaan hyvän tilanteen myös jatkuvan, niin voit paremmin nauttia ihanasta odotuksesta.

Mutta nyt alkaa taas nälkää tuppaavaan.... joten evästä ehtimään :D Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille!
 
Bixio ilmoittautuu tännekin heinäkuisiin odottajiin. Nyt menossa rv 17+0 ja Ouluun muutettiin reilu kk sitten Tampereelta ja ympäristöön ois kiva pikkuhiljaa alkaa tutustuun kunhan nää pakkaset vähän vielä hellittäis...

Laskettu aika olis 10.7, ikää tulee kohta 35 mittariin ja esikoista odotellaan. Ilman ongelmia ei ole selvitty, hematooma riesana.
 
Tervetuloa mukaan Bixio
Ite asustan kans Oulussa ja La päivää aikaisemmin kuin sulla eli 9.7. Meinaakko Oysissa synnyttää? Saa nähä jos vaikka oltais saman aikaan synnyttämässä, jos kaikki menee hyvin.

Dana88 & Pikkune 17+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja helise:
Aloitin tonne kerhon puolelle meidän heinäkuisten keskusteluun ihkaoman masukuva-pinon meille. Pistin sinne jo pari omaa kuvaakin :) Voidaan sinne laittaa masukuvia ilman sen suurempaa julkisuutta, ihan vain heinäkuisten kesken :) Musta se itesti tuntui kivalle ajatukselle. Mitäs ootte mieltä muut?
Öh...Tuota...Mikä ihmeen kerho :ashamed: ?
Innokkaana tulisin kyllä mukaan :)
 
Liikkeistä Ne liikkeet, ne liikkeet... Ensisynnyttäjänä tässä matkassa ja mietiskelen, että voiko ne liikkeet tuntui ens alkuun semmoisena pienenä väpätyksenä? Itsellä on tuntunut pariin otteeseen semmoista ilmavaivoista poikkeavaa, paikallaan pysyvää, ihan kuin ilmakuplien pulputusta. Monet tuntuvat puhuvan pehmeistä töytäisyistä yms. mutta minulla tuo tuntuu semmoisena aika tiheällä tahdilla ilmenevänä pienenä pehmoisena väpätyksenä? Onko se nyt niitä liikkeitä vai joku suoliko siellä vaan siirtää itseään pois kohdun tieltä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dana88:
Ite asustan kans Oulussa ja La päivää aikaisemmin kuin sulla eli 9.7. Meinaakko Oysissa synnyttää? Saa nähä jos vaikka oltais saman aikaan synnyttämässä, jos kaikki menee hyvin.
Moikka dana88,

juu meinaan Oysissa synnyttää, sehän olisi mukavaa jos sattuis samaan aikaan =)

Missäpäin Oulua sulla on neuvola, tai missä asustelet? Itse olen Kaakkurin kulmilla.

B
 
ON: jee, täällä tuntuu potkut! Ei epäilystäkään asiasta :)

Miranha: Ekasta mulla tuntui liikkeet rv17+ ja se tuntui kuin olisi jotain pientä pulputusta ollut mahassa tai kuin perhonen olisi lennellyt masussa. Tokasta tuntui selvä potkun töytäisy rv15+ ja samoin nyt tästä kolmosesta. Että kyllä nuo sun tuntemukset voi hyvinkin olla niitä vauvan liikkeitä....

kardemumma: Sinuna lähtisin matkalle, eihän raskaus ole edes kovin pitkällä silloin....mutta tietenkin itse teet päätöksen ;)
 
Bixio Oon Myllyojan neuvolan asiakas


Olen oksentanut vain kerran kolmen päivän aikana :) Mutta röyhtäily on lähtenyt lapasesta, ei lopu! kuulosta sammokolta, kun yritän puhua tai ihan vaan olla :kieh:
Olispa pian kesä

Dana88 & Pikkune 17+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja viktooria:
Mun maha ei viimeks näkyny ku joskus viikolla 20. Nyt se on ollu turvoksissa alusta asti, ja vähä pelkään että millanenhan jättimaha on tulossa. En oo löytäny mistään hyviä mammahousuja. Onneks sitten viimeisillään ollaan kesällä ni voi pitää jotain isoja hellemekkoja...

Kun liikunnasta on ollu puhetta ni millasia vatsalihaksia teette vai teettekö ollenkaan tässä vaiheessa? Tuntuu, että ne on ihan rapistunu tässä muutamassa kuukaudessa.
Sama täällä tuon mahan suhteen, kahdessa aikaisemmassa raskaudessa en ole näin paisunut tähän mennessä ja miehelle jo tuumasin, et minkähänlainen jättiläinen sieltä tulee. Isojahan meillä on lapset olleet: esikoinen 3840 g ja 53 cm, toinen 4070 g ja 53 cm..., mutta nyt tuntuu, ettei enää neljä kiloinen riitä :ashamed: taitaa tulla yli 5 kiloinen :eek: . Tai sitten siellä on kaksoset, joita ei vaan ultrassa huomatta (aika epätodennäköistä, kun ei suvussakaan ole kaksosia kummallakaan puolen) :LOL: .
Vatsoja en ole enää hirveesti tehnyt, kun ei tuolta mahalta enää taivu. Enkä vedä vatsalihaksista ressiä, kyllä ne kerkeää sitten synnytyksen jälkeen saamaan kuntoon...

dana88 Hienoa, että vointi on jo parempi :flower: .
Ei olla menossa 4D -ultraan, jos ei sitä satuta saamaan kunnallista kautta, kun ultrat muuttuvat Oulun Terveystalolle.

Bixio Tervetuloa mukaan heinäkuisiin. itsekin asustelen Oulun seudulla ja Oys:iin tulen tämän 3. lapsenkin synnyttämään. LA muuttui NP-ultrassa 12.7 (menkkojen mukaan 18.7), joten ei tiiä vaikka ollaan yhtäaikaa OYS:ssa. Tosin aika epätodennäköistä... esikko meni 10 pv yli ja toinen 14 pv yli LA:sta.

Odotan heinäkuisilla on tuolla kerhoissa oma suljettu sivusto ja tunnukset sinne saa yksityisviestillä Martalta. Sinne voi sitten kirjoitella ja laittaa kuvia yms. ja muut kuin heinäkuiset ei pääse niitä lukemaan

Tänään pitäis siivoilla ja pakata loppuja tavaroita. Huomenna illalla lähtään ajelemaan Vantaata kohti, jätetään kissa välille mummolle viikoksi hoitoon ja Vantaalta lähtee sit lento Dubaihin tiistaiaamuna B) - nii joo nehän pitää näämä aurinkolasitkin katella.... Eilen kävin hiihtolenkin taas vetäseen 21 km ja niin ois tänään viel tarkotus käydä. Sitten saa hiihtolenkit odottaa matkan jälkeistä aikaa =) .

SMSM ja Hippu rv 16+6 (tai 16+0)
 
Huomenta heinäkuiset =)

Tervetuloa mukaan Bixio :flower:

Täällä päänsärky on pysynyt jo melkein viikon poissa, jes! Ehkäpä tuo vedenjuonti sitten auttoi. Neuvolassa viikolla kävin ja kaikki hyvin. Hb oli tosi hyvä, joten sekään ei selitä viikon mittaista päänsärkyäni. Terveydenhoitaja sanoi, että joskus päänsäryt johtuvat alhaisesta hb:sta. Verenpainekin oli hyvä. Ekaa kertaa kuulin pikkuisen sydänäänet dopplerilla :heart:

Nyt vaan on hirmuinen huoli päällä, ku olen jo tuntenut liikkeitä ihan päivittäinkin, mutta nyt en ole pariin päivään niitä tuntenut. Viime yönä näin unta keskenmenosta, karmee uni :'(

Kardemummma niin kuin tuossa aikaisemmin muut ovat jutelleet, niin jos vointisi hyvä, ei munkaan mielestä sinun tartte murehtia lentomatkaa. Onhan tuo hieno mahdollisuus! Kun tosiian muistat jaloitella koneessa ja juoda.

Nyt ruoka pöytään ulkoa tulleelle perheelle, mukavaa sunnuntaita!

Päpsy ja pikkunöösi 15+3
 
Voi ihanaa, kun alkaa täällä tulla uutisia liikkeistä :heart: Omia vielä odotellessa :p

Bixio , tervetuloa mukaan mammailemaan ja jakamaan ajatuksia :D Pitkä muuttomatka teillä takana, töiden takiako muutitte? Itsellänikin on muutto tiedossa tuossa toukokuun lopulla, sellasen reilun 400 kilsan päähän miehen luoksen... jännittää, mutta silti olen innoissani =)

SMSM , ihanaa matkaa toivotellen :wave: Nauttikaa täysin sydämin! (juuh, en ole yhtään kade, muistakkaan milloin olis viimeks ollu ulkomailla asti reissussa.... Mutta joku päivä taasen :D )

Täällä vietellään leppoisaa sunnuntaita kera pitkän aamiaisen... tänään ei tartte tehä mitään, jee. Hyvää ruokaa, koiran kanssa ulkoilua ja lepoa.

retuli ja rv 15+4 (kylläpäs tuo aika rientää)
 
Heips kaikille ja uusiakin oli tainnut tulla joten tervetuloa heille :flower:

Täällä pakkasta ei ole enää kuin -10 astetta, MUTTA tuulee ihan järkyttävästi ja lunta sataa eli ei pahemmin eroa nuista kovista pakkasista :( Josko tuo myrsky jossain välissä vähän helpottaisi niin pääsisi ulos vähän käppäilemään...

Niinhän siinä sitten kävi, että vaikka kuinka pyhästi vannoin, että en sitä kotidoppleria tilaa niin nyt sen ens viikolla pittäis tulla...Mies ei enää kestänyt minuu ku paniikissa vetelen menemään täällä ympäri kämppää...Eli näin ollen liikkeitä en vielä tunne...Mutta onhan se doppler siinä mielessä kiva, että mies pääsee ääniä kuuntelemaan :heart:

4D-ultaan me ei mennä..ei itseasiassa olla edes keskusteltu asiasta, mutta rahatilanne ei anna periksi..Luotan siihen, että kaikki olis hyvin ja jos ei sukupuolta saada selvinne niin säilyköön se yllätyksenä :D

ON: Muuten vointi ihan hyvä, mitä nyt vieläkin koskee mahaan, mutta ei enää niin pahasti..Tiistain neuvolaa odotan kuin kuuta nousevaa, koska pääsee sydänääniä kuuntelemaan ja sais vähän selvyyttä näihin kipuihin toivon mukaan...Toivotaan vain, että kaikki hyvin silloin....
Massu on jo melko valtava, Keskiviikkoon asti kun vain koulussa pysyisi salassa niin onnellinen olisin..Sitten ajattelin tulla kaapista ulos :LOL:

Hyvää tammikuun viimeistä sunnuntaipäivää kaikille mammoille :flower:

Rae ja Nyytti 15+3 (tai 16+0)
 

Yhteistyössä