Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Oireista vielä...olen itkenyt kun luen näitä kirjoituksia! Siis itkenyt, en minä yleensä itke...;)Ja toinen ehkä oire...tein tänään ruokaa ja ruskistin jauhelihaa, en voinut tehdä sitä loppuun, kääntyi maha ylös alas ja kaikki tuli ulos. Samassa muistui mieleeni kuinka esikoisen aikana oksensin 24/7 viikolle 15saakka, pahoinvointi alkoi tuolloin jo ennen kuin tikussa oli se ihana ja odotettu viiva. Olin jopa välillä tipassa, koska menin huonoon kuntoon. Silloin muuten tuli tyttö, Kakkonen on poika. Kakkosen koko odotusajan aikana oksensin vain kerran. Toivotaan, että tällä hetkellä masussa tuntuva kupla kasvaa ja saamme sen kauan odotetun ja kaivatun pikku-kolmosen..

Liikunnasta: Itse liikun koirien kanssa päivittäin. Mutta se on lähinnä kävelyä, ei mitään hikiliikuntaa.
Doppleria minulla ei ole ollut missään raskaudessa, saa nähdä hankinko sellaisen nyt. Ja tuosta varhaisultrasta sen verran, että minä pääsen ultraan viikolla 8:n. (taustalla kolme keskenmenoa ja kaksi tuulimunaraskautta). Huomenna arvelin soittavani neuvolaan. Pohdin vain vieläkö pitäisi sitä ennen yksi kotitesti tehdä?
 
uuh jee, mikä sunnuntai. Pää särkeny koko päivän :(. Heti aamusta asti alko jomotus ja vihlonta. Söin, otin panadolia, ulkoilin, hieroin omia niskoja jotenkin epätoivoisesti. Mikään ei tuntunu auttavan....jotain "ihanaa" hormoonipäänsärkyä. Kaikkee sitä pitää ollakki.

Kattelin tänää äitiysneuvolakortteja esikoisesta ja kuopuksesta. Painoa oli tullu 15-18kg ja eka ultra oli 11+ viikolla...joten sitä odotellessa :). Neuvolassa oon ollu 9+ viikolla, joten varailen sinne marras-joulukuun vaihteeseen neuvolaa, kunhan tiedän työvuoroni yms elämän menot.

Mä en oo perehtyny yksityisiin ultran tekijöihin, veikkaan, et maksaisivat hunajaa.
Enkä oo aatellu kotidoppleria ostaa..

invia84+ pikkukolmonen rv 5+0
 
No nii,en hehkuta mut tänään olen voinut muutaman kerran todella huonosti....katsotaan jatkuuko vai oliko joku ohimenevä hetki :|.
Kotidobblerista Mies osti sellaisen kun kuopusta odotettiin,havaitsin sen hyväksi vaikka meni sinne 15 viikolle ennenkuin sain ekan kerran äänet kuulumaan. Mutta kyllä se rauhaa toi odotukseen :).
Meinaan kyllä nyttenkin ottaa dobblerin käyttöön ~15 viikon jälkeen,mikäli kaikki on kunnossa :heart:.

Nyt nukkumaan niin jaksaa taas huomenna hyöriä töissä pitkän päivän |O.

~Emmuli~ & pikkuinen 5+2 (edelleen)...
 
zi
Moikka kaikille!

Minä ilmottaudun myös mukaan eli zi/26/toinen/TAYS. Laskettu aika 4.7.

Täällä vointi vielä hyvä! Ei oikein mitään oireita, paitsi pientä rintojen kipuilua. Toivon todella, että tällä kertaa vältyn pahoinvoinnilta.
 
Mindela anteeksi uteliaisuuteni, mutta oletko tunnistanut itse nuo tuulimunaraskaudet? Tai siis milloin ne on huomattu? Onko niissä jotain erikoisia oireita ollut? Anteeksi uteliaisuuteni, ei ole pakko vastata jos et halua:ashamed:

Omaa oloa sen verran että oireena ei oikeastaan muuta kun rintoja välillä nipistelee.

Häivähdys ja onniunelma 5+2
 
Tervetuloa uusille odottajille! :wave:

Miten te olette helpottaneet oloanne kun pahaolo iskee? Varsinkin näin aamuisin. Mulla ei ollut pahoinvointia esikoisesta, tää on ihan uutta. Koko viikonloppu meni horkassa maatessa vaan, kun kaikki teki pahaa, välillä kauhee himo ihan kaikkeen ruokaan ja saatoin mättää ihan mitä vaan ja kuinka paljon tahansa, sit tunnin päästä tulee niin huono olo ettei tiedä miten päin olis. Näin aamuisin on nälkä, tekee mieli tehdä voileipä, mutta sit ku se leipä on valmiina siinä syötäväksi niin nakerran yhden palan ja lopetan koska tulee huono olo.... Oksentanu en ole onneksi kertaakaan vielä. heh, oireitahan minä pyysin... :LOL:

Tää väsymyski on aivan kaameeta... Mutta oon toki niiiiiiin älyttömän iloinen että saan olla raskaana :) Kestetään nyt nää huonot hetket, sitte helpottaa.

Minix ja mini 5+5
 
Noniin. Tein sen viikkotestin, ja se näyttää toki että raskaana, mutta vaan 1-2 viikkoa.. Se siis näyttää hedelmöitys ajan kohdan, ja lääkärin määrittämä raskauden kesto on ohjeiden mukaan mulla sit 3-4. Hengitän syvään.. Kaikkien nettilaskureiden ja oman pään mukaan ton testin pitäs näyttää 2-3 että olis "oikeessa". Kiva kun mun sisko sano siitä kohdunulkosesta, että siinä ei hcg nouse ja ton testin ohjeissakin lukee että se voi näyttää mm siinä tapauksessa virheellisen tuloksen.. Mä en kestä!
vipe- 4+3?
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa taas uusille! :wave: Listä päivitetty

vipe Oon sitä mieltä, että nyt jätät kuuntelematta sitä siskoasi. Se vaan nyt tekee sulle jutuillaan turhaa stressiä, joka ei myöskään ole odottavalle hyväksi. Noista digitesteistä piti vielä sanoa, että toisilla se hormoonitaso nousee hitaammin kun toisilla, että älä nyt turhaan murehdi. Mun mielestä ihan sen digitestin ohjeessakin lukee se, että ei välttämättä anna viikkoja oikein. Oliko se vaan 92% varma. Nyt vaan yrität ottaa ihan rennosti.. :)

).( Mulla oli eilen ihan hirveä päivä.. Oli pahaa oloa ja ruoka ei maistunut.. Sitten kun sain syötyä iski ihan hirveä närästyskohtaus. Istuin vessan lattialla pää pöntössä, mutta en saanut mitään ulos. Olo sitten helpottui hetken päästä kahdella renniellä.. Ja kaiken lisäksii tänään kun herätttiin esikoisen kanssa huomattiin, että meillä on vedet poikki!! hsy:n nettisivuilla lukee, että vikaa korjataan, että klo 20 mennessä viimeistään pitäs olla korjattu. Kiva täällä olla vaippaikäsen kanssa koko päivä ilman vettä.. Just tossa vaihdoin vaipan siltä, niin kakat piti pyyhkiä wet wipeseilla ja arvatkaa vaan oliko sitä p***aa mun käsissä ja joka paikassa.. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan kaikille!

Tulin vain kertomaan että valitettavasti meidän perheen enkelit lisääntyi taas yhdellä. Eilen alkoi kivut ja vuoto ja ultratessa ei näkynyt mitään.. Vielä käytävä kontrolleissa sulkemassa kohdun ulkoinen pois mutta siis syliin asti ei nyt sitten vauvaa saatukkaan. :( Mutta onneksi tuo pieni tytteli sentään kainaloon saatiin.. muuten en ehkä enää näitä jaksaisikaan..

Tsemppiä kaikille ja toivotaan että näitä ei tänne ketjuun enää tulisi!
 
Minix Mulla on just sama tilanne ku sulla =) Nyt ekaa kertaa aamusta teki tosi pahaa..tuntu kyllä että oksennus lentäää (onneks ei kuitenkaan). Päätäki jomotti ja panadoli vissiin helpotti :D Mullakaan ei esikoisesta ollo tämmöstä pahaa oloa..joskus tuli vaaan vähän heikko olo jos ei ollu syöny vähään aikaan. Saas nähä tuleeko tämä oksennusolo joka aamu. Muutenki esikoisesta oli tositositosi vähän oireita.
Mulla on mahaki ollu välillä löysällä :D Muutaman kerran alkanu saman tien maha toimiin ku on syöny kunnolla.
 
Appelsiini mullaki oli muutenki esikoisesta todella vähän niitä oireita, pelkkää menkka jomotusta ekat 10 viikkoa ja sitten sekin loppui. Mulla esikoinen poika, joten nyt on äitini alkanu hehkuttaa että josko nyt ois tyttö tulossa.... Mutta jokainen raskaus on erilainen, ei voi sukupuolta mun mielestä oireista päätellä :) Nyt vaan jännittää miten töiden kanssa menee.... Kuinka pystyy olemaan siel ku oksettaa :(

Ainiin, mahakin löysällä eilisestä asti... Siitä mulle tuli mieleen heti että onko mahatautia, mutta lienee sit aika normaalia?


Pahoittelut Hemulle :'( todella surullista ja kurjaa....
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun ikävää Hemu80 :( Voimia! :hug:

Tervetuloa zi!:wave: Meillä onkin sama ikä ja sairaala :) Minkä ikäinen teidän esikoinen?

Pahoinvointi mulla on alkanut edellisissä raskauksissa joskus 6-7 vko ja jatkunut sinne puoliväliin asti. Ja aina käynyt samanlaisesti, että plussan aikaan jotain oireita on saattanut tuntua, sitten vähän laantunut, mistä kauhea stressi tietenkin ja sitten palannut paljon voimakkaampana takaisin. Nyt yritän nauttia seuraavan viikon/pari, jos on vähän oireita, kun ne sieltä vielä ehtii tulemaan. Mahan jomotuksia kyllä on koko ajan, vähän väsymystä ja satunnaisia lieviä kuvotuksia, jotka ei vielä häiritse.

Vipe oliko sulla joku erityinen syy epäillä kohdunulkoista vai vain nyt rupesi mietityttämään? Toisilla tosiaan se hormoni kehittyy hitaampaa. Jos haluat, niin tee parin päivän päästä uudestaan sama testi tai sitten vaikka sama, millä olet jo testannut, niin pystyt vertaamaan viivojen vahvuuksia tms. Nimim. hitaasti hormonia kehittävä :)

Nannamamma noi vesikatkot yllättävinä on kyl kauheita, jos on vielä lasten kans kotona : / Toivottavasti siellä rupee pian vesi kulkemaan!

Omppunen 5+0
 
inq
Heippa neitokaiset! Liitynpä minäkin tänne mukaan :)

Eli inq / 23 / ensimmäinen / TYKS

Ja LA olisi netin laskureitten mukaan 12.7 :)

Eli en oikein ole varma olenko nyt 4+3 vai 4+4 raskaana :D Nooh, päivä sinne tänne. 4+4 antoi eka raskauslaskuri, jonka netistä löysin.
Oireina on tällä hetkellä jonkinastein jomottelu jommin kummin puolen alavatsaa, ihan riippuu päivästä tuo kipujen määrä :) Sitten on hirveä nälkä kokoajan, ja nännit kipeytyivät pari päivää sitten. Lisäksi vatsa on vähän löysällä. Tänään tuli ekaa kertaa oikeasti etova olo kun olin syönyt! Toivottavasti jotain oiretta ois kokoajan, niin "tuntisi" paremmin olevansa raskaana ;) :)

inq ja kirsikka 4+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Minäkin ilmoittaudun tänne(uskomatonta! Ihanaa!), eilen haamun ja tänään jo plussan tehneenä:)

Äitikissa/ 32 / kolmas / TYKS

En saanut punaisella laitettua, jostain syystä ei tuossa nyt ole vaihtoehtoa tai en ainakaan löydä:)

Minulla on siis kolmas lapsi heinäkuussa tuloillaan. Isommat lapset ovat syntyneet 6/07 ja 8/08 joten aika tarkalleen 6 ja 5 vuotta heillä tulee pikkusisarukseen ikäeroa. Olen itse kuumeillut kolmosta siitä asti, kun pienempi on ollut vuoden, mutta yritystä on ollut helmikuusta asti. Monta negatiivista testiä on tullut tehtyä, ja nyt olo aika epäuskoinen vielä, kun sen plussan vihdoin on testiin saanut:) Ja ihana, levollinen ja seesteinen olo. Aloin saada tuosta yrittämisestä jo tarpeekseni:) Vaikkakin ymmärrän hyvin, että alle vuosi on vielä kohtuullisen lyhyt aika, mutta se vaan tuntui tosi pitkältä. Varsinkin, kun nuo kaksi ekaa on lähteneet suunnilleen yhdestä ainoasta kerrasta:) Toivon vaan, että kaikki menisi hyvin, ja jollei menisikään, niin sitä on turha etukäteen murehtia.

Tällainen pikainen esittäytyminen, eilen jo varulta kävin tämän pinon läpi lukaisemassa, kun olin aika varma jo tärpistä silloinkin!

Niin, ja minulla LASKETTU AIKA ON 14.7. 2013 (Uskomatonta! Apua!)

Äitikissa ja pikkukisuli 4+1
 
Voi hemu80, isot pahoittelut sinulle!

).( Pahoinvointi on, ikävä kyllä, lisääntynyt merkittävästi. Vielä en ole joutunut oksentamaan, mutta esim. eilen oli koko päivän niin paha olo, että oli vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Välipaloja tulee syötyä tiheään, niin olo pysyy suht koht siedettävänä. Nenä on tarkentunut: vessanraikastin oli eilen ihan liikaa mun nenälle :) Ja lisäksi iltapäivistä iltaan saakka turvottaa mahaa niin, että istuessa tuntuu farkut pahalta. Väsymys vaivaa pitkin päivää ja etenkin aamuisin on vaikea nousta ylös kuuden pintaan, kun töihin pitäisi ehtiä. Oireita siis on, ihan selvästi. Mut näillä mennään eteenpäin...

bellissima, tänään 6+0!
 
Viimeksi muokattu:
voi ei Hemu:hug:, olen tosi pahoillani...

Tervetuloa ja paljon onnea plussista kaikille uusille!!! :wave:

).( Jostain syystä myös mulla on vatsa ollut tänään ihan sekaisin, ei kuitenkaan oikein vatsataudin oloista, vaan taitaapi liittyä tähän muuhun olotilaan. ;) Vatsan ja rintojen turvotus vaan lisääntyy, enkä ihan hirveesti pysty edes rajoittamaan syömistä, kun tulee niin heikko olo. Pelottaa vaan, että kuinka paljon tässä painoa oikein ylimääräistä tulee. Itsellä, kun ei ole vertailukohtaa, niin ei oikein edes tiedä mitä tulevalta odottaa. Ei oikein voi muuta toivoa kuin, että tällä kerralla kaikki sujuisi hyvin, vaikka niitä kilojakin kertyisi... Ens viikon tiistaina oliskin sitten se varhaisultra, joka kyllä jo etukäteen hirvittää!:O

No, mutta mennään tässä siis päivä kerrallaan eteenpäin ja uskotaan ettei enempää huonoja uutisia tulisi tähän ketjuun!

Pipsa79 5+6
 

Yhteistyössä