Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Emmuli ei tuo varmaan ainakaan huonoa tiedä jos koholla arvot :)

vipe- kiva kuulla että jollain muullakin nuo testit on kenkkuileet. Minä aattelin etten kuitenkaan lähe muita testejä nyt hommailemaan vaan koitan hengitellä ja ootella ja seurailla. Viivan tummuusero ei kuitenkaan ollut mikään sentään noin huomattava. Uskon että kylmä hiki on sulla noussut otsaan.

:$ Voi jehna mikä olo on ollut nyt pari päivää... kuulunee asiaan. En muista et aikaisemmin ois näin voimaton ja pahaolo ollut ja sitten vielä tämä hirmuinen mahan vihlonta ja jomotuspäälle. Nähtävästi pitää jo ruveta isompia pöksyjä ehtiin kun ei voi yhtään pitää housun nappia kiinni. MUT EI HAITTAA YHTÄÄN kun tietäää mistä johtuu tämä kaikki ;). Tosin pelottaa et miksi koskee näin kovin, onkohan kaikki ok... no aika näyttää ja eka neuvola 15 pv =D (siis varasin ajan)

roosakaisa ja "Viljami" (kolmas kerta toden sanoo 2 tytön jälkeen, kaikkien työnimi ollu Viljami :heart:

Pakko tulla tänne vieraaseen pinoon huutelemaan, mutta josko Emmuli, siellä masussa oiskin tuplat kun HCG koholla viikkoihin nähden?
Nii,kai sellainenkin mahdollisuus on olemassa :heart:. Ja olisi kyllä tuplasti ihanaa sekin :). Niin ja onhan molempien suvussa kaksosiakin :D
Mietin vaa sitä ultraa joka tehtiin 4+5 viikolla et siel ei näkynyt kun sellainen isompi musta kohta ja pienempi musta kohta (lääkäri sano et siihen voisi kehittyä just se alkoi...isompaa kai tarkoitti).
Pitäs olla murehtimatta ja odotella sinne ultraa asti mut jotenki sitä vaan miettii ja sitten kun kukaan meidän tutuista ei tiedä raskaudesta ni tulee tänne sitten purettua oloa,anteeksi siitä :ashamed:.

Toivotaan Emmuli että siellä kaikki hyvin olis, ainakin ultrassa nähty että raskaus on kohdunsisäinen :) Eikös kohdunulkoisessa hcg-arvo nouse hurjaa vauhtia? Eli ainakin KU pois suljettu? Ja minusta on aika hassua että lääkäri sanoi tuon sun arvon olevan siis liika suuri viikkoihin nähden, kun kuitenkin on noiden taulukkojen mukainen : /

Rypäleraskaudessa hcg on yleensä normaalia korkeampi. Sitä itsekin heti pelkäsin, kun sain plussan testiin niin aikaisin (3+). Rypäleraskaudessa tyypillinen oire on myös verinen vuoto. On kuitenkin harvinaisia nämä tapaukset, josko sinullakin olisi sitten ollut ovis aiemmin niinkuin minullakin :) Normaalisti kp 15-21, tärppikierrossa n. kp 12.

Muoks. ja tuolta huhtikuisista siis kommentoin :)

Kiva lueskella toisten kokemuksia :). Joo, se on hieman kieroutunutta, että pahasta olostakin voi olla innossaan :). Olin viime yön töissä ja reilu 4 tuntia närästi ja ihmeellisesti kiersi mahassa ja sit 4 aikaan oksensin, huuuh helpotti. Ja sit toisaalta olin ilonen, et oli pahoinvointia, merkki raskaudesta sekin :). Kuopuksesta oksensin kans n.5-6 vkolla kerran, et toivottavasti tässäkin säilytään vain pahoinvoinneilla loppuraskaus.
Meillä molemmat lapset on "saatu" helpolla, heti ekasta kierrosta tärpänny, ku on alettu yrittää ja on kerrottu heti positiivisen tuloksen jälkeen isovanhemmille.
Nyt on jotenkin semmonen olo, että haluaa ottaa varovaisemmin ja odottaa sinne jouluaattoon asti, ennen ku kertoo. En tiedä miksi. Ehkä kuopuksen ododtuksesta muistuu kauheudet mieleen, ku ravattii Naistenklinikalla ja selvitettiin "mitä kaikkea onkaan vikana" ja päädytäänkö aborttiin ym, ja se selvittely alkoi rvkolta 20 lähtien...

Zemppistä kaikille raskauksissa ja etenkin heille, joille raskaaksi tuleminen on hankalaa!

Kiva, kun uusia plussanneita liittynyt joukkoon :)!!

No tuota lääkärin kommenttia ihmettelen itsekin,tosin viime raskaus joka päättyi kkm:n ni näytti rypäleraskaudelta kuulema mutta ei sit kuitenkaa ollu,oli siis sellasta rypälemäistä kohtu täynnä. Tai näin ainakin ymmärsin sen lääkärin puheista. Joten luulen että on se siellä taustalla. Pelkään kyllä että sama toistuu nyt,on vaan sellainen olo :(. Mut en siltikään kokonaan luovu toivosta,ultra kertoo totuuden :). Nyt vaan toivotaan ja toivotaan ja odotetaan :heart:.

Nii ja tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussasta :heart:

Mulla on oireilua ollut nyt vajaat 2 vkoa: kuvotusta pääasiassa iltaisin, väsymystä, hurjaa palelua. En oikein osaa muita oireita odottaakaan, kun ei ekassa raskaudessakaan tullut mitään sen kummempia. Koskaan en ole raskauden takia oksentanut enkä haluaisi sitä aloittaa nytkään :)

Mun pitäisi huomiseksi keksiä jokin sopiva syy olla juomatta juhlissa... Ihan vielä en haluaisi kertoa tästä kenellekään ;)

Ja niin: Tervetuloa vielä kaikille uusille! Kiva että meitä alkaa olla täällä jo paljon!

Viimeksi muokattu:
Kiitos neuvoista ja tsempistä hemu80 ja appelsiini88! En sitten ehtiny ennen työpäivää apteekin kautta,apteekin oma testi on vielä kaapissa,et joskos sellasen sitten aamusella testais.. thumps up!
Töissä kun kävin vessassa,niin pari kertaa oli housuihin tullut ruskeaa,vähän kuin valkovuoto limaa,mutta rusehtavaa ?? Minkä merkki se mahtaa olla.. :/
Alamasussa kyllä juilii ja vihloo tuntuvasti edelleenkin,ja väsyttää..
Toivottavasti sen plussan nyt tosiaan aamusella saisin!

Mulla alkoi nää raskausoireet jo parisen viikkoa sitte, nyt siis menossa 4+4...alamahaa vihloo ja tuntuu semmosta jännää painon tunnetta,rinnat arat ja palelee..
En uskalla nukkuakkaan enää mahallaan kun tuntuu että painontunne vaan silloin lisääntyy.Pahoinvointia ei onneksi ole ollut nyt eikä esikoisestakaan silloin=)

Täällä ilta pahoinvointia voimakkaasti ja outoa päänsärkyä. Ja hemu80,mulla just tänään tuli häntäluu alalantio/selkä kipeeks! Tai oikeestaan ihan koko alapäässä hirvee paineen tunne. Hyvä kuulla että sekin voi olla raskaus oire. Jos sitä nukkumaan ennenkuin sammahtaa koneen ääreen :)

Toivotaan hemu80 ihan miljoonittain tsemppistä! Ja niinkuin sanoit - ehkä ne testit oli vaan eri erästä! Tai pidätys aika oli lyhyempi tai laimempaa aamulla :)

Kattelin että aika monella on jo ennestään lapsukaisia, mut mites isänpäivä? Meinaako kukaan kenellä on eka tulossa muistaa tulevaa isää? Tai jos jollain on sattunut ensimäisen odotus isänpäivän yli niin ootteko hommanneet jotain?

Tervetuloa vipe-, lisäsin sut listalle :)

Mulla on alkanut näköjään aamukahvi tökkimään :O noh. ehkä sitä pitäs muutenkin vähentää.. :)

tosta isänpäivästä vastaan vaikka ei ekakertalaisia olla.. :D Varmaan jotain pientä ostan. Meillä on tuo esikoinen syntynyt lokakuussa, niin viime odotus ei ostunut isänpäivälle.. Tuskin olisin vielä mitään osunut vaikka olisikin osunut. Olisin vaan todennut, että lahjas muhii täällä mun masussa :heart: :D

piuu puhui tosta itkuherkkyydestä.. Mä itkin esikoisen raskausaikana IHAN KAIKESTA! Kauhulla odotan mitä tästä tulee. Meillä mieskin viimeksi hajosi ihan täysin tohon mun itkemiseen.. :D

invia täällä toinen helposti raskaaksi tuleva.. Esikoinen oli ns. Raskaus jota ei ollut suunniteltu, mutta on sitäkin rakastetumpi :heart: Vaikka se sillon vähän shokkina tuli, niin ei hetkeäkään epäilty että jatketaanko raskautta. Se oli molemmille itsestäänselvyys. Tästä toisestakaan ei ollut yritystä, vaan mulla oli pidempään ollut jo vauvakuume ja sanoin miehelle, että seuraava saa tulla heti kun olet siihen valmis ja ei me oikeestaan kertaakaan edes keskusteltu asiasta, että nyt alotettaisi yritys vaan nyt kun mies oli valmis seuraavaan, niin ehkäsy jäi vaan pois mitään puhumatta ja heti näköjään napsahti.. :)

tsemppiä kovasti kaikille epätietoisille, toivotaan nyt kovasti, että meillä kaikilla on ja pysyy kyytiläiset matkassa ! :heart:

Voi Prinsessat :(. Oon niin pahoillani! Toivottavasti pian pääset odotus puolelle :heart:.

(.) täällä ei siis mitään oireita ole,rinnat on arat ja joskus etova olo mutta sekii voi kun en ehdi syömää.... Tulis nyt jotain....silloin muutama päivä sitten oli illalla ja aamulla huono olo mut pyh,sekin oli ohi menevää....!! Tai sit voi olla että selviän näin helpolla,ei siis oireita niinku ei ollu kuopuksestakaan mitään :). Toisaalta niitä toivois hulluna
:ashamed:....!

~Emmuli~ & pikkuinen 5+1 :heart:

Heippa kaikille! :wave: Ja paljon onnea matkaan jokaiselle! :heart:

Mä varovaisesti voisin ilmoittautua tänne :) Muutama päivä sitten tehty positiivinen testi ja tänään vähän viiva vahvistunut, kun oli kahden testin pakkaus, niin pystyi tekemään :)

omppunen/26/neljäs/TAYS/8.7

Meille tämä olisi siis neljäs (ja viimeinen :D ) ja tasaisella parin vuoden tahdilla, eli lapset nyt reilut 1v, 3v ja 5v :) Kaikki ovat vielä kesän lapsia. Pojat meillä syntyneet kesäkuussa ja tyttö heinäkuussa, niin ehkä tämän sukupuoli on sitten se sama, kuin muilla samassa kuussa syntyneillä :D Ei vaan, tuo tyttö (kuopus) on puhellut kovasti, että toivoisi siskoa, jo molemmista pojista olisi jo kuulemma toivonut siskoa, että hänen puolesta tyttö olisi erittäin tervetullut, mutta kun ajatuksella ollaan leikitelty, niin yksi velikin kuulemma kävisi, vaikka välistä sitten inhoaa poikia :) Mä itse voisin tällä hetkellä kallistua siihen poikaan, mutta se tunne voi muuttua ja jos sinne asti päästään, niin ehkä sen sukupuolen voisi rakenneultrassa selvittää, niin kuin muistakin ollaan, niin osaisi varsinkin tuo tyttö soputua mahdolliseen poikaankin, vaikka omasta puolesta olisi yksi ja aika varmasti viimeinen kiva pitää yllätyksenäkin :)

Oireista: Aavistelin oireista (mm. väsymys, palelu ja perhoset mahassa tunne joka jatkui ja jatkui) raskauden, mutta yllätti silti, kun heti ekasta kierrosta tärppäsikin. Poppaskonsteja oli käytössä greippimehu, karpalomehu ja foolihappo, tiedä sitten oliko niillä mitään merkitystä :)
Nyt oireita sama kevyt väsymys, pissahätä, suun kuvuminen, nenän tukkoisuus, aamulla pieni ällötyksen poikanen, joka ikäväkyllä vain tästä pahenee ja jos menee yhtään samanlailla, kun aiemmin, niin ihan tuonne puoliväliin asti kestää :/

Nyt valmistautumaan tähän päivään :)

Voi, tässä välissä olikin tullut yksi huono uutinen, kun kirjoitin :/ Voimia Prinsessat ja jospa kuitenkin olisi vain joku harmiton vuoto, kun niitä voi olla vaikka minkälaisia!!

Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni, prinsessat :flower: uutta yritystä vaan! Aikaisen testaamisen huono puoli on juurikin tuo että ne kemialliset näkyy, ja sitten vuoto alkaa kuten tavallisesti menkat :(

Täällä myös yksi helposti raskautunut. Vauvakuumetta ollut kaksi vuotta, odotettiin sopivaa hetkeä. Kierukka poistettiin syyskuussa ja heti kävi tärppi :) Siksi onkin uskomaton olo. Tiedän niin monia jotka yrittäneet niin kauan... : /

Isänpäivänä tälle tulevalle isukille tuskin mitään hommataan... esikoisen isälle pitää pojan kanssa askarrella.

Hyvää pyhäinpäivää kaikille!
:heart:

aamu kahvi alkoi tänään etoa, minulle kahvirakkaalle kofeiiniriippuvaiselle kova paikka, mutta hei- ihanaa, oireita! :) :D

Minix 5+3

Pahoinvointi rantautunut myös tänne :x, niin jo ajattelin että siltä säästyisin. Oksentamassa ei ole tarvinnut käydä, mutta varsinkin aamuisin ja iltapäivästä etova olo. Haistan kaikki miljoona kertaa paremmin ja se ei helpota tilannetta.

prinsessat Pahoitteluni :flower:

Meille tämä on kolmas ja todennäköisesti viimeinen. Olen myös miettinyt, että olisi kiva pitää sukupuoli yllätyksenä loppuun asti. No, pääsis nyt siihen ensimmäiseen ultraan, että sais tietää onko masussa kaikki hyvin. Aavistuksen verran maha kyllä jo pyöristynyt, varsinkin iltaisin kun turvottaa :D

Jessina 6+5

Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä taitaa olla rv 5+0 menossa. Oireena on rintojen, vatsan ja selän nippailu. Tänä aamuna tuli myös sellasta kirkasta limaa? Onko muilla mitään erityisiä vuotoja?
Parin viikon päästä ois ultra varattuna, pelko on aika suuri että kohtu onkin tyhjä. Varmaan johtuu siitä että tätä onniunelmaa on tehty noin 8 pitkää vuotta. Ja nyt kun näyttäisi että onnisti niin pelko menetyksestä on suuri.

Häivähdys ja onniunelma rv 5+0

Prinsessat Pahoittelut pettymyksestä ja hurjasti tsemppiä uuteen kiertoon!

En valita...MUTTA huono olo jatkuu :x astetta voimakkaampana joka päivä (tai siis ympärivuorokautista) Samoin alavatsan ja takapuolen jomotus :D
Meillä tätä yritettiin Joulukuusta saakka,välissä oli siis keväinen kohdunulkoinen. Takana niin raskas ja epätoivon täyttämä vajaa vuosi että nyt nautitaan vaikka pää pöntössä! Kaikki sympatia ja kunnioitus niille joitten psyyke kestää vuosien yrityksen :)

Hyvää pyhäinpäivää kaikille! :)

*piuu&Masukki 4+4* :heart:

Prinsessat Voimahalit sinulle! :hug: Toivottavasti pian saat uudelleen plussan!

(.) Oireet? Mitkä oireet? Huolestuttaa kovasti kun minkäänsorttisia oireita ei ole. :/ Nyt sitä oikein toivoisi, että ees jotain ois... Pelottaa pelottaa, onkhan kaikki ees hyvin... :(

Taivaanrannan maalari & Muru 4+4

:hug: Prinsessat, pahoitteluni, toivottavasti pian pääset pysyvästi pois kuumeilijoiden puolelta!

Täällä kyllä unet on koko ajan villejä ja todentuntuisia. Viime yönä ehdin jo nähdä unta tuulimunasta ja toisella kertaa siitä, että kohdussa ei ollutkaan merkkejä raskaudesta... Kaikenlaisia pelottavia unia sitä ehtii nähdä yhden yön aikana. Aamukahvi ei oo maistunut vähään aikaan, päivällä tosin yhden kupin ehkä juon. Tänään jälleen ellotusolo, ei oikein tiedä onko nälkä, närästääkö vai olisiko sittenkin paha olo. Ja joku myös kertoi siitä, että hampaiden pesu yököttää, samaa se mullakin tekee, melkein joka kertaa yökkärefleksiin loppuu pesu.

Mutta yksi rajapyykki jälleen saavutettu, kun ollaan jo pidemmällä kuin kahdessa aikaisemmassa raskautumisessa koskaan päästiinkään. :)

Hyvää pyhäinpäivää naiset!

Pipsa79 5+4

• Tykkää
Reactions: Häivähdys

Yhteistyössä