Heippa kaikille!
Pitkästä aikaa pääsin tänne kurkkimaan, aika on mennyt niin nopeasti ensin jouluvalmistelujen ja sitten itse joulunvieton parissa. Ihania rauhallisia vapaapäiviä perheen ja läheisten kanssa ollaan vietetty ja onkin nyt oikein levännyt ja virkeä olo. Toivottavasti muillakin on joulut sujuneet mukavasti. Surullisia uutisia on aina ikävä lukea, otan osaa Haje sekä muutkin menetyksen kohdanneet.
Olotila on minulla tällä hetkellä oikein hyvä. Minähän kärsin aikaisemmin myös vuodoista, johon liittyi alaselkäkipua. Vuodot kestivät vähän reilu pari viikkoa(tosin se oli niukkaa), mutta nyt on siis kokonaan loppunut. Eka neuvola sekä lääkärineuvola on myös takana, lääkärineuvolassa viime tiistaina kuultiin jo pienokaisen sydänäänetkin, ihanaa! Syke oli 165. Emme osallistu sikiöseulontoihin, mutta kaupunki tarjoaa kuitenkin ultran myös niille jotka ei seulontoja halua, ja minulla se menee tuonne tammikuuhun. Sokerirasituksessa aion myös käydä tammikuun aikana, minulla on kahdessa edellisessä raskaudessa ollut rd ja luultavasti se uusiutuu myös tässä.
Pahoinvointia ei minulla enää ole ollut pariin viikkoon, mistä olen tosi kiitollinen. Olen läheltä seurannut erään ystäväni raskauspahoinvointia, ja toivotan tosiaan kaikille siitä kärsiville tosi paljon voimia, se ei ole helppoa. Väsymys on vähentynyt, tosin päiväunia on silti otettava, että jaksaa
Olen liikkunut paljon ihan senkin takia, että ruoansulatus on hidastunut ihan hirveästi ja liikunta auttaa tosi hyvin vähän sitä nopeuttamaan. Tästä syystä ei oikein pysty syömään "liikaa", mikä tietysti on hyvä asia
Ihan alkuraskaudessa oli koko ajan nälkä, nyt on pakko syödä tosi pieniä annoksia että jaksaa syödä tarpeeksi usein(kun tuon rd:n riskin takia ei voi pitkää väliä jättää aterioiden väliin). Lisännyt olen hurjasti myös kasvisten määrää ja koittanut juoda paljon.
Onkos teillä jollain muilla jo massut pumpahtaneet esille? Mä jäin kiinni jo tuossa joulunalusviikolla, eli tyttökaverit ja työkaverit huomasivat masun jo ihan selvästi. Tietenkään ei varmaan kovin vieraat osaa sillä tavalla katsoa, mutta juurikin ihmiset, joita usein näkee
Äitiyshousut on käytössä jo, ei ole tavalliset mahtuneet aikoihin enää. Olen kylläkin pienikokoinen ja lantiosta ja selästä kapea, joten senkin takia varmaan maha pömpähtää ulospäin nopsaan. Lapset olivat ennen joulua hoidossa isovanhemmilla, ja iloisesti 5v oli kertonut uutiset pikkusisaruksesta heillekin, joten ei tarvinnut meidän sitten kertoakaan
Tämä alkuraskaus on ollut melkoista vuoristorataa, kun olen välillä ollut niin huolissani, ja sitten taas innoissani. Nyt olo on jo aika helpottunut, kun on tullut tuo maaginen 12 viikkoakin täyteen. Innolla odotan jo kesää ja äitiyslomaa, toisaalta toivoisin, ettei aika menisi näin nopeasti, koska tämä luultavasti on meidän viimeinen lapsi. Haluan ottaa tästä kaiken irti!
Oikein hyvää uutta vuotta ja hyviä vointeja kaikille heinäkuun masunkasvattajille!
Äitikissa ja Milli(tytön keksimä työnimi), rv 12+0 POKS!