Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

BDU
Crassula, mulla on ollu koko alkuraskauden ajan pahoinvointi kausittaista. Parhaillaan 2-3 päivää menee ilman yökötystä kokonaan! Ja oon ollu ihan onnellinen asiasta, en tiiä miten jaksaisin töissä jos koko ajan oksettais.. Että tsempit vaan niille jotka oikeast taistelee asian kanssa! Nyt on alkanu vähän jo vähenemään ällötys, mut väsy on edelleen tooosi kaamee. Mut kyl tää tästä :)

BDU ja ötökkä 9+4
 
Kiva kuulla BDU että en ole ainoa jolla on noin. Ihmetytti vaan kovasti kun reilun viikon oli jo ollut joka päivä tosi paha olo, ja sit yhtäkkiä ei mitään.. Kai mä vaan stressaan kun haluais niin jo jonkun varmuuden että tuolla ylipäätään joku kasvaa. Kiva että sulla huonovointisuus on jo vähenemässä. Väsymystä täälläkin pukkaa, mutta sekin vähän päivän mukaan.

Crassula ja Papu 8+5
 
Crassula Oli mullakin vaihtelevaa tuona aikana,monesti kerkesin jo iloita että pahoinvointi loppunut mutta aina se palasi takaisin :)

Tää on niin lannistavaa tää huippaus. Oli tarkoitus tänään vaihtaa huoneita lasten kanssa että me tulisimme alakertaan. Helpompi kun ois wc lähellä ja kasvavan vatsan kanssa ei tarvi sitten kiipeillä saati vauvan kanssa sitten :) Mutta niinhän tuo jäi kokonaan miehen harteille kun ei pää pidä... Nykyään pelkään olla pystyssä |O No kauppaan tässä on illan päälle jouduttava ostamaan Joululahjapaperia jotta voin yön kääriä lahjoja,edessä on pitkä yö kun yritän rytmiä kääntää ;)


*piuu&kippura POKS 11+0 POKS* :heart:
 
Crassula, mulla juurikin noin ton pahoinvoinnin kanssa, esim. eilen oli tosi hyvä päivä, pystyin jopa juomaan kahvia, mutta tänään taas niin hirveä olo ettei mitään järkeä, oksu noussu pari kertaa kuin itsestään kurkkuun ja onni oli että veski oli lähellä! :LOL: Uskon että toi on ihan normaalia, ja itellä ainakin on silleen et jos paljon puuhailen jotain niin pahoinvointia ei ehdi ajatella samalla tavalla kun jos vain köllöttelee sohvalla. Mutta niitä köllöttelypäiviäkin kyllä on, sen verran vieläkin on tota väsymystä ilmassa. Tietty tää vuodenaikakin varmaan vaikuttaa.

Maha tosiaan jo näkyy ihan selvästi, en vielä ajatellu kertoa raskaudesta julkisesti niin saa kyllä miettiä mitä päälleen laittaa ettei paljastu :D Repäisykipuja alkaa olla tosi selvästi varsinkin ylös noustessa, ja tuntuu et kävelykin on muuttunut ankkamaiseksi, kai se lantio alkaa jo irrota liitoksistaan! Tämä siis mun kolmas raskaus, ja tuntuu että kaikki ihanat oireet närästyksineen päivineen alkaa paljon aiemmin.

Hyviä vointeja,

Taksu ja masukki 9+4
 
No löytyihän teitä sitten muitakin joilla tuo pahoinvointi menee näin aaltoina. Pakko kai uskoa että normaalia on. :)

Voimia piuu huimauksen kanssa.. mulla ei tuommoista olekaan ollut. Paitsi saunan jälkeen kolmisen viikkoa sitten. Meinasin pyörtyä, ei ollut kivaa. Olin vielä tilanteessa että mietin joudunko sanomaan pikkujouluseuralaisille raskaudesta (olin juuri plussannut), onneksi huono olo meni heti ohi enkä joutunut paljastamaan mitään.

Mulla mahaa turvottaa joinakin päivinä tosi paljon ja silloin kyllä itse huomaa ihan selvästi eron normaaliin, muuten tuntuu ettei masu vielä näy minnekään. Housujen napit jätän kyllä suosiolla auki, paitsi yksistä tosi matalavyötäröisistä farkuista, joustavat sen verran. Voi kun odotan sitä että saan mammavaatteet kaapista käyttöön, ja jokunen uusikin olisi hankinnassa. Pari pitkää neuletta voisin hankkia ainakin, nehän menee sitten myöhemminkin normitilassa. En viitsisi omaisuuksia mammavaatteisiin kuitenkaan laittaa kun luultavasti viimeinen raskaus kyseessä (jos siis kaikki menee hyvin loppuun saakka). Meillä siis on jo yksi lapsi, ja kaksi tuntuu aika maksimilta tähän tilanteeseen.

Huomenna ultraan, jaiks! :)
 
Taksu, sanoit että vatsaa ei voi peitellä enää..onko sulla kohtu jo alkanut nousta lantiosta? Ajattelin vaan, että meillä sama viikko meneillään ja kolmas sinullakin. Itse välillä tunnen kohdun helposti muutama sentti navan alapuolella ja välillä se taas tuntuu niin pehmeältä, ihan kuin se olisi mennyt vielä upoksiin lantioon :)

Kotidopplerilla taas äsken yritin kuunnella ja heti kun laitoin sen vatsan päälle, kuului nopeaa jumputusta muutama sekunti ja sitten se karkasi :heart: :D Mut taas mä kuulin ne, ihanaa!!!

Nyt minä "karkaan" töihin, kaksi yötä enää ja jouluvapaat, 9päivää!! (Niihinkin sisältyy ultra! JEs :) )

Tanni ja ylläri 9+5
 
Tanni_84, joo no ihan selvästi kyllä näkyy maha eli on se sieltä jonkun verran noussut, ei ole kyllä pelkkää turvotusta enää:) Oon kanssa kattonu että meillä on samat viikot, kolmannet tulossa ja Lohjalla synnytetään, ja oon ite kans 28v. :D Aika hyvin kyllä!
 
Moikka kaikille

Tänään käyty ylimääräisessä ultrassa. Sunnuntaina hieman vuosi ruskeaa verta ja tänään soitin ja kysyin voinko tulla. Meidän neuvolan täti on todella mukava ja pääsinkin heti tunnin päästä sinne soitosta. Ultrasi ja totesi kaiken olevan kunnossa. Pikkuinen liikkui ihan kamalan kovasti siellä. Neuvolan täti jäi vain ihastelemaan sitä kun niin pienellä on jo kaikki raajat :) Samalla neuvolan täti mittasi pikkuisen ja viikot tipahti aika roimasti. Kyllä viimeeksi ultrassa jo sanoi, että ei ole niin pitkällä mutta veikkasi 3-4 päivää myöhemmäksi. Nyt kuitenkin vastasi viikkoja 9+3. Lopullinen varmistus saadaan kun mennään äitiyspolille ultraan 2.1.

Halaukset kaikille jotka ovat pinosta poistuneet :hug:
 
Iitun emo & Omenan kukka Jos vielä käytte lukemassa, niin voimia ja jaksamisia myös minulta! :( Täällä on tullu keskenmenoja tosi paljon, toisaalta onhan tää ryhmä iso muutenki ..

Crassula Mullaki parempia päiviä pahanolon kans ja sit taas niitä heikompia. Huonosti nukutut yöt tekee huonomman olon selvästi. Mullaki turvottaa iltaisin mutta aamulla taas normaali maha. Tai no ei se normaali oo ku oon joka päivä syöny jotain herkkuja ja mättöruokia :stick:

Flunssaa meinaa just sopivasti pukata ku pitäis perjantaina lähteä Joulun viettoon reilu 800km päähän.. Reissaaminen ei kipeänä oo kovin rapeaa, toivottavasti paranis ennen sitä. :kieh:

Ihania ultrauutisia monelta tullu <3

Karoliina 8+6
 
Iitun emo & Omenankukka Kovasti jaksamisia teille kummallekkin!

Hui kun jännittää. 2½h päästä eka neuvola. Onhan tuota jo odotettukin.. viikkoja nimittäin 10+5 ja ultran mukaan 11+2. Tänään saa kuulla sitten minkäverran neuvolan mukaan on viikkoja.. ja jospa kuulis milloin mahtaa ultra olla..
 
Suuret pahoittelut Itun emo ja Omenankukka. Kokemuksesta tiedän, että vaikka suru voi tuntua ylitsepääsemättömältä, siitä kyllä ajan kanssa selviää.

Mua pelottaa niin paljon.... Mulla on tänään np-ultra!! Oon jännittänyt sitä ihan kauheasti ja nyt tuntuu että itku tulee kun niin jännittää. Pelkään todella paljon pahoja uutisia, vaikkei mitään varsinaista syytä sille ole. Raskaus on edennyt oikein hyvin ja normaalisti, mutta kai edelliset keskenmenot kummittelevat mielessä. Toivottavasti saisin tänään soitella sukulaisille iloisia uutisia ja saisin ihanan iloisen joulun.

Pesco ja Nyymi 12+1 (voi muuttua viikot parin tunnin päästä :) )
 
BDU
Onpas monella tosiaan ultra :) Kuulumisia odotellaan täälläki!

Pahoinvointi on enää haalea muisto, välillä tulee muutaman minuutin jaksoja et ällöttää mut muuten on loppunu lähes kokonaan :) Vielä ku piristyis vähän (eikä nukahtelis istualteen..) niin oispa kivaa! Ehkä alkava joululoma ja muut joulujutut antaa vähän energiaa :)
 
Onpas tosiaan monella ultra tänään! Kaikkien kuulumisia odotellessa.. Oma on iltapäivällä vasta, tulis jo.. Mies ehtii myös, mutta joudutaan ottamaan poika mukaan kun ei ole lapsenvahtia tarjolla. Ajattelimme siis samalla kertoa että mennään katsomaan onko äidin masussa vauva (en halua ottaa sitä riskiä että ymmärtäisi tilanteesta jotain ilman että kerromme mistä on kyse..). Ja toisaalta sitten poika saa kertoa uutiset isovanhemmille (jos nyt on jotain kerrottavaa.. jännittää!!).
 
Huh! Kaikki oli hyvin :) Seillä pieni nukkui tyytyväisenä. Jouduin kunnolla yskimään jonkun aikaa, että saatiin kaveri hereille. Viikot näyttivät 12+2, mutta laskettua ei siirretty kun oli niin pieni ero siihen mitä laskuri näytti alunperin. Tsemppiä kaikille ultriin! <3
 
Huhhei, ultra takana.... Yksi pieni myttynen siellä oli päivälevollansa, mittaa 2,77cm, sydän jumpsutti oikein hienosti, ei näkyvää niskaturvotusta (tarkempi katselmus siihen asiaan sitten np-ultrassa) ja muutenkin kaikki mallillaan. Vastasi viikkojansa lähestulkoon, eli laskettua ei lähdetä muuttamaan.

Sain myös lähetteen parvorokko vasta-aineiden tutkimukseen, koska esikoisen koululla ja luokassa on sitä epidemian lailla liikkeellä.

Huhhei, jopas helpotti... :heart:
 
Omenankukalle toistamiseen pahoittelut, Iitun emolle myös, nämä uutiset ovat ihan hirveitä :'(

Onnea ultrakuulumisista, ihanaa saada näitä positiivisiakin uutisia surullisten rinnalla!

Ilyana & Papu 9+3
 
Lista päivitetty! :)

Itun emo phoittelut :hug:

onnittelut kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille :heart:

aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?? Meillä mies haluaisi ottaa sen ihan periaatteesta, kun esikoisellekin otettiin.. Onhan siinä nyt tosi kivoja osa vaatteista, kävin kelan sivuilta kurkkaamassa. Mä oon kuitenkin vähän kahenvaiheella haluunko sen vai en, kun meillä on se vuoden 2011 pakkaus lähes kokonaan tallessa.

Viendalle kovasti jaksamista pelkojen kanssa :hug: toivottavasti nyt edes jossain vaiheessa pääset nauttimaan raskaudesta.

Mulla on pahoinvointi oikeestaan jo kokonaan ohi.. Sillon tällön iltaisin etoo, jos oon tosi väsynyt. Mutta sillon kun tota pahoinvointia oli, niin oli myös tosi aaltoilevaa, että välillä oli hyviä ja välillä huonoja päiviä.

piuulle jaksamista huimauksen kanssa. onko sulla sitten verenpaineet niin matalat, että huimaa?? Salmiakilla ja lakullahan saa hyvin vähän nostettua verenpainetta.. :) Mulla auttoi noi salmiakit pahinpaan pahoinvointiin.. :)

).( tosiaan enää ei pahoinvointia ole, mutta väsyttää senkin edestä, vaikka yöllä nukkuisi yli 8 tuntia, niin silti pakko laittaa päivälläkin silmät kiinni..
 
Tänään kävin labrassa jättämässä näytteitä. Ultra ajan sain tammikuun 8. päivään. Onneks on joulu tässä välissä niin menee odottaminen nopeaan.

Pahoinvointi on helpottanut. Nyt on sitten nämä epätodelliset viikot, kun ei ole mitään kovin konkreettisia oireita. Mutta muitan tämän kyllä edellisiltäkin kerroilta. Minulle kävi muuten salmiakkejen kanssa niin, että kun söin niitä pahoinvointiin niin nyt pelkkä ajatuskin niistä ällöttää :D.

Lapsille täytyy kertoa vauva uutiset joululomalla, kun muuten kuulevat sen toista kautta, on sen verran levinnyt lähipiirissä.

alanna 9+4
 
Crassula Just tollasta on mullakin! Saattaa olla montakin hyvää päivää välissä ja sitten tulee taas paha olo ihan puun takaa! Voi olla, että siihen vaikuttaa syömiset, nukkumiset yms. myös!

Äitiyspakkauksesta en vielä osaa sanoa.. Ensimmäisen kohdalla ei otettu, kun vaatteet oli mun mielestä niin pojille suunnattuja, mutta katsotaan miten nyt päätetään :) Sillä rahallakin sai kyllä vaikka mitä kirpparilta ;)

Ruttu Onnea ihanista ultrakuulumisista!:heart:

Oi, Pescolla ollut jo nt-ultra! :heart: Ihanaa, että kaikki oli hyvin!


Omaa napaa: Mulla oli tänään eka neuvola. Meillä on nyt aivan ihana neuvolatäti, tultiin tosi hyvin juttuun ja naurettiin paljon :) Olen vaan ihan pihalla mun viikoista, varhaisultran mukaan olisi 8+1, neuvolan mukaan 9+2 ja omien tuntemusten (ovistuntemukset, kierron pituus yms..) 8+4 :D Että missähän sitä sitten oikeasti mennään..Se selviää varmaan sitten varmemmaksi tammikuussa kun on nt-ultra ;)
Hemoglobiini oli jo nyt alhainen, 113, joten rautaa on taas tiedossa..: /

Vaniljainen ja Seesaminsiemen 8+1 (ultran mukaan)
 
Nannamamma Ihan hyvät oli verenpaineet,lienee johtuu huimaus siitä etten saata syödä mitään kuin vasta iltapäivällä-illalla ja nestettä unohtuu nauttia tarpeeksi. Oisko pääkoppa lisäksi tottunut olemaan vaakatasossa kun siinä suurimman osan aikaa ollut marraskuun alusta lähtien :D

Enhän minä sitä rytmiä saanut käännettyä,3lta nukahdin ja 6lta puuron keittoon. No sen jälkeen mies taaaaaaas armahti ja passitti takaisin nukkumaan ja heräsin 13.00 |O Voi tehdä taas tiukkaa saada yöllä unta! Kaikki kunnioitus työssä käyville pahoivoiville ja väsyneille Mammoille!!

*piuu&kippura 11+1* :heart:
 
Heipä hei kaikille! Ihan kun vähän pahoinvointi rupeaisi hellittämään otettaan! Kummallista, monta viikkoa aikaisemmin kun yhtä odottaessa? Nyt joku osa juomista pysyy jo sisällä, joten tuskin tarvitsee enää kolmatta kertaa sairaalaan mennä.

Todella ikäviä uutisia taas tullut, osanotot keskenmenon kokeneille.

Minä en oikein vieläkään osaa suhtautua raskauteen. Kaksosuus oli niin iso yllätys ja siihen päälle vielä tuo lamaannuttava pahoinvointi. Vauvoista ei ole vielä osattu sanoa, ovatko omissa pusseissaan vai erikseen ja tuokin asia minua askarruttaa kovin. Kaksi lääkäriä on ultrannut ja eri mieltä olivat asiasta. Toivoisin kovasti omia pusseja ja istukoita, niin riskit olisivat edes aavistuksen pienemmät.

Kirjoittaako yleisellä puolella muut kaksosten odottajat, meitähän oli tässä pinossa useampia? Olisi mukava kuulla myös "kohtalotovereiden" mietteitä.

Enna ja tuplat 10+2
 
Heippa..

Tulin tuolta maaliskuisista tänne käymään myös Minulla olisi 18.12 ostettu valkoinen raskaudenajan tukivyö myynnissä. Ostin omaa selkää varten, mutta supistusherkän kohdun vuoksi en voi käyttääkkään kyseistä vyötä. Vyöstä maksettu 48e (kuitti tallella) ja on S-kokoa. Asun turussa. En oikein tiedä mitä vyöstä voisi pyytää, mutta ollut minulla käytössä eilen muutaman tunnin ja tänään kokeilin. Tarjoukset voi laittaa yv:nä postilaatikkoon.. Viikkoja on siis takana 30 ja on sen verran joustava, että käy isommalle kuin pienemmälle mahalle ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille! :xmas:


[/URL][/IMG]

[/URL][/IMG]
 
Tänään käyty np-ultrassa ja kaikki oli paremmin kuin hyvin, pienellä mittaa 5,7cm ja niskaturvotusta isoimmillaan 1,2mm. Nyt sit ootellaan että jos viikon sisään tulee soittoa äitipolilta niin sit pitää mennä jatkotutkimuksiin, muuten kaikki hyvin.
Oli hauska katella kun pieni pyöri ja hyöri siellä kuin mikäkin.
Paha olo ei ole hellittänyt lainkaan, kuten ei väsymyskään, aivan kamalaa kun pitäisi pystyä kuitenkin olemaan tuottava yksilö yhteiskunnalle ja noi lapsetkin varmaan tahtoo enemmän kuin sohvan nurkassa nuokkuvan äidin...
 

Yhteistyössä