Heinäkuun hellemasut 2013 * Joulukuussa *

Pahoittelut omanapaisuudesta...No tänään aamulla käytiin siinä odotetussa ja pelätyssä uusintaultrassa yksityisellä. Ensin gyne ei näkenyt sykettä, oli jo julistamassa alkion menehtyneeksi mutta sitten jostain se luuli bonganneensa sykkeen. Näin jopa itse sen ja sai sen ruudulle näkymään useaan otteeseen. Ehdin ultran aikana kokea kaikki tunteet...syke sytytti pienen toivon kipinän. Mutta kooltaan alkio vastasi kuulemma vain 6+3 kun viikko sitten oli 6+2. Eli tulokset tosi hämmentäviä kun viimeksi syke ei näkynyt mutta nyt ehkä näkyi mutta taas kasvu polkee paikallaan. Lähete äitiyspolelle meni, siellä kuulemma parhaammat laitteet missä ultrassa mm. dopleri (jolla voi vielä varmistaa tuon sykkeen jne.). Mutta voi olla että tuon polireissun jälkeen saan pillerit kouraan ja kotiin odottamaan tyhjennystä. Sydän syrjällä tässä nyt ollaan. Toivon niin että tämä tarina saa onnellisen lopun mutta pelkään taas pahinta...no ei auta kun taas odottaa n. viikko tms. että kutsu tulee äitiyspolille (kiireellisenä lähetteenä meni mutta gyne sanoi että voi mennä ensi viikolle).:'(
 
Voi kaak, no eipa tuo varmaan juuri asiaa selventanyt :( Ja taas joudut odottamaan :hug:

Onko mahdollista etta sulla olis ovis ollut sen verran paljon myohassa, etta koko ja sykkeen nakyminen nain myohaan on ees mahdollista?
 
Iitin emo ovis bongattu digi-testillä kp14 ja raskaustesti näytti plussaa jo rv4+0 eli myöhäinen ovis ei ole kyllä mahdollinen. rv 5+ sain myös digitestissä tuloksen 3+ (eli aika hedelmöytyksestä)...eli siltä osin ei myöskään ole oikein mahdollista että olisi hedelmöittyminen tapahtunut viikko myöhemmin tms.
 
Hienoa että Sude81, että vuotoa ei ole ollut enempää! :)

Voi Kaneli83, tuo epävarmuus on todella inhottavaa! :( Voimia odotteluun :hug:

Etova olo tulee välillä mutta se on pysynyt aisoissa. Yö tuli nukuttua kerrankin hyvin!
Tissit ovat tänään päälimmäisin oire... Kipeät, turvonneet.... Huh.
 
Kaneli83 Voi ku inhottavaa odottelua sulla, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin vielä.

Varhaisultra Oli eilen ja siellä se pikkunen papu oli ja sydän sykki, mutta LA siirtyi viikolla myöhemmäksi. Jännää, ku menkoista laskettuna ois ollu aiemmin, mut kai se ovis sitte on vaan ollu myöhemmin..

LA:N voi muuttaa etusivulle siis 25.7

Karoliina 7+5 vaihtuikin 6+5:een.
 
Listaa päivitetty! :)

Kaneli jaksamista odotteluun :hug:

Karoliina onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

).( Oon löytänyt mun kauan kadoksissa olleen ruokahalun!! :popcorn: Tänään oon syönyt jo 2x aamupalan, lämpimän ruuan ja välipalan! :LOL: tää on siis jotain ennen kuulumatonta.. en nimittäin yleensä koskaan syö lämmintä ruokaa niin aikasin kun tänään..
 
Neuvola takana ja ultra varattu =) Ultra olisi sitten reilu kolmen viikon päästä, joulun jälkeisenä perjantaina, onneks aamuaika, kun mulla olisi samana päivänä vielä iltavuoro, toivottavasti saadaan hyviä uutisia :heart: Kolme viikkoahan menee nyt aika nopsaa, varsinkin kun on jouluhössötykset ja kaikki!

Neuvolassa ei siis kuunneltu sydänääni, kun viikotkin vasta 7+, mutta hemoglobiini ja verenpaine mitattiin ja paino. Jonkun pissanäytteen annoin ja toisen sain kotiin, jota varten pitää siis olla 4h pidättänyt ja aamupissa. Eli saattaa olla eri käytännöt neuvoloissa.

Väsymys ja ällötys mulla vähän hellittänyt, onneks! Lähdenkin kohta koiran kanssa reippaalle kävelylle tonne pakkaseen =)

Kanelille jaksamista odotteluun.

Tanni ja ylläri 7+5
 
Tänään olin varhaisultrassa, kaikki oli niin kuin pitikin, ja sydämen sykkeet näkyi hyvin :) LA aikaistui, uusi LA 18.7 :)

Pahoinvointi vain voimistuu, pakko ottaa joka päivä töihin välipalaa mukaan. Vatsassa velloo, ja olo on muutenkin hutera.

Kanelille tsemppiä odotteluun, toivottavasti kyseessä oli vain mittavirhe. Onneksi syke kuitenkin näkyi :)

Karoliinalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Madagascar 7+5
 
miten muuten on,tehdäänkö varhaisultra vatsan päältä?ensi maanantaina ollaan menossa varhaisultraan ja ois kiva tietää etukäteen :)

kanelille voimia odotteluun,odottelu tuollaisessa asiassa on varmaan pahinta.
 
Madagascarille onnea hyvistä ultranäkymistä! :flower:

Na-nu: Minut ainakin ultrattiin varhaisultrassa alakautta, luulisin, että tämä on yleisin tapa.

(.) Meillä on huomenna eka neuvola... Mitähän sitä nyt osaisi kysellä, tuskin muistan mitään enää siellä.

Vienda 7+4
 
Kaneli, entä jos ultraaja vaan ei saanut kunnolla mitattua? Meillä vaihtui kymmenen minuutin aikana mitta monta kertaa ja tämä mainitsikin ettei kannata vielä luottaa hänen kertomiin viikkoihin, naisten polilla kuulemma saa tarkemmat mitat. Laitteitakin taitaa olla moneen lähtöön, katsoin googlesta muiden ultrakuvia ja ihmettelin kuinka selkeitä ne oli verrattuna meidän suttuisiin.
Na-nu, meillä tehtiin vatsan päältä (piti olla täydellä rakolla), mutta sanoivat että jos ei olisi näkynyt kunnolla, olisivat passittaneet minut vessaan ja tehneet sitten alakautta.
Onnea Madagascar ja karoliina87 iloisista ultrauutisista!
Minäkin päätin etten halua yrittää kuunnella sydänääniä sitten maanantaina neuvolassa. Pettymys olisi liian kova kun ei sieltä varmaan vielä mitään kuuluisi (järkeilin tämän niin että kun on hyvät lämpöeristeet kohdun päällä, eivät ne varmaan ääntäkään päästä läpi :D:D).
Mulla on kamalan, hiljaisen viikonlopun jälkeen oireet palanneet rytinällä takas. Tänään oksensin ensimmäisen kerran ilman mitään ärsykettä (aiemmin on lentänyt mm. kahvista) ja kauppareissulla nukahdin autoon kun olin niin kuolemanväsynyt. Etova olo on ihan koko ajan mutta pahimmat yökkäilyt on iltapäivästä mulla. En silti valita :)

Sude+pikkunen 7+6
 
Voimahali ensin kaikille sitä tarvitseville! Ja hyviä uutisia saaneille onnea!

ON: vituttaa, viluttaa, väsyttää ja pahinvointia ajoittain. Tänään kävin kuuntelemassa sydänääniä työpaikan dopplerilla ja sieltähän ne kuuluivat. Elossa siis ollaan, vaikka en sitä ole edes epäilytkään.

Terp POKS 9+0
 
Iäksi mulle voi vaihtaa 33.

ON: Tuntuu, että tää väsymys vaan lisääntyy päivä päivältä. Tänään jouduin aamulla oikein taistelemaan itseni kanssa, jotta jaksoin alkaa aamutoimiin ja koiria ulkoiluttamaan. Sillä ei tunnu olevan mitään väliä, montako tuntia yön aikana tulee nukuttua. |O No, mutta kyllä tämän jaksaa, kun tietää mistä väsymys johtuu.

Pipsa79 10+0 *POKS*
 
Mukavaa lukea iloisista ultrakuulumisista. Tulee hyvä mieli teidän puolestanne! :heart:

Kanelille jaksamista odotteluun, vaikka se onkin varmasti vaikeaa ja henkisesti rankkaa. Toivotaan, että lopulta kuulet hyviä uutisia ja kaikki on niin kuin kuuluukin. :) Tsemppiä!

ON: Väsyttää niin paljon, etten meinaa yksinkertaisesti pysyä hereillä. Jos en pysy iikkeellä, tulee aivan totaalinen uuvahdus ja vain torkun sohvalla. Muita oireita mulla ei sitten olekaan. Toivoisin kyllä niitä oireita, se jotenkin toisi varmuutta tähän raskauteen. Enemmän kirjoittelen tuolla kerhon puolella, mutta yritän tännekin aina jotain kuulumisia päivittää.

Huomenna ekaan neuvolaan. :)

-AnnaNanna 7+3-
 
Viimeksi muokattu:
Sude81, kirjottelin siulle tuolla kerhopuolella :)

Tässähän menee ihan sekasin ku yrittää kahta palstaa seurailla.. Ainaki näillä kotiäidin näivettyneillä aivoilla! Tänk kaad tammikuussa koulun penkille puoleks vuodeks että ehtii vähän latautua ennen uutta settiä :D
 
Väsymystä näyttä olevan itse kullakin. Varsinkin iltapäivät töissä on yhtä tuskaa, parina päivänä olen meinannut nukahtaa koneen ääreen :ashamed: Pari kertaa olen jopa harkinnut hiipiväni lepohuoneeseen torkkumaan :LOL: Töiden jälkeen söin ruoan, ja nukuinkin 2h päiväunet! Nyt ei väsytä yhtään :whistle:
 
Joo, kylla vasyttaa! Mina nimittain nukahdin tanaan toissa...:ashamed: Onneks muut "kamppikset" oli just kokouksissaan. Toisaalta, mun pomo, hajamielinen proffa, kay valilla torkuilla tyopoytansa alla. Etta ihan turha kai tyopoydan aareen nukahtamisesta on huonoa omaatuntoa kantaa :)
 
BDU
Na-nu, mulle tehtiin vatsan päältä ja rakko oli kyllä tyhjä että kai nämä riippuu tosi paljo paikoista. Tsemppiä ultraan! :)

Täällä myös yks väsynyt ihminen.. Voi haukotus. Ja ällötys.

BDU ja ötökkä 7+5
 
Meillä oli aamulla ensimmäinen neuvola. Melkoinen lässyttäjätäti siellä oli... No, tosi ystävällinen ja silleen, mutta jotenkin vähän alkoi raivostuttamaan se puhetyyli. Jotenkin sitä on aika kyyninen tämän raskauden ja kaiken suhteen, ehkä hoidoista johtuen, eikä oikein jaksa näitä "ensi joulu onkin jo vähän erilainen joulu" -juttuja vielä. Onhan tässä vielä jonkinlainen riski keskenmenoonkin.

Meillä ilmeisesti veriseula pitää ottaa ainakin 2 pv ennen np-ultraa ja minulla ainoat mahdollisuudet reissun takia (sallitulla aikavälillä) on rv 11+5 ja 11+6, joten np-ultra menee melkein pakosti seuraavalle viikolle, mikä tarkoittaa 12+3 ->. Olen kuitenkin lukenut, että se olisi hyvä tehdä ennen 12+0...?? Lisäksi jossain kai suositeltiin veriseulaa samaksi päiväksikin? Ihan pihalla näiden kanssa. Koska teillä nämä on olleet, jotka olette molemmissa käyneet?
 
Mulla oli myös tänään eka neuvola JA rasittava neuvolantäti.... No, onneksi ei näin alkuun siellä tarvitse alvariinsa rampata. Eka ultra ja lääkärintarkastus olisi ollut ensi viikolla, mutten työesteiden takia pääse, joten jouluviikolla sitten. Sen jälkeen veriseulaan ja tuloksia odotellaan 8pv meillä ennen kuin pääsee np-ultraan. Eli tammikuulla sitten suunnataan "kunnon" ultraan. Meillä muuten suositus että np-ultraan rv. 11+0-13+6.

Miten muut pahoinvoivat, millaiset hemoglobiini-lukemat teillä on? Mulla on 150, joka on mulle tosi korkea (yleensä 120-130). Sanoi vaan että pahoinvointi voi kuivattaa kroppaa niin että hemppa nousee korkeammalle. Mä kuvittelin että hemppa laskisi kun jatkuvasti oksentelee... Verenpaineet oli onneksi ok, edellisessä raskaudessa olivat tosi pitkään kauhean matalat ja olin välillä saikullakin kun en kertakaikkiaan pysynyt tolpillani.

Että sellasta. Alkaa pikkuhiljaa konkretisoitua taas tää touhu....:heart:

Ruttu 7+6
 
Ruttu: Ehkä ne neuvolantädit on enemmän omiaan sitten niiden lasten käsittelyssä. Tai no ainakin tuo meidän varmaan on... ;) Vähän taitaa vaihdella nuo seulonnatkin sitten paikoitellen. Multa ei ole otettu hemppaa vielä raskauden aikana mutta pahoinvointikin on ollut kohtuullisella tasolla. Normaalisti on luokkaa 135-138. Täällä myös alkaa asiat vähän konkretisoitumaan, mieskin tuossa jo tuumaili, että ei varaa mitään reissuja kesälle, että on sitten mun tukena. :heart: Ja pikkuhiljaa itsekin alkaa olla luottavaisempi.
 
Uusi liittyy remmiin mukaan. =)

La 27.7./ Nappi06/ 35/ toinen/ Tays

Suljettuun kerhookin laitoin jo pyynnön, josko siellä sitten herkemmin uskaltais tuntojaan tilittää. Mutta siis kaameen väsymyksen kanssa täällä mennään päivästä toiseen. Koko ajan on syötävä, muuten tulee todella paha olo. Laatta ei oo vielä lentänyt, mutta yökkinyt olen harva se aamu. Yöt ravaan vessassa, joten melkoista ruusunpiikeillä tanssimista tämä on. Mutta ei auta valittaa. :)

Nappi06 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Vienda Meilläki päin suositus että käydään nt-ultrassa viikkojen : 11-13 aikana. Mulle näyttäis nt osuvan just 11+0.

Tosi moni kärsii väsymyksestä Ite kans, jos en lähe liikkeelle ja tee kokoajan jotain , torkun horroksessa sohvalla umpiväsyneenä. Iltaisin on pakko mennä jo ennen ysiä sänkyyn. Liikuntaakaan ei jaksa harrastaa, kannan huonoa omaatuntoa kun päälle vielä maistuu suolaiset herkut johtuu varmaan vielä enemmän tuosta väsymyksestä että tekee mieli herkkuja :( Toivottavasti tää menis äkkiä ohi, jaksais taas normaalia arkea ja urheilla.

Ruttu Mulla normitilassa hemoglobiini yleensä 135-140 tienoilla. Mutta pahoin pelkään että pian laskee taas, ku viime raskaudessaki oli pakko turvautua rautatabletteihin ku laski niin alas, sen lisäksi vielä verenpaineet oli alhaalla kokoajan ja väsytti/huimas :/

Varhaisultra on meilläpäin tehty aina alakautta. Todella pikainen toimitus oli tällä kertaa :)

Karoliina 6+6
 
Heippa!

Huhhuh, onpa tää tosiaan ihanan aktiivinen pino:) Mukavaa, kun on niin paljon teidän kuulumisia luettavana, vaikka kaikilla ei niin kivojakaan aina:( Jaksamisia Kanelille ja toivottavasti teidän tilanne selviäisi pian!

Me käytiin eilen varhaisultrassa. Syke näkyi vahvana ja vauvan mitat vastasivat viikkoja täysin, eli 8+2 eilen:) Suunnaton helpotus! Vuodoista taas, lääkäri ei löytänyt mitään mikä vuodon olisi voinut aiheuttaa, joten siitä ei tarvitse kantaa huolta jollei runsastu paljoa tai muutu punaiseksi. Vuotoa ei kyllä juuri ollenkaan ole lauantain jälkeen tullutkaan. Selkäkivuista sanoi, että taaksepäin kallistunut kohtukin voi tehdä sen, että kohtu painaa alaselkää ja aiheuttaa kipuja, samalla kun vielä nivelet löystyvät. Minulla ne kivut pahenee, jos vaikka seisoo paikallaan kauan, kun taas kävellessä ei oikeastaan tunnu ollenkaan.

Väsymys on tosiaan aikamoista, täälläkin. Välillä on päiviä, kun tuntuu, ettei herää ollenkaan, ja juurikin on pakko touhuta koko ajan jotain, ettei nukahda. Ulkoilu auttaa ja varsinkin nyt, kun on näitä ihania kirpeitä pakkaspäiviä:)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Äitikissa ja pikkukissa 8+3
 

Yhteistyössä