Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

Juuli-Luuli, meillä kans on ens alkuun tuollainen sänky=) Saa nyt sitten nähdä tuleeko siihen vaaleanpunainen verho tuohon tankoon vai vaalean sininen. Tietää vaan sitä että mummi saa hakea kiireen vilkkaan ja ommella ku olen itse sairaalassa vauvankanssa.

Voihan närästys, nyt en taas tiedä mitä uskaltaa milloinkin syödä kun yrittää tuo närästys puskea päälle jatkuvasti:( Sinäänsä siis ajattelen että poika olis mahassa, neidistä kun tuota närästystä ei oikeestaan ollut ja esikoisesta oli kyl sit ihan mahdottomasti.

Maijamehi ja katkarapu rv 30+6
 
  • Tykkää
Reactions: Juuli-Luuli
taas sok. rasituksessa käyty arvoista en tiedä vielä mut kyllä varmaan paasto arvo taas korkeella :) niin kuin aikasemminkin. ja päälle vielä neuvola. paino +300g/vko RR 106/80 pissa puhdas hemppa 135 sf 31 pikkunen perätilassa mut on ruhtinaallisesti tilaa kääntyä:) syke 150. eli kaikki ok! kahen viikon päästä uudelleen.

täällä kanssa aamusin kolottaa päästä varpaisiin mut onneks loppuu kun liikkeelle lähtee.

miten meinaatte äitienpäivää viettää??? mä elelen lapsien kanssa yksin niin kotona ei pahemmin vietellä mitään mutta mummulle viedään iso kimppu valkovuokkoja. meillä ei muutenkaan oo täpana sen enempää juhlistaa päivää sillä ollaanhan äitejä ja isejä joka päivä eikä kerran vuodessa vaan!!!! :)

ei sit muuta Huisp& pasus31+5
 
Äitienpäivästä: Mä luulen, että meillä menee taas reissaamiseksi se päivä :( . Aina kaikkien luona pitäisi käydä, vaikka olishan sitä kivaa viettää ihan kotonakin. Esikoinen ja mies menee tänään askartelemaan päiväkotiin mulle jotain, wihii :D!

Itse olin juuri neuvolassa. "Kauhean yllättävää" että pari kiloa on tullut parissa viikossa, kun juuri mainitsin vissiin edellisessä viestissäni että kaikkia herkkuja vaan syön - ja heti neuvolan jälkeen hain lisää herkkuja kaupasta. Ihan kamalaa.. toivottavasti itselläni alkaa kunnon kuri viimeistään heti kun vauva on maailmassa.

Sitten mä kaipailen myös sitä 'pesän rakennusviettiä', sillä en ole edelleenkään -M-I-T-Ä-Ä-N laittanut vauvan eteen.. hyvä kun sen pakkauksen oon edes avannut ja tuossa se kököttää lähes samassa paikassa.. Eli vain haaveilen siitä intopuuskasta, että nykyinen lipasto tyhjenis ja täyttyisi puhtaista pienistä vaatteista. Mutta jotenkin tämän siivouksen aloituksen estää palkkapäivän odotus :D.

SiinaS 31+1
 
Hellou!

Sairastaminen jatkuu, tänä aamuna oli aivan karsea olo kun suuntasin sokerirasitukseen. Loppupäivän olenkin ollut taas kotona, mitä nyt neuvolalääkärissä kävin iltapäivällä. Saas nähdä joudunko huomenna varailemaan aikaa vielä työterveyteen, ikävästi tuntuu korvatulehdukselta vasemmassa korvassa. Senkin sairastin vasta vuosi sitten ensimmäisen kerran elämässäni.

Sokerirasituksesta tuli puhtaat paperit, joten kasvatan sitten muuten vain isoa vauvaa joka ei mahdu luonnollista reittiä ulos. Lääkäri olikin sitä mieltä, että leikkaamalla se tämäkin tulee ulos. Noh, sen näkee sitten synnytystapa-arviossa juhannuksen jälkeen mitä siellä päätetään. Selkään ei lekuri osannut neuvoa muuta kuin tukivyön. Jotenkin pliisu ohje, mutta ehkä siihen ei sitten muuta vinkkiä edes ole. Uimahalliin taidan suunnata, kunhan flunssa taittuu taas.

Äitienpäivää me vietetään kotona omalla porukalla. Sen jälkeen, kun esikoinen syntyi seitsemän vuotta sitten, niin olemme olleet juhlapyhät kotosalla omalla porukalla. Minulla ei ole mitään hinkua lähteä ryykäilemään minnekään ja väsyttämään lasta ja itseä sen takia, että pitää joka paikkaan ehtiä. Joten meillä varmaankin grillataan ja käydä järvellä soutelemassa. Muuten taidetaan rakentaa kuistin laajennusta ja touhuta pihahommia. Vahvasti epäilen, että olen ensimmäinen joka aamulla herää, kun ei viime aikoina tuo uni ole oikein ollut pitkää, joten aamupalan nro. 1 ehdin syödä ennen miehen ja tyttären valmistamaa aamupalaa.

Viikon jatkoja kaikille!
 
Onpas tänne tullut tekstiä! Hui!

Onnea Maanulle häiden johdosta! Kuulostaa semmoiselta hääpäivältä, jonka voisin itsellekin kuvitella :)

Linea negra näkyy erittäin selvästi navan ala- sekä yläpuolella.. Ja poikalupaus meille annettiin :)

Imetysliivejä ostin yhdet yhtä kokoa suuremmat sekä lisäksi ostin imetystopin, jota ajattelin yöllä käyttää.. Se oli lindexiltä ja oli sellainen narutoppi.. en tiedä, miten se toimii sitten käytännössä :D

Meillä alkaa olemaan valmistelut jo aivan täysin tehtynä. Pinnasänkykin on jo pari-kolme viikkoa ollut koottuna ja sisustettunakin se on jo yli viikon ollut :D Vauvaa varten pesin tuossa sairaslomani aikana kaikki vaatteet, joten sitäkään hommaa ei enää ole.

Ainoastaan rattaat tulee sitten joskus synnytystä ennen tai jälkeen siskolta ja ollaan lisäksi tilaamassa Saksasta Britaxin matkarattaat (B-mobilet) :)

Maanantaina kävin neuvolassa ja jotenkin alkoi neuvolatäti taas ahdistaan! :( Nyt oli puhetta imetyksestä ja sanoin, että yritän imettää, jos vain onnistuu, minkä jälkeen sain sellaisen paasauksen, että tyyliin imettäminen on ainoa oikea ratkaisu vauvan ruokinnalle ja tuli ihan sellainen olo, että olen huono äiti, jos en imetä! :O

Oli muutama hyvin rauhallinen viikko harjoitussupistusten osalta, mutta nyt on taas palanneet.. Maha on vähän väliä kovana..

Erikoisinta, että kun täällä ihmiset tietää neuvolakäyntien jälkeen, että miten päin vauvat ovat mahassa, niin ei multa ole vielä kertaakaan sitä tutkittu edes kopeloimalla tai millään muullakaan. Maanantaina sanoin tälle terveydenhoitajalle, että musta tuntuu, että se ois pää ylöspäin, kun kylkiluiden yläpäähän tulee välillä valtava kova möykky.. Noh, ensi kerralla kuulemma ottaa ultrauksen sitten ja laittaa lähetteen äitiyspolille, jos on edelleen pää ylöspäin...

Maanantain neuvolasta

rv 33+0
rh ja vasta-aineet edelleen negatiivisia
painoa tullut 442g/viikko
verenpaine 125/78
hb 124
sf 29 (rv 29+4 se oli 26) eli keskikäyrän alapuolella
sydämen syke 125

Äitienpäivää vietän agilitykisoissa töissä. Edellisenä päivänä mennään yhteen kylpylään syömään ja varmaan pulikoimaan :)

Jebbis ja mini 33+2
 
huh,kirjoitan nyt kun kerkiän, täällä verotoimistossa asioitu tänä aamuna,ja voi apua jouduin nostamaan veroprosenttia kamalasti,jotta ens vuonna ei tulisi mätkyjä,sillä täksi vuodeksi tuli,ja paljon|O ja nyt sit menee kaamee verokin vielä äitiyspäivärahasta,joka on se mini kelan:kieh: no sen kestää tämän vuoden sit tammikuusta alkaen heti saa jo parempaa...huoh: /

tänään taisin tuntea ekan kerran kunnolla vauvan hikan,juurikin siellä verotoimistossa.
ja muuten olo on aika jees...liitoskivutkin on kadonneet jonnekin.

ja sain kuulla juuri äsken parhaalta ystävältäni että odottaa kans:heart: tulee vain jälki junassa,jouluvauvaa ootellaan siellä.

äitienpäivää vietetään siskon luona,jonne leivon jtn.suolaista ja katotaan teenkö makeaakin..

Kohta mittaan sokrut,ja ois aika jees,jos arvot oliskin ok,sillä söin tuossa jauheliharisottoa,ja yhen karjanlanpiirakan....

Huomenna pääsee kampaajalle rentoutuun,ja saan uudet kutrit! värjään ja leikkautan uuden mallin.

vauva muljahteli todella kivasti eilen,kun tuli katsottua suomen peliä eilen, oikein maha heilui,ja oli aivan toispuoleinen:D

poksuu poksuu 31+0
 
Heipä hei hellemasut.

Täällä ensimmäinen perhevalmennus ohi, oli ihan jees. Odotuksia ei juuri ollut mutta ihan kivaahan siellä oli. Tänään käytiin läpi lyhyesti synnytystä, mistä tietää että pitää lähteä sairaalaan, ym. asiaan liittyviä juttuja sekä katsottiin synnytysvideo joka luojan kiitos oli hyvin "kiltti" versio. :D Joskin mietittiin kyllä kaikki että kuinkahan monen synnytys oikeasti menee niin helposti mutta eipä ne tuolla voi näyttää mitään verta hikeä ja suolenpätkiä videioitakaan. :D Ens viikolla luvassa vauva-arjesta puhumista sekä imetyksestä puhumista ja ens viikon lauantaina ois sitten se sairaalaan tutustuminen.

Äitienpäivää vietetään todennäköisesti anoppilassa. Tai siis siellä käydään. Omaa äitiä käydään varmaan morjestamassa jo lauantaina kun sisko juhlii silloin synttäreitä. Ei enää sunnuntaina sinne viitsitä sitten ajella. Muuten ollaan varmaan päivä ihan kotona ja rempataan. En tiedä meinaako tuo miekkonen mulle mitään keksiä kun ainankin viikko sitten tokas että sullakin on ensimmäinen äitienpäivä. :D :heart: Itse jotenkin ajattelin että se on vasta sitten kun vauva on syntynyt mutta toisaalta, johan tässä nyt äitejä ollaan.

Omena ja Pikku N 29+0 POKS :heart:
 
meillä äitienpäivää ja mun synttäreitä vietetään sunnuntaina kun anoppi ja miehen sisko tulee meille kuusien istutukseen :) omalle äipälle taidan laittaa huomenna suklaalevyn veljen mukana kun tulevat synttärikahville.meiän äiti on joskus sanonu et ihan tarpeeks mussa äitienpäivälahjaa sille kun sai sen odotetun tytön äitienpäiväaamuna 32v sitten :)
tänään(eilen) on meillä juhlittu olan takaa..ihana mies oli ostanut mulle lahjaksi uuden puhelimen ja tein mansikkakakun ja käytiin syömässä hyvin ja saunottiin ja sain pullon alkoholitonta kuohariakin..namnam!! nyt alkaa mamma väsymään ja vauveli virkistymään..jos sais nukkua muutaman tunnin ihan ilman heräilyä..jos en saa nukkua niin katselen sitten nauhalta LIV:in pieniä ihmeitä(ihan mun lempparisarja nykyään) ja olen varmaan toooosi sosiaalinen tapaus huomenna kun tulee vieraita :)
 
Neuvolakuulumisia..

painoa oli tullut +267g/viikko
verenpaine 124/68 (siis kotona aamulla mitattu, kun mulla neuvolassa on aina niin korkeat paineet..)
Prot./gluk. -/-
Sf-mitta 28 (eli lähellä yläkäyrää mennään:))
Vauvan liikkeet ++ ja syke 138-140
Lisäksi kohduunsuu oli kiinteä, kiinni ja pituus 3cm.

Eli kaikki paremmin ku hyvin! ja lisäksi mulla on tänään synttärit :) Tosin, mun mies ei oo vielä muistanu mitään.. Tänä vuonna otan linjan, että sanon muistutan huomenna aamulla, jos ei tänään muista. Mun mies on semmonen, joka ei ikinä muista mitään päivämääriä tms. Nyt en jaksa muistuttaa.. Pääasia jos muistaa äitienpäivän sunnuntaina, tää menee samaan syssyyn! :)

Se jäi harmittaan, että lääkäri ei kokeillu, et miten päin vaavi siellä kelliskelee. Ois ollu mukava tietää, kun tuntuu, että on edelleen pää ylöspäin.. Saa nähdä sit seuraavassa neuvolassa.

Täällä sateinen torstaipäivä, ei muuta ku hommiin! Pärjäilkää hellemasut!

Ruususuu ja muru 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Johanna26
Onnea Ruususuu! :) Minulle mies lupasi syntymäpäivälahjan kyllä ihan ajoissa, mutta ei sitä vieläkään ole kuulunut ja aikaa on mennyt 3 kk. Noh, ostan sitten sen verran kalliimmat laatat uuteen wc-tilaan tässä kesän korvalla :)

Minulla ei ole mitään tietoa mikä on kohdunsuun tilanne omalla kohdalla. Jänniä tuntemuksia siellä suunnalla aina välillä on, mutta eipä sitä eilenkään neuvolalääkäri katsonut tarpeelliseksi tarkastaa. Että näin täällä. Ja sf-mitan se lääkäri sai pienemmäksi kuin terkka viikkoa aikaisemmin. Raivotarjonnassa kuitenkin on ollut molemmilla kerroilla.

Flunssa onneksi tuntuu taittuneen ja olo on helpottunut siltä osin. Tänä aamuna mahaa silitellessäni mietin, että tämä on oikeastaan aika mukavaa. Näitä mukavuuden tuntemuksia ei kovin usein ole minulle raskausaikana tullut. Mutta täytyy nauttia nyt kun kerrankin olo on kiva. Tytär on aika ihana, kun tulee halailemaan mahaa aina välillä ja kysyy joka päivä "Miten vauva voi?".

Sateisen päivän jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Ruususuu
Tosta miten päin vauva siellä mahassa on, niin mulle sanottiin joskus 28 viikolla, että turhaa vielä tunnustelee, koska mahtuu vielä niin hyvin liikkuun ja todennäkösesti vielä kääntyy monta kertaa. Oisko ollut sitten josku 34 viikolla, kun voi sit alkaa tunnustelemaan. Mulla on nyt kaks kertaa tunnusteltu. Viikolla 28, kun itse vaadin ja nyt eilen katottiin, et joko on siirtynyt pää alaspäin. Siellä hän oli raivotarjonnassa ja toivotaan et niin pysyy.

Jebbis mäkin luulin tuntevani pään ylhäällä, mutta olikin peppu. Eli ei kannata huolestua! :)

Noola ja Pikku H 31+4
 
Mulla tunnusteltiin viime viikolla, jolloin viikkoja tais olla 29+6, epäili et olis pää alaspäin mut ei pystynyt varmaks sanomaan. Ens viikolla olis seuraava neuvola, joten saa sitten nähdä ku mun mielestä ei vauva oo niin kauheesti muljannu et olis kääntynyt, potkut tuntuneet suht samassa paikassa jo hetken aikaa.
 
Neuvolakuulumisia..


Eli kaikki paremmin ku hyvin! ja lisäksi mulla on tänään synttärit :)
Ruususuu ja muru 28+5
ONNEA!! mul oli eilen :)
täällä istutaan ja tylsistytään kun on toi ilma inhottavan harmaa ja suoraan sanottuna ei kyllä kamalasti kiinnosta enää siivotakaan.ikean lipastoja pitäis kasata mutta en viitti yksin alkaa kun viimeksi kun kasattiin miehen kanssa 2kpl niin meinas mennä hermot jo siinäkin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!!

Tänään tuli Pohjolalta vastaus et myönsivät meille sen vauvavakuutuksen, jihuuu!!
Ja käytiin hyvään aikaan tilaamassa, ei tarvinnu maksaa varausmaksua. (muutaman satasen?) Ihanaa, ei tarvi miettiä sit jos pieni sairastaa et mitä tehään. Yksityiselle vaan suoraan. :)

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
Meilläkin Patu on ilmeisesti jo raivotarjonnassa, oli miusta jo viimeksikin kun käytiin eli kk sitten. :) Nyt alkaakin sitten neuvolassa ravaaminen parin vkon välein.
Paino oli 100g alle lähtöpainon. :D
Verenpaineet 123/81, pissa puhdas ja hemoglobiini 117.
Puhuttiin et katotaan 2 vkon päästä et alotetaanko sit lisärauta jos tuosta tippuu viel. SF-mitta oli 28 eli ihan siinä keskikäyrän likellä.
Syke pienellä oli 150.
Eli kaikki kunnossa. :)

Johanna26 & Patu 30+3 :heart:
 
jes,sain kutsun äippäpolille! saipahan terkka nokkiinsa...kun niiin väitti ettei tule kutsua kun vain muutamat sokeri arvot yli.mutta pah,sain ajan,kätilö-diabeteshoitajalle,ja gynekologille,ja painoarvioon.

Nyt täytyy vain täytellä ens sunnuntaista 3 päivää ruokapäiväkirjaa,muistaa laittaa kaikki syöminen ylös!
ja sit käyntipäivään asti 4 päivänä mittailla ennen ja jälkeen arvoja.
Hienoa vaan kun aloitan sunnuntaina ja on juuri äitienpäivä,juups,en aio kyl ihan herkutta olla,mut ei mitn.mahdotonta mättöäkään:kieh:

Ja tänään sain ihan uuden luukin,kun olin kampaajalla,nyt on reippaasti lyhyemmät ja rikotut hiukset,en muista koska olis ollut näin lyhyet,ja sit kahta väri raitaa laittoi.

Täällä vauva on muljahdellut tnä ja eilenkin kovin reippaasti,et entiä yhtään sanoa mitenpäin majaa!

Ja tnä laitoin pinnasänkyyn jo patjan ja reunapehmusteet,ja hoitopöytään himmelin.
PTT 31+1,ja aika jees olo!!

onnea synttärisankareille
 
Hei.
Tulen uutena mukaan teidän ryhmään, jos mie kertosin hieman itestäni/perheestäni.
Olen 4lapsen (02, 03, 05, 08) äiti (29v) viides sitten syntyy 25.7.12 olemme uusperhe eli lapset mun entisestä liitosta ja uuden mieheni (32v) kanssa tulee nyt yhteinen lapsi :) viikkoja 30 eli 29+2rv lapsi miehelleni ensimmäinen.. ja tyttöä odotellaan. minulla siis on 3poikaa ja tyttö joten aivan mahtavaa saada tyttö lisää poikaporukkaan :D
Asumme maalla koillis-savossa, meillä lypsytila, nuorkarjaa, lampaita, kanoja, perinteiset kissat ja koira ja marsukin löytyy. Sairaala jossa sitten synnytän on kys, kotisynnytyksen olisi halunnu mutta se halu lopahti istukan sijaintiin kun mulla on eteisistukka..
 
  • Tykkää
Reactions: SiinaS
Tervehdys meiltäkin tosi pitkästä aikaa. Nyt kun olen jäänyt loppuajaksi saikulle, luulisin olevan aikaa seurata ja kirjoitella tännekin ;)
Nyt ois sitten 29+2 ja tosiaan työt jätin nyt maanantaina kun seisomatyö ei enää onnistunut. Alkoi supistelemaan ja jalkoja särki jatkuvasti : / No, meneepähän se aika täällä kotonakin kun nuorimmainen on seurana sekä nuo kissat ja koirat kans.
Mitään valmisteluja en ole vielä tehnyt, jos sitten aloittaisi kun äippäloma oikeasti alkaa...
Ensi maanantaina olisi 4v tytön kanssa yhteinen neuvola, joten sitä odotellessa!
Ihanaa tulevaa äitienpäivää kaikille äideille :heart:
 
tuli tuosta raudansyömisestä mieleen, et mulla on joka raskaudessa sanottu et aloitetaan rauta heti ku hb on n. 120 ettei menis sen alle. Tosin mulla on siltikin tainnut mennä sen alle raudasta huolimatta. Viime raskaudessa en tarvinnut silti kuin lopussa vasta rautaa ku hb oli todella hyvä pitkään.
 
Tervetuloa mukaan hk82! :wave: Jaa-a,onpas teillä ihana eläinkokoelma.Uteliaisuus heräsi.Paljonko teillä on lypsylehmiä? Entäs muita eläimiä? Onko lampaat ja kanatkin tuotantoeläiminä vai enemmän lemmikkeinä? Paljon sulla on sit tekemistä noiden lasten ja eläinten kanssa! Miten jaksat kaiken? Onko teillä yhtään apulaista? Mulla on hoidettavana "vain" mies ja pieni papillon-koira ja kultakaloja..Ja en ole töissä,joten aika rentoa on. :D (eka lapsi tulossa,tyttö.. :heart:) -Tykkään eläimistä kyl kauheasti.
ON: Tyttösen mekot on taas lisääntyneet ekspotentiaalisesti..mun oli myös pakko saada yks ihana vaunulelu (laitoihin tuleva) huuto.netistä,siinä on 2 ankkaa..retrotyylinen.Pitäis seuraavaks ruveta hankkimaan TARPEELLISTA tavaraa,kuten harsoja..2 tuttipulloa hankinkin jo.Äitini sanoi,että mun pitäisi hankkia tuttipulloja lisää ja pakata sairaalakassi jo..joopa joo,en mä näin aikasin aio pakata, ja eipä tuo ole suurikaan homma.Sitäpaitsi osa niistä tavaroista on jatkuvassa käytössä,enkä mä mitään hedelmiäkään ajatellu vielä pakata.. :LOL: Veikkaan muuten,että mun synnytys menee pikkusen lasketun ajan yli.. -Tyttönen potkii niin kovaa,että lennätti mun käsivarren pois vatsan päältä! Taitaa olla lapsi vankkaa tekoa kuten isänsä.Itse olen aika pieni ja laiha.. -MB & Dalia rv 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Heips taas kaikille :wave:

Neuvolakuulumisia 32+2 (30+0)

paino +1006g (+467) yht. 9,8kg
RR 128/72 (115/60)
Gluk./Prot. - (-)
SF 29 (27)
Lapsivesi N (N)
RT (RT)
Syke 140 (140)

Ette usko miten olen tosta painosta huojentunut :D Vaikka ehkä pitäisi olla kauhuissaan, mutta kun luulin tekeväni jonkun painonnousun suomenennätyksen, luulin että sitä on tullut ainakin 3kg/vko! Todellinen yllätys oli, kun sainkin saarnan siitä, että en saa murehtia painosta, en siitä kuinka paljon sitä raskausaikana tulee tai että miten se synnytyksen jälkeen lähtee. Kun muuten asiat on hyvin (RR, pissa puhdas ym.) niin ei saa murehtia. Ihanaa, mä tykkään kerta kerran jälkeen neuvolatädistäni yhä enemmän =)

Perhevalmennukseen osallistun sittenkin, terveydenhoitajan tunneille, joissa aiheina 1. kerralla synnytyksen viimeiset viikot ja synnytyksen jälkimainingit ja 2. kerralla elämää kotona vauvan kanssa ja imetys. Noihin jaksaa hyvin osallistua, kun ei tarvitse töistä suoraan mennä, kun äippis on silloin jo alkanut. JEE! =)

Muuten olo on oikein hyvä ja aurinkoinen. Huomenna tulee 5v. kummipoika yökylään ja olen suunnitellut kaikkea kivaa tekemistä meille. Mies tekee terassiremppaa viikonlopun ja tavoitteena ois juoda sunnuntaina äitienpäiväkahvit uudella terdellä :heart:

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! =)

Maanu ja Kepa 32+2
 

Yhteistyössä