.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Mirella_36 Tervetuloa porukkaan :) Minullakin kaksoset, tosin heillä ikää vasta 1v 9kk. Ja raskausmyrkytyksen takia minullakin syntyneet ennenaikaisina (syntyivät rv30+0, eli pikkukeskosina). Terveitä lapsia, mutta edelleen pikkasen ikäisiään pienempiä. Millä viikolla sinun lapsesi syntyivät, vai saako kysyä?
Itse olen vasta soittanut neuvolaan, ensimmäiseen käyntiin on vielä reilu kaksi viikkoa. Puhelimessa ei ollut puhetta, mutta veikkaisin, että minullakin raskaus luetaan riskiraskaudeksi. No eiköhän sekin selviä ennen pitkää.. ;)

Alkoholista ja tupakasta En polta, kuten ei miehenikään. Alkoholin käyttö ollut molemmilla aika kohtuukäyttöä (saunasiidereitä/tissuttelua, todella harvoin mitään övereitä). Viime raskauden aikana mies joi muutaman oluen/siiderin, mutta aika vähiin hänenkin juomisensa jäi, itse en juonut koko raskauden aikana. Veikkaisin, että tämäkin odotus menee aika samalla linjalla. Mies saa ottaa jos haluaa, en kuitenkaan usko hänen juovan paljoa..

Kirppiksistä Omia vaatteita en osta kirppikseltä juurikaan, mutta lapsille olen ostanut suurimman osan heidän vaatteistaan kirppiksiltä tai huuto.netistä. Vaunut, sitterit, leluja, hoitopöytä.. yhtä jos toista on löytynyt käytettyinä ja todella hyvässä kunnossa. Eli omasta puolestani suosittelen kirppiksiä varsinkin vauvojen/taaperoiden vaatteiden yms hankkimiseen. Mutta jokainen tyylillään, toki itsekin ostan kaupoista myös uusina :)

Me olemme kertoneet toistaiseksi kahdelle kaverillemme. Toista pyysimme jo kummiksikin, ja toisen kanssa hoidamme viikottain päittäin lapsiamme. Kumpaankin luotamme täysin, eli tieto tuskin heidän kauttaan viel vuotaa muille. Ja toisaalta kivaa, kun saa oikeassa elämässäkin puhua jonkun kanssa jo aiheesta :)

Tänään kaveri kävi hakemassa tyttöään meiltä, ja totesi, että on miun maha jo vähän kasvanut. Voiko muka jo olla? Tosin hänhän tietää, että olen raskaana, mutta silti. Tuli mieleen, että en kai odota uudelleen tuplia..

Kati ja Junnu 5+5

Kati82: meillä lapset syntyivät suunnitellulla sektiolla vkolla 36+1. Raskausmyrkytys tuli onneksi vasta loppuvaiheessa, mutta tuo hepatoosi vaivasi jo aiemmin.. Mullakin vatsa jo ihan raskausmahamainen ja varmasti kasvaa näin tokalla kerralla nopeammin ja kaksosista "venyneenä" ehkä normaalia isommaksikin .)

• Tykkää
Reactions: Jenhy
Kiva kun on tullut taas paljon tekstiä, on vaan vaikea muistaa kuka kirjoitti mitä niin anteeksi jos en muista kaikkia huomioida! :)

Mutta onneksi olkoon rontti1 ja muut hyvistä kuulumisista ja syndämenjumputuksista, tsemppiä heille joilla on murheita!

Mahan kasvamisesta: myös minulla on maha pyöristynyt, vaa'alla en ole uskaltanut mennä vielä. Iltaisin on pahinta. Ja mielestäni se on jo jotenkin kivikova, eikä sitä saa vedettyä sisään. Äitini nauroikin että jospas siellä on tuplat! Niitä kyllä meidän suvussa on mutta ei ihan perhepiirissä!

PieniTytönTylleröinen: Sinä taisit kirjoitella oireettomuudesta. Myös minulla on aivan normaali olo, lukuunottamatta väsymystä ja rintojen kipeyttä. Tekisi mieli tehdä taas testi kun on niin erilainen olo kuin esikoista odottaessa. Välillä epäilyttää että oonkohan mä unessa tehnyt niitä testejä... :p Mut ainakaan vielä ei ole kipuja/vuotoja ollut joten kai siellä joku pikku tyyppi mukana kulkee!

Alkoholista ja tupakasta: Ite en polta joten siitä ei tarvitse murehtia. Alkoholia käytän vähän, ainoastaan silloin kun oon lähteny johonkin juhliin. Mut ei tee tiukkaa olla juhlissakaan kuivin suin, on vaan niin paljon kivempaa olla raskaana! :D

Käytettyinä ja kaveriporukalla kierrätetyillä vaatteilla olen esikoisenkin pääsääntöisesti pukenut, niin myös tulevan vaavin. Muuten meillä on kaikki tarvikkeet säästettynä mut jos onkin toista sukupuolta niin sit vaatteita on hommattava.

Kertomisesta: Me olemme kertoneet omille vanhemmillemme, ei vielä muille. Toisaalta tekisi mieli huutaa kaikille mut silti pitää vaan omana salaisuutena. Ei ainakaan ennen varhaisultraa kerrota, saa nähdä miten sen jälkeen pysyy suu supussa jos saa hyviä uutisia. Mullahan on vasta tammikuun puolessa välin rv 12 johon tuntuu olevan ikuisuus...

Ihanaa, päiväunet odottaa!! :D

neito 5+4

Voi kun oon kateellinen teille joilla oireita on vähän! Aamu alkoi oksentamalla ja näkyy jatkuvan samanlaisena. Monta päivää jo menikin oksentamatta, mutta nyt kun heräsin ja mies toi kahvia sänkyyn se kahvin haju sai yrjön lentämään.. Väsyttää niin paljon että oon vieläkin yö vaatteissa. Yritän syödä sängyssä koko ajan jotain pientä ja oksentaminen alkaa helpottaa, mutta paha olo vaan jatkuu.. Nukahtelen sohvallekkin tuon tuosta ja herään kun maailma pyörii ympärillä..:$ Joku hirveä hormooni myrsky päivä kun itkin musiikkia kuunnellessa ihan valtoimenaan vaikka ei mikään herkkä biisi ollutkaan.. Naama on niin täynnä finnejä, että varaan kosmetologille ajan ensi viikoksi. Koko leuka ja otsa kukkii kulmakarvoja myöten, vaikkei mulla koskaan ole ollut aknea!!

Hyvin luottavaisin mielin olen maanantain ultran suhteen. Jos siellä ois kehitys loppunut jo viikko sitten-kaksikin, niin tuskin voisin näin huonosti! Päivän mietelause kuuluu: Tämän jälkeen, ei enää koskaan, ikinä,ei!

Tipetsu: Yritä olla murehtimassa niistä vuodoista. Minullahan on ollut tätä tiputteluvuotoa nyt jo 5!! päivää ja yhä vaan jatkuu. Pientä kipuiluakin on ollut. Sellaista menkkajomotusta. Ei kuitenkaan sellaista, ettei pystyisi normaalisti elämään ja töissä käymään. Soitin neuvolaan ja sieltä tosiaan ohjasivat päivystykseen ja sairaalalla sitten lääkäri sanoi, että kaikki on hyvin ja nuo vuodot ovat viikoilla 5-7 todella yleisiä. Jos vuoto ei ole runsasta eikä sen mukana tule mitään hyytymiä ja kivut ovat enemmän pientä jomotusta kuin oikeaa kovaa kipua, tuskin on mitään hätää. Minullakin ultrattiin torstaina ja kaikki oli hyvin, joten itse olen nyt päättänyt olla välittämättä tuosta vuotelusta, kun ei se ole mihinkään muuttunut. Sit tietty eri, jos alkaa muuttua runsaammaks. Mut lääkäri ei nähnyt syytä siihen, miksi tulisi kesken nyt, kun kaikki on kunnossa ja syke on vahva. Mutta tee, miten omasta mielestäsi katsot parhaaksi :) Tsemppiä ja voimia! :hug:

MB: Ihanaa, että kuulit sydänäänet! :heart:

Minä olen todella huono käymään kirppareilla. Mitään hankintoja emme ole muutenkaan vielä tehneet. Uskallan ostella asioita varmaan vasta ensi keväänä :D Leluja, vaatteita ja pientarvikkeita varmasti saadaan ystäviltä käytettyinä. Hoitopöytää emme aio edes hankkia, vaan pehmustamme yhden kodinhoitohuoneen tason. Se aika, mitä vauvaa voi hoitopöydällä "pitää" on kuitenkin todella lyhyt. Sängyn aiomme ostaa uutena, koska haluamme Stokken sängyn, joka kasvaa sitten lapsen mukana. Samoin turvakaukalon ja myöhemmin -istuimen haluamme ostaa uusina. Joku muukin puhui siitä, että turvallisuus ensin. Näin myös meillä. Myös vaunut haluamme ostaa ihan uusina. Minulla ja miehelläni on mittava pituusero, joten vaunujen pitää olla säädettävissä niin, että molempien on hyvä työntää. Ja kun esikoinen on kyseessä, ei itsellä mitään vauvatavaraa vielä olekaan.

Oireista: Minulla kans suhteellisen oireeton on tämä raskaus. Muutamana aamuna jouduin oksentamaan, mutta nyt sekin on ONNEKSI jäänyt pois. Kuvotusta on ja minulla sama kuin joillakin muilla täällä, että koko ajan pitäisi syödä, mutta sitten ällöttää se syöminen. Normaalisti syön aina annokseni loppuun, mutta nyt olen päivittäin joutunut jättämään ruokaa lautaselle. Se ei ole hyvä asia, ainakaan töissä, jossa olen esimerkkinä lapsille :D Makeaa ei tee mieli ollenkaan. Hapanta ja suolaista vaan. Minulla ei ole rinna kipeät ollenkaan enkä joudu yöllä heräämään vessaan. En muutenkaan ramppaa vessassa mitenkään erityisen usein. Olenko ainut, jolla ei ole tällaista oiretta? Turvotusta on myös minulla. Aikaisemmilla viikoilla vielä enemmän. Ja minulla myös turposi koko vatsa hyvin vauvamahan näköiseksi. Nyt turvotus on vähenynyt ja paidatkin istuvat paremmin. Alamaha on kyllä kasvanut ja kohtu tuntuu selvästi. Tyköistuvimmat farkut on jääny kaapinpohjalle odottamaan synnytystä ja entisiin mittoihin palautumista.

Sopaka ja "heinähattu" 6+5

Minullakaan ei ole yhtään tissit kipeät enkä ravaa vessassa normaalia enemmän..muutenkin,ei kannata ajatella että runsaat oireet tekis autuaaksi,toisilla on joitakin oireita,toisilla jotakin muuta,mutta harvalla on kaikki mahdolliset raskausoireet..ja joillakin on lähes oireetonta,kuten minulla.No palelua mulla on..eipä enää muuta.Maha vaan kasvaa hyvin..
tiitulainen,jaa-a,ymmärrän että noilla viikoilla huoli on vielä kova,eikä sitä stressaamista voi varmaan kokonaan välttää.Voit kuitenkin iloita että varhaisultrassa kaikki oli hyvin! Yritä rentoutua..itse olen jo aika levollisella mielellä,kun kuulin ne sydänäänet ja tällä rv:lla (tänään alkoi 11. viikko) alkiovaihe vaihtuu sikiövaiheeksi..kaikki rakenteet alkaa pikkuisella olla jo valmiina.Sniff.. =) -MB & pikku Sakari 10+0

sopaka Tuli mieleen kirjoituksestasi.. Hoitopöytä on ollut meille varmaan tärkein ostos, siis lasten sänkyjen ja turvakaukaloiden lisäksi. Meillä kaksoset nyt 1v 9kk ja edelleen vaihdan suurimman osan heidän vaipoistaan hoitopöydällä. Pottailun jälkeen saatan laittaa potan vieressä vaipan, mutta edelleen koen helpommaksi, ettei tarvitse lattian rajassa kyykkiä (käy nimittäin pidemmän päälle selälle). Ja kun meillä kestovaipat pääasiallisesti käytössä, niin vaipat joutuu kuitenkin laittamaan päälle (vertaa housuvaipat). Eli tosi pitkäaikainen hankinta, ainakin meillä. Jotkut toki kokevat tarpeettomiksi.
Täysin tarpeettomiksi olen meillä sen sijaan kokenut sitterit, joita jotkut taas pitävät ehdottoman tärkeinä. Eli jokainen tyylillään ;)

• Tykkää
Reactions: sopaka
Sopaka Kiitos,koitan olla stressaamatta.:)

Onko teillä jo kohdun kasvukipuja?! Ja millasia ne sit on? Mulla on eilisestä jomotellu masua menkkamaisesti. Yölläkin jouduin ottamaan panadolin että sai nukutuks..
Aamulla ei sit tuntunu mut sit kun kävin kaupungilla shoppailemassa alkoi jomotella ja nyt taas jomottaa. Tuntuu samalle kuin menkkakivut. Täti sanoi sen olevan normaalia ja että ne voivat olla koviakin välillä. Mulla myös endoa joka omalta osaltaan kai voi saada kivut tuntumaan kovemmilta..
Vuotoja ei ole ollut ton yhden kerran jälkeen joka siis oli eilen ja päätin syyttää siitä sitä keskiviikkoista yhdyntä yritystä.

Kyllä meinaa pelottaa ihan oikeesti,voisko tää enää yhtään stressaavampaa olla?!
Lääkäri sanoi sen keskenmeno riskin olevan todella pieni,kun syke näkyi ja pieni myös liikkui ke ultrassa..

Kyllä on ainakin yököttänyt tänään :x

Stressi-Tipetsu 8+3

Tipetsu: mulla on niitä kipuja ja vihlaisuja ollut pitkin matkaa. Perjantaina sitten selviää onko ollut syytä huolestua. Kun väkisin niistä huolestuu. Vuotanut en onneksi ole, menisin ihan sekaisin. Mutta jos ultrassa on kaikki hyvin, niin ajattelin ainakin vähentää murehtimista.

Katsoin muuten, että käytiin esikoisesta varhaisultrassa 6+4 viikolla ja silloin vastasi viikkoja 5+. Syke kuitenkin oli vahva ja kaikki sen puolesta hyvin. Poika oli ottanut vähän hitaamman startin. :) Tämä siis lohdutuksena niille, joilla pienet ei vastaa viikkojaan.

Kävin tallipihalla etsimässä joulumieltä ja kyllä sitä vähän löytyikin. :heart: tämän pimeyden keskellä se tuppaa olemaan kadoksissa.

Kuume ja Nyyti 6+2

kuume82 mitä siellä tallipihalla oli? vois muksujen kanssa ennen joulua siellä poiketa.

Oireista: pissattaa,juu öisinkin,ja nyt on alkanut ihan semmonen vihlova kipuilu tuonne häpyluun tuntumaan,eli ei niinkään alavatsan alueella..tänään ollut semmosta,ja sit lorahti taas jtn.ihme vaalean ruskeaa housuun,kylläkin ihan minimalinen tippa!
Taas on kädet kohmeessa,ja fleece takki päällä ja pörrösukat jalassa kun on hiukka kylmä.

Mä oon alkanut pelkäämään että jos kehitys onkin loppunut kesken..eikä enään sydän lyö:'( outoja päähän pinttymiä,mut siks juuri se ultra vielä kerran ennen np ultraa olis ihana,sit vois ottaa kevyesti,koska luulen että ei mulla kuulu ne sydän äänetkään,kun on omaakin massaa mahan päällä...

kemikaaleista on ollut puhetta,mä aion kyl värjätä hiuksia jatkossa,itseasiassa juuri nyt aivan kauhee juurikasvu,et värjään varmaan jouluksi.
ja rasvoja käytän,ym.kuorintoja,ja meikkiä myös,eli mistään noista en luovu.

tarvikkeista meillä on vaunut ja sänky,et kaukalo pitää hankkia,hoitopöytä,joka ollut tarpeellinen,ja sitteri myös,ja pitää hankkia.

Siellä on jouluun asti viikonloppuisin (osa jutuista viikollakin) tallissa aasi ja kaksi lammasta, hevosajelua kärryissä ja ponitalutusta, tonttu oli, karuselli ja joulutori. Ja hullun hyvää glögiä ja korvapuustia kahvilassa. :) Meillä poika oli ainakin ihan innoissaan.

Kuume

Tipetsu: Mulla on ja oli aiemmassa raskaudessa vielä enemmänkin noita menkkajuilintoja. Joinakin päivinä kärsin kippurassa sängyllä ku niin juili. Ihan kauhean tunteen aiheuttavat kyllä. Kävin niiden takia useamman kerran polilla tsekattavana ja aina oli kaikki kunnossa.

Tässä toisessa ne ovat lievempiä ja niitä on ollut vähemmän. Kai se johtuu siitä että edellisestä synnytyksestä on vasta se 10 kk joten kohtulihaksen venyminen ei aiheuta kummempia tuskia. On kyllä kumma kun noista ei sen enempää puhuta, että ovat normaaleja raskauden aikana. Voisi moni pelästyminen jäädä väliin kun tietäisi noita odottaa etukäteen. Ovat siis ihan erilaisia kuin repäisykivut, jotka tuntuvat vihlaisuina sivuilla (ainakin mulla) esim. aivastuksen yhteydessä.

Kohtu voi myös supistella, alkuraskaudessakin. Kuitenkin jos supistelu on jatkuvaa ja niitä tulee 5-6 tunnissa voidaan pitää sitä huolestuttavana. Supistuksiin taas sitten auttaa parhaiten veden juonti, parasetamoli ja lämmin suihku.

Poks tänään 9+0! :)

Lumista sunnuntaita hellemasut!

Täällä koira on haistanut uuden tulokkaan. Todella tarkkaan on alkanut nuuskutella alavatsaani ja on rauhoittanut menoaan kanssani. Koira myös rauhallisesti nuoleskelee alavatsaani, jos makoilen jossain siten, että se yltää :D Te muut, joilla on koiria. Miten koirat ovat reagoineet raskauteenne vai ovatko mitenkään? Ja te, ketkä olette saaneet aikaisemmin lapsia koiraperheeseen. Miten koiranne on ottanut uuden tulokkaan vastaan?

sopaka ja huomattu heinähattu 6+6

Ja lumista/vetistä sunnuntaita täältäkin! :wave: Raivostuttavat litsläts-kelit... Tulis jo lunta!!

sopaka meillä ei mielestäni koira ainakaan vielä ole huomannut tulevaa tyyppiä.. välillä käy meikäläisen haaraväliä nuuskimassa (esim. pikkarit jos käyn vessassa) mut ei juuri muuta. Jännä nähä miten käy. ;)

Tarvikepuoli meillähän on esikoinen tulossa eli ei löydy valmiina yhtikäs mitään... Mut luulen et sukulaisilla/tutuilla vois olla jemmassa noita tarvikkeita josko sieltä sitten liikenis lainaan/ostettavaksi. :) Ja sen verran vainoharhainen olen et en uskalla hirveesti etukäteen ostella, ainakaan vielä.
Tänään meinasin käydä katsomassa vaatteita kummitytölle joululahjaks, pääsee hypistelemään pikkusia vaatteita. :heart:

Oireet/mieliteot Ei vieläkään oo tarvinnu oksentaa. Wuhuu!
Kahvinporot aiheuttaa kyllä vastenmielisen olon, haisee tosi voimakkaalle.
Turvottaa etenkin iltaisin, ja melkolailla tuntuu olevan ilmavaivoja... :ashamed:
Tissit vähän hellät ja piukean tuntuiset, ei superkipeät.
Salmiakkia tekee mieli, tai ainakin se maistuu toooosi hyvälle!! :D Pitää tosin yrittää sen syömisessä joku tolkku pitää..
Ihanaa, perjantaina pääsee sinne ultraan kurkkaamaan et onhan siellä joku pikkuinen mukana!! Jännittää ja pelottaa samaan aikaan..

Johanna 26 & kyytiläinen 6+5

Moi!

Päivittelin listaa taas pienen tauon jälkeen, toivottavasti kaikkien tiedot ovat oikein. Kamalan kiireinen viikko...

Jaana25 ja Mirella_36: laittaisitteko inforivit itsestänne, niin pääsisitte listalle. Yritin kuumeisesti etsiä, mutte en teiltä sellaisia löytänyt. Vai menikö ohi mun silmien... :ashamed: Eli nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnäri / LA Tyttö- tai poikaolon voi kans pistää, jos sellaisia tuntemuksia on ilmennyt. :)

Tänään pitäisi ottaa asiaksi täyttää neuvolan laput, sinne pääsisi tiistaina. :) Vatsaa ei turvota ihan niin paljon kuin ihan alussa, mutta ei puhettakaan että housut mahtuisi entiseen malliin jalkaan... Jospa sitä kohta uskaltaisi ostaa äitiyshousut töihin ja sitten vaikka farkut.

Oikein leppoisaa sunnuntaita kaikille! :)

Brita ja salarakas 8+5

Vai lumista huomenta ...täälä sataa vettä :(
tahtoo lunta myös tänne... :)

Aamu aloitettu rivakkaalla siivouksella. vaihdettiin matot ja verhojakin jo hieman joulusempaan...ei paljoo tän jälkeen kerkee tommosia vaihdella... huh!

Minulla kans ollut noita vihlasuja...varsinkin kun yskii tai aivastaa. Ne on kyllä inhottavia, sillä kippuralle ihan välillä vetää. Mutta normejahan nuo on..

Jalkoja turvottaa kauheena... :/

Kirpparille aattelin tänään suunnistaa :) tuskin vauvalle vielä mitään ostan, ellen nyt ihan jotain mahtavuutta löydä ;D
Miehelle puhuinkin että miten osaan hoitaa kesävauvaa? ;D meillä kaikki syntynyt talvella ni sairaalaan on saanu roudaa toppahaalarit yms kamat ja nyt voi olla että pelkkä body riittää... :) voihan se olla että meidän vauva lähtee toppiksissa sairaalasta ihan vanhasta tottumuksesta :LOL:

-onona ja vauveli 5+4-

• Tykkää
Reactions: Neljäs?
niinpä,harmaata ankeaa vesisuhjua täälläkin! koska tulee lumi!!!!

Tänne ei ihmeempiä,paitsi et varasin vielä kerran ultran,tiedän voin olla idiootti!,mutta kun haluan vielä kertaalleen nähdä et onko kaikki hyvin,ja kun nämä oireetkin ovat jotenkin niin poikkeavat,siis kun mahan seudulla ei juurikaan mitn.tunnetta ole....tuleepahan veronpalautukset sit kans niin,maksetaan vaikka niistä sit.:LOL:

Tänään titinalle konserttiin tuon pienemmän kanssa,edes jotain erilaista tylsään suununtiahin.

Johanna26: Meillä kans koira käy haistelees mun haaraväliä. Sitä oon kyllä yrittäny kieltää :D Aikaisemmin ei ole moista tehnyt.

MB: Cockerspanieli on ja muutenkin hyvä käyttämään nenäänsä. Harrastetaan jälkitoimintaa, kun koira tykkää ja nenätöissä jaksaa keskittyä. Normaalisti on spanielimaisesti hyvin ADHD tapaus :)

Mulla kanssa eilisiltana ekaa kertaa tuli sellainen repäisykipu, kun aivastin. Kamala tunne! Hetkeksi säikäytti, mutta kun sitten meni ohi, niin tajusin, mistä on kyse.

Heippa! Tultiin tänään mökiltä, ja ah kuinka ihanaa siellä olikaan, niin rauhallista. Nyt siitä rauhasta pitäkin nauttia kunnolla, koska ensi kesän jälkeen sitä ei toivottavasti enää vähään aikaan ole ;)

PikkuEmma: Hahah, nytkö jo olet syönyt himoitsemas jäätelön kaupastaki loppuun, tässä on vielä aika pitkästi raskautta jäljellä himoita sitä :D
Omista mieliteoistani: Niitä ei ole vielä sen kummemmin ollut, vain yksittäisiä. Yhtenä iltana alko yhtäkkiä haluttamaan makkarakeittoa ja mökillä olisin maksanu maltaita, jos joku olisi tuonut minulle nachoja :D Ainoastaan pizzaa tekee mieli koko ajan.

Oireista: Onko muilla pulssi kohonnut? Itse tunnen sydämenlyönnit jotenkin kauhean vahvoina. Minulla on ollut aikaisemmin tänä syksynä kuumeeton keuhkokuume ja kunto on kyllä sen jäljiltä vielä heikko. Kävin tänään mittauttamassa veren happisaturaation, kun on henkeä ahdistanut, mutta se oli aivan hyvä onneksi. Turvotusta minullakin on. Heti aamupalan jälkeen maha pyöristyy aivan kuin viikkoja olisi muutama enemmänkin...

Kertomisesta: Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Meinataan kertoa jouluaattona molempien perheille, mutta ei haluta asiasta silloinkaan julkista, kaikki muut saavat huomata sitten mahan kasvusta.

Aikaisempi viestini katosi bittiavaruuteen, mutta kirjoitetaanpa uudelleen.

Niin, että missä sitä lunta oikeen on?? Täällä sataa vetta kuin Esterin persiistä, eikä näytä talviselta ollenkaan.

Meillä toinen kissa, leikattu narttu tuli päivää ennen plussatestiä mun masun päälle kehräämään, mitä hän ei kyllä yleensä ollenkaan tee. Puski ja haki rapsutuksia kovin. Sillon mulle tuli mieleen, et josko se jotain aavistelisi. Muuten ei meitin urospuoliset haukut ja kisu ole minua erityisemmin huomanneet. Tietty on 4. raskaus jo kyseessä, et olsivatko jo tottuneet touhuun :D Vauvan ovat aina kotiin tullessa käyneet haistelemassa ja siinä se sitten onkin ollut.

Hankinnoista meillä nämä kaikki lapsoset on tullut niin peräkkäin, et hankintoja ei tartte tehdä. Vaunut ostin uudet kolmoselle ja ne mennee myös neljännelle. Sama jo ekan kohdalla vajaan 10 vuotta vanha, nyt siis lähes 20 vuotta vanha pinnasänkykin palvellee myös neljättä. Vaatteita on riittävästi, sain jopa kolmosta odotellessani laatikollisen tyttöjen vaatteita, joten niitäkin on jos nyt semmonen virhe sattuu tapahtumaan, et meitin perheeseen se prinsessakin suotas =)

Täällä eletään ympärivuorokautisen kuvotuksen kanssa. Oksentanut en ole, vihaan ja inhoan sitä yli kaiken, teen siis kaikkeni, etten joutuisi oksentamaan. Kyökkimässä olen käynyt useita kertoja, mut onneksi en ole joutunut oksentamaan. Syödä täytyy muistaa vähän väliä, mutta täyteenkään ei voi itseään ahtaa tai alkaa oksettamaan. Täällä kyllä käydään öisinkin pissalla.

Voimisia kaikille masuasukkeineen !

Neljäs? ja omien laskujen mukaan 6+4, neuvolasta taisi laskea 7+2

Yhteistyössä