.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Kaatosateista sunnuntaita täältäkin :wave:

Työreissusta on selvitty ja kyllä vaan ruokaviinittömyys ja tervetuliaismaljan pommacilla kilistely herätti vähän huomiota mutta pokkana vaan väitin että on antibioottikuuri päällä flunssan takia :)

Huomaa vaan että nyt ei jaksais mitään ylimäärästä ja muu kuin kotona oleminen väsyttää kohtuuttoman paljon.

Oireista on ollut puhetta niin mulla on sitä vessassa ramppaamista yölläkin pari kertaa ja muutenkin aamuyöstä edelleen valvon, rinnat kipeät edelleen tai lähinnä nännit ja rinnat on kasvaneet, välillä päänsärkyä, ajoittaista huonoa oloa/ällötystä ja vähän meinaa finnejä tulla. Välillä jotain tuntuu alavatsassa mutta ei kauheita, joskus kun väärässä kulmassa nousee sohvalta ylös niin tulee repäisykipuja. Vatsa on myös turvonnut kohtuuttoman paljon viikkoihin nähden. Sitten sellanen pikkuoire kuin että oon ihan raivotar miehelle :ashamed: Mä olen siis aika tempperamenttinen jo muutenkin mutta nyt on tuntunut että ei tarvitse paljoa väärin miehen sanoa tai muuten vaan olla ärsyttävä mun silmissä (luultavasti ei kenenkään muun silmissä ole :ashamed: ) niin riks raks pinna katkeaa. Ihan selkeästi hormonaalista ja itse olen tietoinen käytöksestä ja toivon että loppuu pian ennenkuin ehdin ottaa suutuspäissäni avioeron ja 9kk päästä katua sitä :LOL: Että hormoneistä on nyt jotain yliannostusta selkeästi. En muista että esikoisesta olis näin ollut (tai sitten olen aktiivisesti unohtanut ja mies ei uskalla mainita), mutta muistelisin että olin onneni kukkuloilla aika tasaisesti ja oli ennemminkin itkuherkkyyttä.

Vauvatavaroista niin osa on tallella ja osan annoin veljen perheelle kun heille syntyi esikoinen vuosi sitten että jotain täytyy hommata jos sellainen onni suodaan että loppuun asti raskaus menee :heart: Aiotaan kyllä ottaa taas selville sukupuoli koska meillä se helpottaa niin paljon käytännön asioita, esim just sitä että kummalle sukupuolelle vaatteita ja tavaroita ostaa ja kun tykkään suunnitella asiat etukäteen enkä pidä yllätyksistä nimim. kontrollifriikki(kö)?

Koiran raskauden tajuamisesta niin meillä koira on vähän enemmän mua nuuskinut mutta ei mitenkään perässä sen enempää rassuttanut tai vartioinut, aina se on rassuttanut mun perässä muutenkin niin ehken huomaa eroa :D

Onona mä olen kanssa miettinyt tota kesävauva-asiaa kun esikoinen syntyi sydäntalvella ja toppapukuun ja kaikkeen tottui heti pukemaan että voi olla vaikea ymmärtää pukea 'liian vähän' kesällä :LOL:

Kauhulla jo odotan loppuraskauden hetkiä helteessä kun en ole muutenkaan mikään kuumien kelien ihminen :|

Kuume Toi esikoisen aikasin nukkumaanmeno johtuu varmaan siitä kun ei ole enää aikoihin suostunut päikkäreitä hoidossa nukkumaan niin on ihan poikki jo seiskan jälkeen, nukkuu myös sitten tuonne 9-10 jos antaa nukkua ja ihan hyvä jotta saa tarpeeksi unitunteja. Mä pidän aika paljon etäpäiviä niin annan nukkua niin pitkään kuin nukkuu ja vien hoitoon kun herää... Mutta huomaa että jos parina päivänä pitää herätä aikasin niin silloin haluaa päikkärit.

Nukkumisesta puheen ollen taidan itsekin kohta käydä joten öitä mammat :wave:

Heippa kaikille,

Täällä myös laskettu aika ensi kesällä helteiseen aikaan. Vagabond / 30v / LA 2.7.2012 / Esikoinen / EKKS.

Nyt menossa 8+6, ensimmäinen neuvola takana, oireita pahoinvointi, väsymys, rintojen arkuus, lievää lämpöä ja palelua. Tila on helposti pysynyt salassa kun ympärillä muillakin ollut "vatsaflunssaa".

Himottaa suolaiset ja makeat. Nälän tunne jatkuvasti ja yökötys voi tulla melko yllättäenkin. Pahinta on tämä extratarkka hajuaisti.

Onko kellään muulla taipumusta kaamosmasennukseen?

iltaa kaikille!

koirien käyttäytymisestä on ollu puhetta! mulla ei valitettavasti ole koiraa,mutta
esikoinen alkoi pusutella ja taputella mahaa muutama päivä oviksen jälkeen, ei ole
ennen sitä tehnyt sitä.veti mun puseron ylös ja alkoi pusutella sitä. positiivisen testin jälkeen
on käytös muuttunnut hyppelyks tai ainakin koko ajan yrittää pomppia siinä,en oo sen enempää
sanonnut siitä mitään muuta kun, että masussa on vauva. ja siirrän sen pois mun päältä.
tänään makasin sohvalla kun tytsy tuli viereen ja selitti kuopukselle(1v) ei saa koskea
masussa on vauva :).

huisp&masukki 8+2

• Tykkää
Reactions: Neljäs?
Koira tuli taloon tuossa esikoisen ja kakkosen välissä. Silloin ainakin pelkäsi vauvaa ja jos vei vauvaa koiran lähelle niin luimisteli ja vaihtoi heti paikkaa..On ne ihmisnyytit todellakin karmean hajuisia ja näköisiä otuksia, sietääkin sellaista pelätä!

Tänään on ultra iltapäivällä, raportoin sitten mitä siellä näkyi/ei näy. Sitä ennen kerhoilua pienemmän kanssa, maton pesu ja ruokaa jos ehtis laittaa ennen kaupunkiin lähtöä..

Oireet vähän helpottanut taas. Ei tarvitse oksentaa ja pahoinvointikin on aaltomaista joka välillä on jopa siedettävä olotila! Kaikki nopeemmat liikkeet tuntuu repäisynä alavatsalla ja kasvukipujakin on ollut ja menkkajomotusta.

Nuista "etiäisistä" vielä, miten lapset vaistoaa asioita. Kolme vee sanoi ennen plussaa että äiti, sun mahassa on vauva, kaks vauvaa ja ne on tyttö ja poika! Nyt kysyin aamulla että vieläkö ne vauvat siellä masussa asustaa niin tuumi, että voooooooi,vaikka kuinka monta vauvaa!!!! Lääkärihän vähän ihmetteli isoa ruskuais pussia..:LOL:

No, se selviää ihan pian onko elämää ja monenko alkion verran :p

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Vesisateista maanantaita kaikille, ei tietoakaan lumesta. Eilen oli täällä joulunavajaiset ja vettä tuli kaatamalla. Enpä sinne itse edes päässyt, kun olin taas illan töissä.

KaarnikkaNäin on päässyt käymään, huomenna, kun on yks vapaa töistä niin heti kauppaan katsomaan, josko sitä taas ois tarjolla ja ostaa vähän enempi taas kerralla pakastimeen :)

Oireista ja kertomisestatuo pisulla juokseminen on nyt lisääntynyt ja kyllä saa juosta öiseen aikaankin. Sikäli harmillista, että huono olo pukkaa heti yöllä kun herää sitten ei saa nukuttua enää. Viimeyönäkin vessassa käynnin jälkeen tuli kolme tuntia voitua pahoin, ennen kuin uni tuli uudelleen. Huonovointisuus on myös lisääntynyt, oksennus on tullut pari kertaa suuhun, mutta eilenkin taas töissä, oli pakko sitä nieleskellä, kun ei vessaa lähimaillakaan ja asukkaan luona iltakierrolla. Ei kiva. Siellä, kun ei ehdi koko ajan jotain naposteleenkaan, että pystyis sitä sillä edes vähän lieventämään. Masu on niin turvonnut, ettei mitkään housut meinaa enää mahtua jalkaan. Taitaa olla kahdet nyt mitä pystyy käyttämään, eli housuostoksille tässä saa lähtee. Onkos se niin, että mitä useempi raskaus takana sitä isompi maha ja aiemmin sen huomaa? Mä muistan, kun edellisraskaudessa, kerrottiin perheenlisäyksestä lähipiirille vasta 4 kk ennen pojan syntymää isänpäivänä eikä kukaan sitä osannut edes aavistaa (sillon ei ollut yhtään pahoinvointia, oi niitä aikoja...), mutta kuin ihmeessä tän mahan pitää piilossa edes tonne vuodenvaihteeseen. Me aateltiin kertoo ekan ultran jälkeen lähipiirille.

Alkoholista ja tupakistaItselle on tuo alkoholin pois jättäminen helppoa. Ei yhtään ole tehnyt mieli plussan jälkeen edes sitä saunaolutta. Mikään suurkuluttaja en kyllä ollut ennen plussaakaan, töissä aina niin se haittaa vapaa-ajan toimintaa. Mies käväsi siellä pikkujouluissa ja olikin aika tunnelmissa kotiuduttuaan. Unohti jopa sen, ettei kannata tulla mun viereen haisemaan. Muisti sen kyllä hyvin pian ja sai lähtöpassit makkarista muualle nukkumaan... Mun puolesta voi mies ihan entiseen tapaan käydä sillon tällön, kovin harvoin on käynyt muutenkin. Tupakka taas oli vaikeempi juttu. Oon polttanut todella kauan, raskausajat ja väliin muutenkin ollut pätkiä polttamatta. Plussasta aloin vähentää ja viime viikolla vasta sain lopetettua kokonaan. Jotain hyvää tuosta huonovointisuudestakin kuiten on, ei tee yhtään edes mieli sauhuille.

Kemikaaleistamä olen aina värjännyt hiuksia raskausaikana. Viimen kävin kampaajalla pari päivää ennen plussaamista joten varmaan ehtii parit kerrat käymään ennen kesän helteitä.

HankinnoistaKun kolmonen syntyi, päätin, että hää on viimonen, mutta jostain syystä kaikkee en ole ehtinyt hävittään. Tytöt on jo sen verta isoja, että heidän vanhat tavarat olin ehtinyt kaikki jo hävittämään. Joten pojalle ostin sitten kaiken uutena.Pinnasänky löytyy varastosta vielä, pojan yhdistelmävaunut löytyy ja muistaakseni turvakaukalokin. Ne palvelee kyllä tätä pikku nelostakin vielä. Vaatteet ja muut hankinnat, huutonet ja kirppikset on hyviä paikkoja. Varmasti osan niistä ja sitten osan uutena.

Mutta nyt tarvitsee taas lähteä täydentään tuota vatsaa hivenen, jotta olo ei heitä kuvotuksen puolelle ja sitten taas illaksi yrittää töihin.

Huomenta! Ajattelin ostaa tänään sitä Body shopin cocoa butteria raskausarpivoiteeksi..niitä suositellaan 3. kuukaudesta alkaen.Ja on toi maha jo kasvanutkin..vois kattoa myös etukäteen H&M:n äitiysvaatevalikoimia..mulla on jo luottavainen olo tän raskauden suhteen,kun kuulin ne sydänäänet..tällä viikolla mun lapsonen siirtyy alkiovaiheesta sikiövaiheeseen! Wiii! Kohta uskaltaudun jo värjäämään hiukseni.Ovat kovasti sen tarpeessa...
Paljon onnea KSK:lle tämän päivän ultraan! :wave: Mikäs on jaanan tilanne? Kai olet pian menossa uudestaan ultraan..? -MB & "Sakari" 10+2(P.S. Toivon enemmän tyttöä,mutta silti ajattelen,että mun mahassa on poikalapsi..:p)

Täällä ollut hulina aamu....neuvolaa ja hammaslääkäriä ja vielä illaks pitä töihin ryykätä. huoh. Noh, sainpa itselle samalla ekan neuvola-ajan. Jorvi on ilmeisimmin mun synnäri sitten sillä sinne pitää ultra-aikaa soitella kuulemma jo pikapuoliin. :)
Nyt vasta sitä ilmeisesti alkaa tajuamaa et hui meillehän tule se neljäs mukelo <3

Työinto on ihan lopahtanut... :( tympäsee lähtee töihin.

Mua kans palelee jatkuvasti.

pakko mennä eväitten laittoon...

Turvotus (?): Olen todella yllättynyt, että oma masu on jo aika pömppis. En tiedä mihin ihmeeseen tämän pömppiksen piilotan :LOL: Eihän se nyt itseäni haittaa, mutta en haluaisi "kertoa" asiasta kaikille. Luulen, että pömppis johtuu alhaisesta bmi-lukemasta (paino ei ole ed. noussut). Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kemikaalit: Aion raidoittaa hiuksiani kampaajalla kuten ennenkin. Voi olla, että pidennän väliä vähän normaalia pidemmäksi. Erilaiset tuoksut laukaisevat pahoinvoinnin.

Raskauteeni suhtaudun varovaisen luottavaisesti. Yritän tietoisesti olla pelkäämättä keskenmenoa. Alussa pelko & paniikki oli käsinkosketeltava. Sinänsä ymmärrettävää alkuvaikeuksien jälkeen. Nyt yritän luottaa ja elää "normaalisti". Huomenna ensimmäinen neuvolalääkäri... Ihanaa!

MB oih,kun sä oot jo pitkällä...:D
onko tuo hyvääkin raskausarpivoidetta?? voisin itsekin harkita,mulla on edellisistä kyllä semmoset tulilieskat jääny mahaan että....vaikka vaalentuneet onkin,silti vois voidella masua.
äitiysvaatteista mullakaan ei ole yhtään äitiysvaatetta,pitkälle varmaan pääsee löysemmillä housuilla,jotkut colleget,mitkä aattelin ostaa h&m,ja löysillä paidoilla.
ultrasta mulla on nyt sit viä keskiviikkona aika varattuna ultraan,jotenkin on vaan semmonen olo,et pitää käydä tarkistuttaan,ja lorahtihan tuossa housuunkin taas vkl.vaikkakin ei ollut ihan verta.
hiusten värjäämisestä mulla kans aika kauheet hiukset,väriä kaipaa jo kovasti,ajattelin oikein kampaajalle mennä ja jos vaikka leikkauttas samlla uuden mallinkin,näin raskauden kunniaksi:D mulla on pitkät,rikottu hiusmalli,mutta ollut jo niiiin pitkään et vois vaihtaa hiukka lyhyempään.

Tänne ei omaan oloon kummia,vointi on ihan ok,väsymys taas painaa ja saamattomuus|O ja palelua esiintyy,sekä näläntunnetta. PTT 7+5

Tuo cocoa butter ei ole virallisesti raskausarpivoide,mutta sitä käytetään siihen yleisesti,on suorastaan kulttituote.Hinta on 18 euroa.Moni on käyttänyt,ja yksikin kertoi että hänelle ei tullut ollenkaan raskausarpia! Tosin oma osansa on varmasti painonnousun määrällä ja mahan koolla..ite aion saada painoa enintään 15 kg -helppoa,koska en edes pysty syömään valtavia määriä..

Uskaltaisikohan sitä tänne liittyä :)

Omena 85/ 26/ esikoinen/ MKS

Laskettu aika erään laskurin mukaan 23.7. ja tällä hetkellä ois rv 5+4 eli alussa ollaan vielä. Pahoinvointia on ja oksennettukin on ihan tarpeeksi. :) Väsynyt olo, vatsankipristelyt, nälän tunne, niistähän se on viimeiset viikot tehty. Mutta iloinen olen oireista, tietääpä todella olevansa raskaansa.

Ensimmäinen neuvola 22.12. ja sitä tässä kovasti odotetaan. Joskin se eka ultra jänskää eniten :)

Olipas vaikea päästä kirjautumaan sisään!! Mut pakko on kommentoida tota cocoa butteria et mä käytin sitä kans viime raskaudessa ja tykkäsin kovasti! Aion ostaa myös tälläkin kertaa sitä!

Mut painonnoususta, sitä ei välttämättä ole niin helppo hallita vaikka ei söisikään isoja määriä... Mulla viimeksi ei ollu tullu rv 30 mennessä kuin muutama kilo mut sit tulikin raskausmyrkytys ja jumalaton turvotus ja kiloja alkoikin kertyä kiitettävästi, parhaimmillaan kilo/päivä. Olihan se turvotusta suurimmaksi osaksi joka lähti pois synnytyksen jälkeen nopeasti mutta kyllä niiden loppujen kanssa olen saanut tehdä töitä! Nytkään en aio ottaa mitään stressiä, yritän syödä mahd. terveellisesti mutta suoda myös niitä herkkuhetkiä itselleni. Kun eihän tässä voi laihiksellekkaan ruveta! :) Ja liikuntaa harrastan oman jaksamisen vuoksi!

Ja raskausarvista, mä sain niitä kyllä vaikka käytinkin tota voidetta, mut sekin on niin yksilöllistä kenelle niitä tulee, tiedän monta jolle ei ole tullu vaikka ei ole ikinä käyttänyt mitään voiteita!

Minäkin mietin mitä Jaanalle kuuluu? Ja tsemppiä päivän ultraan KSK! Minullakin on viikon päästä! Jee! Ja ihan poika-olo! On niin erilainen alku kuin esikoisesta!

neito 5+6

Lääkäri oli vaihtunut tökeröstä ihmeelliseen..:headwall: Jokatapauksessa kohdusta löytyi ruskuaispussi,joku muukin pussi ja alkio joka vastaa viikkoja 5-6. Sydän sykki pienellä kuitenkin, sen näin itsekkin. Pussukka oli kaksinkertaistanut kokonsa joka vois merkitä kaksosraskautta joista toisen kehitys on loppunut..

Varovasti ehdotin että voiko näin alussa alkiot ja sikiöt olla vähän eri kokoisia kun olen lukenut että jotkut saa oikein kasvu pyrähdyksen lähempänä 12 viikkoa. Lääkäri nauroi itsensä kipeeksi, kaikki alkiot ja sikiöt kasvaa NIMENOMAAN samaan tahtiin samoilla viikoilla!! TIETÄKÄÄ SE! Kuitenkin monen juttuja lukeneena alkiot on kasvaneet nopeestikkin ja vastanneet "oikeita" viikkoja sitten myöhemmin..

Kysyin meneekö tämä nyt keksen kun on niin pieni ja vastaus oli että miten niin menis, ei näistä naisten viikoista voi tietää miten ne menee (mies lääkäri) kun teidän kierrot on niin outoja..okei..

Kysymys lasketusta ajasta.. No se on sitten heinäkuussa, ei tästä ota selvää..okei..

Semmoista. Samaiselle hyypiölle sitten seuraavan kerran vk:lla 12. katsotaan sitten neuvolassa milloin olen sillä viikolla, mitä terkka haluaa vihkoon kirjoittaa :LOL:

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
kaikkea sitä kuulee mä olisin varmaan vetänyt tommosesta porot nokkaan ja vaatisin toista lääkäriä. Tai sit olisin jo siinä kysyny et miks oot tommonen :D On ne välillä erikoisia-,-

Täälä huonoa oloa välillä ja väsymys se on jotain suurta ja edelleenkin kannan siitä huonoa omaatuntoa koska näin alussa olen..joulusiivoukset pitäs suorittaa yms. Onneks koulu alkaa nyt niin saa tekemistä :)
Jäätelöön on himo,voi olla että johtuu siitä et se on kylmää ja mukava syödä. Mutta taas kävin aino suklaa jädee hakemassa tän illan seuraksi kun mies on ylitöissä :p Huomena eka neuvola ja ilmeisesti sitten tälle viikolle varaillaan yksityiseltä ultra aikaa viä tälle viikolle myös.

Hei katselin että nyt oli elokuisille omaa pinoa jo värkätty,vähänkö me ollaan jo pitkällä ;)

Kaikkea sitä kuulee: olipas erikoinen tapaus!! :eek: Milläs viikoilla oot nyt? Mä pääsen varhaisultraan onneksi samaisen naislääkärin luokse kun viimeksikin, oli silloin tosi mukava. On sillä lääkärillä vaan musta merkitystä siihen millä mielellä sieltä lähtee pois vaikka saisikin hyviä uutisia! :)

Niin kuukautisten mukaan viikolla 7, mutta tiedä tarkasti että hedelmöitys tapahtui 6 viikkoa sitten ja ultrassa vastasi kokoa 5-6.. Lueskelin raskauskalenteria ja viikon 6 puolivälissä sydän alkaa lyödä. ja kun viikko sitten ei näkynyt edes alkiota niin luulen että sydän on alkanut lyödä ihan vasta. Itse lasken että viikot on nyt 6+, mutta uskoisin että neuvola pitää kiinni kuukautisten mukaan olevista viikoista.. En tosiaan edes tiedä miten nämä nyt menee :p

Pakko kommentoida tuohon painon nousuun, jossa varmaan tein enkat (ja tästä myös äärimmäisen hyvin tunnistettavissa :S).

Saimme siis kaksosemme lapsettomuushoitojen kautta ja oli hoitojen alussa aikasta hoikka. Hoidot alkoivat vuoden alussa ja loppuvuodesta lapset syntyivät. Tänä aikana (alle vuodessa!) olin nostanut painoani kaksinkertaiseksi eli noin 55 kiloa :) Enkä muuten saanut raskausarven arpea, joten yksilöllistä on (rasvailinkin, mutta en usko, että johtui yksinomaan siitä)!

Lueskelin netin läpi kaikkea hedelmöityklsestä ja kyllä ne viikot taidetaan kuiteskin laskea kuukautisten mukaan, vastasi sikiö/alkio mitä tahansa viikkoa ultrassa..

Mitä olen muiden kokemuksia lukenut, niin yleensä se alkio nyt kuitenkin kasvaa jossain vaiheessa vastaamaan viikkoja ja sikiön koko matsaa sen kanssa mihin ajan kohtaan se on kiinnittynyt, laskettu aika kuitenkin aina kuukautisten mukaan jos kierto on naisella säännöllinen.

Eli raskaus lasketaan alkaneeksi AINA jo viikko ennen hedelmöitystä. Ja silloinhan se passaa ihan hyvin. Hedelmöitys oli 6 viikkoa sitten ja mulla nyt viikkoja 7+3. Pikku itiö nyt vaan on hitaampi tapaus kasvamaan tai ei ole kiinnittynyt just sinä päivänä kuin biologian kirjassa lukee.. ON SE KIVA KUN ON NIIN TÖRPPÖ LÄÄKÄRI, ETTÄ SAA ITSE OTTAA NÄISTÄ SELVÄÄ!! :kieh:

Kaikkea sitä kuulee HIENOA että tuli kuiteskin hyviä uutisia vaikkakin lääkäri oli törkeä :hug: meillähän on se sama tilanne,, samaan aikaan plussa, samallaiset ultratki, mutta miun lääkäri sano että nämä mukulat ku kasvaavat ERITAHTIIN alussa eivätkä tosiaan niin kuin biologian kirjassa, ja viell sen sano että seuuraavassa ultrassa pikkunen voi jo hyvin vastata niitä viikkoja mitä pitikin olla :) Joten eiköhän meillä molemmilla hyvin tässä käy :heart:

Heipat kaikille.

Olo on järkyttävä ollut jo monta päivää. Töistä kun selviää, niin eipä jaksa ees sohvalla kylkeä vaihtaa, yök.
Ultra on ke klo.15.30, siten selviää asustaako täällä kukaan. Onneksi enää 2 yötä!

Tervehdys pikaisesti ja tasapuolisesti kaikille! :)

Päivittelin listan jälleen ja olin huomaavinani että myös elokuun pino on perustettu?! Hui, kuinka aika rientää... Juurihan sitä ihmetteli plussaa testissä. :)

Aamulla neuvolaan ekaa kertaa, pitäisi vielä täytellä ne lappuset. Toivottavasti olisi kiva neuvolantäti... Mites muilla on?

Brita ja salarakas 8+6

Yhteistyössä