.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

mulla on kaikki kamat valmiina kun nuorin on vasta vuoden! mutta kirppikseltä kanssa periaatteessa itte hankin kaikki. turusta löysin viime syksynä kaksosten rattaat (emmaljungan) satasella ja ihan kuin uudet!! että hyviä löytöjä voi tehdä. meillä täällä ei valitettavasti ole lähellä missään kirppiksiä niin jos oon vailla jotain niin yleensä sisko ettii kamat ja käy ostamassa:). toinen sisko kyseli jo että lähenkö myymään vauvan vaatteita sen kanssa, oli vähän vaikeeta selitellä etten vielä halua eroon niistä. tiesin jo tulokkaasta :) vaik en kyllä raaski luopua niistä ihan piennimmistä muutenkaan!!

huisp& masukki 8+0 poks
 
WIIII! Hyviä uutisia! Kun hoitaja laittoi dopplerin vatsalle niin lähes heti alkoi kuulua pikkuisen nopeat jumpsuttavat sydänäänet! Valtava helpotus! Syke oli oppikirjan mukaiset 175/min.Tai no oppikirja sanoo 177,joten hiukan alempi...tämäkin tukee mun poikateoriaa! Siis ei mitään väsymystä eikä pahoinvointia! Hyvä niin..maha on jo kasvanut,hameet,joissa on tiukka vyötärö,ei enää mahdu..painoa tullut 1 kilo.kohta pitää varmaan ostaa äitiysvaatteita tai muuta löysää vaatetusta.. :rolleyes:
 
MB: hienoa, että kuulit sykkeet, kun olet niitä niin kovin odottanut. :heart:

Kirppiksistä: olen innokas kiertelijä ja esikoisenkin vaatteista ja leluista iso osa on kirppiksiltä. Esikoiselta on kuitenkin kaikki nyt säästössä, kun tiedettiin, että toinen lapsonen vielä halutaan. :) Eli jos poika tulee, niin mitään ei tarvitse hankkia. Jos vastoin aavistuksiani tulokas onkin tyttö, niin sitten alkaa armoton mekkoshoppailu. Jotain unisex-vaatetta esikoiseltakin kyllä löytyy.

Ensimmäinen hankinta vauvaa ajatellen tehtiin jo. Meillä esikoinen nukkuu edelleen suurimman osan yöstä meidän välissä ja pitkään sitkuteltiin 120cm sängyssä kolmisteen. Nyt viimein ostettiin 160cm levee sänky, että mahdutaan nukkumaan, kun mun maha kasvaa ja etenkin sitten jos meitä on sängyssä 4. :)

Tänään taasen täysin oireeton olo. Kummasti päivät vaihtelee. Mistäköhän se johtuu?

Kuume ja Nyyti 6+1
 
mb hienoa,onnea paljon sydänäänistä!! on se vaan niin ihanaa kuultavaa..itekin jo malttamattomana odotan.
kuume82 täällä myöskin aika oireeton olo..mutta edellisissäkään raskausksissa ei juurikaan olotiloja ollut...ja molemmat tyttöjä,nyt aluksi oli tosi poika olo,kun oli öklö olo,närästi,ja naama kukki punaisena,nyt nuo oireet on kaikki poissa..outoa..jos se sukupuoli vaihtuikin sit pojasta tyttöön:D
 
Nyt pakko kysellä "tyhmiä". :D Onkos muilla tullut ihan alkuraskaudessa vatsan seudulle turvotusta? Tässä parina päivänä huomannut, että iltaan kohden masu turpoaa aikas paljon. Ja hassua on ettei turvotus ole mitään tasapaksua vaan masu turpoaa aivan vauvamasun muotoiseksi.:D Aiemmissa raskauksissa ei mitään tälläistä ole ollut, joten vähän oudolta tuntuu ja hassulta näyttää.:D

Siiseli84 4+4
 
Morning Butterfly HIENO juttu että sydän äänet kuulit :)

Tännekkin kuuluu hyvää.. meijän pussukka oli reippasti kasvanut maanantaista ja ultraaja arvioi viikkoja olevan 6+ sikiötä ei näkynyt mutta mainihti että hänen mielestään kyseessä on aivan normaali raskaus ja edennyt alkuviikosta aivan kuten pitääkin :D eikä hänen mielestään tarvitse huolestua kun ei vielä muuta merkkejä alkiosta ole kuin se suurentunut munapussi ja ruskuaispussi, ekasta saatiin syke rv 5+6. Ei kuulema tarvitse enää seurata mutta kysyi että haluanko käydä ennen rv 12 ultraa tarkastamassa tilanteen, joten seuraava aika on kahen viikon päästä =) voi että tippui meiltäkin kivi sydämmeltä :D

Tämä mamma tykkää myös kirppareista ja sieltä meinaan metättää kaksosten vaunutkin :)
 
Onnea kaikille hyviä uutisia kuulleille ja isot tsempit jännittäjille.

Mieliteoista kun oli puhetta niin eilen meni iltapalaks toistakymmentä jalopenoa sekä pari lasia piimää ja tänään töissä teki hirveesti mieli syödä voisilmä mummun aamupuurosta (en kuitenkaan syöny, mut ostin kaupasta itelle neljänviljan hiutaleita), niin hyvältä näytti se puuro :)

Itellä kans aikomuksena hankkia kaikki mahdollinen käytettynä, paitsi kaukalo/turvaistuin, sen haluan uutena ja sellasen mikä vaan parhaiten on testeissä menestyny, turvallisuus siis ennen kaikkea. Mietin myös autonvaihtoa koska tossa nykysessä ei oo isofix-kiinnikkeitä ja elän siinä luulossa et niihin se turvaistuin/telakka ois turvallisinta ja helpointa kiinnittää, korjatkaa jos oon väärässä?

hiiha ja pieni 6+4

p.s onkohan jollain ideaa miks en saanu edelliseen viestiini tietoja näkyyn punasena?
 
Täällä(kin) oireilu jatkuu. Selkäkipu on tajuton, yöllä oikein itketti :'( Levätty on taas koko päivä ja tällä hetkellä helpompi olo. Todennäköisesti iskias vaivaa ja/tai hormonaaliset kivut (takaselkä, lantion alueella). Toivon todellakin, että kipu ei jatku aina synnytykseen asti!

Pahoinvointia koko ajan... syön parin tunnin välein jotain. Erityisesti omena, banaani, tee, rahka, marjat maistuvat. Suklaata ei ole tehnyt mieli viikkoon. Omituista ;)

Sain eilen tietää, että raakauteni on määritelty riskiraskaudeksi. Tiedossa siis normaalia enemmän seurantaa. Hyvä niin. Luotan hoitohenkilökunnan ammattitaitoon.

Hhhmmm... ostoksia en ole uskaltanut vielä miettiä. Tähän voisin todeta itselleni, että "lopeta jo murehtiminen!" Nii-in, helpommin sanottu kuin tehty. Onneksi tällä palstalla huomaa, ettei ole yksin ajatuksineen. Kiitokset kaikille kirjoittajille - on mukavaa lukea teidän ajatuksianne, kaikesta.
 
Rontti1. Meillähän on ultrassa ollut samat viikot ja samanlainen "näkymä", eli kasvanut pussukka ilman alkiota näkyvissä. Mulle vaan lääkäri tyotesi että kesken menee ja anna vuodon tulla, älä sitä säikähdä ja sulle ihan eri meininki!! Mut luotetaan sinun lääkäriin kun sillä oli parempia uutisia!! :p
 
Voi paskapaska!!! Tänään jomotellu mahaa ja just veskireissulla punasta paprussa!! Vielä ke ultrassa oli kaikki hyvin ja pieni oli kovasti kasvanu,syke löytyi ja kaiken piti olla hyvin. Lääkärikin sanoi että keskenmeno riskit takana,voi voi..
Voiskohan johtua yhdyntä yrityksestä toissailtana? Paikat tuntu todella ahtailta eikä varsinaista yhdyntää ollu ollenkaan loppujen lopuks. Tuntui hieman inhottavalta ja kuivalta..

Rinnat on kipeet,lämmöt 37 ja ällöttä,voi ei!!!
 
tipetsu Ku tota miettinyt itsekkin että voiko yhdyntä aiheuttaa "tuhoja" tässä kohtaa. Kuitenkin sun tapauksessa en usko niin käyneen koska oot ultrassa jne käynyt,eiköhän ne olis sanonut jos sitä ei sais tehdä.
Mutta kun asiasta mainitsit niin haluaisin minäkin ihmisiltä mielipiteitä.

Me vietetään tyttöni kans koti-iltaa,tilataan pizzaa ja katsellaan telsua,mies menee pikkujouluissa käymään,autolla onneksi. Nyt on semmonen fiilis ettei huvita ottaa viereen nukkuun viinalta haisevaa äijää :D
Miten muilla,onko toiveita tai mielipiteitä oman miehenne juomisesta raskaus aikana?
 
Raskaus ei ole sairaus ja seksi on sallittua (jos ei ole ollut vuotoa ja lääkäri ei ole kieltänyt).

Tipetsu: jos veri tuli limakalvoilta? Alkuraskaudessa muukin vuoto on normaalia - been there done that. Itselläni jomottelee välillä seksin jälkeen vähän alavatsaa. Ei paljon, mutta ihan vähän...


Oma mieheni ei käytä alkoholia juuri ollenkaan. Minäkin olen ollut absolutisti jo monta vuotta. Olen onnellisessa asemassa, koska alkoholi "ei oo mun juttu".
 
Jooh,jotenkin tuo alapää ei tunnun omalta..Yhdyntä sattu eikä mies paljon päässyt sisään...Mutta voiko se oikeesti vuotaa vasta nyt kun ke oli tuo yhdyntä yritys? Vähän kyllä jomottelee mahaa. Muistaakseni ei kuitenkaan yhdynnän jälkeen. Lääkäri ei kieltänyt seksiä,päinvastoin. Voi juma. Voiskohan luget omalta osaltaan heikentää limakalvoja? Kummiskin rv 5+ alkaen käyttäny niitä. Huolettaa niin pirusti! Pitääkö sitä päivystykseen lähtee?? Apua! Kokeilin pumpulipuikolla miltä näyttää,mutta puikko ei ainakaan punaiseksi jäänyt,eli mitä pitäs päätellä? Kohdustako vuosi? Vuosiko limakalvoilta,miksei puikko ollut enää punainen?
 
Tipetsu Mulla tuli esikoisen raskaudessa hieman verta just päivä seksin jälkeen. Uskoisin, että siellä on nyt vaan paikat niin verekkäät, että pienikin kitka saattaa nirhiä limakalvoa. Mulla kans oli tossa raskaudessa luget käytössä, ja eikös progesteroni tee juuri niin, että paikat on kuivat?! Jos sitä vuotoa ei tuu enää, niin en olis huolissani!
 
Tipetsu: En mä oo mikään lääkäri mutta jos sitä verta näkyy vain todella vähän niin en usko että on kyse mistään vakavasta. Ymmärrän kyllä huolesi ja reagoisin itse varmaan ihan samalla tavalla. Jos se sun mieltä helpottaa ni ainahan sitä voi käydä näyttäytymässä.

Kaikkea sitä kuulee:Sun lääkäri kuulostaa kyl tosi aasilta. Itse ehkä pyytäisin toisen mielipiteen asiasta ennen kuin lähtisin tekemään suurempia aioita.

Itsellä ei oikein mitää oireita. Välillä kouristelee edelleen menkkamaiseen tapaan, mutta nekin ovat jo heikentyneet ja tissit on vähän turvoksissa. Välillä on sellainen olo että oonkohan mä nähnyt testissä väärin kun ei mitään tunnu missään. Ja sitten menin vielä lukemaan jostain että joskus se että raskausoireet häviää niin voi olla merkki keskeytyneestä...hohoijaa pitäis olla lukematta kaikkia juttuja.

Penni3 ja "tyyppi kenellä ei ole vielä tekonimeä" 4+5
 
Kiitos teille lohdun sanoista! Tuo masun jomottelu huolettaa? Voi hemmetin hemmetti! Eilen pisteli vasemmalle munasarjan tienoille,siellä ei kyllä ole mitään toimintaa ollu hysteroskopian jälkeen 2/2010...
Noh,soitan päivystykseen jos vielä vuotelee,ti on neuvola. Taidan jo ma soitella sinne.. Voih!
 
Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista ja tsemppiä vielä niille, jotka odottelee varmistusta!
Tervetuloa kaikki uudet pinoon :)

Mulla vaihtui sitten LA kesäkuun puolelle maanantaina neuvolassa. Eli Brita, kun seuraavan kerran muokkaat, niin voitko vaihtaa mulle LA:ksi 30.6 ? Kiitos! :) Niin ja mielelläni jäisin tähän pinoon juttelemaan, jos sopii :)

Ei mitään ihmeellisyyksiä tuolla neuvolassa; papereiden täyttöä jne. Oli kyllä hassua, kun th puhui kaikkea, että sitten tammikuussa, kun tuut uudestaan etc. ite, kun ollenkaan ole vielä antanut itselleni lupaa edes ajatella, että meille tulisi vauva ensi kesänä. Oon niin varpaillani tän odotuksen suhteen kuin voi olla. NP-ultra olis sitten jo kahden viikon päästä, hui! Sormet ja varpaat ristiin, että päästään sinne asti! Ton hematooman takia mennään jo noin aikaisin. Viikko on hematooman löytämisestä eikä oo kyllä ulos vuodellu. Uskaltaakohan tässä toivoa, että se olis imeytynyt takaisin kudoksiin?!
Th oli sitä mieltä, että nyt pitää vältää nostelua ton hematooman takia. No, aika helppo juttu ton 1-v. esikoisen kanssa, joka ei vielä kävele..

Pahaa olo on ollut tällä viikolla joka päivä. Jännästi ihan erilaista kuin mitä esikoisesta oli, joka siis oli kuvotusta aina systemaattisesti iltaisin.

Sori tytöt omanapainen kirjoitus. On tullut niin paljon tekstiä, että ei pysy ajatukset mukana.

Hauskaa viikonloppua :)

Lavelyn 8+6
 
Iltaa daamit!!
Huh, olikin tullut roimasti tekstiä viime käynnin jälkeen..
Töissä on ollut kiirettä niin en oo oikein ehtinyt tännekään kirjotella ja illalla kun jää sohvalle niin siihen nukahtaa.. :D Väsymystä riittää vaikka muille jakaa.
Eilen oli aamusella ekaa kertaa TOSI huono olo mut ei tarvinnu oksentaa.. Sit kun hitaasti yritti vähän jotain pupeltaa ni vähän helpotti.
Ja herranjumala mikä iltaturvotus!! :popcorn: Ihan uskomatonta, ei meinaa ulkoiluhousut mahtua jalkaan kun koiran kans lähtee ulos.
Nyt muutamana päivänä ollu ihmeellinen olo; nälättää mut sit kun syö jotain ni ällöttääkin. :D Meinasin huomenna (töissä) kokeilla et jos syökin vaan jotain kylmää (salaattia tms. vastaavaa) kun tuo lämmin ruoka jotenki tökkii. :$
Ostin muistaakseni Olvin jotain kivennäisvettä missä on sitruunamehua mukana, aikas hyvää!! Ei suurempia mielitekoja vielä...
Dopplerista vielä, itse löysin kirpparilta sellaisen niin ostin kun halvalla sain. :D Ei oo sitä uä-geeliä mut kuulema joku perusrasvakin käy.. Tosin saahan sitä netistä tilattua jos haluaapi. En kyllä vielä aio sitä vähään aikaan käyttää mut jos vaikka ensi vuoden puolella vois kotona kuunnella pientä jumpsutusta. :)
(anteeks tulipa omanapaista)

kuume82 meilläkin ens perjantaina ultra!! :heart: Toivotaan että molemmat saadaan hyviä uutisia! :)
 
Kylläpä täällä käy keskustelu vilkkaana.

Tsemppiä kaikille vuotelujen ja muiden vaivojen kanssa kärvisteleville!

Tänään oli ensimmäinen aamupäivä moneen viikkoon kun ei kuvottanut. Kuvotuksen piti poissa kivennäisvesi, jota litkin pitkin aamua noin litran. Sitten saikin rampata vessassa koko ajan.
Mua kuvottaa pitkin päivää ja silti tekee mieli kaikkea syötävää kuitenkin. Ja joka päivä löytää jonku ruuan, joka maistuu sillä hetkellä aivan taivaalliselta. Yks päivä se oli Tupla-patukka ja esim. tänään lanttulaatikko. Kiva ku löytää joka päivä jonkun ihanan jutun. Seuraavana päivänä se ei sitte enää maistukaan niin hyvältä.
Mahaa pömpöttää niin että kun ulkohousuja puin jalkaan, neppari napsahti kerta toisensa jälkeen auki. Luovutin ja jätin sen auki. Vielä muuan viikko takaperin oli samaiset housut jopa hieman väljät...
Kohta on jo loppukuunkin odottajat kasassa ja eipä aikaakaan kun elokuiset 2012 alkavat tekemään omaa pinoaan. Oikeastaan tämä aika meneekin aika nopeasti!

puppa 8+2
 
Hei,
Mulla on tuota turvotusta ihan mielettömästi. Tulin juuri pikkujouluista ja vaikka mulla oli löysä mekko, niin joka ikininen niistä 20 ihmisestä näki mitä mekon alla on! Maha on iltaisin ja syönnin jälkeen saman kokoinen kuin yksös raskaudessa oli joskun rv 14. Olokin on sen mukainen, eli tosi turvonnut ja iso. Voin vain kuvitella mitä se on vuoden vaihteen jälkeen, jos edelleen olen tässä tilassa. Olo on ollut kaksi päivää aikas karmee, väsynyt nälkäinen ja huonovointinen. Lisäksi herään öisin juomaan piimää, närästyksen vuoksi...puhumattakaan vessajuoksuista. Aikaa tuntuu todellakin kultaavan muistot, kun ajattelin, ettei se alkuraskaus nyt niin kamalaa ole aina ollut...mutta on se. Ja tämä vielä pahenee.

Kirpparilta ja huuto.netistä minäkin suurimman osan tavaroista meinaan ostaa. Kolmen tyttäreni vaatteet olen jo kerennyt 3 vuoden aikana lahjoittaa eteenpäin, mutta jotain lemppareita on vielä tallella, ja ehkä niitä omiaan tuolta maailmalta saa takaisin=)
Jaana ja (kirput) rv 6+1
 
vitsit...oon varmaan tosi idiootti,kun tuntuu et mä en olis vieläkään raskaana..kun mahassa ei oikeestaan tunnu paljookaan enään miltä..ei oo mitn.nippailujakaan juuri...tekis mieli mennä vielä ens vk ultraan katsomaan,onko kuinka kasvanut ja kaikki ok,sinne np-ultraan on ikuisuus vielä aikaa...huoh...kyllä tuntuu että tää raskaus on kokoajan yhtä stressaamista,vaiheesta toiseen:|
tuleeko ollenkaan aikaa jolloin voisi nauttia?
 
Kovin on tullut tekstiä. On vielä kesken tuo alkuketjunkin lukeminen, kun työ tuppaa väliin viemään kaiken ajan ja nää voimat, jotka muutenkin on kovin rajalliset olleet viime viikkoina. Pikasesti kuiten tän viimoisen saitin ehdin lukaseen ja jatkan lukemista "iltasatuna". Mielitekosia on ja kovin ne on vaihdellut päivittäin, ihan hapankorpuista kyljyksiin. Yhessä vaiheessa teki kauheesti mieli kotipizzan opera specialia, tänään sitä sitten tilasin shoppailureissulla, niin kappas, ei ollut hyvää. Oikeestaan ainoot mitä tekee ihan päivittäin mieli on yhden tietyn grillin makkaraperunat kaikilla mausteilla sekä viennetan Choco Nut ja näillä tuo huonovointisuus on poistunut hyvin. Jostain syystä mieskin ihan uskollisesti jaksaa kantaa niitä kotiin. Jostain syystä vaan sitä viennettaa ei ole ollut ihan hetkeen saatavilla :(
Pikkujouluista on ollut puhetta. Itselläni olisi ollut tänään työpaikan pikkujoulut. Päätin olla menemättä tän huonovointisuuteni vuoksi. Miehellä oli myös tänään jotkut pikkujoulut. Ei mennyt autolla, mutta jostain syystä itse ehdotti, että hän vois jäädä tohon sohvalle nukkuun, kun tulee :D Hyvä niin. Minuu ei haittaa kunhan mun untani ei häiritä.
 

Yhteistyössä