.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Johanna,en tarkoittanutkaan kritisoida,kunhan ihmettelin! Ja ymmärrän jos se on isänpäiväyllätysja muutamasta päivästä vain kysymys..
Kävin äsken vanhempieni kanssa lasten kirpputorilla! : ) Oi niitä ihania tytön vaatteita..ostettiin sekä tytön että unisex-vaatteita..mulla on kyllä vähän poikaolo..täytyy hillitä itsensä ostelemasta niitä pinkkejä mekkoja.. xD
 
Hei kaikille!

Olen jo monta kertaa käynyt täällä katsomassa, mutta jospa nyt uskaltaisi jo ilmottautua mukaan joukkoon... Eli:

Vinke/34v/ensimmäinen/OYS/la 11.7

Onnittelut meille kaikille odottajille!
 
MorningButterfly Eipä mitään. :) Niinkun tosiaan sanoin niin kaikki tyylillään. :) (mies lähtee vanhemmilleen tänään ni saan vähän helpotusta jännäämiseen.. heh) Tuntuu vaan et on niin oireetonta taas et mitähän tästä tulee..
Meinasin jo ostaa uutta testiä mut tuolla kaapissa köllii digi ni jos nyt malttais sinne sunnuntaihin.. :heart:

Tervetuloa uusille "heinämammoille!" :wave:

rontti1 Enpäs tiedä päivittääkö kuka tällä hetkellä..?
Ja jokuhan oli tekemässä jotain "privaryhmää" tms. et en tiedä onks kaikki männy sinne. :D
 
Täällä taitaa olla kerho jossa enempi sitä jutustelua. Pahoinvointi on jotain ihan kamalaa. Oksensin eilisenkin illan kotona ja torkuin sohvalla. Mulla on paha olo jopa öisin ja en saa nukuttua. Unettomuudesta ja oksentelusta sitten kunnon mojova päänsärky!! Pitäs viiä kelalle selvityksiä sairaslomasta, mutta en tiiä miten pääsen sinne kun vessaa ja sohvalle matkakin vetää voimat vähiin.. Toiselta palstalta vinkattiin yös jostain sea-rannekkeesta joita saa apteekista. Tarkoitettu yleisesti pahoinvointiin. Aion kokeilla sellaisia kunhan selviän kaupunkiin asti:x
 
Tännehän on tullut paljon uusia, onnea kaikille plussanneille! :heart:

Kaikkiea sitä kuulee: Kamalan kuuloista tuo sun pahoinvointi ja nyt jo! : / Jaksamisia! :hug:

Masuylläri: Luinko oiken, että synnytyspaikkanasi on koti? Sepä kuulostaa hienolta! =) Itsestäni ei siihen olisi... :)

Täällä on tullut oireita kuvioihin mukaan lisää: Kuvottava olo, varsinkin iltaisin, naama kukkii, viluttaa, hermo kireellä ja tissit TODELLA kipeänä. Eli ei epäilystäkään että tuolla masussa jotain olisi. :)
22.11. olisi se varhaisultra, siihen asti pitää jännittää... Ja malttaa mielensä... Ollaan sovittu, että ei kerrota raskaudesta ennen sitä. Anopille kerrottiin koska nähdään häntä melkein päivittäin ja voin helposti pyytää häneltä apua esikoisen kanssa jos olo niin vaatii. :heart:
Nyt ollaan kahtena viikonloppuna peräkkäin menossa mun vanhemmille (asuvat eri paikkakunnalla). Hiljaa oleminen silloin tulee olemaan vaikeaa! Mutta tiedän, että ne ei osaa/pysty olemaan asiasta hiljaa niin täytyy odottaa.

Mites te joilla on jo ennestään lapsia, koska te ajattelitte kertoa lapsille? Me haluttais kertoa esikoiselle ennenkuin kerromme muille. Mutta onko viikolla 7 liian aikaista...?

Nyt esikoisen kanssa hammaslääkäriin! =) Hyviä vointeja ja jarrusukkia kaikille! :heart:

LA2012+esikoinen
 
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille plussanneille!

LA2012: Me ajattelimme kertoa sisaruksille vasta np-ultran jälkeen. Toivoisin, että saisin ultra-ajan ennen joulua. Olisi kiva antaa lapsille hieman erilainen joululahja kertomalla tulevasta pikkusisaruksesta :) Lapset ovat sen verran huonoja säilyttämään salaisuuksia, joten tahdon kertoa vanhemmille ja lähimmille ystäville ennen heitä.

Olen siinä käsityksessä, että Brita on uusi listan päivittäjä.

Itselläni on jatkuvasti kuvottava olo, joten uskoisin kaiken olevan masussa hyvin. Heräilen myös öisin montakin kertaa ja uskon myös sen liittyvän jollain tapaa tähän raskauteen. Seuraavaksi varmaan iskee hillitön väsymys. Niin kävi ainakin edellisissä raskauksissa.
Varhaisultraan on vielä 6 päivää. Kuinka sitä jaksaa odottaa? Onneksi on isänpäivät ja muuta kivaa tässä välissä niin aika ehkä kuluu nopeammin.

Nandel, 6+1
 
Onnittelut kaikille plussanneille! Mielestäni Brita päivittää listaa ja hän kertoi olevansa tämän viikon lomalla (kuten tuohon tekstin alle lainailin). Toivottelisin uusille tulokkaille kärsivällisyyttä ensi viikkoon listalle pääsyssä!

Silly 6+3

Toivottelen kaikille hellemasuille oikein kivaa ensi viikkoa! Loman jälkeen nähdään taas... :D

Brita 5+4
 
Hyvää Huomenta kaikille!

Luin nyt paremmalla ajalla ison osan ketjusta ajatuksella, on ihana lukea muiden tuntemuksia :)! Muutamat onkin täällä miettineet että koska kertoa lapsille raskaudesta, meillä ei taida 1v7kk vielä ymmärtää vaikka selittäisikin, ehkä ensi vuoden puolella voisi yrittää selittää? Itse olen kauhean varovainen kun pojan kanssa touhutaan lattialla, on meinaan aika moinen viikari ja tosi kovakourainen, että on ihme jos tästä selvitään loppuun saakka kolhuilta :)

Mites muilla arki sujuu lapsen/lasten kanssa? vai näkyykö vielä mitenkään kun mennään kuitenkin aika alussa? :)

LA2012 Itsellä samanmoiset oireet, paitsi kuvotusta ei ole mitenkää kauheesti, paitsi sit tulee huono olo jossei o huomannu vähään aikaan syödä mitään. :) mut mun mielestä on ihan kiva et on edes jotain oireita, jos olisin täysin oireeton rupeisin epäilee jotain.. :D
Niin monta plussa testiä on kyl tehty et kyl tässä nyt vaa raskaana ollaan :)

tänään meinasin varata neukku aikaa, en o ennen tätä päivää uskaltanu...
takana siis 08 syksy/talvella keskenmeno 10 viikolla , joten viime raskauskin pelotti 13 viikkoon saakka että onko siellä joku ja jos on niin löytyykö hengissä, ja löytyihin sieltä. :) joten kun on tuo yksi keskenmeno takana niin varmasti on jokasesta tulevasta raskaudesta hermoheikkona siihen asti kunnes näen ultrakuvan että siellä oikeesti on kaikki hyvin :)

onko kellään tullut mitään vuotoja nyt tässä raskaudessa?

Mirkelo 4 + 4 <3
 
Meidän esikoinen on tosiaan vasta 11kk ikäinen joten en oikein usko että vielä ymmärtää mitä mahassa on, vaikka tietääkin jo mitä vauva-sana tarkoittaa ja osaa sen sanoakin :)

Mäkin olen miettinyt että onko noista pahoinvointirannekkeista jonkinlaista apua.. Hirveetä ku ei meinaa pystyä laittaa aamupalaakaan lapselle yökkimättä. :/
 
mun vanhempien lasten välissä on vain 13kk niin vanhemmalla ei tietenkään ollu mitään hajua että mitä on tapahtumassa ainoasataan ei mahtunnu äidin syliin kunnolla. nyt esikoinen on 2v ja sanoo kun kysyy että mitä äidin massa on? niin vastaa kyllä vauva mut ei vieläkään mitään hajuu mitä on tapahtumassa. ehkä sitten kun maha alkaa kasvamaan ni huomaa jotain.

huomenna pitäis sitten varailla neuvola aikaa.

huisp& masukki 5+6
 
Omituista muistin et kirjotin tänne..mut en kai sit:| joo varasin ekan neuvolan aamulla,se on sit 2.12,ja sit peruin sen mun huomisen ultrauksen,ja siirsin sen viikolla eteenpäin,eli ens pe,sit jo 6+2...mies gyne on sillon,oon ennenkin kyl mies gyneillä käynyt,mut jotenkin no en osaa selittää.....

teinpä tuossa sit sen digin taas,niin näytti ihanat Raskaana 3+
 
Kävin neuvolassa tänään! Oli mukavaa mutta vähän hämmentävää kun käskettiin varata aikaa laboratorioon ja ultraan jne..meinas mennä sekaisin siitä kaikesta..ystävällinen lääkäri kuitenkin soitti itse ultraan ja varasi mulle ajan.Jee,muuten olis kuulemma joutunut odottamaan TUNNINKIN puhelimessa..siis järkyttävää! Ultra on vasta 28.12,mutta ei se mitään,koska sydänääniä kuitenkin kuunnellaan neuvolassa..tänään jo yritettiin,mutta ei kuulunut mitään.Maanantaina menen taas sinne..(!!!) RV 7+5
 
Sain ajan fysiatriselle lääkärille ens viikoksi (ihme,kun yleensä sinne on kuukausien jono!) ja menen juttelemaan kestääkö minun selkä koko raskautta ollenkaan.. Riippuu mitä se sanoo, mutta voi olla että meillä on keskeytys edessä :'( Sanoin kyllä jo puhelimessa, että vain siinä tapauksessa jos minulla on halvaantumisen riski.. Mutta nyt sitten viikko odotella lääkäriä.. Muuten oli hyvä päivä, oksensin vain kahdesti :whistle:
 
Kaikkea sitä kulee! Toivottavasti saisit lääkäriltä hyviä uutisia! :hug:

Meilläkin esikoinen juuri täytti vuoden niin en usko, että se tästä vielä mitään ymmärtää..Mielenkiintoista katsoa, että miten se reagoi, kun maha mahdollisesti sitten alkaisi kasvaa, jos sinne asti päästään.


Äh, mulla on jotenkin kamalan varovainen olo tän raskauden kanssa. En ees uskalla ajatella viikonlopun yli. Sinänsä mulla ei oo mitään järkiperäistä syytä olla peloissani, mutta en voi vaan tälle tunteelle mitään. kai mä oon vaan jotenkin perusluonteeltani pessimismiin taipuvainen. Mä niin toivon todella, että pääsisin ensi perjantaina katsomaan ja kuulemaan asukkaan sydänäänet!

Pelokas Lavelyn ja 6+3
 
Lapselle kertomisesta Ei tuo meidän reilu 2v varmaan täysin ymmärrä vaikka hälle selittäiski pikkusisaren tulemisesta. Mutta ei vielä olla asiasta mainittu kun hän voi alkaa sitten mummuille ja papoille ja hoitotädeille selittämään kuin meille tulee vauva. Sitte aikanaan kun muutenki tulee yleiseen tietoon niin valaistaan asiaa enemmän hällekin.

Morning Butterfly on sulla kyllä tiheään neuvolassa käyntejä jo ihan alkuun! Ite en oo ensimmäistä aikaa edes varaillu vielä. Käynnit täällä taitaa olla n. kuukauden välein jahka ne lähtee rullailemaan.
 
Täällä ilmottautuu mukaan uusi odottaja Neljäs?/32/neljäs/satks/18.7

Meillä siis neljättä odotellaan, entuudestaan kolme poikaa.
Meillä kuopuksen neuvola ensivkon to, joten ajattelin samalla reissulla varata sitten itselleni ekan neuvolan.
Tänään on ollut selkä ihan tuhottoman kipeä! Voi tietty olla, et eilinen kuntosalitreeni kävi selän päälle. Yhden panadolin otin ja se hiukan auttoi. Mitään vuotoa ei ainakaan ole, että eiköhän pampulalla ole kaikki hyvin.

Koitan huomenna ehtiä vielä lueskelemaan viestejänne, nyt jumpan jälkeen niin vetämätön olo, et sänkyä kohti!!

Neljäs ja pampula 4+1
 
Hei, Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Hauskaa, että on avattu ja paljon näytti olevan viestejä. Täytyykin lukea kaikki läpi.

Minun tiedot ovat: Alisa77/34v/toinen lapsi/laskettu-aika 13.7.2012. Synnytyssairaalaa en vielä tiedä.
 
voi tänään mul ois ollut se ultra,mutkun peruin sen..eipä kait siellä mitn.ois näkynyt:( nyt joutuu sit taas viikon piinaileen..ja teen varmaan vielä parit testitkin...huoh..

no mut tnä meil on miehen kans kaksin ilta,meil o vuosipäivä kihlauksesta,mennää elokuviin ja syömään:heart:

Ihanat viikonloput kaikille!!
 
PieniTytönTylleröinen eipä sinne ultraan "liian aikaisin" kannata mennäkään kun ei siellä välttämättä mitään näy ja sit joutuu taas miettimään asioita eteenpäin...
Itse kävin viime raskaudessa viikolla 7(+3?) ultrassa mutta pieni olikin koon puolesta vasta viikolla 6(+3?) :( (eli ovis onkin ollut myöhemmin kuin luulinkaan..?) Silloin näkyi vasta ihan pieni ja heikko syke.
Seuraavalla viikolla piti mennä uudestaan että tarkistetaan kun olikin "viikon jäljessä" et on kasvanut ym. mutta sitten sykettä ei enää löytynytkään.
En halua tietenkään peloitella, kaikki ollaan yksilöitä ja toivon että teillä (ja tälläkertaa täällä omassakin masussa :heart:) olisi kaikki hyvin!! :)
 
Huomenia jälleen :)

Itellä kans selkä tosi kipeenä.. !
Sain neuvolan eilen varatuks ja eka olis 7.12 ja np ultra sitten 4.1.. niin pitkälle en jaksa odottaa niin varasin yksityiselle vielä ultra ajan, sinne pääsen 1.12.. joten vielä saa odotella.. jännittää vaan ihan kauheesti.. :)

onko kellään tuntemuksia vasemmalla tai oikeella puolella alamahassa? nimenomaan jommalla kummalla puolella? Itellä kun nukku vasemmal kyljel nii ihan teki kipeetä nukkuu niin, vihlas omituisesti.. joten käänsin sit itteni oikeelle puolelle ja siin oli ihan ok nukkua, mut loppuje lopuks joutu menee selältee nukkuu kun kummallakaa kyljel ei ollu hyvä.. mul on joku kammo kohdunulkopuolisest raskaudesta.. siks haluan mennä tonne ultraanki kattoo et onko oikees paikas kasvamas.. :eek: ...

no saapa itsellee ainaki mielenrauhan :)
Hyviä vointeja kaikille :)!!

Mirkelo 4+5 <3
 
Heissan! Saanko ujuttaa itseni tänne heinäkuisten puolelle? Laskettuaika olisi 28.6,mutta edelliset ovat menneet vähintään viikon yli,niin ihan suosiolla odottelen nyyttiä syntyväksi heinäkuun puolella :)

Olen 25-vuotias 5- ja 1-vuotiaiden poikien äiti ja raskaana omien laskujeni mukaan viikolla 7+2. Ensimmäinen neuvolakäynti on joulukuun alussa,silloin saadaan ehkä tarkkuutta noihin viikkoihin myös.

Itä-Suomessa asustellaan ja perheeseen kuuluu poikien lisäksi mies ja kaksi kissaa.

Mielenkiinnolla lueskelen muiden odottajien juttuja ja olen hengessä mukana :)

Tyttö-/poikaolosta en osaa sanoa vielä mitään,kuulostellaan,kuulostellaan.. :)

Lisäyksenä vielä,synnytyssairaala on mitä todennäköisimmin KYS.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä